۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما

مینو فرجی
۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

شبکه Letterboxd با بیش از ۳ میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که دسته‌بندی مینیمالیستی و در عین حال سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌کند و فضایی را برای علاقه‌مندان به فیلم ایجاد می‌کند تا دور هم جمع شوند و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را از طریق یک سیستم تعامل اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در حالی که بسیاری از فیلم‌های شناخته‌شده وجود دارند که مطمئناً بیش از یک میلیون نفر آن‌ها را تماشا کرده‌اند، فیلم‌هایی هم هستند که در این پلتفرم به مرز ۱ میلیون نفر بیننده رسیده‌اند. از فیلم نگهبانان کهکشان تا انگل، اینها ده فیلم پربیننده Letterboxd هستند که بر اساس تعداد بازدیدها رتبه‌بندی شده‌اند.

۱۰. Guardians of the Galaxy (2014)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

فیلم Guardians of the Galaxy حول محور گروهی از غریبه‌ها (و جنایتکاران) است که با هم کار می‌کنند تا مانع از افتادن یک گوی مرموز به دست افراد اشتباه شوند، که در نتیجه به یک جنگجوی متعصب اجازه می‌دهد تا کنترل کامل جهان را با عواقب وحشتناکی داشته باشد.

این فیلم مارول با شخصیت‌ها و داستانی سرگرم‌کننده، ظاهراً افراد زیادی را به خود جلب کرده است – حداقل آن‌هایی که به اندازه کافی کنجکاو هستند که آن را نگاه کنند. این فیلم به کارگردانی جیمز گان، یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی با بالاترین امتیاز است که تعداد زیادی لحظات کمیک و صحنه‌های اکشن را به مخاطبان ارائه می‌دهد. این فیلم در حال حاضر در Letterboxd حدود ۱.۹ میلیون ساعت دیده شده است.

۹. Avengers: Infinity War (2018)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

فیلم Avengers: Infinity War، مرد آهنی (رابرت داونی جونیور)، ثور (کریس همسورث) و هالک (مارک روفالو) را با بقیه انتقام‌جویان در یک سفر بین کهکشانی متحد می‌کند تا قدرتمندترین دشمنشان تا به امروز، تانوس (جاش برولین) را از بین ببرند، که به دنبال جمع‌آوری تمام شش سنگ بی‌نهایت است.

با بیش از ۱.۹ میلیون ساعت در Letterboxd، منطقی است که Infinity War در این لیست جای بگیرد. به هر حال، این یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ بود. با هزاران لحظه حماسی و کاراکترهای جذاب، طرفداران مارول همیشه در حال جان دادن بوده‌اند؛ بدون اغراق فیلم یک فینال بزرگ واقعاً احساسی بود.

۸. Get Out (2017)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

وقتی یک مرد جوان بلک (دانیل کالویا) با دوست دختر سفیدپوست خود (الیسون ویلیامز) برای اولین بار با والدینش ملاقات می‌کند، اوضاع بدتر و بدتر می شود. در این سفر که در ابتدا ایده خوبی به نظر می‌رسید، کریس متوجه می‌شود که در یک تله شوم گیر کرده و به جنون می‌رسد. اولین کار خیره کننده جردن پیل که توسط بیش از ۲ میلیون کاربر تماشا شده است، همچنان یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های این کارگردان است و دلیل خوبی هم دارد. این فیلم مطمئناً با پیچش‌های داستانی شگفت‌انگیز خود با اجرای باورنکردنی کالویا، ذهن‌ها را متحیر خواهد کرد. Get Out با یک خط داستانی جذاب که از طریق فیلم شکل می‌گیرد، بی‌عدالتی‌های آمریکای مدرن را روشن می‌کند.

