هر آنچه که باید از بازی Final Fantasy 16 بدانید
شاید Final Fantasy 16 را بتوان بزرگترین بازی از این فرنچایز دانست که قرار است در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ ( ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵ عرضه شود. این مقاله شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز شما از این بازی خواهد بود.
تا انتشار بازی جدید Square Enix، یعنی Final Fantasy ۱۶، تنها چند هفته دیگر باقی مانده است و در حال حاضر یکی از مورد انتظارترین بازی های امسال به شمار میرود. این نسخه قرار است شامل خط داستانی بالغتر، رویکردی مبتنی بر فانتزی تاریک، مبارزات Hack&Slash و جلوههای بصری فوقالعادهای باشد که تنها با گذشت چندماه دست به دست دادهاند تا بر شدت هیاهوی موجود مبنی بر هایپ بازی دامن بزنند.
سرانجام بازی در تاریخ ۱ تیر امسال در سراسر جهان برای PS۵ منتشر خواهد شد، اما برخی از جزئیات موجود حول این بازی در حال حاضر به واسطه پیشنمایشهای مختلف به دست آمدهاند. در ادامه قرار است مروری اطلاعات منتشر شده از بازی داشته باشیم.
جزئیاتی در رابطه با دموی رایگان
اسکوئر انیکس قبلا تایید کرده است که دموی Final Fantasy 16 در ماه ژوئن و دو هفته قبل از انتشار بازی عرضه خواهد شد. پیشنمایشهای اخیر بازی نیز بر اساس دموی مورد انتظار است که هنوز در دسترس مخاطبین قرار نگرفته.
در این دمو علاوه بر معرفی Clive و کلیت جهان بازی، فلش بکهایی به دوران نوجوانی او در Rosalith به نمایش در خواهد آمد که رابطه او با برادرش، Joshua، را به نمایش می گذارد. البته، ما همچنین خواهیم دید که او چگونه قدرت Ifrit را زنده میکند و در ادامه چه چیزی باعث سقوط Rosalith شده است.
کریستالها و نقش آنها در به وجود آمدن Blight
تریلر جدیدی از بازی در شوکیس پلی استیشن منتشر شد و اطلاعات جدیدی از پیشزمینههای داستانی بر جای گذاشت. به نظر می رسد که کریستال های مادر دلیل زنده بودن دنیای Valisthea نیستند، بلکه دلیل مرگ آن هستند. اگرچه جزئیات بسیاری در این رابطه فاش نشد، اما به نظر میرسد که آنها می توانند دلیل به وجود آمدن Blight باشند.
کلایو و دوستانش تصمیم می گیرند سرنوشت خود را تغییر دهند و کریستالها را نابود کنند. به نظر میرسد که سایر Dominants (به غیر از Cid) واکنش های متفاوتی نسبت به این موضوع داشته باشند، بنابراین باید دید که اوضاع چگونه پیش می رود.
The Burning Thorn
در طول دموی مورد انتظار، درباره سلاحی به نام The Burning Thorn بیشتر خواهیم آموخت. این سلاح در واقع یکی از هفت شمشیر ساخته شده در Mt. Drustanus است و اگرچه کلایو در ساعات اولیه بازی از ان استفاده نمیکند، اما بازیکنان میتوانند آن را به روشی متفاوت امتحان کنند. همچنین، این واقعیت که ۷ سلاح ویژه در طول بازی وجود دارد میتواند به قابل استفاده بودن آنها پس از بازی یا حتی در دسترس بودنشان در حالت New Game Plus اشاره کند.
انتخابهای در دسترس برای شروع مبارزات
بسیاری از تواناییهای یاد شده تحت نام Eikonic در بازی وجود دارند که کلایو در طول سفر خود آنها را فرا میگیرد و حتی شخصیسازی میکند. با این حال، انتخابهای شما در اوایل بازی محدود بوده و تنها چند حرکت در دسترستان قرار دارد. کلایو می تواند از راه دور حمله و شلیک کند، به هوا بپرد و یا به سمت دشمنان یورش ببرد. با گذشت زمان، او تواناییهایی مانند Rising Flames و یا Heatwave که تکه های آتشینی را روانه دشمن میکنند را به دست میآورد. در نهایت، مهارت هایی را از Garuda به دست خواهید آورد که میتوانید به کمک آنها حملات سریعی را انجام داده یا دشمنان را به سمت خود بکشید.
