چگونه Red Dead Redemption 3 میتواند حتی از بازی دوم واقعگرایانهتر باشد
بدون شک یکی از بارزترین ویژگیهای Red Dead Redemption 2 واقعگرایی آن است، اما راههایی برای Red Dead Redemption 3 وجود دارد تا این جنبه از بازی را بیش از پیش ارتقا دهد.
با وجود این که Red Dead Redemption 2 به عقیده بسیاری یکی از واقعگرایانهترین بازیهای جهان باز است، همچنان راه برای بهبود و پیشرفت در Red Dead Redemption 3 وجود دارد. RDR2 به بازیکنان اجازه میدهد تا خود را در یک جهان غرب وحشی غرق کرده و فانتزی یک فرد قانونشکن را تجربه کنند. هر گوشه از این جهان نشاندهنده میزان دقتی است که راکستار (Rockstar) در خلق آن به کار برده. از غذا خوردن NPCها گرفته تا پرواز عقابها با شکار خود در آسمان.
راکستار تلاش زیادی کرده تا غرب وحشی را به صورت دقیق در Red Dead Redemption 2 به تصویر بکشد. در کنار سرقت و انجام طیف وسیعی از فعالیتهای غیر قانونی، آرتور در مسیر خود با وقایع تاریخی زیادی هم مواجه میشود. RDR2 از دست گذاشتن روی نابرابریهای نژادی موجود در آن زمان ابایی ندارد و حتی در بخشی از جهان بازی میتوانید با Ku Klux Klan مواجه شوید. از نظر گیمپلی هم بازی سعی دارد تا سلاحهایی را به بازیکن ارائه دهد که واقعا توسط قانونشکنها در ۱۸۹۹ استفاده میشدند.
RDR3 میتواند سیستم کمپینگ واقعگرایانهتری داشته باشد
کمپینگ یک ویژگی به درد بخور در Red Dead Redemption 2 است که به بازیکنان اجازه میدهد تا غذا بپزند، آیتمهای شفابخش و مهمات بسازند و برای گذراندن زمان بخوابند. در حالی که بازیکنان میتوانند هر جا که در طبیعت بخواهند چادر بهپا کنند، برای Arthur منطقی نیست که در Roanoke Ridge کمپ بزند؛ چرا که گروه خطرناکی به نام Murfree Brood آن منطقه را به نام خود کرده است.
در حالی که کمپینگ فعالیتی آرامشبخش و سرگرمکننده در RDR2 است، آسان بودن بیش از حد آن میتواند کمی از واقعگرایی بازی بکاهد. بازیکنان تنها کافی است تا روی گزینه کمپینگ در منو کلیک کنند و Arthur به صورت خودکار مکانی را برای کمپ کردن پیدا میکند. آتش کمپ حتی به هنگام باریدن باران شدید هم کاملا روشن باقی میماند. Red Dead Redemption 3 میتواند سیستم کمپینگ را با مجبور کردن بازیکنان به جمعآوری کمی چوب واقعگرایانهتر کند. همچنین بازی میتواند بازیکنان را مجبور به یافتن مکانی مناسب کند و آنها را به صورت خودکار به مکانی تلهپورت نکند.
غذا در Red Dead Redemption 3 میتواند فاسد شود
در کنار خوردن خوراک موجود در کمپ، Arthur در RDR2 میتواند با گوشتی که از طریق شکار به دست آورده غذا بپزد. غذا خوردن به بازیکنان کمک میکند تا نوارهای هستهای Arthur را که به دلایل مختلف خالی میشوند، پر کنند. جمع کردن مواد غذایی میتواند ضروری باشد، خصوصا با توجه به اینکه میتوانید وارد مبارزات طولانی شوید.
در حالی که داشتن مواد غذایی زیاد میتواند به بازیکنانی که زیاد صدمه میبینند کمک کند، تازه ماندن برخی از مواد غذایی تا ابد غیر واقعی است. Red Dead Redemption 3 میتواند فاسد شدن غذا را به عنوان یک مکانیک معرفی کند. غذای کنسرو شده میتواند عمر طولانیتری داشته باشد، اما گوشتهای پخته شده کم کم فاسد شوند. افزودن این ویژگی میتواند بازیکنان را مجبور کند تا در پروسه آمادهسازی خود دقت بیشتری به خرج دهند و بدون نگرانی وارد یک مبارزه نشوند.
RDR3 میتواند تعداد سلاحهای قابل حمل را کاهش دهد
RDR2 شامل انواع مختلفی از سلاحها میشود که بر اساس جهان واقعی طراحی شدهاند و بازیکن میتواند آنها را با روشهای مختلف به دست آورد. این بازی همچنین به بازیکن اجازه میدهد تا سلاح خود را به روشهای مختلفی شخصیسازی کند و به آن ظاهر منحصر به فردی ببخشد. در آغاز کار، Arthur تنها به تعداد محدودی سلاح دسترسی دارد، اما در پایان بازی او میتواند تبدیل به یک توپخانۀ متحرک شود.
اگر Red Dead Redemption 3 به دنبال واقعگرایی بیشتر است، تعداد سلاحهایی که بازیکن میتواند حمل کند باید محدود شود. RDR3 میتواند به بازیکنان گزینه ذخیرهسازی اکثر سلاحهای خود را در کمپ مرکزی بدهد، اما تنها دو سلاح بزرگ روی پشت اسب شما قابل ذخیرهسازی باشند. این محدودیت میتواند بازیکنان را مجبور کند که انتخاب دقیقتری داشته باشند و با سلاحهای بازی بیشتر آشنا شوند.
Red Dead Redemption 3 میتواند شامل نیازهای ابتدایی شود
سلامت، استقامت و Dead Eye جزو سه نواری هستند که در RDR2 بازیکن باید زیر نظر داشته باشد. در حالی که این سیستم راه اصلی مراقبت از شرایط Arthur است، توجه بازیکن به این نوارها بیشتر به هنگام مبارزات جلب میشود. در غیر این صورت نیاز نیست که خیلی به این نوارها توجه کنید و فقط هر چند وقت یک بار باید به Arthur غذا بدهید.
Red Dead Redemption 3 میتواند این سیستم را با افزودن نیازهای ابتدایی مثل گرسنگی، انرژی و تشنگی گسترش دهد. این نیازهای ابتدایی میتوانند روی نوارهای دیگر هم تاثیرگذار باشند تا بازیکن توجه بیشتری به سلامت پروتاگونیست داشته باشد. برای مثال اگر مدت زیادی بیدار بمانید، نوار انرژی کاهش مییابد و خستگی باعث میشود تا نرخ کاهش دیگر نوارها با گذشت چند روز افزایش یابد.
مراقبت از اسب میتواند در Red Dead Redemption 3 گسترش یابد
سیستم اسبسواری فوقالعاده واقعگرایانه Red Dead Redemption 2 جزو ویژگیهای قابل توجه آن است. این بازی تمرکز زیادی روی مراقبت از اسبها دارد و به بازیکن اجازه میدهد تا به اسب خود دارو و غذا داده و او را تمیز کند. بازیکنان همچنین میتوانند با قویتر کردن رابطه خود با اسبشان، به او حقههای جدیدی را یاد دهند و او را از فاصله طولانیتری صدا بزنند.
Red Dead Redemption 3 میتواند با افزودن عمق و واقعگرایی بیشتر، سیستم مراقبت از اسب RDR2 را بهبود ببخشد. همانند بازیکن، اسبها هم میتوانند نوارهای متفاوت خود از جمله گرسنگی و تشنگی را داشته باشند. بازیکنان میتوانند مجبور به تعویض نعلهای اسب پس از مدتی شوند. همچنین مراقب نبودن به هنگام اسبسواری و تصادف با اسب میتواند منجر به صدمه دیدن رابطه بازیکن با اسب و اعتماد کمتر بین آنها شود.
