سازنده Somerville: گیم پس به فروش بازیها صدمه میزند
دینو پاتی، یکی از بنیانگذاران استودیوی Jumpship، میگوید که گیم پس به فروش Somerville ضربه زده است، اما آنها توانستهاند قرارداد خوبی را با ایکس باکس منعقد کنند.
از زاویۀ دید یک مشتری، سرویس گیم پس ارزشمند بوده و جذاب است؛ زیرا کاتالوگی غنی از بازیهای فوقالعاده را در دسترس او قرار میدهد. با این وجود، بخشی که نظرات گوناگونی حول آن وجود دارد، عملکرد بازیها خارج از سرویس است و این که گیم پس تا چه میزان روی فروش آنها تاثیر منفی میگذارد. در حالی که بسیاری از سازندگان بازیهای ویدیویی سرویس گیم پس را ستایش کردهاند، تعدادی نیز وجود دارند که تاثیر آن را در برخی موارد منفی میدانند.
یکی از این افراد، دینو پاتی (Dino Patti)، بنیانگذار استودیوی جامپشیپ (Jumpshit)، است. این استودیو عنوان ماجراجویی علمی-تخیلی Somerville را سال گذشته برای ایکس باکس و PC منتشر کرد و در زمان عرضه، آن را روی سرویس گیم پس نیز قرار داد. پاتی باور دارد که استودیوی جامپشیپ «قرارداد بسیار خوبی» را با مایکروسافت تنظیم کرده، اما همچنان فروش Somerville تحت تاثیر قرار گرفته است. پاتی باور دارد که همچنان مدل سنتی «فروش بازی با قیمت کامل» مسیر صحیحی است که سازندگان باید پیش بگیرند. وی در مصاحبهای با Videogames.SI گفت:
ما قرارداد خوبی را با آنها [مایکروسافت] بستیم. من همچنان فکر میکنم این موضوع به فروش بازی لطمه زد، چرا که بسیاری از گیمرها ده دقیقه بازی را تجربه میکنند، درگیر آن نمیشوند و سپس آن را رها میکنند. همچنین، اگر شما ده دقیقۀ ابتدایی بازی را فوقالعاده طراحی نکنید، این احتمالاً یک مشکل دیگر باشد. من فکر میکنم گیم پس خوب است، اما مسیر مورد علاقۀ من نیست. رویکرد مورد علاقۀ من، مدل سنتی فروش بازیها به صورت پریمیوم است، حالتی که در آن من پول را به صورت کامل دریافت میکنم و سپس باید عملکرد خوبی در طراحی بازی از خود به نمایش بگذارم. در این صورت دیگر نیاز نیست که پول را پس از تجربه توسط گیمر دریافت کنیم.
نکتۀ قابل توجه آن است که مایکروسافت مدتی پیش به این موضوع اشاره کرده بود سرویس گیم پس باعث کاهش فروش بازیها میشود. مایکروسافت در گزارش ۲۷۷ صفحهای مرتبط با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) که توسط CMA منتشر شده است، اعلام کرد که گیم پس باعث میشود فروش بازیها کاهش پیدا کند. اگرچه عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس برای مشتریان سود زیادی به همراه دارد و دسترسی به عناوین متعددی را به ارمغان میآورد، اما گویا لزوماً قرارگیری بازیها روی این سرویس برای تمامی استودیوها و ناشرها سودآور نیست.
مدتی پیش، سازندۀ بازی Tunic متذکر شده بود که برای توسعهدهندگان مستقل و کوچک، عرضۀ بازی روی گیم پس میتواند دو سناریوی کاملاً متفاوت را رقم بزند؛ یا استودیوی سازنده به سود خوبی دست پیدا میکند یا کاملاً شکست خواهد خورد.
Somerville هماکنون برای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و PC در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
شما فرض کن بازی سازی میلیون ها دلار هزینه میکنی طبیعتا انتظار داری در سریع ترین زمان به سوددهی و جبران هزینه ها برسی بعد بازیت میره رو سرویس و ملت ۱۵ دلار ۱۵ دلار میدن برای بازی ای که باید ۷۰ دلار فروش بره
سرویس ها هرچی برای بازی های aaa در روز عرضه بده برای بازی های ایندی واقعا عالی و کارآمده
ادن ۱۵ دلار هم اسمیهست
هزار تا راه هست که خیلی خیلی ارزون تر تموم می شه
عزیزم گیم پس با تمام اینا قرار داد میبنده
بله میدونم ولی حرف من انحصاری هاست که دی وان آن گیم پس هستن
از نظر من وقتی به شرکت پولی که حقشونه میدن ضرر که نیست سود هم هست فروش گیم پس چند برابر میشه و به غیر فروش بازی هر چند کم گیمرا بیشتری گیم رو پلی میدن
انحصاریا که سرمایه خود ماکرو هست.تبلیغاتشم مال خودشه.به نظر من هدف اینکارش ببشتر جذب مخاطبه واسه سود بیشتر از فروش گیم چون اگه در نظر بگیری هی ۵ دلار ۵ دلار یا ۱۰ دلار اشتراک گیمپس بخری اون تو دراز مدت سود خودشو میکنه به عبارتی گیمرا خیلیاشون پول گیما رو از قبل دادن.شما دی وان رو یبار تهش دوبار پلی میدی تا سال دیگه دو سال دیگه اما مدام داری گیمپسو میخری.