بخش آموزشی و تنظیمات آن
هنگامی که در طول داستان اصلی به همراه Cid وارد Hideaway میشوید، جهان اثر باز شده و ماموریت های جانبی و امکانات بیشتری مانند AreteStone در دسترس شما قرار میگیرند. اینجا جایی است که می توانید به حالتهایی چون Arcade و یا Mission Replay و دیگر بخشها دسترسی داشته باشید.
اما شاید جالبترین مود را بتوان حالت آموزشی دانست. در این قسمت شما می توانید با دشمنان و باسهای مختلف مبارزه کنید تا با زمانبندی حملات آنها آشنا شوید. همچنین جالب است بدانید که این قابلیت را خواهید داشت تا در این بخش به تنظیم سرعت، تراکم دشمن، میزان آسیب و سطح invincibility آنها بپردازید. این بخش امکانات بسیار خوبی برای تمرین در برابر دشمنان مختلف بازی در اختیار شما قرار میدهد.
صدها باسفایت متنوع
اگر گیمپلیهای منتشر شده از بازی مبنی بر Eikons و Dominants شما را در مورد تنوع دشمنان متقاعد نمیکند، جالب است بدانید که بسیاری از باسهای متنوع دیگر نیز با مکانیکهایی منحصر به فرد وجود دارند که هنوز با آنها مواجه نشدهایم. Fafnir of the North جزو باسهایی به شمار میرود که بازیکنان با کمک Cid با آن مبارزه میکنند.
این موجود از ضربههای پنجهای و قدرت بدنی خود برای مبارزه استفاده میکند، اما قبل از این که خودش را به سمت شما پرتاب کند، روی دیوارها غلت میزند که مکانیزم جالبی به شمار میرود. کلایو در نقطه ای دیگر با یک Control Node مبارزه میکند که به سمتش لیزر پرتاب میکند و سپس با شمشیر و سپر یک غول بزرگ به نام Aurum مواجه میشود. در نبردی دیگر، شما باید با Liquid Flame و Barnabas مقابله کنید، که اولی از شعلهی آتش و دومی با استفاده از شمشیر عظیمی که امواج انرژی را شلیک میکند وارد نبرد خواهد شد.
دسترسی سریع به Lore
Final Fantasy ۱۶ دارای شخصیتها، سرزمینها، پادشاهیها، جناحها و در نهایت ملتهای بسیاری است. شاید پیگیری پیشینه و اتفاقات میان هر یک از این ملتها سخت باشد. اما خوشبختانه، سیستمی به نام Active Time Lore در بازی وجود دارد که در دنبال کردن پیشزمینههای روایی، به شما کمک شایانی خواهد کرد.
با استفاده از این سیستم، خلاصهای از تاریخچه و شخصیتهای درون بازی و روابط آنها با یکدیگر در دسترس شما قرار میگیرد. اطلاعات بسیاری در این بخش وجود دارد، اما اگر چندان هم پیگیر Lore بازی نیستید، میتوانید آن را به طور کامل نادیده بگیرید و ضربه خاصی به کیفیت کلی تجربه شما از این اثر وارد نخواهد شد.
داستانی کامل
فاینال فانتزی ۱۵ تا به امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، اما احتمالا اکثر خاطبین موافقند که داستان بازی میتوانست کاملتر از این حرفها باشد. در واقع بازی به یک DLC نیاز داشت تا رویدادهای خارج از داستان اصلی را مشخصتر کند، البته بهتر است چیزی درباره سریال انیمیشنی موجود در یوتیوب یا فیلم وحشتناک Kingsglaive نگویم.
با این حال، Final Fantasy ۱۶ چنین اشتباهی را مرتکب نخواهد شد. تهیه کننده بازی یعنی نائوکی یوشیدا اطمینان داده که بازی یک داستان «کامل» را «از ابتدا تا انتها» روایت خواهد کرد. یوشیدا همچنین ادعا میکند که محتویات متعددی برای همه قشر بازیکنان، چه افراد مسنتر و چه بازیکنان جوانتر وجود خواهد داشت و همگی سرگرم خواهند شد.
