یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا

یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم

پست گیمفا
۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا

بسیاری از افراد برای را‌ه اندازی وبسایت خود و یا کسب مهارت در زمینه طراحی وب، تمایل به آموزش وردپرس دارند. اولین سوالی که برای این افراد پیش می‌آید این است که نقطه شروع ورد پرس دقیقا کجاست؟ پس شما قبل از اینکه هرگونه اقدامی‌ در زمینه آموزش این مهارت انجام دهید، باید بدانید که به چه آموزش‌‌هایی در این زمینه نیاز دارید و سپس به اولویت بندی آن‌‌ها بپردازید. در ادامه برای بررسی بیشتر کار با وردپرس، قصد داریم تا به نقطه شروع آن بپردازیم.

چرا باید وردپرس را باید بگیریم؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و محبوبترین گزینه‌‌هایی است که کمک می‌‌کند تا شما بدون هیچ‌گونه پیش نیاز در این زمینه، به ایجاد کردن انواع وبسایت بپردازید. طبق آمار منتشرشده می‌‌توانیم ادعا کنیم که بیشتر از ۴۰ درصد از کل وب‌سایت‌‌های دنیا، از ورودپرس استفاده کرد‌ه‌اند. با استفاده از وردپرس هزاران نفر مشغول به کار و کسب درآمد شد‌ه‌اند به همین دلیل یادگیری آن می‌‌تواند مزایای متعددی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

شما با استفاده از وردپرس می‌‌توانید هرگونه سایت فروشگاهی را را‌ه اندازی کرده و از آن به کسب درآمد بپردازید بدون اینکه نیاز باشد هزینه را بابت طراحی سایت پرداخت کنید. درواقع امکان را‌ه اندازی فروشگاه آنلاین بدون کد نویسی، با کمک وردپرس وجود دارد. سیستم مدیریت محتوای ورودپرس، هزاران قالب و افزونه را به کاربران خود ارائه می‌‌دهد تا آن‌ها بتوانند از این طریق به گسترش ویژگی‌‌ها و قابلیت‎‌‌های وبسایت خود بپردازند. همن موضوع باعث شده تا با استفاده از وردپرس بتوانید هر نوع وبسایتی که تصور می‌‌کنید را طراحی نمایید.

شروع آموزش وردپرس

اگر شما هم تمایل به یادگیری وردپرس دارید، قطعا برایتان سؤال شده است که در ابتدا باید چه مهارت‌‌هایی کسب کنید تا بتوانید در این مسیر موفق شوید؟ در این زمینه باید بگوییم که آموزش وردپرس بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت‌‌های کد نویسی ندارد. صرفا آشنایی با مفاهیم اینترنت و گوگل برای ورود به دنیای وردپرس کافی است. بسیاری از افرادی که از طریق وردپرس کسب درآمد می‌کنند، هیچ‌گونه مهارت و دانشی در زمینه کد نویسی ندارند و مانند شما از روش ‌های مبتدی آغاز کرده‌اند.

در این زمینه شما باید دف خود را از آموزش وردپرس مشخص کنید تا بتوانید در مسیر یادگیری معینی قدم بردارید. در حالت کلی افراد در این زمینه به دو دسته وب مستر سایت و طراح و برنامه‌نویس وردپرس تقسیم می‌‌شوند. در حالت اول مسیر ساده تری پیش روی شما قرار دارد و می‌‌توانید در مدت کوتاهی، به مهارت‌های موردنیازتان دست پیدا کنید. درصورتی‌که به دنیال کسب درآمد بیشتر در بازار کار هستید، باید به سراغ گزینه دوم رفته و مهارت خود را در این زمینه تا حد بالاتری ارتقا دهید.

وردپرس را از کجا شروع کنیم؟

با مشخص کردن هدف خود از آموزش wordpress ، می‌‌توانیم به این سؤال اصلی محتوا، پاسخ کامل‌تری ارائه دهیم. در صورتی که هدف شما وب مستر شدن است، در ابتدا باید کار کردن با وردپرس را یاد بگیرید. در این زمینه دوره‌‌های آموزشی متعددی وجود دارند و شما می‌‌توانید به سایت wordpress org نیز مراجعه کرده و اطلاعات مفیدی به دست آورید. باید با نحوه نصب وردپرس و را‌ه اندازی آن بر روی سیستم آشنا شده و با بخش‌‌های مختلف آن کار کنید. قالب‌‌های مختلف وردپرس را بر روی سایت خود نصب کرده و نحوه کار کردن با افزونه‌‌ها را نیز باد بگیرید. در این زمینه باید به سراغ قالب‌‌های رایگان و غیر رایگان وردپرس رفته با آن‌‌ها کار کنید تا بتوانید سطح مهارت خود را ارتقا دهید.

مهم‌ترین نکته این است که چند بار وردپرس را بر روی سیستم خود نصب کرده و با آن تمرین کنید تا چشمتان با محیط آن آشنا شود تا در نهایت بتوانید سایت خود را طراحی کنید. پس با انتخاب نام دامنه مناسب، می‌‌توانید به شروع فعالیت رسمی‌ خود در فضای وب بپردازید. این مسیر که برای افراد تازه‌کار مناسب بوده، هیچ نیازی به دانش برنامه‌نویسی نداشته و صرفا آموزش نحوه کار کردن با سیستم در همین حد کفایت می‌‌کند.

یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا

مسیر برنامه‌نویسی وردپرس:

در صورتی که هدف شما از وارد شدن به دنیای وردپرس، برنامه‌نویسی و طراحی قالب‌‌های شخصی‌سازی‌شده است، باید به سراغ آموزش پیش‌زمینه‌‌هایی در این زمینه بروید. در این راستا شما نیاز به یادگیری زبان‌‌های HTML و CSS دارید. درواقع با کمک این زبان‌‌ها می‌‌توانید اقدام به پیاده‌سازی ساختاری کلی قالب‌‌ها و طراحی قالب موردنظر خود بکنید. بعد از یادگیری این زبان‌‌ها، نوبت به مرحله بعدی یعنی طراحی قالب‌‌های وردپرس می‌‌رسد.

در این مسیر شما یاد می‌‌گیرید که ظاهر سایت خود را بسته به نوع فعالیت و سلیقه خود شخصی‌سازی کرده و تغییرات مختلفی را در قالب‌‌های طراحی‌شده از قبل به وجود آورید. همچنین در صورتی که به عنوان برنامه‌نویس و طراح قالب‌‌های وردپرس و صفحه ساز در این زمینه وارد بازار کار شوید، می‌‌توانید اقدام به سفارشی‌سازی وب‌سایت‌‌های مختلف در دنیای وب کرده و قالب‌‌های متعددی را در این زمینه ایجاد کنید.

عد‌ه‌ای بر این باورند که قالب‌‌های وردپرس نوع دیگری دارند، درحالی‌که اصلا چنین چیزی نبوده و شما می‌‌توانید همان قالبی که با زبان‌‌های معرفی‌شده طراحی‌شد‌هاند را با کمک توابعی که در قالب نویسی وردپرس تعریف‌شد‌ه‌اند، به سیستم داینامیک تبدیل کرده تا با جمع و جور کردن کد‌ها، این قالب کاملا هماهنگ با سیستم وردپرس شود. قالب‌‌های وردپرس را می‌‌توان به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی کرد که به شرح زیر هستند.

  • قالب نویسی وبلاگی
  • قالب نویسی شرکتی
  • قالب نویسی فروشگاهی
  • قالب نویسی تعاملی

زمانی که شما بتوانید به این سطح از وردپرس مسلط شوید، درواقع به پیشرفته‌ترین سطح آن تسلط پیدا کرد‌ه‌اید و می‌‌توانید اقدامات هیجان‌انگیز و درآمدزای متعددی در این زمینه انجام دهید.

روش‌‌های آموزش وردپرس:

در ابتدا به این نکته اشاره‌کنیم که شما برای آموزش وردپرس، نیاز به تقویت زبان انگلیسی خود دارید. چراکه در این محیط همه بخش‌‌ها به زبان انگلیسی بوده و بدون تسلط به این زبان، نمی‌‌توانید موفق شوید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای ویژگی‌‌های مختلفی است که شما می‌‌توانید از طریق روش‌‌های مختلف و گوناگون اقدام به یادگیری آن بکنید.

امروزه دوره‌‌ها و پکیج‌‌های آموزشی متعددی در این زمینه وجود دارند که می‌‌توانید از آن‌‌ها استفاده کرده و به آموزش وردپرس تا سطح دلخواهتان بپردازید. این پکیج‌‌ها برای افراد تازه‌کار که هیچ‌گونه پیش‌زمین‌های در فعالیت در وردپرس ندارند گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌‌شوند.

همچنین شما می‌‌توانید از ویدئو‌های آموزشی منتشرشده در این زمینه نیز بهره برده و اطلاعات خود را درباره این مبحث ارتقا دهید. یوتیوب یکی از بهترین مرجع‌‌ها در این زمینه محسوب می‌‌شود که می‌‌توانید از آن استفاده کنید. مراجعه wordpress org نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای یادگیری و آموزش وردپرس می‌‌توانید انجام دهید. انواع افزونه‌‌ها و قالب‌‌های رایگان و مختلف وردپرس را می‌‌توانید از این طریق در دسترس داشته باشید و با آن‌‌ها آشنا شوید.

جمع‌بندی

آموزش مقدمات وردپرس به سادگی امکان‌پذیر بوده و شما می‌‌توانید از طریق روش‌‌های معمول در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید. در بخش‌‌های قبلی به صورت کامل به بررسی نقطه شروع آموزش وردپرس پرداختیم تا شما با مسیری که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید. قبل از هر چیز باید هدف خود را مشخص کرده و سپس بر اساس آن، مسیر پیش روی خود را رقم بزنید تا بتوانید با یادگیری این مهارت، به کسب درآمد در سطح بالایی دست پیدا کنید.

jupitermeysambسالار نیک مرد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم - گیمفا