نظارت سختگیرانه بانجی بر بازیهای سرویس محور پلی استیشن؛ حضور ناتی داگ در کاتالوگ عناوین سرویس محور
طبق اعلام رسمی سونی، شرکت بانجی با بررسی و تحلیل به شدت سختگیرانه، روی عناوین سرویس محور پلی استیشن نظارت میکند تا بهترین پروژههای سرویس محور انتخاب شوند.
سونی در سال ۲۰۲۲ شرکت بانجی را به قیمت ۳.۷ میلیارد دلار خریداری کرد تا بتواند بخش سرویس محور پلی استیشن را هدایت کرده و سر و سامان دهد. سونی در طول این سالها عناوین سودآوری مانند Fortnite ،Genshin Impact و Apex Legends را نظاره کرده و حالا به دنبال خلق عنوان پردرآمد اختصاصی خود است.
رابطۀ دو طرفۀ جذابی میان سونی و بانجی شکل گرفته است. بانجی در رابطه با عناوین سرویس محور به سونی کمک خواهد کرد و از سوی دیگر سونی قصد دارد آیپیهای بانجی را به مناطق اروپا و آسیا گسترش دهد و در عین حال آنها را به مدیومهای دیگر مثل انیمیشن و سینما بیاورد.
هرمن هولست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن، در جلسۀ پرسش و پاسخ اخیر سونی گفت:
یاد گرفتن مبانی از بانجی در بسیاری از موارد ضروری بوده است. مطمئناً زمانی که عناوین سرویس محور میسازید، شما باید تواناییها و دانشی را داشته باشید که ارتباطی به آثار تکنفره و داستانی ندارد. ما تواناییهای لازم را به دست آوردیم و آن را تحت راهنمایی و هدایت بانجی قرار دادیم. ما به طور عمیق درک میکنیم که موفقیت در عناوین سرویس محور به چه معنا است.
در طول تاریخ، بازیهای ما به سمت یک پایان حرکت میکردند و این یک تغییر فرهنگی بزرگ است. حالا عرضۀ بازی تنها یک سرآغاز محسوب میشود. از سوی دیگر، ما با بانجی همکاری میکنیم تا پروسۀ سختگیرانه تحلیل و بررسی ۱۲ بازی سرویس محوری که در دست ساخت داریم را انجام دهند.
نکتۀ قابل توجه پیرامون اسلایدهای منتشر شده از جلسۀ سهامداران سونی، حضور ناتی داگ در بخش «بازیهای سرویس محور» است که مشخصاً به بازی چندنفرۀ The Last of Us اشاره دارد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کارگردان استودیوی بازی Helldivers 2 المانهای DEI را مورد نقد قرار داد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
نظرات
لست اف اس فکشن یعنی چجوری قراره بشه؟
۵۰ نفرو بریزن توی مپ بگن همدیگه رو بکشید؟
🤣با زامبی
آره قراره با چوب گلف همدیگه رو بزنن😹😹
سونی فنا این نسل خواب گیم داستانی از هاتی داگ هم نخواهند دید
ناتی داگ تازه مولتی پلیر لست رو احتمالا اواخر ۲۰۲۴ بده بعد اون هم کل استودیو باید برای پشتیبانی از بازی کار کنن و هر ماه مود و کلی اسلحه و مپ جدید بدن تا بازی دد نشه کنارش هم لست ۲ هم برای پیسی پورت کنن دیگه وقتی برای ساخت بازی جدید نمیمونه
مگه استودیو های ماکروسافته که ۳ سال خالی داشته باشن 😂
اول اینکه خوشحالم میبینم گیمای داستانی ناتی داگ اینقدر عالی بوده که الآن از احتمال عرضه نشدن شون اظهار خوشحالی میکنی
دوم اینکه شرمنده ولی ناتی داگ کارشو بلده پیش بردن چندتا بازی همزمان کاری واسه اش نداره بماند که همین گیم سرویس محور هم قراره خط داستانی داشته باشه
نیل دراکمن گفته جاه طلبانه ترین بازیشونه
و گفته داستان خودشو داره
قطعا اینی که گفتی برای یه بازی که بیشتر از ۳ ساله داره ساخته میشه نیست
هر استدیو قبل ارائه بازیش میگه این بزرگرترین… بهترین….با کیفیت ترین…
تا بازی بعدی که دوباره میگن همینهارو
یک ویدئو از فیل اسپنسر هست هرسال e3 ها میگه این بزرگترین ارائه ماست
دراکمن با اسپنسر زمین تا اسمون فرق میکنه
وقتی میگه بزرگ ترین بازیمونو داریم میسازیم لست ۲ رو تحویل میده
حالا اومده میگه جاه طلبانه ترین بازیمونو میسازیم
اعتماد نکنم؟
تا امشب اگه دندون رو جیگر بزاری ، می فهمی !