عدم توسعه بستهی الحاقی
هماکنون، هیچ برنامهای برای DLC وجود ندارد. این امر به تمایل ما برای تجربه یک داستان کامل کمک میکند. یوشیدا به Game Informer گفت که بازی Final Fantasy ۱۶ یک بازی کامل و واحد است. ما از بازیکنان میخواهیم تا قیمت کامل این عنوان را بپردازند، و بنابراین ما تجربهای ارائه خواهیم داد که برابر با مقدار پولی باشد که بازیکنان هزینه کردهاند و در نهایت میخواهیم آنها رضایتی برابر با آنچه پرداخت کردهاند یا حتی بیشتر از آن را به دست آورند. یوشیدا گفت در حالی که DLC مشخصی در حال حاضر در دست توسعه قرار ندارد، اما قصد داریم ببینیم که آیا Valisthea و Clive در نهایت پتانسیل آن را دارند که شامل یک بستهالحاقی شوند، و یا این که بازی اصلی برای آنها کافی خواهند بود. مدتی بعد وی متذکر شد که اگر تقاضا برای DLC وجود داشته باشد، این اتفاق رخ خواهد داد.
مدت زمان بازی
حتی اگر تنها به دنبال داستان باشید، Final Fantasy ۱۶ زمان قابل توجهای برای تکمیل میطلبد. هیروشی تاکای، کارگردان بازی، میگوید که تکمیل آن ۳۵ تا ۴۰ ساعت طول می کشد. با این حال، اگر به دنبال محتوای فرعی باشید، ممکن است حدود ۷۰ ساعت از زمان خود را صرف تجربه بازی کنید، اما احتمالاً هیچ هدف تکمیلیای (مانند یافتن کالکشنی خاص) در بازی وجود نخواهد داشت. همچنین می توانید در حالت Arcade به تلاش جهت کسب امتیازات بالا پرداخته و با دیگر بازیکنان سراسر جهان رقابت کنید. بازی حالت New Game Plus نیز خواهد داشت.
دانجنهای اختیاری وجود نخواهند داشت
Final Fantasy 16 یک بازی جهان آزاد نیست، اما محیطهای وسیعی تا دو کیلومتر مربع در اختیار بازیکن قرار خواهد داد و البته محیطهایی نیز کم کم به بازی اضافه میشوند. با این وجود، شما بعد از انجام دادن یک سری از کوئستها میتوانید دوباره به محیطهای قبلی سر بزنید.
گفته شده که قرار نیست شاهد دانجنهای اختیاری و یا مخفی در جهان بازی باشیم که بازیکنان به دنبالشان بگردند. هیروشی تاکای گفته که تیمشان سعی داشته تا بازیکنان تنها روی بخشهای اصلی بازی تمرکز کنند و نه این که صرفا بهشان دستور داده شود که فلان محیط را پاکسازی کنند و به بخش بعدی بروند.
۱۱ ساعت محتوای سینماتیک
با وجود آن که شما ساعتها درگیر گیمپلی بازی خواهید شد، بد نیست بدانید که قرار است تا شاهد ۱۱ ساعت محتوای سینماتیک و کاتسین باشید. یوشیدا گفته که تنها بخش اصلی بازی شامل ۱۱ ساعت کاتسین خواهد بود و البته تمامی کاتسینها به صورت in-engine و real-time طراحی شدهاند.
این که چه میزان کاتسین برای بخش فرعی ساخته شده مشخص نیست، اما به نظر میرسد که قرار است به مانند خط اصلی داستان شاهد محتوایی جذاب برای بخش اصلی بازی باشیم.
حالت Photo Mode
قطعا برای یک بازی انحصاری PS5، حالت فوتومود از بخشهای بسیار مهم به شمار میرود، چرا که قرار است با استفاده از سختافزار قدرتمند خود، لحظات جذاب بازی را برایمان ثبت نماید. به گفته Wccftech، بخش Photo Mode بازی قرار است از امکانات گستردهای بهرهمند شود.
تنظیماتی برای تغییر Field of View، Depth of Field و در نهایت Focal Distance و فعال یا غیرفعال کردن کاراکترها از آپشنهایی است که این بخش در اختیار بازیکن قرار میدهد. با وجود آن که به نظر میرسد این بخش از روز اول در دسترس قرار داشته باشد، اما هنوز هیچ تاییدیهای مبنی بر این امر منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه خواهد شد.
بخش Orchestrion
یکی دیگر از بخشهای جالبی که در بازی با آن مواجه خواهید شد، Orchestrion است که به شما این امکان را میدهد تمامی موسیقیهایی در دسترس تا آن مقطع از بازی که قرار دارید را هر زمان که خواستید پخش کنید. جالب است بدانید که Masayoshi Soken تعهد داشته تا ۱۴۰ ترک موسیقی را برای بازی فراهم کند و با این وجود، او به این عدد بسنده نکرده و تعداد ترکهای موسیقی را به عدد ۲۰۰ رسانده است!
طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که موسیقیهای متعددی بسته به موقعیتی که در آن قرار دارند به اجرا در بیایند. در نهایت بد نیست به ترک Tsuki Wo Miteita – Moongazing از آقای Kenshi Yonezu اشاره کنیم که ترکهای انیمه مرد ارهای را میتوان از محبوبترین کارهای او دانست!
عدم وجود پچ قابل دانلود در روز انتشار
احتمالا بزرگترین سورپرایز سازندگان در رابطه با این بازی را بتوان عدم وجود پچ قابل دانلود در روز انتشار دانست. به نظر تیم توسعه بازی، Final Fantasy 16 از مشکل خاصی رنج نمیبرد و نسخه نهایی بدون هیچ ایرادی قابل بازی است. همچنین آنها اطمینان دادهاند که تجربه بازی به صورت کاملا آفلاین امکانپذیر بوده و مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت. البته بعید نیست که در ادامه یک سری پچ کوچک برای رفع باگهای جزئی بازی در دسترس قرار بگیرد که این موضوع کاملا طبیعی خواهد بود.
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
دیگه چیزی به انتشار نمونده، بهنظرتون متای بازی چند میشه؟
من بر اساس چیزایی که دیدم میگم ۹۱ تا ۹۳، ولی شخصا از همون اولش خیلی به این بازی امید داشتم و یه حسی بهم میگه ۹۵ میشه!
اگه هم متای بازی چیزی کمتر از ۹۰ بشه شخصا برام ناامید کننده بوده، چونکه هایپ واسه این بازی بشدت بالاست.
۹۲ تا ۹۴
۸۸ تا ۹۲
بین ۹۰ تا ۹۵ میشه احتمالا، با توجه به چیزایی که ازش دیدیم نمره کمتر براش جور در نمیاد مگر اینکه بازی اشکال ناجوری داشته باشه که بعید میدونم. نمیخوام هایپ کنم ولی فک کنم یه شاهکار تو راهه، به هر قسمت بازی که دقت میکنی فوق العادست.
بین ۸۰تا ۹۸🗿🗿
۱تا ۱۰۰
۹۰تا ۹۳
۹۰ کمشه ۱۰۰ میشه اصلا😂 بیا تو هشتاد
بنظرم بین ۹۰ تا ۹۲ میشه
۸۹ تا ۹۳
قطعا ۹۳
LEON.S KENNEDY
نمیدونم چقدر بیشتر از من ازش دیدی . من چندتا تریلر بیشتر ازش ندیدم اما با نظر به همونا فکر میکنم اگر متای این بازی بالای ۹۰ بره می بایست از همین نقد و نمرات دست و پا شکسته ی فعلی هم قطع امید کرد. شاید اگر مقداری انتظاراتت رو پایین تر بیاری بیشتر از بازی لذت ببری… مبارزات بازی آنچنان عمیق نیستن و بخاطر افکت های بیش از حد خیلی نمایشی به نظر میان. یه گیم پلی از الدن رینگ رو باهاش مقایسه کن ببین عمیق مبارزات دو بازی تا چه حد اختلاف داره. یه first minutes ای جی ان ازش رفته،اونو ببین، تو مبارزات با انمی های بزرگ تر اولا روند مبارزات بی مورد طولانی هست اما مهم تر نداشتن وزن تو ضربات هست که انگار با یه تیکه چوب به یه صخر بزرگ ضربه میزنی.جدا از دور شدن بیش از حد از ریشه های بازی و رفتن به سمتی که نسخه ی پانزده رفت…
____
کات سین هاش طولانیه.۱۱ ساعت برای بخش اصلی ! میتونه رو روند بازی تأثیر گذار باشه.
____
امیدوارم نظرم اساسأ اشتباه باشه و بازی به قطع شایسته ی ۹۰ به بالا باشه. ولی پیشنهاد دوستانه ام برای طرفدارانش اینه که انتظارات رو کنترل کنید، باور کنید رو تجربه تأثیر منفی میزاره.
