سونی برنامه دارد در سال ۲۰۲۳ رویدادهای بیشتری برای پلی استیشن برگزار کند
مشخصاً قرار نبود PlayStation Showcase آخرین رویداد شرکت سونی برای معرفی و بازاریابی عناوین کنسول پلی استیشن ۵ باشد.
از ثانیه آخر PlayStation Showcase، بازیبازان زیادی از سراسر دنیا در حال نقد شرکت سونی برای نمایش نه چندان قدرتمندانه چهارشنبه هفته گذشته هستند. بسیاری از کاربران، عامل نارضایتی خود را عدم حضور بازیهای بزرگِ انحصاری عنوان میکنند و عدهای هم از این شکایت دارند که چرا به اندازه کافی غافلگیر نشدند. با این وجود اما گفتهها و شنیدهها حاکی از آن است که رویدادهای بیشتری از پلی استیشن برای سال جاری برنامهریزی شدهاند و هواداران احتمالاً امسال، به سورپرایزها و انتظارت خود خواهند رسید.
ساعاتی پیش ایتن گچ (Ethan Gach)، گزارشگر ارشد رسانه Kotaku، با انتشار توییتی در حساب رسمی خود نوشت:
منابع مختلف به من میگویند که هر دو شرکت سونی و نینتندو، شوکیسهای دیجیتالی دیگری دارند که قرار است در سال جاری برگزار شوند.
ایتن گچ
البته مطالب فوق، خیلی غافلگیرکننده نیستند چراکه بهطور پیشفرض، هر ساله شاهد چندین نمایش State of Play از سوی سونی هستیم و اتفاقاً با وجود اینکه این رویدادها بیشتر مُختص عناوین ترد پارتی هستند اما غافلگیریهای بزرگی درون آنها رخ میدهد؛ سورپرایزهایی که رفته رفته باعث شدند تا انتظارات از نمایشهای بزرگی چون پلی استیشن شوکیس، بسیار بیشتر شود.
با این وجود، منابعی ادعا میکنند که یکی از نمایشهای سال جاری شرکت سونی، بخش دوم PlayStation Showcase خواهد بود. پیشنهاد میکنیم قسمت اول پادکست زنده گیمفا که اتفاقاً به بحث و گفتگو درباره رویداد هفته گذشته پلی استیشن میپردازد را از دست ندهید.
منبع: PushSquare
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
اگه واقعا بخواد شوکیس دیگه برگزار کنه باید اونقدری خوب باشه که شوکیس قبلی و ۲ سال غیبت فراموش کنیم حالا اندازه ای ۳ سال ۲۰۱۶ نبود مهم نیست فقط گند شوکیس قبلی جمع کنید
فردا همین ساعت گیمفا:رسمی سونی یه شوکیس دیگر در تاریخ فلان برگزار خواهد کرد.
پس فرداش گیمفا:انتظاراتمان از شوکیس جدید سونی.
اگر برنامه بر این بود خب اسم جرکت قبل رو شو کیس نمیزاشتن بهتر نبود؟
باید دید عاقبت چه خواهد شد🗿👌🏻
جعبه فنا دو سه روزه در حال تخلیه فشارشون هستن اما نمیدونن که سونی مثل همیشه دست پره و قرار نیست با یه مراسم امسال و به پایان برسونه قطعا تو شوکیس دوم انحصاریای ناب داستانی معرفی میشن گرچه با شوکیس و بی شوکیس همین الانش تو نسل ۹ پلی استیشن با اختلاف سر تر بوده از ایکسباکس
اینجا که قشنگ پیداست کی فشار خورده . گیمفا یه شایعه از pushsquare رو برمیداره تیتر میکنه بعد بچه سال هایی مثل خودت و اونایی که بهت لایک دادن باورشون میاد . سونی چیزی نشون نداد چون چیزی نداشت . حالا خودتونو بزنید به در و دیوار که آره مال خرید اکتیویژن بود یا آره سونی میدونسته داره چیکار میکنه خیلی خفن مخفی کرده IP هاش رو . سونی اگه اینقدر خفنه چطور یه آشغالی مثل project q رو داده بیرون و اسمش رو گذاشته خلاقیت ؟ زارت
به شخصه دلم میخواد از این یه یعد هردو کنسول قوی ادامه بدن و رقابت دوباره مثل نسل هفتم خونین بشه و بازی های شاهکار بیشتری ببینیم
امیدوارم بتونن گندی که زدن رو جمع کنن
یه انتقادی که میشه مطرح کرد بخصوص به رسانه های بزرگ مثل IGN این هست که از زمانی که شو کیس سونی نارضایتی در پی داشته تا به الان یکی یه دونه ماله گرفتن دستشون و دارن هی چپ و راست یا گزارش میدن که این آخری نبود این فلان نبود. سونی بازی های زیادی رو قیچی کرد، این بهترین بیلد اسپایدرمن نبود وو. در بدترین حالت هم لحن خیلی عادی دارن.(اصلا نمیگم این بده یا خوبه) اما دوگانه است چرا؟
اگه این گند رو ماکروسافت میزد شروع میشد … مدیریت بد فیل، صد و هشتاد سه دلیل برای این که چرا باید فیل اخراج شود! فیل و ایکسباکس در لبه ی پرتگاه. فیل سوار بر فیل از روی ایکسباکس گذشت. ده دلیل که چرا باید فیل اسپنسر ترور(!) شود. ایکسباکس جز CGI نیست. ایکسباکس درحال نابودی بازی های تک نفره. اسپنسر باید کشته شود. استارفیلد با خطرات بی سابقه ای رو به روست و تاد هاروارد در معرض سکته است…
شاید باورت نشه ولی چیزایی که گفتی دقیقا برعکسه
بهش میگن کنترل و نفوذ در بازار
این بیچاره ها میترسن بد بگن و سونی باهاشون بد بشه چون قدرت زیادی داره
اصلآ واسه همینه که همه بجز سونی از خرید اکتیویژن راضی هستن و به نفع خودشون میدونن چون دیگه لازم نیست به سونی باج بدن
در راستای پست هم بگم تام هندرسون آب پاکی ریخت رو دست همه و گفته چیزی نشنیده در مورد شوکیس دوم و فقط نظر شخصی خودش اینه که بخاطر گندی که زدن یکی دیگه برگزار کنن
فرشاد به نظر منم استفاده از موقعیت برای منافع مشکلی نداره. اما رسانه باید سعی کنه دامن نزنه به چنین موضوعاتی. من مشخصاً دارم میبینم ای جی آن داره سعی میکنه یه کنسول وار بندازه بعد خبر های زرد و پر بازدید بعدش رو حال کنه . این از اعتبار این رسانه کم میکنه. تو نقد و برسی هم شما برو نقد های قدیمی این سایت رپ ببین و الان رو ببین چقدر داره از ترند ها پیروی میکنه و استقلال نظرش از بین رفته. حالا یه سری مخالفت کنن اما بهت اطمینان در آینده بیشتر از این مسایل صحبت میشه. داستان اکتیویژن به نفع ماکروسافت تموم بشه خیلی بهش کمک میکنه و از یه نظر من خیلی دوست دارم تکمیل بشه تا ماکروسافت هم مجبور نشه از استودیو های غیر حرفه ای برای لایوسرویس استفاده کنه و اون ببمونن برای داستان خودشون.
