نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا

نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی

ایلیا عسگری
۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا

در کنار انتشار تصویری از فصل ششم سریال Black Mirror شاهد انتشار اطلاعات جالب و عجیب و غریبی از آن نیز هستیم.

سریال آنتولوژی و علمی تخیلی Black Mirror (آینه سیاه) یکی از ساخته‌های محبوب و منحصر به فرد کمپانی نتفلیکس می‌باشد که فصل ششم آن پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به زودی در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت و به تازگی نیز تصویر جدیدی از آن منتشر شده است. با این حال پیش از مشاهده تصویر جدید فصل ششم Black Mirror، خالق این مجموعه یعنی چارلی بروکر اطلاعات جالب و عجیب و غریبی از آن را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است.

در دوره و زمانی که پیشرفت هوش مصنوعی حسابی سر و صدا به راه انداخته و برنامه‌هایی همچون ChatGPT مخاطبین را شگفت‌زده کرده‌اند، چارلی بروکر به عنوان خالق سریال Black Mirror در مصاحبه با خبرگزاری امپایر موضوع عجیب و جالب توجهی را با مخاطبین به اشتراک گذاشته است.

او فاش کرده که پس از محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT، او وارد این برنامه شده تا کمی با آن سر و کله بزند. به همین منظور نیز از ChatGPT درخواست کرده تا فیلم‌نامه یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror را به نگارش دربیاورد. این هوش مصنوعی با گردآوری تمامی داده‌های مرتبط با فصل‌های پیشین این سریال، دست به نگارش قسمت جدیدی زده که در نگاه اول چارلی بروکر را شوکه کرده است اما در ادامه و پس از مطالعه کامل این فیلم‌نامه، این کارگردان تلویزیونی، آن را احمقانه و نه چندان جذاب خطاب کرده است.

این مسئله نشان می‌دهد که چنین هوش مصنوعی‌هایی تنها به داده‌های گذشته آثار کفایت کرده و بر طبق آن‌ها دست به خلق موارد جدید می‌زنند و خوشبختانه فعلاً نمی‌توان جای خالی فیلم‌نامه‌نویسان را با این تکنولوژی‌ها جایگزین نمود.

در ادامه می‌توانید به مشاهده تصویر جدید این سریال بپردازید.

نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا

فصل ششم سریال Black Mirror در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) از طریق سرویس نتفلیکس در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

منبع: Empireonline

پین هدFineGamerشادمن 3DanialRanjbarzadehDARKSIRENPeterParkerAMIR WAZOWSKImarioهادی صفائیSepehrWotanSami 227Redامیر حسینThunderDoommeysambLerox'BoySpider-Manهیچmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا
نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Behzaad گفت:

    خوشم میاد از این داستانِ هوش مصنوعی. چون بدجوری شرکت های دنیارو ترسونده

    Spider-ManAMIR WAZOWSKIسبحان کورلئونهکرمیت نقد گرا
  • Lerox گفت:

    از هوش مصنوعی متنفرم
    امیدوارم در آینده جوری نشه جای انسان ها تو پروژه هارو بگیره

    K1Toxic lifeVaasDeleted accountانسانLone wolfᚱ.ᚻRazielگکو پلنگی (دکتر گیمفا)ساقه طلاییmore
  • والا بحث خلاقیت میاد وسط ، صرفا داشتن اطلاعات و پیچوندنشون و درست کردن یک ترکیب از داشته هات نمیتونه شما رو نویسنده بکنه ! اینکه هدفی در مورد چیزی که داری مینویسی داشته باشی ،خیلی بحث مهمیه تا چیزی رو شروع به نوشتن بکنی که ندونی شالوده و بحث کلی اصلا برای چی به وجود اومده !

