معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

برخی از انیمه‌های مشهوری که طی چند دهه گذشته ساخته و پخش شده‌اند، مسیر متفاوتی را نسبت به مانگای خود در پیش گرفته و این مسئله با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است.

مسئله‌ای که طرفداران مدیوم‌های مانگا و انیمه به صورت متفق‌ القول در آن هم‌نظر هستند، این است که به صورت رایج شاهد ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی گوناگونی از مانگاها هستیم تا این که به صورت اوریجینال اثری از پایه در دنیای انیمه به ارمغان آورده شود. البته که چنین اتفاقی به خودی خود مسئله منفی به شمار نمی‌رود اما در حوزه اقتباس‌ها نیز شاهد رویکردی ۲ گانه از سوی سازندگان هستیم.

در حالی که از یک سو اقتباس‌هایی وفادارانه و مو به مو از مانگاها در غالب انیمه ساخته و پخش می‌شود که رضایت مخاطبین را در پی خواهد داشت، در سوی دیگز نیز شاهد به تصویر کشیده شدن عناوینی هستیم که تنها از نام مانگا برای مسائل تبلیغاتی بهره برده و عملاً هیچ وفاداری و ارتباطی بین انیمه و مانگا در آن به چشم نمی‌آید. موضوعی که می‌تواند دلایل مختلفی همچون عدم به پایان رسیدن نگارش مانگا داشته باشد و یا سازندگان انیمه تنها به الهام از مانگا اکتفا کرده و سپس مسیر منحصر به فرد خود را طی می‌کنند.

به همین دلیل نیز در مقاله امروز قصد داریم تا به معرفی مشهورترین انیمه‌هایی بپردازیم که تفاوت‌های بسیاری با مانگای خود داشته‌اند. مسئله‌ای که دلیل این تفاوت‌ها را بررسی کرده و به “چرایی” آن خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت انیمه و مانگا Yu-Gi-Oh (یو-گی-اوه)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مانگای Yu-Gi-Oh که اساساً حول محور بازی‌های کارتی به تصویر کشیده بود، به حدی مورد استقبال قرار گرفت که مجموعه‌ای تلویزیونی حول محور آن در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ به ارمغان آورده شد.

بال این حال انیمه Yu-Gi-Oh مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و از محبوبیت این کارت‌ها بهره برد تا تمام تمرکز خود را حول محور بازی‌های کارتی و رویارویی شخصیت‌ها براساس آن به تصویر بکشد تا جایی که بسیاری از وقایع و روایاتی که ربطی به بازی‌های کارتی نداشتند را کنار گذاشت و مسیر متفاوت خود را در پیش گرفت. البته که انتقادات به این مسئله سبب شد تا سازندگانش در مجموعه‌ای تحت عنوان “فصل ۰” به روایت موضوعات حذف شده بپردازند که آن هم همه وقایع مهم مانگا را پوشش نداد و به سبب ان که ترجمه‌ای حول محور آن صورت نگرفت، خیلی زود از یاد بینندگان آمریکایی و اروپایی این مجموعه فراموش گشت. سازندگان انیمه Yu-Gi-Oh رفته رفته فاصله این به اصطلاح اقتباس را با مانگا زیاد کرده و از یک جایی به بعد عملاً روایت جداگانه‌ای را در نظر گرفتند که هیچ ربطی به وقایع مانگا نداشت و این مسئله باعث بروز واکنش‌های منفی بسیاری در آن زمان شد.

تفاوت انیمه و مانگا Soul Eater (سول ایتر)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مجموعه Soul Eater نمونه بارز زمانی است که انیمه به انتهای داستان مانگا رسیده و پس از آن با کمبود محتوا روبرو می‌شود که به طبع باعث افت کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

