استودیوی Housemarque به ۱۱۰ نفر رشد کرده و مشغول کار روی بازی بعدی پلی استیشن ۵ است
استودیوی سازنده بازی Returnal یعنی Housemarque پیش از این تایید کرده بود که بازی بعدی آنها بار دیگر یک آیپی کاملا جدید خواهد بود. همچنین این استودیو تعداد توسعهدهندگان خود را برای این پروژه افزایش داده است.
استودیوی Housemarque بهترین بازی خود را با در قالب شوتر علمی-تخیلی Returnal در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و توانست توجهات زیادی را جلب کند. همچنین عرضه این بازی با خریداری شدن این استودیو توسط پلی استیشن همزمان شد. طبعا برای بسیاری این سوال پیش آمده که حرکت بعدی این استودیو چه خواهد بود. در حالی که هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال در دسترس نیست، اما به نظر میرسد که این استودیو در حال رشد تعداد توسعهدهندگان خود برای پروژه بعدی است.
وبسایت Push Square به تازگی متوجه شده که رئیس استودیوی Housemarque یعنی Ilari Kuittinen قرار است یکی از سخنگوها در رویداد Reboot Develop Blue 2023 باشد. در توضیحات همراه او آمده که به دنبال رشد و گسترش دائم استودیو، Housemarque حالا متشکل از ۱۱۰ نفر بوده و مشغول کار روی پروژه بعدی خود است:
این شرکت در حال حاضر روی توسعه بازی بعدی خود تحت برچسب PlayStation Studios تمرکز کرده است.
همانطور که انتظار میرود جزئیات زیادی در مورد بازی بعدی Housemarque در دسترس نیست، اما Kuittinen سال گذشته تایید کرد که این بازی یک آیپی کاملا جدید دیگر خواهد بود. پیش از آن او همچنین گفته که بود Housemarque قصد دارد تا به فراتر از دستاوردهای خود با Returnal برود. طراح روایی ارشد Housemarque یعنی Eevi Korhonen هم گفته بود که قصد دارد تا از ایدههای استفاده نشده برای Returnal در آیپی جدید خود استفاده کند.
بازی Returnal در حال حاضر روی پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ریترنال AAA محسوب می شد ؟
واقعا اگه کلان بودجه بوده هست ، خیلی متاسفانه کم فروخت !
آره AAA هست درباره فروش بازی هم اینجور سبک ها کلا کم طرفدار دارن دیگه انحصاری هم هست مشخصه کمتر میفروشه
احتمالا AA بوده ولی چون AAA بالای ۵۰ میلیون دلار هزینهداره و با توجه به اینکه بازی کلا ۶۰۰ هزارتا هم نفروخته تو ضرر میره اگه حرفت درست باشه
هرچند قیمتش قیمت AAA هست
خیر AAA هست خودشون هم تو مصاحبه هاشون گفتن اولین بازی AAA استودیو هستش
خوب با این وصف تو ضررن پس
هر بازی AAA بودجه خاص خودشو داره برای همچینگیمی قطعا اندازه بقیه گیم های سونی هزینه نکردن که ضرر ده باشه
اساسا کلمه AAA برای توصیف بودجه بازی استفاده میشه، اگه بیشتر از معمول باشه AAA و اگه کمتر از معمول باشه AA.
این بازی هم با توجه به قیمتش AAA هست و این یعنی دستکم ۴۰-۵۰ میلیون دلار بودجه ساختش بوده و بازی نزدیک دو سوم این پول رو درآورده که البته مهم نیست و عناوین لانچ کنسول به قصد سوددهی ساخته نمیشن
ربطی نداره بازی های سولز هم قیافشون رو میبینی فکر میکنی AA هستن ولی AAA محسوب میشن دلیل نمیشه چون یه بازی طرفدار کم داره و ژانر خاصی داره AAA محسوب نشه
اینکه چه قدر هم هزینش بوده مشخص نیست ولی تو AAA بودنش اصلا شکی نیست چون بار ها خود استودیو و کارگردانش تاییدش کردن
گفتم AAA فقط در مورد بودجه است، نه گرافیک نه گیمپلی نه هیچ چیز دیگه
همین که انحصاری ps5 برای هایپ کافیه
سونی استودیویی که درحال احتضار بود رو نجات داد و به اوج رسوند برای همینه که به سونی میگیم روح بخش صنعت گیم.
واقعا تو پرورش استودیو سونی تبحر داره و میدونه رو چه استعداد های سرمایه گذاری کنه ، هاوس مارک با ریترنال نشون داد برای خلق بازی aaa و ریسکی کاملا مستعد هست و منتظرم ببینم بازی بعدی اونها چگونه خواهد بود.