چیزی نشون نداد سونی🗿
😂😂
فکر کنم منتظر موندی تا شوکیس تموم شه بعد جواب کامنت منو بدی ! این طور نیست؟!
😂😂
تیم میشن برای الی دوست دختر پیدا کنند
میگن دلیل کنسل شدن پروژه دیویژن گیمز بانجی بوده که تایید نکرده بازی رو دمشون گرم خدایی ما نمیخوایم یه چیزی مثل ردفال نصیبمون بشه همین کنترل کیفی و سختگیری سونی باعث شده به اینجا برسه
آقا من کاری ندارم که ناتیداگ داره مولتی لست۲ توسعه میده
دمشونم گرم
اما آقای سونی
اگه ناتیداگ ترکوند ، طمع نکنی و پول کورت نکنه که بازم بساز بازم بساز
آقای سونی میدونم هیچ کمپانی اندازه تو قدر استدیوهاشو نمیدونه اما بازم حواست باشه که ناتیداگ چیه
آرزوی هر ناشری هستش که این جواهرو داشته باشه
تیمای ناتیداگ زیاد شدن
تیمی که داستان محور میسازه ( تیم دراکمن) به ریمیک لست و انلاینش ربطی ندارن
همین که تیم اصلی (با هدایت نیل دراکمن ) قاطی این پروژه نشده نشون از اینه سونی قدر ناتی داگ رو میدونه
حتی اگه مولتی لست بسیار موفق شه همین تیم بالا سر پشتیبانی از بازی میمونه و خدشه ای به تیم اصلی وارد نمیشه
امیدوارم سونی تیم های اصلی هر استودیو رو درگیر بازی سینگل پلیر مختص به خودش کنه همونطور که تا الان درگیر چنین پروژه هایی بودن
حالا کنارش میخواد تیم دوم یا سوم تشکیل بده یه بازی سرویس محور بسازن
اره میدونم
قسمت خوشحال کنندش همینیه که میگی
اما ما نمیدونیم بعدها پشت پرده قرار چه اتفاقاتی بیوفته
منظور منم همینه
امثال دراکمن و بارلوگ و کوجیما محکومن که تا ابد سینگلپلیرهای ناب و جریانساز خلق کنن(شوخی)
امشب خیلی چیزا مشخص میشه
حداقل میفهمیم تا آخر ۲۰۲۴ موج دوم عناوین پلیاستیشن چیا هستن
اما نکته خیلی مهمی که موج اول آثار با دوم دارن اینه که امشب ۱۰۰٪ آثار نسل نهمی هستن برعکس اول نسل که ۸۰٪ آثار میاننسلی بودن
خیلی توقعم توو زمینه لولدیزاین این بازیها زیاد هستش
مثل همیشه دوست دارم کارای عجیب غریب ازشون ببینم
پیشنهاد میکنم یه نگاه به تعداد کارمندان استودیوهای لایوسرویس بندازید، الان مثلا استودیوی ابسدین که چند پروژه رو داره پیش میبره بعید میدونم تعداد کارمندانش بیشتر از سیصد چهارصدتا باشه، ولی مثلا یه استودیو مثل موجانگ با یدونه آی پی ماینکرفت هزارتا کارمند داره، برای پشتیبانی از مولتیه لست با فرض ترکوندنش، به دوبرابر تعداد کل کارمندان حال حاضر ناتی داگ نیرو لازمه
نه اینطوری ام نیست
همین تیمی که گروندد رو پشتیبانی کردن فکر کنم حداکثر ۴۰ ۵۰ نفر بودن
بستگی داره تا چه اندازه ای قصد پشتیبانی دارن
اگه بخوان مپ اضافه کنن.. مود جدید اضافه کنن به نظرم کافیه