بسیاری معتقدند که RDR2 یکی از واقعگرایانهترین بازیهای جهان باز تاریخ است، اما راکستار هنوز میتواند در نسخه بعدی بهبودهایی را اعمال کند. نظر شما چیست؟ شما چه راههایی برای بهبود واقعگرایی در Red Dead Redemption 3 در نظر دارید؟
منبع: Screenrant
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
اتفاقا نیازی به این موارد نیست و اگر همچین مواردی رعایت بشن ضرباتی به گیم پلی وارد میشه یکی از خوبی های rdr2 همینه که تونسته بود بالانس خوبی بین واقعیت و بازی برقرار کنه
دقیقاً، گاهی یک طور در رابطه با واقع گرایی در تصویر، تعامل یا طراحی ها بحث می شه که انگار هدف، خود واقع گراییه. واقع گرایی مثل هر چیز دیگه ای تنها یک ابزار هست که با توجه به اهداف متعدد هر بازی می تونه در ابعاد مختلف به کار گرفته شه.
اما من که خیلی دوست دارم اینطوری شه ، آدم بیشتر حس میکنه توی جهان بازی هست ، و بیشتر ارتباط برقرار میکنه من که اگه بخوام بازی بسازم حتما اونقدر واقعیش میکنم که شاید عده کمی ازش خوششون بیاد ، ردد رو من به خاطر واقع گرایانه بودنش خیلی خیلی دوست دارم وگرنه بازی های وسترن خیلی زیادن
اره مثلا اگه بیان تشنگی و گرسنگی بزارن خیلی واقع گرایانه میشه واقعا این بالانس ردد ۲ بین گیم و واقعیت عالی بود
یه سوال
اینها فقط تئوری که اگه ساخته بشه؟
یا نه گفتن می سازن ؟
سلام
تئوریه خودشوت تا حالا نگفتن و امیدوارم در حد تئوریه
انشالله حتما بازی میکنیم نشد نبودیم این دنیا هم دیسکشو طرح سنگ قبر بزنین 🦦🖤
چشم
دور از جونت ، ولی از کامنتت اسکرین شات میگرم ،
که اگر خدای نکرده ، زبونم لال ، دور از جون ، اسپند بریزم برات ، چشم نخوری ، چشم حسودت کور ، اگر عمرت به انتشار این بازی قد نداد ، یه وصیت ازت باشه تا انجام داده بشه .
حالا پاشم برم اسپند دود کنم 🧿🧿🧿
وِی خودش ،دور از جون ،زودتر فوت کرد🤌🤦
🫡😶🌫️☠️💀🦦
رو سنگ قبرم بنویسید :
او عاشق NieR Automata بود .
به جای عکس خودم ، عکس emil رو بذارید .
( این پیام از آن دنیا فرستاده شده است . )
نسخه دوم رو دوباره شروع کردم .
انلاین هم هرکی پلی میده رو اکس باکس این آیدی منه
Iman6656
با چه DNSی واردِ گیم میشید؟
الکترو و این
194.۱۰۴.۱۵۸.۴۸
194.۱۰۴.۱۵۸.۷۸
اگه اینا به رد دد ۳ اضافه بشه واقعا بازی تبدیل میشه به کابوی سیمولیتور. اما تعداد گان های بازی بنظرم اوکیه و دور از واقعیت نیست
همین الانش هم میشه رد دد ۲ رو با ماد ها واقعی کرد،
هرچند هیچ ماد گرافیکی براش عرضه نشده بجز چندتا reshade البته نیازی هم به ماد گرافیک نداره
چندتا ماد script هستند که واقعی تر میشه کرد بازی را مانند:pick pocket modکه میشه از جیب مردم دزدی کرد seat ماد که میشه نشست روی تمامی صندلی های بازی open all interior که میشه وارد تمامی خانه های در بسته شد food need که سیستم نیاز های شخصیت اصلی رو به شدت افزایش میده حتی برای اسبش هم هست چندتا ماد بانک زدن و باز کردن مغازه هم هست که این ها روی هم بازی واقعی می کنند.
