احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند

احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند

امیرحسین نصرتی
۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند

شرکت مایکروسافت برای به سرانجام رسیدن معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند.

طبق گزارش اخیراً منتشر شده از سوی رسانه Bloomberg، برد اسمیت (Brad Smith)، نایب رئیس مایکروسافت، هفته آینده با رئیس خزانه‌داری بریتانیا یعنی جرمی هانت (Jeremy Hunt)، دیدار خواهد داشت تا نارضایتی خود از عملکرد سازمان تنظیم رقابت و بازار بریتانیا (CMA) درباره عدم تصویب معامله تصاحب اکتیویژن بلیزارد را به او اظهار کند.

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون تائید کرده است که اسمیت در آینده به لندن می‌رود تا درباره ظرفیت‌های آینده هوش مصنوعی و نیاز ضروری به چگونگی مدیریت آن، گفتگو کند. علاوه بر این، طبق اعلام سخنگوی مایکروسافت، بخشی از برنامه‌های اسمیت شامل صحبت‌هایی خصوصی درباره «پیشنهادهای مطرح شده در پاسخ به نگرانی رگولاتوری‌ها نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد و نیز تعهد مایکروسافت برای برطرف کردن این نگرانی به طُرُق خلاقانه و سازنده» خواهد بود.

از زمان عدم تائید قرارداد اکتیویژن بلیزارد، اسمیت سخنان تندی نسبت به CMA ابراز و به نوعی این سازمان را سرزنش کرده است. او روز اعلام خبر رَدِ توافق را، تاریک‌ترین روز در چهار دهه ارتباط با بریتانیا توصیف و به سران CMA خاطرنشان کرد که آن‌ها باید متوجه مسئولیت گسترده و سنگین خود باشند.

صحبت‌های اسمیت اما بی‌جواب نماندند و آن‌طور که Bloomberg گزارش می‌دهد، نخست وزیر دولت بریتانیا از برخی از انتقادات او به CMA به‌شدت ناراحت است. اسمیت صراحتاً گفته بود که در نتیجه تصمیم CMA، حال مصمم شده که «اتحادیه‌ی اروپا نسبت به بریتانیا برای شروع کسب و کار مناسب‌تر است».

گفته می‌شود برد اسمیت در همین هفته، با وکلای حقوقی مایکروسافت دیدار خواهد کرد تا با آن‌ها درباره گزینه‌های گوناگون جهت مقابله با CMA مشورت کند. یکی از این گزینه‌ها، خارج کردن شرکت اکتیویژن از بازار بریتانیا است تا بتوان از این طریق، دستور CMA را دور زد و معامله را ادامه داد.

بنابراین، روی کاغذ اینطور به نظر می‌رسد که اگر فعالیت‌های اکتیویژن به‌طور کلی از بریتانیا خارج و به یکی از کشورهایی که خارج از حوزه قضایی این دولت هستند منتقل شود، می‌توان بازی‌های این شرکت را توسط یک توزیع‌کننده دیگر و با واسطه به فروش رساند.

با این وجود اما مایکروسافت همچنان شکایت خود علیه تصمیم CMA را پیگیری می‌کند و دادگاه مربوط به آن نیز در ماه جولای برگزار خواهد شد. اگرچه بریتانیا قاطعانه باور دارد که تصمیم درستی گرفته است اما سایر دولت‌ها و رگولاتوری‌ها مانند چین، کره جنوبی و اروپا، موافقت خود را با انعقاد این قرارداد، اعلام کرده‌اند.

منبع: Video Games Chronicle

Shark Gamerabolfazl3000metal845人Acker益man人SirAmirChief77COBALTSkyrim : The Elder Scrolls VMeme.shezDARKSIRENarmanGidoraHunTeR007IrNWitcherBehzaadRazielGlitchhh🐘💰lul-bookmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند
احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مایکروسافت دیگه باید خیلی کله خر باشه که بخواد این تصمیمو بگیره

    metal845𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻人Acker益man人noobRezaکاربر شماره 85ChiefSkyrim : The Elder Scrolls VMeme.shezTahaicmore
    • Reza PM گفت:

      یعنی یه نظرت ۳ میلیارد جریمه بهتر از میلیارد ها دلار سود خالصی هستش که از جاهای دیگه میشه دراورد؟ اونم با توجه به روابط خوب مایکرو با چینیا که اکتی گند زده بود بهش؟

      SadraCopy Ninja人Acker益man人Rezaکاربر شماره 85ChiefCOBALTSkyrim : The Elder Scrolls VThunderDoomjohn117more
    • arm4nii گفت:

      داداش ربطی نداره.
      بریتانیاییها میتونن با ریجن های مختلف بازیهای اکتی بلیزارد رو خرید کنن و تجربه کنن
      یا با چند توزیع کننده دیگه مذاکره کنن برای عرضه و دورشون بزنن.
      بازیبازهای اونجام صد در صد بیخیال کالاف و بقیه بازیهای اکتی نمیشن و میرن از واسطه خرید میکنن.
      ممکنه بعد از این اقدام و اعتراض گیمرها وراه حلهای جدید مایکرو دوباره پرونده جریان پیدا کنه و تایید بشه چون اسم سازمان حمایت از مصرف کنندگانه نه دور کردن مصرف کنندگان از محصول.
      این چیزایی که مطرح میشه اخرین مرحله هست و اگر کار به لجبازی بکشه.
      درسته انگلیس دومین بازار مایکرو هست اما همش نیست و بقیه اروپا و امریکا و اسیا و خاورمیانه و افریقا هم میتونه کلی درامد کسب کنه برند ایکس باکس.
      از اونطرف عرضه روی کنسولهای سونی رو هم داره که خودش کلی سوده
      برند پلی استیشن اکثر جاها پرفروشتر از ایکس باکسه و عرضه کالاف رو کنسولهای سونی و حتی نینتندو میتونه میلیون که هیچی.. میلیارد دلار براش سود اور باشه…
      اینا رو هم باید درنظر گرفت.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)مایکل شرارت (بتمن گیمفا)armin🖤james McCaffrey
  • Egghead گفت:

    الان باز دوتا فن بیس عین کلاس اولی ها میوفتن به جون هم
    پاپ کورن بیارید🍿

    SadraCopy Ninjaمایکل شرارت (بتمن گیمفا)arminSkyrim : The Elder Scrolls VThunderDoomMeme.shezBAXY bachsTahaicHunTeR007IrNmore
  • ALIREZA0111 گفت:

    طبق این گزارش کل اکتیویژن رو از بریتانیا خارج میکنند نه صرفا بخش کلود!!!!
    میتونه باعث اعتراض گیمرا بشه و یه فشار به cma وارد میکنه
    اگه cma هم اعتنایی نکنه مایکروسافت ضرر میبینه
    ضرر که نمیشه گفت بلکه سودش کم میشه

    K1SadraCopy Ninjaمایکل شرارت (بتمن گیمفا)SirAmirMeme.shezDARKSIRENMmdHunTeR007IrN🐘💰more
    • والا تو این سالهایی که مایکروسافت رو شناختم ، میدونم که هر حرکتی میزنه تا به چیزی که میخواد برسه ،ولی وقتی به اون چیز رسید با کوچکترین دلسردی میتونه اون رو ول کنه، در کل شرکتیه که نمیشه تشخیص داد چه زمانی میخواد چه حرکتی بزنه و هر عملی از اون برمیاد !