ولی ماین گرفت خیلی خیلی بازی عظیمیه
اصلا بازی زمان انتشار با الان قابل قیاس نیست
هر یه مدت هم اپدیت گرافیکی میگیره خودش یه تیم ریمستر جدا میخواد
اگه سازندگان مولتی لست در حد دیویژن یا بهتر از دیویژن قصد پشتیبانی داشته باشن همین مقدار کافیه
اصلا این طور نیست
شما یک نگاه به تعداد کارکنان بانجی بندازی میفهمی پشتیبانی از یک بازی سرویس محور چقدر هزینه و زمان بر هست و به بالای ۱۰۰۰ کارمند احتیاج داره
تازه داریم راجب دستنی ای حرف میزنیم که متای همه دی ال سی هاش زرد رنگ هست
وگرنه بزرگان ژانر گیمای لایو سرویس مثل کالاف و وارزون رو ۱۲ تا استودیو مختلف روش کار میکنند
بازی لایو سرویس موفق ساختن کار هر کسی نیست قطعا هم استودیوی کوچیکی مثل ناتی داگ درش شکست میخوره
همون طور که سرورای مولتی پلیر آنچارتد ۴ بعد یکماه خالی و کویر بود و هیچ محتوایی براش بعد از عرضه نیومد مولتی پلیر لست هم به این سرنوشت دچار میشه
به قدری مولتی پلیر آنچارتد ۴ بد بود و هیچکس بازیش نکرد که مجبور شدن از نسخه ریمستر حذف کنن
بداهه گویی و مزحک اندیشی تا کی
متای دی ال سی witch queen که از هر سه نسخه اخیر کالاف بالاتره و میزان پلیرای دستنی کوروکی افزایش پیدا میکنه درحالی که وارزون ۲ ریزش ۵۰ میلیونی یک افت بی سابقه در تاریخ فرنچایزشو داشته
عزیزم بازی که بانجی میسازه با لست انلاین ۱۸۰ درجه متفاوته
بانجی ۱ ۲ سال در میون داره اندازه یه بازی کامل (۳۰ ۴۰ ساعت) صرفا محتوای جدید اضافه میکنه
اصلا نمیشه لست انلاین رو با بانجی و دستینی ۲ مقایسه کرد
اگه در حد دیویژن بخوان کار کنن همین مقدار کافیه
ناتی داگ هم استودیو کوچیکی نیست
اگه درست یادم باشه بعد از خوده بانجی بزرگترین استودیو سونی ناتی داگه
انچارتدیو میگی که تعداد پلیراش ۴ برابر هیلو اینفینیت بود رو میگی 😂
اره همون موژانگ هم دو نسخه آخر ماینکرفت متا زرد شده
ناتی داگ رو با هیچکدام از استودیو های زباله ساز مایکروسافت مقایسه نکن
ناتی داگ یا چیزی نمیسازه یا میسازه بهترین در نوع خودش میشه
درضمن تو برو نگران ایکس باکس باش کلا چند ماهه داره متا زرد تحویل میده استارفیلد خراب کنه فوت میشه خرماشم میخوریم
های فای راش هم از نظر موفقیت تجاری شکست خورد طبق گفت جف گراب لیکر خود ایکس باکس
میشه بگی چرا بازیی که متاش زرد هست محبوبترین آنلاین هستش؟
چون میشه با رفیقت بازی کرد این همچین مسئله بازی ها پلی استیشن درست حسابی نداره , لذتی که با دوست بازی کرد هزار برابر بیشتر از بازی ها متا بالا هست ,
این خودش بحث مفصلی هست , که سونی و حتی نینتندو داره نون عقب ماندی منتقدین رو میخوره , که هنوز نفهمیدن دنیا دنیای آنلاین هستش