___
راستی یه چیز شخصی. تو یکی از کاربران پی گیر و خواننده ای هستی(خبر خور نیستی) میدونی منظورم اینه که معتدل نویسیت رو بهتر کنی و دهن به دهن برخی کاربران که مشخص نیست اصلا کی هستن نشی جدا یکی از کاربران آگاه سایتی!. این نقد و تعریف رو از من داشته باش.
خیلی وقته این اتفاق داره میوفته من pc gamer رو از ign معتبر تر میدیدم ولی بعد از سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به صورت ناگهانی ترن بک زد و شد یکی از بدترین رسانه هایی که الآ میشناسم
قبلا گفتم نمیدونم تو کدوم پست ولی الآ بازم میگم سردبیر ign بارها نشون داده هیتر هست و ماله کش سونی حتی فکر کنم سر دبیر یا یه کار جدیدشون هم دقیقآ همینجوری هست یکی از دلایلی که من ماکروسافت رو تو سیاست کاری بهتر میبینم و میدونم همینه با اینکه این رسانه ها بشددت بی منطق به سمت سونی هستن و بارها شده تیترهای کلیک بیت برای xbox میزنن و دروغهای واضح(مثل ssd که جدیدآ باز گندش دراومده) رو باز گو میکنن باز هم بایکوتشون نمیکنه و ازشون پشتیبانی میکنه
سورنا جان درست میگی ولی همه ادم هستیم یه تعدادی ادم نیستن یعنی منطق حالیشون نیست با منطق و مدرک صحبت میکنی فحش و توهین میکنن
ادم هم تا یه جایی بیخیال هست ولی از یه جایی به بعد باید کاری کرد این کودکان بیان پایین منم خیلی سرم شلوغ شده کمتر فعالیت میکنم ولی خوب همین کارم باعث شد خیلی هاشون حداقل به ظاهر ادم بشن
میگن رسانه ها دست مایکروعه
درصورتی ک این چندروزه چنتا از این رسانه های نام دار ک یکیشم همین ign بود جوری برا سونی بالا پایین میکنه انگار پسردایی چیزین با هم
سر اون توییت xbox ک لیست بازی ملتی پلتفرما منتشر کرد بعد شوکیس انگار فشار خوردن
چون این سطح از دمج کنترل از رسانه این مودلی خیلی بعید بود
سلام دوست عزیز سعی کن زیاد در بندش نباشی با تشکر ستاد فرماندهی زیاد بهش فکر نکن
😄❤️🌹
بازی کن و لذت ببر همه شرکتا روز اوج و افت دارن خودشون همه احتمالات هم در نظر دارن و تحلیلگر دارن و امیدوارم شوکیس ایکس باکس برای دوستان عزیز خوب باشه لذت ببرن گیماشون همش تاریخ انتشار بگیره ما هم توی پلاس میگردیم بازی پیدا میکنیم تا سونی بازی های خودشو معرفی کنه
ارادت 🌹
امیدوارم که از بازی های پلاس تا اومدن اون بازیی که دوست داری حسابی لذت ببری. منم همین کارو میکنم وقتی بازی مورد علاقه ام نیست بازی هایی که شناخت ندارم رو امتحان میکنم و جالب این که چیزای خوبی گیرم میاد.
شما گلی 🙏🌹
دیگه وقتی لیدر بازار کنسول گیمینگ باشی و بیشترین فن بیس رو داشته باشی قطعا رسانه ها هم باهاتن چیز کاملا طبیعیه
فیل سوار بر فیل رو خوشم اومد XD
خیلی حرف خوبی زدی اتفاقاً دیشب داشتم یه ویدیو از capitan kuba می دیدم و اونم داشت از همین رسانه ها، خصوصا ign که جز معروف ترین رسانههای گیمینگ هستن انتقاد میکرد و میگفت که یکی از دلایلی که دیگه به بهبود بازی بعدی گاد خوشبین نیستم اینه که رسانه هایی مثل ign به قول خودتون یه دونه ماله دستشون گرفتن و صبح تا شب دارن مدح و ستایش میکنن و کوچکترین انتقادی هم نمیشه از بازی گاد رگنوراک بگیر تا شوکیس فاجعه بار سونی.
