فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است

فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است

آرش بوالحسنی
۰۷:۱۱ ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است

کمیسیون اتحادیه اروپا به هنگام انجام تحقیقات بر سر معامله مایکروسافت با Activision Blizzard به این نتیجه رسیده که فروش پلی استیشن در این منطقه چهار برابر ایکس باکس است.

خرید احتمالی Activision Blizzard توسط مایکروسافت با مانع بزرگی در قالب سازمان امور بازارها و رقابت در بریتانیا یا همان CMA روبه‌رو شده است. CMA این معامله را بلوکه کرده و فعلا مایکروسافت منتظر اعلام نتیجه درخواست فرجام‌خواهی خود است. با این حال خبر خوب برای این شرکت این است که کمیسیون اروپایی به تازگی این معامله را تایید کرد.

پس از اعلام این تصمیم، کمیسیونر اروپایی برای رقابت یعنی مارگارت وستاگر (Margrethe Vestager) بیانیه‌ای را منتشر کرده است. او دلایل این کمیسیون برای تایید این معامله را به اشتراک گذاشته است. یکی از دلایل اصلی، برتری قاطع پلی استیشن نسبت به ایکس باکس از نظر موفقیت بازاری در منطقه اروپا است.

به گفته وستاگر، کنسول‌های پلی استیشن در اروپا تقریبا فروشی چهار برابر کنسول‌های ایکس باکس دارند. این فاصله تنها در یک سری بخش به خصوص مثل شوترها کمتر می‌شود و سهم بازار مایکروسافت و Activision در این زمینه به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. وستاگر گفت:

یکی از اکتشافات مهم ما بود این که سهم بازار مایکروسافت و Activision در اروپا به صورت کلی بسیار کم است. فقط در بخش‌های به خصوص مثل بازی‌های شوتر است که سهم بازار این دو به بیشتر از ۲۰ درصد می‌رسد. در زمینه کنسول‌ها هم سونی چهار برابر ایکس باکس پلی استیشن می‌فروشد.

وی افزود:

با توجه به این قضیه، به نظر ما این معامله مشکل بسزایی نبود. به من گفته شده که Call of Duty فرنچایز شوتر بسیار محبوبی است. با این حال به نظر ما مایکروسافت با نفروختن Call of Duty به تعداد بسیار بیشتر بازیکنان پلی استیشن به خودش صدمه نمی‌زند. همکاران ما در CMA هم در این زمینه با ما موافق بودند و در نهایت به این نتیجه رسیدند.

در مورد تقلای مایکروسافت برای تایید این معامله در بریتانیا هم باید گفت که مایکروسافت درخواست فرجام‌خواهی خود را به CMA ارائه داده است. با این حال معلوم نیست که تا اعلام نتیجه نهایی چقدر باید منتظر بمانیم.

A,,shChiefOmid_FsharminHadesمحمدامین حیدریAlan WakeRoyalknight🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉KingforsDark FantasyMincraftKratosNimameysambاز پیروان bloodyblade.Redامیر حسینᚱ.ᚻDARKSIRENshmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پاندمی کرونا و کمبود تولیدات باعث شد دو سال اول نشل نهم ب قهقرا بره وگرنه قطعا هم سونی هم مایکرو فروش شون بیشتر ازینا بود خصوصا سونی… حس میکنم اگر این مستیل نبود الان روی ۶۰ الی ۶۵ میلیون نسخه فروش سونی میچرخید… حیف شد این پتانسیل توی این نسل… هنوز چیز از نسل نهم ندیدیم حتی پنجاه درصد قدرتش رو… و ب اجبار باید بریم ب سمت میان نسلی ها، این حرکت سونی لااقل برای این نسل بخهطر این مشکلاتی ک اوایل رخ داد باید یا منتفی میشد یا میزاشتن ۲۰۲۵ و از اون طرف عمر نسل نهم رو تا نوامبر ۲۰۲۸ ادامه میدادن و همون موقع نسل دهم رو ارائه میکردن… واقعا یک سال اضافه بودنه عمر این نسل، ب نظرم قطعا نیازه تا این کمبودها جبران بشه کمبود از منظر محتوا و استفاده کامل از تمام پتانسیل نسل نهم هر دو کمپانی

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomYoung boyRoyalknightMincraftگیمرِ روان شناس
  • Tahaic گفت:

    تیتر های گیمفا خیلی باحاله قشنگ دنبال دردسرن

    از پیروان bloodyblade.RedHajEsiHadesWotanRoyalknightMincraft
  • rgj1221 گفت:

    بسم الله رحمان الرحیم

    به خدا منتظر رقابتی تر شدن هستیم ، هر چی هر کدومشون کمتر بفروشه رقیبش هم کمتر به طرفداراش گوش میده.