هیچ وقت هیچ جوره بازیای اشغالی مثل ردفال رو نمیتونی بکشی بالا
تلاش نکن
اینقدر تو سکوت اومد اصلا نفهمیدم کی اومد🤣🤣
امید جان ناتی داگ الان دو برابر زمان ریلیز last of us ll نیرو داره همینطور هم داره استخدام میکنه. حتی اگه لست مولتی پلیر هم موفق و سودآور بشه با اینهمه کارمند راحت میتونن کنار پشتیبانی از لست آنلاین بازی داستانی هم بسازن مثل respawn که هم از اپکس لجند پشتیبانی میکنه هم استاروارز میسازه
طمع نکرده که گذاشته دیگه آنچارتد نسازن و تموم شده با یه پایان عالی
آخه کدوم مگه ایستگا فنا نوب اصلا بلدن چیزی غیر بازی سینما زده بازی کنند که سونی گدا میخواد یه سری زباله آنلاین بسازه تا تیغشون بزنه
فکرش رو کن مایکروفنا محبوب ترین و بزرگترین آی پی صنعت ویدیو گیم کالاف رو دی وان رو گیم پس مجانی آنلاین بازی میکنند بعد ایستگا فنا باید مولتی زباله ترین و بدترین بازی تاریخ لست ۲ رو بازی کنند، از خنده شکم درد گرفتم وقتی فکرش رو میکنم
شما فن بوی ها چرا بجای منقرض شدن هی تکثیر میشید
😂😂
قارچ کوردیسبت(اگه درست گفته باشم) هستن دیگه
کوردیسپس داداش ولی نو پرابلم
از اکانتی به اکانت دیگه کوچ میکنن xd
داشم برای رسیدن به سوالت ی مروری درمورد باکتریا بکن خودت میفهمی
چون ۹۰ درصدشون یک نفرن و مولتی اکانتن
کالاف از کی شد شوتر ماکروسافت؟؟؟ماکرو فنا فعلا تنها چیزی که تو این ۳ سال گیرشون اومده یه شوتر دد شده(هیلو) و شبیه ساز ماشین و هواپیما بوده و یه کویر ۳ ساله خشک بجز این هیچی نداشتن امار فروش ضعیفشون هم اینارو نشون میده
کالاف بزرگترین بازی صنعت ویدیو گیم با تایید اکتی که ۱۰۰ درصدی هست بازی مایکروسافت هست ایک باکس گیمرا روز اول دی وان بازی میکنند در حالی که ایستگا فنا دارن کات سین سینما زده ۷۰ دلاری نگاه میکنند
حداقل سونی فیلمای سینمایی و کاتسینهاش رو خودش میسازه و کلی هزینه و نیرو و خلاقیت سرشون صرف میکنه …
نه اینکه که با پول ددی مایکروسافت بره ناشرهای دیگه و بازیهاشون رو بخره بعدشم انحصاریشون تا یه عده فنبوی تاکسیک مثل تو بیان بگن شوتر مایکروسافت …
لااقل بخش گیمینگ سونی از جیب خودش و از درآمد خودش داره برا پلیاستیشن خرج میکنه .
نه از جیب مایکروسافت ددی که درآمد بخش ایکسباکسش عین بیابانهای آمریکا خالیه ، فقط بوته خار داره غلت میخوره …
کیفیت سری فوزرا ، شبیهساز پرواز مایکروسافت ، هایفای راش و معدود آثار باکیفیت ایکسباکس هم از صدقه سری تعهد و خلاقیت استودیوهای سازندهشونه …
وگرنه اگر دست مایکروساقت بود اونا رو هم عین هیلو و گیرزآووار با کله میزد زمین و نابود میکرد .