البته به نظرم در ماله کشی این رسانه ها فرقی خیلی بین سونی و مایکروسافت وجود ندارد چرا که مایکرو خیلی خیلی ضعیف کار کرده و اگر اونم چهار تا بازی در حد فوربیدن وست و … هم عرضه میکرد مطمئن باشید که انتقاد خیلی کم تری ازش صورت میگرفت تازه همین چند وقت پیش هم بازی بسیار ضعیف redfall رو عرضه کرد که خیلی ناامید کننده بود.
محمد امین، بهترین توصیف از رسانه ی مثل IG رو آقای کرمی کرد و گفت رسانه های نمایشی! دقیقا درست میگی این سایت ها باعث میشن یک سری تابو ها به وجود بیان و یک مسیر اشتباه ترسیم بشه. اون توییت ،ای جی هم نشون داد چقدر به کنسول وار تمایل داره تا از کنار این چیزا نشخوار خبری برای خودش جور کنه که این نشون میده رسانه سمت و سوی زردی به خودش گرفته. وگرنه اون پست ایکسباکس خیلی حرفه ای سعی کرد با به زبون انداختن طعنه بازی های مولتی رو بیشتر به نمایش بزاره و تبلیغات رایگانی براشون بشه که دیدیم شد!
طبیعیه مدیای گیم دست سونیه. اکثر نویسنده سایتا و کسایی که نمره میدن فن بوی سونی هستن.
سونی خیلی خوب این بخش رو ساپورت کرده و خوب هم بهره برداری میکنه.
اونی که به هورایزن فوربیدن وست ۶ داده سلام میرسونه.
ಠ_ಠ
اگر رسانه ها فن بوی سونی بودن هرگز رسانه ای مثل gamespot نمی اومد تو نقد بازی ghost of Tsushima بنویسه چون نمیشه بامبوها رو قطع کرد به عنوان یک نکته منفی تو نقد ذکر کنه و از بازی بی خود نمره کم کنه.
اتفاقاً مشکل از اینجاست که این رسانهها و منقدین به جای این که منتقد باشن، منتقد نما هستن و ادای منتقد رو در میارن به جای این که بخوان نقدی بر ساختار بازی انجام بدن و اون رو مورد نقد قرار بدن. کافیه مسائلی همچون فمنیست و گرایشهای … تو بازی وجود داشته باشه تا سیل تعریف ها و تمجیدها روانه چنین بازی هایی بشه از نقد ign بگیر تا GameSpot و … که اصول نقد رو زیر سوال بردن و بیشتر شبیه یه پروپاگاندا هستن تا منتقد چون نونشون تو این چیز هاست.
دلیل مهم دیگری که شاهد چنین تمجید و ستایش هایی از سوی بقیه منتقدین هم شاهدیم وجود امبارگو در بازی هاست چرا که منتقد میترسه اگر مثلاً نمره بدی یا نقدی نسبت به مسئله ای داشته باشه وقتی نمی دونه که چه نمره ای از سوی مثلاً ign به بازی Ragnarok تعلق گرفته بنابراین میترسه اگر نمره بدی نسبت به بازی ای با چنین فن بیس و طرفدارانی بده مورد حمله شدید کاربران قرار بگیره و یه حاشیه امن برای بازی به وجود میاد (حالا این که چقدر کار رسانه های کوچیکتر درسته رو کاری بهش ندارم که واقعاً هم کار غلطی هست اما حاضر نیستن واقعیت رو بگن چرا که مخاطب خودشون رو ممکنه از دست بدن و این یعنی این که به رسالت خودشون پایبند نیستن)
اره دیگه جف گراب فن بوی سونیه که به هیلو اینینفینت میگه زلدا شوترها
گیمفا سونی فن😂😂😂
KRATOS THE GREAT
اتفاقا چیزی که میبینم و خوشحالم میکنه اینه که بعد سال ها بالاخره یه رسانه ای فارسی زبان مسیر درستی در پیش گرفته و داره تلاش میکنه تا جای ممکن بی طرفی رو رعایت کنه. اگر سمت و سوی دیدگاه آقای کریمی به بازی های بقولی (ار پی جی بتسدایی) میخورد دوست داشتم اصلا ایشون استارفیلد رو نقد کنه یعنی میخوام بگم چنین اطمینانی خوشبختانه دست کم تو این سایت به وجود اومده.
منم به شوخی گفتم
ماله چیه ؟ سونی کلی بازی داره که تو استودیوهای محرمانه دارن ساخته میشن ولی نمایش نمیده یه وقت دادگاه و رگولاتوریها نفهمن داره بازی انحصاری میسازه.
نمایش ضعیف سونی هم تقصیر مایکروسافته. اگر مایکروسافت بازیهای خوبی منتشر میکرد، سونی هم رقابت رو جدی میگرفت و چند تا بازی خوب میساخت
علتش اینه که سونی عملکردش خوبه و کلی بازی توی این نسل منتشر کرده و اطلاعاتی از بازی های دیگه که معرفی نشدن هم وجود داره واسه همین این شوکیس ضعیف میتونه توجیه پذیر باشه ولی اگر دوباره حرکت ضعیفی بزنه قطعا انتقاد ها بیشتر. میشه.
حالا اون طرف مایکروسافت سلطان فجایع تاریخ گیمه و گند پشت گند داره بالا میاره انتظار داری بعد از یک شوکیس ضعیف بازم بگن اشکال نداره؟
با این طرز تفکرتون مخالف هستم.درسته اسم ماکرو بد در رفته و با کوچیکترین سوتی دوربینا میره سمتش اما رسانه هایی مانند IGNمطرح تر از اونی هستند که یک طرفه عمل کنند
رسانه IGN چندین بار بصورت زرد و احمقانه عمل کرده و اتفاقا اخیرا هم پستی کار کرد که منجر به شائبه هایی راجع به این که چرا اینطور رفتار قهر آمیزی داره از خودش نشون میده به وجود اومد. تا جایی که امثال جز کوردن دو بار به موضوع استارفیلد واکنش نشون داد.