    صدق الله علیه و العظیم 🙂

    DARKSIRENمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomMincraft
  • uchiha_armin گفت:

    میدونم ادغام مایکرو و اکتی یه ادغام بده و یک ادغام عمودی هست و برای کاربرا بسیار بده، اما صنعت بازی بسیار بزرگ شده و خیلی زود در حال رشده و رقابت در پلتفرم کنسول به شدت یک طرفه ست.
    ادغام مایکرو و اکتی همچنان اونارو پشت سر سونی نگه میداره. اما ما به عنوان گیمر به رقابت بیشتری در فضای بازی AAA نیاز داریم.
    پس از ادغام، کل پلتفرم‌های کنسول و ناشران بازی به مقررات بیشتر و قوانین جدید نیاز دارن تا کار افراد جدید در کل فضای کنسول آسونتر بشه. همچنین، کار رو برای ناشران بازی های AAA آسون تر می کنه.
    در حال حاضر، تنها یک شرکت تریلیون دلاری مانند نتفلیکس، آمازون، تسلا، فیس بوک میتونن وارد عرصه پلتفرم کنسول بشه و یک رقیب جدید بشه و اونا می ترسن.
    برای ورود به فضای ناشر بازی AAA در حال حاضر یک شرکت ۱۰۰ میلیارد دلاری لازمه. ناشران قدیمی در حال رشد یا ادغام هستن، اما شما افراد جدید و بزرگی ندارید که وارد بشن، زیرا اونا بسیار در مضیقه خواهند بود.
    رشد مداوم و مستمر در صنعت بازی الان بزرگتر از ترکیب فیلم، موسیقی و تی وی هست
    من از این ادغام متنفرم، اما متأسفانه لازمه.

    TahaicRoyalknightDoctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)Mincraft
  • john117 گفت:

    اگه رقابت سنگینتر بود همچین شوکیسی از سونی نمیدیدیم یا سالی فقط ۲ بازی اونم متوسط ۳.۴ سالی هم یک بازی خول.وقتی رقیبی نیست و در هر صورت خوب میفروشی چرا هزینه زیادی بکنی.
    به عنوان فن ایکس‌باکس اصلا خرید اکتیویژن برام جذاب نبود.ولی برای گیمرای پلی استیشن این خرید بهتر بود تا مثلا ea یا وارنر یا کپکام و… اکتیویژن فاصله ایکس‌باکس با پلی استیشن رو خیلم کم میکرد و فشار زیادی به سونی میاورد تا قدرت و سرعتشو بیشتر کنه در ضمن طرفدارای پلی استیشن هم چیزی رو از دست نمیدن اکثر بازیا چون سرویس محور هستن مولتی پلتفرم میمونن

    A,,shمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)biomaxdo metr ghad daramRoyalknightTahaicMincraftTin TinDracolamore
  • وقتی در ۲۰۱۸ حدود ۸ استودیو و در ۲۰۲۰ هم یک ناشر که خودش حاوی ۷ استودیو رو میخره و بازیای همه این ۱۵ استودیو رو انحصاری می کنه و با این همه تصاحب و هزینه بازم محتاج خرج ۷۰ میلیارد دلار برای تصاحب بزرگترین ناشر مستقل صنعت گیمه اما بازم فروش پلی استیشن نه تنها حفظ شده بلکه در یک سری کشورها بیش تر هم شده و فروش ایکس باکس تغییری نکرده یا حتی کاهش هم داشته ، باید کمیسیون ها دیگه بفهمن که مشکل کمبود سهم بازار گیم شرکت دو میلیارد دلاری مایکروسافت ، خود این شرکت هست نه کمبود استودیو و آینده ابری و … !

    HajEsiHadesKingforsbiomaxSepehrRoyalknightDark FantasyarminTahaicMincraftmore
    • چقدر شماها ساده به قضیه نگاه میکنید و همچنان تصور میکنید خرید اکتیویژن برای بخش گیمینگ تنها مایکروسافت بدون خرید اکتیویژن هم براحتی میتونست کل سونی با خاک یکسان کنه مثلا بجای پرداخت ۷۰ میلیارد دلار با نصف همین پول تمام فرانچایزهلی بزرگ دنیا مثل سری اویل ، GTA ، رد دد، کالاف ، دیابلو ، آساسینز و کلی بازی دیگه رو انحصاری میکرد و اونوقت می‌دیدی یک نفر هم سراغ پلیستیشن نمی‌رفت مایکروسافت اکتیویژن رو برای بخش اصلی یعنی موبایل خریداری کرده که سود بسیار بسیار بیشتری از بخش کنسول داره چرا شما نمی‌فهمید این وسط رگلاتورها حتی کوچکترین ارزشی برای سونی قایل نشدن همون بریتانیا هم گفت انحصاری شدن کالاف هیچ مشکلی نداره چرا متوجه نیستی که قضیه بشدت فرق می‌کنه با چیزی که تصور میکنی مایکروسافت اکه کنسول و انحصاری شدن اینا براش تو اولویت بود بازی هاش رو غیر کنسول در اختیار هیچ پلتفرمی قرار نمی‌داد