این نوع گیمایی که شما فرمودی غیر ترد پارتیا هیچکدومشون روز اول گیم پس نمیان.مغز خر هم نخوردن بفرستن.طرف سودشو که خوب کرد بعد ۷ ۸ ماه یا یه سال اون موقع میاد رو گیم پس
منم بحثم عناوین انحصاری هست
الان هیلو اینفینیتی که میگفتن موتور بازی سازیش ۵۰۰ میلیون یا نمیدونم فلان میلیون دلار خرج شده بر فرض دروغ برای بازاریابی نباشه و حقیقت داشته باشه میخواد با ۱۵ دلار این همه خرج رو برگردونه؟
فیفا ۲۳ قراره موجود بشه 😻😻😻💞💞💞🐰🐰🐰🐇🐇🐇
اع چشم بسته غیب گفتی
“مدل مورد علاقه من دریافت پول و بعد بازی است” ولا با اون بازی که شما ساختی ۱۰ دقیقه اول که هیچی تا اخرین دقیقش ضعیف بود. این سبک هم که اول پول رو بگیر بعد بازی کن حتی اگه بد بود مورد علاقه شماس که بازیت ضعیف بوده وگرنه استودیو playdead که inside رو الان گذاشته روی گیم پس نمیاد همچین حرفی بزنه در حالی که خودت هم تو ساخت این بازی نقش داشتی. inside کلی فروخت بعد از چند سال هم اومد رو گیم پس و اینجا هم کلی سود کرد. مشکل از شماست آقا
دقیقا
میدونی اگر به حرفی که زد دقت کنی داره میگه بازیکن عملا با گیم پس مجبور نیست شت منو تا ته بازی کنه چون دلش نمیسوزه که داره یک بازی شت مفتی پلی میده دراپ میکنه گیم شت منو و میره سراغ یک بازی دیگه ولی وقتی ازشون ۷۰ دلار بکشم بیرون دیگه نمیتونند بازی منو نادیده بگیرند و مجبور میشن تا ته داستان برن بخاطر پولشون
احسنت 😂
گیمپس باعث شد اینا نتونن زباله ای که ساختن رو ۶۰ دلار تو پاچه ملت بکنن سر همین ناراضی هستن
اخه انحصاری نبود اون این بنده خدا هم بد نمیگه بازیش رو ایکس باکس که اومده رو گیم پس که هم رو پی سی هست هم کنسول خوب خیلی گیمرها هم همون تجربه گیم پس کافیشون هست سرویس شارژ میکنن با یه تیر صد تا نشون میزنن گیمرها ولی اون بیچاره که انحصاری کرده امیدش فقط رو استیم هست خوب استیم هم بیشتر هر چقدر هم اون گیم ایندی خوب باشه خود شما با تخفیف میگیری هر جای دنیا اول سعی میکنی پرتخفیف تربن حالت خرید کنی عناوین AAAبزرگ که فرق داره داستانش اما اینا یا خیلی استودیو های کوچیک با کلی وام این حرفا بازی میسازن وقتی ناشر نباشه ساپورت کنه قرار داد هم مگه چقدر پول بازی برگردونده میشه که بشه پول تموم بشه پروژه جدید پول نمیخاد؟ایدت عالی اصلا پول لامصب نگه میداره دیگه
اتفاقا مشکل از شماست که به خاطر وضعیت اقتصادی بد خودت حاضری کیفیت گیم رو فدای بودجه ت کنی. وگرنه اونی که ۷۰ دلار پول گیم میده مطمئن باش نقداشو می خونه اگه نسخه دمو داشته باشه اونو بازی می کنه بعد می خره. رو استیم هم که باشه می تونه بازی رو برگردونه. زحمت چند ساله طرف شده یه مشت نوب گیمر بازی دان کنند ببینند تو ده دقیقه راضی نشدن پاک کنند. هرچی نوب گیمر و … رفته طرفدار گیمپس و جعبه شده
اگر گیم پس نبود کی حاضر بود برای این بازی که زیر ۲ ساعت تموم میشه ۲۰-۳۰ دلار پول بده ؟
دقیقا درسته تو گیم پس بالای ۴۵۰ تا بازی هست و خوبه رایگان باشه برای امتحان کردن بعد اگه راضی بودیم و خوشمان آمد پول بدیم خودم سر فورزا هورایزن ۵ همین کار کردم اول از گیم پس دانلود کردم خوشم اومد خودشو خریدم و با و اصلا از بازی های که تموم بشن خوشم نمیاد
نمک خوردی نمکدان شکستی
خب شما یه پولی گرفتین توی قرار داد.