از ۵۱ قسمت پخش شده این انیمه، تا قسمت ۳۷م شاهد اقتباسی کاملاً وفادارانه و جذاب از مانگای Soul Eater هستیم. با این حال زمانی که پخش هفتگی انیمه آن با انتشار ماهانه مانگا در تناقص قرار گرفت و سازندگانش با کمبود محتوای اقتباسی روبرو شده بودند، مسیر متفاوتی را برای پایان داستان در نظر گرفتند که باعث خشم طرفداران Soul Eater شد. در حالی که قهرمانان این مجموعه مسیری سخت و طاقت‌فرسا را برای تحقق خواسته‌های خود طی کرده بودند، به یک باره شاهد افت کیفیت فاحش این انیمه بودیم تا جایی که شخصیت‌های اصلی عملاً هیچ چالش ارزشمند و هیجان‌انگیزی را پیش روی خود نمی‌دیدند. با وجود این که جدا شدن راه انیمه و مانگا Soul Eater تقصیر هیچکس نیست اما این مسئله باعث ایجاد یک ۲ دستگی بسیار عجیب و غریب بین طرفداران شد؛ زیرا یکسری از آن‌ها نحوه پایان‌بندی انیمه و سرنوشت برخی از شخصیت‌ها را به پایان‌بندی مانگا ترجیح داده و برخی دیگر نیز برعکس این موضوع را باور داشتند.

تفاوت انیمه و مانگا The Promised Neverland (ناکجاآباد موعود)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مجموعه The Promised Neverland اتفاق عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته که نمی‌توان با قاطعیت از آن انتقاد کرد و یا در سمت مقابل آن را مورد ستایش قرار داد.

فصل نخست اقتباس The Promised Neverland در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و سر و صدای زیادی به راه انداخت. فصلی که با وجود تمام زیبایی‌هایش اما مشکلی بزرگ داشت و آن هم بهره‌مندی از المان‌های ترسناک بود. مانگا در سمت مقابل از یک مقطع به بعد به سمت ژانر ماجراجویی گرایش پیدا کرد و سازندگان انیمه در ۲ راهی عجیبی گرفتار شدند. زیرا بینندگان با المان‌های ترسناک ارتباط برقرار نموده و خواستار ادامه این رویه بودند اما در سمت مقابل ادامه این مسیر باعث می‌شد تا انیمه The Promised Neverland از مانگای خود فاصله بگیرد. این رخداد باعث شد تا فصل دوم این انیمه، وقایع زیادی از مانگا را نادیده گرفته و روایتی عجله‌‌ای را در پیش گرفت. در حالی که فصل نخست انیمه The Promised Neverland چیزی بالغ بر ۳۰ بخش از مانگا را اقتباس کرده بود، فصل دوم به عدد حدودی ۱۵۰ بخش رسید که باعث شد تا حجم عظیمی از وقایع و روایات یا نادیده گرفته شود و یا در حد تنها اشاره مورد اقتباس قرار بگیرد تا حدی که بسیاری از طرفداران این مجحموعه عملاً از تماشای فصل دوم خودداری کردند.

تفاوت انیمه و مانگا Bokurano (بوکورانو)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مجموعه Bokurano اثری ارزشمند در ژانر مکا بود که با المان‌های روان‌شناختی خود حسابی مخاطبینش را به وجد آورده بود.

با این حال در تصمیمی عجیب و غریب، کارگردان اقتباس انیمه‌ای آن یعنی هیرویوکی موریتا تصمیم گرفت که از همان ابتدا مسیر انیمه را از مانگا جدا کرده و برداشتی شخصی و متفاوت را از دنیای Bokurano به تصویر بکشد. حقیقت پشت ماجرا در این است که مانگای این عنوان روایتی بسیار خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه داشت و ابایی از کشتن شخصیت‌هایش نداشت، موضوعی که چندان باب میل هیرویوکی موریتا نبود و او تصمیم گرفت تا وفاداری کامل نسبت به مانگا را کنار گذاشته و از دنیای Bokurano برای خلق داستانی جدید الهام بگیرد (که البته در این بین همچنان شاهد برخی نکات داستانی مشترک بوده‌ایم) و او از این تغییر استفاده کرد تا خوانندگان مانگا را به انیمه خود جذب نماید و اثری را به تصویر بکشد که به مانند مانگا بی‌رحمانه عمل نکند. تصمیمی جنجالی و شجاعانه که البته نتیجه مثبتی را نیز در پی داشت و انیمه Bokurano به اثری تبدیل شد که علی‌رغم تفاوت‌های بسیار اما همچنان می‌تواند بینندگانش را به مانند مانگا، به وجد بیاورد.

