نبردهای Final Fantasy 16 از بازیهای قدیمی God of War الهام گرفتهاند
کارگردان هنری بازی Final Fantasy 16 به تازگی گفته که تیم توسعه این بازی عمیقا به سری God of War به عنوان منبع الهام نگاه کرده و سعی کرده تا چیزی بهتر از آن بازیها را ارائه دهد.
Final Fantasy به عنوان یک فرنچایز همیشه لحظاتی عظیم و حماسی زیادی را به بازیکنان ارائه داده است، با این حال به نظر میرسد که اثر اصلی بعدی این سری یعنی Final Fantasy 16 قرار است حتی بیش از پیش در این زمینه بدرخشد. بدون شک جالب است بدانید که یکی از منابع الهام اصلی تیم توسعه Final Fantasy 16 در این زمینه سری بازیهای God of War استودیوی Sony Santa Monica بوده است.
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده بازی Final Fantasy 16، در مصاحبهای جدید با Push Square گفت که این اکشن نقشآفرینی در چندین زمینه از بازیهای قدیمی God of War الهام گرفته است. یوشیدا گفته که به خصوص باس فایتهای آن بازیها و تنوع و منحصر به فرد بودن طراحی آنها الهامبخش نبردهای Eikon علیه Eikon بازی Final Fantasy 16 بوده است. وقتی از یوشیدا در مورد الهام بازیهایی مثل God of War و The Witcher روی Final Fantasy 16 سوال شد، او گفت:
من عاشق هر دو بازی هستم، خصوصا God of War. دیوانگی باس فایتها در God of War وقتی آن سری بیشتر اکشن بود… طراحی بازی برای هر مرحله بسیار متفاوت است و باسها هم منحصر به فرد هستند. همه چیز با قدرت ساخته شده است، شما میتوانید قدرت را حس کنید. پس با اینکه شخصا بازیهای جدید God of War را هم خیلی دوست دارم، من بیشتر به بازیهای قدیمی God of War و خصوصا باس فایتهای آنها نگاه میکنم. تمام آنها طراحی متفاوتی دارند. تمام آنها منحصر به فرد هستند. ما از این مورد در طراحی نبردهای Eikon علیه Eikon خود الهام گرفتهایم تا همان حس و حال را خلق کنیم.
هیروشی میناگاوا (Hiroshi Minagawa)، کارگردان هنری Final Fantasy 16، هم گفته که تیم توسعه این بازی دائما به سری God of War نگاه میکرد تا مطمئن شود که چیزی که آنها میسازند بهتر است:
ما واقعا عمیقا به بازیهای God of War نگاه کردیم. با مقایسه دائم آنها با خود مطمئن میشدیم که چیزی که ما ساختهایم قابل مقایسه است.
یوشیدا در مصاحبهای جدید در مورد روند توسعه Final Fantasy 16 هم صحبت کرد و گفت که تیم توسعه بازی با انجام برخی اقدامات ضروری مطمئن شده تا اشتباهات Final Fantasy 15 را تکرار نکنند. شما میتوانید با مراجعه به این لینک بیشتر در این مورد مطالعه کنید.
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. همچنین دموی حدود دو ساعته این بازی دو هفته پیش از عرضه آن در دسترس قرار خواهد گرفت و بازیکنان قادر خواهند بود تا پیشرفت خود از دمو را به بازی اصلی ببرند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
دلم برای هکن اسلش گاد آف وار تنگ شده اگه واقعا الهام میگیره وسوسه خرید بازی بازی بیشتر میشه👍
همش دروغه واسه این که گیمرا رو به سمت این بازی بکشونن همچین حرف هایی میزنن . به نظر من این بازی خیلی زود تکراری میشه ارزش خرید نداره واسه همین هم انحصاری پلی استیشن شده تا مردمو تو خماری بزارن بعد چند ماه برای پلتفرهای دیگه ارزه شه تا فروش خوبی داشته باشه
به به عالی
شاهکار تاریخی در راه است
زرق و برق مبارزاتش بیشتر به DMC شبیه هست تا گاد های قدیمی ، جهان بازی هم به گاد ۲۰۱۸ شبیه تره تا گاد ۱تا۳. نمیدونم چرا این حرفو زد شاید جاهایی که نشون ندادن اینطور باشه… درکل بازی جالبی به نظر میاد اما خیلی از فینال فانتزی بودن فاصله گرفته و سمت سینمایی بودن رفته. از نسخه ی ۱۵ به این ور، دور شدن از ریشه ها استارت خورد… امیدوارم حداقل تا حدی مثل نسخه ۱۵ به ریشه ها پایبند مونده باشن.
