انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا

انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام

پست گیمفا
۱۶:۴۴ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا

بر کسی پوشیده نیست که نیروهای انسانی و کارکنان در مشاغل کارگری، مهم‌ترین عامل رشد و فعالیت کسب‌وکارها در صنایع مختلف هستند. اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف مانند صنعت لوازم‌خانگی، صنعت نفت، صنایع فولاد، صنعت پتروشیمی و صنعت خودروسازی، به‌شدت به جذب و استخدام کارگران وابسته است. با این‌ حال شرح وظایف کارگر در مشاغل مختلف، به شکل متفاوتی تعیین شده است.به‌عنوان‌مثال شرح وظایف کارگر ساده در آشپزخانه یک رستوران، شامل موارد متفاوتی از شرح وظایف انباردار است. کارگر انبار، اپراتور خط تولید و تکنسین cnc، تنها برخی از مشاغل کارگری در بازار کار هستند. به دلیل نیاز شدید کسب‌وکارهای مختلف به استخدام کارگر و حقوق و مزایای مناسب شرکت‌های معتبر در این نوع از مشاغل، در این مقاله به معرفی انواع مشاغل کارگری و وظایف هرکدام خواهیم پرداخت.

انواع مشاغل کارگری

هر صنف یا صنعت، به مجموعه‌ای از مشاغل وابسته است. به‌عنوان‌مثال در یک آشپزخانه صنعتی، رستوران یا فست فود، می‌توان به مشاغلی مانند کارگر رستوران، پذیرشگر رستوران، آشپز، صندوقدار و ظرف‌شوی اشاره کرد.همچنین در صنعت ساختمان، شاهد مشاغلی مانند سرپرست کارگاه، کارگر ساختمان، نقاش ساختمان، بنا، جوشکار، تکنسین برق و لوله‌کش هستیم. در چارت سازمانی کسب‌وکارها، برخی از این مشاغل در حوزه کارگر ساده و برخی دیگر، در حوزه کارگر ماهر و فنی قرار دارند. برای مشاهده آگهی استخدام کارگر فنی، به لینک مورداشاره مراجعه کنید.این در حالی است که برای فعالیت در هر شغل، مجموعه‌ای خاص از تخصص‌ها‌ و مهارت‌ها موردتوجه خواهد بود. همچنین شرح وظایف کارگر در هر شغل با توجه به حوزه کاری، شامل مسئولیت‌های مشخصی است. در ادامه این مقاله با معرفی برخی از مشاغل کارگری، به شرح وظایف کارگر در این مشاغل نگاهی خواهیم انداخت.

کارگر انبار

یکی از پر تقاضاترین مشاغل کارگری در بازار کار، شغل کارگر انبار است. کسب‌وکارهای فعال در صنایعی مانند داروسازی، خرده‌فروشی، صنایع غذایی، خودروسازی و صنعت لوازم‌خانگی، به استخدام نیروهای کاری در مشاغلی مانند انباردار، کارگر انبار و کمک انباردار نیاز دارند.شرکت‌های معتبر مانند صنایع خودروسازی مدیران، تهران گوار (ماءالشعیر جوجو) و سینا دارو، تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که اخیرا آگهی‌های استخدامی کارگر انبار را منتشر کرده‌اند. این شرکت‌ها برای انجام اموری مانند حمل و جابجایی کالا در انبار، همکاری در کنترل و شمارش محصولات ورودی به انبار و تحویل کالاهای انبار به قسمت‌های مختلف، به استخدام کارگر انبار نیاز دارند. از دیگر مسئولیت‌های موجود در شرح وظایف کارگر انبار، می‌توان به تحویل فرم‌ها و نامه‌های انبار به بخش‌های موردنظر کارفرما، انجام نظافت انبار و تخلیه یا بارگیری اجناس موجود در انبار اشاره کرد. همچنین از شرایط استخدامی شرکت‌ها در شغل کارگر انبار، می‌توان مواردی مانند داشتن توانایی فیزیکی مناسب، داشتن سابقه کار در انبار و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را نام برد.نیروهای کاری باتجربه می‌توانند در صورت آشنایی به کامپیوتر و اصول انبارداری، نسبت به فعالیت در مشاغلی مانند انباردار و کمک انباردار اقدام کنند. از وظایف انباردار می‌توان به ثبت‌اسناد انبار، تحویل و دریافت اجناس انبار و تهیه لیست نیازمندی‌های انبار اشاره کرد. همچنین انجام اموری مانند صدور فرم‌های حواله و ثبت فرم‌ها در نرم‌افزار انبار در کنار سرپرستی کارکنان انبار، جزء وظایف کارشناس انبارداری محسوب می‌شوند.

کارگر ساده فست فود

یکی از کسب‌ و کارهایی که در سال‌های اخیر مورد توجه مردم و بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است، در ارتباط با فست فود است. به همین دلیل تقاضا برای استخدام در مشاغل مرتبط با این نوع از کسب‌وکارها، به‌شدت افزایش ‌یافته است.یکی از این مشاغل، شغل کارگر فست فود است. از آنجایی‌ که کارگر فست فود در ارتباط مستقیم با مشتریان قرار دارد، معمولا مهارت‌های ارتباطی کارگران این حرفه موردتوجه کارفرمایان قرار دارند. از وظایف کارگر ساده فست فود می‌توان به همکاری در آماده‌سازی سفارش مشتریان، دریافت سفارشات و نظافت مغازه فست فود اشاره کرد.