      Sadraمایکل شرارت (بتمن گیمفا)人Acker益man人ChiefSkyrim : The Elder Scrolls VAMIR 007Meme.shezDARKSIRENAmir(PC & PS4)HunTeR007IrNmore
      • Reza گفت:

        چیو با کوچکترین دلسردی ول کرده؟🤔
        اگ منظورت نوکیاس ، اون کوچکترین دلسردی نیست
        شکست مفتضحانه و تاریخی تو بازار موبایل بود

        noobChiefTahaicSkyrim : The Elder Scrolls Vمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Meme.shezHunTeR007IrNهادی صفائیlul-bookBrainiac( خداحافظ )more
      • mamad1166 گفت:

        به نظرم برو چک کن همه شرکت های مولتی میلیاردی البته جدیدا مولتی تریلیاردی !!! کلی خرید دارن بعضیاش جواب میده بعضیاش نه
        کاری به جو رسانه ای نداشته باش همین مایکروسافتی که به ظاهر خرید نوکیا براش جواب نداد (هرچند مهندسی نوکیا تو سورفیس ادغام شد)
        خرید گیت هاب و لینکدین و مویانگ و کلی شرکت کلود و هوش مصنوعی و … براش جواب داده

        Copy NinjaRezaTahaicSkyrim : The Elder Scrolls Vمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomBAXY bachsHunTeR007IrNRaziellul-bookmore
    • Reza گفت:

      تیتر گزارشو خوندید فقط؟
      گفته با ی شرکت واسطه عرضه ش بازیاش
      بعیده کلا عرضه نشه
      اگ کنن ک حرکت تاریخی و جذابی میشه ، دعا میکنم اونطوری ش یکم حواشی جذاب زیاد شن😅
      ولی بعیده
      احتمال اصلی شکست cma تو دادگاهه ، بعدش محتمل ترین توافق با cma ، بعدی جدا شدن کلود از گیمپس تو بریتانیا ، اخرین گزینه خروج و عرضه توسط ی ناشر دیگس

      Skyrim : The Elder Scrolls Vمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HunTeR007IrNMaster blade
    • البته احتمالا گیمرها با استفاده از دی ان اس میرن باززی رو میخرند و اینجور بریتانیا ضرر میکنه چون نمیتونه مالیاتشو لگیره از فروش بازی ها

      VaasChiefمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MmdHunTeR007IrNWotanMaster blade.☆WKNWS☆
    • MIRAS گفت:

      خب گیمرای بریتانیا با یه ریجن دیگه به هرحال دسترسی پیدا میکنن به بازیای اکتیویژن و به هرحال نمیخرنش
      فقط فرقش اینه دیگه بخشی از پول فروش بازیای تو جیب بریتانیا نمیره
      احتمالا دولت بریتانیا هم به رگلاتور فشار بیاره(مخصوصا که مایکروسافت این هفته با وزیر اقتصادشون جلسه داره)

      BAXY bachsMmdHunTeR007IrNWitcher🐘💰lul-bookWotanfarshadxهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Brainiac( خداحافظ )more
    • چپ دست گفت:

      اونایی ک بازیاشو بخوان ک هرجور شده بدست میارن
      فقد فرقش اینه ک بازار بریتانیا ب صورت رسمی نمیتونه سود فروش محصولاتو بگیره
      وگرنه کاری ب سود اکتی مایکرو نداره

      Copy Ninjaمایکل شرارت (بتمن گیمفا)UMK3Tahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Master blade
    • اصلا هم میخواست هم نمیتونست فقط بخش کلاد رو خارج کنه
      چون کل قرارداد تو بریتانیا بلاک شده
      کلا خرید اکیتویژن بلیزارد بللم شده نه آوردن بازی هایش رو کلاد
      برا همین حتی اگه مایکروسافت مخواست هم نمیتونست بازدیدهای اکتیویژن رو بدون در نظر کرفتن کلاد تو بریتانیا عرضه کنه

      Albert Weskerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)armin.TahaicRezaMaster blade
    • Master blade گفت:

      طبق چیزی که من خوندم بازی های اکتیویژن میتونن به واسطه یه ناشر شخص ثالث تو انگلیس منتشر بشن پس زیاد ضرر نمیبینه

      Sadraمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)RezaTahaic
    • Albert Wesker گفت:

      ببین این کار کلا یه معامله ی برد-برده واسه ماکرو. اگه دادگاهو برد که خب برد ولی اگه نبرد هم با اینکار میتونه بازم اکتیویژن بلیزاردو بخره و لازم نباشه ۳ میلیارد غرامت بده و همینطورم صدای گیمر های بریتانیا رو در میاره و یجورایی هم از خارج به cma فشار وارد میکنه هم از داخل

      SadraRezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicWitcher🐘💰Master blade
    • Fel lord گفت:

      اکتیویژن بلیزارد در بازاز چین حضور نداشت و محصولات اش توسط یک ناشر دیگه به فروش میره. اکتیویژن از بریتانیا خارج بشه، محصولات اش توسط یک عرضه کننده شخص ثالث به فروش میره. منتها دیگر در گیم پس و کلاود گیمینگ عرضه نمی‌شوند.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)RezaTahaic
  • کار خوب همینه! تا گیمرا پدر cma رو درارن 😂
    سازمانی که مدیرش هندی باشه همین میشه دیگه کل کاراشون بالیووودیه 😆

    SadraCopy Ninjaمایکل شرارت (بتمن گیمفا)VaasSirAmirSkyrim : The Elder Scrolls VBAXY bachsامیر حسینAbolfazlAlbert Weskermore
  • چه بخواییم چه نخواییم این قرارداد نهایی شدنش احتمالش بیشتره

    SadraCopy NinjaAlbert WeskerSirAmirTahaicSkyrim : The Elder Scrolls Vمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Witcherهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Master blade
  • والا الان پلی استیشن ۳۰سال داره تو صنعت ویدیو گیم فعالیت میکنه
    نه از این دَدَر دودور بازیا در اورده نه مثل اینا مسخره بازی در اورده کل صنعت گیم داره میچرخونه همیشه هم با قدرت جلو رفته
    حالا مایکرو اومده فقط به طمع پول یه ایکس باکس راه انداخته
    نه درست بلده مدریتش کنه نه درست بلده بازی درست کنه نه بلده عین ادم تجارت کنه از بازار فلان در بیاد وارد بازار فلان بشه و……
    حقیقت اینه که شاید شاید یروز ایکس باکس از صنعت گیم محو بشه(همین الان هم رسانه های خارجی تو یوتیوب و غیره دارن در موردش صحبت حتی یعنی دور از ذهن هم نیست)
    ولی پلی استیشن هیچ وقتتتتت همچین بلایی سرش نمیاد
    و این حقیقتیه که جعبه فن نمیخاد قبول کنه

    SadraCopy Ninjaمایکل شرارت (بتمن گیمفا)Goodbye GamefaSirAmirUnknown KnightSkyrim : The Elder Scrolls VTinker pos2BAXY bachsRezamore
  • mmdo گفت:

    وقتی یه دید و برنامه بلند مدت داری متاسفانه مجبوری قید یه سری چیزا رو بزنی
    مطمئنا انجام نشدن این معامله به مراتب خیلی ضررش برا مایکروسافت بیشتره که حتی حاضره بدون بازار بریتانیا خریدو نهایی کنه

    و اما نکته قابل توجهی که هست اینه که بریتانیا خودشم حتی یه درک درست از بازار کلاود نداره!!!

    اما بازم به نظر شخصی بنده با این پول میشد موقعیت های خیلی بهتری رو خلق کرد…
    هرچند ترکیب استدیو های ایکس باکس با خرید اکتیویژن یه چیزی فراتر از عالی میشه اما چیزی که این وسط قابل توجهه مدیریت درسته نه صرفا کمیت

    SadraCopy NinjaChiefSkyrim : The Elder Scrolls VThunderDoomTahaicAlbert Weskerهادی صفائیMaster bladeمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
  • god of war گفت:

    مشکل من با ماکرو این خرید نیست
    مشکلم اینه دو سال دیگه این خرید تموم شه یک خرید حدید انجام می ده و همین اشه و همین کاسه تا زمانی که دوم نباشه

    SadraGoodbye GamefaSkyrim : The Elder Scrolls VGlitchhhمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)سبحان کورلئونهAmir :))arminWalleR MaNUNCLE ARTHURmore
    • MIRAS گفت:

      طبق شایعات خرید بعدی نتفلیکسه
      اگه درست باشه خدارو شکر زیاد کاری با گمینگ نداره مهم نیست
      پ.ن:مگه اینکه مایکرو بخواد سرویسشو با گیمپس ادغام کنه که شاید یه گیرایی بدن بهش

      SadraGoodbye GamefaSkyrim : The Elder Scrolls Vهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)سبحان کورلئونه.ThunderDoomgod of warmore
      • نتفلیکس خر کیه خدایی
        واقعا مایکرو حاضره پول بده براش؟

        SadraCopy NinjaGoodbye GamefaChiefSkyrim : The Elder Scrolls Vامیر حسینTahaicMaster bladesilent-man( 💔Metro VR)
      • Reza گفت:

        وقتی شایعش اومد نتفلیکس هشتاد بیلیون بود ، الان صد و هشتاده ، پسسسس….

        Skyrim : The Elder Scrolls VTahaicMaster blade.
      • . گفت:

        اون خرید نتفلیکس شایعه نبود از یه مقاله کلیک بیت و تیتر زرد و حدس و گمان در اومد

        Skyrim : The Elder Scrolls VTahaicMaster bladeLone Wolf
      • Doctor گفت:

        سر خرید نتفلیکس گیر نمیدن چون سهم بازار ویدئوییش صفره عملا نسبت به رقیباش تو اون حوضه مثل آمازون و اپل . مگر اینکه به این گیر بدن که چرا این کمپانی توی هر زمینه ای میخواد خودشو جامع کنه وگرنه سر خرید نتفلیکس کارش راحته

        SadraCopy Ninjaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Skyrim : The Elder Scrolls VMaster blade
      • Reza PM گفت:

        نتفلیکس صاحب آیپی مشهور پانیشره. و پانیشرم اگه بیشتر از مرد عنکبوتی طرفدار نداشته باشه کمترم نداره! به راحتی میتونه بازیشم بسازه

        SadraGoodbye GamefaSkyrim : The Elder Scrolls VReza🐘💰Master blade.
      • نتفلیکس رو آره دربارش شنیدم
        ولی جدا باهاش مخالفم
        خدایی چی دارهراین نتفلیکس بجز چندتا چیز آشغال
        تو که پول داری نتفلیکسو بخری کلی ازش کم کن برو وارنر رو بخر اگه انقدر پولداری و میزارن بخری
        HBO و HBOMAX و کلی فیلم و سریال خفن و یه بخش گیم عالی گیریش میاد(سر همین مورد آخر به احتمال ۹۰ درصد به مشکل برمیخورن‌)
        من نمیگم حتما میخره و بره بخره
        ولی خب خیلی انتخاب های بهترین نسبت به نتفلیکس مسخره هست مخصوصا وارنر که خب همه میدونن چه کمپانی عظیم و کاربلد و در عین حال کم ادعاس و کم حاشیه حداقل نسبت به نتفلیکس
        باقی مسئله رو خدا میدونه

        Chiefامیر حسینReza
        • Reza گفت:

          اتفاقا بهترین خرید ممکن براشونو نام بردی
          هرچند نتفلیکسم خرید خوبیه و سوداوری وحشتناکی داره ک ارزشش انقدر شده
          ولی وارنر گنجه
          اگ بخوان وارد صنعت سینما و تلوزیون بشن ، ازون بهتر پیدا نمیشه

          .Skyrim : The Elder Scrolls Vمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
        • Doctor گفت:

          دلیل داره که میگن نتفلیکس . همون قدر که شرکتایی مثل اسکوئر انیکس هستن که با سونی صرفا شراکت و رابطه خوبی دارن ، نتفلیکس هم با ماکروسافت این رابطه رو داره . اون دوره که هنوز سرویس بودن کمپانیایی مثل دیزنی و نتفلیکس و اینا وجود نداشته ، نتفلیکس سیدی فیلماشو فیزیکی میفروخته و پست میکرده . که ماکروسافت میاد باهاش قرارداد میبنده که نتفلیکس از فروشنده فیزیکی بودن ، یه نرم افزار بسازه برای فیلماش و سرویس بشه بیاد رو ایکس باکس چون سونی غیر کنسول دستگاهای پخش خونگی هم میساخته و ماکروسافت میخواسته با این هم بتونه رقابت کنه و نتفلیکس الان حدودا شکل گرفت بخاطر اون . رابطشون اوکیه ، اگه قرار باشه همچین استودیو هایی بخره ، مطمئنن میره سراغ نتفلیکس

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).
    • Reza گفت:

      احتمالا همین میشه
      ولی سونی و مایکروسافت بخاطر ی ناشر کوچیک خودشونو ب موش مردگی نمیزنن
      اکتیویژن متفاوته
      درکل مشکلی نمیبینم ، اگ فن رقیب نباشی🤔

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicMaster blade.
    • Dastan گفت:

      احتمالا یه ناشر ژاپنی باشه , از لحاظ قوانین ژاپن این اجازه به مایکروسافت نمیده ولی مایکروسافت به فکر تغییر قوانین این کشور هستش
      خبرش امده دولت ها سر این نامه فرستادن

      TahaicMaster blade.
    • اشکال نداره مهدی مهم این که لذت ببریم

      Skyrim : The Elder Scrolls VThunderDoomهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)سبحان کورلئونهArcix™ツ`.Only RockstarAlbert Weskermore
    • N64 گفت:

      همونقدر که خرید بتسدا و اکتیویژن به نفع مایکروسافت و صنعت گیمه
      اگه بخواد بعد از اینا خریدی انجام بده به همونقدر به ضرر صنعته

      به شخصه معتقدم مایکروسافت حداقل تا ۱۰ ۱۲سال نیازی به هیچ استدیو و ناشری نداره(اگه خرید تکمیل بشه)