امان از این فنبویهای لامذهب و بیعقل …
چه این فنای بیمغز ایکس باکس …
چه اون فنای وحشتناک لست آو آز …
چه هر فنبوی مضخرفی که اعصابمون رو بهم میزنن و لکههای ننگی در جامعه گیمینگ هستن …………
قول میدم کمتر از۱۱ سنشه با این سیس حرف زدنش
باشه ولی همون کالاف هم روی پلی استیشن چند برابر ایکس بکس فروش میره 😂😂😂
و بلد هم نیستن بازی کنند همشون یه سری نوب بچه سال هستن که وقتی جلو ایکس باکس پلیرا که پرو گیمر هستن حرفه ای هستن در بازیا هارکور پسند و آنلاین هنوز هدف نگرفتن ایکس باکس پلیرا هد نوبا ایستگا فن رو زدن
جعبه فنی که از شدت فشار گریه میکنه😂
اونو بخوای ترجمشم کنی ایستگاه بازیه
اشک بریز ما حال کنیم😂
اوه اوه نه باباااااا وای اگر همچین چیزی باشه به سونی ایمان نمیارم تو که معلومه کمتر از ۱۱ سنته با دوتا بالای۲۰ سال حرف زده اونا هم اینو بهش یاد دادن اینم با خودش گفت چه سایتی بهتر از گیمفا که توش بشه فنبوی بازی در اورد؟
۷۰ درصد پلیر های کالاف کاربر پیسی ویندوز مایکروسافت هستند
بعد میشه بگید که چطوریه که بیشتر کاربر های کالاف روی PC و XBOX ولی از لحاظ آماری ۹۰ درصد فروش کالاف روی PS5 و PS4 ؟
قیافه ت وقتی کسی که به قول خودت بازی سینمایی میزنه تو یک به یکت بزنتت واقعا دیدنیه😂منم یه پسرعموی پیسی پلیر داشتم همین حرفا رو میزد،آخرش به جایی رسید که میگفت نه اشکال از دسته ست
کالاف بهترین IP صنعت گیم؟
دی وان گیم پس؟
مجانی؟
Wake up to reality
از کسی که انحصاری شون ردفال رو شاهکار میدونه توقعی هم نمیشه رفت که چیزی جز این بگه چون مایکرو بهشون این باور رو
داده که ردفال خوبه و کپی کردن فرمول و یک بازی و درست کردن ۲۰۰ نسخه از اون مثل فورتزا که الان با فیفا هیچ فرقی نداره یا کپی کردن فرمول های فای که قشنگ تو این چند ماهی که اومده ۳ ۴ بازی شبیه به خودش هم بعدش اومده که شبیه خودشه و دست کمی از ردفال هم نداره ( از نظر کمبود محتوا و گیمپلی ۱۰ دقیقه آیی )
حقیقتا کار سختیه انقدر بتونی نظر منفی جمع کنی افرین😂
از این خوشم میاد چیزی جز سونی گدا بهش یاد ندادن😂😂سونی اگه گدا بود بانجی رو نمیخرید همون لست از کالاف ددیوتی بهتره مایکروسافت جونت فک کنم اکتویژنو بخره کالاف مدرن وارفر۳ رو ۱۰۰ دلار میکنه😂(کاربرجدید هستم چاکر همع سونی فنا برای نبرد با این نوب و هالک و براد اسموک اومدم.انگار کسی نیس به این فنبویا جواب بده جز چند نفر پس خودم میام تو کار)
لست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لست ۲ در رتبه زباله ترین و بدترین بازی های تاریخ قرار داره امتیاز یوزرا متا به خوبی ابر زباله بودن لست رو ثابت کرد بازی که حتی گاد رگناروک هم در زباله بودن نزدیکش نشده بعد این زباله رو با مهم ترین و محبوب ترین بازی صنعت ویدیو گیم مقایسه میکنی
یعنی ایستگا فنا اندازه سر سوزن منطق ندارن تعصب کار کرده چشمتون رو هر واقعیتی ببندین مثل واقعیت زباله بودن لست
نکته برگ ریزون اینه در ادامه همین گزارشات بانجی بود که بازی دیویشن استودیو رو کنسل کرد
درسته!!بانجی!! افراد ناکارامد رو اخراج کرده متاسفانه(به هر حال چیزه خوشایندی نیست )
ولی انگار استودیو هنوز به کارش ادامه میده و تعطیل نشده
سونی قصد داره دوباره بودجه تزریق کنه
شاید بخشی از تیم بانجی هم کمک کنن
در اخر ذکر کنم یه استودیو چه قدر میتونه مورد احترام و اعتماد باشه که هنوز هیچی نشده قبولی یا رد شدن پروژه های پلی استیشن رو بهش بسپارن (اشاره به بانجی )
مایکروسافت جای گنده گ… زی و خرید اکتیویژن اگه بانجی رو میخرید چه بردی میکرد!
هیلو رو میداد به بانجی و ۳۴۳ رو میکرد استودیو پشتیبانش، اینطوری هم هیلو به اوج برمیگشت هم سود destiny میرفت تو جیبش هم صاحب دو تا ip جدید بانجی که تا ۲۰۲۵ از راه میرسن میشد.
