نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox

مهدی رضایی
۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

بازی The Last Case Of Benedict Fox از جمله عناوین مترویدوانیایی مورد انتظار سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آمد. اما آیا توانسته است در حد انتظارات ظاهر شود؟

The Last Case Of Benedict Fox از جمله بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آمد که حالا چند روزی از عرضه‌ آن می‌گذرد. سازنده‌ بازی، استودیوی Plot Twist، اولین بازی مهم خود را در روز عرضه روی سرویس گیم پس (Game Pass) قرار داد تا توجهات بیشتری را به خود جلب کند؛ عنوانی که سبک پازل و پلتفرمر مترویدوانیایی دارد و با اضافه کردن المان‌های کارآگاهی به خود، سعی دارد متمایز از آثار هم سبکش ظاهر شود.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

ساخت بازی یا فیلم در دنیایی لاوکرافتی، واقعا ریسکی و چالش‌برانگیز است. چنین آثاری به ندرت موفقیت‌های بزرگ کسب می‌کنند و معمولا به دلایل مختلف از جمله عدم موفقیت در داستان‌گویی، ضعف در به تصویرکشیدن المان‌های این دنیا و شخصیت‌پردازی‌های عجیب و غریب، شکست سنگینی را تجربه می‌کنند. اگر در اینترنت هم چنین عناوینی را جست‌وجو کنید، آثار موفق و بزرگ کمی را مشاهده خواهید کرد. متاسفانه The Last Case Of Benedict Fox هم سرنوشت مشابه‌ای پیدا کرده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

داستان بازی، در مورد یک کاراگاه جوان به نام Benedict است که بعد از جنگ جهانی دوم یک زندگی نسبتا آرام را می‌گذراند. زندگی آرام او با مرگ پدرش که از قضا اصلا هم رابطه‌ صمیمی با او ندارد، کاملا دچار تحول و تشنج می‌شود. حال او باید راز پشت مرگ پدرش را فاش و مهم‌تر از آن، به اسرار مرموز زندگی پدرش دست پیدا کند. کار تا جایی پیش می‌رود که او حتی به هویت خود، پدرش و مکانی که در آن سال‌ها زندگی کرده است شک می‌کند و با دریایی از سوالات بی‌پاسخ مواجه می‌شود. حال، شما باید به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

داستان بازی در ساعات ابتداییجالب است و روایت خوبی هم دارد. شاید در یکی دو ساعت اولیه کمی سردرگم شوید؛ اما بعد از گذشت چند ساعت، هیجان‌انگیز می‌شود. اما متاسفانه این روند جذاب داستان، فقط برای مدت کوتاهی ادامه دارد و نهایتا داستان بازی بعد از ۵ ساعت خسته‌کننده شده و افت وحشتناکی پیدا می‌کند؛ تا جایی که در اواسط بازی عملا چیز خاصی برایتان مهم نیست و فقط به دنبال انجام کوئست‌های به ظاهر معنادار بازی خواهید بود و شاید فقط به واسطه‌ طراحی مراحل خوب بازی از آن دست نکشید.

شخصیت‌پردازی کاراکترها و روند منطقی داستان در یک عنوان کاراگاهی بسیار مهم است؛ اما The Last Case Of Benedict Fox آنقدر می‌خواهد ادای عناوین پیچیده و مرموز لاوکرفتی را دربیاورد که باید در بین این اداها به دنبال منطق اتفاقات باشید که نهایتاً به یک تجربه بسیار خسته‌کننده و حوصله سربر تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، از ابتدای بازی یک صدا شما را همراهی می‌کند و قدرت‌هایی به واسطه‌ آن به دست می‌آورید، اما تا یک سوم پایانی بازی که این عنوان اجازه تجربه‌اش را به من داد (به دلیل یک باگ Game Breaking موفق به اتمام بازی نشدم) هیچ سرنخی از منبع این صدا و قدرت‌های کاراکتر اصلی به شما داده نمی‌شود. شخصیت‌ها هم می‌آیند و می‌روند و شما هیچ ایده‌ای از ریشه‌ وجودی و انگیزه‌ آن‌ها نخواهید داشت.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

سراغ گیم‌پلی بازی می‌رویم که از ابتدا به عنوان نقطه‌ی عطف و وجه تمایز این عنوان با دیگر بازی‌های کاراگاهی شناخته می‌شد. گیم‌پلی بازی به صورت موازی در خانه‌ پدری شما و برزخ جریان دارد. با پیشروی در برزخ، قسمت‌های مخفی خانه باز و اسرار فاش می‌شوند. این ایده یکی از نقاط قوت گیم‌پلی محسوب می‌شود و به خوبی تغییرات خانه با پیشروی در برزخ و توجه به جزئیات در این امر را مشاهده می‌کنید.