داداش با این چیزایی که گفتی فکر کنم یه بازی دیگرو میگی😐
کاتسینای فاینال ۷ ریمیک هم همین حدودا بود
بسیار زیبا فرمودهاید چقدر انسان از کاربرهای دانایی همچون شما لذت میبرد پیرو کامنت زیبای شما همین نظر را برای استارفیلد دارم این بازی هزار سیاره دارد که هر کدام مجهز به مسکن مهر میباشد از گاد هاوارد مرد انقلابی ساز و انقلابی دیده کمتر از این انتظار نمی رود حال باید دید این نمرات و منتقدین دست و پا شکسته چقدر از مایکروسافت خواهند ترسید و دست چک چقدر در نمرات تاثیر خواهند داشت. درود بر گیمر دانای گیمفا سورنای بزرگ که با هر پلتفرمی که میخرد برایش از جان مایه میگذارد هه هه هه
sorena@
سلام. نمیخوام بگم انتقاداتتون اشتباهه، ولی بهنظرم یه سری چیزهارو نظر نگرفتید:
-کارگردان مبارزات بازی Ryota Suzuki هست و اگه با کارهای اخیر ایشون آشنا باشید نباید نگرانی بابت مبارزات و عمیق نبودنشون داشته باشید. بازی میذاره سه تا مووسِت (یا همون آیکان) که هر کدومشون چهار تا حمله قابل انتخاب و دو حرکت ویژه دارن رو اکیپ کنید و هر کدوم از این موسِتها برای یک جور سبک مبارزه هستن؛ مثلا تایتان مثل یک تانک هست و حملات کندِ قوی و دفاع ۱۰۰٪ داره، یا شیوا برای Crowd control و مدیریت فضای اطراف هست و دستری به حملات AOE داره و… شما میتونید هر موقع و حتی روی هوا بین این مووستها سویچ کنید. حتی روی کاغذ هم اینکه میشه چه کومبوها و بیلدهایی با این سیستم ساخت خیلی زیاد و متنوعه! من واقعا نمیدونم چطوری بهنظرتون همچین چیزی عمق نداره. تازه چیزهایی مثل اینکه بازی حداقل هشت تا از این آیکانها داره، آپگرید شدن حملات، یا وقتی یه حمله رو به لول مکث برسونید میتونید بذاریدش داخل مووست یه آیکان دیگه و… که حتی بیشتر به این ترکیبات عمق و امکان انجام کارهای بیشتر میده کاری نداریم.
-راجب به اینکه دشمنا خیلی جون دارن، اگه تو همون ویدیوها دقت کنید دشمنای عادی (سگها، گُلها، آدمها، گابلینها و بصورت کلی چیزهای کوچیک که بصورت گروهی میجنگن) جون زیادی ندارن، چیزهایی که جون زیاد دارن دشمنای بزرگ هستن و این چیزیه که توی همه بازیهای هک اند اسلش همینطوره؛ دشمنای کوچیک جون زیاد ندارن و بیشتر چالش جنگیدن باهاشون از Crowd control هست، دشمنای بزرگ هم جون و پویز زیاد دارن و سنگین ضربه میزنن. حالا شاید حتی با در نظر داشتن این مورد هم یه کوچولو جون دشمنا زیادتر از معمول باشه، ولی بصورت کلی همه بازیهای هک اند اسلش همیشه همینطور بودن. تاحالا ندیدم کسی بگه یه سربروس توی گاد آو وار یا یه کیاس تو دویل مِی کرای بیش از حد جون داره.
-اینکه بازی اکشن شده خوبه بهنظرم. شبیهساز جاده چالوس (FF15) یه بازی بشدت معمولی بود و یه دلیلش سیستم مبارزات سطحش بود که میخواست هم هواداران مبارزات نوبتی و هم اکشن رو راضی کنه (هیچکدوم رو راضی نکرد[و جالب اینه که هفت ریمیک این کار رو به عالیترین شکل ممکن تونست انجام بده])، اینکه الان رو یه کار تمرکز میکنن و یه هدف خاص با مبارزات دارن خوبه بهنظرم.
دوباره، نمیگم این بازی تا الان بینقص بوده یا اینکه انتقاداتتون اشتباهه، ولی بهنظرم اگه این موارد رو در نظر بگیرید بهتر بشه فهمید که چرا بعضی چیزهای بازی اینطوره.
FF15 شبیه ساز جاده چالوس 🤣🤣 خدایی ماشین سواریش همین بود میگم چرا یه حس آشنایی داشت:))))))
سلام.