    من فکر نمیکنم داشتن اطلاعات فراوون هوش مصنوعی های جدید بتونه اونها رو خلاق کنه ! یا بتونه به اونها هدف نشون بده یا براشون هدف تلق بکنه ! … این چیزی هستش که هنوز تفاوت ایجاد میکنه بین انسان و ساخته دست خودش ! به نظر من هنوز انسان نتونسته چیزی خلق بکنه که متکی به اون(انسان) نباشه! برای مثال ما نهایتا هوش مصنوعی داریم که تو شطرنج از انسان برتره ، چرا ؟! کسی میدونه چرا ؟! میگم : شطرنج شاید خیلی ها ندونین ،مجموعه ایی از فرمولهای کشف شده س ،مثلا برای شروع سیسیلی با سفید چه حرکت معکوسی از سیاه لازمه یا برای قربانی وزیر چه حرکتی لازمه و کلی فرمولهای دیگه ،چیزی که هوش مصنوعی رو از انسان بالاتر برده تو این زمینه حافظه اونه ، در واقع حرکات رو تشخیص میده و طبق داده هایی که از قبل داره ضد. اون حرکت رو میچینه ! این در انسان متفاوته! انسان در شرایط متفاوت دسترسی به حافظه متفاوتی داره ، اصولا شطرنج هم موقعیت محدودی داره و اکثر فرمولهای اون شناخته شده توسط انسان در طول زمانی که بوجود اومده و اینجاست که هوش مصنوعی با استفاده از تمام فرمولهایی که در اختیارش قرار دادن میتونه پاسخهای متناسب با وضعیت بده در برابر حریف انسانی خودش ، برای مثال میگم که اگر دو هوش مصنوعی یکی با رده پایین تر و دیگری با رده بالاتر رو در نظر بگیریم ، برای شکست دادن اولی کافیه به یک فرمول برسیم و مدام همون رو تکرار کنیم ، مطمئن باشین چیزی برای یادگیری توسط اون وجود نداره چون براش تعریف نشده ،خلاق نیست تا از شکست خودش درس بگیره (میتونه در آینده مثال نقضش بیاد) اما در هوش مصنوعی قوی تر اون راهی که شما پیش گرفتین ، قبلا ضدش برای اون تعریف شده و در این صورت هستش که هوش مصنوعی دوم میتونه شما رو شکست بده !

    در مورد خلاقیت و شناخت اهداف و عواطف و مسائلی که مغز انسان با اون درگیره ، به نظر من هوش مصنوعی نمیتونه دلایل درستی برای انجام اون حرکات ارائه بده و برای مثال در داستانی که داره مینویسه نمیتونه اونها رو اعمال بکنه !
    من چند سالیه دارم مینویسم و اندک تجربه ایی تو نوشتن دارم ، با همین تجربه میگم که تا انسان پی ،شالوده و هدف ایجاد چیزی رو برای هوش مصنوعی توضبح نده و راه رو برای اون مشخص نکنه ،نمیتونه انتظار خلق معجزه از اون رو داشته باشه ! (فعلا )

    Mohammad KhaliliHannaHRazielSpider-Manساقه طلاییAMIR WAZOWSKImarioatriابومسلمAlimore
    • AQUARIUS گفت:

      حرفات درسته ولی به یک نکته توجه نکردی و اون اینه که انسان بر اساس تجربیات خودش و یا تجربیات دیگران چیز های جدید خلق می‌کنه درواقع انسان هم اطلاعات رو باهم ترکیب می‌کنه کاری که هوش مصنوعی انجام میده. مثلاً کارگردان گیم وقتی میخواد یک گیم بسازه اول کلی فیلم در اون ژانر نگاه می‌کنه

      ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔانسانSpider-ManAMIR WAZOWSKIatri
      • esmaaiel گفت:

        البته انسان از تخیل و خلاقیت هم استفاده میکنه، چیزی که هوش مصنوعی حالا-حالاها یا شایدم هرگز بهش دست پیدا نکنه.

        مثلاً ژول ورن. مسائلی که این نویسنده در داستانهاش در اون دوران بهش اشاره کرده مثل سفر به ماه، قطعاً نه تجربه خودش بوده و نه تجربه دیگران. فقط تخیل و خلاقیتش بودن.

        انسانÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔلالوچکv-alkaline
        • AQUARIUS گفت:

          ببین همون خلاقیت ها که بهشون اشاره می‌کنی باز هم از ترکیب اطلاعات موجود در ذهن بوجود اومدن. بذار برات مثال بزنم: وقتی فیلم های علمی تخیلی رو نگاه می‌کنی میبینی موضوعات اون زمان رو اومدن بهش شاخ و برگ دادن مثلاً توی فیلم الین میبینی مانیتور ها همه CRT هستن و سیستم عامل هم داس یا nc هست ( چون کارگردان توی ذهنش هیچ اطلاعی از ویندوز یا مانیتور LCD نداده) یا توی هیچ کدوم از فیلم های قدیمی که درمورد آینده هست خبری از اسمارت فون وجود ندارد.
          من همیشه فیلم های علمی تخیلی قدیمی رو تماشا میکنم و آنالیز میکنم که اون زمان دیدگاهشون درمورد آینده چی هست و چیزهای جالبی رو متوجه میشم. تقریبا تمام داده ها نشون میده که از تکنولوژی زمان خودشون فراتر نمیرن فقط اون رو آرمانی تر می‌کنن.
          مثلاً اگر زمان ماشین بخار میخواستن فیلم علمی تخیلی بسازن اینجوری میساختن که شخصیت فیلم یه ماشین پرنده داره که با بخار کار می‌کنه!
          درواقع چیزی بنام خلق جود نداره بلکه ترکیب اطلاعات موجود توی مغز هست این درمورد خواب دیدن مغز هم صادقه.

      • صحبت من در مورد خلاقیت بود ،چیزی که هوش مصنوعی ها ندارن ، من نیومدم مقایسه ایی رو بین هوش مصنوعی و انسان راه بندازم .
        “ولی به یک نکته توجه نکردی و اون اینه که انسان بر اساس تجربیات خودش و یا تجربیات دیگران چیز های جدید خلق می‌کنه” حرفت نقض حرف من نیست و دقیقا حرف من رو تایید میکنه ، دقت کن که خودت گفتی با توجه به تجربیات دیگران “چیز جدید خلق میکنه ” ، آیا هوش مصنوعی قادره با توجه به داده هایی که انسان در اختیارش قرار داده ،چیز جدیدی خلق کنه ! شما از کلمه خلق استفاده کردی، آیا هوش مصنوعی که خودش مخلوقه ، قادره دست به خلق کردن بزنه !؟ اگر میتونه تو چه بستری ، اون بستر رو چه کسی به اون عرضه کرده و چه منابع خامی در دست رسش قرار گرفته ،توسط چه کسی !؟
        انسان ،مخلوقه خداونده ، خداوند بستر زمین رو در اختیارش قرار داد و به انسان قوه درک و خلاقیت بخشید ! انسان از هزاران سال پیش با درک سعی بر شناسایی محیط کرده و با خلاقیت دست به “ایجاد”زده !
        نیروی الکتریسیته برای مثال توسط ادیسون یا تسلا به طور ناگهانی خلق نشد ،اما هر انسانی چیزی به دانش قبلی ها اضافه کرد ، آیا ربات میتونه دانش آفرین باشه ! یا صرفا از داده های انسانی تغذیه میکنه !؟

        “درواقع انسان هم اطلاعات رو باهم ترکیب می‌کنه کاری که هوش مصنوعی انجام میده. مثلاً کارگردان گیم وقتی میخواد یک گیم بسازه اول کلی فیلم در اون ژانر نگاه می‌کنه”
        انسان اطلاعات رو باهم ترکیب میکنه و البته چیز جدید به اون اضافه میکنه ، نتیجه میگیره ، براورد میکنه و حتی از نتیجه ابراز نارضایتی میکنه ! آیا هوش مصنوعی میتونه از نتیجه ایی که بر حسب اطلاعاتش ،حاصل کرده ، ابراز خشنودی و یا نارضایتی بکنه ؟! آیا میتونه خودش رو تغییر بده و دست به ایجاد حرکت نوعی بزنه تا نتیجه حاصله از داده هاش رو تغییر بده ؟!