.
این حمایت سونی از استودیو های کوچک و یا تازه تاسیس و به بلوغ رسوندن اونها یک نکته مهمی هم داره از لحاظ روانی روی تمام استودیو های فرست پارتی پلی استیشن ، به هر حال اینکه میدونن مالکشون برای گیمینگ ریسک میکنه و هزینه میکنه و در کارش تبحر داره خودش یک سوپاپ اطمینان مهم هست بر کیفیت کل استودیو ها و دیدیم که فضای استودیو های پلی استیشن اکثرا دوستانه و رقابتی هست.
داداش استودیو های سونی همشون مال ۲۰ تا ۳۰ سال پیش بودن و بازی های خوب هم میزدن یعنی اون زمانی که رقابتی بین کنسول ها وجود نداشت سونی ها اونها خرید , رفتم تمام استودیو های پلی اسیتشن رو بررسی کردم فقط یه Housemarque تازه تاسیس هستش
پس واژه تازه کار و تازه تاسیس برای سونی اشتباه هست که دیدیم گیمرا اینجا بکار میبرن
ایراد مایکروسافت این بود به جای ناشر باید استودیو خوب می خرید
ریتورنال که فوقالعاده است
❤️
#پیشرفت
پیشرفت یعنی این
لیاقتش رو داره، در حال تجربه Returnal هستم. بازی خیلی خوبیه.
امیدوارم سونی Bend Studio رو هم حمایت کنه.
واقعا حیفه که نسخه دوم Days Gone ساخته نشه.
آره واقعا
days gone واقعا بازی خوبی بود و لیاقت دنباله رو داره
نمیدونم چرا اینقدر نسبت بهش بیمهری کردن …
گرچه اشکالاتی داشت و بینقص نبود ، ولی واقعا بازی خوب و تجربه بهیادموندنی بود ….
این استدیو با بازی ریتدنال خودشو ثابت کرد
خدایی بازی خفنی بود خیلی هم نمره و متای خوبی دریافت کرد
حیف این استودیو با استعداد که بدست سونی افتاد و از این به بعد بجای گیم هاردکور باید اکشن ادونچر سینماتیک نوب پسند با پروتاگونیست لگبت و کلی تنظیمات accessibility بسازه
گیم قبلیشون کلا ۵۷۰ هزارنسخه فروخت
رو استیم هم بعد چند ساعت فراموش شد
شت فال خوبه
تا الان چند تا از کامنتاتو دیدم و تو همشون نشون دادی از این تایپ گیمرایی هستی که هدفشون از گیمینگ صرفا وقت گذروندنه. خب این بازی ها تایپت نیستن مجبور نیستی بازی کنی واسه امثال تو فیفا و کال او دیوتی و فورتنایت و اینجور بازی ها ساختن
این اصلا هدفش گیمینگ نیست تروله، حرفاش هم فقط در راستای هدف ترول کردنشه
جم کن خدایی این چه حرف بیخودیه داری میگی و بیخیال هم نمیشی، ول کن
Returnal این بازیو تجربه نکردم،سبک روگ لایک هست مثل اینکه،باب میل من نیست(نظر شخصی)
اگه مثل deathloop باشه خوبه،ولی اگه مانند hades باشه که از اول میاره پس از مرگ نه(نظر شخصی)
خوشحال میشم دوستان راهنمایی کنن بندرو در این مورد🎈💕
بازی کلا ۶ بایوم داره یا ۶ منطقه شما حساب کن، این بازی رو باید به دو قسمت ۳ بایومه تقسیم کرد، ۱ ۲ ۳ و ۴ ۵ ۶ حالا چالش بازی اینجاس که شما اگر داخل ۳ بایوم اول بمیری یعنی ۱ ۲ ۳ برمیگردی از اول بایوم ۱، اما اگر داخل بایوم ۴ ۵ ۶ بمیری برمیگردی از اول بایوم ۴ و به بایوم ۱ بر نمیگردی، حالا این وسط یه سری آپشن هم داخل بازی هست که بهت کمک میکنه مثلا بعضی جاها یه روم های خاصی وجود داره که در ازای یکی از متریال های بازی یک چکپویت یک بار مصرف میگیری و در صورت مردن اونجا زنده میشی، این روم ها حکم بهشت داشت یادمه، یا مثلا بعضی جاها میتونی خرید کنی، بعضی از آیتم ها اگر بخریشون واسه یک بار بعد از مردن همونجا زنده میکنن کاراکتر رو، در کل باید بازی کنی تا وارد بشی، همه داخل اون بازی زیاد میمیرن اوایل کار، با مردن شما، کاراکتر همه چیزش رو از دست میده به جز بعضی از آیتم هایی که در صورت برداشته شدن دائمی میمونه که خودت توی بازی میفهمی و نکته مثبت اینکه اسلحه های بازی انواع مختلفی داره با پرک ها و آپگرید ها و لول های مختلف و این پرک ها و آپگرید ها با استفاده از سلاح و کشتن آنلاک میشه و در صورت مردن شما سلاح رو از دست میدی اما پروسه آپگرید سلاح سر جاش میمونه و در صورت به دست آوردن دوباره اون سلاح آپگرید شما ادامه پیدا میکنه و حذف نمیشه، اما لول اسلحه ای که توی دست داری آپگرید نمیشه، اون رو باید با تعویض با سلاح های با لول بالاتر ارتقا بدی فقط، آپشن ها و آیتم های دیگه ای هم داخل بازی هست که دیگه بهتر اینه خودت تجربه کنی و پیدا کنی و درک کنی، بی مزه نکنم بازی رو برات.
