کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا

کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است

ایلیا عسگری
۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا

کیلین مورفی که به عنوان ستاره فیلم Oppenheimer شناخته می‌شود، به تعریف و تمجید از فیلم‌نامه آن پرداخته است.

کیلین مورفی یکی از بازیگران توانمند و محبوب سینما و تلویزیون می‌باشد که اکثراً نقش‌های فرعی پروژه‌های کریستوفر نولان را بر عهده داشته است. با این حال پس از سال‌ها بالاخره او نقش اصلی پروژه جدید این کارگردان بزرگ هالیوود را در فیلم حماسی و بیوگرافی Oppenheimer (اوپنهایمر) بر عهده گرفته است.

کیلین مورفی در این فیلم ایفای نقش جی رابرت اوپنهایمر را بر عهده دارد. فیزیکدانی که به عنوان مخترع نخستین بمب اتم در جهان شناخته می‌شود؛ سلاحی هولناک و نابودگر که می‌تواند نابودی بشریت را به همراه داشته باشد و ما شاهد سفر پر فراز و نشیب وی برای ساخت این بمب هستیم که به وقایعی غیرمنتظره و جذاب منتهی خواهد شد.

حال او در جریان مصاحبه با خبرگزاری رولینگ‌استون به ستایش پروژه کریستوفر نولان پرداخته و اعلام کرده که:

به عنوان فردی که شدیداً طرفدار آثار سینمایی و ساخته‌های نولان هستم و نه به خاطر این که جزوی از تیم بازیگری باشم، چون از ستایش خودم متنفرم، باید بگویم که این بهترین فیلم‌نامه‌ای بوده که تاکنون در عمرم خوانده‌ام.

او فاش کرد که در هنگام ساخت فیلم علمی تخیلی Sunshine (آفتاب) به کارگردانی دنی بویل در سال ۲۰۰۷، زمان بسیاری را با برایان ادوارد کاکس، فیزیکدان بریتانیایی گذارنده و مسائل گوناگونی را از وی آموخته است که در هنگام ساخت فیلم Oppenheimer به کارش آمده است.

کریستوفر نولان نیز در مصاحبه با این خبرگزاری به ستایش قدرت بازیگری کیلین مورفی پرداخته و اعلام کرده که:

او از هوش بالایی برخوردار است که می‌تواند احساس درک متقابل و همزاد پنداری را در مخاطب شعله‌ور نماید. باید بگویم که جی رابرت اوپنهایمر نسبت به تمامی شخصیت‌هایی که در طی سال‌های گذشته با آن‌ها سر و کار داشتم، از پیچیدگی خاصی بهره می‌برد که کیلین مورفی به زیبایی می‌تواند این پیچیدگی را درک کرده و آن را به معرض نمایش بگذارد.

در حالی که همکاری کیلین مورفی و کریستوفر نولان منجر به خلق ۶ پروژه سینمایی شده است اما Oppenheimer مهمترین ساخته آن‌ها می‌باشد که انتظارات از آن بسیار بالا بوده و قطعاً می‌تواند در گیشه و جوایز آخر سال حسابی خوش بدرخشد. اثری که برای اکران در تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: هالیوود ریپورتر

TheonaxRepatriateDARKSIRENred-eyed Banished Knightانسان𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ساقه طلاییخستهDaniel WaynemeysambKRATOS THE GREATMajimaAlirezaLonesome guy.امیر حسین

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا
کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    تو آثار ساخته شده به توسط Christopher Nolan برای من بهترین Interstellar هست و بدترین Tenet :)) البته که Tenet بد نبود فیلم خوبی بود ولی خیلی روایت فیلم پیچیده بود و به برخی سوالات پاسخ نمی‌داد و اگه دوبار هم تماشا کنی باز روایت فیلم نمیتونست به جوابی که دنبالشی برسونت. از اون طرف بازیگری John David Washington واقعاً ضعیف بود در بین بازیگران فیلم ضعیف ترین بود و بهترین بازیگری رو رابرت داشت. خودم خیلی علاقه داشتم شخصیت اصلی داستان بازیگرش رابرت باشه.

