بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته

مصطفی زاهدی
۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا

چرا شوکیس پلی‌استیشن بر خلاف انتظارات، بسیار کم فروغ بوده و دور از انتظار عمل کرد؟ با ما همراه باشید.

یک خیال باطل، قراداد اکتیویژن بلیزارد، علت کم فروغ بودن شوکیس

پس از نمایش دور از انتظار شوکیس پلی‌استیشن، به سرعت در برخی محافل این صحبت شنیده می‌شد که یکی از دلایل اصلی و شاید مهم‌ترین دلیل عدم حضور آثار بیشتر و مورد انتظار‌تر از سوی استودیوهای مختلف پلی‌استیشن، معامله تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است و سونی به نوعی برگ‌های برنده خود را مخفی کرده است. اما این صحبت و نظر، بسیار ابتدایی، غیرحرفه‌ای و تقریبا احمقانه بوده و ریشه‌ای در واقعیت ندارد. بگذارید عمیق‌تر بررسی کنیم. اول از همه، باید این نکته را در نظر بگیریم که مراجع حقوقی و رگیولاتوری‌های کشور‌های مختلف، دسترسی بسیار زیادی به اسناد و حقایق درون سازمانی دارند و صرف معرفی نکردن یک عنوان شاخص، آن‌ها را فریب نمی‌دهد!

کما اینکه در طی سال گذشته شاهد این بودیم برخی موارد از برنامه‌های آتی مایکروسافت و سونی توسط برخی اسناد لیک شده و افشا شد و بنابراین فرض کنید سونی Ghost of Tsushima 2 یا حتی The Last of Us Part Three را در دست ساخت دارد، قطعا مراجع قضایی و رگیولاتوری‌ها، از این امر با خبر هستند. بنابراین فرض این موضوع که صرفا نشان ندادن و عدم رونمایی از آثار بزرگ روی رأی و نظر رگیولاتوری‌ها موثر است، نتیجه‌گیری‌ای بسیار خنده‌دار است.

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
مولتی پلتفرم بودن اکثریت آثار معرفی شده، یک نشانه قابل تامل است

از سوی دیگر با توجه به مخالفت بریتانیا با تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این دعوای حقوقی احتمالا تا ۲۰۲۴ و شاید بیشتر از آن نیز ادامه دارد و منطقی نیست سونی تا اواخر نسل آثار بزرگ خود را برای نتیجه این دادرسی‌ها مخفی کند!
پس مشخص است در بهترین حالت، تنها احتمالی که می‌توان داد افکار عمومی باشد که حقیقتا این مورد نیز کاملا بی‌اساس است چرا که نظر افکار عمومی و جامعه گیمینگ اهمیتی در رد یا تصویب این تصاحب ندارد.
از همه مهم‌تر، به نظر می‌رسد رقابت در بازار ابری مهم‌ترین علت مخالفت رگیولاتوری‌ها به شمار می‌آید و به نظر نمی‌رسد رونمایی از چند اثر انحصاری AAA، نتیجه و رای مراجع حقوقی و قضایی را تغییر دهد.

خبری از سوپرایز نبود …
قبل از مراسم، حضور برخی آثار مثل Marvel’s Spider-Man 2 و ریمیک Metal Gear Solid 3 تقریبا صد در صد قطعی بود و اکثر مخاطبان منتظر سوپرایز‌های دیگر مثل معرفی بازی آنلاین ناتی داگ در دنیای The Last of Us، اعلام ریمیک یا ریمستر Bloodborne برای پی‌سی و پلی‌استیشن و یا معرفی اثر جدید استودیوهایی مثل سانتا مانیکا و SIE Bend Studio بودند. منابع داخلی معتبر مثل جیسون شرایر نیز نظری در مورد سوپرایز‌های احتمالی نداشتند و بسیاری از این موضوع خوشحال بودند چرا که بدون لو رفتن نمایش آثار، می‌توانستند از معرفی ناگهانی آن‌ها هیجان‌زده شوند و لذت ببرند. اما پس از پایان مراسم، آب سردی روی تک تک افرادی که مراسم را به صورت زنده مشاهده می‌کردند از جمله من ریخته شد. قبل از مراسم، نه لیکی از نمایش‌های احتمالی بود نه خبری از سوپرایز خاص و معرفی غافلگیر کننده‌ای، چرا که اصلا قراری نبود شاهد معرفی‌ای جذاب و هیجان‌انگیز باشیم!

به شکل ناامیدکننده‌ای، بهترین نمایش‌های شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳، نمایش‌های آثار ثرد پارتی و عناوین مولتی پلتفرم بودند و این مسئله، به خودی خود گویای همه چیز است. اگر قرار بود نمایش‌هایی مثل Alan Wake 2 و Metal Gear Solid Snake Eater که هیچکدام انحصاری کامل یا کنسولی پلی‌استیشن نیستند جزو بهترین نمایش‌های شوکیس پلی‌استیشن باشند، دیگر چرا شاهد هایپ بزرگ پیرامون این مراسم بودیم؟

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
نمایش گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2، بسیار بحث برانگیز بود. عده‌ای از نمایش بسیار رضایت داشتند و گروهی دیگر کیفیت بازی را نسبت به وعده‌های داده شده آنچنان قابل قبول نمی‌دانستند. نظر شما چیست؟

از طرف دیگر، برخی گمانه‌زنی‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که سونی، قصد نمایش دو یا سه عنوان بزرگ دیگر از جمله معرفی پورت یک عنوان انحصاری برای پی‌سی را نیز داشت که به دلایل نامشخص از این کار صرف‌نظر کرد. گروهی دیگر نیز معتقد هستند سونی به دلیل اینکه قصد دارد در Summer Game Fest امسال نیز حضور پر رنگی داشته باشد،  تمام آن چه در چنته داشت را رو نکرده تا سامر گیم فست هم عرض اندام کند. در هر صورت به شخصه فکر می‌کنم این موارد و گمانه‌زنی‌ها، بیشتر شبیه بهانه هستند چرا که هیچکدام از این دلایل، ضعف کلی شوکیس را توجیه نمی‌کند. با توجه به سابقه سونی، بعید است در بهترین حالت ممکن زودتر از یک و نیم سال یا دو سال دیگر شاهد شوکیس دیگری باشیم (مگر اینکه سونی کاملا در سیاست‌های زمانی خود تجدید نظر کند)، چرا که در غیر این صورت، سونی تا سال آینده هیچ زمان بهتری برای خودنمایی و معرفی آثار استودیوهای خود پیدا نخواهد کرد.

از E3‌های یک دهه پیش گرفته تا امروز، همیشه سونی در نمایش‌ها و مراسم‌های بزرگ خود (State of Play را در نظر نگیرید)، سوپرایز‌های خوبی تدارک دیده بود و همین مسئله شاید مهم‌ترین دلیلی بود که اکثریت مخاطبان، انتظارات بسیار بیشتری از شوکیس امسال داشتند و حداقل توقع یک یا دو معرفی جدید از استودیوهای داخلی سونی را داشتند.

توپ در زمین ایکس باکس است

با توجع به عملکرد دور از انتظار پلی‌استیشن در شوکیس اختصاصی خود، اکنون ایکس باکس در شوکیس اختصاصی خود این فرصت را دارد تا کمی از حیثیت خود دفاع کند و ضعف برند خود در یکسال اخیر (عدم عرضه آثار انحصاری مطلوب، عرضه‌ی فاجعه‌آمیز Redfall و ضعف نسبی گیم‌پس در این چند ماه) را جبران کند و برای میانه‌ی نسل، برگ‌های برنده خود را رو کند.