        در حال حاضر من فکر نمیکنم چنین حرکتی رو بتونن هوش مصنوعی هابزنن 🙂

    • بعضی چیزا بخاطر ماهیت ناشناخته شون وقتی میان ازش یک غول بی شاخ و دم درست میشه ولی به مرور زمان که جو اولیه فروکش میکنه میفهمی ده ها سال لازمه تا اون چیز واقعا به کارایی فراتصور برسه مثلا …۲۰ سال پیش که اولین هدست های واقعیت مجازی اومد ازین حرحفها بود که اینده همینه! تا ۱۰ سال دیگه تمام بازی ها میشن واقعیت مجازی اصلا میری داخل بازی ها قدم میزنی شبکه های اجتماعی برات رفیقهاتو هلوگرام میسازن! فیلم ردی وان پلیر ساختن یا زاکربگ که متاع خوبی میزنه اصلا رفت شرکتشو اسمشو گذاشت متا(مف میزنه) چقدر سروصدا کرد که ما قراره دنیایی بسازیم که ….
      یانگرشی که دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ بود که بازیهای ویدیویی ذهن نوجوان رو طوری تخریب میکنه که قابل بازسازی نیست تبدیلش میکنه به تروریست خون مرتال کمبات ۲ انقدر واقعیه که چند نفر خالشون بهم خورد رفتن بیمارستان
      جو اولیه الان خوابیده و میبینیم حالا حالاها فاصله داریم با دنیایی که واقعیت مجازی بشه اساس بازی کردن یا شبکه اجتماعی متا ورلد بعید تا قبل از دهه ۵۰ انقدر بزرگ بشه تکنولوژی هنوز انقدر که به اون مرحله برسه خوب نیست به نظرم…این هوش مصنوعی هم همینه الان چهار تاچپ کردن با یک برنامه که با سی پلاس پلاس نوشته شده و از اینترنت اطلاعات استخراج میکنههمه کف وخون قاتی کردن که این چی بیده !!!

      Deleted accountAMIR WAZOWSKI
  • انسان گفت:

    تیتر کاملا زرد بود و با متن تطابق واقعی نداشت

    معلم ادبیات گیمفاDeleted accountSpider-Manneo loyedAMIR WAZOWSKIسبحان کورلئونههیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Leroxهیچ
  • اقا این هوش مصنوعی دقیقا چیه چکارا میکنه ؟تو هر کاری این هست

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • یک سوال اسپم:
    یک کامنت دوستی نوشتند
    “god of war 2018 ،ragnarok ،tlou 1 ،tlou 2 همشون مشکل پیسینگ دارن”
    پیسینگ معنیش میشه اینکه وسط بازی سوییچ بشی روی اترئوس مثلا…یا من اشتباه میکنم؟
    اگر اینطوره بازی god of war 2018 کجاش پیسینگ داشت که بد بود؟