تفاوت انیمه و مانگا Trigun (ترای‌گان)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

برخی از انیمه‌ها دچار مسائل و مشکلات بسیاری با مانگای خود می‌شوند که باعث شده‌اند تا بیش از یک اقتباس برای آن‌ها ساخته شود؛ موضوعی که گیربان‌گیر انیمه‌ای تحت عنوان Trigun شده است.

نسخه اولیه این انیمه که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد، براساس ۲۰ جلد از مانگایی بود که توسط یک مجله به چاپ می‌رسید و خیلی زود آن نشریه به تعطیلی کشانده شد. پس از این واقعه و در بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ مانگای جدیدی تحت عنوان “ترای‌گان ماکزیموم” توسط یک نشریه دیگر به چاپ رسید و این مسئله سبب شد تا محتوایی در حدود ۱۰ سال به هیچ عنوان در انیمه به تصویر کشیده نشود و عملاً مخاطبین در آن زمان شاهد سلسله‌ای از محتوای فیلر بودند که هیچ ارزش تماشایی نداشت و مخاطبین را از این مجموعه فراری داد. با این حال خوشبختانه در سال ۲۰۲۳ شاهد ساخت انیمه جدید و ارزشمندی تحت عنوان Trigun Stampede بودیم که اقتباسی بسیار وفادارانه‌تر نسبت به مانگا بوده و پس از مدت طولانی ۲۵ سال، بالاخره طرفداران این مجموعه موفق شدند تا شاهد ماجراجویی‌های وش استمپید به همان گونه‌ای باشند که در مانگا به تصویر کشیده شده بود.

تفاوت انیمه و مانگا Tsubasa Chronicle (سوباسا کرونیکل)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

عدم هماهنگی بین پخش مانگا و انیمه گاهی می‌تواند به تراژدی غم‌انگیزی بدل گردد که نمی‌توان تقصیر را گردن هیچ یک از طرفین انداخت.

زمانی که انیمه Tsubasa Chronicle به وقایع نهایی منتشر شده توسط مانگا رسید، سازندگانش مجبور شدند تا برای ادامه مسیر، روایت متفاوتی را در پیش بگیرند که منجر به افت کیفیت شدید این مجموعه شد. این مسئله به حدی خالقین مانگا یعنی گروه کلمپ را آزرده خاطر کرد که آن‌ها حق ساخت انیمه را از “تولیدی بی ترِین” گرفته و به استودیو جدیدی محول کردند تا باقی انیمه با فرمت روایی جدیدی ادامه پیدا کند. بزرگترین مشکلی که گریبان‌گیر سازندگان اولیه انیمه Tsubasa Chronicle شد، در خلق فیلرهای بی سر و تهی بود که اصل نمادین این مجموعه را زیر پا می‌گذاشت: مهم نیست که شخصیت مورد نظر چقدر اهمیت و یا طرفدار داشته باشد، هیچکس نمی‌تواند از تراژدی مرگ بازگردد.

تفاوت انیمه و مانگا (Boruto)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مجموعه داستان‌های ناروتو به حدی پرطرفدار و سودآور بود که پس از اتمام داستان اصلی، سازندگش نتوانستند تا بیخیال آن شوند و دست به ساخت فیلمی تحت عنوان Boruto زدند که حول محور فرزند قهرمان ناروتو جریان داشت.

در اصل ساخت مجموعه Boruto از یک فیلم آغاز شد که محبوبیت آن منجر به خلق مانگا و سپس انیمه‌ای سریالی گشت که در کمال تعجب از همان ابتدا این ۲ هیچ سنخیتی با یکدیگر نداشتند. سازندگان ناروتو که از محبوبیت و سودآوری آن به وجد آمده بودند، به سرعت ساخت انیمه و مانگا Boruto را به صورت همزمان آغاز کردند و این مسئله باعث شد تا شاهد افت کیفیت وحشتناک اثری باشیم که دنباله‌رو یکی از آثار نمادین تاریخ صنعت انیمه بوده است. سازندگان Boruto نه تنها منتظر پیشرفت مانگا نماندند تا طبق آن به روایت انیمه بپردازند، بلکه در عملی خودخواهانه دست به روایت منحصر به فرد خود زدند که منجر به خلق فیلرهایی بسیار ضعیف و غیرقابل تحملی شد که حتی محبوبیت اثری همچون ناروتو را نیز تحت تاثیر قرار داد.