حتما هم انقدری بوده که راضی شدین از قید فروشش بزنین.و حتما هم تون موقع این نکته رو میدونستین
نه داداش گیم پس باعث میشه بازیا دیده بشن(clown)
همینطور که قبلا گفتم تنها منحل شدن گیم پس باعث میشه صنعت گیم یه نفس راحت بکشه و خلاقیت بیشتر بشه
خیلی از استودیو های کوچیک که خیلی از دوستان خبر ندارن بخاطر همین گیم پس تعطیل شدن
سعی نکن تو این مملکت حرف حق رو بزنی وگرنه اقتصاد ضعیف های بچه مچه همینجوری دیسلایک بارونت می کنن
باورم نمیشه
فکر میکردم مایکروسافت دروغ میگه تا اینکه ایشونم همینو گفت
حالا که ذهنم آزاد شد از این موضوعی که اصلا تابلو نبود
شب میتونم سرمو راحت روی بالش بزارم =)
برای سازنده ها مسئله فروش هست
ولی برای گیمر ها یک مشکل جدی دیگه هست
من از خیلی از کسانی که xbox دارن شنیدم
میگن که فلان بازی خیلی بازی بدی هست ولی چونکه اومده گیم پس ارزش تجربه کردن داره
این خیلی بده!!!
هیت نمیکنم و جدی میگم
در طولانی مدت سلیقه مخاطب افت میکنه و به بازی بی کیفیت یا کم کیفیت عادت میکنه چونکه با خودش میگه پولشو که نمیدم در عوضش روی گیم پس یا هر سرویس دیگه (از جمله پلاس) بازی میکنم
این موضوع باعث میشه به بازی بی کیفیت عادت کنیم
ولی وقتی ۶۰ یا ۷۰ یا ۴۰ دلار برای بازی پول بدی برای اون پولت دلت میسوزه و ارزش قائل هستی ،حاضر نیستی به سراغ هر بازی بری و شرکت ناشر و سازنده حاضر به ساخت هر بازی با هرکیفیتی نمیشن
سند حرفم افت کیفیت بازی های xbox در سالهای گذشته است آخریش همین redfall
البته که بازی خوب مثل فورتزا هم ساخته شده ولی به نظرم کمه
این بود انشای من
دقیقا. خوبیش اینه گیمپس تو کشورهای ما و هند و … ضعیف طرفداره که عملا سودهی خوبی واسه شرکتها ندارند و در آخر جمع میشه
“اگر شما ده دقیقۀ ابتدایی بازی را فوقالعاده طراحی نکنید، این احتمالاً یک مشکل دیگر باشد”
.
این احتمال رو هم در نظر بگیره اگه بازی رو گیم پس نمیومد کسی همون ده دیقه اولم که انقد ازش مینالی رو ممکن بود تجربه نکنه
وقتی بازیو انداختین تو ی سرویس انتظار سود کلان نداشته باشین قراره مخاطب جذب کنین نه که همه جوره بوی پولو به مشامتون بچشین
بازی روی استیم ۶/۱۰ هستش. کلا خیلی مشکل دار عرضه شد. خیلیا وقتی میبینن بازی انقدر متوسطه ترجیح میدن با گیمپس تجربه ش کنن به جای اینکه پول کامل بدن برای چیزی که خیلی مشکل داره
نمراتش رو ایکسباکس که من دیدم حتی به ۱.۹ از ۵ هم رسیده بود ولی یک سری نقد هاش پاک شدن و نمرات شد حدود ۳.۲ متقابلاً نمرات بازیی مثل دث دور یا تونیک حول ۴.۶ اینا بود!
گدا پس دشمن صنعت گیم
میدونستی گدا پس گدا پس که هی تکرار میکنی یه جور توهین به کسایی که از گیم پس استفاده میکنن ؟ یا هنوز عقلت نرسیده
با پول کم میشه یه گیم پس گرفت که بالای ۴۵۰ تا بازی رایگان میشن و ما واقعاً نمیتونم به نقد و نظرات منفی اهمیت بدهیم 😹😹😹😹😹🤣🤣🤣🤣
نه اتفاقا قرار نیست چون پول کم میدیم بازی بد تجربه کنیم
۱۰ دقیقه بازی میکنن رها میکنن !!!
ینی آمار میدن ک فلان بازی ۲۰ یا ۵ میلیون بار بازی شده یا پلیر داره بر گرفته از همین آمار بوده دمشون گرم با آمارشون
واقعا دی وان بودن یک بازی انحصاری روی گیم پس کار اشتباهی است مایکروسافت میتواند مثل سونی بازی های بزرگ AAA اش را بعد از چند ماه به سرویس بیاورد هم برای مایکروسافت سود دارد هم برای سازنده .