    Alucardbaneo loyedBrainiac( خداحافظ )AMIR WAZOWSKI𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarTeddy Daniels.RockGutsmore
    • esmaaiel گفت:

      کدوم سوالت درباره تنت بی جواب مونده؟

      KRATOS THE GREAT
      • . گفت:

        اینکه چرا وقتی وارد دنیای معکوس میشن با خودمون روبه‌رو می‌شیم اینکه چرا داریم خودمون رو میبینیم و اگه همدیگرو لمس کنیم چرا نابود میشیم؟
        بعدی اینکه آندری وقتی مرد چجوری تونستن باز موفق بشن؟ با اینکه تاکید کرده بودن که کت نباید آندری رو بکشه قبل موفقیت عملیات.
        و اینکه چرا شخصیت اصلی داستان اسمش رو نگفت.‌‌..

        • esmaaiel گفت:

          ۱- تو فیلم تنت دنیای معکوس نداریم. بلکه این شخصیت ها و اشیاء هستن که وقتی وارد دستگاه معکوس کننده روتاس میشن آنتروپی شون منفی میشه و معکوس میشن. خب وقتی هم یکی معکوس میشه و همون مسیری رو که طّی کرده برعکس میره طبیعی هست با خودش که قبلاً همون مسیر رو درست طّی کرده روبرو بشه مثل وقتیکه به گذشته سفر میکنی و خودتو میبینی.
          ۲- اینکه خودت رو لمس کنی نابود میشی فقط فرضیه بود. درحالیکه دیدیم شخصیت پروتاگونیست اون لباس محافظ رو هم نپوشید و باخودش در فرودگاه درگیر شد ولی اتفاقی هم نیوفتاد. البته اینکه نباید با خود گذشته ملاقات کنی دلیلش این هست که ممکنه اینکار باعث تغییر مسیرت درآینده بشه.

          ۳- مرگ آندره ساتو فقط باعث فعال شدن بمبی میشد که محل پنهان سازی قطعه الگوریتم رو نابود و اونو زیر آورش دفن و پنهان میکرد تا در آینده بتونن بهش دسترسی داشته باشه، و اگه زودتر از اینکه گروه ساتو شکست بخورن و قطعه الگوریتم بدست قهرمانان بیوفته ساتو کُشته میشد بمب زودتر فعال و دیگه دست تیم قهرمانان به الگوریتم نمیرسید. که با عجولانه عمل کردن کیت در کُشتن ساتو همین شد ولی دیدیم که قبل از اینکه بمب منفجر بشه قهرمانان با خوش شانسی موفق شدن قطعه الگوریتم رو از اون محل بیرون کشیده و مانع از دفنش زیره هزاران تن آوار شدن.

          ۴- دلیل اینکه شخصیت اصلی (پروتاگونیست) اسمشو نگفت این بود که اگه اسمش لو میرفتن میتونستن با فرستادن پیغامی به گذشته زودتر و قبل از اینکه سازمان تنت رو تشکیل بده بکُشنش.

          در کل اینو بگم که فیلم تنت براساس یک ایده ساخته شده بود که متاسفانه چندان پخته و خیلی خام بود. فیلم اشکالات علمی و داستانی داری.

          .
    • alihn2000 گفت:

      اکثرا انتخابشون اینترستلار که صدالبته خوبه ولی من بیشتر تحت تاثیر دارک نایت نولان قرار گرفتم.