۷. Knives Out (2019)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

 فیلم Knives Out یک درام جنایی درجه یک است که حول محور مرگ اسرارآمیز رمان‌نویس جنایی هارلن ترومبی (کریستوفر پلامر)، پدرسالار خانواده‌ای ثروتمند و متخاصم می‌چرخد، که درست پس از تولد ۸۵ سالگی‌اش جسدش در املاکش پیدا شد. هنگامی که یک کارآگاه بسیار با استعداد (دانیل کریگ) به طور مرموزی برای تحقیق در مورد این اتفاق استخدام می‌شود، سرنخ‌های تکان دهنده‌ای آشکار می‌شود.

پس از انتشار فیلم، به جرات می‌توان گفت که بنوا بلان کریگ یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های اخیر است و صادقانه بگویم، تماشای او روی صفحه نمایش همیشه شگفت‌انگیز است. چیزهای خوبی در مورد این فیلم جذاب که بیش از ۲ میلیون نفر آن را تماشا کردند، وجود دارد و قطعاً بازی فوق‌العاده بازیگرانش یکی از آنهاست. در مجموع، Knives Out به راحتی یکی از فریبنده‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون دیده شده است و بینندگان را در سراسر فیلم به صفحه نمایش می‌چسباند.

۶. Fight Club (1999)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

همانطور که از عنوان پیداست، Fight Club منشأ یک باشگاه مبارزه زیرزمینی را به تصویر می‌کشد که به موارد بسیار بیشتری تبدیل می‌شود. وقتی دو شخصیت بی‌حوصله – یک مرد افسرده (ادوارد نورتون) و مبتلا به بی‌خوابی و یک فروشنده عجیب و غریب به نام تایلر دوردن (برد پیت) – با هم ملاقات می‌کنند، آنها با هم متحد می‌شوند تا باشگاهی با قوانین سختگیرانه ایجاد کنند تا در آنجا با مردان دیگری که به همان اندازه بیمار هستند مبارزه کنند.

Fight Club احتمالاً فیلم شماره ۱ کمپانی Film Bro است. جای تعجب نیست که ۲.۱ میلیون بازدید در این پلتفرم دارد. این اثر برجسته دیوید فینچر بر شکستن دیوارهای جامعه تمرکز می‌کند، فرهنگ مصرف گرایی را بازتاب می‌دهد و بینندگان را با یک خط داستانی هوشمندانه و غیر منتظره مجذوب می‌کند.

۵. Pulp Fiction (1994)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

با ارجاع به مجلات عمومی و رمان‌های جنایی معروف در اواسط قرن بیستم، روایت pulp Fiction در سال ۱۹۹۴ خارج از ترتیب زمانی، به دنبال سه داستان اصلی مرتبط با یکدیگر با قهرمانان مختلف روایت می شود: دو قاتل اوباش (جان تراولتا و ساموئل ال. جکسون)، یک بوکسور (بروس ویلیس)، و یک جفت راهزن غذاخوری (تیم راث و آماندا پلامر).

احتمالاً این فیلم جنایی درام تا به امروز، نمادین‌ترین فیلم تارانتینو است که فرهنگ عامیانه دارد. فیلم با انبوه صحنه‌های افسانه‌ای، از جمله صحنه کوتاهی که جان تراولتا و اوما تورمن یک سکانس رقص را به اشتراک می‌گذارند، یک فیلم سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت است. این فیلم در بدترین حالت، ۲.۱ میلیون ساعت بیننده دارد.

۴. The Dark Knight (2008)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

یک مغز متفکر سادیستی مردم گاتهام را در فیلم کریستوفر نولان تهدید می‌کند و باعث هرج و مرج در همه جا می‌شود. بتمن (کریستین بیل) برای مبارزه با بی‌عدالتی و رویارویی با دشمن جدید خود، باید با هر چیزی که به آن اعتقاد دارد مقابله کند.

جوکر با شخصیت‌پردازی فوق العاده، بدون شک بهترین چیز در مورد قسمت دوم فیلم خارق العاده نولان است و این به لطف بازی باورنکردنی اوست. علاوه بر این، شوالیه تاریکی نیز یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی است که با داستان تاریک و پیچیده‌اش، هم طرفداران و هم ژانر و مخاطبانی را که به دنبال فیلم‌های اکشن عالی هستند تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فیلم توسط ۲.۱ میلیون کاربر دیده شده است.

