بازی Elden Ring برنده جایزه بهترین نویسندگی در مراسم Nebula 2023 شد
مدتی پیش، بیست و هشتمین مراسم Nebula Awards برگزار شد که به بهترین نویسندگی میان آثار فانتزی و علمیتخیلی میپردازد. یکی از دستهها به بازیهای ویدیویی اختصاص دارد که عنوان Elden Ring به نویسندگی هیدتاکا میازاکی و جورج آر آر مارتین توانست برندۀ آن باشد.
در ادامه فهرست نامزدها را مطالعه میکنید:
- Elden Ring, Hidetaka Miyazaki, George R.R. Martin (FromSoftware, Bandai Namco) [برنده]
- Horizon Forbidden West, Ben McCaw, John Gonzalez, Annie Kitain, Ariadna Martinez, Nick van Someren Brand, Andrew Walsh, Adam Dolin, Anne Toole, Arjan Terpstra, Ben Schroder, Dee Warrick, Giles Armstrong (Guerrilla Games, Sony Interactive Entertainment)
- Journeys through the Radiant Citadel, Ajit A. George, F. Wesley Schneider, Justice Ramin Arman, Dominique Dickey, Basheer Ghouse, Alastor Guzman, D. Fox Harrell, T.K. Johnson, Felice Tzehuei Kuan, Surena Marie, Mimi Mondal, Mario Ortegón, Miyuki Jane Pinckard, Pam Punzalan, Erin Roberts, Stephanie Yoon, Terry H. Romero (Wizards of the Coast: Dungeons & Dragons 5th Ed.)
- Pentiment, Kate Dollarhyde, Zoe Franznick, Märten Rattasepp, Josh Sawyer (Obsidian Entertainment, Xbox Game Studios)
- Stray, Steven Lerner, Vivien Mermet-Guyenet, Colas Koola (BlueTwelve Studio, Annapurna Interactive)
- Vampire: The Masquerade – Sins of the Sires, Natalia Theodoridou (Choice of Games, Paradox Interactive)
شما از طریق این نشانی میتوانید برندگان در تمام رشتهها را مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
بیشتر از اینا منتظر هلبلید ۲ ام خیلی هایپم امیدوارم امسال عرضه بشه
یکی از بازی هایی که جلوگیری میکنه از اینکه بگیم “بازی های این دوره و زمونه دیگه مفت نمی ارزن و عمق و ریشه ندارن و همه تجاری شدن”
اتفاقا تو این چند ساله بازی های بزرگ کم نداشتیم. تو همین پنج سال اخیر رد دد ۲، گاد اف وار ها، الدن، لاست اف اس، گوست اف سوشیما، فورتزا هورایزن، اسپایدرمن، ایت تیک تو، زلدا، هاگوارتز لگاسی، رزیدنت ایول ها، بایوناتا، سکیرو، پیگ تیل و ده ها بازی دیگه …
اتفاقا صنعت گیم بشدت داره پیشرفت میکنه و این که بازی های بد بیشتری رو میبینیم دلیلش اینه که اطلاع رسانی ها بیشتر شده و تعداد کلی بازی ها هم افزایش پیدا کرده وگرنه تو یکی دو دهه قبل تر هم اینجوری نبود که بازی بد نداشته باشیم
صنعت کیم کاملا تکراری شده. خلاقیت و ریسک پذیری توش مرده
اخ اخ سکیرو . وای وای
سکیرو از اون بازیاست که اگه انحصاری کنسولی شه من حاضرم بابتش کوچ کنم
حرفت خیلی درست
ولی نمیدونم چرا بازی کردن حس قدیم رو نمیده
از تاثیرات واکسن کرونا
مرگ بر امریکا
حس قدیم رو نمیده چون زیادی درگیر حاشیه شدیم
قبلا بدون توجه به حواشی بازی لذتشو میبردیم ,الان میریم امار فروش کمپانی هارو حفظ میکنیم و مقایسه میکنیم….
