بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا

بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد

آرش بوالحسنی
۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا

دیتاماینرهای بازی Hogwarts Legacy به تازگی کشف کرده‌اند که این بازی در ابتدا قرار بود شامل سیستم Morality و Reputation باشد. با این حال این سیستم‌ها در طول روند توسعه بازی حذف شده‌اند.

بازی Hogwarts Legacy به هنگام عرضه در سال جاری توانست تحسین و نظرات مثبت فراوانی را به خاطر ارائه یک اکشن نقش‌آفرینی جهان باز با کیفیت به طرفداران هری پاتر دریافت کند. با این حال این بازی یک سری کم و کاستی داشت که توجه برخی از هواداران را جلب کرد. برای مثال با وجود اینکه بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از هر سه Unforgivable Curse استفاده کنند، این نفرین‌ها تنها به ظاهر نابخشودنی بودند و هیچ سیستم اخلاق یا Morality در بازی وجود نداشت.

حال مشخص شده که در ابتدا قرار بوده تا شاهد چنین سیستمی در بازی باشیم. به تازگی یک دیتاماینر به نام GrandTheftDiamonds ویدیویی را در یوتیوب آپلود کرده که به بررسی برخی از فایل‌های موجود در داده‌های بازی می‌پردازد. این فایل‌ها نشان می‌دهند که قرار بود در بازی شاهد نوعی سیستم مجازات برای برخی از اعمال بازیکنان باشیم.

اعمالی مثل اخاذی، زورگویی، خوابیدن و رفتار نادرست در کلاس و سایر رفتارهای این چنینی منجر به کم شدن امتیازهایی House شما می‌شدند. هم‌چنین جنایات جدی‌تر مثل به قتل رساندن یک نفر یا استفاده از یک Unforgivable Curse هم منجر به فرا خواندن افراد صاحب منصب می‌شد که احتمالا معادل یک سیستم Wanted در بازی است.

جالب است بدانید که فایل‌های کشف شده دیگر توسط دیتاماینرها به این مهم اشاره می‌کنند که استودیوی Avalanche Software در ابتدا قصد داشت تا نوعی سیستم آوازه یا Reputation را در بازی قرار دهد که نوع رابطه شما با سایر شخصیت‌ها را تعیین می‌کند. انواع مختلف رابطه شامل Hate ،Dislike ،Indifferent ،Cordial ،Friendly و Companion می‌شدند.

با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که ایده‌های اولیه Avalanche Software برای بازی خیلی بیشتر شامل المان‌های شبیه‌ساز و سندباکس جهان باز می‌شدند. البته توسعه بازی‌ها یک روند بسیار ادامه‌دار است و حذف یک سری ایده‌ها یا ویژگی‌ها از بازی دائما اتفاق می‌افتد. با این حال باید دید که آیا Avalanche Software در یک دنباله احتمالی به سراغ این ایده‌ها خواهد رفت یا خیر. با توجه به فروش فوق‌العاده Hogwarts Legacy، ساخته شدن یک دنباله اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

بازی Hogwarts Legacy در حال حاضر برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم PC در دسترس است. این بازی در تاریخ ۱۴ نوامبر برای نینتندو سوییچ هم منتشر می‌شود.

Professor VergilDARKSIRENjohn117卂爪丨尺乙卂尺乇丨کاربر شماره 85Spider-Manامیر حسینmeysamb

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا
بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farhadqp گفت:

    اگه این کارو میکردن بازی خیلی شبیه رد دد ۲ و فال اوت میشد. و شاید فراتر

    کفتر گیمینگ卂爪丨尺乙卂尺乇丨Kratosarminکاربر شماره 85🄰🄼🄸🅁Peekabo
  • moj45taba گفت:

    اصلا بعضی قسمت‌های بازی بی منطق میشد ، مثلا بعضی مراحل تو کاتسینا دوست شما بخاطر اجرای طلسم نابخشودنی مؤاخذه میشد ولی خود شما که تو همون نبرد از این طلسم استفاده میکردین هیچ اتفاقی نمی افتاد 😐
    من دوست دارم اگه نسخه بعدی باشه دیگه صرفا یه دانش آموز ساده نباشیم مثلا انتخاب کنیم که یه شخصیت شرور باشیم یا نه

    Professor VergilLightDeleted account卂爪丨尺乙卂尺乇丨KratosarminA.Offکاربر شماره 85
  • اگر Morality توی بازی بود قطعا بازی جذاب تر میشد
    اینکه از جادو های سیاه و نابخشودنی استفاده کنی و هیچ تنبیهی برات در نظر نگیرن زیاد جالب نیست
    اگر morality و کوییدیچ در بازی بودن قطعا شاهد بازی جذاب تری بودیم

    Professor VergilکوروشKratosarminکاربر شماره 85🄰🄼🄸🅁
  • اگه میزاشتن بهتر بود واقعی تر میشد الان رسما جلو استاد ها اواکداورا میزنی 🗿

    Professor Vergilکفتر گیمینگکوروشKratosarminکاربر شماره 85
  • lord--sega گفت:

    این بازی رسما یه شکست به تمام معنا هست که فروشش به دلیل هایپ طولانی مدت هست
    نه شایستگی یا خوب بودن بازی، هیچ خبری از دنیای هری پاتر نیست تو این بازی فقط نشستن نقاشی
    کشیدن دادن تحویل ملت، هیچ سیستم به درد بخوری نداره، هرکاری بکنی به شاخ کسی هم نیست
    سیستم امتیاز بندی نداره، گروه بندی معنایی نداره، کاراکترها نسبت به شما بی اهمیت هستن انگار وجود خارجی نداری
    همه تو مدرسه با هم گل و بلبل هستن، هیچ داستان و راه سیاه در خوری نیست که به عنوان مرگخوار انتخاب کنی،هیچ تنبیهی در کار
    نیست مدرسه رو هم به آتیش بکشی (که نمیشه،چون هرچی رو آتیش بزنی همون موقع به شکل مسخره ای خاموش میشه) کسی کاری بهت نداره
    روی دانش اموزان نمیشه جادو زد،سیستم گیلد نداره و نمیشه انجمن مخفی ساخت و عضو گیری کرد،مالتی پلیر نداره، و………………..
    تنها نکته ی مثب بازی شبیه بودن به دنیای هری پاتر هست، چیز دیگه ای نداره، واقعا یه شکست مفتضحانه بود این بازی برای دنیای هری پاتر
    یه بازی فوق خسته کننده با ماموریت های جانبی کسل کننده و مسخره، باس اصلی هم که یه جن کوتوله ی به درد نخور و معمولی هست فقط دور برش
    رو شادو قرمز زدن مثلا ترسانک شه

    Masoudکفتر گیمینگPeyman
    • Peyman گفت:

      داداش چند سالته؟ حس میکنم یه بچه راهنمایی نشسته پشت سیستم و اینا رو نوشته..درک درستی از گیم داری اصلا شما؟ کشک که نیست بازی ساختن انتظار ساختن انجمن مخفی داری شما…انتظار نداری کاراکترت بتونه دستشویی و‌حموم بره؟

      کفتر گیمینگ
    • Light گفت:

      فکر کنم کاره سختی بود همچین چیزی بسازن چون سلسه وار همچی تحت تاثیر میبود اما دقیقا چیزهایی که گفتید به نظرم خیلی خیلی قشنگ میشد و واقعا یه بازی بی نظیر و متفاوت بود

    • جناب lord–sega تا حدی با حرفهاتون موافق هستم ولی اینکه بگیم یک شکست کامل هست هم حرف مناسبی نیست درسته که بازی مشکلات زیادی داشت برای مثال باس های بازی جذبه خاصی نداشتن و هنگام فایت باهاشون حس خاصی بهت دست نمیده و اینکه یک مشکل دیگه هم گیم پلی خسته کننده بود ( منظور بنده هنگام فایت دادن هست ) برای مثال شما تنها یه کار میکنید، اسپل میزنید جاخالی میدید و این روند ادامه داره تا وقتی فایت به پایان برسه و اینکه شما کلا چهارتا بیلد دارید که در هر کدوم از این بیلد ها فقط میتونین چهار اسپل بزارید و مشکل اینجاست که وقتی میخواید بیلدتون رو عوض کنید و اسپل بزنید وقت زیادی تو فایت می‌ره و امکان مردنتون هست و این یه چیز غیر منطقی هستش چونکه من وقتی به فرض پنجاه اسپل یادبگیرم چرا باید محدود به این باشم که فقط از چهارتاشون استفاده کنم . حالا بعد از اینهمه مشکلات دوست دارم یه خورده به خوبی های بازی هم بپردازم برای مثال موسیقی . موسیقی های بازی بسیار زیبا و بجا هستن( منظور بنده از بجا مکانیه که پخش میشن) و همینطور فضاسازی بازی خوب کارشده بود. به هرحال ساختن یک آی پی جدید شاهکار کار هر استودیویی نیست اونم در سال ۲۰۲۳ ( همه راکستار و ساکرپانچ نیستن ) اما حداقل انتظار ما برای یک بازی جدید هست اون هم با این موفقیت مالی از لحاظ فروش که در این بازی جدید این مشکلات رو از بین ببرند و مکانیزم های جدیدی به بازی اضافه کنن. در آخر انتقاد از بازی Hogwarts legacy رو نمیشه صرفاً در یک کامنت جای داد ولی امیدوارم متنم مفید بوده باشه

      Masoud
      • Masoud گفت:

        واقعا گیم پلی اش خسته کننده بود ؟؟؟
        مثلا یه بازی شوتر فقط با تفنگ شلیک میکنی تا کشته بشن دشمن ها
        این که کلی اسپل مختلف داشت ؟؟
        حالا میشد از ۱۶ تا اسپل استفاده کرد ولی من توان بیشر۸ تا رو نداشتم
        ولی بازم نظر شما محترم هست و نظرات مخالف رو دوست دارم ببینم زیر پست ها

        Professor Vergil
    • Masoud گفت:

      بازی در زمینه شخصیت پردازی و داستان متوسط بود
      ولی خلاقیتی که در گیم پلی داشت عالی بود من توی مبارزه هاش از ۸ تا اسپل مختلف استفاده میکردم که در این مورد واقعا عالی کار شده بود
      دنیایی هم که ساخته بودن خیلی خوب بود قشنگ سوار جارو میشدی و میرفتی دنیارو میگشتی واقعا حس خوبی داشت و لذت بخش بود
      شما چجوری میگی خسته کننده یا شکست خیلی عجیبه برام
      البته نظر شخصی خودتون هست و محترم

بازی Hogwarts Legacy در ابتدا شامل سیستم Morality می‌شد - گیمفا