تفاوت انیمه و مانگا Tokyo Ghoul (توکیو غول)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

فصل نخست Tokyo Ghoul به سبب اقتباسی وفادارانه از مانگا، به عنوان یکی از تماشایی‌ترین ساخته‌های صنعت انیمه به شمار می‌رود که تک تک قسمت‌های آن می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد بیاورد.

با این حال در کمال تاسف از فصل دوم به بعد شاهد پیش گرفتن مسیر متفاوتی نسبت به مانگاها بودیم که باعث شد تا افت کیفیت عجیب و غریبی را در انیمه Tokyo Ghoul شاهد باشیم. سازندگان این انیمه به جای آن که اشتباه خود را اصلاح نموده و از فاصله گرفتن نسبت به مانگا خودداری نمایند، دست به ساخت مجموعه جدیدی زدند که بیش از پیش خشم و انتقاد طرفداران را در پی داشت و باعث شد تا انیمه Tokyo Ghoul که می‌توانست به یکی از بزرگان این صنعت تبدیل شود، با سیاست‌های احمقانه سازندگانش به اثری فراموش شدنی بدل گردد که فصل‌های بعدی آن یکی پس از دیگری فاجعه‌آمیزتر بوده‌اند.

تفاوت انیمه و مانگا Black Butler (خادم سیاه)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

مانگای Black Butler یکی از طولانی‌ترین آثار ساخته شده می‌باشد که از سال ۲۰۰۶ تاکنون داستان آن همچنان ادامه دارد.

برخلاف باقی آثار این مقاله که انیمه به سبب نبود محتوای داستانی جدید، مجبور به تغییر مسیر شد، انیمه Black Butler پیش از آن که حتی پخش مانگا با آن به مشکل بخورد، از مسیر اصلی خارج شد و از قصت هفتم فصل نخست داستان متفاوتی را به تصویر کشید که منجر به تغییر بسیاری از المان‌ها شده و شخصیت‌ها نیز نسبت به مانگا عملاً زیر و رو می‌شوند تا جایی که در فصل دوم تنها نکته مشابه بین انیمه و مانگا، نام شخصیت‌ها بوده و این مسئله در سال ۲۰۰۸ به بعد موجب انتقادات شدید بسیاری از سوی مخاطبین این مجموعه شد. این حواشی و انتقادات در نهایت جواب داد و به مرور شاهد بودیم که سازندگان انیمه Black Butler از اشتباهات خود درس گرفته و به مسیر اصلی بازگشتند تا در نهایت اقتباس وفادارانه‌ای را نسبت به مانگا تهیه نمایند.

تفاوت انیمه و مانگا Fullmetal Alchemist (کیمیاگر تمام‌فلزی)

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به مشهورترین انیمه‌ای که مسیر متفاوتی را نسبت به مانگا در پیش گرفت و منجر به یک ریبوت مجددی شد که آن نیز تحت تاثیر محصول نخست قرار گرفته بود.

اولین انیمه اقتباسی از Fullmetal Alchemist در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز نمود که در آن زمان مانگا نیز به صورت آهسته مشغول روایت داستان خود بود. این انیمه پیش از آن که مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد، ۳۰ بخش اول را در عین این که به خوبی و رضایت بخشی مورد اقتباس قرار می‌دهد اما به آرامی شروع به ایجاد تغییراتی ریز و درشت کرده تا بتواند شرایط را برای روایت مستقل خود آماده نماید که در تحقق این مسئله با شکست روبرو شده و به اثری فراموش شدنی بدل می‌گردد. با این حال زمانی که اقتباس دوم تحت عنوان Fullmetal Alchemist: Brotherhood (کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری) در سال ۲۰۰۹ کار خود را آغاز می‌کند، سازندگانش تصمیم می‌گیرند تا از روایت وقایع اولیه مانگا که پیش از این به تصویر کشیده شده بود، خودداری کرده و علی‌رغم ساخت اثری ارزشمند و وفادارانه اما ریبوتی تمام و کمال لقب نمی‌گیرد. این اتفاق سبب می‌شود تا کار مخاطبین تازه وارد به دنیای Fullmetal Alchemist نسبتاً دشوار باشد؛ زیرا آن‌ها برای درک تمام و کمال وقایع این مجموعه باید به تماشای هر ۲ اثر پرداخته تا بلکه بتوانند درک کاملی نسبت به شخصیت‌ها و رخدادها داشته باشند.