۱ هرچی از استارفیلد میدونم خوبه.
۲ فقط چیزای خوب از استارفیلد شنیده ام.
واقعیت اینه که تخریب مستقیم یک پلتفرم از توانایی چندتا رسانه خارج هست اما گره زدن سرنوشت اون پلتفرم به یک بازی و بعد تخریب اون بازی کار بسیار ساده تری هست. میدونی آدم هایی که بد بین نیستن اما به اندازه ی لازم هم ساده لوح نیستن به سر تیتر ها فکر میکنن. به عنوان خبر ها دقت میکنن. چرا استارفیلد شروع جدیدی برای ایکسباکس نباشه؟ ولی تیتر بزنی(مثلا) سرنوشت ایکسباکس در دست استارفیلد و روی خراب کاری استارفیلد مانور بدی؟. این که بیای گرافیک بازی rpg و فوقالعاده بزرگ رو که جزو اولویت های ۵ به اون ور هست به سخره بگیری و اونو اوت دیت خطاب کنی از حرفه ای بودن رسانه نیست رسانه ی حرفه ای این چیزا رو باید به گیمر ها یاد بده نه این که خودش مرجعی بشه برای این حرف های بی اساس و نوشخوار های زرد خبری. ای جی هم کم کم داره مثل کوتاکو زرد و بی اهمیت میشه. همین انتقادات قبلا به کوتاکو وارد میشد.
خب حقیقتو گفتن دیگه
هممون میدونیم حتی قبل شوکیس هم گمانه زنی میشد که بازی های بزرگ سونی حضور داشته باشن ولی نبودن پس این یعنی اینکه سونی دلیلی داشته که نخواسته بازی های فرست پارتی خودشو نشون بدع نه اینکه دست سونی خالی بوده
اگه دست سونی خالی می بود اون موقع منم ایراد می گرفتم
بعد ماجرای cma و خراب شدن ردفال و شایعه شدن انحصاری متال گیر رفتم یوتیوب تمام کانال ها پادکست و نیم پادکست از نابودی ایکسباکس و اخراج اسپنسر و حتی تا منحل شدن بخش ایکسباکس پیش رفتن
مسائل رو باهم قاطی نکنید کلا بخاطر عملکرد ۲ سال اخیر ضعیف ایکسباکس وضع خراب چند ماهه اخیر گیمپس و افت فروش کنسول و …. و فاجعه ردفال که اخرش بود صبر خود فنای ایکسباکس به سر رسید و مشغول انتقاد کردن از عملکرد فیل اسپنسر بودن
والا از یطرفم اگه واقعا هم در بخش گیمینگ ماکروسافت تخته بشه شما بیشتر نگران کل کل ها و کامنت ها هستید!
خودم به عنوان فن پلی استیشن اگه در شرایطی مشابه بودیم ترجیح میدادم سونی رو بکوبن در حد تخته شدنش هم شایعه بسازن بلکه مسئولانش به خودشون بیان.
نفهمیدم منظورت چیه کل کل توی همچین جاهایی گرچه اهلش نیستم ولی یه جامعه آماری هست از اصل و قله و معنیش اینه رقابت جون داره این یعنی منفعت.
یجای حرفتو قبول دارم منم از انتقادها و کوبیدنهای ایکسباکس خوشحال شدم.تو کامنتای قبلم میتونی بخونی
دقیقاً منظورم همینه که مثلا اگه کوبیدن سونی باعث بشه شوکیس رو جبران کنه، من امیدوارم بکوبنش و نگران اینکه مثلا تو این سایت هیت بشه نیستم. شما هم الآن نگران اینکه میگن ماکروسافت محو میشه و از بین میره نباش؛ بهرحال اسپنسر کم کاری داشته و اگه قراره جبران کنه این حرفها براش انگیزه میشه.
فیل به واسطه ی پیشگامی در برخی زمینه ها با پروپاگاندای رسانه ای بزرگ و عجیبی مواجه شده، رسانه هایی که معلوم نیست چرا بطور هم زمان و هم صدا در هر فرصت کوچک سعی در تخریب این شخصیت برجسته ی در دنیای گیم دارند. درحالی که با تمام نق و نوق های رسانه ها میبینم که بقیه پی رو مسیر های فیل و ماکروسافت در حرکت هستن و این خود نشان از درستی مسیر این شخص داره. نمیخوام وارد (اگر ها) که همه کسانی که خبر های بازی ها رو دنبال میکنن ازش مطلع هستن بشم. ولی سوال این که آیا پروژه ی گیم پس برای رسانه ها ضرری داشته؟ آقایان به اصطلاح منتقد آیا دوست داشتن الان ۱۰۰دلار به بازی پول بدن، آیا دوست داشتن چیزی شبیه گیم پس و پلاس اکسترا وجود نداشت؟ آیا مایل بودن کلاد گیمیگ وضعیت بسیاری از کسانی کنسول ضعیف تری دارن اما به واسطه ی اینترنت لذت مشابهی با بقیه میبرند رو بهبود قابل توجهی نمیداد ؟ اگر همه ی اینا بد بوده چرا سونی داره روشون کار میکنه ؟ نکنه فقط مال ماکروسافت و با مدیریت قبل اسپنسر بده؟
اسپنسر شخصیت برجسته صنعت گیم😅🤣یکی از بدترین مدیرای تاریخه اگه پول ماکروسافت نبود همین شخص تا الان باعث تعطیلی بخش ایکسباکس شده بود
اگه منظورت از پیشگامی ایده سرویسهاست باید بگم ps now سه سال قبل از گیمپس وجود داشته. تنها چیزی که فیل توش پیشگام بوده دروغ و عوامفریبی بوده. یادته ۴ سال قبل میگفت هلبلید رو بازی کرده؟!