      واقعا امیدوارم دیگه بعد این مایکروسافت تموم کنه
      اگه نکنه
      رگولاتورا دیگه بهش اجازه ندن
      همین دوتا براش کافیه

      do metr ghad daramSkyrim : The Elder Scrolls VAshen Mariachi OneRezaDoctorTahaic.
      • Reza گفت:

        بستگی ب این داره ک چرا میخرن
        بخاطر فروش کنسول اگ بود ک حرف تو درست میشد و نیازی نبود
        ولی شرکتی ک ب فروش کنسول فک کنه ، به اندازه نصف ارزش رقیبش خرید نمیکنه (رقیبی ک چهارنسل بهترین فروش کنسولو داشته و کل سودا و موفقیتاش شده اینهمه)
        اینا وقتی میان هفتاد بیلیون خرج میکنند ، پلن بازگشت ده برابری دارن حتما
        مثل استور موبایلی و متاورسو یچیز شبیه این داستانا
        بنظرم ک برای پلنای مهمتر ، خرید نکنه ب… می‌ره
        خود نادلام گفته ک اخرین خریدشون نخواهد بود

        .ChiefSkyrim : The Elder Scrolls V
        • N64 گفت:

          سرمایه گزاری در بقیه زمینه ها به شرط نابود کردن صنعت گیم؟

          • Reza گفت:

            ب هر شرطی
            اونا دنبال پولن
            ن دل خوش منو تو
            هرچند بنظرم این داستان اتفاق خوبیه برای گیم
            تزریق پول عجیبی میشع ب صنعت و همه چیز عوض میشه
            ولی از دید من برای مصرف کننده هم مفید میشه

            • N64 گفت:

              اینو میدونم ولی دیگه اجازه نمیدن
              واینکه نه خیلی
              شما فرض کن مایکروسافت هر دوسال یکبار یه ناشر بخره
              تعهد میده ۱۰ سال ۱۵ سال
              بعدش باعث نابودی خودش و صنعت میشه
              تزریق پول زیاد به شرط تصاحب یه صنعت توسط مایکروسافت باعث نابودی این صنعت میشه
              خلاقیت اول از همه تو ایکس باکس و بعد تو تمام صنعت از بین میره
              تصاحب بتسدا و اکتیویژن بشدت به نفع صنعت گیمه
              و خرید بیشتر از این دوتا توسط مایکروسافت صنعتو به مرز نابودی میکشونه

              • Reza گفت:

                اینطوریام ک میگی نیست
                این صنعت هنوز نوپا محسوب میشه دربرابر خیلیای دیگه ، تازه داره پول میاد توش
                بنظرم مایکروسافت پنج تا ناشر دیگم بخره برای منو شما حداقل برای بیست سال اینده مفیده
                بعله سی تا بخره ضرر میرسونه
                ولی با پنج تا دیگه چرا باید خلاقیت پایین بیاد؟
                رقابت خواهد بود ، فقط شکل رقابت عوض میشه احتمالا
                ی دلیل بگید ک اینا ناشر دیگه ای بخرن خلاقیت تو صنعت گیم کم بشه
                این صنعت قرار رقابتای بزرگتر از کنسولو ب خودش ببینه ، اتفاقا که داره بسمت رقابتی تر شدن میره همه چیز

                • N64 گفت:

                  پنج تا در صورتی ایراد نداره که یکی مثل ابسیدین رو بخره نه یکی مثل اکتیویژن!
                  پنج تا دیگه بخره ناشر کله گنده ای میمونه تو صنعت؟
                  خلاقیت کم میشه
                  چون که وقتی یه طرف صنعت بیش از اندازه قوی بشه دیگه جای اشتباه نمیمونه
                  چون هر اشتباهی باعث کلی عقب افتادگی یا حتی نابودی میشه
                  دیگه خلاقیت ها و ایده های نو کنار گذاشته میشن چون موفقیتشون تضمین شده نیست
                  یک فرمول موفق برای همیشه تکرار میشه و به مرور به صنعت آسیب میرسه
                  تزریق پول به نفع صنعته
                  ولی اگر با تزریق پول قراره کل صنعت بیوفته دست یه نفر بهتره تزریق نشه
                  اگر مایکروسافت پنج تا ناشر دیگه بخره چی میشه؟
                  سونی چطور میخواد رقابت کنه؟
                  چطور میتونه؟
                  باور کنین قدرت انحصاری های سونی اون قدری نیست که تو ذهن مردم بزرگ شده
                  کیفیتشون عالیه
                  ولی قرار نیست بتونه با لشکری از ناشرایی که شما میگی خریدشون اشکالی نداره مقابله کنه
                  تا الان تمام اقدامات مایکروسافت باعث افزایش رقابت شده و میشه
                  ولی اگه بخواد بیشتر از این بخره دیگه نتیجه عکس میده

                  Reza
              • Reza گفت:

                اولا ک رقیب فقط تو سونی خلاصه نمیشه که بخواد رقابت تا ابد یکطرفه بشه
                بازار بزرگتر از این حرفاست و ده برابر بزرگترم میشه
                هنوز ابرکمپانیا جز مایکروسافت ورود نکردن تو مرحله ساخت بازی…
                ثانیا شک نکن ک حتی اگ یکطرفه ام ش بازار ، خلاقیت توش کم نمیشه
                اصن بحث داره عوض میشه
                اگ فقط بحث فروش بازی بود ، درست میگفتی ، بحث سرویسا و چیزای دیگ وقتی شده ، زمین تا اسمون فرق میکنه ، شیوه های درامدزایی سرویسا متفاوته ، اونقدرم گیمر نداریم ک ب اشباع برسه ، تازه شروع راه گیمه
                اگ از دید بازی نگاه کنیم ، همین اکتیویژنم تقریبا رقابتو یکطرفه میکنه ولی ب ضرر گیمرا نخواهد بود…

                • N64 گفت:

                  بحث فروش بازی نیست
                  بحث اینه که وقتی یک نفر واسه کل صنعت تعیین تکلیف کنه صنعت آسیب میبینه!
                  شما میگی ابر کمپانیا وارد نشدن
                  گوگل که کله پا شد
                  منظورت اپله؟
                  امازونه؟
                  اونام چقدر طول میکشه تا به کلاس بالای سونی و مایکروسافت برسن تو گیم؟
                  اونم به شرطی که وقتی شکست خورد ادامه بدن
                  نه اینکه وقتی فوری کله پا شدن مثل گوگل بکشن کنار

                  در کل من با خرید های بعد اکتیویژن مخالفم

                  Reza
        • . گفت:

          پس چرا بازی های بتسدا رو انحصاری کرد ؟
          پس چرا هنوز تو بازار کنسول سازیه ؟
          اینا همش حرفه
          مایکرو قطعا براش فروش کنسول مهمه
          نادلا هم یه حرفی رو هوا زد مثلا بخواد فاز بگیره هیچ کمپانی دیگه شرایطش بد نیست مثل اکتیویژن که حاضر به فروش بشه جدای از اون بهش دیگه اجازه هم نمیدن

          Reza
          • Reza گفت:

            مایکروسافت ی بازی انحصاری ام برای کنسولش نداره
            و همزمان برای پی سی ، کلود منتشر میکنه
            همین کافیه کسایی ک میتونن فکر کنن بفهمن فروش کنسول مهم نیست براشون اونقد (ب اندازه پلنای اصلیشون)
            راجب خرید بعدی ام ، میتونیم وایسیم و نگاه کنیم
            نادلا رو هوا حرف زدو جای دیگ نگو فقط ، ممنون
            نظر من اون بود ، نظر تو چیز دیگه (ک مسلما اشتباهه😂)

            N64.
            • . گفت:

              این همزمان برای PC و کلاود کلا یه توهمه
              چون بازم پلتفرم اصلی مایکروسافت تو گیم کنسوله
              کلاود هم اصلا بازار خاصی نداره و هنوز نوپاست و افراد خیلی خیلی کمی ازش استفاده میکنن
              آره وایمیسیم رو نگاه میکنیم فعلا که دیگه هیچ شرکتی وضعش بد نیست مثل اکتیویژن و بتسدا و اتحادیه ها هم بعد از این خرید قشنگ چهارچشمی حواسشون به مایکروسافته که دیگه ناشر نخره 😂

              • Reza گفت:

                توهمه ینی چی مرد مومن
                بگو میاد
                و پلتفرم خودشه
                خب باشه ، سونی بره برای گوشیاشم بازیاشو بده ، میگیم انحصاری کنسولش نیست
                من حوصله توضیح واضحیاتو ندارم واقعیتش
                شما اگ همون اتزیو قبلی ای
                ک میگی صد درصد اکتیویژن تایید نمیشه
                وایسا بعد بلاک شدنش صحبت کنیم
                بعد میگیم ناشر میتونه بخره یا ن

          • N64 گفت:

            داداش شما زحمت بکش ایکس باکس رو تحلیل نکن
            مایکروسافت کل بخش گیم براش مهمه
            بازی های بتسدا هم انحصاری شدن چون کنسول هم اهمیت داره
            ولی نه به اندازه کل بخش گیمینگ
            ولی اگه به سونی بگن بازی افتضاح بده تا کنسول بفروشی درجا یه زباله میسازه تحویلت میده
            چون سایست شرکتا از زمین تا آسمون فرق داره

            .
    • Alifz گفت:

      آخه الان سومه خودش
      برای دوم شدن باید نینتندو رو بزنه کنار

      Skyrim : The Elder Scrolls VAlbert WeskerArcix™ツ`.انسانarminmeysam360vitto corleonejohn117Rezamore
    • . گفت:

      مایکروسافت بعد از اکتیویژن دیگه نمیتونه ناشر بخره چون بهش اجازه نمیدن همه ناشر ها رو بخره
      به علاوه دیگه هیچ ناشری تو شرایط بد و فاجعه مثل اکتیویژن و بتسدا نیست که بخواد بفروشه
      EA و تیک تو که دارن مثل چی پول در میارن با بازی هاشون
      وارنر هم بار ها گفته نمیفروشه و میخواد بخش گیمش رو گسترش بده
      کپکام هم که پشت هم داره میترکونه
      سگا هم تو این چند ساله عملکرد مالیش خوب بوده
      کونامی هم‌ فقط یه شرکت گیم نیست و از جاهای مختلفی درآمد داره و تو این سال ها ثابت کرده هر چه قدر گند بزنه به آثارش بازم نمیفروشه اونارو
      اسکوئر هم فقط بخش غربیش ضررده بود که فروختشون بخش شرقیش اوضاع خوبی داره
      میمونه یه یوبیسافت فقط که اونم بستگی به بازی های آیندش داره که اگه موفق باشن دوباره سهامش میره بالا و خودشون رو نمیفروشن هر چند اگه بحث خریدشون باشه ترجیح میدم سونی بخرتشون تا جواب خرید بتسدا و اکتیویژن رو بده
      ولی درکل خیالت از این موضوع راحت باشه

      UMK3Skyrim : The Elder Scrolls VShark GamerRezaAlbert Weskerهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)TahaicMaster bladefarshadxhalker
      • Reza گفت:

        همرو مالی بررسی میکنی میگی شرایط فاجعه داشته اکتیویژن؟😂😂😂
        ب اندازه ی کل کپکام سودش بود هرسال
        فروختن و نفروختنو خوب عمل نکردن تجاری تعیین نمیکنه ، قیمت پیشنهادی تعیین میکنه ، اون سهامدارم خانوادشو نمیفروشه ک ، داراییاشو میفروشه😂
        مثلا بیان ب ماشین تو دوبرابر ارزشش پول بدن میفروشی
        بعد یدونه یوبی سافت جواب دوتا خرید ناشر مایکروسافته؟
        یوبیسافت = درامد سالیانه ی کینگ

        UMK3Master blade.Unknown KnightSkyrim : The Elder Scrolls V
  • این کار بخوان انجام بدن باید استویدو های اکتیویژن که تو بریتانیا هستن یا شعبه انگلیس دارن مثل
    King
    Demonware
    Sledgehammer games Guildford
    Activision Warrington
    Activision Blizzard LONDON

    رو هم تعطیل کنه یا منتقل کنه به یه کشور ثالث

    Goodbye GamefaSkyrim : The Elder Scrolls VThunderDoomسبحان کورلئونهArcix™ツ`Amir :))farshadx.WalleR MaNABDVDmore
    • Reza گفت:

      کینگ سوئده تا جایی ک میدونم
      دیمن ور ایرلنده ، ن ایرلند شمالی
      ایرلندشمالی عضو بریتانیاس
      اون اسلج همرم ک میگی احتمالا یکی از چهار پنج شعبشه
      بقیه رو خبر ندارم
      ولی چیز خاصی نیست و مهم نیست درکل
      بالای هفتادو پنج درصد اکتیویژن بلیزارد امریکای شمالین
      بقیم جاهای مختلف دنیا ، ازین لحاظ کوچکترین مشکلی پیش نمیاد
      مایکروسافتم خودش استودیو زیاد داره بریتانیا و حتی میتونه تاسیس کنه ، می‌تونه حتی اگ استودیویی ام هست بریتانیا ،افرادشو منتقل کنه ب استودیو های خودش مثل پلی گراند و ریر و…

      Skyrim : The Elder Scrolls VMaster blade
    • farshadx گفت:

      کی گفته نیاز به بستن یا انتقال اونا داره؟! داری چی میگی؟!
      نه فقط بریتانیا هیچ کشوری نمیتونه چنین کاری کنه ربطی به تایید یا لغو خرید هم نداره

      ChiefMahdi SamRezaTahaic.
      • اولا که همه تو توییتر و فروم ها دارن راجعش بحث میکنن پس فقط حرف من نیست
        دوما خرید تو انگلستان به حرف نحو تایید نشد این یعنی چی ؟ یعنی مایکروسافت حق ندارد اکتیویژن بلیزارد رو به اختیار خودش درآورد و فعالیت کند تو اون بازار این تصمیم گرفته شده
        در نتیجه مایکروسافت طبق خبر اگه خواست خرید رو بدون در نظر گرفتن رای CMA تکمیل کنه باید کلا محصولات اکتیویژن بلیزارد رو تو اون بازار عرضه نکنه
        و خوب اون استویدو ها حاظر در انگلستان هم بعد خرید میشن زیرمجموعه مایکروسافت ، یعنی داره فعالیت انجام میگیره که بریتانیا اون رو نپذیرفته
        و طبق چیزی که فهمیدم دلیل سفر برد اسمیت برا اینه.
        تموم بخوان بکنن، باید ماکرو اینا رو خارج کنه یا ببنده، اینا اگه بمونن cma میتونه درخواست جریمه مالی کنه.
        و برا همین وکیل جدا گرفتن
        چون از اونطرفم برا انگلیس،خیلی بده که کلی استودیو تعطیل بشه،وجهه خوبی براشون نداره تو رسانه ها و جامعه.
        برا اینه که بستن قراداد، سخته و میگن ماکرو داره وکیل جدا میگیره.