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
ایکس باکس فرصت خوبی برای عرض اندام دارد

یکی از اشتباهات مدیریتی ایکس باکس، مربوط به معرفی بسیار زود موعد آثار استودیوهای داخلی خود بود به طوری که به عنوان مثال، بیش از چهار سال است که از معرفی Hellblade 2 می‌گذرد، اما نه خبری از نمایش گیم‌پلی بوده است و نه خبری از بازه‌ی حدودی انتشار. طبق شایعات اخیر، به نظر می‌رسد مایکروسافت کاملا در این زمینه تجدید نظر کرده است و فقط بازی‌هایی را معرفی خواهد کرد که نهایتا در بازه‌ی ۱۲ ماهه منتشر می‌شوند. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد شاهد نمایش‌های گیم‌پلی زیادی در شوکیس Xbox خواهیم بود چرا که آثاری که در بازه‌ی یک سال پس از مراسم عرضه خواهند شد، قطعا آماده نمایش گیم‌پلی هستند.

در واقع ناامید کننده ظاهر شدن سونی در شوکیس اختصاصی خود، اکنون فرصت مناسبی در اختیار Xbox قرار داده تا با نمایش‌های جذاب و جدید، مخاطبان خود را خوشحال و امیدوار سازد. حقیقت این است طی این دو سال و نیم که از عمر نسل نهم می‌گذرد، مدیریت کلان ایکس باکس در زمینه توسعه و عرضه‌ی آثار انحصاری و داخلی، فرسنگ‌ها با حد ایده‌آل فاصله داشته است و بعضا در فواصل بسیار طولانی، هیچ عنوانی از استودیوهای داخلی ایکس باکس عرضه نشده‌اند که این مسئله با توجه به تعداد بالای استودیوهای داخلی ایکس باکس، بسیار دور از انتظار است.

اما اکنون شرایط می‌تواند کاملا متفاوت باشد و از Outer World 2 گرفته تا State of Decay 3 و Contraband، ایکس باکس می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و از آنجایی که جامعه‌ی گیمینگ به شدت به مقایسه و ارزیابی اعتقاد دارد، اگر شوکیس Xbox خروجی موفقیت‌آمیزی داشته باشد، این امر به عنوان موفقیت در اذهان مخاطبان تلقی می‌شود و همان طور که اشاره کردم نمایش نه چندان جذاب شوکیس سونی نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است.

نگاهی اجمالی به برخی از بهترین نمایش‌های شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳
با وجود تمام انتقادات و حواشی، چند نمایش شوکیس پلی‌استیشن، دارای کیفیت بسیار خوبی بودند و حداقل روی کاغذ، نوید آثار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را می‌دهند که به طور اجمالی به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا

Phantom Blade Zero
این اثر که یکی از معدود سوپرایز‌های مراسم به شمار می‌رفت، به سرعت توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و خصوصا مبارزات فوق‌العاده سریع بازی، طراحی خاص دنیای این اثر و اتمسفر کلی آن، این امید را می‌دهد با عنوانی جذاب و جالب طرف هستیم. در فنتوم بلید زیرو، ما در نقش قاتلی قرار می‌گیریم که اتهام خیانت به او زده شده و طی فعل و انفعالاتی تا نزدیکی مرگ پیش می‌رود، اما طی درمانی سخت موفق می‌شود زنده بماند، اما فقط ۶۶ روز تا مرگ فاصله دارد و به نظر می‌رسد بازی برنامه‌های خاصی برای این بازه زمانی دارد. از برخی سلاح‌های نیمه سایبرپانکی گرفته تا مبارزات نزدیک بسیار چشم‌نواز، بازی نمایش بسیار جذابی در شوکیس پلی‌استیشن داشت. اما با توجه به سابقه‌ی نه چندان طولانی و درخشان سازنده‌ی چینی بازی و توجه به این مسئله که ده‌ها بار ما مخاطبان با تریلر‌های چشم‌نواز فریب خورده‌ایم، قطعا نمی‌توان روی این عنوان حساب ویژه‌ای باز کرد و بهتر است با مقدار زیادی شک و تردید نسبت به فنتوم بلید زیرو امید داشته باشیم..

Helldivers 2

شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد، اما در خلا نمایش‌ها و اسامی بزرگ، دنباله‌ی Helldivers یعنی Helldivers 2 محصول استودیو Arrowhead، یکی از نمایش‌های جذاب شوکیس را به خود اختصاص داد. نسخه‌ی اول هل‌دایورز، دارای فن بیس کوچک اما بسیار وفادار و مشتاقی بود که صد‌ها ساعت نسخه‌ی اول را تجربه کرده‌اند و نمایش متفاوت نسخه‌ی دوم، بسیار هیجان‌انگیز بود. تغییر انقلابی دوربین بازی از حالت ایزومتریک به حالت سوم شخص پشت شانه، تغییری بزرگ محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد Helldivers2 قرار است تجربه‌ای جذاب، پر هیاهو و شلوغ با تمرکز ویژه بر بخش Co-op باشد.

Ghostrunner 2

نسخه‌ی اول گوست‌رانر، یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین عناوین اکشن اول شخصی بود که با تکیه بر ریتم فوق‌العاده بالا، سکانس‌های پلتفرمینگ و ابزار و آزادی عمل کم‌نظیر در مراحل خود، به سرعت طرفداران قابل توجهی برای خود دست و پا کرد و معرفی نسخه‌ی دوم این سری، که در همان ابتدا ویژگی‌های جدید مثل قابلیت راندن موتورسیکلت را نشان داد، بسیار هیجان‌انگیز بود.

Alan Wake 2

از دید بسیاری از جمله نویسنده، نمایش الن ویک ۲، جذاب‌ترین نمایش کل شوکیس به شمار می‌رفت. اول از همه با اعلام قطعی زمان انتشار این عنوان خوشحال شدیم و در ادامه، حضور سم لیک به عنوان بازیگر موشن کپچر، لحظه‌ای جذاب و کنی غافلگیر کننده را خلق ساخت. از سوی دیگر مشخص شد الن ویک دو دارای دو پروتاگونیست خواهد بود و ثانیه‌های اندک نشان داده شده از گیم‌پلی نیز بسیار جذاب و هیجان انگیز بودند. برای جزئیات بیشتر و احتمالا نمایشی طولانی از گیم‌پلی بازی، باید تا سامر گیم فست صبر کنیم اما در هر صورت، انتظارات از این عنوان تا حد زیادی بالاست.

دیگر نمایش‌های قابل توجه شوکیس امسال:

سخن پایانی
متأسفانه آن چیزی که قبل از شوکیس پلی‌استیشن از مراسم انتظار داشتیم رخ نداد و شاهد یک مراسم پر و پیمان و کامل نبودیم. با این وجود هنوز شوکیس ایکس باکس در راه است و علاوه بر آن، به نظر می‌رسد سامر گیم فست نیز میزبان نمایش‌های جذابی باشد. در هر صورت، عملکرد سونی کمی طرفداران و مخاطبان را ناامید کرد و باید دید در ادامه، چه اتفاقاتی در سال ۲۰۲۳ و ادامه‌ی نسل نهم رخ می‌دهد.