کسی ک میدونه بازی قراره چن وقت دیگه بیاد رو سرویس نمیره روز عرضه بخرتش
خوب صدمه بزنه ناراحتی بازی زبالتو از گیم پس بردار
بارها گفتم باز هم میگم یک دسته ای از بازی ها نمی تونن با قیمت ۳۰یا۶۰دلاری به فروش برسند و دیده بشوند در نتیجه با دریافت پول ساخت بازی و (شرایط قرار دادی که ما ازش باخبر نیستیم «سود»)بازی رو داخل گیم پس قرار می دهند علاوه بر اینکه اون استودیو نوپا یا گروهی از بازیسازان خلاق که پشتوانه ی مالی ندارن اطمینان دارند که در بدترین حالت قرار نیست اشتباه آخرشون باشه.
(مطمئنم اکس باکس یه نظارتی هم روی ایده های سازنده ها داره و قرار نیست این بودجه رو به هرکسی هم اختصاص بده)
خلاصه این از بازی هایی که نمی تونن تبلیغات گسترده داشته باشند.
.
.
بازی های aa یا aaa هم با سازندها که اکثرا شناخته شده و بزرگ هستند (ea،asobo،ubisoftو…) قرارداد بسته می شود که معمولا با گذشت یک مدت زمانی از عرضه بازی می گذرد انجام می شود که بازی فروش خود رو کرده مثال همین فیفا ۲۳
اگه فکر میکردی بازیت میفروشه عمرا روز عرضه میاوردیش رو گیم پس
برادر من، بازیت بده؛ چیکارش کنم؟ دو ساعت از بازیرو انجام دادم و ولش کردم. بازی ای که تو دو ساعت اولیه محتوایی برای ارائه نداشته باشه چه انتظاری ازش میره. خیلی سعی داره شبیه به اینساید باشه اما انگشت کوچیکه اونهم نیست
با اینکه طرفدار سونی هستم و مخالف بازی دیجیتالی و سرویس های اشتراکی ولی باید پذیرفت که سرویس هایی مثل گیمپس به سود گیمرها و مردمه . ولی لیست بازی های گیمپس رو ببینی هیچ دلیلی به خرید ایکس باکس یا عضو گیمپس شدن نمیده و اکتیویژن لقمه حاضری بود برای ایکس باکس که راه چندین ساله رو توی یک ماه طی کنه . اقدام به شکایت زودهنگام از مایکروسافت توسط سونی هم بدلیل شک کردن قشری از گیمرها برای انتخاب
کنسول بود . نمایش ۲۰۲۰ مایکروسافت هم فاجعه بود . عملا کل هایپ رو با تریلر های سینمایی از بین برد .
سازندگان Somerville اگر نصف حرف هاشون رو عملی میکردن و بازی درست درمونی میساختن که مشکلات فعلی نمیداشت قطعا موفق میشدن نه این که کارشون به جایی برسه که حتی نقد های بازی رو هم زیر پستش پاک میکردن! نمرات کاربران بهش حتی به ۱.۹ هم رسیده بود. وگرنه چطور بازی هایی مثل تونیک یا دث دور یا های ان لایف کاملا موفق ظاهر شدن چه در جذب مخاطب چه در دریافت نمرات بسیار بالا از کاربران. نمونه های دیگه مثل Signalis یا chained echoes.. انتظارم از Somerville بخاطر سازندگانش خیلی بالا بود اما طی ۵ ۶ ساعتی که پاش گذاشتم مدام ناامید کننده تر از ساعت قبل میشد.
حالا یه سری سونی فن عزیز میان میگن دیدی گفتیم گیم پس بده
سازنده گفته از روش پرداخت پول بیشتر استقبال میکنه. خب در این حالت که بازی شما تا ۱۰ دقیقه اول نشون داده افتضاحه همون بهتر که روی گیم پس باشه تا کسی واسه ش هزینه نکنه.
البته این قضیه هم هست که گیم پس جدیدا بازی های خوبی رو دریافت نمیکنه و کیفیت ش کم شده نسبت به رقبا
از اولشم مشخص بود دیگه ، کلا سرویس های اشتراکی باعث آسیب دیدن صنعت گیم میشن میگید چرا؟دلیلش اینه که اگه قرار باشه شرکتی یه گیم AAA بسازه و بعد روز اول روی سرویس باشه صد در صد نمیتونه هزینه ساختو برگردونه پس شروع میکنن به ساختن گیمای ضعیف و کم هزینه و پرمشکل که روز اول عرضه کنن روی سرویس مثل ریدفال و محتمل استارفیلد حتی ، اگه استارفیلد یه گیم انقلابی و پرهزینه باشه با اومدن رو سرویس نمیتونه هزینه ساخت رو جبران کنه پس صد در صد با گیم ضعیفی طرفیم که بخاطر توقع و هایپ بیش از حد طرفدارا نابود میشه
یه سیستمی باشه، بازی بعد از یکسال دیگه با تخفیف و روی این چیزا بیاد که همه تجربه کنن
اونوقت همه صبر می کنند یک سال دیگه بازی رو تجربه کنند. قبل از اظهار نظر لطفآ تفکر
مشخص بود نیازی نبود ایشون بگه
حاظرم سونی تا ابد حتی یک بازی هم روی سرویس نیاره ولی کیفیت محصولاتش همین بمونه و حتی بهتر شه(اغراق داره معلومه بازی ایی که فروشش کرده روی سرویس مییاد)
وقتی گاد عرضه شد من ۲.۵ میلیون پول دادم (یک چهارم حقوق در کشور) ولی با جرات می گم ارزششو داشت
وقتی بازی با کیفیت می سازی مخاطب هم براش ارزش قائل می شه
ولی بحثی که هست اینه که همه بازی ها که گاد اف وار و لست اف اس و هورایزن نیست
این سرویس ها باید توی همین زمینه یعنی بازی هایی که کمتر شناخته شدن و یا اندریتد هستن فعالیت کنن
مثلا بازی کنترل یک بازی فوقالاده که با اومدن روی سرویس بیشتر دیده شد و یا کلی بازی ایندی مثل استری و….