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HajEsiHadesYoung boydarkwarriorRoyalknight
    • darkwarrior گفت:

      بعد یه عده میگن عدم انتشار کالاف باعث افت فروش سونی میشه
      نه خیر پلی استیشن بود زمانی ک کالاف نبود
      سونی باانحصاری های نابشه ک زندس
      غرور نسل هفتم گریبان مایکروسافت رو گرفته۲نسل متمادی
      ۳ساله مایکروسافت بجز فورزا بازی درجه یک عرضه نکرده
      کلی بازی معرفی کرده ک اونم معلوم نیست کی میخوان بیان

      HadesYoung boyNimaKingforsSepehrRoyalknightDark FantasyarminMincraftOmidsoltani7more
      • Mr~MisTer گفت:

        با منطق شما سونی هم تو این سه سال یه گاد رگناروک بیشتر نداشته D
        اینکه عدم انتشار کالاف باعث افت فروش میشه فکته ولی اینکه بخواد یه شبه اتفاق بیفته خیالیه ک شما داری (بااینکه هنوزلغو قرارداد محتملتره ) پس اکتی هیچ تاثیری فعلا در روند فروش کنسولهای دو کمپانی نمیتونه داشته باشه پس خودتو گول نزن
        و از این مهم تر تو اگ میخوای واقع بینی قضاوت کنی همین الان امار مشترکین فعال گیم پس رو با فروش کنسولت مقایسه کن تا شاهد اختلاف ناچیزی بشی (اونم بقول خودت باوجود فرست پارتی کم اکوسیستم ایکس باکس ) و افتضاح نسل هشت ایکس باکس ‌‌‌. مقایسه کنسولی ک بازیهاش فقط روی یه دستگاه میاد با کنسولی ک بازیهاش رو پیسی ، تیوی ، کلود ، اندروید و… قرار میگیره همونقدر بی منطقه ک من ماینکرفت رو با هرکدوم از انحصاریهاتون مقایسه کنم D .فکرکنم اگ فن بوی نباشی بفهمی چی میگم 🤝

        arminمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HadesNimadarkwarriorRoyalknight
        • darkwarrior گفت:

          خب بذار ببینیم سونی چه بازیای موفقی عرضه کرده
          دیمن سولز ریمیک
          اسپایدرمن مایلز مورالز
          رچت کلانک
          گاد رگناروک
          هورایزن فوربیدن وست
          گرن توریسمو
          فاینال فانتزی
          استری
          ریترنال
          همه اینایی ک گفتم متای بالا و موفقی بودن

          arminمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HajEsiHadesYoung boyNimaRoyalknight
          • Mr~MisTer گفت:

            میدونی از چی فشار میخورم ؟ از اینکه تو گرن با متای ۸۷ رو بازی حساب کردی ولی فلایت سیمولیتور با متای ۹۰ رو نه جفتشون هم شبیه ساز
            یا رچت با متای ۸۸ رو بازی موفق حساب میکنی ولی اوری با متای ۹۰ رو ن // هورایزن با متای ۸۷ رو بازی حساب میکنی ولی هیلو ک بهترین کمپین fps چند سال اخیر رو داشته ن // یا ریترنال با متای ۸۰ رو بازی حساب میکنی ولی های فای با متای ۸۹ رو ن // یا استری با متای ۷۰ رو بازی حساب میکنی ولی پنتمینت با متای ۸۷ رو ن // یافاینال رو بازی حساب میکنی ولی گراندد با متای ۸۶ و پونزده میل پلیر فعال ن
            یا ایج اف امپریا با متای ۸۷ رو هم پشم
            سایکوناتس با متای ۸۹ پشم // و خیلی
            سی اف تیوز هم پشم
            بازیهای دیگ
            ایکس باکس یه سال کمبود فرست پارتی داشت ن که سه سال
            امسالم با عرضه چهارپنج فرست پارتی داره جبران میکنه ولی از اون سمت تنها فرست پارتی سونی اسپایدر منه

            تریس مری گلد
            • darkwarrior گفت:

              والا اینایی ک گفتی فرست پارتی اولویت دارنبودن
              والا هیلو ک اون هیلو قدیم نبود بااون همه حاشیه بعد چند سال اومد
              اوری یه بازی مستقل بود ک نسل هشتم اومد
              شما بیا مایکروسافت نسل هفتم رو ببین ک توی دوسال اول نفس سونی رو بریده بود با تنوع انحصاری های باکیفیت
              من جعت کنسولا رو دارم اما واقعیتم میگم