شما به بزرگی خودت کارگردان بازی رو ببخش اشتباه کرده
اگر منظورت از سینمایی شدن کات سین های زیاد بازی هست فاینال فانتزی همواره به داشتن کاتسین زیاد و البته جذابش معروف بوده
ولی خب سبک مبارزات بازی کاملا دگرگون شده
مبارزات بازی کلا تغییر کرده و شبیه DMC هست تا گاد. DMC اینطور زرق و برق تو مبارزاتش داره و سرعتی هست که حالت ژاپنی بودن رو بخوبی القا می کنه از این حیث این مورد منفی برای ff16 نیست اما این که میگه گاد نمیدونم دقیقا کجاش رو میگه.
راجع به کات سین که کلا این بازی به این موضوع معروف هست. اما منظور من از سینمایی شدن به حالت جدید بازی هست که خوب هرطور نگاه کنی اصلا شباهتی به FF های قدیمی نداره و شکل و شمایل سینمایی به خودش گرفته. این به جذب مخاطب جدید قطعا کمک میکنه اما باید دید میتونه نظر طرفداران قدیمی رو هم جلب کنه یا نه؟
انگار متن رو نخوندی و فقط تیتر رو نگاه کردی. داره میگه برای مبارزات ایکون ها از گاد الهام گرفته نه مبارزات شمشیرش
فکر کنم منظورش اون فایتاس که کریتوس بزرگ می شد یا حداقل باس غولپیکر بود. مثل آخر نسخه اول و جنگ با آرس بعد باز کردن پاندورا. حداقل چیزی که تو تریلرا دیدم این حس میده.
چرا خواندم اتفاقا جزو کسانی ام که نقد یا خبری رو تا انتها میخوانم اگر بخوام نظر بدم. منظور من به بطن و درون مایه مبارزات هست تا ظواهر اون. از این جهت شباهت های ظاهر به گاد داره حتی یکیش خیلی به مبارزه با اریس شبیه بود. اما مبارزات و استایل اونها به DMC نزدیکه تا گاد. حالا نمیدونم چرا فکر میکنید این نکته منفی حساب میشه!!!
زیاد خودتو درگیر این نکن محسن جان کلا دنبال هیت سونیه همین انحصاری مایکرو بود الان به به و چه چه میکرد
این یارو ترول و بیکاره محسن جان
الان احساس خطر کردی که کسی مقامت رو تو گیمفا از دستت دربیاره 🤔؟
شبح جون فوکوس کردی رو سورنا جریان چیه ؟! 🙂
سورنا تروله ولی برعکس من سعی میکنه آدم خوب و منطقی و بیآزاری جلوه کنه. از آدمهای زرنگ خوشم نمیاد.
من اینطور فکر نمیکنم عزیز جون
این یارو به من میگه از ترول ها بدتری! خوب چه کسی از ترول ها آزاردهنده تر هست؟ کسی که دست رو مسایلی میزاره که افرادی مثل اینا هم توانایی لازم برای فهمیدن این که طرف داره درست میگه رو دارن اما دوست ندارن اون مسایل مطرح بشه! وگرنه فرد ترول رو همه از کنارش رد میشن و طرف تبدیل میشه به امثال همین یا اون (حیف اسم) اتزیو.
بیا پایین بابا
تو رو که سر تا پات هیت سونیه همه دیگه شناختنت داره برای کلاس میزاره
سابقهای کامنت های منم هست و امثال شما ها هم که نیاز به چیزی نیست، اتفاقا دیدن حرص امثال شما ها بیشتر ترغیبم میکنه تا از زوایایی که اصلا دوست ندارید بیام به بازی ها نگاه کنیم. البته شخصی مثل تو که کلا اینجا فقط هست یعنی میدونی فقط هستی که آدم یه دستی رو سرت بکشه و بره. فکر نمیکنم بیشتر از ۱۳/۱۴ هم داشته باشی چون فوقالعاده درک مطلبت پایینه،تو همینجا داری به کسی که از مقام مقایسه با DMC حرف میزنه میگی هتت میده!!! اگه مبارزاتش نصف DMC هم غنا و عمق داشته باشه این بازی رو تبدیل به یکی از بهترین ها میکنه اون وقت تو و امثالت چون نمیتونید اینو بفهمید و تنها چیزی که به مخیله شماها میرسه همین حرف های سطحی و پیش پا افتاده است میای میگی هیت! من بخوام هیت بدم اولا دست رو دونه درشت تر ها میزارم و دوما چنان این کار رو انجام میدم اولا شماها به گریه می رفتیم دوما که صدتا گندآگاه تر از تو هم نتونن ماله بکشه. پس به خودت لطف کن با هم لول های خودت بحث کن.