در پیش گرفتن مسیری متفاوت نسبت به مانگا به عنوان اصلی‌ترین دلیل اختلاف نظر در بین طرفداران انیمه و مانگا به شمار می‌رود. به نظر شما دلیل اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی سازندگان چه می‌باشد؟ آثار دیگری را نیز سراغ دارید که بدین گونه بین اثر اصلی و اقتباس آن تفاوت‌هایی فاحش وجود داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

Professor Vergilo0ashil0o.77Lonesome guyیوهان𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸محمدامین حیدریDota2BlueMISTER XOmid_FshHadesParsaElden Lordهالک ایرانیassassin????meysambkanamemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MADAO گفت:

    از این لیست :

    The Promised Neverland

    Black Butler

    Tokyo Ghoul

    Boruto

    انیمه هایی بودن که من از دیدن ادامشون منصرف شدم.

    Fullmetal Alchemist هم قصد داشتم ببینم الان دیگه شک دارم!

    اکثر مواقع وفادار نبودن انیمه به مانگا یا فیلم سریال به منبع
    فقط باعث شکست اون اثر میشه.
    ….
    این قضیه به اصطلاح “شیردوشی” به انیمه هام راه پیدا کرده
    اینو بعد از دیدن بوروتو فهمیدم!

    ŁɨƮƮŁƹ ąřʍɨɲo0ashil0oMincraft77marioPop_StarBlueMISTER XesmaaielNimamore
    • Perfect گفت:

      Buruto که اشغاله
      FullMetal کدوم نخسه رو میگی که شک داری ببینی 😳 جفتشون شاهکاره مخصوصا Brotherhood که بهترین انیمه تاریخه.مخصوصا قسمتای پایانیش که میارزه به کل انیمه های تاریخ

      ŁɨƮƮŁƹ ąřʍɨɲBrith lordMincraftAMIREDota2Lone wolfPop_StarMADAO
    • Love Game گفت:

      فولمتال من هردو سری رو دارم ولی خب فقط نسخه دوم رو دیدم
      و اینکه پیشنهاد میکنم ببینی برا منی که نسخه اول رو ندیدم خیلی تاثیر منفی نذاشت و جز بهترین انیمه هام هستش

      MincraftmarioPop_StarMISTER XMADAO
    • morfin گفت:

      این نظر شخصی نیست و با یک تحقیق کلی تو ردیت می بینید نظر اکثریت هست که نسخه ی ۲۰۰۳ خیلی بد با شخصیت های بدون عمق و فراموش شدنی هست و انتاگونیست های مسخره و پایان مسخره و فایت های در حد seven deadly sins… ولی brotherhood که از روی مانگا هست جزو تاپ ریتد ها هستش .

      esmaaielMincraftMADAO
    • اول اینکه بی برو برگشت از اسم و عکس پروفایلت حال کردم. بد بخت تر و در عین حال جسور تر از هاسِگاوا تو گینتاما نداریم. دیّم اینکه من که همه طوره طرفدار FMAهستم و در عین حال از نقص هاش هم آگاهم میگم بشین همین جدیده رو ببین و زیاد دنبال نقد و حرف های بقیه نباش. حقیقتا سری اول رو ندیدم ولی بعد دیدن همین ریبوت به اوتاکو بودنم افتخار کردم و تازه فهمیدم که کلاس درس روایت داستان تو انیمه همین Fullmetal Alchemist: Brotherhood است و بس

      MincraftMADAO
  • esmaaiel گفت:

    اتفاقاً سری اول انیمه Fullmetal Alchemist خیلی قشنگه و خیلی داستان جالب تری داره (اگرچه هردو سِری عالین ولی من از داستان سِری اول بیشتر خوشم اومد)
    تو این انیمه خیلی از چیزها منطقی تر از سِری دوم هستن. مثلاً اینکه Homunculuها از کجا و چرا بوجود اومدن و چرا تبدیل انسان در کیمیاگری ممنوع هست (حتی مادر آل و اِد هم تبدیل به Homunculu میشه) و اینکه قدرت کیمیاگری در دنیای داستان از کجا منشاء میگیره.
    تو سِری دوم اون دانشمنده که دخترش رو تبدیل به کیمرا میکنه خیلی زود حذف میشه ولی تو سِری اول زنده میمونه و تاثیره بیشتری در داستان انیمه داره.