گفتم ممکنه شما بیشتر از من دیده باشی. چون بعد نمایشش تو استیت آف پلی، من خیلی خبر هاش رو دنبال نکردم. به نظرم اگر IP جدید میبود جای انتقاد خاصی نبود اما بعنوان یه فینال فانتزی خیلی از اصل دور شده بود و درواقع DMC جهان باز به نظر میآمد..(نکته ی خوبی هست اما نه برای یه فینال فانتزی) مثلا مبارزات ff7r یکی از بهترین هاس و ترکیب درست و بجایی از ATB داره. چیزی که ۱۵ درش اصلا موفق نبود و خیلی جنبه ی اکشن و غیر بالانس داشت. اتفاقی که میشد برای ۱۶ هم تصور کرد چیزی مثل ۷ با المان های عمیق تر.. اما اکشن اکشن بیشتر رو انتخاب کردن. از ایرادات وارده ،موضوع خون زیاد قابل حل هست به شرط مطرح شدن چون این موضوع برخلاف مثلا گاد آف وار به صورت گسترده ی وجود داره و تو چند تریلری که من دیدم فکر میکنم باید حل بشه بخصوص برای باس فایت ها چون کیفیت مبارزات اونهایی که من دیدم آنقدر بالا نبود که ارزش آنقدر طول دادن داشته باشه و خیلی زود تکراری میشد..
در کل نگرانی من بیشتر همون حول نمایشی بودن مبارزات بود که شما هم توضیح دادی و خودمم امیدوارم که اشتباه کرده باشم و شما و بخصوص محسن۷۴🤟 (😂✌️) که خیلی هم دوستش داره ازش لذت ببرید.
به نظرم بزاریم بازی منتشر بشه ببینیم چی به چیه حالا خب نظرات که مختلفه ولی من رو واقعا جذب کرده، مبارزات بازی بر مبنای کومبوها و اکشن سریع خلق شدن من فک میکنم این بازی از لحاظ مبارزات خیلی سرگرم کنندست و اتفاقا فاینال فانتزی همینه باید تغییر کنه دائما، این راهی هست که فرنچایز های بزرگ گیمینگ باید طی کنن نمیشه دائما بر اصول تکیه کرد البته فاینال ۱۶ بیشتر در بخش مبارزات تحول ایجاد کرده به نظر در بقیه بخش ها همچنان با غیرت تمام فاینال فانتزیه ، امسال داره سال جالبی میشه :)) بازیهای مهمی تو راه هستن امیدوارم هایپمون رو خراب نکنن…
جان اره نظرات بهش متفاوت هست یه گروه خیلی جذبش شدن و یه گروه هم غر میزنن. من جزو هیچ کدوم نیستم یعنی خیلی فینال فانتزی باز نیستم منتها از طرفی هم نسخه های قدیمی رو بیشتر دوست دارم و بالانس 7R خیلی لذت بخش بود و از همین الان بهت اطمینان میدم که حواشی FF vii RR خیلی خیلی کم تر از این میشه یا اصلا نمیشه. شخصاً برای rebirth خیلی منتظرم تریلر های بیشتری ازش ببینم ، دیشب بهترین نمایش مراسم بود برام. بخصوص محیط های بزرگی رو نشون میداد. یکی از مشکلات پارت اول همین محیط های کوچک بود که دوربین هم درش خیلی اذیت میکرد… امسال اره خیلی سال شلوغ و پر باری هست تا اینجا خوب پیش رفته امیدوارم بعد اذیتم همینطور باشه.✌️
با تریلر های اولیه من هایپ وحشتناکی ایجاد شد برام. وقتی گیمپلی های طولانی تر اخیر رو دیدم مث مبارزه با liquid flame و این ویدیو ۱۸ دقیقه ای که دو تا دامیننت shiva و ramuh همراه مون هستن واقعیتش از هسته مبارزاتش یکم ناامید شدم. بعضی از قدرت های ویژه آیکان ها جالب نیستن و خیلی انیمیشنی و وقت گیر و زرق و برقی هستن تا اینکه تاکتیکی باشن. خوباش تا اینجا دیدم فونیکس بود و تایتان که میشه مثلا با تایتان پری کرد. ramuh که رعد و برقی هست و gruda و odin آنچنان فنی نیستن و بیشتر زرق و برق دارن. مثلا judjment cut اودین که مث ورجیل هست شاید بر خلاف خیلی ها برام جذابیتی نداره.