    • Mahdi Sam گفت:

      اگه کلا تو فاز اخترفیزیک و زیست شناسی و داستانها/فیلم‌های علمی تخیلی نباشی اینتراستلار فیلم خوبیه ولی برای من همون لحظات اول که در مورد مطابق نبودن انسان با زمین گفت ارزشش برام کمرنگ شد وقتی رفت تو افق رویداد و زنده موند و در اومد کار رو کلا خراب کرد

  • Alireza گفت:

    با انتخاب متیو مککانهی تو نقش اوپنهایمر بیشتر موافق بودم ولی کیلین مورفی هم خوبه البته از نقشش تو پیکی بلاندرز خوشم نمیومد که اینم سلیقه ایه کلن از شخصیت های لجند همیشه برنده خوشم نمیاد ولی خب ایفای نقشش ایراد نداشت ولی شخصیت پردازیش ” از نظر من” ایراد داشت این فیلمم خوراکه نولانه

    .Pop_StarKRATOS THE GREATTeddy Daniels.Rock
  • Majima گفت:

    بی صبرانه منتظر یه شاهکار دیگه از استاد

    انسانAMIR WAZOWSKIPop_Star.KRATOS THE GREAT.Rock
  • Masoud گفت:

    یه تیم قدر یه فیلمنامه قدر یه کارگردان قدر…
    خیلی بهش امید وارم

    .
  • بیکار گفت:

    کیلین مورفی تو واقعیت هم سیگار میکشه ؟؟؟😂

  • esmaaiel گفت:

    دیگه یه فیلم در ژانر بیوگرافی چقدر میتونه فیلمنامه اش شگفت انگیز باشه؟!

    .
  • انسان گفت:

    منتظر سفید کردن یک قاتل باشید.

    • Ada گفت:

      راجب این ادم نظری ندارم ولی یه سوال از شما
      مخترع چاقو یا دینامیت به نظر شما قاتله؟

      Final seyedesmaaiel
      • Alireza گفت:

        از چاقو و دینامیت استفاده های دیگه ای میشه ولی از بمب اتم فقط برای کشتار بنظرم یک ویدیو از خود اوپنهایمرم دیدم که جالب بود که میگفت ازم پرسیدن آیا میشه ۲۰ هزار نفر آمریکایی رو در ۲۰ ایالت مختلف تو یک ثانیه کشت و من جواب دادن آره امکان پذیره ،ولی خب پایین گفتم بمب اتم یک سری فوایدی هم داشت و بالاخره کشف میشد چه به دست اوپنهایمر چه کس دیگه مهم اینه دست آلمان و شوروی نیوفتاد

        Final seyed.esmaaiel
        • esmaaiel گفت:

          با اون قسمتی که درباره کاربرد چاقو و دینامیت به غیر کُشتن گفتی موافقم. ولی با قسمت آخر حرفت نه.
          اختراع بمب اتم (نه کشف) به اندازه نحوء استفاده اش اهمیت نداره. شاید اگه آمریکا در میدان جنگ ازش استفاده میکرد اینقدر موج منفی ایجاد نمیشد. ولی انداختن دوتا بمب اتمی روی سَر مردم غیرنظامی در دوشهری که میدان نبرد نبودن فقط و فقط و فقط یک جنایت غیرقابل قبول هست. ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده در پرل هاربر حمله کرد که باعث خسارات سنگین به ارتش آمریکا شد ولی آمریکا مَردم غیرنظامی ژاپن رو کُشت.

          .Final seyedVaas
          • Alireza گفت:

            بله دوست عزیز در اینکه آمریکا جنایت کرد هیچ شکی نیست ولی اینکه طرفداری ژاپن رو میکنید که ژاپن فقط اینکارو کرد من قبول ندارم فرض کنید بمب اتم دست ژاپن(کمونیست) میفتاد و در آینده فکر میکردید شاهد چه چیزی بودیم؟آیا اونا فرصتو غنیمت نمیشمردن؟بیاین اصن در نظر بگیریم جنگ بدون اختراع بمب اتم ادامه دار میشد فکر میکنید آمار انسان هایی که از قحطی بمباران های هوایی بیخانمانی سرباز های که همه جوان بودن و اونقدر که باید زندگی نکرده بودن میمردند به چقدر میرسید من به یک حرف اعتقاد دارم که میگه(جنگ اول بهتر از صلح آخره)من همدردی شمارو درک میکنم ولی واقعیت تلخیه و در هرصورت تهش سیاهی بود چه بدون انداخت بمب اتم چ با اوج گرفتن ژاپن چ با پیروزی آمریکا آخر سر مردم بیگناه زیادی میمردن ولی خب چه میشه کرد حداقل بمب اتم اونطور که من فکر میکنم آثارش از طولانی تر شدن جنگ بهتر بودگرچه هیچ وقت تاییدش تمیکنم

        • Ada گفت:

          اون که بله بنظر من اگه الان چیزای مورد انتظاری مثل ماشین زمان یا این چیزا کشف نمیشه دلیلش علم نیست حتی اگه کسی کشفش کنه هم سر و صدا نمیکنه چون خودش یه فاجعه بدتر به وجود میاره (قضیه پدربزرگ)
          ولی جلوی علم رو نمیشه گرفت به قول شما تو کشف نکنی یکی دیگه کشف میکنه.
          اگه بمب اتم دست ژاپن میفتاد اونجا بدبختی بود همون بهتر که تو ژاپن خورد (راجب جنایات ژاپنیا مقاله بخونید )

          AlirezaFinal seyed
          • Final seyed گفت:

            نکته اول که این منطق اگر نخوری میخورنت و یا هدف وسیله رو توجیه میکنه به هیچ وجه درست نیست و هیچ کشوری در تاریخ اندازه امریکا با سلاح ادم نکشته دیگه بدتر از قتل عام دست جمعی این همه ادم غیر نظامی چی بود؟

            و اینکه آقا کشف یعنی پیدا کردن با اختراع که به معنی خلق کردن هست فرق میکنه و معنای جمله رو تغییر میده

          • Alireza گفت:

            بله دوست عزیز خوشحالم شما هم به واقعیت تلخ دنیا پی بردید و نیازی به خوندن جنایات نیست فقط فکر کنید که ژاپن اون زمان کره شمالی الان بود و اگه میبرد چی میشد گرچه کار آمریکارو من هیچ وقت تایید نکردم و نخواهم کرد ولی خب از بین بد وبدتر یکی باید انتخاب بشه

      • دوست عزیز دینامیت با هدف نظامی اختراع شد و بعدا کاربرد های دیگه ای پیدا کرد پس مخترع دینامیت قطعا قاتله چون خودش اسلحه سازی داشت

      • esmaaiel گفت:

        از چاقو میشه استفاده های مفید زیادی کرد مثل استفاده در آشپزی و همینطور دینامیت که ازش در معدن کاری و راه سازی استفاده میشه. آیا از بمب اتم میشه استفاده ایی به غیراز کُشتاره کرد؟!

        اگه به کُشتن باشه، با زدن یه گلدون یا بطری تو سَره یکی یا زیر گرفتن کسی با اتومبیل یا خفه کردن کسی با طناب هم میشه آدم کُشت. ولی آیا گلدون و بطری و اتومبیل و طناب برای کُشتن ساخته شدن؟
        ولی بمب اتم، مسلسل، نارنجک، مین و صدها سلاح دیگه فقط به هدف کُشتن ساخته شدن.

        Final seyed
    • Alireza گفت:

      اوپنهایمر بعد از ساخت بمب اتم به شدت پشیمون شد و خیلی سعی کرد جلوی ساخت بمب هیدروژنی رو بگیره که دولت انگ حمایت از کمونیست رو بهش زد و به شکل حقارت آمیزی از پروژه ها کنار گزاشته شد که یه وقت کاری ازش سر نزنه نهایتا اینم نمیساخت یکی دیگه میساخت همیشه یکی باهوش ترم رو کره زمین پیدا میشه البته همین بمب اتم عامل پایان جنگ جهانی اول و نجات جون میلیون ها سرباز ، پایان قحطی و ویراینی در ازا گرفتن جون میلیون ها انسان بیگناه بود حالا خوبه بمب دست آلمان یا شوروی نیوفتاد