    Soul Eater هم انیمه عالی ایی هست.
    The Promised Neverland هم فصل اولش فوق العاده است. موقع دیدنش همون حس دیدنه دفترچه مرگ رو داشتم. فصل دومشم تا نیمه خوبه، ولی آخرش مزخرف تموم میشه.
    Trigun شاید سِری جدیدش مثل مانگا باشه ولی گرافیک cgiش اصلاً به دل نمیشینه. من همون سِری قدیمیش رو ترجیح میدم.
    Bokurano هم خوبه.
    توکیو غول هم واقعاً مزخرفه. دو فصلش رو به زور نگاه کردم!

    ArnaldPop_StarMISTER X
  • محض اطلاع دوستان :
    تیتر مقاله ( مشهورترین ها ) ست ، نه بهترین ها .
    الآن باز یه عده میان میگن فلان انیمه بهتر بود ، فلانی بدتر .

    Finrod_FelagundPop_Star????
    • «یک اوتاکو نمیگید چه خوب است و چه بد، فقط میگوید بهترین و بدترین چه هستند» 🤣😂😂. حالا هر کاری هم کنی بازم رو حرف خودشون باقی میمونند. زیاد خودت رو بابت این بخش از وجه تاریک انیم باز ها و اوتاکو های عزیز ایران زمین ناراحت نکن.

      ❤ NieR LoveR
  • siavash گفت:

    انیمه فقط دبیرستان دی اکس دی 🗿🗿🗿🗿🗿🗿
    بقیه هم خوبن تو این سبک ولی نمیگم که ریا نشه 🗿🗿🗿🗿🗿🗿

    Finrod_FelagundDota2HadesElden Lord
  • Ali slh گفت:

    هنوزم تو گیم رنجر با چند نفر روم میزنیم نسخه joey از مجموعه یوگی رو میزنیم و لذت میبریم، وفادار بودن به مانگا تو این انیمه واقعا مهم هستش

  • گمنام گفت:

    واقعا حیف ناروتو که دنباله ای به این افتضاحی داره

    Pop_StarBlueElden Lord
    • Perfect گفت:

      ناروتو کلا انیمه متوسط رو به پایینه

      هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)گمنامReversepointAMIREFinrod_FelagundElden Lord
      • همممم…. داستانش پتانسیل فوقالعاده ایی داره و گهگداری هم شاهد این موضوع بودیم و متاسفانه سیاست های پول پرستاره و همچنین «فایت» پسندانه استدیو پیروت چه در ناروتو و بلیچ و هنچنین بلک کلور و مسائلی چون نوع روایت داستان، کشش مانگا برای طول دادن داستان و سود بیشتر انتشارات، فیلر ها، بلوغ داستانی و یکسری اتفاقات دیگه باعث شد که ناروتو اون طور که باید و شاید نمایش داده نشه. من حقیقتا الان دارم شیپودن رو میبینم والان اپیزود ۲۳۰ هستم و کاملا درک میکنم که پتانسیل وحشتناک بالایی داره رو نابودی و انتطار میره. انشاالله که زود به صراط مستقیم برگرده

        گمنامPerfect
  • فصل اول انیمه ناکجا اباد حقیقا یک شاهکار هست.. به نظرم تم ترسناک هم خیلی بهش میومد و واقعا دوستش داشتم و کلا ترس رو به یه المان کاربردی تبدیل کرد
    فصل دو توکیو غول هم برای بنده یکی از جذاب ترین ها بود.. و حتی از یکش هم بیشتر لذت بخش بود… ولی فصل سه کلا داغون بود و بی ربط در اومد