پرفسور جان مایکرو قبلا با بانجی مذاکره کرده بوده، شرط بانجی این بوده که روو هیلو کار نمیکنه و باید مستقل و مولتی پلتفرم هم باقی بمونه، شما هم هیییچی از اهداف خرید اکتیویژن نمیدونی که میای با یدونه استودیو مثل بانجی مقایسه میکنی، بانجی جای کودک خردسال اکتیویژن بلیزارد هم حساب نمیشه
ببین چهارتا استودیو بالا گفته شده که سه تاش با قدرت مایکروسافت امدن روی کار !!! سونی فقط آماده خوری کرده
به قول امینم who؟
epic games,bungie,respawn
اپیک گیمو زدی به نام ماکروسافت ؟ چون گیرز رو ساخته 😂
دستنی؟🤣
اونکه یک دهم کالاف هم فروش یا پلیر همزمان نداره
قرارداد اکتیویژن بلاک شد. انگار تازه از خواب پاشدی شینجی.
چه خوشحالی تو 😂
کالاف چیه
Ip ماکروسافت هیلو نفتیه که الان ۴۰۰۰ تا پلیر داره 😂
علیرضا بانجی بابت همین موضوع اصلا خریداری شد که تبدیل به ی فیلتر سفتو سخت توو بخش بازیهای سرویسمحور بشه برای سونی
بخشی که سونی آنچنان تووش تجربه نداره و به نظرم بهترین تصمیمو گرفتن
وقتی بانجی خریداری شد واقعا کسی فکر نمیکرد چنین وظیفه ای بهش بسپارن
بیشتر تو این فکر بودیم حالا در کنار ساخت پروژه های شخصی خودش، به استودیو های سونی مشاوره بده، بتل پس درست کنه، سیستم پیشرفت درست کنه و هرچیزی که بازی های سرویس محور دارن
ولی بیان پروژه استودیو های دیگه رو کنسل کنن یا کارمند اخراج کنن واقعا کسی فکرشو نمیکرد
بلید دقییییقا توضیح داد دلایل خرید بانجی رو همونموقع ، فکر کنم باشه هنوز توو هایلایت هاش الان میرم میبینم
اره داداش معلومه که اون زمان هیچکس فکرشو نمیکرد
الانم که پروژه دیویشنو کنسل کرده حتما بازی توو استاندارد مد نظر سونی و بانجی نبوده
اما ی سوال
بانجی در چه حد قدرت تصمیمگیری و لغو و تایید عناوین سرویسمحورو داره؟
منظورم اینه که همونطور که این پروژه رو لغو کرد این قدرت نسبت به استدیوهای تاپ سونی مثل ناتیداگ و سانتامونیکا هم داره؟
اگه به عنوان مشاور بهشون نگاه کنیم احتمالا بانجی نیست که کنسل می کنه. بانجی صرفا نظرشو در مورد ابعاد مختلف اون بازی ارایه می کنه. مسلما جلسات زیادی هم با سران استودیو و سران پلی استیشن داشتن و در نهایت مدیریت پلی استیشن بوده که تصمیم نهایی رو گرفته. در مورد باقی بازیا هم احتمالا همینطور برخورد کنن (حداقل اصولیش اینطوریه).
واقعا نمیدونیم
هرچند به نظر میرسه فقط دیویشن به مشکل خورده
امیدوارم اقا بالاسر ناتی داگ نشن
اگر مایکروسافت اینکارو میکرد میگفتید مایکروسافت بلد نیست مدیریت کنه ولی سونی اینکارو کنه میگید افراد نا کار آمد رو اخراج کرد یعنی مدیریت خوب!!!
مایکروسافت استودیو تازه ساخت بازی سرویس محور بزنه تهش شده رسپاوون ولی سونی همش اخراج!!
👈مایکروسافت مدیریت بلد نیست چون دو ساله بازی درست و حسابی ندارید.
👈سونی مدیریت بلده چون از اول نسل بالای ده تا انحصاری متا سبز AAA داشتیم.