          • مایکروسافت هم
            هیلو، سایکوناتز ، دثلوپ، ها. فای راش ، پنتیمنت ، گراندد ، ایج آف امپایرز ، فورزا ، فلایت سیمولیتر و …. که همشون کتابهای بالا گرفتن رو عرضه کرده فقط ردفال متاش پایین

      • Reza گفت:

        هر بازی ای از هر پلتفرمی حذف ش ، ی بخشی از طرفدارانش هم حذف میشن
        حالا میخواد بازی شطرنج باشع. میخواد کالاف باشه
        فهمش ک نباید سخت باشه
        میتونی بگی باعث افت خاصی نمیشه
        ک تازه اینم خنده داره
        ب هر حال ک حذف نمیشه

        Royalknight
      • Reza PM گفت:

        عوضش هر سه ماه یه بازی ارائه میده! آخرین بازی خفن پلی استیشن گاد رگناروک بود! سه سال بعدم اسپایدر! تا دو سال دیگه ام نه شوکیسی هست نه چیزی فعلا با همینا ور برید تا ببینیم چی میشه

        arminHajEsiRoyalknight
    • Broadsmoke گفت:

      بزار استارفیلد بیاد و کالاف هم بیاد گیمپس میبینی فروش کی بیشتره

      HajEsiKingforsYoung boySepehrRoyalknightTomarminTahaicMincraftLeroxmore
    • بازیای همه این ۱۵ استودیو رو هم انحصاری کرده باز یک سوم شما هم انحصاری نداره ، حرفت مث اینه که چنگیز خان بیاد بگه کوروش تو وحشی هستی … لطفا ، اگر هم میخوای هیت کنی ، صرفا برای حفظ آبروی نداشته ی هیترا ، چیزی رو هیت کن که نشه باهاش خودتونو هیت کرد …

      HajEsiNimaDoctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)KingforsRoyalknightTomarminTahaicMincraftLeroxmore
      • دو ساله داریم این حرفارو میشنویم
        شما خودت حقیقتو میدونی اما خودتو میزنی به اون راه چون راه دیگه‌ای نداری
        ما میگیم چرا از ی بخش دیگه پول میاری
        شما میگی به شما چه
        میتونیم میکنیم
        ما میگیم چرا ناشر میخری
        شما میگی چرا اسپایدرمنو انحصاری کردید
        ما میگیم امتیازشو خریده داده به فرست‌پارتی خودش

        یعنی اینجای بحث که میرسه توضیح بدیم گوش نمیدید
        اما توضیح بخوایم میگید پول داره میتونه میکنه

        میدونی ، زمانی که بحث در نیاد ادامه دادنش بیهودس

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HajEsiNimaKingforsRoyalknightTomarminلئوناردو داوینچیKRATOS THE GREAT
        • Clara گفت:

          آخرین جمله پایان همه بحث هاس ….
          پول داره میتونه….

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomRoyalknightTomarminOmidsoltani7LeroxKRATOS THE GREAT
        • قبول دارم حرفتو ، با آقای نیک حالت جهرمی مخالفت داشتم ، ولی باید دو طرف قضیه رو نگاه کنیم ، ایکس باکس بازیای ترد پارتی خیلی کمتری رو نسبت به سونی انحصاری کرده ، اصلا با اسپایدرمن و گاد آف وار و… که انحصاری ان مشکل ندارم ، چون زحمت خودشه ، همونطور که گیرز و هیلو زحمت خود ایکس باکسه ، ولی آقای نیک حالت جهرمی داره حرف اشتباهی میزنه ، چون ایکس باکس هدفش به هیچ عنوان انحصار نیست ، حرفم با یه نگاه به فروشگاه استیم تصدیق میشه …
          و اینکه من رو با هالک ایرانی جمع نبندید ، ایشون یه فردی مثل یانگ بوی شماس ، تو جامعه ایکس باکس قبولش نداریم

          Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)HajEsiRoyalknight
        • موضوع اینه شما فنای سونی نمیخواین گوش بدین پس جواب منطقی واسه چی باید بهتون داد ؟ تا ایکس باکس یه گندی بزنه همتون میریزین تو کامنتا هیت میکنین تا سونی گند میزنه یک دهم فنای ایکس باکس هم چیزی نمیگن اگه میگن محترمانه ضعفارو میگن به عنوان گیمر نه به عنوان فن تعصبی پلتفرم مقابل . شروع میکنین ریدفال ریدفال میکنین یسریاتونم خط نشون میکشین سر مراسم ایکس باکس انگار حق شمارو خوردیم . اینا ربطی به حرفت نداشت خواستم دلیلشو بگم که چرا برای شماها دلیلی نمیاره هیچ فنی چون گیمفا منبع و فنبیس فنای پی اسه ۹۰ درصد هم تعصبی که قبل اینکه پیامو بخونن اول میبینن طرف کدوم پلتفرمی لایک بدن یا دیسلایک و پلیر پیسی و ایکس باکس هم براشون فرق نداره سر یه پست دیگه مشخص بود چطور با پلیرای پیسی پریدین بهم . یبار منطقی جوابتو میدم دوست داشتی گوش بده نداشتی هم یه دیسلایک بزن زحمت جواب دادن نکش چون حرف خودمو درهرصورت میزنم نه برای قانع شدن اومدم نه برای قانع کردن . این همه سال اومده کار کرده نتونسته تو قسمت تولید گیم برسه به سونی آقا نتونسته دیگه اینو حتی ماها هم میدونیم حتی با اینکه غیر اسپایدرمن هیچکدوم از گیمای سونی گیمی نبودن بخوام حسرتشونو بخورم بگم کاش میتونستم بازیشون کنم ولی باید واقع بین باشیم درمورد کیفیت گیمای سونی . میاد یه چندتا استودیوی موفق بخره که بدونه چهارتا خروجی خوب داشته باشه طرفداراش موندگار شن . خرید استودیو نوپا نکرده ؟ کرده . روی استودیوهای خودش سرمایه گذاری نکرده ؟ کرده . خروجی نداشته! دلیل ازین بهتر میخوای ؟ نمیخواد از بازار بکشه کنار میخواد بمونه رقابت کنه . حالا خرید ناشر کار درستیه ؟ نه . غیر خرید ناشر راهی داره بتونه این همه سال عقب افتادن تو قسمت تولید گیم انحصاری با کیفیت از رقیبشو جبران کنه ؟ نه . پس میخره که برگرده به چرخه رقابت
          انشالله که به جوابی که میخوای رسیده باشی

          arminYoung boyلئوناردو داوینچیRoyalknight
    • چپ دست گفت:

      فروش xbox دیگه قرار نیست تغییری کنه

      تعداد یوزر الان دیگه برا مایکرو مهمه

      حتی الان دیگه کنسولشم ب اون صورت تبلیغ نمیکنه خودش

      arminHajEsiلئوناردو داوینچیRoyalknight
    • Reza گفت:

      بنظرت دلیلش کیفیته اثار سونیه یا خدماتش یا فن بیسش؟
      بی شک فن بیس سونی
      همین فن بیسی ک بلده از دوهزار و هجده حساب کنه و فکر میکنه باید تو پنج سال مسیر بیستوپنج ساله بقیه رو میرفت
      اگ نمیفهمی اینارو ، دوبار فن‌بویی حتی😂

      Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)KRATOS THE GREATarminHajEsiلئوناردو داوینچیRoyalknight
    • Reza گفت:

      واقعا تعجب اوره ، تو صنعتی ک ساخت محصول چهار پنج سال طول میکشه ، انتظار پیروزی ی شرکت تو این مدتو دارید
      اونم قبل عرضه بازیاش
      نمیذارید عرضه کنه ببینیم چین ، از صدتا بازی یکیش خوب درمیاد تازه ، چرا انقد عجولید😅
      عصبی میکنید ادمو

      Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)arminلئوناردو داوینچیRoyalknight
    • Rest_In_Peace گفت:

      من که میگم این شرکت تشنه قدرته بتسدا واسش کافی نبود اومد بزرگترین ناشر گیمینگو بخره.ولی بعد این خرید هیچ اجازه ای دیگه بهش نمیدن که ناشر دیگه ای بخره.چون همین الانش داره بزرگترین ناشر گیمینگو میخره.فک کنم مایکروسافت بخواد بعد این خرید بابای اکتیویژنم بخره بهش اجازه نمیدن😂

      لئوناردو داوینچیRoyalknight
    • وقتی نمیدونی هدف از خرید اکتیویژن چیه و خیلی ساده لوحانه با خریدهای قبلی مایکروسافت مقایسه ش میکنی، هدف اصلی خرید اکتیویژن بازار کنسولی نیست متوجه بشید اینو

      Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)aref44Royalknight
      • نگو که دروغ های اسپنسر رو باور کردی !
        اینا از اولش می گفتن خیلی از بازی های اکتیویژن ممکنه انحصاری ایکس باکس بشن یعنی بکنیم کالاف هم فقط تضمین انحصاری نشدنش رو در این نسل داده بودن که کم کم همه ، حقه هاشون رو فهمیدن که برای پیش‌برد معامله است و به خاطر همین مجبور شدن هِی امتیاز بدن !
        بعدشم مایکروسافت دیگه واقعا باید با این همه تجربه شکست از جمله اجبار به تعطیل کردن ویندوزفون و … فهمیده باشه که شانسی در بازار موبایل نداره !