فیل روی فیل خیلی خوب بود😂😂
تازه فهمیدی ؟ هیچ رسانه ای بی طرف نیست, ۲ ساله داریم اخبار رو میخونیم هی دارن میگن سونی میخواد شوکیس یا استدی پلی جدید بزاره , تهش هیچ نشون نمیده !!! حداقل مایکروسافت بازی ها رو معرفی کرد سونی همونش هم انجام نمیده ,
, بگو بازی نداریم , واقعیتش هم بازی نداره یه نگاهی به استودیواش بندازی تا ۲۰۲۰ بازی خودشون رو دادن بازی جدید هم بسازند برای نسل جدید خیلی طول میده
Dastan
این که هایپ زیادی برای مراسم بود اصلا جای شک ندارم بخصوص که سونی مدت زیادی نمایش نداشت.
اما راجع به خالی بودن شو کیس، هیچ ایرادی نداره اگه سونی تو این لحظه دستش برای نمایش جدید خالی باشه. پروسه ی ساخت طولانی شده، استودیو ها طی یکی دو سال اخیر بازی منتشر کردن وو، این که چیزی برای نمایش نبوده هم یکی از گزینه های بدون مشکل هست. اما بیان این مسئله انگار که تابو هست یا خیلی مشکل داره. من از این جهت میگم که نیاز نیست آنقدر توجیه و تفسیر و توضیح از رسانه ها ببینیم ، جدا از این ها اگر سونی یک نمایش جداگانه به محوریت بازی های انحصاری برگزار کنه شخصا غافلگیر نمی شم اینم در کنار خالی بودن در این مقطع یکی از گزینه ها میدونم.
من فکر میکنم به این خاطره که اسپنسر و مایکروسافت، چندین و چند ساله ضعیف عمل میکنن… از جایی که یادمه، اسپنسر همیشه وعده شوکیسهای بزرگ، پر از بازیهای هیجان انگیز و طولانیتر میداده… بارها خبر اومده که سالن بزرگتری برای نمایشهای مختلف تهیه کرده… ولی خیلی از دفعات نمایشها ناامید کننده بودن… سالها وعده برای بازیهای قدرتمند و متاسفانه بازیهایی که نتونستند به انتظارات پاسخ بدن (صرف نظر از فورزا)… یک سال کوانتوم بریک، یک سال هیلیو، یک سال ردفال، یک سال sea of thieves و تازه گرزها هم که موفق محسوب میشن، حداقل نقدها و نمراتشون حتی نزدیک به ۹۰ هم نشد… بعد این همه مدت، مایکروسافت انقدر اشتباه کرده که جای ارفاق نذاشته اما سونی کمالگرایی خودش رو اثبات کرده و جایی هم که ضعیف عمل میکنه، میشه بهش “فعلا” ارفاق کرد… دست کم من میتونم بهش ارفاق کنم و اگر روزی شرایطی شبیه مایکروسافت داشته باشه، قطعاً همینقدر بهش سخت میگیرم…
به نظرتون دلیل تضاد جوهای خبری حول دو کمپانی، این موارد نیستن؟
من نسل هشت ماکروسافت رو کلا Skip کردم اما در این نسل که زیر نظر داشتم شو کیسی به افتضاحی سونی نداشته جدا از این که سونی سال قبل هم کلا چیزی نداشت. منتها وعده های ماکروسافت تا حد زیادی تحقق پیدا نکرد. یا اشتباهاتی در معرفی های زود هنگام که باعث نقد منفی میشن(برای من دست کم قابل درک بود بعد اون نسل فاجعه بار نیاز داشته باشه یه آینده ای ترسیم کنه.)
اما راجع به بازی ها.
۱من نمیدونم چطوری در جامعه ی رسانه ی یا فن بیس سونی جا افتاده که کمپین هیلو بازی بد یا ضعیفی هست در حالی که آخرین خروجی سونی تو این ژانر کیل زون بوده. و رقیب های هیلو هیچ کدام حتی عمل کردی حتی نزدیک به هیلو نداشتن، بتل فیلد دو نسخه ی آخرش نیاز به حرف اضافه نداره، کد همینطور ، وو هم همین طور و این بین این هیلو بوده که بهترین عمل کرد رو داشته و هم سطح با دووم اترنال قرار داره که شاهکاری هست برای خودش.
۲ هیچ رسانه یا فن بویی نمیگه بزرگ ترین استودیوی سونی سه ساله نتوانسته یه مولتی پلیر برای بازی عرضه کنه و هنوز هم مشخص نیست که یک سال دیگه هم بتونه یا نه اما مولتی هیلو شده پیراهن عثمان! چه تفاوتی داره به نظر شما اگه سختی کاره برای هردو اگر کم بود وقته برای هردو اگه من بود نیرو هست برای هردو هست. ولی اینو ما نمیبینم !!
۳ لانچ SOT خوب نبود اما درحال حاضر یکی از موفق ترین لایوسرویس های انحصاری هست، اما رسانه یا فن بیس به موفقیت فعلی اشاره نمیکنه به لانچ استارت میکنه اونو گرفته فقط!