ولی این که شما بازی بسازی با هدف اینکه سرویس پر کنی و ب مخاطب بگی این ماه ۳ تا بازی انحصاری روی گیم پس اومده احمقانه هست
نظرم اینه مایکرو می تونه کلی بازی خوب و اندریتد که هنوز این جوری که حقشون هست دیده نشده رو بیاره روی گیم پس البته سونی هم می باید این کار رو بکنه
یکی از محاسن ماکروسافت حمایت از سازندگان مستقل هست و از اوایل نسل هفت تا به الان داره به این کار ادامه میده و هزینه ی هنگفتی هم تا به الان کرده چیزی نزدیک به قیمت بانجی! این که یکی دو بازی ضعیف از آب در بیاد دلیل نمیشه حمایت نکنه تو تمام شو کیس هاش هم تایم مناسبی رو به سازندگان مستقل اختصاص میده و هزینه بزرگی رو هم گذاشته که امثال سونی اصلا این کار رو نمی کنن یا اگر در جهان موازی کردن من خبر ندارم. این که بگردی یه بازی خوش آب و رنگ پیدا کنی و منتشرش کنی اسمش حمایت نیست، حمایت یعنی دادن فرصت برای آزمون ایده ها کاری که ماکرو میکنه و گاهی هم نتایج خوبی نمیده اما این دلیل نمیشه ماها دقیقا سر و کله مون زمانی پیدا بشه که ایده ای جواب نداده!. این چیزی که ماکروسافت داره انجام میده یکی از بهترین روش هاست پول داره و از منابع اش استفاده میکنه برخی افراد شایسته ی فرصت های دوباره هستن. مثلا سازندگان Benedict fox قطعا ارزش داره که بهشون برای بازی بعدی فرصت دوباره داده بشه و تا از تجربه ها و نظرات افراد خیلی بیشتری برای بعد استفاده درست بکنن. این میشه نوع از پرورش دادن و تجربه کسب کردن. از گیرز تا فوراز ۵ چندین بازی خودشون رو گیم پس روز عرضه اومدن و هیچ افتی درشون نبوده. در آینده هم فورزا موتور اسپورت و استارفیلد و هل بلید میان اگر اونا هم کیفیت پایین داشتن میشه ادعا کرد گیم پس کیفت بازی رو میاره پایین(!) ولی فعلا چنین چیزی با بازیی هایی مثل فورا هیلو گیرز خلافش ثابت شده. موضوع ایندی هم که توضیح داده شد. گیم پس پر از ایندی های شاهکار هم هست که تحت همون حمایت ساخته شدن. از این حیث هست که میگم عدم ذائغه سازی ماکروسافت رو دوست دارم.
بله کاملا موافقم طرح id xbox واقعا عالیه ، تا همین الان بیش از ۵۰۰۰ استدیو تو کل دنیا به این طرح پیوستن و بیش از ۳۰۰۰ بازی خروجی داشته و مایکرو بیش از چهار میلیارد خرج کرده واسه این موضوع وحتی فکر کنم همین بازی جدید ایرانی ک چندوقت پیش خبرش بود به همین واسطه داره درست میشه و جالبیش اینجاست ک حتی میتونن بازیشون مولتی پلتفرم عرضه کنن ، میتونن روی سرویس عرضه کنن و ….
و دوستان فن بوی سونی فقط موقعی ک یه اثر ضعیف منتشر میشه به واسطه این طرح ، شروع به نالیدن میکنن و اونو بنام ایکس باکس مینامند . واگرن ندیدمیشون موقعی ک Vampire Survivors یا ایمورتالیتی و … معرفی بشن اونارو بازی ایکس بدونن و تعریف تمجید کنن از این طرح
برخی دوستان ظاهراً از وجود بازی هایی مثل
Immortality, Norco,pentiment, hi Fi rush, grounded, death door, tunic, Signalis, chained echoes,citizen sleeper,prodeus, vampire survivers.