        UMK3ChiefReza.farshadx
        • farshadx گفت:

          هر کی گفته چرتو پرت گفته
          cma نمیتونه جلوی کار استودیو رو بگیره فقط میتونه جلوی عرضه محصولاتشون رو در بازار بریتانیا بگیره
          کار کردن با فروش محصول زمین تا اسمون فرق داره عزیزم
          cma نگفته اونجا نمیتونن استودیو داشته باشن نگفته نمیتونن سرمایه گذاری کنن یا ….
          گفته حق ندارن محصولاتشون رو بفروشن و این حکم فقط و فقط برای محصولات هست و خواهد بود من که چینین اتفاقی رو تا الآ نشنیدم ولی برعکس حرف شما چندین کیس که cma قبول نکرده و از بازار برتانیا خارج شدن ولی هنوز کلی از کسب و کارشون هنوز تو بریتانیا هست
          رفتن برد اسمیت هم به خاطر این چیزا نیست عزیز دلم میخواد از دولت بریتانیا تضمین تایید قرار داد بگیره و اگر نتونه و ندن اکتیویژن رو از بریتانیا خارج میکنه

          .UMK3ChiefMahdi SamRezaTahaic
        • Chief گفت:

          منبعت حرفای بقیه توی توییتره؟! چقدر هم معتبر!! 😐
          عزیز گلم خیلی عذر خواهی میکنم ولی هر چرت و پرتی رو که از دهن هر کی میاد بیرون رو نباید پذیرفت
          سی ام ای میتونه به نشر بازی ها گیر بده اما به فعالیت استودیو خیر
          نهاد ها درگیریشون سر آپی های شرکت ها هستش که میتونه به خریداری شدنشون توسط دیگر شرکت های قدرت زیادی به اون شرکت تزریق کنه
          گیرم اصلا بخوان گیر بدن
          مایکرو میتونه اکتیویژن رو وادار کنه در اون استودیو هارو تخلیه کنه و مایکرو با همون اسم ها استودیو جدید تأسیس کنه و همون اعضا رو بکار بگیره

          UMK3
    • Chief گفت:

      میشه یه مدرک بدین از اینکه باید این استودیو هارو در این صورت تعطیل کنه؟!
      تا جایی که بنده اطلاع دارم با خروج اکتیویژن بیلزارد از بازار بریتانیا هیچ مشکلی برای استودیو های تابع فعلی این شرکت پیش نمیاد به شرطی که بازی های توسعه داده شده توسط این استودیو ها توسط یک ناشر به جز اکتیویژن منتشر بشه

  • Shinji mikami گفت:

    خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت تایید شده هست.
    مایکروسافت تبدیل به بهترین ها خواهد شد.

    Master bladenoob☆WKNWS☆هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Tahaic.Rest_In_PeaceAshen Mariachi One
  • Yusef1367 گفت:

    یه هفته مونده به کنفرانس ایکس باکس..میخواد سونی رو بشوره ببره..😁😁 لیک های بازیgears 6 تو کنفرانس هست بازی بعدی استودیو playdead.هم هست

    هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)TahaicMaster blade.
  • rgj1221 گفت:

    از نظر آمار بریتانیا جزو بزرگترین بازار هاست و کاملا غیر ممکنه که خود اکتیویژن اجازه بده که مایکروسافت اونو بیاره بیرون، اصلا از نظر مالی معنا نداره.

    UMK3RezaPerfectهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)TahaicMaster bladeگرگ غرب وحشیjohn117
  • Dastan گفت:

    به مردم بریتانیا پیشنهاد دارم از DNS شکن استفاده کنن !!!
    کم کم این روش داره جهانی میشه
    البته من حال میکنم مایکروسافت همچین کاری کنه , مایکروسافت مارو دور زده , بزار این انگلیسی ها هم دور بزنه , دیگه ما تنها نباشیم

    SadraGoodbye GamefaTahaicMahdi SamWitcherMaster bladeUMK3
  • Homayoun گفت:

    برد اسمیت حقیر میخواد بره پیش نخست وزیر بریتانیا گریه و التماس کنه همین منو خوشحال میکنه
    من که به بازیای اکتیویژن اهمیت نمیده فقط ضجه زدنای مایکروسافت دیدنیه

    SadraUMK3Witcherهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)TahaicMaster bladefarshadx.کامبیزتریس مری گلدmore
  • مایکروسافت خودش از بریتانیا بزرگتره

    Goodbye GamefaRazielهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)TahaicMaster blade.
  • Master blade گفت:

    گودرت مایکروسافت
    زور انگلیس که ۷۰ ۸۰ درصد دنیا غارت کرده بهش نمی‌رسه

    Tinker pos2WitcherTahaic.
  • Alifz گفت:

    با توجه به چارت فروش بازی های اکتیویژن در انگلستان، باید دل بزرگی داشته باشه بیخیال بشه
    البته دل بزرگ یک طرف، سقوط سهام اکس باکس بعد از رد شدن‌ کامل خرید، یک طرف

    UMK3امیر حسینهادی صفائیPerfectهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)گرگ غرب وحشیhalkerArcix™ツ`farshadx.more
    • حالا از کجا مطمینی قرارداد لغو میشه اقای اینسایدر تحلیلگر؟

      Tinker pos2Tahaicهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)گرگ غرب وحشیUMK3
    • Tahaic گفت:

      وقتی کمی اعتراض به cma شد و رای رو برگردوند اونوقت اونجا هم عرضه میشه اتفاقا خیلی هوشمندانس

      UMK3
    • Reza گفت:

      چارت فروش بریتانیا ، برای بریتانیا مهمه و اونا باید دل بزرگی داشته باشن
      ن برای مایکروسافت ک ، بریتانیا بازار بزرگیه ، شصت میلیون جمعیت داره ، اندازع المان…
      بزرگه ولی ن اونقد با فاصله با بقیه ک🤦
      روزی ک اعلام شد خرید بلاک شده توسط بریتانیا ، سهام اکتیویژن از شصتو شیش شد پنجاهو شیش هفت ک بخاطر بلاک شدن اومد پایین ، ولی مایکروسافت حدود سیصد بیلیون سهامش افزایش پیدا کرد ، اندازه ی ستا سونی
      یا پنج تا اکتیویژن
      میدونی چرا؟
      چون کاملا بی ربطه ب خرید ، مایکروسافت با اخبار این خرید تکون نمیخوره سهامش ، نگاهم کنی ، همه حرکات سهام اپل و مایکروسافت تقریبا ی شکلن با شیب مختلف ، هیچ اثری این مقدار پولا رو مایکروسافت نداره