بقول دهه هشتادیها فشار بخور
حرفت قبول دارم ولی سر استودیو ها تازه کار مایکروسافت بهتر از سونی عمل کرده
اگه کامنت منو دوباره نگاه کنی تو پرانتز ذکر کردم کاره درست و خوشایندی نیست
ولی تیمی که بلد نباشه بازی بسازه باید چیکار کنن؟
منم کارشو تایید نکردم
فکر کنم از کامنتم مشخص باشه فقط تعجب کردم از این که بانجی چه قدر قدرت پیدا کرد خیلی یهویی
سونی اگه مدیریت بلد نبود این همه بازی AAA عرضه نمیکرد از اول نسل تا الان
فکر کنم چه فن pc یا ps و Xbox باهم نظرشون یکسان باشه که کاره درست یا مدیریت درست بود این بود پروژه ای به اسم ردفال کنسل شه
اگه بازی معرفی نمی شد اصلا کسی صداش در نمی اومد
الانم داشتن رو دیس آنرد ۳ کار میکردن(چون تیم دیس آنرد رو ردفال کرد میکرد از جمله کارگردان این بازی)
از اون سمت سونی میگه ما هیچ ترسی نداریم از لغو کردن بازی هایی که میدونیم یا احتمال میدیم شکست میخورن
مدیریت درست همینه (نه اخراج)
مایکروسافت هم باید چنین رویکردی میگرفت، استودیو رو ازاد نمیذاشت، کوالیشن رو که متخصص انریل انجین هستن باید میفرستاد بالا سر ارکین (همونطور که استودیو های سونی مثل یه خانواده با هم رفتار میکنن و در هر همه زمینه ها از هم کمک میگیرن)
مایکروسافت اگه بتونه استارفیلد رو خوب در بیاره و در ادامه مدیریت شو عوض کنه چیزای خوبی میبینیم 🙂
من قبلا گفتم ایراد مایکروسافت دقیقا این هست زیاد از حد داره روی بازی های سرویس محور کار میکنه , بازی های سرویس محور هم شانسی هستند و اکثر هم متاشون زرد میشه ,
ضعف مدیریتی یعنی اینکه از بازگشت خالق عنوانی که عکس کارکترش رو پروفایلته به استودیویی که خودش توش این عنوان رو ساخته جلوگیری کنی نه که صرفا ی عنوان ضعیف رو لغو کنی
آقا همه که مثل شما کشته مرده ابروی ومپایرای ردفال نیستن
سونی اگه فقط دنبال استفاده از تجربه دیگران برای ساخت عناوین سرویس محور بود میتونست بره از اپیک گیمز کمک بگیره که ۵ درصد سهامش رو هم داره.
خرید بانجی فقط برای استفاده از تجربه استودیو نیست، برای سود سرشار destiny و از اون مهمتر دو تا ip جدید بانجیه که تا ۲۰۲۵ از راه میرسن و سونی رو تو ژانر شوتر هم یکی از قطبهای صنعت گیم میکنن.
سونی خیلی رو بانجی حساب کرده و داره حسابی بزرگش میکنه، الان بانجی ۱۶۰۰ تا کارمند داره (پاسال ۱۲۰۰ تا داشت).
اون دوتا آیپی بانجی اگر بیان کاملا مولتی پلتفرم خواهند بود عزیزجان، پیشنهاد میکنم به مفاد قرارداد ادغام بانجی و سونی یه نگاه بندازید، سونی به شوتر انحصاری نیاز داره، شوتدهای مولتی پلتفرم بانجی حتی فرست پارتی پلی استیشن هم نیستن، میشن فرست پارتیه کمپانی سونی
مولتی پلتفرم شامل پی سی و پلی استیشن میشه. هیچ جایی حرفی از اکس باکس نزدند.