و ده ها مورد که الان یا رفتن یا حضور ذهن ندارم ، خبر ندارن. اگر بنا به پایین اومدن کیفیت هست چرا اینا در کم ترین حالت میانگین شون میشه عالی! همون های فای راش اگر مثل سال قبل جای روباه رو با گریه عوض نکنن براحتی کاندید بازی سال هست، پنتیمنت هم همینطور!. اگر حمایت ماکرو نبود نه گراندد ساخته میشد که الان ۱۵ میلیون کاربر داشته باشه نه شاهکاری مثل پنتیمنت که اصلا امثال فن بیس سونی نگاهش هم نمیکنن چه برسه پول بدن بهش!
تعریف دوستان از حمایت خیلی با واقعیت تفاوت داره. طرف میزنه استودیو های خوبی رو فقط بخاطر این که خروجی شون در مقطعی عالی نبوده میبنده اما عده ای اونو حامی میدونن به واسطهی این که مثلا سال به دوازده ماه یه بازی ایندی خوش آب و رنگ پیدا و منتشر کرده. درحالی که طرف مقابل مدام درحال انجام است کار هست و محدودیت هم قایل نمیشه و تعین تکلیف هم نمیکنه.
گیم فا نصف کاربرانش اینطوری اند که ماکروسافت هیچ کار خوبی نکرده و منتظر یه فرصت هستن تا حمله کنند. D:
حمایت مالی ماکروسافت و وجود گیم پس بهشت ایندی ساز هاست چندتا خطا بره در عوض چندتا هم به نتیجه ی عالی میرسه. تو همین شو کیس پیش رو بهت اطمینان میدم بخشی از اون مختص به پروژه های ایندی و مستقل هست.
در انتها، چه فن هر طرفی خوشش بیاد چه نیاد این طرح ماکروسافت جدای از خروجی کوتاه مدت(چه عالی چه ضعیف) بازدهی بلند مدت بسیار خوب و آینده ی روشنی خواهد داشت.
جالب اینجاست زیر پست نقدهای ردفال همه ساکت شده بودید رفته بودید تو غارهاتون. اتفاقی افتاده؟ مایکرو تو این چند روز بازی خوب ارائه داده از غارهاتون زدید بیرون؟
فقط در عرض ۲ سال گذشته stray و کِنا که بهترین ایندی های هر سالم شدن رو سونی حمایت کرد وهنوزم انحصاری کنسولشن پارسالم سیفو رو داشتو امسالم tchia که همشونم با کیفیت بودن چجوری میگی سونی اصلا از ایندی ساز ها حمایت نمیکنه؟؟؟؟ فرقشون اینه سونی کیلویی نمیره با همه استودیو ها قرار داد ببنده اولویت اولش کیفیت ایندی هاست همینطور هم هیلو هم سری گرز افت محسوس و قابل توجه ای نسبت به نسخه های قبلیشون داشتن اخرین نمونشم که ردفال بود الانم ۲ تا ایندی دیگه
هیلو رو نمیدونم ولی افتی تو سری گیرز ندیدم
گفتم تعاریف شماها از حمایت فرق داره با واقعیت. چیزی که بهش میگی کیلویی درواقع حمایت واقعی هست و هیچ ربطی هم به گیم پس نداره و از خیلی وقت پیش شروع شده… من قصدی برای بحث راجع به هیلو یا گیرز ندارم هردو بازی عالی هستن، هیلو مشکل مولتی داره وگرنه کمپینش فوقالعاده اس و سونی تا سال های سال نتوانسته از ضعیف ترین نسخه ی هیلو هم شوتر بهتری بسازه و فعلا هم نمیتونه،هم رده ی هیلو اینفینیت در بازخورد ها دووم اترنال هست(!) نمونه ی آخر ترمالی سونی تو شوتر به اسم کیلزون بود. فن های سونی به عدم موفقیت آنلاین هیلو مدام اشاره میکنن اما هیچ وقت از شکست های پی در پی سونی در بخش آنلاین حرفی نمی زنن(هرچند بازی های سونی اکثرا بدون این بخش و ناقص منتشر میشن) اما یکی موفق ترین بازی های سونی به اسم انچارتد۴ دوماه بعد انتشار تو سرور هاش پرنده هم پر نمیزد! لست۲ هم که ماشاالله الان چند ساله قرار مولتی براش بیاد؟ نصفه نیمه عرضه شده. گیرز ۵ هم بهرحال از نسخه ۴ خیلی بهتر بود و دیگه بیشتر از این نمیشه از گیرز خروجی گرفت، شده مثل درب مسجد نه میشه عوضش کرد نه میشه کند انداخت دور باید با جر جر کردنش کنار اومد. اما همچنان با کیفیت ترین شوتر سوم شخص هست. اون ور هم که فورزا ها هستن. ردفال ساخته شدنش ربطی به ماکروسافت نداره، حالا دوست داری اینطوری فکر کنی مشکلی نیست اما انتشار بازی درواقع به ماکرو برمیگرده که سر این میشه حرف زد. در آخر هم الویت سونی ذائغه سازی هست نه حمایت و الویت ماکروسافت این نیست.