تو هم سر تا پات نفرته
الگوم تو بودی
هرکسی بدون توهین به دیگران میتونه نظرش رو بده ، حتی اگر هیت باشه ، من تا به الان سورنا رو منطقی دیدم ، باز اگر این حرفت رو به من میزدی منطقی تر بود ، ولی سورنا 🤔 نه به ایشون نمیچسبه
البته امیر جان شما که لطف داری. الان سه نفر دیگه با دلیل بهم ریپلای زدن و جواب دادن و جواب گرفتن و خیلی هم خوب بود. نشون میده طرف اول کامنت رو درست فهمیده بعد نظرش رو گفته کما این که اساسأ با نظر من مخالف باشه و اثبات هم بکنه که من در اشتباه هستم، هیچ ایرادی ندارد. الان یکی از دوستان که احتمالا بیشتر از من این بازی دیده، ضمنن پذیرش این که بازی به سمت سینمایی بودن رفته ، مضمونا گفت که نگران نیست و خیلی سینمایی نشده، بخاطر شناخت قبلی که ازش دارم رفتم تریلر های که تو محیط های باز تری هستن رو نگاه کردم دیدم درسته میگه، درواقع بازی جهانش رو فدای سینمایی شدن نکرده. اما این که چهارتا معلوم الحال بخوان چنین حرف هایی بزنن و فکر کنن با این روش ها میتونن طرف رو از ابزار نظر منصرف کنند. بد در اشتباه هستن! دست کم در مورد من!.
سورنا حتی اگه منطقی هم باشه دلیلی بر این نمیشه که علیهش نفرت پراکنی نکنیم. آزادی بیان حتی برای ترول کردن بخشی از حقوق انسانی ماست.
مبارزات ایکان ها دقیقا یاداور باس های سه گانه هست.مبارزات بازی هم از اونجایی که ryota suzuki جز دیزاینر های بازی هست تعجبی نداره که به سمت dmc رفته.از لحاظ سینمایی تر شدن هم قبول دارم اما نمیشه گفت که خیلی از ریشه ها دور شده و این دور شدن از ریشه ها تا حدود زیادی به نفع بازی هست و موجب پیشرفت میشه, همیشه دور شدن از ریشه ها چیز بدی نیست.
محمدامین حیدری
من نمیدونستم سازندگانش از DMC هم هستن. اما وقتی اولین تریلر بازی رو دیدم تو اولین نگاه متوجه دایول می کراییزه شدن بازی شدم. کامبوهای سریع درمقابل استقامت بالای انمی ها، استایل DMC هست که فرصت پیاده کردن کامبو ها و استایل های ترکیبی رو به گیمر میده. در گاد شاهد روند معتدل تری از مبارزات هستیم که طی اون دشمنان رو سریع تر میشه کشت و تیکه تیکه کرد!.
راجع به سینمایی تر شدن هم خوب بازی به سادگی قابل تمایز از نسخه های قدیمی هست و به نسخه ی ۱۵ شبیه تره و البته سینمایی تر ولی اگر به نسبت اون بتونن تعادلی بین سینمایی بودن و آزادی عمل ایجاد کنن جالب توجه میشه. نمیگم دور شدن از نسخه های قدیمی لزوما بد هست اتفاقا میشه با حفظ نکات مثبت قدیمی نکات مثبت جدید هم به وجود آورد اما مخالف این هستم که اساسا همه چیز تغییر کنه.
دایول می کراییزه 🤣🤣🤣🤣🤣
آره چون انحصاری سونیه سینماییه 🤡
دوست داشتی ریدفال نداشتی ولی فاینال فانتزی ۱۶ داشتی؟
مبارزات و سیستم فایتش بله به DMC خیلی شباهت داره ولی بیشتر درمورد باس فایت های بازی دارن صحبت میکنن که خود من به شخصه یاد باس های غول پیکر سه گانه یونان اوفتادم
بازی به شدت از سینمایی بودن که با همین سری وارد جهان بازی شد فاصله گرفته و اکشن شده. فکرکنم یا کلمه سینمایی رو دارید جای بلاک باستر استفاده می کنید (که شماره ۱۳ عملا بلاک باستر زمان خودش بود) یا بازی ها رو از شماره ۷ امتحان نکردید.