کاملا موافقم
مثلا من از مدرن وارفر ۲ خیلی لذت بردم ولی به خاطر رسانه ها و اخبار گیم این لذت از بین رفت
یکی از دلایل اینه که تو هم همون شخص قدیم نیستی
من خودم وقتی کم سن بودم ساعت ها بدون خستگی مینشستم پای بازی ولی الان با هزار تا فکر و خیال یه بازی رو پلی میدم
اونوقت یه سریا میگفتن الدن رینگ داستان نداره
اونا فکر نکنم خیلی جدی بگن، آخه میازاکی و GRRM…، یا حداقل هنوز متوجه عمق این جهان ها نشدن، وعلا هر لایه از داستان این بازی ها که متوجه میشید جذابیت غیر قابل انکارش بیشتر و اعتیاد آور تر میشه. ولی خب این مصرف گرایی تو انواع هنر عادت داده نسلمون که زیاد حال فکر کردن نداشته باشیم و شاید دوستان حق دارن که فرا تر از سطح نبینن.
بازم بعید می دونم افراد در صورت کسب یک حداقل آشنایی اینطور حرف بزنن، ما خیلی شبا کلوپمون در رابطه با داستان این بازیا صحبت می کنیم، وقتی یکیمون داره واسه چندمین بار بازی انجام میده (احتمالا کسی بالاخره فهمید کیم!) با آیتم ها، محیط، چینش، طراحی ها، موسیقی و توجه به تاریخ بشری از ادیان و افسانه ها گرفته تا هنر و حتی علوم اخترشناسی و کیمیاگری! واسه خودمون که بسیار جذابه و چیز جالب اینه که بچه ها بالاخره این تایم ساکت می شن و سرک میکشن تو حرفامون، و بازم جالبه نه تنها هم سنای خودم مدت هاست نظرشون برگشته، بلکه کوچولوهام چندین بار دیدیم به جدیدا توضیح می دن چه خبره و اصلا این نیست که داستان نداشته باشه، برعکس… کلا از زیبایی تا زمانی که متوجهش نشده باشی شاید بشه چشم پوشی کرد اما یه لحظه که ایستادی و دیدیش گوشه ای رو، مدهوش شدنت هست که فراری ازش نیست.
وارن اسپکتر یک ده فرمان در بازی سازی داره از ده ها قبل که هنوز هم آثار انقلابی در واقع قسمت هایی از اون انجام میدن که به این درجه می رسن. هر کدوم از این بند ها انقدر زیبان که اجرای یکیشون هم می تونه ارزش های یک اثر خیلی چشمگیر جا بجا کنه. مثل اینکه اگه کار جذابی هست، به هیچ وجه بازی و NPC نباید انجامش بده و کنترل کامل باید دست بازیباز باشه؛ چه از یک اکشن زیبا یا یک تصمیم آنی چه از لذت فهم دنیا و کشف یک راز نهفته در اساطیر دنیای مورد نظر. گیم به ما فرصت میده بر خلاف هر مدیم دیگه ای، عملا در یک دنیا باشیم و چقدر بده که از هنر خود و فهم بازیباز بترسیم و دست مخاطب بگیریم، و براش داستانی کوچک تعریف کنیم که نه تنها به پتانسیل ناب و ویژه گیم نمی رسه، بلکه از مدیم فیلم و کتاب هم تو این زمینه ها شکست می خوره…
معلوم نیست چجوری فوربیدن وست با اون داستان و دیالوگ های خشک و کرینج نامزد شده
فعلا برو ردفال بازی کن حالشو ببر
ردفال بعد یکی دو سال با پشتیبانی گیم فانی میشه مثل sea of thives ولی فوربیدن وست تا آخر همون زباله کرینجی میمونه که هست
خواب دیدی خیره 😂
چیزی که تا اخر میمونه نمره ۵۶ ریدفاله، این ننگ پاک شدنی نیست، ولی فوربیدن وستی که بش میگی زباله متاش ۸۹، فیشاا بخور گیدا
میازاکی و مارتین….ترکیب برنده
حالا بعضیا که سالهاس تو کف یه انحصاری درست درمونن میان به گاد چرت و پرت میگن
الان چه ربطی gow داشت؟
داستان این گیم خیلی بزرگ و شاهکاره هر چی جایزه در هر جایی بگیره حقشه
بنظرم توی زمینه ی Writing عنوان Pentiment حقش بود ولی خب ER هم عالیه
هنو مونده
حلالش