    XERXES
    • سلام و احترام خدمت حضرتعالی.
      به صورت خیلی خیلی خلاصه عرض می‌کنم. Pacing از کلمه Pace به معنای سرعت گرفته شده است و با توجه به ماهیت خود وقتی در داستان‌سرایی ما از این کلمه استفاده می‌کنیم به این معنا است که روابط و علت و معلول‌ها با چه سرعتی بازگو می‌شود یا به عبارتی خلاصه‌تر Pacing همان ریتم است.
      اگر در جایی از عبارت ریتم کند و گاهاً خسته‌کننده استفاده شد بدانید که Pacing در این اثر آهسته است به عنوان نمونه اثر قهرمان جناب آقای فرهادی از یک ریتم یا Pacing بسیار کند برخوردار است.
      اصولاً ریتم کند یا با سرعت بالا دلیل بر بد بودن یک اثر نیست، و علاقه به سرعت بالا یا پایین نیز یک مبحث سلیقه‌ای است اما، نکته مهم اینجاست که گاهاً نویسنده یک اثر بنا به دلایلی نمی‌تواند این ریتم را حفظ کند و خواننده یا بیننده یا شنونده احساس خوبی از این مهم دریافت نمی‌کند.
      عمیقاً معتقدم به دو دلیل ریتم بد در یک اثر اتفاق می‌افتد این مهم در ابتدا از داستان نشأت می‌گیرد و بعد به سایر مدیوم‌ها (صنعت فیلم و بازی‌سازی) سرایت می‌کند:
      ۱ – دست بردن در داستان (به صورت سلیقه‌ای)
      ۲ – عدم توانایی نویسنده (یا نویسندگان) در نوشتن یک داستان
      به عنوان نمونه می‌توانید برای تمرین، از اثر Syberia: The World Before شروع کنید.
      المان‌های یک داستان را به خوبی شناخته و آن‌ها را درک کنید و دقت کنید که چگونه یک نویسنده آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهد تا بتواند جهانی خلق کند که برای مخاطبین ماندگار باشد.
      به یاد داشته باشید داستان‌نویسی یک از هنرهای هفت‌گانه اصیل به قامت عمر بشر می‌باشد.
      در نهایت مبحث خود را با جمله‌ای از یکی از مشاهیر ادبیات بلند ایران به پایان می‌رسانم که فرمود:
      بهترین کرسی‌های نویسندگی در بهترین دانشگاه‌های امریکا نیز نهایتاً می‌توانند معلم ادبیات خوب تحویل جامعه دهند نه یک نویسنده.

      ابومسلمDenasadrRazielSpider-Manneo loyedایمان غلامی مهرآبادیAMIR WAZOWSKI
      • خیلی عالی توضیح دادید ممنون …تصورم باتوجه به دنیای بازی بود که مثلا یعنی داستان از کریتوس گرفته شد رفت روی اتریوس توی رگنوراک..من فقط شکل فارسیش رو دیده بودم سرچ کردم pissing in game چیزهایی اورد که نامربوط بود:))

        ابوالفضل چمنی
  • یا اینکه هنوز هوشمصنوعی در حد چهارتا جواب دادن یک برنامه کامپیوتری براساس سرچ های مردم توی اینترنت هست اونوقت حداقل سه تا تبلیغ دوره اموزشی پول دراوردن از هوش مصنوعی و کار کردن تخصصی با هوش مصنوعی chatgpt با استاد فلان دیدم…هنوز هیچی نشده و خود برنامه نویسهاش دارن روش کار میکنند اونوقت توی ایران کلاس های توجیهی و تحلیل کد هوش مصنوععی هم داره برگذار میشه …توی خود امریکا فکر نکنم انقدر سریع شیاد ها برای جیب مردم کیسه بدوزند از قبل هوش مصنوعی

  • Nion گفت:

    من یک عکس از خودم دادم هوش مصنوعی یه چیزی تحویلم داد که خودم کپ کردم ، همونو سی جی تریلر داد اصلا یه وضعی …

    الان هوش مصنوعی داره ترسناک میشه … ولی با حاله

  • PeterParker گفت:

    اون وقت کوجیما می خواست بعد از مردن بصورت هوش مصنوعی زندگی کنه و بازی بسازه همه مسخرش می کردن 🦍🗿😂😂ولی هوش مصنوعی داره قیمت هایی از فیلم نامه هارو می نویسه😂😂😂

  • این سریال تو رتبه هفتم از فهرست ده سریال مورد علاقم هست، و بدون شک از برترین سریال های ساخته شده تا به امروزه

  • یه فصلشو‌دیدم گذاشتم کنار .. ما همه مضرات تکنولوژی رو‌میدونیم‌… دیگه سریال لازم نداره .‌‌

  • روند استفاده از هوش مصنوعی عالیه اگه شانس بیاریم زنده بمونیم آخرالزمان باحالی میشه😃💀

  • پین هد گفت:

    سریال آینه سیاه موضوع خوبی رو زیر ذره بین برده.حالا اینکه کی به این آینده برسیم مشخص نیست

نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی - گیمفا