سونی قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۲۶ حدود ۱۲ بازی سرویس محور عرضه کند
نقشه راه قبلی سونی، خبر از عرضه ۱۰ بازی سرویس محور تا قبل از سال ۲۰۲۶ میداد. حالا به نظر میرسد دو بازی دیگر نیز به این لیست اضافه شده است.
سونی چند سالی است که در مورد گسترش عناوین سرویس محور صحبت میکند و مشخص است که این شرکت در آینده نزدیک، شاهد فعالیتهای عمدهای در این زمینه خواهد بود. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد حداقل ۱۰ بازی لایو سرویس را قبل از پایان سال مالی ۲۰۲۵/۲۶ (که در ۳۱ مارس ۲۰۲۶ به پایان میرسد) منتشر کند و به نظر میرسد که این برنامهها حتی بزرگتر از قبل شدهاند.
سونی در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد تا قبل از آوریل ۲۰۲۶، ۱۲ بازی سرویس محور منتشر کند. در حال حاضر، سونی از MLB The Show به عنوان تنها عنوان لایو سرویس خود یاد میکند، اما طبق گفته این شرکت، این تعداد به ۶ مورد افزایش خواهد یافت. قبل از آوریل سال آینده، این عدد به ۱۰ میرسد.
در مورد اینکه این بازیها چه میتوانند باشند، تنها میتوان حدس و گمان انجام داد. بازیهای چند نفره مستقل در فرنچایزهای Horizon و The Last of Us رسما تایید شدهاند، در حالی که استودیوهایی مانند هیون (Haven) و فایرواک (Firewalk) مشخصا روی عناوین سرویس محور کار میکنند (اگرچه به نظر میرسد پروژه دویشن گیمز (Deviation Games) لغو شده است). در همین حال، استودیوی SIE London تایید کرده است که در حال کار روی یک بازی فانتزی co-op است. حتی شایعاتی در خصوص ریبوت Twisted Metal شنیده میشود.
سونی در جریان رویداد PlayStation Showcase بخشی از این بازیهای سرویس محور را معرفی کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که سونی بازیهای این سبکی را به طور همزمان برای PC نیز عرضه کند. در حالی که جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل پلی استیشن، گفته بود که بازیهای سونی بعد از گذشت مدتی معقول برای PC عرضه میشوند، رئیس استودیوهای پلی استیشن، هرمن هالست (Hermen Hulst)، اذعان کرد که احتمال انتشار همزمان بازیهای لایو سرویس شرکت برای PC، بسیار زیاد است.
این شرکت همچنین گفته است که عناوین سرویس محورش «ژانرهای متنوع، زمانبندی انتشار متفاوت و مقیاسهای مختلف» را هدف قرار خواهند داد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
سونی از سمت بازی های تک نفره با داستانی قوی داره میره سمت بازی های سرویس محور انلاین ابکی
مایکروسافت از سمت بازی های سرویس محور انلاین ابکی داره میره سمت بازی های تک نفره با داستانی قوی
شوکیس مایکروسافت امسال دیدن داره و حاضرم با تمام وجود بگم به مراتب بهتر از شوکیس سونی میشه
مایکروسافت فرصت عالی ای داره تا از این فلاپ سونی نهایت استفاده رو ببره. باید دید چیکار میکنند
خبر کراسفایر نسخه وی ار کار نشد هرچند ارزشش رو نداره .
اخرین بازیش چی بود که وی ارش خوب باشه !
😂😂😂 متاسفانه شرکت هالویی رقیب سونی شده ، ته تهش بتونه گیم بیشتری به سرویس اشتراکیش اضافه کنه
باشه . حالا برو با گوشیت گنشین ایمپکت بازی کن و بعدش تو پست بعدی یه جوری نظر بده انگار خودت مهندسی
یک نقطه ضعفی که جدیدا سونی پیدا کرده اینه که خیلی عجول شده سر ساخت فیلم های ابرقهرمانی کوین فایگی رییس مارول میگفت من به سونی هشدار دادم که برای ساخت فیلم های ابرقهرمانی که میسازه عجله نکنه و رو برنامه بره جلو اما گوش نکرد که واقعا هم راست گفته الان ونوم، موربیوس، اسپایدرمن همشون دارن ضعیف عمل میکنن، الانم نگرانیم بابت اینه که همینکارو داره با بازیاش میکنه چون الان داره کیلو کیلو بازی های سرویس محور معرفی میکنه این وضعیت ممکنه در آینده بشه پاشنه آشیل سونی، دلیلی نداره انقدر تو این سبک بسازه سونی شرکتی نبود که کیفیت رو فدای کمیت کنه ۱۲ تا سرویس محور نیازی نیست حداکثر دو یا سه تا کافیه به جای اینکه رو ۱۲ تا بازی کارکنه میتونه رو دو تا سه تا کارکنه و به کیفیت اعلا برسونش چون مطمئنم از این ۱۲ تا نهایت دوتاشون خوب باشن، با اینکه گفتن بازی های داستانی رو فراموش نمیکنن اما ممکنه کیفیت بازی های داستانیشون هم به همین خاطر بیاد پایین، در کل سونی رویه خطرناکی رو در پیش گرفته
این دقیقا حرفی هست که من یکسال پیش میگفتم و همچین آینده ای رو به وضوح میدیدم ولی سونی فنای متعصب دیسلایک میدادن
بار دیگه پیشبینی های من به حقیقت پیوست
هر موقع ایکس باکس از پلی استیشن جلو زد بیا حرف بزن
هر موقع در آمد بخش پلستیشن از بخش ایکس باکس بیشتر بود بیا همو میبینیم :-D
مگه به درامده😂😂مگه سهامداری؟من گیمرم نگاه گیمری دارم تو سهامداری و نگاه سهامداری داری
خب اسمتو بزار پیش گوی اتفاقات سونی زشته براد اسموک گذاشتی😣
من پیش بینی میکنم استارفیلد قراره تِ.ر بزنه بدجور حتی از ریدفال هم بدتر بعدا میبینمت البته درستش star failed هست
اگه شوکیس XBOX از حیث هرنوع عناوین انحصاری(نه صرفا فرستپارتی) بهتر از ایونت PS بود من کلا از سایت میرم.
1: برید تعداد انحصاریهای معرفی شده تو ایونت PS رو ببینید، اصلا کم نیستن.
2: از حیث عناوینی که قبلا معرفی شده بودن هم، از Spiderman و FF گیمپلی داشتیم.
3: پوینت معرفی شوترهای انحصاری با CGI این بود که صرفا به هواداران PS اطلاع بدن که تو این حوزه بیکار نیستن و برنامه دارن.
4: ۴عنوان بزرگ و باکیفبت برای VR2 معرفی شد.
مردم ایونت سونی رو بد میدونن چون انتظارات ازش بالاست، مگرنه من با شما شرط میبندم که ایونت XBOX نصف همین عملکرد رو هم نخواهد داشت ولی باز مورد تمجید قرار میگیره..
پ.ن: سونی قبلا بخش وسیع از انحصاریهاش رو در SoPها نمایش داده بود و این موصوع روی کیفیت این اوینت تاثیر داشت، مثل Rise Of Ronin
پ.ن.۲: شکن نکنید سونی سوپرایزهای بزرگی برای SGF داره تا اجازه نده XBOX یا حتی نینتندو کل رویداد رو به اسم خودشون بزنن. مثلا بخش مولتی لست.
من به عنوان کسی که جفت کنسول هارو دارم میگم ps خراب کرد شورو و ایکس باکس مطمئن باش بازی برا نشون دادن زیاد داره و فکر میکنم سونی از بازیاش رونمایی نکرد که جو خراب نشه مثل ولورین و بخواد خودشو کم ایپی نشون بده تا بتونه جولوی خرید اکتیویژن رو بگیره
۱ – کدوم انحصاری ها دقیقا؟ من رفتم دیدم. چیزی نبود جز اسپایدرمن و فاینال فانتزی!شما لطف می کنی بگی؟
۲ – FF که فکر کنم سومین گیم پلیش بود و اصلا چیزی عجیبی نبود. Spiderman هم اشتباه کردن نباید انقدر طولانی نمایش می دادن!
۳ – CGI اصلا کار درستی نیست تو گیمینگ هر کی هم می خواد انجامش بده مهم نیست. CGI فقط واسه استودیوهایی اوکیه که سابقه خوبی دارن مثل بانجی
۴ – no one cares!!!!
من از ایونت توقع نداشتم چون اکثر بازی های استودیوهای خوب سونی اومده و ناتی داگ ساکرپانچ هم یکی دوسال دیگه حداقل تا رونمایی کار دارن. اما ایونت ضعیف بود!!! و بعد دوسال من توقع این همه CG و بازی مولتی پلتفرم رو نداشتم!! تازه نمایش اسپایدرمن هم جالب نبود قشنگ مثل ۲۰۱۶ رونماییش کردن انگار نه انگار که این نسخه سومه از مجموعه و ای پی جدید نیست.
و اینکه نهایت سوپرایز هم نشون دادن مولتی لست که احتمالا تو سامر نشون بدن.
شما می تونی بری تمام ایونت های ۱۰ سال اخیر سونی رو نگاه کنی به نظرم این از همشون ضعیف تر بوده!
مایکروسافت فقط کافیه یه نمایش در حد همین نشون بده ولی بگه نصف بازی ها روز عرضه رو گیم پس باز این بهتره!!!
۱- کنکورد، فانتوم بلید ۰، هلدایورز ۲ و..
2- اگه گیمپلی FF چیز خاصی نبود من حرفی ندارم. لان اینکه سومین گیمپلیش بود شد ایراد؟ FM هم قراره nامین گیمپلیش رو تو شوکیس XBOX داشته باشه.
3- من نگفتم کار درستیه، داشتم علتش رو میگفتم.
4- این نظر شماست!
فقط احیانا منظورتون از این بازی های تک نفره با داستان قوی ، ردفال که نیست نه؟
@Top G ( تازه رها شده از بند )
FABLE
AVOWED
PERFECT DARK
STARFIELD
STALKER
FORZA MOTORSPORT
THE OUTER WORLDS 2
INDIANA JONES
GEARS 6
THE ELDER SCROLLS VI
و…
رد فال حاصل تصمیم خود آرکین قبل پیوستن به مایکرو بود که خود مایکروسافت هم دخالتی تو ساختش نکرده بود و تیم سازنده به حال خودش رها کرده بود
اینا هیچکدوم عرضه نشدن و هیچ تضمین کیفیتی براشون وجود نداره
@A,,sh
اره می دونم عرضه نشدن ولی دارن چشم انداز و هدف شرکت و ناشر رو نشون میدن که داره روی ساخت بازی های تکنفره و داستانی تمرکز میکنه
بتسدا خودش تضمینه 😂
@vitto corleone
تازه اصل کاری hell blade2 جا انداختم
همون قسمت اولش حدودا نشون میده چیه گرافیک توخالی
رفیق فقط یه چیزی میگم
دعا کن که انشالله در زمان عرضه این بازیا همه در قید حیات باشیم
رد فال بعد پولیش گیم متوسطی حداقل از گیم فورسپاکن خیلی بهتر میشه
فقط اسمشو شنیدی تجربهش نکردی درسته؟
نه هنوز تجربش نکردم وقتشو ندارم ولی چند ویدیو تو یوتیوب دیدم یه گیم متوسطی بودش اونقدرا هم بد نبود که اینقدر گیم مسخره کنن فقط سازندش باید وقت بیشتری روی پولیش کردن بازی میگزاشت ولی وقت آزاد داشته باشم حتما تجربه میکنم چون گیم مایکروسافته من هیچ وقت به مایکی خیانت نمیکنم
احمق فوراسپوکن رو میگم ، ردفال رو که حالا حالا نمیشه نزدیکش شد
همچین استدلال هایی آبکی ترن تا روند سونی،این که گزینه های مختلفی رو برای گسترش اکوسیستم شون در نظر میگیرن هیچ ملازمه ای با کنار گذاشتن بازی های تک نفره داستانی نداره،خود هرمن هالست هم بارها اعلام کرده که همچنان این قبیل آثار جزء ماهیت پلی استیشن هستن.در مورد آثار سرویس محور هم اعلام شده که طیف گسترده ای دارن و قرار نیست سبک و سیاق شون یکی باشه،پلی استیشن همچنان چندتا از بهترین استودیوها در زمینه توسعه بازی های تک نفره را در اختیار داره و همکاری هاش با ناشر ها و بازیساز ها در این زمینه بسیار گسترده تر از رقیب
دقیقا چی تو روند ایکس باکس دیدی که منتهی شد به این نتیجه گیری؟استودیوهایی داخلی ایکس باکس در زمینه ساخت بازی های تک نفره مایل ها عقب تر از رقیب هستند و چند تا تیزر مال سه سال پیش هم نه تضمین کننده کیفیت نه توسعه دهندهاش اونقدر ها قابل اتکا
@Wounds
واقعا موقع پخش این شوکیس شما خواب بودی یا خودتو به خواب داری میزنی جلوی ما.
واقعا ندیدی که چقدر از تایم شوکیس سونی رو محتوای بی ارزش آنلاین کو آپ و چند نفره پر کرده بود عناوینی که از الان متای زرد واسشون در بهترین حالت قابل پیش بینی هست
سونی از یه طرف میگیره بازی های داستان سونی بِند کنسل میکنه جاش بازی آنلاین میسازه
واقعا مدیریت نسل ۸ به مراتب بهتر از نسل ۹
مایکروسافت این مسیرها اشتباه تو نسل ۸ رفت و الان براش درسی شده که تعادل رعایت کنه بین عناوین آنلاین و داستانی
سونی گفته در سال میخواد دوتا انحصاری درست حسابی بده
مایکرو هدفش گذاشته روی عرضه انحصاری های درست حسابی در هر ۳ ماه
اینجوری حداقل سالی ۴ تا انحصاری داره
نارضایتی از شوکیس و توسعه بازی های سرویس محور دوتا بحث مجزا هستند، اول تفکیک موضوعات یاد بگیر بعد یه بحث مطرح کن
استودیوهایی پلی استیشن سه تا بازی سرویس محور معرفی کردن، سه استودیویی که دقیقا به همین منظور حریداری شده بودن، الان مشکلش چیه؟ (سرجمع ۶ دقیقه از وقت رویداد هم نگرفتن)
سونی اگه قرار بود بازی متا زرد منتشر کنه و به اعتبار برندش لطمه بزنه اصلا برای تصرف بانجی هزینه نمی کرد
دیزگان مشکلات متعدد زیادی داشت پس طبیعیه نسخه بعدیش با همون فرمول مجوز توسعه نگیر، از قضا همین بند استودیو داره بازی داستانی می سازه و خیلی هم برای نمایش بازی شون هیجان داشتن
سونی پروزه کدوم استودیوش کنسل کرده گفته برو بجاش بازی انلاین بساز؟ فقط یک مورد نام ببر
من که نمی بینم مایکروسافت درسی گرفته باشه اوضاع مدیریتی استودیوهاش بدتر شده که بهتر نشده،همین ردفال هم از صدقه سری همین بتسدا که خریدش عرضه کرده، مورد انتظار ترین بازی تاریخشم که تاد هاوارد داره می سازه، دقیقا تغییر کجاس؟
سونی گفته دوتا انحصاری صدرصد عرضه می کنم و حالا بسته به شرایط این تعداد ممکن بیشتر باشه
مایکروسافت قرار بود از سال ۲۰۲۱ هر سه ماه یک بازی AAA عرضه کنه(ارجاع به صحبت های مت بونی) این دفعه هم فقط اومد وعده ای که عملی نکرده بود تکرار کرد
درضمن عرضه سالی ۴ بازی شبیه ردفال به چه درد می خوره؟ از قدیم گفتن سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار
«نارضایتی از شوکیس و توسعه بازی های سرویس محور دوتا بحث مجزا هستند، اول تفکیک موضوعات یاد بگیر بعد یه بحث مطرح کن»
ببخشید اُستاد الان نارضایتی اکثر کاربران به خاطر دیدن چهره جیم رایان بوده و ربطی به نمایش بازی های سرویس محور و فاصله گرفتن از بازی های تاپ سینگل پلیر نبوده حتما از نظر شما.
شما اصلا محترمانه میگم خیلی پَرت هستی از موضوع.
در مورد بحث بعدی که راجع به مشکلات Days gone گفتی،اتفاقا بسیار بازی خوبی بوده و اکثر پلیمرها راضی بودن و این از یوزر اسکور بازی مشخصه حالا از نظر امثال شما باید بازی مثل days gone کنار گذاشته بشه و برن سمت ساخت آثار سرویس محور اون دیگه بستگی به سلیقه خودت داره و متاسفانه نسخه دوم Days gone هم سره همین قضایا کنسل شد.
شما میگم خیلی از قضیه و اوضاع احوال صنعت دور بودی از جهل و ندونستن شما می گیرم این قضیه یکم برین لطفا تحقیق کنین
الان کل مایکرو گرفتی با تاد هاوارد و استارفیلد خلاصه کردی در صورتی که کلی بازی سینگل پلیر داستانی در حال ساخته
از هل باید ۲ بگیر که توسط تیم کارکشته نینجا تئوری در حال ساخته
تا اوود و ادر وردز از ابسیدین
فیبل هم که پلی گراند داره میسازه که نیاز به تعریف و تمجید ندارن
گیرز ۶ هم کوالیشن داره میسازه که حُسن ختامی بر سه گانه
حالا مطمئنن سونی هم دست رو دست نگذاشته و استادیوهاش دارن بازی های درجه یکی میسازن ولی گله از این هست که چرا این نمایش به این ضعیفی تحویل دادن
چرا بحث می پیچونی، نارضایتی گیمرها از حضور نداشتن باری های مورد انتظار و تحقق پیدا نکردن شایعه ها بود،هیچ ربطی به معرفی سه تا بازی سرویس محور نداشت
اینجا بحث در مورد دیزگان نیست اما اگه خواستی مشکلاتش دونه دونه برات می شمارم. سونی کی به بند استودیو گفت قید بازی تک نفره را بزن برو لایو سرویس بساز؟ ایده ای که براش شانس موفقیت قائل نبود رد کرد به جاش دستور توسعه یک بازی تک نفره و داستانی دیگه را صادر کرد خودشونم از روند فعلی راضی هستن
مگه ساخت بازی داستانی توسط استودیوهایی ایکس باکس رد کردم؟ دارم می گم کو خروجی؟ کو کیفیت؟ تیم کار کشته نینجا تئوری تو کل دوران بازیسازیش یه دونه dmc با کیفیت قابل قبول ساخته که اونم کلی مشکل داشت دیگه بقیه آثارش ضعیف و متوسط بودن، هلبلید ۲ هم تافته نیست.
پلی نراندی که در روند توسعه به مشکلات ریز و درشت زیادی خورد و تا الان بازی در این سبک نساخته قرار شاخ قول بشکنه؟
بتسدا ، ابسدین ، نینجا تئوری ، اید سافتور ، تانگو ، ماشین گیمز ، پلی گراند ،دابل فاین ،کوالیشن ترن ۱۰ تضمین کیفیت ندارند و توسعه دهنده هاش قابل اتکا نیستن ؟
عجب 😑
این طفلک هر از گاهی این مدل خود دلداری ها میده، جالب اینجاست حالا چندتا از این استودیوها که تضمین کیفیت ندارن(!) خودشون اساسأ صاحب سبک هستن و بازی های جریان سازی رو منتشر کردن، درحالی که طرف مقابل فاقد این یک مورد هست!
اون بالاتر هم گفتم پلی گراند تا الان بازی در سبک فیبل ارائه نکرده پس هیچ تضمینی وجود نداره که بتونه عملکرد مطلوب ارائه بده.همچنین نینجا تئوری هم اسمش با آثار متوسط گره خورده این دفعه تافته جدا بافته نیست
مخاطب حرفمم بازی هایی بود که ایکس باکس با تیزر های مختلف قول انتشارشون داده،نه کلیت استودیوهاش، آبسیدن هم شامل شون میشه.از استودیوهای زیر مجموعه زنیمکس هم که آخرین خروجی شون دیدیم نیاز نیست عملکردش یادآوری کنم،این وسط فقط اید سافتور و تیم تاد هاوارد از الان خروجی شون قابل اتکا که خودم بهش اشاره کردم
ترن ده هم که موضوع بحث تبود
گلم اونایی ک دارن فیبل رو میسازن هیچ ربطی به پلی گراند سازنده فورزا ندارن، و افراد با استعداد زیادی رو جم کردن واسه ساخت فیبل
حالا جمله دومتون (مخاطب حرفمم بازی هایی بود که ایکس باکس با تیزر های مختلف قول انتشارشون داده،نه کلیت استودیوهاش، آبسیدن هم شامل شون میشه) ابسدین از موقعی ک خریده شده دوتا بازی موفق ولی کوچیک عرضه کرده بازی جدیدشون هم اوارد مطمعنا امسال نمایش خواهد داشت و سال بعد عرضه
ابسدین بهتر از بتسدا نباشه کمتر نیس اونم تا ساخت RPG
جمله سومتون : (مجموعه زنیمکس هم که آخرین خروجی شون دیدیم نیاز نیست عملکردش یادآوری کنم)
چون یه شعبه از ارکین یه بازی ای ک اونم تو سبک بازیسازیشون نبوده رو عرضه کرده و شت فال ازش دراومده دیگ تموم مجموعه زنی مکس رو قابل اتکا ندیدی ؟
جمله چهارم : (ترن ده هم که موضوع بحث تبود)
شما داری میگی تموم مجموعه ایکس باکس ک ترن ۱۰ هم شاملش میشه
اگ به روش شما بخوایم راجب استدیوها نظر بدیم ک خود سونی هم فقط ناتی داگ و سانتا رو داره ک کیفیت کارشون قابل اتکاست
واگرن به هر ادم عاقلی بگی ، گوریلا گیمز یا آرکین بهت میگه ارکین
به هر ادم عاقلی بگی ابسدین یا اینسا بهت میگه ابسدین
حالا استدیو های ناشناخته ای هم ک سونی خریده هنوز بقول خودت کیفیت کارشون مشخص نیس اونم به عنوان سرویس محور ک بخوایم با یکی از استدیوهای ایکس باکس مقایسه بشن
هنوز من هیچ حرفی از : ۳۴۳
Undead Labs ، inXile Entertainment ،The Initiative هم نزدم ،
شما هم دابل فاین و تانگو رو اصلا جز استدیو حساب نکردی
vitto corleone دقیقا گل گفتی میتونم بگم بهترین سال ماکروسافت همین امسالع خدایی از همین الان استارفیلد و فورزا موتور اسپرت که مشخصه و احتمال زیاد یا تریلر استاکر ۲ یا هل بلید ۲ هم هست مطمعنم و یکی یا دوتا ایپی جدید و تریلر های دیگه از مولتی پلتفرم و حتی انحصاری دیگه ایکس باکس مثل استت آف دیکی ۳ یا کنتربند استودیو اوالانچ پشتشه و خیلی های دیگه..لحظه شماری دارم میکنم بخدا.
فقط کافیه انحصاریایِ فرست پارتیی که تو نسل ۹ داشتن و مقایسه کنی ببینی کدومشون بازی داستان محور قوی عرضه کردن
سونی:رگناروک،فوربیدن وست،مایلز مورالز،ریترنال،رچت اند کلنک،دیمن سولز،سک بوی و استرو پلی رووم
ماکروسافت:هیلو اینفینیت(که اینم تاکیدش رو مولتی پلیر بود که شکست بود)با پنتیمنت
موضوع اینه که سونی اصلا قرار نیست فقط بره سراغ بازیای سرویس محور بلکه قراره تو این مورد بیشتر سرمایه گذاری کنه بیخیال بازیای داستانی نمیشه
۱- اتفاقا هیلو اینفینیت تمرکزش رو کمپین بود و واسه همین هم بهترین کمپین رو بین FPSهای نسل نه تا اینجا داشته
۲- احیانا گروندد، های فای راش، سایکوناتز ۲، اوری ۲ و age of empires 4 و ریمیک age of empires 2 رو فراموش نکردی، از سونی هم ریمیک لست و یه چنتای دیگه رو فراموش کردی
هر دو دارن ضعف هاشونو پوشش میدن
نه سونی قراره بیخیال بازی تک نفره سوم شخص داستانی بشه
نه ایکس باکس قراره بیخیال بازی مولتی پلیر انلاین بشه
درنهایت این به نفع رقابته و هیچ ضرری نداره
Ps اگه نقطه ضعف هاشو بر طرف نکنه : نه سونی داره افت میکنه بازی سرویس محور هم صنعت گیم نیاز داره سونی داره تو سرویس محور و مولتی پلیر عقب موندس
Ps اگه نقطه ضعف هاشو بر طرف کنه: سونی داره از داستان محور های خفن به سمت بازی های سرویس محور با داستان ابکی میره
خب اقا تکلیفو روشن کنید
بر طرف کردن نقطه ضعفا خوبه یا نه 😂😂
Ps نسل پیش اصلا سرویس محور خفنی نداشت
الان یه تکونی خورده داره هم داستان محور میسازه هم سرویس محور
داره سبک بازیاشو گسترش میده
سونی عملا بالای ۸۰ درصد گیمای در حال تولیدشو نشون نداد اصن ، از اون طرف جعبه هر چی داره سریع رو میکنه تو شوکیسش هر چند اونم یه starfailed داره که اینکه وجود خارجی داره یا نه بماند و بعدش سونی با یه شوکیس نشون میده که صنعت گیم دست کیه🙂
کسی که به جای آوردن منطق اسم یه بازی به این بزرگی رو مسخره میکنه و فکر میکنه چه کار خفنی کرده وضعیتش مشخصه.
منطق نمیخواد کافیه عقل داشته باشی حیف که تو نداری وگرنه خود سازنده هاشم اومده بودن چس ناله که آره میخوان متای ۷۰-۷۵ بدن😂بعد توقع داری شاهکار بشه؟اسم اصلیش همینه starfailed
حس خوبی به این مسیر سونی در آینده ندارم. همین مراسم دیشب چندین بازی سرویس محور از استودیوهای داخلی معرفی شد و این پایان ماجرا نیست…
فکر کنم دو سال پیش گفته بودن تحت برند پلی استیشن ۵۰ تا بازی انحصاری داره ساخته میشه
فرض کنیم الان ۴۰ تا
۱۲ تا سرویس محور معقول هست و بازی هایی مثل بازی استودیو هیون بزرگ هستن و از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارن البته طبق وعدهای که دادن
الان چک کردم گفتن ۲۵ تا
معقول نیست🌚
اولین نتیجش شوکیس بود
بنظرم نتایج عجیبترم میبینیم
من هی بد میگفتم منو متهم میکردن ب فنبوی بودن
گفتم مسیر حال ب هم زنی میره و کسایی ک ازش طرفداری میکنن فن نیستن ، یسری بچن
مگ میشه فن قدیمی باشی بیای بگی به به چقد خوب ک این مسیرو میره…
دلیل انتخابشون چیه ، دقیقا همین کودکهواداراش ، چون هرکاری کنه پشتیبانشن و براش پول درمیارن
هنوز جای بازی های سرویس محور دیشبی درد می کنه, الان هم خبر اومده که قراره دو تا بازی اشغال محور دیگه هم اضافه بشه.
یوشیدا کجایی….
اره جون شوکیسش 😂
درود.
احساس میکنم که این کار به ضرر سونی خواهد بود چرا که همونطور که کاربر عزیز vitto corleone هم گفتند مایکروسافت داره به سمت گیم های داستانی کشیده میشه از اون طرف سونی تجربه زیادی در بازی های داستانی داره اینجوری اگر بره سمت بازی های سرویس محور به احتمال زیاد نسل ۱۰ رو تقدیم مایکروسافت میکنه البته اگر بازی های داستان محورش رو ول کنه و به کل روی بازی های آنلاین سرمایه گذاری کنه
این نسل سونی فنا باید با بازی های داستانی و تکنفره خداحافظی کنن و هر کسی بازی داستانی دوست داره میاد سمت اکس باکس
این نسل احتمالا ناتی داگ کلا یک بازی عرضه کنه و اون هم مولتی پلیر لست باشه
و برعکس مایکروسافت با گیمایی مثل استارفیلد و هلبیلد ۲ و فیبل و…تبدیل به بهشت کسایی که بازی تکنفره میشه
باشه باشه پیش گویی های تو به حقیقت خواهند پیوست و سونی باید از گیمینگ خداحافظی کند زیرا اکس باکس(جعبه)بهتر از پلی استیشن است و سونی باید کنسولی جدید برای خود دست و پا کند
بازی های Live service و Microtransactions، سونی داره مسیر اشتباهی رو انتخاب میکنه .
یه جمله معروف هست که میگه (خداوکیلی نیا اونطور جاها)
بازی چرا و پرت سرویس محور ندی سنگین تری چیه اخه .. فکر میکنم در نهایت سونی بازنده این نسل خواهد بود( شخصی)
شوهی یوشیدا >> جیم رایان
ـ
البته از لحاظ درآمد بخوای نگاه کنی جیم رایان بیشتر داره پول درمیاره
جیم رایان دیگه داره ع.ن پول پرستی رو در میاره کاری به سیاست انتشار بازی ها روی پی سی ندارم ولی آخه ۱۲ تا سرویس محور ؟ با این شوکیس دیشب شونم که گند زدن تو حال همه ، فقط امیدورام ناتی داگ و به چخ نده و مسیر استودیوش رو عوض نکنه
بازی های داستانی اینطور وقتی یه بازی رو تموم کنی میری سراغ یه بازی دیگه ولی سرویس محور اینطور نیستن راحت نمیتونی توی دل گیمرا جا باز کنی
هر کسی فقط یک بازی سرویس محور میکنه و خیلی سخته بره سراغ بازی سرویس محور دیگه
دلم برای سونی حسابی میسوزه چون بعد از خرید اکتیویژن معلوم شده داره برای بازی سرویس زدن دسته پا میزنه
من خودم بعد از شوکیس ۲۰۲۱ دلم برا سونی واقعا میسوخت اما دیدیم بعدش چیشد و الان هم آمار فروش مشخصه سونی از همین الانم مشخصه نسل ۹ رو برده و با خیال راحت داره سبک های جدید رو امتحان میکنه دوتاشم بگیره باز برد کرده
توام دلت برا سونی نسوزه اونا خوب بلدن چیکار کنن کاری که تو دودهه گذشته به خوبی انجام دادن دلمون برا خودمون بسوزه که بعد دوسال ردفالو قالب نکنن بهمون
سه سال بیشتر از نسل جدید گذشته و ابدا هیچ چیز جدیدی دیده نشده و حالا وعده سه سال دیگه رو میدن.
واقعا چه دلیلی برای کنسول های نسل جدید بود.
یادمه یکی دو سال پیش وقتی از این موضوع تو سایت صحبت کردم که سونی به سمت لایوسرویس میره و اینو از تقسیم منابع اش میشد فهمید، تعداد خیلی زیادی دیس و کامنت دادن که چرند میگی(مضمونا). سونی برای تأمین منابع اش نیاز داره که به این سمت بره و این اجتنابناپذیر هست.نمایش دیشب هم که تماما یا cg بودن یا لایوسرویس. جای شکی نیست که آینده پره از این بازی هاست و احتمالا باید یک دوره شاهد آزمون و خطا باشیم تا به تعادل برسن… اما آنچه که مشخص هست وجود لایوسرویس ها لطمه ی بدی به بازی های داستانی میزنه، یک استودیو نمیتونه درکنار سرویس دهی مداوم بیاد یک سینگل پلیر تمام و کمال هم بسازه. باید دید ماکروسافت با تعداد زیادی از استودیو ها چطور میتونه از این وضعیت به نفع خودش استفاده کنه؟ تایید خرید اکتیویژن و بیلزارد میتونه برای ماکرو مثل بوستر عمل کنه بخصوص که استودیو های بتسدا و چند استودیو باکیفیت مثل ابسیدین رو هم داره.
سوال اصلی این هست مایکروسافت اکتیویژن رو خرید که بهترین سازنده بازی های سرویس محور هستش , بعدش به استودیواش میگه سرویس محور دیگه نسازید
و مثلا بیخیال مولتی پلیر هیلو بشه ,
یوبی سافت همچین دوره ای رو گذروند و حسابی شکست خورد , فقط فورهانر و رمبو سیکسش خوب در امد
اینکه سونی امد دوتا بازی سرویس محور هم سبک تو شوکیس نشون داد واقعا اشتباه بزرگی کرد , کدوم ناشری همچین کار احمقانه ای میکنه دو باز هم سبک سرویس محور بزنه !!!
اشتباهی که اکتیویژن بخاطر بیخیال بانجی شد
مولتی هیلو قابل احیا هست و خبر های خوبی از میاد، و در شو کیس تکلیف هیلو مشخص میشه. ماکرو تو ساپورت از بازی های آنلاینش خوب عمل میکنه نمونه اش sea of thieves الان تو شرایط خیلی خوبی هست همین رو میتونه برای هیلو هم انجام بده. اما آنچه که مشخص هست اینه که اکتیویژن و بیلزارد ماکروسافت رو در لایوسرویس بسیار بی نیاز میکنه.
دقیقا از اونجایی که به احتمال زیاد خرید اکتیویژن تایید بشه بنابراین سونی سود زیادی که از اکتیویژن بدست می اورد رو از دست میده بنابراین برای تامین بودجه واسه ساخت بازی مجبور به توسعه بازی های سرویس هم هست اما بازی سرویس محور درست و حسابی مثل rainbow six نه این بازیایی که معلوم نبود اصلا چی هستن و توسعه اینجور بازی ها رو هم باید بسپره به دست استودیو هایی نظیر بانجی نه این که بیاد دوباره توسعه اینجور بازیا رو هم به امثال ناتی داگ بسپره چرا که وقت بسیار زیادی از استودیو صرف پشتیبانی از بازی میشه که منتج به تولید بازی داستانی تمام و کمال نمیشه همونطور که خودتون اشاره کردید.
به نظرم با وجود خرید های xbox, سونی یا به طور دقیق تر ps هیچ جای اشتباهی واسش وجود نداره که بخواد با ازمون خطا بره جلو چرا که دارای منابع بسیار محدود تری به نسبت xbox با توجه به پشتوانه مالی مایکرو هست.
در کل به هیچ وجه اینده روشنی چه برای سونی و چه برای گیمینگ متصور نیستم, چرا که رهبران فعلی گیمینگ, گیم و گیمرا رو فقط به شکل پول میبینن.
خروج احتمالی منابع حاصل از کد از اکوسیستم ps باعث میشه برای ساخت بازی های تک نفره منابع کم تری برای سونی در دسترس قرار بگیره و این میزان ریسک روی بازی های تک نفره و خلاقانه رو کاهش میده. از طرفی پیوست اکتیویژن و بیلزارد به اکوسیستم ایکسباکس باعث میشه این سیستم به لحاظ بازی های لایوسرویس فوقالعاده غنی بشه و از این حیث ماکروسافت دیگه احتیاجی به صرف زمان طولانی و هزینه زیاد و مهم تر آزمون و خطا ندارن و میتونه راحت تر روی بازی های داستانی تمرکز کنه و استودیو های مناسب این کار رو هم داره. اشتباه سونی از نظر من اینه که داره از تاتی داگ برای لایوسرویس استفاده میکنه ، البته تبحر این استودیو نتیجه رو تضمین میکنه ومن نگران بازی آنلاین این استودیو نیستم ولی از طرفی هم بهشون فشار میاره. بازی های تانی همیشه عالی بودن اما همیشه در بخش آنلاین از کمبود محتوا رنج میبردند ، نمونه آخر آنچ ۴ بود که بخش آنلاین خیلی خوب بود ولی بعد دوماه تقریباً فراموش شد و رفت چون کار روی لست۲ شروع شد و اونم بدون مولتی پلیر عرضه شد. همینا نشون میده که واقعا استودیو ها نمی تونن هم زمان روی هر دو بخش به طور یک سان کار بکنن…
سونی جان چاه عمقش زیاده 🗿
جدی جدی سونی داره از مایکروسافت عقب میفته
اگه مایکروسافت بتونه توی شوکیس خودش بترکونه که به نظر من میتونه اختلاف بین سونی و مایکروسافت کم میشه
زنده باد مایکرو کبیر 💚
زنده باد مایکروی کیبر🗿بنازم هالکککککک.رودست نداری👍👍👊
اگر نترکونه هم که صددرصد نمیترکونه اختلاف بسیار زیاد میشه
ایی حجم از بازی سرویس محور برای ea و ماکروسافت هم تو ایی بازه زمانی قفل بید. ها همی سونی مانده بود برامان که بازی داستانی وسازه ایی هم ورفت سرویس محور وسازه
بازیهای سرویس محور شانسیه و ،اکثرا هم واسه موفقیت ، یه پشتیبانی خوب میخوان و این کارو سخت میکنه
از این ۱۲ تا چهارتا هم خوب در بیاد سونی کارشو کرده
ولی من به عنوان یه گیمر بازی های داستانی سونی رو بیشتر میپسندم تا لایو سرویس .
حتی اگ اون لایو سرویس شاهکار بشه
با احترام به سونی فن های عزیز به نظرم جیم رایان داره سونی به بیراهه میکشه اونم نه فقط توی انحصاری آنلاین که داره خیلی دیگه زیاد میسازه بلکه توی کیفیت انحصاری ها هم افت کرده دیگه همین گیم پلی اسپایدرمن ۲ که به وضوح نسبت به ۲۰۱۸ افت کرده بود واقعا حتی مثل هیلو یا باید تاخیر بزنه و گرافیکش رو درست کنه که اون موقع در حد اسم اندازه ی خود بازی باشه حداقل اگرم تاخیر نخوره که خیلی بد میشه بنظرم هم برای خود بازی هم برای طرفدار هاش چون همین الان توی یوتویوب خیلی ها دیدم بدجور گله و نازاحتن از نمایش گیم پلی اسپایدرمن ۲ و حق هم دارن..و جدا از اینا موافق سیاست های جیم رایان نیستم اصلا
بیا برو باو داستانی انحصاری بده نخواستیم اینارو
افتضاح
چی میگن همه مراسم سونی ضعیف عمل کرد. واقعا توقع دارید چندتا انحصاری و برگه رو توی یه مراسم رو کنه و معرفی کنه. همین امسال gow و اسپایدرمن و فاینال فانتزی و میده بیرون.
کاش جای ۱۲ تا ۳ تا درجه ۱ و خفنشو میساختین یک مقدار به نظر میاد که عجولانه رفتن سراغ سرویس محور ، به هر حال بازی های داستانی هم جاشون امن هست از نظر من و نگرانی از این بابت ندارم فکر کنم سالی ۲ یا ۳ انحصاری داستانی کم کم داشته باشیم و قراردادهای دیگه ، چیزی از این حیث تغییر نکرده فقط عناوین سرویس محور به این جمع اضافه شدن
منظورم ۲ یا ۳ عنوان داستانی و aaa از پلی استیشن استودیوز هست بقیه عناوین جای خود نظیر همین فاینال فانتزی و سایلنت هیل …
دقیقاً محسن.منم فکر میکنم اندکی عجولانه سمت بازی های سرویس محور رفتن و بهتر بود بجای توسعه چندین بازی سرویس محور، تمرکز رو روی ۲ یا ۳ تا اثر با کیفیت میذاشتن .
این خوب نیس! البته این ۱۲ تا سرویس محور یه دلیل دیگه هم داره، پیش خودشون فکر میکنن از این ۱۲ تا دست کم نصفشون به موفقیت برسن بازم برد کردن!
اما میدونید چی منو نگران میکنه به فرض این بازی های سرویس محورشون ترند بشن و به موفقیت برسن و به قول معروف به دهشنون مزه بده!؟ این بددددددددددده!
آقا تعارف نداریم من به خاطر بازی های خاص و داستانی فوق العادشه فن سونیم اما خب هنوز زوده واسه قضاوت، باید دید آینده چی میشه ، جالبی این شوکیس این بود ما به غیر از یه بازی سرویس محور فایرواک هیچ دیدی از بازی فرست پارتی ۲۰۲۴ یا حتی نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تا اینجا نداریم!
پ ن پ: من جای جیم رایان بودم همین الان دست کم ۶تا از ۱۲ بازی سرویس محور کنسل میکردم و نسبت ۷۰ به ۳۰ رو اختصاص میدادم به بازی های داستانی! هعیییییی
وای چقدر فن های ایکس باکس عجیبا 🫥بازیهای خودشون گرافیک دو نسل قبل میشه انقلاب صنعت گیم براشون😀بازی اسپایدرمن با اون سطح کرافیک و کیفیت مبارزات میگن سونی گند زده بعد بازی های که برای ایکس باکس میاد که توی مراسم پخش شده رو هزار تا لایک تعریف تمجید میکنن که جلو اسپایدر هیچی نیستن اخه اگر سونی فن ها ناراضی هستن چون سطح توقعشون در حد کراس فایر و هیلو انفنیت نیس توقعمون بالاتر اگرنه اون اسپایدر جنازشم از بازیهای دیکه بهتره
@butcher of blaviken
Marvels spiderman metacritic:87
Halo infinite metacritic:87
نمی دونم با چه استدلالی هیلو گذاشتی کنار کراس فایر ولی اینو به نشانه اطلاعات کم شما میزارم
قشنگ داره مسیر EA رو تو نسل قبل میره امیدوارم حداقل شرکتای درست و حسابیشو مجبور نکرده باشه برن سمت آنلاین
وقتی ناتی داگ داره سرویس محور میسازه ینی داره به قهقرا میره
۱۲ تا یکم زیاد نیست؟چون کسی که یه سرویس محورو برای بازی انتخاب میکنه،همونو ادامه میده.اینجوری بازی ها هم پوشانی ایجاد میکنن
یکم زیاد نیست؟
خداوکیلی بازیای سرویس محور انحصاری رو هیچ وقت درک نکردم. بازی سرویس محور باید مولتی پلتفرم باشه، من ایکس باکس دارم، اون دوستم پی اس داره، اون یکی پیسی، و ما همه بخوایم گیم بزنیم مطمئناً نمیریم هیلو پلی بدیم (به هیلو هیت نمیدما، دارم مثال میزنم. خودم بخش کمپین اینفینیت رو خیلی دوست داشتم)، میریم سمت کالافی بتلفیلدی رینبویی چیزی. واسه همینه کالاف انقدر محبوبه. تمرکز بازیای انحصاری باید رو بازیای آفلاین و داستانی باشه به نظرم. شاعر میگوید: این ره که تو میروی به کردستان است، ایکس باکس نسل قبل گشت نبود، تو هم نگرد نیست!