    NimaFinrod_FelagundPop_Star
    • جالبه توکیو غول رو فقط فصل اوش دیدم چون تو سایت های زیادی در کنار ergo proxy, ghost in shell, monster, psycho pass جز بهترین انیمه های روانشناختی دسته بندی شده بود. ولی چون فصل دوم فایت زیاد داره و از شدت روانشناختی فصل اول کاسته شده سمتش نرفتم. هر چی بهم گفتند برو فصل دوم هم ببین گفتم اصلا هیچ راهی نداره!؟!. انشالاه که نظراتی چون شما که بسیار موافق فصل دوم هستید رو ما هم اثر بذاره و ببینیم که این فصل دو چی داره که همه میگن باید ببینی🙏👍🙏

  • یوگی اوه چندسالی میشه افت محسوسی تجربه کرده
    شاید arc v بعد از سری دوئل مانسترز پر افتخار ترین باشه ( گرچه خیلیا از پایانش بدشون اومد ) اما خود بازی رو به گند کشید ، با اون روش سامنینگ op یعنی Pendulum summoning بازی خیلی ضربه خورد به طوری که سری کارت لینک رو برا جمع کردن اون افتضاح ساختن که خودش افتضاح بزرگ تری به بار اورد ، جای تاسفه که این سری دست konami با لقب komoney افتاده که مدام فکر پوله و با ساختن کارت های op بازی رو روز به روز خراب میکنه
    هم از لحاظ گیم پلی و هم از لحاظ انیمه. دوران فایو دیز، زکسال و اوایل ارک فایو (متای نکروز، برنینگ ابیز و شدول) اوج این بازی از لحاظ card design بودن
    هرچند که انیمه توی ۳ تا سیزن اول تماما قوانین بازی رو داشن نقض میکرد!

    سول ایتر هم من به شخصه از فایت های بی نظیرش یادمه
    استین و مدوسا ، استار و کید،سول و بلک،ماکا و بلک استار و…
    و منم جزو اون دسته ای هستم که معتقدم پایان بندی سورس متریال انیمه که مانگا باشه به مراتب بهتر و ماندگار تر بود

    راجب فول متال الکمیست هم ساعت ها میشه حرف زد
    واقعا بی نظیره و بدون اغراق میشه گفت شاهکاره
    سلیم بردلی یکی از بهترین ویلن هایی هست که توی این مدیوم دیدم
    سری اولیه انیمه که ۲۰۰۳ ریلیز شد با اینکه کاملا به مانگا وفادار نبود و اندینگش هم ناقص بود ولی وورلد بیلدینگ بهتری داشت به نظرم نسبت به برادرهود

    فرانچیز Tsubasa که توسط آرتیست های CLAMP خلق شده درواقع یه کراس اور خیلی بزرگه که به تمام آثاری که CLAMP خلق کرده ارتباط داستانی داره(Angelic Layer, Chobits و مخصوصاً Cardcaptor Sakura) که متاسفانه اپیزود های فیلری که از روی مانگا ساخته نشدن گند زدن به کل این مجموعه و بدترین مورد این بود که یه سری از کرکتر هارو غیر منطقی زنده کردن یا یه سری از اتفاقات کلا رتکان شد،به نوعی انگار ریبوت کردن مجموعه رو
    در کل افتضاح بود

    ArnaldFinrod_Felagund
    • 😱😱😱😱🤫سلیم رو رو نگو دیگه لعنتی!!!. الان کسی که ندیده میگه؛«یعنی این بچه،همون ….. وااااااااییییی». خداییش یکی از بزرگترین اسپویل های تاریخ نام میگیره که خوشبختانه برای من نشد. فقط زمانی موستانگ داخل دستشویی به این نکته پی میبره. مغزم پوکید🤯🤯🤯🤯🤯.