ممنون از توضیحاتت💕
حساب کنید سونی آمار فروش ریترنال که کلا ۵۷۰ هزارنسخه فروخته رو اعلام کرد ولی هنوز حاضر نشده آمار فروش فوربیدن وست رو اعلام کنه
یعنی فوربیدن وست حتی ۵۷۰ هزار نسخه هم فروش نداشته
هی نگو امار فوربیدن فوربیدن
برو نگاهی بنداز این قد چرت نگو
امار گرن هم وقتی اعلام کرد مثه ترسوها قایم شدی
بعدشم ریترنال نسخه پیسیش فروش خوبی نداشت و الا نسخه پلی استیشن خیلی هم حوب فروخت به قدری فروخت که اشکتو دربیاره و فشارتو به اوج ببره
خدایی از اینکه سونی کبیر با این بازی هاش داره فشار امثال تو رو بیش از حد بالا می بره لذت می برم
سونی دمت گرم
کسی این حرفو میزنه که شرکت محبوب خودش سال هاست آمار فروش کنسولش و بازیهاشو نمیده جدیدا هم آمار کاربران گیم پس نمیده سونی همه چیزش شفافه به وقتش آمار فروش فوربیدن وست هم میده درباره لست دو هم همین حرفا زدی که دیدی آمار فروشش داد ۱۰ میلیون نسخه فروش تا پارسال بود و امسالم با عرضه سریالش دوباره فروشش بالا رفت و تا الان دست کم ۱۲ میلیون نسخه فروش داشته
شاهکار بعدی درراه است
با اختلاف بعد رگناروک بهترین بازی پلی استیشن استودیو از ۲۰۲۰ به بعد Returnal هست… شاهکار.
به نظرم دیمن سولز رتبه بالاتری داره بعد رگناروک
دیمن سولز صرفاً ریمیکه و تو دسته بازی های دوباره پورت شده به نظرم فعلاً بهترین ریمیک پلی استیشن استودیو هست ولی درباره بازی های جدید ریترنال بالاتره.
به شخصه از دیمن سولز خیلی بیشتر لذت بردم تا ریترنال
ریترنال عالی بود ولی دیمن سولز یه حس متفاوت دیگه ای داد
اولین سولزی که گرافیکش عجیب غریب بود و فیزیک فوق العاده ای داشت
ریترنال رو نتونستم تموم کنم xd
یه جایی دیدم گفته بودی شاهکار گفتن به رگناروک توهین به کلمه شاهکاره پس فیک بوده طرف
از نظر شخصی خودم ریترنال شاهکاره نه رگناروک…
هردو
آقا من گیج شدم یکم😀
اگه ریترنال شاهکاره و رگناروک نیست پس چطور میگی رگناروک بازی بهتریه؟
از نظر من هیچکدوم شاهکار نیستن
استودیو خیلی با استعدادی هستن 🙂
قطار پیشرفت های سونی🗿
بنازم به این مدیریت و پرورش استودیو
این استودیو داشت ورشکست میشد دوهزار هفده اما پلی استیشن با خریدش و اعتماد هزینه بهش و سباست های درست باعث پیشرفتش شد سونی هم اشتباهات زیاد داشت در بخش سرگرمی پلی استیشن تو این سالها ولی سیاست خرید استودیو و نظارت کیفی رو استودیو هاش عالی کلا صنعت گیم به نیتندو و سونی مدیون باید قبول کنیم اینکه استودیو ها مثل ساکر پانچ ناتی داگ اینسامنیاک سانتا مونیکا رو چطور با سیاستها درست از استودیو های کوچیک و بدون امید یا در حال نابودی تبدیل کرد بع ناشر یا استودیو هایی که کلی جایره در مراسم های مختلف بزرگ
پیشرفتش منظور بازی هست که پول ساختش رو درنیاورد دیگه؟
یه جوری میگه ساکرپانچ و اینسومنیاک و ناتیداگ استدیوهای ناامید و کوچیک بودن یکی ندونه جدی باور میکنه
امیدوارم بازی بعدی هم یه شوتر سوم شخص عالی مثل ریترنال باشه