آمار فروش Marvel’s Spider-Man و The Last of Us Part I هم رو PC اومده به ترتیب ۱.۵ میلیون و ۳۶۰ هزار نسخه فروختن
بازی ها سرویس محور ساختون راحت نیست و اولش متاش زرده بعدش باید روش کار کنی بکشونیش بالا , که اینجا تیم ساپورت قوی میخواد , سونی تو این بخش هیچ تجربه نداره , گیمرا ببین چهارتا بازی های پلی استیشن متاشون زرد بشه بی خیال این کنسول میشن
من همین الان میگم the last of us مولتی پلیرش شکست میخوره , چون اصلا بازی های سوم شخص مولتی پلیرشون هیچ طرفدار نداره , مگر اینکه مثل read dead و gta باشه یا مثل فورنایت هزارتا اسکین بده
چنتا مولتی پلی سوم شخص موفق برات بگم؟😂
به نظرم تنها بازی هایی که روز عرضه محتوای کاملی داشتن دستینی ۲ و دیویژن ۲ بوده
اگه لست انلاین هم در حد همین دوتا بازی چه بسا بیشتر محتوا داشته باشه به نظرم خیلی ازش استقبال میشه
معیار بنده بیشتر توئیچ هست که آمار پلیر و بازدید ها رو نشون میده معیار دقیق جایی دیگه نیست
دستینی ۲ بازی موفقی بود و دیویژن ۲ نه , سوم شخص زیاد طرفدار نداره و زود خسته کننده میشه
اصلا چرا انقد اصرار دارن رو مولتی پلیر لست آف آس، من نمیفهمم 😂
این بازی بخاطر استوری مودشه که معروفه، اصلا کل اعتبار بازی به داستان و شخصیتهاشه
گیمپلیاشم اخه به بازی انلاین نمیخوره، رقابتی نیست و بیشتر سبک مخفیکاری داره
نهایتا یکی دو بار هم از رو کنجکاوری بری لستو مولتی بزنی… چند نفر حاضرن یه تیکه مولتی لست بازی کنن؟
همون روزی که سونی بانجی رو به دوبرابر قیمتش خرید و حتی زیرمجموعه ps studios هم نیومد، بلید گفت این خرید با همچین قیمتی برای سونی میصرفیده و درواقع چاره ایی نداشته چون بانجی رو لازم داره تا از تکنولوژی و فن و تجربه شون در جهت پیشبرد لایوسرویس هاش استفاده بکنه.
این بلید کیه؟
این همه نقل قول ازش میشه
فن بوی در لباس تحلیلگر که نیست؟
دقیقا همینی هست که گفتی
فن بوی ماکروسافته که خودشو نینتندو فن جلوه میده این اکانته هم که مدام داره ازش حرف میزنه احتمالا اکانت خودشه اومده یجوری جلوه میده انگار پیرو و فن داره بلکه ۴ نفر برن حرفاشو گوش بدن جدی نگیر، از هر ۱۰ تا کامنتی که این اکانته میذاره تو ۹ تاش اسمشو میگه
من زیاد از این مسائل سر در نمیارم اما بعضی از تحلیل هایی که ارئه میده خوبه
بلید همون همون کسی هست که وقتی ps5 معرفی شد مطلب کار کرد که آره ps5 باعث عقب ماندگی بازی های نسل ۹ میشه pc و xbox باید پاسوز کنسول ضعیف ps5 بشند و این کنسول هیچ تکنولوژی جدیدی نداره در حالی که هیچ نظری در ارتباط با xbox ss نداد از نظرش ps5 باعث عقب ماندگی بازیا نسل ۹ میشود اما xbox ss خیر
ی آدمی که نیم روش دو روئه
سنگین بود
فکر کن نظرات دو هزاریه اون فنبوی فشاری رو بکنی سر لوحه حرفات بعد بیای اینجا حرف از با سواد بودن بزنی 🤣🤦♂️
بانجی بهترین خرید ممکن برای سونی بود چند تا از با استعداد ترین شوتر ساز ها و مولتی پلیر ساز ها تو بانجی هستن،بزرگی دستینی این موضوع رو هم تایید میکنه
یادش بخیر یک زمانی چقدر خبر خریداری شدن بانجی خورد تو ذوق مون،خیلی هامون می گفتیم با این مقدار هزینه پلی استیشن می تونست خریده ای دیگه ای داشته باشه.اما با گذشت زمان حیاتی بودن این خرید خودش نشون داد،وقتی قرار آثار متعدد سرویس محور با برند پلی استیشن روانه بازار بشن بدون تضمین کیفیت و نظارت صحیح تبدیل می شوند به اثری مثل halo infinite در نهایت خروجی میشه از دست رفتن اعتبار پلی استیشن در نزد گیمرها؛برای جلوگیری از این اتفاق وجود بانجی از ضروریات
فوق العاده است …
من دیگه صبرم لبریز شد
بعد از اون سمت ماجرا مایکروسافت فقط شرکت هارو میخره تا بازی های در حال ساخت و بازی های آینده شرکت رو انحصاری کنه
دقیقا همینه. مایکروسافت هیچ خلاقیتی از خودش نشون نمیده و مدیریت بدش باعث شده فقط بره استدیوهای بزرگ رو بخره
درستشم همینه
طبیعیه
پ.ن چه عجب بعد از مدت ها لوگوی استودیو هیون ( haven) رو دیدم