۳. Inception (2010)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

دومین فیلم این لیست به کارگردانی کریستوفر نولان بزرگ Inception است، فیلمی جذاب که داستان یک دزد حرفه‌ای (لئوناردو دی کاپریو) است که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه اهداف خود از طریق رویاهای آنها اطلاعات را می دزدد و وظیفه چالش برانگیز ایجاد یک ایده در ذهن یک مدیر ارشد اجرایی به او داده می‌شود.

حیرت انگیز و خلاقانه دو ویژگی عالی برای توصیف این درام علمی تخیلی و حماسی که بعد از تقریباً ۱۳ سال توانسته است مخاطبان را با طرح هوشمندانه خود شگفت‌زده کند. اگرچه برخی ممکن است فکر کنند که فیلم نولان مفهومی پیچیده و دشوار را ارائه می‌دهد. این فیلم ۲.۱ میلیون بار دیده شده است.

۲. Joker (2019)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

واکین فینیکس، آرتور فلک، یک کمدین مشتاق با مشکل ذهنی را که به عنوان یک دلقک کار می‌کند، در فیلم تاد فیلیپس زنده می‌کند. این فیلم شخصیت محور محصول سال ۲۰۱۹ سقوط نگران کننده فلک را به تصویر می‌کشد که در نهایت منشأ آن آنتاگونیست نمادینش است. اگر پیش از این مشخص نبود که جوکر یک شخصیت مورد علاقه طرفداران بود، مطمئناً اکنون مشخص است. با ۲.۳ میلیون بازدید، جوکر به عنوان یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های Letterboxd سلطنت می‌کند. با ترکیب ژانرهای هیجان‌انگیز روان‌شناختی و جنایی، این داستان منشأ گیرا یکی از محبوب‌ترین ترن هوایی‌های احساسی در سطح جهانی است. اگرچه ممکن است این فیلم به مذاق همگان خوش نیاید، اما بدون شک استعداد بی‌بدیل فینیکس را نشان می‌دهد.

۱. Parasite (2019)

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

این فیلم محصول کره جنوبی که تلاش یک خانواده فقیر برای نفوذ به یک خانواده ثروتمند را به تصویر می‌کشد، درباره ورود خانواده کیم با ظاهر شدن به عنوان افراد واجد شرایط برای استخدام شدن در خانواده پارک و ورود مخفیانه به خانه‌شان است. انگل یکی از خوش نوشته‌ترین تفسیرهای اجتماعی است و نابرابری‌های اجتماعی را برجسته می‌کند.

فیلم بونگ جون هو که به‌عنوان یکی از پیشگامانه‌ترین فیلم‌های موجود در جهان شناخته می‌شود، اولین فیلم غیرانگلیسی زبانی بود که برنده اسکار مهم بهترین فیلم شد. فیلم بونگ جون هو همه آن چیزی است که همه می‌گویند: حیرت‌انگیز، شگفت‌انگیز و کاملاً نابغه.

منطقی است که Parasite در این لیست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. به هر حال، تاریخ را تغییر داده است و بسیاری را وادار به غلبه بر “موانع زیرنویس یک اینچی بلند” کرده است. این فیلم مانند جوکر، ۲.۳ میلیون بازدید داشته است.

منبع: کولایدر

Hanibal(درانتظار فصل۴ هانیبال)Dark Fantasyo0ashil0oo_OMRNO_oPorfosorEzio Auditore da FirenzeCaptain VankokAlbert Weskerمرد تنها زیر بارانunknownata.expressهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Dota2Daniel Wayneایلیا عسگریDARKSIREN. .ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓCopy NinjaVito Scalettamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا
۱۰ فیلم پربیننده تاریخ سینما - گیمفا