Stray چطور بگم
با پشم ایندی های مایکرو هم قابل مقایسه نیست 👇👇
Immortality
Norco
Pentiment
Tunic
Signalis
Wampire Survivors
Death Door
Citizen Sleeper
وقتی نوب…ی 😄
از کی تا حالا یه گیم تینجیری معیار نوب بودنه یا نبودنه
قشنگ گفتی. بازی های گمنام تر و بازیسازایی که درابتدای راهن رو میشه با همین سرویس ها معرفی کرد تا مخاطب از هزینه گزاف واسه بازیایی که قطعا باگ دارن یا هزینه ساخت کمی داشتن درامان باشن
.
ولی باز از یه طرف اکثر بازیایی که رو گیم پس میاد بی سطح و پر از اشکال هستن و کار و حمایت خاصی نمیشه واسشون انجام داد و بهتره تو همون سطح بی سطحی بمونن
.
سونی هم کمتر بازی بدی داشته و اکیر بازیایی که میزنه و منتشر میکنه ارزش خرید دارن
دوستان گیم پس رو چرا میکوبید چون سازندش رقیب سونی هستش ؟؟
واقعا این سرویس بهترین نعمت هستش ایدش خوبه اما ایکس باکس متاسفانه خوب اجرا نمیکنه …بیان به ظاهر گیم پس نگاه کنیم ..
این سرویس کجا دشمن صنعت گیم میشه : زمانی که فقط بگن برای تجریه بازی مثل استارفیلد احتیاج تنها به گیم پس دارین ،، نکته ش همینه استارفیلد میاد کسی که عاشقشه هفتاد دلار میده کسی که بازم عاشقشه اما نمیتونه تنها برای یک بازی انقدر پرداخت کنه میره سمت گیم پس عملا گیم پس تنها گزینه نیست …
دومم دقت کنید دوستان به حرف ها عملا گیمرها ده دقیقه اول رو بازی میکنن پس شما باید بازی بسازید که ده دقیقه خوبی رو داشته باشه منظور از گیمرها کی ها رو داره میگه کسانی که از سرویس ها استفاده میکنن … این نکته داره برای اینکه بازیت دیده بشه در سرویس عملا باید بازی خوبی بسازی تا به سرمایه برسی …
مثال میزنم بازی مثل بابلیون فال یا گادفال روز عرضه میاد قیمت ۷۰ دلار!!
طرف بازیش میکنه بعد میفهمه چه اشغالیه اونجا عملا طرف به پولش رسیده مهم نیستش اما روی سرویس مثال میزنم ردفال طرف تجربش میکنه میبینه آشغاله دیگه بازیش نمیکنه حالا این انحصاری اما اگه یک بازی مولتی پلتفرمی بود سازندشم اعتبار خوبی داره طرفدار هم داره حتی تو همین ایران میآمد هفتاد دلار پول میدادی خوب بود ؟؟؟ یا نه سرویس میبینی آشغاله بازیش نمیکنی …
حالا بعضی ها میان میگن ببین سرویس همینه هر چی ریختن بازی کنید نه آقا اینطوری ها هم نیست سود بازیساز و گیم پس عملا به تعداد اعضا ارتباط داره حالا این اعضا عقل دارن سرویسی که همش اشغال باشه نمیان ۱۵ دلار ۱۵ دلار پول بدن که میرن مثل پلی استیشن ۷۰ دلار میدن و بازی رو میخرن …. بازیساز هم باید به این نکته دقت کنه هر بازی نمیتونه بیاره روی سرویس میخوای سود کنی بازی بساز که اعضا سرویس بیش از ۱۵ تا ۲۰ ساعت تجربش کنن نه اینکه بازی بیاره ده دقیقه بشه تجربش کرد …اینه گیم پس الان خوب نیست میدونیم همه اما ایدش کاملا برای صنعت گیم مفیده قطعا اگه این سرویس به دست برند آبی ساخته میشد اینقدر پشتش بدگویی نمیکردن …صادق باشین
بحث این نیست گه اعضا گیمپس عقل دارند و اگر بازی خوب نباشه تمدید نمی کنند. بحث اینه پول ندارند و هر اشغالی بهشون بدن باز مجبورن تمدید کنند. در ضمن گیمپس داره فعلا از جیب خرج می کنه و از بیست و پنج میلیون مشترک بیست میلیونش از ایران و هند هستند که به صد روش خیلی ارزونتر پول پرداخت می کنند. فقطم ایرانی و هند واسه گیمپس گلو پاره میکنه
والله در و تخته با هم جورن،بازی اشغال جاش توی سرویس اشغاله
درسته؛ سرویسی که انحصاریش دی وان بیاد روش آشغاله. نه سرویسی که بازی انحصاریش بعد دوسال میاد و یه سری انحصاری هاشو برای فروش بیشتر ( اسپایدرمن) از روی سرویس برداره
انحصاری هایی با متای ۵۴،۶۱،و ۶۲ همون بهتر اصلا نیان.