        از پیروان bloodyblade.RedDoctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)Royalknightarminلئوناردو داوینچی
  • aref44 گفت:

    طرف وقتی میره جعبه میخره با کویر لوت بی بازی مواجه میشه برای چی باید پولشو حروم این دستگاه بی سطح کنه؟؟؟
    جعبه سطحش یه چیزی در حد همون فیل

    Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)از پیروان bloodyblade.RedYoung boyلئوناردو داوینچیRoyalknightsilent-manTomTahaicBrainiac(خداحافظ)Erfan Teax Playsmore
  • ایکس باکس باید یه حرکتی بزنه رقابت جذاب نبوده تا اینجا

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Royalknightیه گیمر سادهTahaicBrainiac(خداحافظ)Angry Ellie
  • Nion گفت:

    اصلا مقایسه فروش کنسولها درست نیست چون کسی که میخواد صرفا کنسول بفروشه ، بازیهای اختصاصیش رو روز عرضه برای pc عرضه نمی کنه …

    الان هر کسی که کامپیوتر داشته باشه و بخواد یک کنسول انتخاب کنه، PS5 رو انتخاب می کنه چون کنسول xbox تنها راه رسیدن به بازیهای اصلیش نیست …

    الان من pc دارم ، یه دلیل بگو انتخاب کنسولیم ps5 نباشه …
    حالا اینکه بازیهای اختصاصی ps5 خوب عمل کردن بحث دیگری و فکت اول همینه

    aref44Young boyلئوناردو داوینچیNimaRoyalknightTomTahaicKRATOS THE GREAT
    • خب جوابش واضح هستش
      شما چرا خودتو به اون راه میزنی
      مگه دوران ۳۶۰ انحصاری نبود
      وقتی میبینه فروش بازیهاش ۱/۵ رقیب هستش میگه روی پی‌سی هم منتشر کنم تا اونجا هم ی سودی کنم
      حالا شما بگو
      کسی مایکرو مجبور به این کار کرده؟؟؟
      اونم ۲-۳ سال انحصار کنسولش استارفیلدو مثلا عرضه کنه بعد ببینیم تاثیر میزاره یا نه

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HajEsiHadesKingforsUNCLE ARTHURRoyalknightTomarminKRATOS THE GREAT
  • Godrick گفت:

    تازه اگه کمبود پلی استیشن نبود این نسبت الان بیشترم میشد

    Young boyلئوناردو داوینچی
  • تو بررسی پرونده‌های ضد انحصار «احتمالات» از «واقعیت‌های موجود» مهم تره. اروپا جای تحقیق درباره سهم فعلی سونی تو بازار که با نون بازوش هم بدست اومده نه با خرید ۷۰ میلیارد دلاری باید روی تاثیر ۴۰۰ میلیون کاربر فعال اکتیویژن بلیزارد روی سهم مایکروسافت از آینده صنعت گیم تحقیق میکرد. البته اینها از من و شما بیشتر حالیشونه خودشونو زدن به اون راه.

  • جالبه
    تیتر داره فروش بالای سونی رو میگه
    بعد نویسنده توی توضیحات از قرارداد اکتیویژن حرف میزنه :/
    اگه قصد تون به جون هم انداختن فن هاست که البته حرفی باقی نمی مونه.

    Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)KingforsUNCLE ARTHURRoyalknightTahaicErfan Teax Plays
  • Porfosor گفت:

    به عنوان یک یه ایکس باکس فن تعصبی که سال هاست اینجام همه من رو میشناسن میگم حقشه که فروش بهتری داشته
    بهتر بوده

    aref44HajEsisilent-manRoyalknightarminTahaicBrainiac(خداحافظ)UNCLE ARTHURKennymcامیر حسینmore
    • دمت گرم ما همین میگیم همچین میگن سینمایی میزنه سونی انکار این بده که کیفیت بالا و داستان های عمیق داره بازیهای سونی ولی ایکس باکس گرز که من خیلی دوست دارم بچه طرف مارکوس مرد پشمشم نبود گرافیکش تازه خیلی پایین و سیستم مبارزاتشم تغییر نداده بود با این حالم ده تا بازی مثل گرز بزنه ادم باز میره دستگاهش میخره ولی این کنسولش اصلا قابل دفاع نیس دوازده ترافلاپس در اصل گیم در حد وان ایکس

      Royalknight
    • کاش همون همیشه‌ با این منطق جلو میرفتیم
      به شخصه شوکیس راضیم نکرد
      عناوین خیلی خوبی به نمایش در اومدن اما من قبل از مراسم توقع نمایش سه چهار تا فرست پارتی تاپ داشتم که محقق نشد
      اما چیزی که دوست دارم و داشتم در مورد فنای منطقی پلی‌استیشن ، اعتراض به وقتشون هست
      توو این چند وقته قطعا سونی متوجه موضوع شده
      اصلا احساس میکنم ی بخش بزرگی از وسواس سونی بخاطر فناش هست
      دوست دارم فنای هر دو طرف به وقتش تقدیر و به وقتش اعتراض کنن
      امیدوارم الکی به‌به و چه‌چه نکنیم و حمایت بی‌جا نکنیم

      مایکروسافتم در ادامه نسل هشت که بد بود اثراتش توو این دو و سه سال از نسل نهم گریبانشو گرفت و امیدوارم توو ادامه مسیر بشه مایکرو نسل هفت تا سونی هم احساس خطر کنه و ۱۰۰ خودشو بزاره

      RoyalknightarminTahaicTin TinBrainiac(خداحافظ)Porfosor.UNCLE ARTHURᚱ.ᚻRedm0ndy.xboxmore
    • Reza گفت:

      بعنوان کسی ک تازه خودشو فن ایکس باکسم نمیدونه و تاحالا ایکس باکس نداشته
      بنظرم تنها دلیل اینکه حقشه اینه ک رو پی سی نمیاره بازیاشو و بیخیال سود اون قسمت شده ، ن بیشتر
      شاخ غول نشکونده اونم

      PorfosorRoyalknight
      • Porfosor گفت:

        به نظرم همه چیز تو کیفیت بالای بازیهاشه

        Reza
        • Reza گفت:

          کیفیت بازی ی قسمت از داستانه
          شما فرض کن ی جایی آش خوب داره ولی هم گرونه هم میری با چک میزنه تو گوشت ، قرار نیست فقط کیفیت خود محصول اثرگذار باشه ، بدون شک قیمت محصول ، سرویسایی ک روش ارائه میشه هم تو انتخابت اثر میذاره
          حتی تنوع محصولات ، یسریا شاید نخوان هرروز اش بخورن (با طلا ام اگ درست شده باشه)
          درکل اینکه کیفیت آشاش خوبه ک قابل بحث نیست
          ولی این داستان اونطوری نیست ک اکثریت فکر میکنن
          حالا هرکسی ی انتخابی داره ، از دید من دلیلش کیفیت ستا بازی نیست انتخاب کنسولش، بیشتر همونیکه گفتم + فنبیسشه

  • Broadsmoke گفت:

    موندم این سونی زمانی که سخت افزار و فروش کنسول فیزیکی کنار بره و کلاد گیمینگ و سرویس های اشتراکی روی کار بیان میخواد چه خاکی تو سرش بریزه
    بره آمار فروش کنسول های نسل قبلیش رو بده؟😂

    اون موقع یک سرویس گیمپس داریم که گیمای اکتیویژن و بلیزارد و بتسدا و ایکس باکس گیم استودیو کنار ناشر های دیگه ای که در آینده خریداری می‌کنه و خلاصه همه فرنچایز ها و آیپی های محبوب و مهم جهان روش میاد و اون طرف هم یک سرویس پلاسیده سونی که چیزی فراتر از سالی دو تا بازی متوسط از استودیو های خودش نداره

    aref44KRATOS THE GREATarminمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Young boySaman117Royalknight
  • Nob گفت:

    مگه لوازم خانگی ها کنسول بازی میفروشند

    RoyalknightYoung boy
  • Farshidmc گفت:

    وقتی Xbox برندینگی نداره
    شما با زیاد بودن IP برندینگ نداری با بازی ها داری
    سگا یادمه کلی بازی داشت ولی سقوط کرد و نینتدو با این که IP زیادی نداره خیلی موفق هست
    ولی اکتیویژن که از PS هم قدیمی تره کفه ترازو خیلی سنگین میکنه و خرید ناشر برای سونی مجاز میکنه که خیلی بده

    Rezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Royalknightarminگیمری عادی
    • Reza گفت:

      میشه گفت نینتندو همیشه دریای ایپی بوده
      بحث برندینگ نیست ، بیشتر بحث فنبیسه
      ایکس باکسم اسما ایپی داره الان ، هنوز ک منتشر نکرده ، انتظار ندارید ک با اسم ایپیاش موفق شه ، مثلا نمیگن اینا مالک الدر اسکرولزو دوومن بیاید بریم ایکس باکس بخریم
      خرید ناشرم توسط سونی ب ضرر مایکروسافت نمیشه ، بلکه ب سودشم هست احتمالا ، مگ اینکه تیک تو بخره…

      arminRoyalknight
  • Rest_In_Peace گفت:

    مایکروسافت فقط به دنبال قدرته و همین.میخواد این خرید رو انجام بده تا دست بالاتری پیش سونی بالاتر باشه. اگه بخواد انحصاری کنه کالافو کنسولشو گرونتر میکنه و کسی دیگه جعبه نمیخره فوقش رو پی سی منتشرش کنه که شاید درامد و فروش خوبی داشته باشه اما وقتی یه انحصاریو رو کنسول خودت منتشر کنی بیشتر میفروشی اونم در صورتی که کنسولت قیمت اصلیش باشه