ریترنال 🔥🔥🔥
فیلم سینمایی بعد سونی با ۲۰ ساعت کات سین بی هدف بدون هیج گیم گلی همراه با ترند سواری
داداش من از اینجا دارم میبینم داری میرقصی 😅
شما خودت که کال آف دیوتی رو تصویرشو گذاشتی بعد از کات سین سینمایی سونی به همون اندازه کات سین داشته گیم پلی هم داشته اگر کات سین ساخته نشه اتفاقا به نفع سونی هزینه ها نصف میشه میدونی یدونه دمو یا کات سین دو دقیقش چقدر هزینه نیرو دقت در جزییات نکات فنی داره دهن کارگردان انیمیشن تیمش سرویس میشه که شما بیای بگی اه اون بازی ساز خودش متوجه هست چی خوب چی بده اگر کات سین کم باشه یا نباشه میگن مهیج نیست بازی بدون دمو انگار بی روح دمو کات سین کم دمو کات سین حس سینمایی و همراهی بیشتر با کاراکتر میده به گیمر
به امید تبدیل شدن به Insomniac Games بعدی
فیلمی جدید برای ایستگاه
امیدوام از امضا استودیوشن دور نشن و شاهد یک سوم شخص اکشن ادونچر دیگه نباشیم
دیگه عادت کردیم به پرورش استودیوها توسط سونی به امید موفقیت بازی بعدی این بازی، خیلی از دوستان میگن که چرا این بازی انقدر کم فروخته به دو دلیل دلیل اول و مهمترینش اینه که سبک بازی روگ لایک هست یک سبک به شدت سلیقه ای و البتع سخت، دلیل دوم هم اینکه انحصاری هستش تازگی هم برای PC عرضه شده در نتیجه فروشش هم بیشتر میشه اما نه اون فروشی که در حد آیپی های جدیدی مثل گوست او سوشیما، دیزگان و… انتظار دارین
این تیم فوقالعادست. علاوه بر گان پلی، طراحی و اکشن ناب، Returnal چیزی در خودش گنجونده که تو صنعت مدرن گیم خیلی خیلی کم حتی جرأتش دیده می شه چه برسه به توان اجرایی انقدر زیبای اون. دارم از اعتماد به نفس و هنر ناب این تیم در جهان سازی و داستان سرایی، و مهم تر از همه، عمق اون حرف می زنم. از پرداختن یک تیم کوچیک به فلسفه، روانشناختی و در نهایت رسیدن به بهترین و دقیق ترین اجرای سبک لاوکرفتین در وحشت از چیزی دیوانه که در نقطه ای کور پنهان شده. و البته این شجاعت که این زیبایی ها تا حدود زیبایی عملا رو به بیشتر مخاطب ها نیستن و حتی تلاشی برای پیدا شدن نمی کنن. چون بازی بدون ادراک و اکتشاف این موارد هم لذت بخش و زیباست، شاید مثال ساخته های میازاکی بهتون کمک کنه متوجه شید صحبت از چیه اینجا. درسته هنوز به لایتناهی اون میزان از عمق جهانسازی نرسیدن ولی در ارائه حس این عدم توان در شناخت، حتی از استاد این سبک هم به نظرم فرا تر رفتن. جایی هستن که به جز این دو مورد مثال های امروزی بیشتری در این رابطه به ذهنم نمی رسه. بازی در سبک های جهان سازی دیگه به تعدد دیده می شه ولی این سبک مورد علاقه بنده و با این کیفیت؟ امیدوارم بیشتر بسازن. مشتاقم ببینم چطور همایت می شن و تا چه میزان آزادی عمل دارن تا بر خلاف عموم آثار مدرن غرب، به جای یک ویترین پر زرق و برق، یک عمق تمام نشدنی دیگه برامون در نظر بگیرن.
پس باید منتظر یه شاهکار باشیم چون ریترنال خیلی خفن بود *~*