متا ها مربوط به ۳ بازی انحصاری اخیر دی وان مایکروسافت هستش
ته منظور اینه کسی که پول داده مجبوره بازی کنه ولی چون اشتراک ارزون گیم پس رو میخره اگه یذره از گیم رو بازی کرد و حال نکرد با اولش درحا پاکش میکنه میره سراغ گیم بعدی
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت.
خب این از اون پستاس که ویوش بالاس بخاطر همین
بچه ها لطفا کامنتمو لایک کنید پیجم بیاد بالا 🗿
زهی خیال خام..
دقیقا روش گرفتن دیسلایک بدون هیت دادن همینه 😂
نه دروغ نگو
یه سازنده ناشناس بازی های ایندی گفت که گیم پس باعث فروش بیشتر بازیای ایندی میشه
“چرا که بسیاری از گیمرها ده دقیقه بازی را تجربه میکنند، درگیر آن نمیشوند و سپس آن را رها میکنند.”
واقعا شرمنده ولی اون مشکل از بازیه دیگه
رفتم Steamdb رو نگاه کردم ۳ نفر کلا پلیر داشت 😂😂
بعد حرف از فروش بازی هم میزنه
بیایین شمام برین نگاه کنین:
https://steamdb.info/app/1671410/
اوکی گیم پس باعث افت فروش بازی آشغال تو شده خب چرا قرار داد بستین؟؟ باز قرار داد بستین هیچ چرا فکر میکنین گیمرا میان شصت هفتاد دلار پول خرید بازی بد بدن؟
این داداشمون دیده عملکردش رو گیم پس خوب بوده،دور برداشته وگرنه نقد ها و نمرات بازی رو استیم گواه بر اینن که اینم تحفه دندان گیری نیست
فکر کنید خیلی گرسنه هستید میشنید رو سفره میبینید ده مدل از بهترین و لذیذ ترین غذاها رو سفرس. حمله میکنید بهشون و و از هر مدل غذا چند لقمه میخورید یهومیبینید سیر شدید ودیگه نمیتونید بیشتر بخورید . نتیجه کار هم این میشه که اولا بیشتر غذاها هنوز مونده و مهم تر از اون لذت خوردن واقعی ونچشیدید، در صورتی که اگه فقط یک غذا سر سفره بود هم با ارامش میخوردید و هم لذت و طعم واقعی اون غذا روهم بهتر حس میکردید ،وقتی تنوع بازی ها زیاد باشه ادم قدر نمیدونه. افراد زیادی و دیدم سی تا بازی دارن ولی از هیچ کدوم لذت نمیبردن، کمی از این میرفتن کمی از اون. کلا قاطی بازی میکردن. ادمای زیادی و هم دیدم فقط یک بازی داشتن ( ی بازی معمولی نه خوب نه بد) حسابی باهاش سرگرم بودن چند ماه جوری که کل بازی و حفظ میشدن. ده سال بعد هم ازشون میپرسیدی همه چیزش و یادشون مونده بعدش میرفتن بازی و میدادن یکی دیکه رو شروع میکردن. من خودم سرویس پلاس پریمیوم ۲ ساله دارم که ۴۲۰ روز دیگش مونده . سونی هم داره چپ و راست بازی های خوب میذاره رو سرویسش. منم برای اینکه تایم کم نیارم محبورم بعد از تموم کردن بازی ( نهایت دو بار) ولش کنم برم سراغ بازی بعدی. اگه بخوامم نمیتونم و وقتشو ندارم بازم بازیش کنم. بخواین نخواین واقعیت همینه: ادم بازی کم داشته باشه قدرشو خیلی بهتر میدونه و لذت بیشتری هم ازش میبره تا اینکه کلی بازی جلوش باشه
دقیقا، منم اکسترا دارم ولی امسال فقط اسنشال رو تمدید می کنم و ماهی یه بازی تخفیف خورده به لیست بازی هام اضافه می کنم. هم لذت میبرم هم استرس ندارم کی از رو سرویس میره هم بعد چند سال دوباره هوس می کنم به بازی برمی گردم
اگه گیم پس نبود اصلا کسی برای خرید این گیم پول نمیداد. خودم از گیم پس بازیش کردم و عجب چیزی بود عالی ولی اگه روی گیم پس نمیومد اصلا این گیم رو نمیخریدم
یکینیست به این شخص بگه عزیزم شما بازیتون مثلا از سری بازی های اساسینس یا بازیی مثل اسنایپرالایت … آخه لعنتی چیه مگه ؟!
والا تا اومد نصبش کردم انقدر لگ های اخمقانه داشت نیم ساغت بعد پاکشکردم …
بعدشم یعنی سرویس سود دهی نداره ؟!
مشتری برای ی جنس زیاده یا برای جنسی که اون جنس اولی هم توش باشه ؟!
این که گیم پس ضربه میزنه بازیای بزرگ شکی درش نیست از نظر فروش اما بهترین چیز برای بازی های ایندی همین سرویس های گیم هست مثل گیم پس و پلاس الان همین بازی به شخصه حاضر نبودم براش پول بدم و ترجیح میدادم تنها رو همین گیم پس تستش کنم