۴ متا تعیین کننده ی چیزی نیست من به خیلی از متا بالا میتونم ایراد اساسی وارد کنم با این حال گیرز رو هم Skip کردم اگر امیدی به قسمت ششم باشه فقط بخاطر dlc قسمت پنج هست. ولی ولی فکر نمی کنی اگر گیرز هم برخلاف بازی های متا ۹۰ سونی مثل لست دو وو بدون مولتی پلیر عرضه میشد و تمام تایم بازی به یک بخش اختصاص پیدا میکرد شانس اینو داشت که برای متا دوستان عملکرد قابل قبول تری ارایه کنه؟.
من با ارفاق کاملا موافقم و بزار نظر شخصیم رو راجع به شو کیس بگم اگر اسم سونی روش نبود شو کیس مناسب و خوبی بود. اما سونی بقول شما جای ارفاق داره لیکن ماکروسافت هم باید جای فرصت داشته باشه چیزی که تو رسانه ها میبینم بیشتر هو چی گری های بی مورد هست اصلا بزرگ نمایی برای رد فال صورت گرفت که نمیدونم چرا باید بازیی که از قبل مشخص بود در بهترین حالت ۷۰و خورده ی میشه آنقدر تحت جو قرار بگیره و مستقیماً ربط پیدا کنه به مدیریت ماکروسافت درحالی که بازی چندین سال در دست توسعه بوده. چطور موفقیت های فای راش به پای ماکروسافت نوشته نمیشه؟ چطور دث لوپ نمیشه و.. جو فعلی رو من بیش از حد لازم میبینم . سونی میگه قرار تا سه سال آینده ۱۲ بازی لایوسرویس بده این جای انتقاد جدی داره تعداد خیلی زیاده حتی یوبی سافت هم از این کارا نمیکنه.
در آخر هم کار رسانه ی حرفه ای رفتار یک سان بدون توجه به جو هست جو ها زود تغییر میکنن و مثل فصل ها عوض میشن رسانه نباید این طور حزب باد باشه و مهم تر نباید خودش مستقیماً دامن بزنه به مسایل.
متوجهم…
میدونید؛ تفاوت سونی اینه که میدونستیم استودیوهای “ثابت شدهای” بازیهایی برای معرفی دارن، اما عامدانه نمایشی ازشون منتشر نکرد… واسه همینه میشه بهش ارفاق کرد چون میدونیم از سر نداری و ناتوانی نبوده. البته من از شوکیس دفاع نمیکنم چون برای من اصلا جذاب نبود؛ خصوصاً به گرافیک اسپایدرمن هم میشه خیلی نقد وارد کرد
۱- داستان اوضاع جوی نامساعد هیلو، بر میگرده به مقایسهای که با تاریخچه خودش میشه و خب کسی از سونی انتظار شوتر نداره اما از هیلو به شدت داره… و البته کیلزون هم کم بهش نقد وارد نشد و به همین خاطره که چند ساله فعلا روی هورایزون متمرکزن…
و اینکه اگر باقی بازیها چندان خوب نبودن، دلیل نمیشه عملمرد هیلو رو زیر سوال نبریم… و یه چیزی هم که خیلی مهمه اینه هیلو یه زمانی نماد بزرگ ایکس باکس محسوب میشده؛ یه فرنچایز فوق العاده بزرگ که چشم بسته میدونستم قراره بهترین شوتر سال بشه و الان خیلی سخته بشه این وضعیت رو براش پذیرفت… واسه همینه که “به چشم میاد”
۲-خب، بازم میگم که از سونی انتظار نمیره مولتی خوب بسازه! همونطور که از نینتندو انتظار نمیره یه اکشن پر زرق و برق مثل God of War بسازه! شما به صورت پیشفرض انتظار نداری یه نقاش، بنایی هم خوب انجام بده ولی اگه نقاشی خودش رو خراب کرد، اونوقت ازش تندتر ایراد گرفته میشه… اما از مایکروسافت واقعاً این انتظار میره که مولتی پلیر خوب تولید کنه؛ از هیلو میره…. و وقتی نتونی انتظارها رو برآورده کنی، اونوقت اینها باز هم “به چشم میاد” و جو منفی ایجاد میکنه…
۳- SOT خیلی خوب پشتیبانی شد… No man’s Sky هم همینطور… اما هر دو بازی توی لانچشون تاثیر منفی گذاشتن و شما این سوال رو مطرح کردی که “چرا رسانهها به مایکروسافت سخت میگیرن”، و من میتونم بگم به خاطر همین تاثیرات منفی اولیه بزرگ که از ذهنها پاک نمیشه…
۴- باید دید که آیا از Gears انتظار مولتی میره یا نه. ناتی داگ با خودش گفت یا یه کار رو به نحو احسن انجام میدیم، یا اگر قراره نصفه نیمه انجامش بدیم بذار اصلا بهش دست نزنیم. اینکه کوالیشن دو تا هندونه برداشته و نتونسته عالی از پسشون بربیاد بازم تقصیر خودشه و نمیتونیم چون زحمت کشیده، از ایراداتش بگذریم… یه مثالی هست که میگه کسی بابت زحماتی که کشیدی ازت تقدیر نمیکنه، بلکه میبینن نتیجه کارت چی بوده… (خودم از این رویکرد خیلی ضربه خوردم)
با باقی صحبتها موافقم. فکر میکنم ردفال بزرگنمایی شد. های فای راش و دث لوپ هم حق با شماست. سرویس محورهای آینده سونی هم حقیقتا نمیدونم… باید ببینیم کیفیت نهایی چطور خواهد بود…
و بله؛ رسانه باید مستقل و حواسجمع عمل کنه:)
از سال ۸۰ هیلو رو میشناسم و از قدیمی ترین فن های بازی ام. تنها بازی ایکسباکس که بخاطرش اون موقع کلوپ میرفتم، حتی بخاطر نسخه ی ۵ هم رفتم. از این حیث قطعا سخت گیر تر از چندتا
توییتری مدرن و این چیزا هستم. استودیو ۳۴۳ با اینفینیت مسیر درست رو پیدا کرد اما تحت پروپاگاندای عجیب غریب رسانه ها قرار گرفت که تاثیر اونو رو افرادی که حتی بازی رو تجربه نکردن هم میبینم. ازمون و خطایی با نسخه های ۴ و ۵ انجام دادن و در اینفینیت به فرمول درست رسیدن و این نسخه درست ترین مسیری هست که باید ادامه پیدا کنه(فعلا دارم کمپین رو میگم) باز در بخش کمپین جدا از اون موضوعات گرافیک که مطرح میشه و ذره ای وارد نیست و ارزش پرداخت ندارن برام. ایرادی در گیم پلی داشت که بازی رو برای درجات سختی بالا تر از نرمال تدارک دیده بودن، و از این جهت بازی روی این درجه خیلی محوریت رو به گرپلینگ هوک میداد و سایر گجت ها رو بی اهمیت میکرد. ایراد بعد هم aim کردن بود که اونم باید حل بشه در سایر موارد مشکلی نبود و فیزیک درختان هم تاثیر رو بازی کسی نمیذاشت(!). و نمرات نزدیک به واقعیت گرفته برخلاف بازی مثل رگنوراک که حداقل ده نمره بیشتر از حقش گرفته.