حالا این به کنار مورد اصلی تر که باهاش خیلی مشکل دارم اینه که چرا خود کارگردان مبارزات بازی که روی DMC V کار کرده و بنده هم بازیش کردم و به نظرم بهترین مبارزات هک اند اسلشی رو داره ، اومده و استفاده همزمان از ایکان ها رو به ۳ تا محدود کرده. شخصیت دانته در آخر بازی تمام سلاح ها چه دورزن یا نزدیک زن رو داشت . ( به غیر از ریبلیون اولی که شکست) و تازه ۴ حالت حمله هم داشتش . من تمام هایپم به این بود که میشه از تمام آیکان ها استفاده کرد و گیمپلی عجیب و غریبی ساخت . و برای cool down ها هم میتونستن cool down قدرت های ایکان ها رو مشترک در نظر بگیرن که بالانس بازی به هم نخوره. ( که هی نتونی سوییچ نکنی بین شون و مثلا ۱۶ تا قدرت آیکان یجا استفاده کنی.احتمالا به همین دلیل محدود کردن) .
شلیک پالس که از دستای کلایو خارج میشه (به صورت عادی نه حین اتک که یکی در میون شمشیر و شلیک هست) هم بین ایکان ها هیچ تفاوتی ندارن با هم . لااقل افکت passive متفاوتی داشته باشن. دمیج کمی هم میدن و بیهوده میان.
بعضی قدرت ها هم بالانس نیستن مث قدرت gruda که با یه چیزی مث طناب اگه اشتباه نکنم همه نوع انمی رو بندازه زمین و میتونه stunn کنه و بعد مث آب خوردن روش کمبو بزنیم. که داخل گیمپلی ها این موضوع چون شاید که زیاد دیدم خسته کننده به نظر میاد.
تا اینجا گرافیک چه فنی و بصری عالی بوده . دیالوگ ها مصنوعی نیستن و جذاب به همراه صداگذاری که روی شخصیت ها انجام دادن زیبا کار شده. داستان پتانسیل خیلی خوبی داره و به نظرم داستان خیلی خوبی میتونن درست کنن. موسیقی ها هم که فکر کنم همگی موافقیم که محشرن.
با این حال از نظر هسته مبارزات چیزی فراتر از DMC V انتظار دارم که تا اینجا با توجه به تریلر ها ناامیدم کرده یا حداقلش حس خوبی دیگه ندارم و فکر میکنم اون حس چالش برانگیز بودن رو درم ایجاد نکرده.
اگه مخالفی یا فکر میکنی جایی اشتباه گفتم خوشحال میشم نظرت رو ببینم.
حرکات معمولی شمشیر کلایو هم به دلیل اینکه تنها سلاحش هست در طول بازی متنوع نیستن و استفاده هر از چند گاهی از قدرت آیکان ها میتونه تنوع و هیجان به مبارزات بده. من هیچ ترسی از مپ کردن زیاد کلید های دسته یا کیبورد و موس (خودم با کیبورد و موس بازی میکنم) به حرکات و skill ها ندارم. برای همین بازی هایی چون Nioh 2 و Dmc و غیره راحتم و مورد منفی برای من نیس.
در آخر امیدوارم بازی من از این حیث سوپرایز کنه و مبارزات فوق العاده باشن.
( این در ادامه کامنت طولانی قبلیم بود که متاسفانه یادم رفت اضافه کنمشون)
۸۰ تا ۸۵
۸۶ تا ۹۰
بالای ۹۲
۸۰ تا ۸۵
بازی بشدت نچسب با گیمپلی خسته کننده
برگرد به فورتنایتت.
فیلی مستر چیف شما اونجاس میتونی اوقات فراغتتو با دنساش بگذرونی
عزیز ، نوبتی نیست ها ، گیم پلیش هک اند اسلشه .
اتفاقا تو گیم پلی برا ماها برتری داره ، چون نوبتی پسند نیستیم خیلی میتونه جذاب باشه
داداش ایشون کلا مخالفه
با همه چی
داداش من بازی جذاب با اولین نگاه پیداس ی متفاوت بودن خاصی از خودش نشون میده والا مدل این بازی اگه میخوای تو فینال های قبلیم پیدا میشه حالا با گرافیک نسل نه نباشه شاید اینم همچین با گرافیک نسل هشت فرقی نداره کلا بهت بگم چیزی نیست که بخواد آدمو جذب خودش کنه مثل بقیه بازیاس
والا با این تعداد تریلر که منتشر کردن فکر نکنم چیزی مونده باشه که ندانیم
دیگه چه نیاز به خرید بازیه D:
انحصاری زمانیه یا دائمی؟
دائمی
زمانیه دائمی
۶ ماه دیگه برای PC میاد
کمتر از ۲ هفته دیگه میاد من که نسخه دمو رو دانلود نمیکنم تا قشنگ هیجان حفظ بشه، بیاد ببینیم چی شده این فاینال فانتزی ۱۶ که خیلی در تریلر ها دلبری میکنه احتمالا تا هفته دیگه نمراتش بیاد.