REZAGAMERآقای شکستهامیرعلی مسیshhabolfazl3000Mr bahalmetal845Dota2NemesisBLACK GOKUHaj_HosseinDARKSIRENAmir rezayatهادی صفائیCodeName:666HamedRubyAQUARIUSAlan Wakemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا
بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به عنوان یه پی سی فن میگم ، واقعا شوکیس عجیبی بود .🤌😐

    امیرعلی مسیshhCompton's N The HouseNemesisToxic lifeHaj_HosseinDARKSIRENAmir rezayatAmir gamermore
  • شوکیس نبود ، قبل اینکه تصمیم بگیره بیشتر نمایش هارو حذف کنه شوکیس بود این یه استیت آف پلی با محوریت گیم اسپایدرمن ۲ بود یه شاهکار به تمام معناست هرچند چون انحصاریه مشخصه کاربرای ایکس باکس بالاخره هیت میکنن ایراد میگیرن که مشکلی نیست

    آقای شکستهMalenia Blade of MiquellaTinker pos2امیرعلی مسیhalkerMr bahalgamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)SepehrNemesissilent-manmore
  • متنو نخوندم تا بدتر حرصم نگیره فقط نظرمو بگم که من نا امید شدم…. ایشالله برنامه هاشون به درستی پیش بره گند نزنن

    shhDracolaHaj_Hosseinگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Amir rezayatJaber-shamsbutcher of blavikenkiller of trollsUNCLE ARTHURmore
  • به نظرم به عنوان یه رویداد مستقل از برند پلی استیشن مراسم بدی نبود، اگرچه تاحدودی سلیقه‌ای عمل کرد.

    اما به عنوان رویداد «پلی استیشن» که تقریباً دو سال سکوت اختیار کرده، تاکید میکنم این سکوت دو ساله خیلی در شکل دهی به انتظارات نقش داره، رویداد خوبی نبود:
    ۱- تریلر سینماتیک Farigame$ اصلاً یه کانسپت نویی رو به تصویر نمیشه و به شدت کلیشه‌ای بود. اگر لوگوی پلی استیشن استودیوز رو نمیدیم فکر میکردم hyenas از کریتیو اسمبلی باشه و یه سری کانسپت‌های یوبیسافتی قابل مشاهده بود.
    ۲- بدترین بخش شوکیس تریلر سینماتیک بازی firewalk بود که حتی یه نشانه از این که قراره چی باشه به ما نداد و بازی قراره ۲۰۲۴ رلیز بشه!
    ۳- هیجان‌انگیزترین بازی سرویس محور Marathon بود که حداقل آرت دایرکشن متفاوت و موسیقی خیلی جذابی داشت.
    ۴- بهتون اطمینان میدم نمایش Phantom Blade Zero کاملاً خارج از ساختار in game هست. ده‌ها بار تریلر رو مرور کردم، هیچ ساختار مشخصی برای اکشن بازی نداره، پریدن‌ها روی آبجکت‌های مشخص نیست و صحنه‌های هیجان‌انگیز معلوم نیست از پیش کپچر شده هستن یا گیمپلی، آخه روی واگن به چه شکل دیفلکت میشه کرد ضربات رو از سمت چپ و راست مگر این که یه سری سناریوی حوصله سر بر دکمه زنی باشه؟ امیدوارم زیاد به این بازی دل خوش نکرده باشید. هر وقت از یک استودیوی ناشناخته چنین سیستم مبارزه‌ای به این جذابی مشاهده کردید، با خودتون فکر کنید که بهترین کمبت دیزاینرهای صنعت گیم یعنی نینجا تئوری، سانتا مونیکا و فرام سافتور چجوری نتونستن به این سطح از مبارزات روان دست پیدا کنن ولی یه استودیوی چینی با تعداد کمی توسعه دهنده چنین چنین خروجی‌ای ارائه داد. و چطور توی ۵ سال اخیر تمام بازی های چینی که تا این حد جذاب بودن رلیز نشدن هنوز.
    و در نهایت در مورد تریلر اسپایدرمن صحبت کردم، تنها چیزی که میتونم بگم، اینه که انتظار خروج اینسامنیاک از بازۀ «بسیار خوب» به «فوق‌العاده» رو داشتم. انتظار داشتم سطح کیفی استودیو با این بازی ارتقاء پیدا کنه که بعید به نظر میرسه. سطح کیفی همیشگی خودشون رو حفظ کردن و این تا حدودی ناامید کننده اس. باید دید تا زمان عرضه چه میزان خروجی پولیش میشه، شاید حتی تاخیری در کار باشه.

    shhhalkergamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)fbjgDracolaarminMohsen bakhtiariToxic lifeUNCLE ARTHURHaj_Hosseinmore
    • فنتوم بلید پتانسیل اینو داره چند سال توسعه پیدا کنه، ده‌ بار تاخیر بخوره، توی development hell گیر کنه و آخرش هم ناقص عرضه بشه 🗿
      اگه البتع عرضه بشه. یچیزی تو مایه های wukong که اونم همینطوریه

      گمنامgamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)DracolafbjgToxic lifeHaj_HosseinAmir rezayatهادی صفائیJaber-shamsmore
      • Felipe گفت:

        من هم همین نظر رو درمورد فانتوم بلید داشتم که هیچ جوره گیم پلی مشخصی نداشت ولی درموردش حرفی نزدم تا افرادی که تخصص بیشتری تو این زمینه دارن نظر بدن چون کامنتا همش به به چه چه بود .
        بنظرم نسخه نهایی اگه عرضه بشه با این چیزی که دیدیم خیلی فرق میکنه .
        درمورد black myth wukong هم دقیقا همین حس رو دارم که سر کار تشریف داریم .

    • kia (Bye All) گفت:

      سه نفر چهل ساعت داستان .شروع از ۲۰۲۲ و مهتر از همه اینه مولتی پلتفرمه 😂برا کسانی که منتظرن بیاد اینجا یه بشین تا بیاد باید گفت کاملا مشخص بود تریلر یک انیمیشن ساخته شدس.یه بازی دیگم سونی معرفی کرد کارگردانش حسن قهرمان بود چی بود اونم کلا غیب شد .

      Haj_HosseinLeroxAmir rezayatJaber-shamso0ashil0oNimaامیر حسینAMIREkiller of trollsmore
    • اقای کریمی من خودم تو این چند روز هر چقدر سبک سنگین کردم و نظرات و تحلیل های مختلف رو نگاه کردم که چه دلیل منطقی میتونه پشت معرفی نکردن بازی های فرست پارتی سونی باشه و چنین نمایش بدی بعد از دو سال به نمایش در بیاد پیدا نکردم از همین رو خیلی دوس دارم نظر شما رو راجب عدم نمایش بازی های فرست پارتی سونی و علتش رو از شما بشنم.

      Haj_HosseinAmir rezayatNimao0ashil0okiller of trollsAli_px🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴S Ghost of Spartaاز پیروان bloodyblade.Redmore
    • Jin Kazama گفت:

      بله دقیقا. مشکل بزرگ این بود که پلی استیشن حتی تلاشی برای کنترل هایپ و انتظارات طرفداران نکرد و نمی‌دونم از این کنترل نکردن چه سودی آیدش شد…

      Amir rezayato0ashil0oNimakiller of trollsᚱ.ᚻاز پیروان bloodyblade.RedLove GameSpider-ManAtomic Soldiermore
    • mahdy گفت:

      به عنوان فن پلی استیشن همچین نظرات منطقی از شما ندیده بودم 🙂
      شاید بگید دارم بیشبا از حد بزرگش میکنم ولی تو این شوکیس یک جای میلنگه به نظرم سونی به یک دلیل بازی های فرست پارتی رو معرفی نکرد چون مطمینم چندین استودیو سونی اماده نمایش بودن مثل bend studio , bluepiont ,… ولی شاید مشکل از ذهن شکاک من باشه

      Atomic SoldierarminToxic lifeگکو پلنگی (دکتر گیمفا)butcher of blavikenامیر حسیناز پیروان bloodyblade.Redkiller of trollsMaster blade
    • Abolfazl گفت:

      امیدوارم حرفتون در مورد Phantom Blade Zero اشتباه باشه :((
      آخه من واقعا عاشق گیم پلی اش شدم خیلی قشنگ بود

      shho0ashil0oHaj_HosseinAmir rezayatbutcher of blavikenامیر حسینkiller of trollsMaster bladeᚱ.ᚻVaasmore
    • A,,sh گفت:

      بنظرم اون ۲ تا cgi که از فایر واک و هِیون نشون دادن بخاطر این بود که صرفا یه اعلام رسمی کنن تو زمینه بازیای مولتی پلیر بیکار ننشستن و فعالیت دارن

      shhHaj_HosseinLeroxSpider-Mankiller of trollsMaster bladeHadesS Ghost of SpartaTommore
    • Young boy گفت:

      ببین اقای سردبیر
      تریلر اسپایدی بجز گرافیک همه چیش عالی بود
      واقعا دیگه این قد هم بزرگش نکنیم گیم پلی خیلی خیلی معرکه بود

      halkerDracolaYoung boyانسانAmir rezayatbutcher of blaviken
    • REZAGAMER گفت:

      منم با حرفاتون موافقم غیر اسپایدرمن
      شاید تو آثار دیگه، اینسامنیاک بتونه کیفیت خودش رو ارتقا بده، اما فکر نکنم برای “اسپایدرمنبتونه یا “بخواد” برای یه دنباله استاندار های کیفی خودش رو بالا ببره
      فکر کنم شما انتظار داشتی یه پیشرفتی مثل بتمن آرکام سیتی ببینی که فکر نکنم حالا حالا ها تکرار شه
      تازه همین قابلیت های ونوم و ابزار هایی که مایلز تو نمایش نشون داد بنظرم می تونه پیشرفت خیلی خوبی به عنوان دنباله باشه، ولی همونطور که گفتم فکر نکنم چیزی که شما انتظار داشته باشی حالا حالا ها بیاد
      چون یه بازی ابرقهرمانی با محوریت اسپایدرمن «که من شنیدم محبوب ترین ابرقهرمانه» نیازی به اینکه استودیو سازنده استاندارد های کیفی خودش رو برای اون بازی افزایش بده نداره چون بازی اصلا برای هدف دیگه ساخته شده و مخاطبان دیگه ای رو هدف قرار داده
      شاید در یه IP دیگه و حتی ولورین «که محبوبیت اسپایدرمن رو هم نداره و تازه یه بازی بزرگسالانه هم هست» بخوان نوع ساخت بازیشون رو تغییر بدن
      اما برای چیزی مثل اسپایدرمن شک دارم حتی نیازی به این کار داشته باشن
      چون مخاطب برای شاهکار یا یه اثر حتی فوق العاده نمی ره سراغ اسپایدرمن، بخاطر اسپایدرمنه که می هر سراغش
      یه تجربه مفرح با یه داستان جذاب

      shhانسانAmir rezayato0ashil0obutcher of blaviken
    • نبود عناوین انحصاری که فکر می کردم ۱۰۰درصد حضور دارن بعد شبیه ساز کف پاشی تیر آخر رو به گلبه من زد.
      اسپایدی به غیر از اینکه گرافیکش جای کار داشت بقیه چیزاش خوب بود.
      یجورایی ما انتظار bmw داشتیم و سونی از پیکان جوانان رو نمایی کرد🗿
      و این یعنی اوج نا امیدی.
      در ناامیدی بسی امید است. از اونجایی که تایید شد پلی استیشن توی سامر گیم فست شرکت خواهد کرد و از اونجایی که توی شوکیس خودش چیزی از عناوین معرفی نشده و فرست پارتی های خودش به غیر از ۲ بازی نشون نداد ، من مطمئنم که توی سامر گیم فست حضور پررنگی از سونی رو شاهد خواهیم بود.

      shhAmir rezayatHannaH.امیر حسین
    • Ali_px گفت:

      من همون شب تو گروه گفتم از فانتوم بلید خوشم نیومد و بدرد نمیخوره
      اما اکثرا دوستان عاشقش شدن!!!!!

      butcher of blaviken
    • ehsan گفت:

      چیزی که برای من عجیبه و فکر میکنم شاید ی سری سیاستها پشت پرده باشه اینه ک چرا سایلنت هیل ۲ که ساختش به گفته کارگردان بازی دیگه اخراشه و انحصاری سونی (زمانی) هست چرا نمایش نداشت انگار که سونی از عمد میخواست نمایشش ضعیف باشه

      shhAbolfazlAmir rezayat
    • در مورد اسپایدرمن فقط میتونم بگم در آسمان بازی‌های ابرقهرمانی فقط سه ستاره مشعشع هست که میدرخشن اونم چیزی نیست جز سگانه Arkham و انگار قرار نیست ستاره‌های دیگه‌ای بیان و در این حد بدرخشن مخصوصا اینکه سازندش زده جاده‌خاکی یا شایدم ناشر ناتو شده.

      انگار گفته بودن‌ اسپایدر‌من ۲ قراره دارک‌تر بشه ولی نمایش مهد‌کودکی‌ نشون میداد دقیقا مثل تام هالند.

      shhAtomic SoldierFelipeAnakinAmir rezayatArminهادی صفائیHannaHyasharbutcher of blavikenmore
    • AQUARIUS گفت:

      اصلا فرض میکنیم phantom blade همش رئال تایم و گیمپلی بود خب چجوری میشه با این سرعت ضربه زد؟ مگر اینکه یک دکمه بزنی کاراکتر ۳ تا حرکت اجرا کنه. بعد چجوری با اون سرعت ضربات چپ و راست میشه زد؟ و خیلی چیزای دیگه

      shhAmir rezayato0ashil0obutcher of blavikenمحمد حسین کریمی
    • Hamed گفت:

      (((آخه روی واگن به چه شکل دیفلکت میشه کرد ضربات رو از سمت چپ و راست مگر این که یه سری سناریوی حوصله سر بر دکمه زنی باشه؟))) کریمی جان اون قسمت جنگیدن روی واگن آدم گیمرم نباشه میفهمه یک سکانس دکمه زنیه شبیه افتتاحیه رگناروک بود، دیگه فکرکردن نداره اینکه جملت رو سوالی نوشتی عجیبه!

  • Peace walker گفت:

    رویداد به شدت ضعیفی بود یک نمایش مولتی پلتفرم به خرج سونی بود
    حتی گیمفا هم نتونست این رو توجیه کنه
    احتمالا با یک مقاله ده برتر که رتبه اول لیست هم لست او اس میشه میاد سراغمون تا یه فراموشی ای ایجاد کنه

    AnakinJaber-shamskiller of trollsاز پیروان bloodyblade.Redهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Spider-Man❤ NieR LoveRmarioMaster bladePeace walkermore
  • yashar گفت:

    اصلا نیاز به نظر دادن نیست
    لباس ونوم خودش گویاست
    ولی گرافیک بازی به کنار گیم پلیش خیلی توپ بود
    احتمالا بازیای خوبو گذاشته واسه سامر.بهترین نمایش به نظرم آلن ۲ بود

    shhانسانbutcher of blavikeno0ashil0oUNCLE ARTHUR🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴TomSpider-ManYoung boyAbolfazlmore
    • Tom گفت:

      من از گیم پلی و صحنه های اکشنش خیلی خوشم اومد
      اگه گرافیک تو همه قسمتا مثل گرافیک تریلر اول باشه که هانترو نشون میداد عالییه

      butcher of blaviken
    • Hasan0930 گفت:

      آخه سونی بیاد رویداد جف کیلی رو چرا قوی کنه؟؟
      یعنی رویداد جف کیلی مهم تر از رویداد خودشه؟؟؟
      رویداد سامر گیم فست چی در ۲۰۲۱ و چی در ۲۰۲۲ حکم یک رویداد فرعی رو داشته‌ برای پلی استیشن نه اصلی‌
      بازم ببینیم چه اتفاقی‌ میفته
      مایکرو هم همینطور به رویداد جف کیلی به عنوان یک رویداد فرعی نگاه می کرده
      مثلا سال قبل فقط روتین رو معرفی کردن و هیچ بازی اصلی‌ نبود
      سال قبل ترش هم Planet of lana رو معرفی کردن با انکروسیس

      killer of trollsMaster blade
    • Anakin گفت:

      نمیدونم چرا خودتو‌ میزنین به اون راه. انیمشنای ونوم دقیقا همون حرکتای برق دارن مایلز بود فقط سیاه بودن. اینو الان فوق العاده میدونی؟ توهین به شعور مخاطبه بیشتر این

  • Wounds گفت:

    البته آقایی زاهدی خود ایکس باکس اعلام کرده این مراسمش از رویه سابق پیروی نمی کنه و شاهد آثاری خواهیم بود که بیش از یک سال تا عرضه فاصله دارند، پس با توجه به سابقه ایکس باکس به احتمال زیاد شاهد تیزر های متعددی هم تو این رویداد خواهیم بود.
    حداقل می شه با توجه به اتفاق های اخیر مطمئن بود که سونی محتوا برای نمایش داشته ولی اینکه چرا بعد از دوسال همچین مراسم افتضاحی را تدارک دید و دقیقه ۹۰ بعضی از نمایش ها را حذف کرده واقعا جایی تعجب داره

    الان سوالی که پیش میاد اینکه برای ۲۰۲۴ قرار چه آثاری در اختیار دارندگان پلی استیشن قرار بگیرد؟پلی استیشن هیچ انحصاری خاصی برای سال بعد معرفی نکرد

    shhgamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)butcher of blavikenMaster bladeMax22محمدامین حیدری
  • mahdy گفت:

    این نکته رو درنظر بگیریم که سونی در ادامه سال سه تا عنوان داره که بسیار درخشان ظاهر شدن:
    ۱. spider man 2
    ۲. finall fantasy 16
    ۳. helldiver 2

    gamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)Atomic Soldiersilent-manSavageAnakinگکو پلنگی (دکتر گیمفا)butcher of blavikenReza PMkiller of trollsS Ghost of Spartamore
  • Kratos گفت:

    نصف مراسم ایندی
    نصف دیگه cgi
    بدترین مراسمی که تاحالا دیدم
    فقط الن ویک عالی بود متال گیر هم خوشحال کننده بود حضورش به تریلرهای یوبی‌سافت هم امیدی نیست یهو دیدیم بازی یه چی دیگه دراومد و دانگرید داشت فانتوم بلید باحال بود که بنظر فیک میاد البته چون یه ساله کلا دارن بازیو میسازن چجوری همچین چیزی شده اخه اسپایدرمن هم انصافا جالب بود ولی مشکل گرافیکی خیلی داره بازی عملا هیچ پیشرفت گرافیکی ای نداشته

    shhHaj_Hosseinگکو پلنگی (دکتر گیمفا)butcher of blavikenvitto corleoneo0ashil0okiller of trollsUNCLE ARTHURاز پیروان bloodyblade.Redهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)more
    • mahdy گفت:

      اره فکر کن استودیو سانتا مونیکا که تو این مبارزات رو دستش هیچکی نیست نتونسته همچین مبارزاتی بسازه بعد یک استودیو کوچیک چینی بعید میدونم

      shhHaj_Hosseino0ashil0okiller of trollsUNCLE ARTHURS Ghost of SpartaTomSpider-ManKratos
      • Anakin گفت:

        نمیدونم کدوم سیاره زندکی‌ میکنی که سانتامونیکا از نظرت رو دستش نیس‌تمی سیستم مبارزه. گاد اف‌ وار که کلا دوتا سلاح داشت و پنج تا انمی با چارتا باس. درخت مهارتاشم که ناکارامد ترین بود. ینی شما بدون باز کردن یک‌مهارتم همه بازیو میتونستی بری . اولین نکته برای ساخت مهارت اینه دشمن یا موقعیتی ایجاد کنی که نیاز داشته باشه طرف به یه مهارت خاصی . اینکه کمبو سه اتکه بشه چارتا اتک نمیدونم چه نیازی داری شما. یا بعد دفاع با سپر یه اتکم بزنه به دشمن. خدایی جایی نگو دیگه اینو بهت میخندن

        MiladGlitchhhAliiii gamer
  • mmdo گفت:

    این حرکت سونی برا یه شرکت و کمپانی پیشرو تو زمینه گیمینگ واقعا به دور از هرگونه عقل بود
    با توجه به تیکه ای که پیج ایکس باکس به سونی انداخت احتمالا بیشتر عناوین شوکیس انحصاری باشن
    و از طرفی قطعا شوکیس ایکس باکس خیلی حرفه ای تر ظاهر میشه

    اما نکته مهمی که قابل توجهه اینه که
    یه شوکیس ایکس باکس رو از این کویری نجات نمیده
    خیلی از گیما نیاز به تاریخ عرضه دارن
    یه سری گیما مثل پرفکت دارک یا استالکر که شایعه شده بود روند توسعه خوبی ندارن باید تکلیفشون مشخص شه
    چند ساله از رونمایی نسخه جدید فیبل میگذره و ما هنوز نمیدونیم با چه گیمی رو به روییم و البته اصلا نمیدونیم یه استدیو ریسینگ میتونه از این عنوان خروجی خوبی داشته باشه

    خلاصه که
    سونی مثل نسل هشت ندرخشیده و ایکس باکس از این فرصت هنوز استفاده نکرده
    الان میدان کاملا براش بازه
    و میشه گفت اخرین فرصتشه و امیدوارم این اخرین شوکیس از این برند نباشه:)))))))

    Glitchhhkiller of trollsVaasاز پیروان bloodyblade.RedTommarioMaster bladeNanniKratos
  • TUPAC گفت:

    با اقتدار تمام بدترین شوکیسی بود که میتونست باشه فقط الن ویک بود که این نمایشو مقداری بالا برد مگه نه کلا هیچ چیز عجیب و خوبی نداشت اسپایدرمن که کلا حرفشو نباید زد از شدت فاجعه بودن متالگیر یه سینماتیک بود و نمیشه درموردش نظر داد البته این مراسم یه گیم پلی جالب هم داشت که رزیدنت چهار ریمیک وی ار بود که اونم بنظر جالب میومد و بنظرم کلا این نمایشه یکی از ضعیف ترین نمایش های تاریخ این برند بود.

    Leroxهادی صفائیkiller of trollsUNCLE ARTHUR🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴از پیروان bloodyblade.Redهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Spider-ManYoung boyChiefmore
  • شونیز گفت:

    من به شخصه به انوان یک پی اس فن راضی نبودم پی اس نگرفتم که بشینم بازی های کو آپ تکراری رو بازی کنم گرفتم که بازی های داستانی فوق العاده سونی رو بازی کنم

    shhUNCLE ARTHURMr Hill93از پیروان bloodyblade.RedYoung boyChiefMaster bladeTom
  • نقد بررسی بسیار عالی از گیمفا 👍

    Mr Hill93Young boyChiefMaster blade
  • Maya گفت:

    بی صبرانه منتظرhellbladeهستم کاش امسال بیاد

    killer of trollsMr Hill93Master bladeاز پیروان bloodyblade.Redهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)
  • خیلی خلاصه بخوام بگم :
    نا . امید . کننده
    با مکث و تامل بسیار .

    shhMr Hill93هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)
  • Mr Hill93 گفت:

    من نمیدونم ملت دنبال چی ان
    سوییچ تانک
    شوکیس خیلی ام خوب بود
    همیشه نمیشه ک فرست پارتی نشون بدن
    از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نزدیک ۱۰ تا فرست پارتی منتشر کرده سونی
    ۲ تا دیگه هم قراره امسال منتشر بشه
    نمیدونم دیگه ملت چی میخان
    هر سال ده بیست تا فرست پارتی
    از آغاز نسل ۹ ایکس باکس ی فرست پارتی درست درمون نداشته فقط همون فورزا و هیلو بوده ک اونارم مث دو نسل پیش منتشر کرده بود

    silent-manگکو پلنگی (دکتر گیمفا).امیر حسینKennymckiller of trollsUNCLE ARTHURMaster bladePerfectS Ghost of Spartamore
  • والا یه چی میگم شاید خندتون بگیره. اونقدر که بازی نداریم ( این قضیه واسه بچه هایی که ایکس باکس دارن هم صدق میکنه ) من اساسین ادیسه رو از رو پلاس دانلود کردم بازی کنم چون شصت فریم شده 😑😑😑😑
    استاروارز که همچین شاهکار خفنی نبود بعد یه بار تموم کردن چون حجمش خیلی بالا بود پاک کردم الانم باید بشینیم تا خرداد که فاینال فانتزی بیاد بعدشم دیگه تا خود پاییز بدون بازی میمونیم😑😑
    نمیدونم مشکل از کجاس ولی چطوریه که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ چندتا انحصاریه نابه شاهکار داشتیم مثل لست سوشیما انچارتد گاد اف وار و الان باید بشینیم دست به +۱۸ و فقط منتظر بمونیم که بازی بیاد 😑😑😑😑😑😑

    UNCLE ARTHUR
    • Hamed گفت:

      سعید پرهیزی@ (((نمیدونم مشکل از کجاس ولی چطوریه که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ چندتا انحصاریه نابه شاهکار داشتیم مثل لست سوشیما انچارتد گاد اف وار و الان باید بشینیم دست به +۱۸ و فقط منتظر بمونیم که بازی بیاد)))
      .
      خودت جواب خودتو دادی عزیزجان، وقتی میگی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ یعنی چی؟ یعنی آخر نسل، بازی های آنچارتد ۴، گاد، گوست و دلست دو اینا همه به ترتیب اواسط و اواخر نسل اومدن هرچی به آخر نسل نزدیک میشیم بازی ها بیشتر و با کیفیت تر میشن ما هنوز اول نسلیم عزیزدل نسل قبل هم تا ۲۰۱۵ که بازی شاخی منتشر نشد که الان بخوایم غر بزنیم که چرا الان اینطوریه، تازه از ۲۰۲۵ نسل بعدی واقعی شروع میشه الان فقط دست گرمیه

      سعید پرهیزی
      • کاملا حق با شماست اما قبول کنید که بازیای ترد پارتیم کم شدن . الان خود شما به عنوان یه سونی فن تو خونه چی پلی میدی تو این روزا؟! من که همون ادیسه رو هم دیشب تموم کردم یه پارچه کشیدم رو کنسول تا فاینال فانتزی بیاد 🤣🤣🤣🤣

        Hamed
        • Hamed گفت:

          سعید پرهیزی@ خب میدونی عزیز مشکل چیه من انقدر سرم شلوغه درگیر کارم نمیرسم زیاد بازی کنم مفید بتونم دوساعت در روز بازی کنم فقط روزای تعطیل میتونم یک دلی از عزا دربیارم یعنی کلی بازیه نکرده دارم انحصاری، تردپارتی، در کل قبول دارم حرفتو عزیزدل نسل نهم تا الان بدترین نسل بوده مخصوصا بازی های ترد پارتی علاوه بر مشکلات فنیشون خیلی تکراری شدن هیچ چالش خلاقیتی ندارن انحصاریا هم کم شدن، یعنی من اگر بخوام بهترین بازی هایی که تو نسل نهم کردم رو نام ببرم میگم It Takes Two/Sifu/Stray/Ragnarok، در مورد کنسولتم پارچه نکش روش رفیق بزار کنار پنجره آفتاب بخوره بیچاره 😁

          سعید پرهیزی
  • Nahoo گفت:

    من که کلا طرفدار هیچ پلتفرمی نیستم والله و فقط بازی کردن برام مهنه. اما شوکیس سونی اصلا به مذاقم خوش نیومد و از طرفی میدونم این شرکت بی برنامه جلو نمیره. شوکیس ایکس باکس رو دوس دارم و به شدت منتظرشم. مطمئنم که ایکس باکس توی این شوکیس انحصاری‌های خوبی رو معرفی میکنه. شکیم نیست توی گیم سامر پورت یکی دیگه از بازیای پلی برای پی سی معرفی میشه.

    killer of trolls
  • درباره اسپایدی ۲ میشه گفت که خوب بود ولی جا برا بهتر شدن داره

    silent-man
  • field man گفت:

    یه نکته قابل تامل هست اینکه سونی تو نسل ۸ با اینکه وضعیت جالبی بعد نسل ۷ نداشت ، مهم‌ترین بازی های نسل ش حدودا ۴ سال بعد از شروع نسل منتشر شدن
    مثل اسپایدرمن ۲۰۱۸ ، گاد اف وار ۲۰۱۸ ، هورایزن ۲۰۱۷ ، لست ۲ ۲۰۱۹
    ولی کمتر از ۳ سال از شروع بازی های مهمی مثل گاد ، فوربیدن وست ، گرن ۷ ، رچت ، و اسپایدرمن ۲ و فاینال ۱۶ هم تو راهن
    من با اینکه بعضی ها می گن مثل نسل ۸ شروع نکرده مخالفم ، فقط جون لاین اپ سال ۲۰۲۴ معلوم نیست

    • o0ashil0o گفت:

      ولی بلادبورن ۲۰۱۵ اومدش قبلش هم کلی بازی خوب اومده بود مثه اینفموس سکند سان، اوردر ۱۸۶۰، درایو کلاب و…
      حتی آنچارتد ۴ هم ۲۰۱۶ اومد ولی این نسل…
      موندم اگه قراره همون بازی های پی اس ۴ رو مثلا ۶۰ فریم بازی کنیم چرا پی اس ۵ خریدیم
      خدای‌ تفاوت نسل رو بین پی اس ۳ و ۴ خیلی بیشتر می‌شد حس کرد تا فاصله پی اس ۵ و ۴

  • خیلی حیف و هزار حیف که هیچکس سری جذاب فناف رو نمیشه
    و نمایشش تو شوکیس که نسخه دوم بهترین نسخه فرنچایز هلپ وانتد معرفی شد
    هیچکس تا الان به تیزرش اشاره ایی نکرده واقعا حیف

    silent-manKennymcS Ghost of SpartaTom
  • A,,sh گفت:

    دقیقا بزرگترین مشکل مراسم تعداد کم فرست پارتی های معرفی شده بود اونم بعد از حدود ۲ سال که همه انتظار داشتن ببینن سونی چه فرست پارتی هایی تدارک دیده،تو مراسمم فرست پارتی هاش بجز اسپایدرمن همه مولتی پلیر بودن وگرنه از بعد بازیای vr و ثرد پارتی و ایندی مراسم خوبی بود و نمایش های خوبی داشتیم اما فرست پارتی که مهم ترین بخش مراسم باید میبود ضعیف عمل کرد اگه تو سامر گیم فستم چیز زیادی نشون نده واقعا معلوم نیست که چرا سونی نمایش هاشو کنسل کرد مخصوصا وقتی استودیو های خودش مشتاق بودن بازیاشون رو معرفی کنن

    هادی صفائیS Ghost of SpartaSpider-Man🤘Mohsenj74TomMax22
  • Ninja theorey گفت:

    ساخت بازی هر سال زمان بیشتری میخواد بازیهای این نسل نزدیک ۷ یا ۸ سال زمان میخواد و کنسول جدید در همین زمان معرفی میشه یعنی ساخت کنسول در حال رسیدن به زمان ساخت یک بازی خوب هست که قبل اینطور نبوده مثلا ساخت بازی برای ps2 نهایت ۳ سال بوده

    Tom
  • فوم استار رو من جدا حال کردم ، چون این بازی میتونه مزه اسپلتون را برای نینتندوندارها تا حدید زیادی به مخاطبان دیگر کنسول ها بچشونه

    Vito ScalettaMaster blade
  • بازی مرد تار انداز که گرافیکش هنوز آتاریه گیمپلیش هم هیچ تغیری نکرده و از معلومه سوروس کد های gta v رو خریدن رو روش انداختن تا بشه بین کاراکتر ها سوئیج کرد

    Mr Hill93
  • . گفت:

    ۲۰۲۳که معلوم بود چی دارن.
    بیشتر دلم میخواست بازیهای انحصاری ۲۰۲۴ شونو ببینم.

  • Broadsmoke گفت:

    رنگ باخته مثل پلی استیشن و گیماش

    چیزی که در این شوکیس دیدید دقیقا آینده پلی استیشن هست
    آینده ای که پر هست از گیمای بی‌کیفیت و سرویس محور
    بدترین مراسمی بود که تا حالا دیدم

    Young boyگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Mr Hill93
  • Rest_In_Peace گفت:

    براداسموک منتظرتم😐نه خودت و نه اون دوتا.این پست خوراک ۳ تاتون هس.اونوقت کامنت نمیدین؟

  • Rest_In_Peace گفت:

    من خودم فانتوم بلیدو دیدم پشمام ریخت اما بخاطر نت……بازیای دیگه رو ندیدم دقیقا زمانی که تریلر متال گیر اومد نتم قطع شد مارولز اسپایدرمنم ندیدم😐

  • Vito Scaletta گفت:

    خیلی ضعیف بود مقایسه کنید با امثال مراسم E3 2016 سونی یا مراسم های PSX در اون سالها. الان ولی کار به جایی رسیده که اساسین شده بهترین بازی مراسم به نظرم این مشون دهنده اینه که عصر طلایی گیم نسل ۶ تا ۸ بود و دیگه با این وضع سونی و مایکروسافت و پافشاری نینتندو روی یه فرمول ثابت کلا صنعت گیم رو به افوله، گفتین توپ تو زمین مایکروسافته ولی بعید میدونم مایکروسافت و بتسدا هم کار خاصی کنن اصلا وضع ایکس باکس هم خوب نیست

    هادی صفائیگکو پلنگی (دکتر گیمفا)
  • Max22 گفت:

    به نظرم مراسم خوبی بود هم تردپارتی ، هم ایندی های خوبی معرفی شدن. مشکل مراسم غیبت استودیوهایی فرست پارتی خود سونی بود، حالا CG نشون دادن بازی های اختصاصی خودشون بماند چرا بازی فایرواک که سال بعد میاد نباید یه تیزر کوتاه از گیم پلی پخش کنن! چیزی که واقعا برام تعجب داره که شایعش هس چندتا از بازی های فرست پارتی سونی مراحل پایانی ساخت رو طی میکنن اما هیچی نشون ندادن! از بازی جدید سانتامانیکا بگیر تا بند استودیو ، بلوپوینت ، آسوبی، سایلنت هیل، بازی تیم نینجا، اون بازی پروژه ایو و…. چه دلیلی داشته نشون ندادن!؟
    آقای زاهدی اگه این خرید اکتی تاثیری نداشته به نظرتون چه دلیل دیگه ای میتونه داشته باشه!

  • به نظر من سونی بخشی از گیم هاشو به بعد موکول کرد تا ببینه مایکروسافت چی میخواد معرفی کنه

  • سونی فقط به فن های خودش بی احترامی نکرد به ما فن های مایکروسافت هم بی احترامی کرد !
    چنین رقیب ضعیفی داشتن برای مایکرو افت حساب میشه

    LeroxMr Hill93Dokhtar_GamerBatman Arkham knight
  • Hasan0930 گفت:

    سی جی کانکورد و فیر گیم خیلی بد بود
    مایکرو هم سی جی داشت ولی حداقل سی جی ها اینقدر بد نبودن
    می تونست حداق سی جی ها بهتر باشه
    نمونش اوروایلد که سی جیش همه رو هایپ کرد اما سی جی کانکورد کی رو هایپ کرد؟؟

  • vahid gamer گفت:

    شوکیس خوبی بود حداقل چند تا بازی خوب معرفی شد

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)
  • من همیشه سر شوکیس های مختلف از جمله پلی استیشن سعی می‌کنم انتظارات خودم کنترل کنم و بیش از حد هایپ نشم
    ولی در مورد این شوکیس نتونستم چون طبیعتا وقتی یک سال سونی غایب بود و هیچ شوکیس بزرگی در ۲۰۲۲ برگذار نکرد طبیعیه که انتظارات به شدت بالا بره خصوصا وقتی که استودیو هایی نظیر بند قبل از شوکیس از هیجان خودشون برای رونمایی اثر جدید میگن یا وقتی رییس استودیو های پلی استیشن چند روز قبل از شوکیس به بازدید از استودیویی مثل سانتامونیکا میره انتظارات بیشتر میشه
    شوکیس امسال بد نبود ولی در حد هایپ اصلا نبود من خودم به شخصه حدس میزنم مثل سال ۲۰۲۰ سونی سپتامبر هم یه شوکیس دیگه داشته باشه

    هادی صفائی🤘Mohsenj74
  • 30nabhl گفت:

    من اسپایدرمنو دوست داشتم ولی بنظرم یکم زیادی سینماتیکش کردن هر چند بازم برام جذابه
    طراحی ونوم اسپایدرمن خیلی بچه گونه و خمیربازی ماننده
    کاش مراحلی که در نقش ونوم اسپایدرمن هستیم یکم دارک تر طراحی میشد و ترجیحا تو محیط شب با نورپردازی خفن
    گرافیک هم نمیشه فعلا نظر قطعی داد. بالاخره هرچی باشه شهر قبلا طراحی شده و نهایتا یکم بهبود پیدا میکنه نه اینکه از اول ساخته بشه
    ولی خب بازم این همه کوبیدن گرافیکش انصاف نیست

    هادی صفائی
  • Kuros گفت:

    به عنوان ی سونی فن خیلییییی قدیمی میگم …
    درود به تیم گیمفا به خصوص آقای سردبیر محترم و جناب زاهدی که همیشه حق رو گفتن بدون در نظر گرفتن اسم های بزرگ فقط به حقیقت پرداختن ..