کارگر بسته‌بندی

نیاز مردم به تهیه کالاهای بسته‌بندی‌شده، پیوسته در حال افزایش است. مواد غذایی مختلف، پوشاک و لوازم‌التحریر، تنها برخی از کالاهایی هستند که معمولا با انجام بسته‌بندی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.همین موضوع موجب شده است تا شغل کارگر بسته‌بندی، موردتوجه کارفرماها قرار گیرد. انجام بسته‌بندی اصولی و بهداشتی در کنار تحویل کالاهای بسته‌بندی‌شده در زمان مقرر، در شرح وظایف کارگر بسته‌بندی به چشم می‌خورد.

شرح وظایف کارگر خط تولید

اگر به‌عنوان یک کارفرما مشغول کار تولیدی هستید، احتمالا به استخدام کارگر خط تولید یا اپراتور تولید نیاز خواهید داشت. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ و معتبری مانند شرکت بهمن موتور، سینا دارو، دلپذیر، ساسان (پپسی)، زرماکارون و صنایع غذایی فرمند، به استخدام کارگر خط تولید نیاز دارند.معمولا برای فعالیت در شغل کارگر خط تولید، ساعات مشخصی به‌عنوان اضافه‌کاری به کارگران پیشنهاد می‌شود. به همین دلیل امکان افزایش درآمد برای کارگران خط تولید وجود خواهد داشت. کارگران تولید با انجام کار گروهی، یک محصول خاص را تولید می‌کنند. همچنین انجام مسئولیت‌هایی مانند کنترل تولید محصول، پر کردن فرم‌های محصول و انجام امور بسته‌بندی و مونتاژ محصولات، در شرح وظایف کارگر خط تولید مشاهده می‌شود.

برق‌کار

یکی دیگر از مشاغلی که در حوزه مشاغل کارگری قرار می‌گیرد، شغل برق‌کار است. به دلیل نیاز فراوانی که به انجام سیم‌کشی برق در ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری وجود دارد، همواره نیاز به استخدام یک برق‌کار یا تکنسین برق وجود خواهد داشت.همچنین کارخانه‌ها و مراکز صنعتی برای انجام اموری مانند نصب و راه‌اندازی تجهیزات برقی خود، به استخدام تکنسین برق نیاز دارند. به همین دلیل می‌توان این حوزه کاری را به دو حوزه برق ساختمان و برق صنعتی تقسیم‌بندی نمود.در تعهدات و شرح وظایف کارگر تکنسین برق، انجام اموری مانند سیم‌کشی ساختمان، نصب سیستم‌های اعلام حریق، نصب کرکره برقی، نصب دوربین‌های مداربسته و انجام نورپردازی در نمای بیرونی ساختمان به چشم می‌خورد. به دلیل نیاز شدید کارفرمایان به انجام امور مرتبط با شغل تکنسین برق، فعالیت در این حرفه می‌تواند درآمد خوبی را از آن کارجویان نماید.

اپراتور cnc

امروزه استفاده از کامپیوتر برای کنترل ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، به موضوعی مهم و حیاتی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. به همین دلیل کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی با استفاده از دستگاه cnc، سرعت و کیفیت تولید خود را افزایش داده‌اند. ایجاد تراش و برش روی موادی از جنس فلز، پلاستیک و چوب، از موارد موردتوجه در کار cnc است. یک تکنسین یا اپراتور cnc مسئول اجرای دستگاه سی ان سی است. به شکلی که تکنسین cnc با شناختی که نسبت به کامپیوتر و نحوه کار با دستگاه دارد، می‌تواند نقشه‌ها و برنامه‌های تعیین‌شده را روی قطعه موردنظر پیاده‌سازی و اجرا نماید. از دیگر وظایف یک تکنسین cnc، می‌توان به تفسیر اندازه‌های برش، رعایت اصول ایمنی و نگهداری از دستگاه cnc اشاره کرد.

جمع‌بندی

به دلیل نیاز کسب‌وکارهای مختلف به جذب و استخدام کارگران ساده و ماهر، روزانه شاهد تعداد بسیار زیادی از آگهی‌های استخدامی کارگر در منابع کاریابی هستیم. با این‌حال به دلیل وجود فرصت‌های شغلی مختلف در حوزه مشاغل کارگری، شرح وظایف کارکنان هر شغل با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در این مقاله با معرفی برخی از انواع مشاغل کارگری، به شرح وظایف کارگر در هر فرصت شغلی پرداختیم.

AMIR WAZOWSKIM.O.H.3.E.NNinja theorey77red-eyed Banished KnightMincraftFernandoPorfosormeysamb

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا
انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا

نظرات

انواع شغل کارگری و وظایف هرکدام - گیمفا