این بازی یک عنوان پازل پلتفرمر مترویدوانیایی با تم کاراگاهی و پیش‌زمینه‌ لاوکرفتی است. هر یک از کلمات سبک بازی را بررسی می‌کنیم و در نهایت به یک جمع‌بندی از گیم‌پلی می‌رسیم. تمرکز اصلی بازی روی معماها و پازل‌ها است. معماهای بازی اکثرا طراحی خوب و لذت‌بخشی دارند و چالش مناسبی برای شما به ارمغان خواهند آورد. بیشتر معماها به صورت پیدا کردن کد یا سمبلی برای باز کردن یک در هستند که پاسخ آن‌ها در برزخ بازی پیدا می‌شود. با وجود طراحی کلی یکسان معماها، تغییرات جزئی در طراحی آن‌ها، از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کند.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

با این حال، مشکلات بازی در زمینه‌های دیگر گیم‌پلی، بخش مثبت آن (پازل‌ها) را نیز گریبان‌گیر کرده است. کنترل بازی یکی از مشکلات عجیب آن است که حتی قابلیت شخصی‌سازی و Button Mapping در آن وجود ندارد! چه با PC بازی را تجربه کنید چه با Xbox Series X، مشکلات مختلفی با کنترل آن خواهید داشت. در Xbox دکمه‌ جاخالی به طرز عجیبی جایگاه بدی دارد و در مبارزات کاملا مزاحم است. همچنین نشانه‌گیری و تیراندازی بسیار ضعیف بوده و تقریبا انجام نشانه‌گیری برای تیراندازی‌ها کاری غیرممکن محسوب می‌شود. در بعضی معماها نیز به دلیل دکمه‌های تعاملی بد، حرکت روی پدال‌ها و دکمه‌های درها و اشیاء، حرکت روی این وسایل خشک و سخت است و حل برخی معماها را دشوارتر هم می‌کند.

پلتفرمینگ و سکوبازی این عنوان لذت چندانی ندارد. قابلیت‌هایی چون پرش بلندتر با نگه‌داشتن دکمه‌ A یا دابل جامپ، کارکرد مشخصی ندارند. به طرز عجیبی فقط در بعضی اوقات می‌توانید از دابل جامپ استفاده کنید و هرگاه بازی نخواهد اجازه‌ی این کار را به شما نمی‌دهد. این موضوع گشت و گذار در جهان بازی را بسیار یکنواخت می‌کند و سبب خسته‌کننده شدن آن می‌شود. احتمالا هم هیچ‌گاه نحوه‌ کارکرد دقیق و منطق بازی در استفاده از قابلیت‌های پریدن را درک نخواهید کرد.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

گفتیم بازی سبک مترویدوانیایی دارد. یکی از نقاط قوت بازی، قابلیت انتخاب درجات سختی مختلف برای قسمت‌های گوناگون آن است. برای مبارزات، راهنمایی در محیط مترویدوانیایی بازی و پازل‌ها می‌توانید به صورت جداگانه درجات سختی انتخاب و یک بازی متناسب با علایق خود را تجربه کنید. اگر مبارزات سخت و گشت و گذار ساده با معماهایی متوسط می‌خواهید، بازی این امکان را به شما می‌دهد.

بازی در خلق جهان مترویدوانیایی خود بسیار سینوسی عمل کرده است. اتمسفر بازی و طراحی ماموریت‌های اصلی و فرعی آن متناسب با جهان بازی بوده و بسیار هنرمندانه صورت گرفته است؛ اما بعضی از المان‌های این سبک در آن به چشم نمی‌خورد. برای مثال، در یک بازی با این سبک، نباید جایگاه دشمنان و نوع آن‌ها و نحوه‌ حرکاتشان در هر مبارزه کاملا یکسان و بدون ذره‌ای تغییر باشد. در این سبک شما مدام به مکان‌های تکراری می‌روید و عدم وجود RNG در بازی بسیار عجیب و غیرمنطقی است. در واقع جهان بازی به دلیل اتفاقات یکنواختش، برای این سبک بیش از حد از پیش تعیین‌شده و اسکریپت شده است.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

محیط‌های بازی طراحی متنوعی دارند و از رنگ‌بندی گرفته تا طراحی سکوها، معماها و مبارزات از تنوع خوبی برخوردار هستند. با این حال، دشمنان بازی تنوع خوبی ندارند و کمبود تنوع در طراحی‌ها و الگوی حملاتشان به چشم می‌خورد. همچنین تعادل بین درجات سختی وجود ندارد. درجه سختی متوسط بازی حکم سخت بازی‌های دیگر را دارد و درجه‌ سختی آسان آن بیش از حد آسان و دم‌دستی است. بازی به شدت نیازمند یک آپدیت جهت متعادل‌کردن درجه‌های سختی است.