این بازی محکوم به شاهکار بودن ، جز محدود بازیهایی هست ک انقدر نظرات مثبت پشتش باشه ، حلالتون
راجب سری گاد واقعا بعضی وقتا یاد اون باس ها میفتم تموم خاطراتم زنده میشه
من گاد یک و دو رو با ps2 بدون حافظه تمومشون کردم شاید بیش از صدتا سی دی خرج کردم چون زود خش میشدن
یه جوری بود مثلا شصت درصد بازیو رفته بودم یجا از معماهاش گیر میکردم ولش میکردم دو سه روز بعد باید از اول شروع میکردم برسم به اونجا ، تا ببینم میتونم ردش کنم یان بخصوص تو گاد ۲ جایی ک باید مرده رو مینداختی توی رودخونه و از اون ور رودخونه بگیریش خخ
یه چیز دیگ هم بگم من گاد دو ، یک رو حتی نمیدونستم ک میشه شمشیر هارو با اون خون هایی ک بدست میاری اپگرید کنی مثلا گاد دو وقتی تموم قدرتهای کریتوس از دست رفت من تا تهش باهمون قدرت بازیو تموم کردم
پ ن: دهنم سرویس شد تا خواهران تقدیر رو سرویس کردم
بزرگوار ما تو God of war های قدیمی می کشتیم می رفتیم جلو، ده دقیقه برای کشتن یک enemy ساده وقت نمی گذاشتیم.گفته بودن این نسخه را سعی کردن طوری بسازن که طیف بیشتری از گیمرها را جذب کنه اما همین موضوع وقت گیر بودن درگیری ها می توته پاشنه آشیلی باشه برای جذب مخاطب
(البته همچنان این بازی جز مورد انتظار ترین عناوین برای من؛اما نقاط ضعف نمیشه منکر شد)
درگیری اگه سیستم مبارزات جذاب و مهارت محور باشه سگش میارزه به کات سین دیدن
“دیوانگی باس فایتها در God of War وقتی آن سری بیشتر اکشن بود” هی ……
.
.
میشه گفت :
سری گاد آف وار یونان + ویچر + دویل می کرای + سری فاینال فانتزی = فاینال فانتزی ۱۶
ترکیب خفنیه اگر همه چی درست پیاده سازی شده باشه که با توجه به تریلر ها خیلی امیدوار کننده به نظر میرسه
من هیچ وقت برای فاینال فانتزی انقدر هایپ نبودم
همه خبراش عاالیه
هر جور حساب کنی متا زیر ۹۰ نمیگیره
میشه بگی از کجای ویچر الهام گرفته
حتی اگر خود سازنده ها هم نمیگفتن, تو تریلر های اولیه بازی خودم و بسیاری از افراد متذکر شدن که مبارزات بازی به خصوص ایکان ها یاداور باس های سه گانه گاد هست و افسوس بسیار از اینکه سازنده های ffxvi بازی های قدیمی گاد رو منبع الهام خودشون قرار میدن و دوس دارن که در حد و اندازه اونها و یا فراتر از اون برن اما سازنده جدید گاد یعنی اریک ویلیامز وقتی داستان اوریجینال رو بهش نشون میدن بهش میگه تاریخ گذشته و تکراری.
