Vision Pro، هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل معرفی شد؛ تماشا کنید - تکفارس 
Vision Pro، هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل معرفی شد؛ تماشا کنید - تکفارس 

Vision Pro، هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل معرفی شد؛ تماشا کنید

مهدی ملکی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 22:10
اپل Vision Pro چیست؟

اپل اعلام کرده است که یک عینک واقعیت افزوده به نام Apple Vision Pro را عرضه خواهد کرد که جهان واقعی و دیجیتال را با یکدیگر تلفیق می‌کند. “این اولین محصول اپل است که شما از طریق آن نگاه می‌کنید، نه به آن”؛ این جمله تیم کوک به خوبی نشان می‌دهد که با چه چیزی مواجه هستیم.

همانطور که شایعه شده بود، این دستگاه شامل یک باتری جداگانه است و با چشمان، دست‌ها و صدا کنترل می‌شود. قیمت ابتدایی آن ۳,۴۹۹ دلار است و در ابتدای سال آینده روانه بازار خواهد شد، ابتدا در بازار آمریکا و سپس در سایر کشورها.

Vision Pro به عنوان یک دستگاه اساساً واقعیت افزوده معرفی شده است، اما با استفاده از یک دسته کاربری می‌تواند بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کامل تغییر کند. این دستگاه به کنترلر نیازی ندارد و شما می‌توانید با تماشای آیکون‌های برنامه‌ها، بین آن‌ها جستجو کنید. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب لمس کنید و برای پیمایش لمس کوچکی انجام دهید و همچنین دستورات صوتی را نیز اعمال کنید.

علاوه بر این، این عینک از لوازم جانبی بلوتوثی از جمله Magic Keyboard و Magic Trackpad پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید کامپیوتر Mac خود را برای استفاده در داخل عینک به کار ببرید. دوربین‌هایی که به سمت پایین نشانه رفته‌اند، می‌توانند دستان شما را در صورتی که در پایین بدنتان قرار دارند، رهگیری کنند.

اپل Vision Pro چیست؟

این عینک هوشمند دارای بخش جلویی شیشه‌ای و چارچوبی از آلومینیوم است که شامل پنج سنسور، ۱۲ دوربین، نمایشگر داخلی است که به نظر می‌رسد با یک فن احاطه شده‌اند. ماسک و بند عینک با پارچه پوشیده شده‌اند و اپل می‌گوید که می‌توانند با انعطاف پذیری در اندازه‌ها و سایزهای مختلف به انواع شکل‌های صورت و اندازه‌های سری تطابق پیدا کنند. بند سری دارای شیارهایی است که در پشت سر شما قرار می‌گیرند و شما می‌توانید اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی از چنین بندهایی را به صورت مجزا تهیه کنید.

شرکت Zeiss قطعات اپتیکی سفارشی ایجاد کرده است که به صورت مغناطیسی به لنزها متصل می‌شوند و افراد عینکی قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود. Vision Pro دارای یک باتری خارجی است که تا دو ساعت می‌تواند کار کند اپل وعده می‌دهد که نمایشگر این عینک بسیار واضح باشد، طوری که تماشای ویدیوهای ۴K هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

آخرین شاهکار مهندسی اپل از یک تراشه M2 استفاده می‌کند، اما همچنین افزون بر آن شامل یک تراشه جدید به نام R1 نیز می‌شود. این عینک چشم شما را با یک سیستم به نام EyeSight نمایش می‌دهد و اگر در حالت VR کامل و فراگیر باشید، یک صفحه نمایش درخشان چشمان شما را پنهان خواهد کرد تا نشان دهد که در دسترس نیستید. همچنین، با اسکن صورت شما، یک “شخصیت دیجیتال” یا به عبارت دیگر، یک آواتار بسیار واقع‌گرایانه، ایجاد می‌شود.

اپل Vision Pro معرفی شد. عینک واقعیت مجازی و افزوده اپل

وقتی با افراد به صورت راه دور صحبت می‌کنید، می‌توانید از صدای فضایی برای انجام کارهایی مانند چینش مجدد مکان شرکت کنندگان FaceTime به عنوان “کاشی‌های ویدیویی” در اتاق استفاده کنید. همچنین، می‌توانید ویدیویی به فضای ۱۸۰ درجه را با یک دوربین ۳D درون عینک ضبط و البته به‌گونه‌ای خاص “تجربه” کنید.

این عینک چندین سال است که در دست ساخت قرار دارد و طبق شایعات پیشین، چندین نسخه متفاوت و تاخیرهای متوالی را پشت سر گذاشته است. همان‌گونه که حدس می‌زنید در حال حاضر رقیب اصلی این عینک، شرکت Meta است که با عینک Quest 2 خود به تمرکز بر بازی‌ها پرداخته است. سونی نیز با PlayStation VR2 در همین حوزه پیش می‌رود اما اولویت‌های دیگری دارد. عینک Vision Pro اوایل سال بعدی میلادی با قیمت ۳۴۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید