آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا Silo

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the little mermaid تا silo

این آخر هفته قرار است به معرفی انیمیشن کلاسیک The Little Mermaid، دو فیلم جذاب دیگر و همچنین سریال تازه Silo بپردازیم.

کمپانی دیزنی از گذشته تا به امروز توانسته انیمیشن‌های بسیار زیادی را خلق کند که برخی از آن‌ها بسیار ماندگار شدند و توانستند دوران کودکی بسیار خوب و دلنشینی را برای بسیاری از نسل‌ها رقم بزنند. با این حال، دیزنی در دهه هشتاد میلادی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد و ساخت انیمیشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) به این کمپانی کمک کرد تا دوران جدید و موفقی را شروع کند.

انیمیشن «پری دریایی کوچولو» که در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم، نه تنها توانست جان تازه‌ای به انیمیشن‌های دیزنی بدهد بلکه توانست در بین مخاطبان نیز به محبوبیت و موفقیت برسد و در طول تاریخ ماندگار شود. این در حالی است که بازسازی لایو اکشن آن به کارگردانی راب مارشال قرار است در ماه مه سال ۲۰۲۳ روی پرده سینماها اکران شود.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کمدی تلخ میس سان‌شاین کوچولو (Little Miss Sunshine) می‎‌رویم، فیلمی که توانست به یکی از آثار موفق و جذاب تبدیل شود و داستانی سرگرم‌کننده و خنده‌دار را به نمایش بگذارد. در ادامه نیز بیشتر با فیلم پل جاسوس‌ها (Bridge of Spies) ساخته استیون اسپیلبرگ و سریال تازه سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به نام سیلو (Silo) آشنا خواهیم شد. همراه با ما باشید.

انیمیشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

انیمیشن the little mermaid
انیمیشن The Little Mermaid

عوامل سازنده: انیمیشن «پری دریایی کوچولو» یک اثر فانتزی و موزیکال محصول سال ۱۹۸۹ میلادی به شمار می‌رود که توسط استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی ساخته و پخش شده است. فیلم‌نامه این اثر با الهام از داستانی دانمارکی به همین نام نوشته هانس کریستن اندرسن از سال ۱۸۳۷ میلادی نوشته شده و نویسندگی و کارگردانی آن را جان ماسکر و ران کلمنتس برعهده داشتند.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمیشن «پری دریایی کوچولو» داستان یک پری دریایی جوان به نام آریل را بازگو می‌کند که آرزوی تبدیل شدن به انسان را دارد و عاشق یک شاهزاده انسانی به نام اریک می‌شود. همین نیز باعث می‌شود تا او با یک ساحره دریایی به نام اورسلا قراردادی ببندد تا یک انسان شود و با این شاهزاده باشد. جودی بنسون، کریستوفر دنیل بارنس، پت کارول و ساموئل ای رایت از جمله صداپیشه‌های این اثر به شمار می‌روند.

چرا باید انیمیشن «پری دریایی کوچولو» را دید؟ انیمیشن «پری دریایی کوچولو» با شخصیت‌های گرم و دلنشینی که توسط دست کشیده شده‌اند و همچنین سکانس‌های موسیقی جذاب توانسته به اثری تماشایی و خیره‌کننده تبدیل شود و دوران طلایی جدیدی را برای انیمیشن‌های دیزنی رقم بزند. این انیمیشن بسیار لذت‌بخش و مبتکرانه است و آنقدر خلاقانه و سرگرم‌کننده است که می‌توان آن را با برخی از بهترین آثار دیزنی مقایسه کرد. همین نیز سبب شده تا در جمع انیمیشن‌های کلاسیک و ماندگار دیزنی قرار بگیرد.

فیلم میس سان‌شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

فیلم little miss sunshine
فیلم Little Miss Sunshine

عوامل سازنده: فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» اثری تراژیکمدی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۶ میلادی به روی پرده سینماها آمد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی زوجی به نام جاناتان دیتون و والری فاریس بوده است. فیلم‌نامه فیلم را نیز مایکل آرنت قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» با بازی گرگ کینیر، استیو کارل، تونی کولت، پل دینو، ابیگیل برسلین و آلن آرکین است و آن‌ها در آن نقش اعضای یک خانواده را بازی می‌کنند که کوچک‌ترین عضو خانواده را برای شرکت در مسابقات زیبایی کودکان می‌برند.

چرا باید فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» را دید؟ فیلم «میس سان‌‎شاین کوچولو» با بودجه ۸ میلیون دلاری ساخته شده و توانست در گیشه به فروش بیش از ۱۰۱ میلیون دلاری دست پیدا کند و به اثری بسیار موفق تبدیل شود. این در حالی است که این اثر در مراسم اسکار و از چهار نامزدی خودش توانست دو جایزه بدست بیارود.

به لطف بازیگران قدرتمند و با استعدادی که در فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» حضور دارند و همچنین فیلم‌نامه بسیار سرگرم‌کننده و دلنشین آن، این اثر توانسته به موفقیت برسد. همین نیز این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریک تبدیل کرده است. مطمئنا تماشای این اثر در این آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم پل جاسوس‌ها (Bridge of Spies)

فیلم bridge of spies
فیلم Bridge of Spies

عوامل سازنده: فیلم «پل جاسوس‌ها» اثری تاریخی و درام به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۵ میلادی و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ اکران شده است. مت چارمن به همراه برادران کوئن نیز فیلم‌نامه این اثر سینمایی را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: اتفاقات فیلم «پل جاسوس‌ها» در طول جنگ سرد جریان دارد و داستان وکیلی به نام جیمز بی دونووان را روایت می‌کند که وظیفه مذاکره برای آزادی خلبان جاسوس محکوم نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا به او سپرده شده، کسی که هواپیمایش در سال ۱۹۶۰ بر فراز اتحاد جماهیر شوروی سرنگون می‌شود. در ازای آزادی وی نیز جاسوس کی‌جی‌بی روسی به نام رودولف آبل که در اختیار ایالات متحده است نیز آزاد خواهد شد. تام هنکس در این فیلم نقش اصلی را بازی می‌کند و از جمله دیگر بازیگران می‌توان به مارک رایلنس، امی رایان و آلن آلدا اشاره کرد.

چرا باید فیلم «پل جاسوس‌ها» را دید؟ فیلم «پل جاسوس‌ها» توانسته به لطف تلاش‌های بسیار برجسته استیون اسپیلبرگ و همچنین نقش‌آفرینی درخشان و برجسته تام هنکس، جان تازه‌ای به آثار جاسوسی و مهیج مربوط به جنگ سرد در هالیوود بدهد. استیون اسپیلبرگ توانسته این داستان بسیار مهم اما اغلب فراموش‌شده و نه چندان اکشن را بردارد و آن را به یک اثر کاراکتر محور و مهیج تبدیل کند که بسیار تماشایی و خیره‌کننده احساس می‌شود.

سریال سیلو (Silo)

سریال silo
سریال Silo

عوامل سازنده: سریال «سیلو» اثری پادآرمانی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که توسط گراهام یوست و بر اساس مجموعه رمان‌های Wool نوشته هیو هاوی ساخته شده است.

داستان و بازیگران: سریال «سیلو» داستان آینده‌ای پادآرمانی و سمی را روایت می‌کند که در آن، جامعه انسان‌ها درون یک سیلو در زیر زمین زندگی می‌کنند. درون این جامعه نیز مردان و زنان از قوانین و مقرراتی پیروی می‌کنند که باور دارند از آن‌ها محافظت می‌کنند. ربکا فرگوسن، رشیدا جونز، کامن، دیوید اویلوو و تیم رابینز از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید سریال «سیلو» را دید؟ سریال «سیلو» از داستان‌سرایی هوشمندانه و جالب‌توجهی بهره می‌برد و سازندگان آن نیز توانستند طراحی تولید آن را به خوبی انجام بدهند، به طوریکه الهام‌بخش و جذاب به نظر می‌رسد. همه این موارد در کنار نقش‌آفرینی درخشان و برجسته ربکا فرگوسن سبب شده تا سریال «سیلو» همانند یک جعبه اسرارآمیز باشد که ارزش باز کردن دارد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی انیمیشن کلاسیک «پری دریایی کوچولو»، فیلم «میس سان‌شاین کوچولو»، فیلم جاسوسی و مهیج «پل جاسوس‌ها» و همچنین سریال در حال پخش و جدید «سیلو» رفتیم. نظر شماره درباره این آثار چیست؟

Blueخسته.Artin_Gamearپین هدmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Little Mermaid تا  Silo - گیمفا