      UMK3Mahdi Samjohn117farshadx
    • خرید کنسل نوشه مگر ایی که خود ماکروسافت وخواد. ایی تایید کردنای ریگولاتور های مختلف وخاطر ایی بید که ماکروسافت وتانه تو ایی مناطق بازی وفروشه. وگرنه همین الان هم وتانه بیخیال ftc و cam وشد و خرید ره نهایی وکنه

      SadrafarshadxChiefAlifzUMK3
    • Mahdi Sam گفت:

      چند سال درآمدش تو بریتانیا میشه سه میلیاردی که اگه معامله رو لغو کنه باید جریمه بده؟

      • john117 گفت:

        حداقل ۱۰سال که بعد اون میتونه دوباره بره برا بررسی.ولی اینا یه دید سطحی به ماجراست.cma ادعا داره با قراردادهایی که ما بین کشور ها هست عدم تایید اونا قرارداد رو تو خیلی از کشورای دنیا بلاک میکنه و عملا بدون cma خرید تکمیل نمیشه.باید دید چقدر این ادعا درسته
        یه نظر دیگه هم هست با فرض اینکه فقط رو بریتانیا تاثیر داشته باشه ممکنه بین کشورای زیر مجموعه بریتانیا با انگلستان اخلافاتی بوجود بیاد چون اگه قرار باشه سرمایه گذاریای هوش مصنوعی و متاورس و گیمینگ تو کشورای اتحادیه اروپا همشون ضرر زیادی میکنن.شاید برد اسمیت هم برا توجیه همین چیزا رفته باشه.باید دید کدوم درسته

  • Tahaic گفت:

    کار درست همینه اونوقت ftc هم بازی میاد دستش مایکروسافت هر چند برای فن بویا فقط سازنده ایکس باکسه ولی در اصل یکی از قطب های اصلی تکنولوژی هست و حمایت تمام و کمال چند تا کشور از جمله آمریکا رو داره خرید بعدی سرویس نتفلیکس هست که احتمالا کنار لوگوی نتفلیکس از این به بعد مایکروسافت هم بیاد و شاید با سرویس گیمپس ادغام بشه !! ایده بمب. البته بعید میدونم تا چند سال آینده انجام بشه در مورد اکتیویژن هم خرید رو نهایی بدونید رسمی رئیس ftc متهم شده و زیر نظر هست یعنی تمام ! Cma هم در اولین جلسه دادگاه جوری شکست خورده که قاضی گفته سعی می‌کنیم در سریع ترین زمان ممکن رای رو صادر کنیم و cma از این موضوع ناراحته!

    Witcher
  • همخ تایید کردن بجز این CMA !
    چ لج لجبازی هم شده
    کاش تایید کنه بره
    چ کاریه آخه

    امیر حسین☆WKNWS☆TahaicArcix™ツ`Final seyed.sorenaarminMaster blademore
  • هدف ماکروسافت ایی بید که بازار های جدید ره دست خودش وگیره. مثله آفریقا و اروپا. دقیقا مثل کاری که با ویندوز وکرد و مکینتاش ره هشتپلکو وکرد

    UMK3امیر حسینRezaAlifzVenomتریس مری گلد
  • Savage گفت:

    نتیجه دادگاه آمریکا کی میاد؟

  • پاتریک گفت:

    آخه اگه دلیل درست حسابی میاورد مثلاً بازار گیمینگ یه طرفه میشه یه چیزی ولی اینکه به بازار کلود صدمه می‌زنه واقعا منطقی نیس دوستان هم که میگن میتونست با این پول استودیو های دیگه رو بخره هیچکدوم به اندازه اکتی سود ندارن

    Chief
  • sorena گفت:

    این که میخواد کل اکتیویژن رو خارج کنه قطعا نیاز به یه واسطه هست که بازی ها رو از طریق اون توضیع کنه. این چیزی نیست که صرفا با تغییر منطقه قابل انجام باشه. همچنان فروش فیزیکی بازی ها بخش بزرگی از بازار رو تشکیل میده… اما اگر کار به اونجا بکشه و این اتفاق بیافته، برای کسب و کار های کوچک انگلیس وضعیت خوبی نیست و برای بازار کار و بی اعتمادی شرکت های بزرگ به انگلستان رو هم در پی خواهد داشت و در اینصورت اتحادیه اروپا جای جذاب تری به نظر میاد تا انگلیس. هم چنین ماکروسافت هم دلیلی برای اجرای یک سری از تعهدات خودش نمی بینه مثلا اگر قصد انحصاری کردن کد رو داشته باشه می‌تونه انجامش بده. در این حالت هم cma هم سونی بازنده بدی میشن یکی از بلاک کردن خرید و تصمیم گیری بجای تمام دنیا! و دیگری بخاطر از دست دادن احتمالی کال آف دیوتی. (ماکروسافت بالاخره کد رو انحصاری می‌کنه و فقط بحث زمانش هست)

    Rezaهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)☆WKNWS☆گرگ غرب وحشییه گیمر سادهHTfarshadxsh.WalleR MaNmore
    • به نظرم مایکروسافت هر چی رو هم انحصاری بکنه، کد رو انحصاری نمیکنه چون با مولتی پلتفرم بودن کد سود خیلی بیشتری از اینکه انحصاری ایکس باکس و ویندوز باشه کسب میکنه. مثل همین ماینکرفت که هنوزم مولتی پلتفرم باقی مونده. یا مثلا همین سونی به این نتیجه رسیده که بازی های انحصاری خودش رو روی ویندوز عرضه کنه و اینطوری سود خیلی زیادی میبره.

      ChiefRezaTahaic
      • sorena گفت:

        شکل های مختلفی از انحصاری کردن وجود داره و ماکروسافت هم در اشکال مختلف نیاز به جذابیت سرویس هاش داره. این که قرار داد های ده ساله رو ارایه کرده بخاطر دادن فرصت پیشرفت به بقیه و جلب رضایت رگولاتور ها ست اما لزوماً به معنی این نیست که تا آخر چنین رویکردی رو دنبال کنه. ماینکرافت هم یا کد تفاوت زیادی داره. از این جهت در هر حال ماکروسافت نوعی از انحصار رو برای کد پیاده می‌کنه . سیاست ماکروسافت خارج از رقابت کنسول هاست و فعلا چنین کاری نمی کنه. اما در نهایت خیلی از بازی ها رو انحصاری می‌کنه از جمله بزرگ ترین شون یعنی کال آف دیوتی رو.