تم کاراگاهی تا اواسط بازی به خوبی روی آن می‌نشیند اما از جایی به بعد به جای کاراگاه، انگار در نقش یک فیلسوف قرار گرفته‌اید و بازی آنقدر به حاشیه کشیده می‌شود که انگار ماموریت اصلی خود را فراموش می‌کند و وارد ژانر وحشت می‌شود! به طور کلی اگر جذابیت نیمه‌ اول بازی در نیمه‌ دوم آن هم وجود داشت، به مراتب گیم‌پلی جذاب‌تری را شاهد بودیم.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

باس‌فایت‌های بازی بسیار چالش‌برانگیز هستند و از نقاط مثبت بازی به شمار می‌آیند. باس‌ها فازهای مختلفی دارند و به سادگی شکست نمی‌خورند؛ در مبارزه با باس‌ها باید استراتژی داشته باشید و به خوبی هم خود را تقویت کنید. متاسفانه مشکلات گرافیکی، گلیچ‌ها، باگ و لگ‌های وقت و بی‌وقت، در Parry کردن و جاخالی دادن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند و حتی ممکن است به دلیل این مشکلات، در اواخر مبارزه با یک باس کشته شوید و حسابی اعصابتان خرد شود.

و اما به گرافیک و کیفیت فنی و هنری بازی می‌رسیم. گرافیک هنری بازی، رنگ‌بندی‌ها و ویژگی‌هایی چون دورنماها و View Distance به خوبی پیاده‌سازی شده و طراحی هنری بازی نیز بسیار چشم‌نواز است. تکسچرهای بازی کیفیت خوبی دارند و بازی به مانند یک بوم نقاشی باکیفیت در بخش بصری جلوه می‌کند. انیمیشن‌ها نیز به خودی خود قابل قبول هستند؛ اما وقتی پای کیفیت فنی وسط می‌آید، با انبوهی از مشکلاتی مواجه می‌شویم که زهر خود را به تمامی بخش‌های دیگر بازی هم می‌ریزد.

مهم‌ترین مشکل تکنیکال بازی، افت فریم‌های ناگهانی و بدون دلیل و باگ‌های بسیار زیاد و بازی‌خراب‌کن آن هستند. نرخ فریم بازی در حالت Performance هم پایدار نیست و اصلا عملکرد خوبی ندارد. گاها در محیط‌های شلوغ کاملا ثابت است و بعضی اوقات در محیط‌های خلوت هم به طرز عجیبی نوسان دارد. این مشکل در مبارزات بسیار بیشتر آزاردهنده می‌شود که نمونه‌ای از آن را در مبارزه با باس‌ها اشاره کردیم. حال فریم‌ریت ناپایدار در مبارزات را با کنترل سخت بازی ترکیب کنید تا ببینید چه آش شعله قلم‌کاری در انتظارتان است.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

باگ‌های بازی آنقدر مشکل‌ساز هستند که می‌توانند شما را از ادامه‌ بازی منصرف کنند. یکی از همین باگ‌ها باعث شد یک آیتم کلیدی هیچ‌گاه برای من ظاهر نشود و در نهایت نتوانم بازی را ادامه دهم. باگ‌های دیگر همچون فرو رفتن وسایل در محیط، بسته بودن یک راه اصلی بدون دلیل، عدم بازیابی سلامتی بعد از استفاده از آیتم آن و … نیز از دیگر باگ‌های دست و پاگیر بازی هستند. باگ و لگ از مشکلات اصلی گرافیکی بازی به شمار می‌روند.

صداگذاری بازی عالی است و در سطح حرفه‌ای دارد. صداگذاری تمامی کاراکترهای اصلی و فرعی به خوبی انجام شده و کیفیت بسیار خوبی دارند. همچنین صداگذاری راوی و محیط و دشمنان نیز به خوبی انجام شده است. موسیقی در بازی بسیار باکیفیت بوده و ساندترک بازی یکی از قوی‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود.


The Last Case Of Benedict Fox

The Last Case Of Benedict Fox از عناوین ناامیدکننده‌ سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. بازی ایده‌های خوبی دارد که در زیر بار مشکلات آن به چشم نمی‌آیند. اگر شیفته جها‌ن‌های لاوکرفتی هستید، احتمالا بازی را دوست خواهید داشت؛ در غیر این صورت، تجربه‌ آن چندان لذت‌بخش نخواهد بود.


نکات مثبت:

  • اتمسفر جذاب
  • گرافیک هنری چشم‌نواز
  • موسیقی گیرا
  • صداگذاری حرفه‌ای
  • معماهای جالب
  • سیستم جالب سوییچ بین دو جهان
  • باس فایت های چالش‌برانگیز
  • طراحی مرحله هنرمندانه جهان برزخ
  • تنوع خوب محیط‌ها

نکات منفی:

  • داستان بلاتکلیف
  • پلتفرمینگ آزاردهنده
  • مشکلات تکنیکی و گرافیکی بسیار زیاد و تاثیرگذار در گیم‌پلی
  • کنترل سخت کاراکتر بدون امکان Button Mapping!
  • عدم تعادل بین درجه‌های سختی مبارزات
  • مشخص نبودن منطق عملکرد بعضی قابلیت‌ها
  • کنترل غیرمنطقی بازی، حل برخی معماها را تبدیل به عذاب می‌کند
  • باگ هایی که پیش‌روی در بازی را مختل می‌سازد
  • جهان بازی برای یک عنوان مترویدوانیایی بیش از حد از پیش تعیین شده است
  • تنوع کم دشمنان

۵.۵

این بازی روی Xbox Series S تجربه و بررسی شده است

Tahaic77DARKSIRENnobodyDaniyal Bleszinskiکاربر شماره 85DeezNutslul-bookred-eyed Banished KnightNimaموز سخنگوMajimamh.pDota2𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾1100Dark FantasyRezaGtxپیشنروmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا
نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سرمایه گذاری ها مایکروسافت خرج چیا میشه واقعا

    TahaicPs4gamer18Reza77RondaTomگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Daniyal BleszinskiDeezNutsBrainiac(خداحافظ)more
  • siavash گفت:

    ایکس باکس عالی مینوازد 🗿🗿🗿🗿
    اینم یه شاهکار دیگه

    Ps4gamer1877Rondaگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Daniyal BleszinskiDeezNuts.Brainiac(خداحافظ)lul-bookMaster blademore
  • Hamed گفت:

    خسته نباشی آقای رضایی گل، شوکه شدم انتظارم از این بازی خیلی بالا بود جوری که دوست داشتم بعد از مدتی رو پلی استیشن هم بیاد فکرنمیکردم انقدر ضعیف عمل کنه همونطور که انتظار داشتم حداقل گرافیک هنری و طراحی مراحل جزو نکات مثبت بازی به شمار میاد چیزی که با تریلر اول منو عاشق این بازی کرد ولی گویا بقیه رکن های بازی تو دیوارن، هوف نمیدونم چرا نسل نهم پر شده از بازی هایی که مشکلات فنی دارن اگر دقت بکنید نصف نکاتی منفی بازی مربوط به باگ ها و مشکلات گرافیکی هستن، بابا این بازی که AAA نیست که وقت نکنین بهینش کنین یک بازیه مستقله واقعا نمیفهمم دلیل این همه کم کاری چیه تنبلی سازندگان یا سخت افزار کنسول های نسل نهم؟ آخه رو PC هم مشکلات دارن پس نتیجه میگیریم برمیگرده به تنبلی سازندگان

    Ps4gamer18Brainiac(خداحافظ)lul-bookred-eyed Banished KnightNimaمهدی رضاییMajimaDota2𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾1100more
    • ممنون از نظرت قشنگت. تنبلی سازندگان دلیل اصلیشه. وقتی فریم ریت بازی برا خودش کم و زیاد میشه دلیلش واضحه

      Hamed
      • Hamed گفت:

        مهدی رضایی@ خواهش میکنم بله متاسفانه این روزا سازندگان تو نسل نهم نسبت به نسل هشتم خیلی تنبل شدن نسل قبل اگر بازیی هم مشکل داشت اشکالاتش مثلا مربوط به رکن های اصلی یک بازی بود داستان کلیشه ای، گیم پلی فاقد نوآوردی، شخصیت پردازی ضعیف بود اما الان مشکلات فنی بازی های انقدر زیاد شده که اگرم یک بازی گیم پلی داستان و گرافیک عالی هم داشته باشه دیگه اصلا دیده نمیشه و نمیشه لذت کامل برد از بازی، ولی خب به هرحال همونطور که گفتم من از همون اول بخاطر طراحی هنریش شیفته این بازی شدم فارغ از مشکلاتش دلم میخواد حتما تجربش کنم یعنی منتظرم واسه پلی استیشن بیاد امیدوارم وقتی اومد حداقل مشکلات فنیش رو درست کرده باشن، بازم خسته نباشید میگم بابت نقد بازی 🔥👍

  • Love Game گفت:

    حیف شد واقعا
    جز مورد انتظارام بود خورد تو برجکم

    Mehdi_MorganPs4gamer18RondaBrainiac(خداحافظ)lul-bookDota2𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾All gamers are goodMincraftBlack Swordsmanmore
  • Shark Gamer گفت:

    من عاشق ژانر لاوکرفت هستم حتما تجربه می کنم

    مهدی رضاییRondaکاربر شماره 85Brainiac(خداحافظ)lul-bookپیشنروMincraftگیمری عادیSirAmirHamed
  • Arnald گفت:

    کاملا معنی اینکه به تریلر اعتماد کامل نیست رو میشه متوجه شد.
    آخرین تریلری که داده بود نوید یه بازی خوب رو میداد ،تنوع گیمپلی نسبت به تریلر اولی که داخل مراسم نشون داده شده بود بهتر بود و همه چیز جذاب تر بنظر میومد،به شخصه برای بازی هایپ شده بودم
    مثل اینکه این بازی در حد انتظارات عمل نکرده و این قضیه به عنوان کسی که منتظر این بازی بوده برام ناراحت کننده است.

    Brainiac(خداحافظ)lul-bookDota2SepehrMincraftLove Gameمحمدامین حیدریگیمری عادیAtomic SoldierAmir :))more
  • خدا لعنتت کنه فیل اسپنسر با این مضخرفاتی که روی سرویس میاری

    Pop_StarPs4gamer18HannaHگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Daniyal Bleszinskilul-bookDota2پیشنروRedm0ndy.xboxSepehrmore
  • SirAmir گفت:

    اگه گیمپلی کوتاه باشه ارزش بازی کردن داره

    Brainiac(خداحافظ)lul-bookABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)پیشنروMincraft
  • ماکروسافت پولاتو خرج چیا میکنی لعنتی
    حتی فنای خودتم عصبی شدن اگه این همه سرمایه رو سونی داشت ببین چه کار ها که نمیکرد
    تنها امیدم به استارفیلده اونم چون سونی دست گذاشته بود روش تا انحصاریش کنه و میدونم سونی پولشو خرج چرت و پرت نمیکنه

    TomLove GameDota2Brainiac(خداحافظ)lul-bookHamedYoung boyپیشنروaliSepehrmore
  • سونی به گیمفا پول داده🤡🤡لعنتی ها سونی شرکت ژاپنیه از ژاپنیا با برنامه و فکور تر تو دنیا نداریم

    MincraftBrainiac(خداحافظ)lul-bookNimaYoung boy
  • یوزرش که تو متاکریتیک خوبه، تا نمره کاملش بیاد ببینم چی میشه؛ در کل من خوشم این گیم میاد.

    MincraftBrainiac(خداحافظ)Shark Gamer
  • Roadie گفت:

    بازی زیباست، فعلا داستان و معماهاش خوب پیش میرن، حالا نمی دونم واقعا قراره تکراری شه در ادامه و زیادی کش پیدا کنه. کلا حرف زیادی در گیم دیزاین، لول دیزاین و متعاقبا گیم پلی نداره، ولی ابعاد لذت بخشی تو طراحی هنری و جهانسازی داره که فعلا جذاب نگهش داشته. ببینیم تا آخر چطور پیش میره. یکم بازی کردم امروز خوشم اومد. کلا سبک و سیاق جهان و بصری بازی باب میلمه. فکر کنم در بهتربن حالت مثل دو تا از موردعلاقه های سال پیشم Case of the Golden Idol و Scorn شه که هواداری کالت پیدا می کنه ولی خارج از این جمع کوچیک توجه مثبتی بهش نشه.