    Royalknight
    • کمرم شکست با ابن حجم منطق ! کالاف باعث افزایش قیمت کنسول میشه اما استارفیلد و بازی های دیگه باعث افزایش نمیشن! واقعا جالبه راستی انقدر خودتون رو منطقی جلوه میدین حداقل عین بچه سال ها اسم و عکس پروفتون رو ایکس باکس ندارین ابن نشونه میده ایکس باکس رو بیشتر از پلیستیشن دوست دارین

      Rest_In_PeaceRoyalknight
      • Rest_In_Peace گفت:

        ۱_کالاف شاید این اتفاق براش بیفته اما بازیایی مث استارفیلد که از همین الان شکست خورده ان معلومه هیچ موفقیتی ندارن.۲_شل مغز ما برای اینکه شماها فشاری بشین اسم و پروفمونو اینطوری میزاریم و گرنه خودم چپم به جعبه نگاه نمیندازم یعنی اگه صدتا جعبه هم دم در حیاطمون بهم بدن که همشم سری ایکس باشه درو یطوری میبندم که فک کنه اشتباهی جعبه اورده در خونمون😂

        • فشاری کردن ما ؟ آره بشین تا با همین وضعیت فشاری بشیم واقعا جالبه میگی میخوای فشاری کتی ما رو تو اگه از ایکس باکس نفرت داری تحت هیچ شرایطی عکس پروفت ایکس باکس نبود یا اینکه اگه برات اهمیت نداشت شب و روز فقط تو پست های ایکس باکس نبودی و این کاملا مشخص می‌کنه می فشاریه کی نیست برو خدا بهت رحم کنه
          البته من عاشق بازی های شکست خورده هستم اصلا بازی های موفق رو دوست ندارم برای همین عاشق آشغال هایی مثل گاد و لست هستم
          راستی ایستگاه شماره چند رو داری ؟ شک ندارم حتی ایستگاه بازی ۵ رو هم نداری

          Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)Rest_In_Peace
  • Reza PM گفت:

    نمیدونم چرا حس میکنم قراره ۲۱ خرداد تو شوکیس خرید اکتی رو نهایی کنن. نمیدونم چرا همچین حسی دارم یه هایپ عجیب غریبی شکل گرفته خیلی از گذارشگرا گفتن قراره چندتا بازی جدید معرفی بشه که همه رو انگشت به دهان بذاره و قراره یه چیزی ام اعلام بشه که حتی از معرفی اون چندتا بازی هم متحیر کننده تره. چین و اروپا ام قبلش اعلام کردن اف تی سی ام که تهش تو دادگاه بازنده اس. میمیونه سی ام ای که کاری از دست کسی بر نمیاد یا خرید تو بریتانیا بلاک میشه یا این که سی ام ای عقب نشینی میکنه عملا منتظر موندن چیزی رو درست نمیکنه

    Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)Young boyRoyalknight
  • PASARGAD گفت:

    خب وقتی سونی این همه بازی خوب داده و ایکس باکس چند وقت کویر بودن کاملا منطقیه .
    یه سوال داشتم میگم اون قرارداد ده‌ساله مایکروسافت که به سونی پیشنهاد دادن بود چیشد؟

    Young boy
    • Fel lord گفت:

      مایکروسافت اون قراداد ها رو ارائه میده تا مخالفان خرید تبدیل بشن به موافقان و حامی بذای اینکه پروسه تایید معامله نزد رگلاتوری ها تسریع پیدا کنه. الان مایکروسافت این قراداد رو به رگلاتوری ها ارائه میده. نیازی نیست سونی این قرارداد رو امضاء کنه چون رگلاتوری ها مثل کمیسون اروپا مایکروسافت و مجبور به عمل به تضمین ها میکنند.

  • Saman117 گفت:

    چه اهمیتی داره این آمار وقتی که قراره با اومدن ابرشاهکار تاریخ استارفیلد رکورد گوتی شکسته بشه و بخاطر نبود این ابر شاهکار روی ایستگا دیگه کی حاضره بره ایستگا بخره یا کی آخه دی وان گیم پس بزرگترین و محبوب ترین آی پی صنعت ویدیو گیم کالاف رو ول میکنه میره ایستگا بخره مجبور بشه ۷۰ دلار برای بازی کردن کالاف بده وقتی کنسول ارزان تر و قویتر مایکروسافت رایگان روز اول در دسترس قرار داده کالاف رو
    آخر همین نسل یا نسل ده xbox رکورد فروش ps2 رو اول تا آخر میزنه و با وجود خریدا مایکروسافت اول تا آخر سونی تبدیل به یه ناشر بازی ساز یا زیر مجموعه یک ناشر دیگه میشه از بازار رقابت کنسول مجبور میشه خروج کنه

    silent-manRoyalknight
  • S.m گفت:

    برام مهم نیست من از همون اول ایکس باکس داشتم و الان که سریز ایکس دارم بازم ایکس باکسو دوست دارم و بازم ایکس باکس می خرم.
    البته انتخاب کنسول از نظر من سلیقه ایه.

    Doctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)
فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است