        Tahaic
      • Reza گفت:

        ماینکرفت بازی اصلیش ی بازیه
        نمیش انحصاری کردش اصلا
        خریدن ملت
        خیلی حرکت فولی میشد اگ میکرد محتواشو
        نسخه های فرعیم ک ازش اومده دو س تا ام اونقدی شاخ نبودن ک مهم باشن و سعی کردن وجهشونو حفظ کنن
        اون سودی ک میگی ام بستگی ب خیلی چیزا داره
        مثلا ده سال دیگ ک کنسولای نسل بعد میان و قراردادا تموم میشن ، اگ فروش ایکس باکس ب اندازه ی پلی استیشن بشه یا حتی نزدیک بشه بهش ، شدیدا انحصارش صرفه اقتصادی ام پیدا میکنه ، تو شرایط برابر این انحصار حتی میتونه مونوپولی ایجاد کنه
        بنظر منم بدون شک انحصاری میکننش بالاخره

  • Old Gamer گفت:

    مایکرو داره هر کاری میکنه ببره از اونورم سونی نمیزاره و مقابله میکنه این وسطم گیمیرا گیر افتادن بدون بازی

    هادی صفائی
  • Amin369 گفت:

    چطور براتون مهمه؟ این خرید قراره چه چیزی به زندگیتون اضافه کنه که براش کل کل میکنید؟ واقعا میخوام بدونم اگه دلیلی دارید بگید .
    تعصب تو حوزه تکنولوژی (از گیم تا گوشی فرقی نداره) از نظر من چیزی فراتر از حماقت هست.

    Rezaهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)
  • من باختم ، اما کسی ، جز ما ، نخواهد برد 🙃✌️

    خب همونطور که در جلسات قبلی گفتم بازار بریتانیا به کل
    منحل خواهد شد و مایکروسافت ازش بیرون میاد و این بیشترین ضرر رو برا خود سونی به همراه خواهد داشت اون سود فروش ۸۰ درصدش تو بریتانیاس متاسفانه برا سونی

    مایکروسافت ، دوست خوب گیمرها 💚

    Nimaهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023).
  • Nemesis گفت:

    فقط تموم کنید این بازی کثیفو

    silent-man( 💔Metro VR)
  • . گفت:

    من که بار ها نظرم‌ رو درباره این خرید گفتم ولی امیدوارم سریع این ماجرا تموم بشه دیگه واقعا خسته شدم
    ولی خب از یه دید هم به قضیه نگاه بکنی خوبه چون باعث میشه مایکروسافت دیگه نتونه ناشر بخره

    UMK3noobChiefAMIRERezaShark GamerarmanPerfectهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Tahaicmore
    • دلیل نمیشه بعد تایید خرید بگن خوب مایکروسافت جان شما خریدات رو کردی دیگه بسه نه
      تا جای که به رقابت صدمه نزنه هنوز می‌تونه خرید داشته باشه

      UMK3ChiefAMIRERezaShark Gamerهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)farshadx
      • . گفت:

        صنعت گیم مثل بقیه صنعت ها نیست
        شرکت های کنسول دار هم شدیدا وابسته به استودیو ها و شرکت ها و ناشر ها هستن
        تا الان دوتاشون دارن میرن زیر مجموعه مایکروسافت اگه قرار باشه رگلاتوری ها منطقشون رو بزارن رو این چیزی که میگی عملا چیزی به اسم ناشر تو صنعت گیم نمیمونه همش میره زیر مجموعه میشه
        مطمئن باش اکتیویژن که خریدش نهایی بشه و مایکروسافت شونه به شونه سونی بیاد جلو دیگه رگلاتور ها هم انقدر ساده لوح نیستن بازم بزارن ناشر بخره
        EA و تیک تو که از محالاته خریداری شدنشون
        وارنر هم که گفته نمیفروشیم
        ناشر ها ژاپنی هم که دولت ژاپن اصلا اجازشو نمیده
        ته تهش یه یوبیسافت باشه احتمال خریدش بالا باشه که اونم احتمال داره با توجه به شایعات اخیر خرید بزرگ سونی باشه

        UMK3farshadxAMIRERezaShark Gamer
  • Kennymc گفت:

    امکان داره تا قبل دادگاه ها بازیای اکتیویژن بلیزارد توی باقی کشورا عرضه بشه روی گیم پس یا فقط بعد دادگاهش؟

  • Dark Night گفت:

    اگه بتونن ftc رو پشت سر بزارن قطعا معامله رو نهایی میکنن و به خاطر انگلستان نمیان متحمل ضرر بشن. و اون موقع لازم باشه بریتانیا رو میزارن کنار.

    Chief
  • حالا ایکس باکس به کنار مایکرو مغز خر نخورده بیاد ۶۹ میلیارد دلار بده فقط بخاطر اینکه بازی هاشو انحصاری کنه قضیه عمیق تر از این حرفاش مایکرو میخواد بازی های اکتیویژن مثل همین کندی کرش یا کالاف موبایل از گوگل پلی برداره بیاره رو یه آپ جدیدش یه جورایی هدفش اصلا رقابت با گوگله بحث ایکس باکس نیست و انحصاری هم نمیکنه هم براش از همین فروش بازی ها رو کنسول سود میبره هم از همین حذف کردن بازی های اکتیویژن از گوگل پلی ملت میان سمت آپ های مایکروسافت و اره خلاصه

    UMK3TahaicChief
    • Reza گفت:

      واضحه ک هدف ایکس باکس نیست
      بحث این نیست
      ایکس باکس این وسط داره نفع میبره
      ولی تو اینده انحصاری میکننش چون بنفعشونه
      تو ی ماشین میخری بری اسنپ کار کنی ، نمیای بگی چون برای اسنپ خریدم خانوادمو نمیبرم مهمونی
      هدف خرید ، با استفاده از امکاناتش برای پیشرفت فرق داره

      UMK3Tahaic
      • بعضی عناوین اکتیویژن بلیزارد بله صدرصد انحصاری میشه و بیشتر بازی های اکتیویژن بلیزارد رو گیم پسن اما مایکرو نمیاد همه رو انحصاری کنه چون اونقد پلیر نمیاد پلی استیشنو بخاطرش رد کنه بیاد سمت ایکس باکس و مایکرو هم مجبوره همه بازی ها رو بیاره رو گیم پس و سود زیادی نمیکنه اما اگه کامل انحصاری نکنه به هر حال پلیرای پلی استیشن میان بازی ها رو می‌خرن از اونطرفم ملت میان گیم پس میخرن و یه عده کمی هم میانسمت ایکس باکس و پول خوبی مایکرو به جیب میزنه

        Reza
        • Reza گفت:

          همیشع ک فروش کنسولو یطور نمیمونه
          من تا نسل پیش هرکی برام ایکس باکس میگرفت عجیب بود
          الان برعکس شده
          پیشبینی سختیه ولی اگ همینطوری برن جلو ، با خریدا و …
          بزودی(بعد از قرارداد ده ساله) بنظرم کالافم حتی انحصاری میشه

  • SirAmir گفت:

    او جالب شد حرکت جسورانه ایه باید دید واکنش cma چیه
    امیدوارم تهش به نفع مایکرو بشه💚

    Tahaic
  • Andrew ryan گفت:

    CMA دیگه داره خیلی گیر میده به این موضوع این قرارداد هیچ ضرری واسه دنیای گیم نداره چون مایکروسافت از همین حالا با شرکتهای مختلفی قرار داد ده ساله بسته تا بازی های اکتیویژن روی پلتفرم های اونا هم بیاد

احتمال دارد مایکروسافت جهت دور زدن CMA، اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند