آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از donnie brasco تا platonic

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Donnie Brasco، یک انیمه جذاب، یک فیلم سینمایی عالی و سریال کمدی تازه پخش شده Platonic بپردازیم.

آل پاچینو یکی از بازیگران برجسته و محبوب دنیای سینما به شمار می‌رود که به تازگی به جمع بازیگران فیلم مودی (Modi) اضافه شده است، فیلمی که سکان کارگردانی آن را جانی دپ در دست دارد. در حالی این دو بازیگر بااستعداد با یکدیگر همکاری می‌کنند که قبلا سابقه نقش‌آفرینی در کنار یکدیگر را داشته‌اند. جانی دپ و آل پاچینو در فیلم دانی براسکو (Donnie Brasco) در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی کردند، فیلمی که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی انیمه کلاسیک و مشهور آبی تمام عیار (Perfect Blue)، فیلم کلاسیک و درخشان خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood) با بازی دنیل دی لوئیس در نقش اصلی و همچنین سریال کمدی تازه سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس یعنی سریال افلاطونی (Platonic) می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم دانی براسکو (Donnie Brasco)

فیلم donnie brasco
فیلم Donnie Brasco

عوامل سازنده: فیلم «دانی براسکو» یک اثر جنایی و درام محصول سال ۱۹۹۷ میلادی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را مایک نیول در دست داشته و پل آتاناسیو فیلم‌نامه آن را بر اساس کتابی غیر داستانی به نام Donnie Brasco: My Undercover Life in the Mafia محصول سال ۱۹۸۸ نوشته جوزف دی پیستون و ریچارد وودلی قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «دانی براسکو» بر اساس داستان زندگی یک مأمور مخفی اف‌بی‌آی به نام پیستون با بازی جانی دپ است که در دهه هفتاد میلادی تحت نام یک سارق جواهرات اهل ورو بیچ فلوریدا به نام دانی براسکو در خانواده جنایتکار بونانو در شهر نیویورک نفوذ می‌کند. براسکو در همین حین نیز اعتماد یک آدمکش پا به سن گذاشته به نام لفتی روجیرو با بازی آل پاچینو را جلب می‌کند. با این حال، همانطور که براسکو بیشتر و بیشتر درون مافیا عمیق می‌شود، می‌فهمد که در حال عبور از مرز میان جنایتکار و مأمور فدرال بودن است و در عین حال، دوستش لفتی را به سوی مرگی حتمی سوق می‌دهد.

چرا باید فیلم «دانی براسکو» را دید؟ فیلم «دانی براسکو» با نقش‌آفرینی دو ستاره برجسته است و جدای از آن، این فیلم به هنگام اکرانش در گیشه توانست به فروش قابل توجه ۱۲۵ میلیون دلاری دست پیدا کند و این در حالی است که بودجه ۳۵ میلیون دلاری برای آن هزینه شده بود. علاوه بر این، این فیلم نقدهای مثبتی را نیز دریافت کرده و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نیز بوده است.

فیلم «دانی براسکو» پرتره‌ای صریح و ظریف از زندگی در دنیای جنایت‌های سازمان‌یافته را به نمایش در می‌آورد که با نقش‌آفرینی درخشان آل پاچینو و جانی دپ در نقش‌های اصلی همراه شده است. این اثر یک فیلم مهیج متراکم، هوشمندانه و پر تکاپو به شمار می‌رود که مطمئنا تماشای آن می‌تواند شما را درگیر خودش کند.

انیمه آبی تمام عیار (Perfect Blue)

انیمیشن آبی تمام‌عیار perfect blue
انیمه Perfect Blue

عوامل سازنده: انیمه «آبی تمام عیار» اثری در ژانر روانشناختی و مهیج به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. سکان کارگردانی این انیمه را ساتوشی کن در دست داشته و بر اساس رمانی گرافیکی به نام Perfect Blue: Complete Metamorphosis نوشته یوشیکازو تاکوچی ساخته شده است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه «آبی تمام عیار» داستان عضوی از یک گروه بسیار محبوب ژاپنی را بازگو می‌کند که خوانندگی را کنار می‌گذارد تا بتواند بیشتر روی بازیگری تمرکز کند. با این حال، شخصی مدام در حال تعقیب او است و این در حالی است که قتل‌های مختلفی در پیرامون او رخ می‌دهند و همین نیز باعث می‌شود تا او آرام آرام درک خودش از واقعیت را از دست بدهد. جونکو ایوائو، ریکا ماتسوموتا و شیهو نی‌یاما از جمله صداپیشه‌های این اثر هستند.

چرا باید انیمه «آبی تمام عیار» را دید؟ انیمه «آبی تمام عیار» ممکن است بیش از حد سبک‌وار شده باشد اما راز و رمز موجود در مرکز داستان آن همیشه قانع‌کننده و جذاب به نظر می‌رسد و این در حالی است که جلوه‌های بصری نیز جالب‎‌‌توجه و زیبا هستند. این اثر برای تلاشش در ارائه چیزی متفاوت در این ژانر واقعا شایسته تحسین است. انیمه «آبی تمام عیار» چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ احساسی عمیقا خشونت‌آمیز است و اثری است که تأثیرات قابل‌توجهی روی روان شما می‌گذارد و شما را تا مدتی به فکر فرو می‌برد.

فیلم خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood)

فیلم there will be blood
فیلم There Will Be Blood

عوامل سازنده: فیلم «خون به پا خواهد شد» اثری حماسی، درام و تاریخی به شمار می‌رود که به نویسندگی و کارگردانی پل توماس اندرسون در سال ۲۰۰۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. اندرسون فیلم‌نامه این اثر را تقریبا بر اساس رمانی به نام نفت (Oil) محصول سال ۱۹۲۷ میلادی نوشته آپتون سینکلر قلم زده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «خون به پا خواهد شد» دنیل دی لوئیس نقش یک معدنچی به نام دنیل پلین ویو را بازی می‌کند که به یک تاجر نفت تبدیل شده و در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در تلاشی بی‌رحمانه برای دست یافتن به ثروت در اوج رونق نفت در جنوب کالیفرنیا است. پل دینو، کوین جی اوکانر، سیاران هیندز و دیلون فریزر از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید فیلم «خون به پا خواهد شد» را دید؟ فیلم «خون به پا خواهد شد» یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‌رود که در آن، دنیل دی لوئیس برای نقش‌آفرینی خودش توانست جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین بازیگر اسکار، گلدن گلوب، IFTA و تعدادی دیگر را دریافت کند.

فیلم «خون به پا خواهد شد» که بسیاری آن را یک شاهکار توصیف می‌کنند، یک حماسه جذاب و تماشایی با نقش‌آفرینی درخشان دنیل دی لوئیس در نقش اصلی است. در کنار وی نیز پل دینو توانسته به خوبی از پس نقشش بر بیاید. این در حالی است که این فیلم بهترین اثر از کارگردان پل توماس اندرسون تا به امروز محسوب می‌شود.

سریال افلاطونی (Platonic)

سریال platonic
سریال Platonic

عوامل سازنده: سریال «افلاطونی» یک اثر در ژانر کمدی به شمار می‌رود که توسط فرانچسکا دلبانکو و نیکلاس استولر ساخته شده و پخش آن نیز به تازگی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس شروع شده است.

داستان و بازیگران: سریال «افلاطونی» داستان دو دوست صمیمی در دوران کودکی را روایت می‌کند که اکنون بزرگ شده‌اند و پس از مدت‌ها دوری، بار دیگر با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. حالا آن‌ها سعی دارند تا دوباره با یکدیگر ارتباط بگیرند و بتوانند شکاف میان‌شان در طی این سال‌ها را پر کنند. ست روگن و رز بیرن نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند.

چرا باید سریال «افلاطونی» را دید؟ سریال «افلاطونی» از بازیگران برجسته و درخشانی در نقش‌های اصلی خودش بهره می‌برد و جذبه بین آن‌ها نیز سبب شده تا تماشای این سریال برای بیننده‌ها و به خصوص طرفداران آن‌ها بسیار دلنشین و سرگرم‌کننده باشد. این در حالی است که این سریال با وجود نوسانات جسورانه‌ای که دارد، به لطف رابطه پر سر و صدای میان ست روگن و رز بیرن یک سریال کمدی جذاب و ایدئال به شمار می‌رود.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «دانی براسکو» با بازی جانی دپ و آل پاچینو، انیمه «آبی تمام عیار»، فیلم «خون به پا خواهد شد» با بازی دنیل دی لوئیس و همچنین سریال «افلاطونی» با بازی ست روگن و رز بیرن رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: گیمفا

AlborzmeysambهیچArtin_Gamear

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Donnie Brasco تا Platonic - گیمفا