مشکلاتش عبارت اند از.
۱ روند داستانی ثابت و کنده که خسته کننده میشه و بازی از ارایه داستانی زنده و با جریان پویا باز می مونه.
با این که کامبت سیستم بازی ارتقاء پیدا کرده و بهبود های مشخصی داره و این ها باعث نمیشن از تکراری شدن مبارزات بازی، عدم وجود توسعه این بخش بطور قابل قبول و نبود سلاح های جدید تر که بتونه رو وزن و عمق مبارزات تاثیر گذار باشه، چشم پوشی کرد.(خطر اسپیول) اون سلاح که در بخش های انتهایی بازی بدست میآوریم تاثیری رو تکراری نشدن این بخش نمی ذاره چون هم وزن باقیه سلاح هاست و عملا همچنان مانند تبری هست که به ساقه های کلفت تر یا نازک تر یک درخت میکوبیم و این مهم تداعی گر این مسئله اس که بازی همچنان ساختار اسفنجی داره(صدتا به این ده تا به اون یکی، چگونگیش مهم نیست فقط بزن! آخریش رو محکم کمتر بزن !) درواقع مبارزات بازی نه روی خلاقیت که روی زمان هست! چقدر طول میکشه اینو بزنم بجای اینکه بگیم چگونه اینو بزنم(دشمنو میگم) پازل های بازی هم ماشاالله جای بحث ندارن یکی از یکی boring تر و پراکندگی و لو دهنگی هم که..
جدا از عدم کشش لازم داستان در بخش های میانی لول دیزاین مراحل هم شاهکار های این بازی هست که هیچ کشش رو برای گیمر ایجاد نمی کنه و مجبور میشه بازی کن رو بدنبال مرکبات بفرسته! هرچند درکل برای سلامتی هم مفید هست اما برای اعصاب زیاد مفید نیست!.
در مبحث شخصیت پردازی هم نیاز به گفتن نیست که کریتوس رو تبدیل به یک ذلیل کردن تحت عنوان تک قطبی نبودن! من تک قطبی نبودنش رو می پذیرم اما ذلیل شدنش یعنی شخصیت پردازی ضعیف و یک عقب گرد آشکار نسبت به پیشینه ی این شخصیت و تحمیل ترند ها به این شخصیت. جدا از همه، بازی در اون چه که هدفش بود شکست خورد،این رگنوراک چیزی نیست که ما انتظار دیدنش رو داشتیم رگنوراک گاد آف وار با این که پتانسیل اینو داشت تبدیل به یک پایان بندی فوقالعاده حماسی مثل پایان ارباب حلقه ها بشه اما تبدیل به وینتر ایز کامینگ سریال بازی تاج و تخت شد.
نمره ی نهایی من به این بازی بخاطر کیفیت عالی نسخه ی ps4 امتیاز ۸ هست اما اگر ps5داشتم بهش ۷/۵ میدادم…
برگردیم به بحث خودمون. زیاد درگیر این که بهترین شوتر شد (که البته از همه بهتر بود) یا نشد نیستم تجربه ی شخصیم میگه که بود نقد خودم بهش ۹ هست و اگر از من فن دو آتشه پرسی یا در کامیونیتی هیلو بپرسی بهت میگن این روند داستانی مسیر درستی هست و یادآور نسخه ی سوم.. راجع به آنلاین هم اگر سازندگان تصمیم شبیه به لست۲ لحاظ میکردن من بهت اطمینان میدم که باز همین آش و همین کاسه بود. در هرحال به نظر من یک کمپانی و بازی رو باید در موقعیت فعلی مورد نقد و انتقاد قرار داد فلان بازی فلان سال شاید بد بود اما الآنم بده؟ نباید از خوبی الانش گفت چون اوایل خوب ظاهر نشد. سایبرپانک رو دیدیم چقدر خوب برگشت زد، اگر مدام کوبیده میشد آیا فرصت بازگشت میافت؟. منم با استدلال های شما موافق هستم و کاملا قبول دارم و اتفاقا زمانی که تصمیم به گذاشتن کامنت اپل گرفتن این جواب ها رو متصور شدم. موافق هستم ماکروسافت نتونست وعده هاش رو عملی کنه اما ظاهراً اصلا نمیخوان فرصت ریکاوری بهش بدن!.