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)امیر حسین
  • Amir gamer گفت:

    به نظر من کسایی که دارن میگن شو کیس خوب نبود ایکس باکس فن بودن. به نظر من خیلی شوکی خوبی بود.و واقعا بازی مردعنکبوتی ۲ خیلی بازی خوبی بود من کلی براش هایپ شدم

    • شماها سهامداران سونی حقتونه که پلی استیشن بیاد اونطوری شماها بازی بگیره چون شماها کوچیک ترین ایرادی نمیگیرید ازش هیچ تشویقش میکنید شماها طرفدار نیستید اگه بودید نمیگفتید شوکیس خوبه
      فقظ بلدید شروع کنید بهونه تراشی و ماله کشی تا وقتی سونی همچین حامی ها مثل شما داره بایدم بیاد همچین شوکیس مزخرفی برپا کنه سرسخت ترین طرفدار پلی استیشن هم از این شوکیس ناراضیه چه بسا اسپایدرمن ۲ اون وضعی بود و سی جی های لایو سرویس ها

  • حتی اسپایدرمن هم انتظارات بیشتری بود ازش شوکیس عجیب غریبی بود

  • Alan Wake گفت:

    من به شخصه امیدوارم مایکروسافت خیلی باشکوه برگزارش کنه و اون طور هم که به نظر میرسه میخواد همین کارو بکنه
    شنیدم که با چندین سینما تو آمریکا هماهنگ کرده که هر کی خواست بره شوکیس رو رایگان ببینه
    نه بعنوان اینکه خودم ایکس باکس دارم بلکه به این عنوان که رقابت جذابتر بشه
    شاید یکی از دلایل ضعف شوکیس سونی این بود که خیالش از رقابت و جلو بودن از رقیبش راحت بوده
    البته طبق گفته خود مقاله سامر فست هم هست و حتی ممکنه توی شوکیس پی سی عناوین پلی استیشن روی پی سی هم معرفی بشن

  • Reza PM گفت:

    هرچقدرم که خوب باشی کافیه یه جا یکم کم کاری کنی تا از درو دیوار بریزن رو سرت! اون از ردفال که کلا ایکس باکس توش اصلا نقشی نداشت و آخر سر نابودش کردن! این از پلی استیشن که حالا لنا به سیاست هایی یا اصلا آماده نشدن بازی هاش یا به هر دلیلی به اون سطح توقع گیمر ها نرسید و اینم اینجوری ریختن سرش! مطمعنا این مدلی فشار آوردن چه ایکس باکس چه پلی استیشن نه تنها موجب پیشرفت این پلت فرما نمیشه بلکه با سلب آرامش و تمرکز ازشون باعث میشه چندتا حرکت بزنن و عجولانه عمل کنن تا بازیا خرابتر بشن تا دوباره گیمرا بریزن سرشون!

  • Hades گفت:

    کسایی که نامید شدن خودشون هایپ رو بردن بالا برای خودشون جی تی ای و وولورین و گوست دو بلادبورن دو یه سری که منتظر لست سه بودن
    آخه اینجا اصلا جای نشون دادن بعضی از اینا مثل وولورین نبود چون تمرکز ها از اسپایدرمن می‌رفت کنار (نیاز به بازاریابی داره خب)
    گوست هم میشد ولی یه لگو فقط نشون داد
    جی تی ای که کلا توقع اینجا معرفی شدنش و الان معرفی شدنش مسخرس
    بلادبورن هم که سونی قردادش تموم شد با فرام سافتور مگه اینکه یه قرداد جدید ببنده که نبسته یا بده بلوپوینت بسازه که بلوپوینت داره روی آی پی جدید کار می کنه
    لست هم که همیشه آخر نسله ولی مولتیش باید می بود

    قبول دارم سونی یه چندتا بازی داره که نزدیک عرضن و یچیزی حداقل مثل نشون دادن گاد که فقط دفعه اول لگو و صدا بود نشون میداد من انتظار دارم یچیزایی رو برای سامر گیم فست گذاشته باشن البته اینم کار درستی نیست خودت دیگه مراسم داشتی

    ولی دیگه کم لطفی هم نباید کرد که هیچی نداشت که بعضیا میگن
    تریلر گیم پلی میراژ -الن ویک – تقریبا یک ربع گیم پلی اسپایدی- ریمیک متال گیر و ریمسترش- بازی های ایندی که نشون دادن- اون بازیه که سولز مانند هم بود من خیلی خوشم امد-دراگون دوگمای دو- گوست رانر دو و…

    درکل منم قبول دارم یه جا هایی مشکل داشت ولی واقعا هم نمی دونم چرا تریلر یسری بازی هارو قبل مراسم حذف کردن
    احتمالا یه نقشه ای دارن
    ولی خب بونه دادن به این پادکست های ایکس باکس که حتی همینطوری در حالت عادی هم همش تو پادکستشون دارن در مورد پلستیشن و بدی هاش میگن کار درستی نبود

    • برادر من تروخدا گول نزن خودتو
      نبود هیچ انحصاری بدرد بخوری غیر فاینال هل درایورز
      معرفی ناجور لایو سرویس هاش با سی جی ای بدردنخور خصوصا گیمی مثلCONCORD که یکسال دیگه میاد اونوقت با یک تیزر سی جی ۵۰ ثانیه!!!!!!!! کدوم شرکتی میاد بازی خودشو که یکسال دیگه میاد اونطوری معرفی میکنه؟؟
      اسپایدرمن ۲ درسته گیم پلی خیلی پیشرفت داش ولی گرافیکش از مایلز مورالز هم کمتره!!!!
      چطور میگید شوکیس خوبی بوده خواهشا خودتونو گول نزنید
      تهش یک استیت او پلی بوده باشه

  • Anakin گفت:

    فقط اونایی که میگفتن اسپایدی گوتی میشه. تکرار همون دوبازی قبله

  • Saman117 گفت:

    عجب سوژه خنده خوبی بود این شوکیس قشنگ تا یک هفته بیشتر قراره به سونی بخندیم با این شوکیس مسخره که برگذار کرد

    silent-manaref44گکو پلنگی (دکتر گیمفا)
  • بعد از دو سال انتظار و یک نمایش متوسط قبلش سونی باید یک نمایش پر و میمون ارائه میداد
    اما متاسفانه سونی با اون شوکییش جدیدش به طرفدارانش خیانت کرد و رو سیاهشون کرد
    تنها نقطه قوت نمایش MGS 3 و HELLDIVERS 2 بود

    aref44
  • LorD TaroT گفت:

    توپ در زمین جعبه ایکس است با red fall

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)
  • aref44 گفت:

    خب میخواستین مدیرای سونی بیان قاسم آبادی برقصن؟؟ یه مشت هیتر تو مجازی یه چیزیو میندازن سر زبونا و بقیه هم تکرار میکنن

  • Milad گفت:

    واقعا مقاله یک طرفه و بدی نوشتید.قرار نیس همیشه خبر از سوپرایز باشه.چون همه چیز تو فضای عمومی اعلام میشه،شما فقط چون سوپرایز نشدی گفتید شوکیس بدی بود!!و از اون طرف وقتی انتظار داری ک ایکس باکس شو خوبی اجرا کنه مطمن شدم ک دیگه نباید مقاله بنویسی اقای زاهدی

  • من فن هیچ کنسولی نیستم حتی فن PC هم نیستم فقط فقط هردفم گیم زدنه واسه سرگرمی ولی این دیگه یکی از چرت ترین و مزخرف ترین شوکیس هایی بود که تا حالا دیدم

بررسی شوکیس پلی‌استیشن ۲۰۲۳؛ امید های رنگ باخته - گیمفا