      • مهم نیست که پشیمون شد مهم نیست که اگه اختراع نمیکرد بعدا اختراع میشد مهم اونچه هست که انجام شده این چه دیدگاهیه دارید مخترع بمب اتم یک قاتله. مثلا بمب اتک رو درست کرد که چی بشه؟؟؟؟؟

        • Alireza گفت:

          دوست عزیز بله مخترع بمب اتم یک جنایتکار بود ولی خب میگم از این جنایتکارا زیاده انیشتین هم تو ساختش کمک کرد محض اطلاع و اینا فقط یک وسیله بودن و تفنگ نتیجه اختراعش چی شد شمشیر نتیجه اختراعش چی شد چه نیازی به موشک ها،جت ها،تانک ها و… هستش هم میشه گفت به عنوان دفاع هم میشه گفت برای حمله و ویرانی حرص و طمع مجرم اصلیه ن اوپنهایمر ن انشتین ن مخترع تانک ن مخترع جت برای همینم اوپنهایمرو سرزنش نمیکنم اگر ما با منطق پیش میرفتیم که دنیا گل و بلبل بود

      • Mahdi Sam گفت:

        جنگ جهانی دوم و خب بحث اینه که کاری که حتی دانشمندای نازی انجام ندادن رو اوپن‌هایمر انجام داد، بمب اتم از لحظه اول واضح بود که امکان نداره بشه ازش استفاده کرد بدون مرتکب شدن یه جنایت جنگی و اینکه اتفاقا نمیشه گفت بهتر شد یا بدتر بهرحال تاریخ رو فاتحان می‌نویسن ولی بازم تعداد جنایات جنگی متفقین اونقدر زیاد بود که مجبور بودن اعداد هولوکاست رو بزرگ‌نمایی کنن که جنایات خودشون رو کوچک نشون بدن

        • Alireza گفت:

          بله دوست عزیز مگه میشه از سلاحی که فقط برای کشتار ساخته شده استفادایی کرد که جنایت توش نباشه و درباره جنایت هایه متفقین دفاعی نمیکنم ولی جنایات متحدین هم قابل پوشش نیست(گرچه جنگ کلن چیز شتیه و خالی از جرم و جنایت نیست)و حرف من اینکه فرض کنید همین بمب اتم دست هیتلر یا استالین میفتاد آیا نتیجش بهتر از افتادن به دست آمریکایی ها بود یا فرض کنید تو زمان جنگ جهانی دوم بمب زودتر کشف میشد و یکی تو آلمان مینداختن آیا جنگ زودتر تموم نمیشد و این ویرانی ها گرسنگی ها سرباز های جوانی که سنی نداشتن زودتر تموم نمیشدن گرچه مردم بیگناهی میمردن ولی خب در هرصورت مردم مهره سوخته بودن و نمیشد کاریش کرد واقعیت تلخه و منم واقعا از این نظام دنیا خستم ولی جنگ اول بهتر از صلح آخره و آثارش به مراتب کمتر

          • Mahdi Sam گفت:

            الان فرقش چی بود اگه دست هیتلر می‌افتاد؟ رو ۵۰ تا شهر می‌ریخت این بمب‌ها رو؟ نه بازم نهایتا از هر کشور یه شهر هدف قرار می‌گرفت(تازه اگر همه اون کشورا هدف قرار می‌گرفتن) و صدالبته هیچ فرقی نداشت اگه استالین زودتر بمب رو بدست می‌آورد،

            در مورد صرفا بمب اتم دارم میگم که هیچ کاربردی نداره که جنایت جنگی نباشه و مثل سلاح شیمیایی و فسفر سفیده که اثرش روی نیروی نظامی دشمن خیلی کمتر از تاثیرش رو آدمای عادی و غیرنظامیه

            اینکه جنگ منجر به صلح میشه هم یه توهم تاریخیه، جنگ منجر به جنگ میشه، برتری علمی/نظامی/اقتصادی چیزیه که منجر به صلح میشه (قدرت بازدارندگی بالا)