اولین نسخه در سری که رده بندی سنی M رو دریافت کرده و مبارزاتش هم که کاملا اکشن ریل تایم هستن.
در بین تمامی نسخه های فرنچایز با این نسخه بیشتر از همه ارتباط گرفتم و هایپ خیلی زیادی براش دارم ( هرچند نسخه ۱۵ هم خاطرات شیرین زیادی رو برام رقم زد ).
حدس میزنم میانگین نمراتش بالای ۹۰ بشن و حتی پتانسیل این رو داره که به بهترین نسخه سری تبدیل بشه.
ترکیب موسیقی های نفس گیر، داستان حماسی، شخصیت های جذاب و گیم پلی پرهیجان این بازی عجب معجون نابی شده.
خیلی به این بازی امید دارم ، ببینم اسکوئر چه میکنی
متا حداقل ۸۹ به بالا
به امید موفقیتش 😍
چیزی که باید بدانید : شخصیت اصلی تابع جریانات حال بهم زن است .
نمره متا یه چیزی حدود ۸۵ تا ۸۸
جالبه ۹۹ درصد کسایی که میگن بازی Fail میشه یا هیتش میکنن تا حالا یه نسخه هم ازش بازی نکردن و حتی نمیدونن کیا پشت بازین 🤣
این بازی هر زمانی بیاد درست مثل God of War: Ragnarok قراره بدجوری کولاک کنه و یه سری رو بفرسته به غار
جان تو که همه نسخه هارو بازی کردی🤡👌
یعنی حاضری گاد رو در حد فاینال بیاری پایین؟! لعنتی این چه ماله ای هست دسته؟!
“لعنتی این چه ماله ای هست دسته؟!”
از همون مدل توعه ؟ 🤣
توهم زدی داداش تو دست خودت هست نه من 🤦♂️👌🤡🤣
والا این من نبودم سر پست های ایکس ماله کشی حرفای اسپنسر و ضد انحصارطلب بودنش رو میکردم 😂
این حرفی که میزنی مثل تکذیبه پوش اسکور هست 🤦♂️🤣
وقتی نمیتونی ثابت کنی روش تایید میکنی یعنی بی منطقی و داری فشار نوشه جان میکنی🤣
بی منطق فقط خودت که آقای کریمی هزار تا منبع و دلیل برات میاره باز حرف خودت رو میزنی 🤣👌
اصلا حرف از بی منطقی نزن که یه جوکه برای تو 😂
کیا پشت بازین؟؟؟؟؟
سازنده های forspoken 😂
اینو کسی میگه که حتا یک نسخه از هیلو رو بازی نکرده ولی هر روز داره هیتش میکنه:)))
بله عزیزم کاری که خودت توش استادی رو به بقیه ایراد نگیر:))
یعنی میخوای از هیتر های Final Fantasy XVI دفاع کنی ؟ :)))
اینجوری ظاهر مثلا منطقی نمات برای همه رو میشه :)))
تو فکر کن دارم Halo رو هیت میدم یکم اینجوری خودت رو باهاش قانع کنی 🖐
(استاد مغلطه کردن)
البته همیشه کارت همین بوده
مثل خودت 👌
بازی عالیه قطعا متا بالای ۹۰ میگیره
از وقتی که فهمیدم کارگردان کامبت (مبارزات) بازی همون کارگردان مبارزات سری دویل می کرای هست، اشتیاقم برای گرفتن این بازی بیشتر شد. چون بازی دویل می کرای یکی از بهترین گیم پلی ها رو داره (نمیخوام طرفداری کنم ولی حداقل یکی از بهترین هاست) و حالا با یک بازی فاینل فانتزی ترکیبش کنی یک شاهکار از آب در میاد! چون طبق گفته کارگردان بازی، رو داستان خیلی کار کردن تا بازی از لحاظ lore حوصله سر بر نشه و حالا که از گیم پلی بازی هم مطمئن شدیم، دیگه واقعا بازی عالی میشه. فقط من منتظر موندم تا بیاد و بازیش کنم. امیدوارم شما هم بتونید این شاهکار رو تجربه کنید. با تشکر