      • آخ آخ
        تو بهره نوشتن بودم بعد اینکه لانچ شد فهمیدم اسپویل کردم
        شرمنده
        البته سیر تکامل کرکتر سلیم و کلا اتفاقاتی که براش میوفته توی هر مرحله یه شوک به آدم میده
        هرچند که توی انشعاب بین مانگا و انیمه کلا یه کرکتر دیگست برای خودش!
        راجب سکانس موستانگ هم که فقط میتونم بگم:
        ………..selim bradley is

        Finrod_Felagund
    • به نظرم اگه زمانی که از عشق زیاد به یوگی اوه دوئل او مانسترز عکس کارت ها رو برای خودم نقاشی میکشیدم و و با خواهرام بازی میکرم با شما آشنا میشدم، دیگه تو اون فضا میموندم و بزرگ نمیشدم. واقعا حال کردم که این همه جزئی و با علم به قضیه یوگی نگاه کردی.Thanks dude👍

      • محبت داری
        کلا دنیای جذابی و وسیعی هست یوگی اوه که سخت میشه واردش شد و طول میکشه بهش عادت کنی و چم و خمش دستت بیاد
        ولی گیم پلی و مکانیزم کارت ها برات جا بیوفته راحت توی دنیاش غرق میشه
        متاسفانه کونامی با ریلیز کارت های بروکن و op مثل Branded Despia و Purrely یا همون ست لینک که بالاتر گفتم چلنج بازیو کلا خراب کرده
        یه زمانی با اضافه شدن دک xyz به سری زکسال یا نو آوری هایی که ۵ds داشت بازی واقعا توی اوج بود
        ولی الان?meh

  • انیمه Yu-Gi-Oh این خیلی گنگ بود.. یادمه یه جوری بازی کارتی می کردن که انگار انیشتین هستن که دارن ذره می شکافن

    Finrod_Felagund
  • IntOner One گفت:

    فول متا به هیچ وجه شکست خورده نیست،من هم از لحاظ نمره و رتبه میگم که اون سری ۲۰۰۳ هم توی رتبه به شدت قابل قبول و خ بیه، و به هیچ وجه با بعضی اقتباس ها شکست خورده مثل tsukihime یا fate stay night 2006 قابل قیاس نیست…و از نظر شخصی خودم هم، داستانش از سری ۲۰۱۰ برتر میبینم و فراموش شده کرکتر هاش نیست یکی این اسکرین نت جمع کنه از این حرف ها نزنه

    esmaaielFinrod_Felagund
    • درود بر فن تعصبی FulLmetAl alcHemiSt[معلوم نیست فن فول متالم یا نیر اوتاماتا😅]. ببین این نقد و رتبه بندی ها بیشتر نویسنده محور و cbr, malمحور هستش و نیاز نیست تهاجمی و تعصبی کامنت بدی. یه سایتی بود بهترین شونن تاریخ رو ۷deadly sin معرفی کرده بود، بعد با خودم گفتم این سایته big3 رو کدو هم حساب نکرده. خوب این هم یه نمونه دیگه. من خودم فن خدادادی فول متال، وانپیس هستم و اگه کسی یا سایتی وانپیس رو مسخره ترین انیمه یا فولمتال رو اقتباسی بی روح معرفی کنه اصلا ناراحت نمیشم که هیچ یه 👍 براشون میفرستم. چون خودم واقف این نکته هستم که چه قدر این دو انیمه فوقالعاده و زیبا هستند. به نظرم شما هم این رویه رو پیس بگیری بد نباشه. به هر حال نظراتتون کاملا صحیح و درستن و امیدوارم سایت گیمفا یکم رو مقالات انیمه محور خودشون حساسیت بیشتری هم از بابت خلاقیت در لیست بندی و هم اطلاعات جامع و تجربه محور در خصوص انیمه ها خرج بدند.

  • Blue گفت:

    توکیو غول حتی توی فصل اولش هم به مانگا وفادار نیست.
    اگر مانگارو بخونید کاملا متوجه میشید.

    NimaFinrod_Felagund
  • Mrtester گفت:

    به امید اضافه شدن اتک به این لیست

  • o0ashil0o گفت:

    خیلی تعریف از کیمیاگر تمام فلزی شنیده بودم ولی متاسفانه بعد از دیدن چند قسمت از فصل اولش متاسفانه اصلا نتونستم باهاش ارتباط بگیرم و باهاش حال کنم، قبل از شروع کردن انیمه واقعا انتظارم ازش زیاد بود ولی واقعا ناامیدم کرد

  • QUF گفت:

    توکیو غول تا فصل ۲ عاشقش شدم ولی بعدش واقعا نتونستم ببینم انقدر بد بود

معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا
معرفی مشهورترین انیمه‌هایی که با مانگای خود تفاوت دارند - گیمفا