واقعا افسوس و صد افسوس…
کجا این حرفو زده یادم نمیاد
یادمه کوری گفته بود کریتوس قدیم تک بعدیه و کریتوس جدید بهتر و قویتره این حرفا
که این حرفا طبیعیه میخوان جنس جدیدو تبلیغ بکنن دیگ
گیم خوبی از آب در میاد
چقدر خوب هایپم بیشتر شد
امیدوارم یک روزی ی ریمیک خفن از سه گانه گاد ببینیم
در نبود گاد هک اسلش از فرصت استفاده کنید فقط نمیدونم چرا ماکرو یه کپی از گاد ۲ یا۳ مثل نینجا بلید که کپی نینجا گیدن بود نمی سازه الان وقتشه ماکروسافت جان
*”من عاشق هر دو بازی هستم، خصوصا God of War. دیوانگی باس فایتها در God of War وقتی آن سری بیشتر اکشن بود…”*
داشتم شام میخوردم و مقاله رو میخوندم ، این قسمت رو که خوندم ،یاد یه چیزی افتادم ، یاد لحظه ایی که کریتوس رو پشت کرونوس (اگر اشتباه میکنم خودتون ببخشید) در حال جنگیدن بود و کرونوس در همون لحظه داشت از کوه المپ بالا میرفت ،تا با زئوس بجنگن دوتایی !! خداییش این اگر دیوانگی نیست چیه ؟! اگر تونستن چیزی شبیه به این بسازن من میگم به سطح گاد آف وار نزدیک شدن، خود دوتا گاد آف وار اخیر هم از لحاظ صحنه های حماسی نزدیک به لول اون سه گانه قدیم نیستن ، در واقع اکشن محض رو کم کردن و استودیو به نظر من نمیتونست با همون لول ادامه بده و این رو متوجه شده بودن اعضای استودیو …..
در کل امیدوارم بتونن بازی شاهکاری تحویل گیمرها بدن و تا سالها از این عنوان یاد بشه ، البته یه چیز بگم بهتره این صحبت ها بعد از ریلیز شدن گیم زده بشه و به نوعی هایپ جهت دار درست نکنن برای خودشون و شرایط مقایسه رو در ذهن گیمر ایجاد نکنن ! این خیلی خطرناکه مخصوصا که بازم میگم لول ۳ گانه اول گاد وحشتناک بالاست ، باید بعد از موفقیت میگفتن که الهام گرفتن !
کلا اشتب گفتی اصلا موقعی که به فایت کرونوس می رسیم ما تو جهان زیرین (تارتاروس) هستیم، کرونوس اصلا تو جنگ نبود کلا یجای دیگه بود اونی که می گی گایا بود که اخرشم خیانت کرد
کرونوس نبود اون Gaia بود
اون تایتانی که کریتوس رو دوشش بود گایا بود نه کرونوس
گفتم احتمال اشتباه زیاده ، چون هرجور یادم بود ، زن بود و کرونوس مرد بود ،ولی تنها اسم تو ذهنم بود ، در کل حق مطلب رو ادا کردم با یادآوری اون صحنه دیگه ؟!
بله درست گفتین
البته بخشی از لول دیزاین های گاد ۳ همچنان رو نقاط مختلف بدن کرونوس پیاده سازی میشدن مثلا دستشو کتفش و در آخر هم پیشونیش
پورت pc هم بده لامصب
چقدر بدبخته که از کچل در آتن اسکی رفته 😂
فاینال فنتزی با تم گیم اف ترونز و مبارزات dmc 5 و باس فایت های gow!!!!
هعی
چی بودیم چی شدیم
ببینید گادا یونان چقدر شاهکارن که بعد این همه سال کارگردان فاینال فانتزی تازه اومده میخاد الهام بگیره و اون باسفایتا دیوونش کردن،
بعد رگناروک از یه زن و چارتا غورباقه کتک میخورد
افسوس
وقتی گفتن از لست ۲ الهام گرفته معلوم بود اونجوری میشه
بعد رگناروک از یه زن و چارتا غورباقه کتک میخورد🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
خیلی خوب بود 👍👍
والا بخدا
یه ماموریت فرعی داشت باسفایتش یه غورباقه نیم متری بود با زبون پنج متری،
همون غورباقه از کل خدایان نورس جز بالدر قوی تر بود🤣
شدید هایپم واسه بازی فعلا فایو ندارم اما تا یک ماه یا دوماه دیگه فایو گرفتم تا گرفتم همین فاینال فانتزی ۱۶ میخرم و گاد رگناروک
واقعا محیط های بازی خیلی قشنگن سیستم مبارزات خیلی خوب بوده تو گیم پلی هایی که ازش دیدیم داستان هم احتمال زیاد قوی باشه دیگه چه میخوایم ؟ از لحاظ فنی هم که سازنده ها اونقدر از بازی مطمئن هستن که پچ روز اولم نداره همه اینا میگه که قراره با ی شاهکار طرف باشیم
تازه اون گاد ها اگه الان ساخته میشد ببینین چقدر فک برانداز تر میشد
منتقد IGN توی نقد اولیه نوشته باس های GoW و SoC در مقابل این بازی کوچکن و نبردها بسیار حماسی هست. صبر کردن برای بازی واقعا سخته.
ترکیبی از dmc و GOW(سه نسخه اول)