            • Alireza گفت:

              داش این حرفت” الان فرقش چی بود اگه دست هیتلر می‌افتاد؟” مثل این میمونه که بگیم اگه هیتلر پیروز جنگ جهانی میشد چی میشد خب شما باید بیشتر درمورد این آدم تحقیق کنید همینقدر بسه که بدونید که این آدم میلیون ها یهودو فقط برای خواسته های نژادپرستانه کشت و از جنایت های استالین هم نگم براتون حتی یک کتابم دربارش هست و از آمریکایی ها هیچ تعرفی هم نکردم اتفاقا جنایت های این بشرهاهم قابل پوشش نیست ولی بازم بهتر از هیتلر و استالین هستن صرفا گفتم باید از بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کرد همه انتخاب ها تو دنیا که فقط بین خوبو بد نیست و درمورد فسفر سفیدو اینا درسته استفاده اینا در جنگ هایه نظامیه ولی وقتی مقیاس جنگ با اینا بزرگتر بشه مردم عادی هم تحت شعاع قرار میگیرن نمونش مردم سوریه در هر جنگی مردم عادی مهره سوختن چون با جنگ قحطی و ویرانی و… بیداد میکنه و فعلا هم همین بمب اتم عامل صلح بین ژاپن و آمریکا شد تاریخو که دیگه نمیتونین تغییر بدین شما فرض کن پیامد هایه طولانی شدن جنگ چه چیزایی بودن و اینجا که گفتین “برتری علمی/نظامی/اقتصادی چیزیه که منجر به صلح میشه (قدرت بازدارندگی بالا)” یعنی آمریکا باید چیکار میکرد میرفت قدرت نظامیشو بهبود میبخشید خب نتیجش طولانی شدن جنگ میشد اقتصادم که خود به خود با جنگ از بین میره و علم هم با جنگ به عقب میمونه نمونش گفتم همین سوریه با این جنگش چقدر عقب افتاد نظام طبیعت میگه بزرگتر کوچیکترو میخوره و آمریکا هم با قدرت بزرگتر شدن تونست ژاپنو شکست بده و جنگو خاتمه

              • Mahdi Sam گفت:

                نگاه کنین، صرفا به این دلیل که آمریکا الان هنوز سرپاست این فکرو می‌کنین وگرنه همه طرف‌های درگیر در جنگ جهانی دوم به یه اندازه خبیث بودن، غیر از اون استالین درسته یه چند سال بعدش ولی در نهایت به بمب اتم دست پیدا کرد و از سر اتفاق بیشتر از آمریکا جنبه داشت و ازش استفاده نکرد، از تسلیحات ممنوعه هم تو افغانستان خیلی کمتر از حدی که آمریکا تو ویتنام استفاده کرد، در مورد هیتلر هم درسته خود هولوکاست واقعی بود ولی اعداد به شدت بزرگنمایی شده است چون همین الان هم در دنیا به زحمت ۱۲ میلیون یهودی وجود داره بعد هیتلر نصف این تعداد رو حدود ۹۰ سال قبل تو دنیایی که نصف الان جمعیت داشته و فقط با تسلط به کمتر از نصف اروپا تونسته بکشه؟ اعداد نه به تعداد یهودی‌ها می‌خوره نه به امکاناتی که نازی‌ها به این ماجرا اختصاص داده بودن،

                خلاصه که ماجرا حتی بین بد و بدتر نیست و عمق گندکاری اطراف ما غیرقابل اندازه‌گیریه و بدترین اتفاق ممکن در مورد بمب اتم هم هدف قرار گرفتن یه شهر غیرنظامی بود که اتفاق افتاد، اونم نه یه بار بلکه دو دفعه

                در مورد آمریکا هم مشکل اینه که این پیشرفت نظامیش مختص خودش نیست و به بقیه برای سود می‌فروشه‌تش

کیلین مورفی: فیلم‌نامه Oppenheimer شگفت‌انگیز است - گیمفا