____
راستی وجدانا لحنن کامنت رو اشتباه برداشت نکنی. نمیدونم چرا گاهی افراد موقع صحبت کردن فکر میکنن من باهاشون دعوا دارم😂😁
درباره رگناروک موافقم؛ کلی هم لبخند زدم و لذت بردم از طنزی که به کار بردی:))
هرچند که در کل برام تلخه اتفاقی که سر نقدهای بازی افتاده… این جو مثبت لعنتی از قبل از انتشار روی بازی بود و بله؛ نمرات ۱۰/۱۰ پیاپی که گرفت حقش نبودن و دیگه خیلی بهش آسون گرفته شد…
و با باقی صحبتهاتم موافقم:))
همینطوره که میگی…
نه نه؛ متوجه لحن کامنت هستم! اتفاقاً من خیلی هم لذت بردم و واقعا لبخند زدم… این سوبرداشت از لحن کامنتها و نوشتهها همه جا هست؛ و خیلی خوبه که بهش اشاره میکنی تا یادآوری بشه:))
فدات عزیز. خوشحالم که تونستم لبخند رو لبت بیارم😁
از صحبت باهات لذت بردم.✌️
دمت گرم همه حرفا اکی بود یکم در مورد هیلو بنظرم نمره ای که گرفت حقش بود نه حتی صدمی بیشتر.بله برا کسی که از ابتدا همه نسخه های هیلو رو بازی کرده جذابتر بود و بقول همه فن بیس قدینی بازی ولی برا کسایی که بکی دو نسخه اخیر رو بازی کردن چیز آنچنانی حس نمیکنن .و یه عقبگرد هم نسبت به همه نسخه های قبلی داشت که فنای قدیمی بهش اشاره نمیکنن ضرب آهنگ بازیای هیلو خیلی بالاست شروع میکنی درگیری تا تموم میشه هیچ جا افت نمیکنه ذره ای یجاهایی چند لحظه میذاره نفس بکشی ولی تو اینفینیت که یجورایی جهان باز شدن و گذاشتن ماموریت های فرعی که چندان جذاب نبودن (اصلا هیلو نیاز به ماموریت فرعی نداره ریتمش رو میگیره) اونم باید از یه کوه بالا میرفتی ۱۰ دقیقه تا یکیشو انجام میدادی.بعد از نمایشها همه گفتن جهان باز یوبیسافتی ولی خودشون گفتن نه شبیه بتمن(اگه اینجوری بود عالی بود) ولی نه آخر جهانش یه حد وسط بین فارکرای و بتمن بود.هیلو دوم نیست ولی چیزی زیادی هم از سرعت ضرباهنگ اون کم نداشت.نمره ای گرفت حقش همون بود ولی حجمه ای منفی که بر علیه ش بود خیلی بی انصافی بود اگه نمره رو کمتر میدادن ولی دست از تخریب قبل و بعد عرضش برمیداشتن.هم موفقتر هم ذهنیت های بهتری نسبت بهش بود
ضرب آهنگ بازی و ساختار کلی اون بخاطر نزدیکی به نسخه ی سوم آنقدر مورد پسند بازیکن های قدیمی قرار گرفت. درواقع هیلو چهار و ۵ از ریتم خارج بودن از این حیث میگم مسیر درست رو پیدا کردن .
سونی جان امیدوارم شوکیسهای بعدیت ازرش وقت گذاشتن داشته باشن چهارتا بازی درخور نمایش بده اولین شوکیست که ضدحال اساسی بود
اینسامنیاکم گفته که این تریلر نسخه نهایی نیست و نسخه نهایی خیلی فرق میکنه
جدا ؟
اره
احتمالا
ای جان
دوس دارم تو شوکیس بعدی دوباره از گیم پلی اسپایدی ۲ با گرافیک واقعی یا گرافیک خیلی بهتر نسبت به الان معرفی کنن
این بازی بسیار برام مهم هستش
سونی فقط برنامه داره موقع عمل گند بالا میاره
واقعا سران گیمفا(: در تلاشند با حاشیه های شوکیس پلی استیشن رو زنده کنند در صورتی که واقعا گند زد!!! با شایعه کسی که حتی خودتون هم نمیشناسید نمیتونید ماست رو بمالید روش بره یه خبر در مورد شوکیس مایکروسافت کار نکردید و این به شدت جالبهه((((:
بر طبل شادمانه بکوب
ناجوانمردانه ترین حرکتی که سونی زد تعطیل کردن pixelopus بود سر اون ۱۲ سرویس محور تا هزینه ها تولید و منابعش داشته باشن یعنی اگه تعدادشون کمتر از ۱۰ تا بود هنوز pixelopus داشتیم
استودیویی خلاقی ک فدای بازیای سرویس محور شد
احتمالا منظورش StateOfPlay های بیش تره احتمالا + شاید یک شوکیس دیگه در همین سطح یا حتی پایین تر از هفته پیش
باز میخواد تریلر از ۱۰ تا ایندی و ۴ تا سیجی از لایو سرویس هاش بده
اولا همه میدونن سی جی دادن تخصص و کار ماکروسافته دوما سه تا نقطه… خوریش ب تو نیومده برو سراغ سیب زمینیت و رید فال متای ۵۶ و بازی کن
شکر
قراره ببینین رتبه اول و غول صنعت گیم کیه👌
جون عمت چیر درست درمون بده بهمون
شاید منتظره ببینه ایکس باکس چه میکنه . قطعا جواب طعنه ایی که زد رو بی پاسخ نمی ذاره . اینا از هر زمان دیگه ایی حواسشون بیشتر به همه . هر چقدرم که تظاهر کنن با هم در رقابت نیستن و بازارشون فرق میکنه .
که استیت آو پلی واسه اسپایدرمن که قطعا هست اصل کاری یه شوکیس دیگس که تکلیف فرست پارتی ها معلوم شه