    Mincraft
  • farhadqp گفت:

    من الان درحال انجام بازی هستم. گیر و گور زیاد داره درست اما این بازی یه بازی ایندیه. نباید انقدر سخت بگیرید. سبک بازی هم چیز بسیار جالبیه که کم یابه. پلتفرمینگش که منو آزار نداده، داستانش هم تا اینجا برام جالب بوده و پازل های بازی هم جذاب و درگیر کنندست. کمی دلرحم تر باشید در واکنش با گیم های ایندی

  • Peyman گفت:

    این بازی رو دان کردم همون روز که اومد اولش اتفاقا تو همین گیمفا گذاشتن بازی رو معرفی کردن که قرار هفت اردیبهشت بیاد گیم پس من با اینکه طراحی هنری بی نظیری داشت سیستم مبارزات جذاب بع نظر می‌رسید گفتم بازی با این حال مشکلات زیادی داره ولی قبول کنیم من به شخصه نظرم اینه برنامه ایکس‌باکس برای حمایت از بازی های مستقل در پروژه ای دی ام ایکس باکس بسیار عالی و جای تقدیر داره توش بالاخره بازی ضعیف هم درمیاد در کل ولی خودم هنوز وقت نذاشتم روش کامل چون داشتم اویل چهار ریمیک پلی میدادم تموم کردم اما چقدر منتظر ردفال اول بودم بعد کنجکاو برای پلی دادن این بازی که هر دو متأسفانه خراب کردن ردفال دیشب دان کردم وارد بازی نمیشه همش پیغام شبکه رو میده ارور کانکت نیست میشه اگر کسی میدونه چکار کنم کمک کنه؟اینترنت ایرانسل همراه استفاده کردم چون سرعت بالایی داره طرف ما دان لودش خیلی خوب اما این بازی نمی‌دونم چرا اینترنتم کانکت نمیشه اولین بازی ردفال اینطور میشه

  • Pop_Star گفت:

    اگه این الان رو ps بود فناش پارمون کرده بودن که سونی نساخته و پولشو نداده و یه بازی مستقل بوده مثل Forspoken که انداختن گردن Square بدبخت ولی از بد روزگار این عنوان روی Xbox هستش و فیل اسپنسر هم فحش خور همس☹️

    • Peyman گفت:

      فیل اسپنسر بنده خدا اون فوش خور یا سونی که استودیو کوچیک میخره بزرگ میکنه جای تشکر که به صنعت گیم بازی با کیفیت داده به اون فوش مبدن نمیخام فن باشم اما واقعیت باید گفت هر کدوم مشکلات خودشون دارن بحثی نیست اما وقتی اینسامنیاک میخره اسپایدر من با کیفیت میسازه بازی رو باز زنده مبکنه رشد کارمندان بیشتر میشه بزرگتر وقتی همین دیروز خبر اومد هوس مارک سازنده ریترنال وقتی سونی خریده باعث رشدش شده هم کیفیت بازیش و جوایز هم رشد استخدام کارمندان اونوقت بهش میگن انحصار گر استودیو خودش پرورش داده بازی خودشو انحصار کرده منطقی فقط انحصار زمانی منظور نیست انحصار کامل منظور منه تنها همین فاینال فانتزی بوده باقی رو مگه خودش نساخته گاد آف وار انچارتد لست هورایزن گرند توریسمو ریترنال رچت گوست اف توشیما گناه پلی استیشن بازی بیشتر ساخته انحصاری با کیفیت ایکس باکس با اون همه پول فکر خرید ناشر بزرگ اماده قبول کنیم این کار ماکروسافت این ضعف باید برطرف کنه استودیو های خوبی داره ماکروسافت فقط مدیریت نداره حیف میکنه نینجا رو خرید بتسدا کوالیشن همینا رو میتونست بهترین بازی هارو بسازه انحصاری بارون کنه خود من دوتا پلتفرم پلی میدم اول طرفدار هیلو بودم اونو خراب کرد گفتیم رد فال انحصاری شد خوب تمرکز رو پلتفرم خودشه دیگه بهد شش سال شد این بازی نمره متا پابین پر مشکلات مونده استارفیلد که بعد خرید بتسدا انحصاری شد هل بلید دو استاکلر دو امیدوارم اونا خوب دراد

      • Pop_Star گفت:

        ببخشید اگه اشتباه برداشت شده اما منظورم فنای سمی بود.در ضمن من که در مورد تعداد و کیفیت انحصاری های سونی یا پرورش استعداد و گسترش استدیو هاش چیزی نگفتم.
        کاربر گرامی لطفا قبل از ارسال پیام آنرا مشاهده و ویرایش کنید،چند بار خوندم تا بفهمم چی شد،سر هم ننویس

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox - گیمفا