البته از نظر خودم بازی باید حد و مرز خودش هم حفظ بکنه بالاخره شما وقتی میای بازی می کنی انتظار داری کار هایی رو انجام بدی که تو واقعیت غیر ممکنه اینجوری ممکنه برای بعضی ها حوصله سر بر باشه،
برای مثال حمل اسلحه های محدود برای خودم خیلی رو مخ بود که میشه با ماد gta v gunner رفع کرد…..
عملاً با این موارد بازی به یه کابوس تبدیل میشه، شاید چند بار اول جذاب باشه این اعمال ولی وقتی قراره ۱۵۰ ساعت و بیشتر بازی کنی و مدام برای بهترین عملکرد (ماکسیموم health یا واکنش سریع و استقامت بیشتر) بازی ازت خوردن غذا و … رو طلب میکنه، اون موقع تکرار مکررات به یه جهنم تبدیل میشه. تشنگی و گرسنگی داخل یه بازی اکشن ادونچر چه جذابیتی داره؟ چرا داخل یه بازی ویدیویی باید دنبال روتینهای زندگی واقعی مثل غذا خوردن و حمام کردن و … بود؟ آن هم زمانی که همه این موراد کم اهمیت روی موارد پراهمیتی مثل گیمپلی تاثیر منفی میذارن و سرعت و ریتم رو به شکل قابل توجه ای کاهش میدن. ساختار های اکستریم واقعگرایانه به درد simulatorها و آثار محدودی مثل The Sims میخوره که فن بیس خاصی دارن. واقعگرایی RDR 2 هم در بعضی زمینهها اذیت کننده بود ولی خب خوشبختانه در این حد شدید نبود، امیدوارم بازی های راکستار از جمله GTA 6 از سیستمهایی برای واقعگرایی استفاده کنن که با قالب یه بازی ویدیویی اکشن ادونچر همخونی داشته باشه و سرگرمی رو کمرنگ نکنه.
واقعگرایی داخل بازیهای جهان باز راکستار در کنار این که شوکیس گرافیکی بودن یه امضا هست و باید رخ بده، از حیث گیمپلی، ببیشتر باید به سمت ایمرسیو سیمها بره و یه الهاماتی ازشون داشته باشه تا Missionها واقعاً به پتانسیل و تکرارپذیری بالا برسن.
دقیقا موافقم. سیستم زنگ زدگی اسلحه ها هم بود که از یه جا به بعد واقعا خسته کننده میشد هی برو روغن بخر گان تمیز کن تازه اگه یه مدت گذشت تمیز نکردی زنگ زدگیش با روغن نمیره. این به نظر جذابه اما توی تجربه طولانی زیاد جالب نیست ولی هموطنور که گفتید این واقع گرایانگی اذیت کننده نیست که به کل تجربه لطمه وارد کنه. به نظرم RDR 3 در همین سطح RDR 2 واقع گرایانه باشه که صد در صد راکستار مکانیزم های جدیدی اضافه میکنه برای مثال تو دیالوگ ها که اگه میخواد توی گیمپلی باشه امیدوارم آزار دهنده نباشه.
دقیقا موافقم با حرفتون. من خودمم از واقع گرایی تو بازیا لذت میبرم ولی تا جایی که بقول شما گیمپلی بازی رو تحت تاثیر بیش از حد قرار ندن و اذیت کنندش نکنن
اگه خدا بخواد ۲۰-۳۰ سال دیگه بازیش میکنیم ببینیم چطوریه
با نوه هامون
دو سال و نیم تمام با این شاهکار زندگی کردم دم سازندها گرم گریه کردم خوشحال شدم حین بازی اما همیشه لعنت فرستادم به راکستار که چرا آپدیت نسل نهمی نداد دوباره خاطرات رو زنده کنم
نمیدونم عرضه نسخه نسل نهمی برای کنسولها چقدر کار داره وقتی نسخههای پی سی عملا نسل نهمی حساب میشن. راکستار حتما زورش میاد پچ رایگان نسل بعدی بده و میخواد چند وقت دیگه آپگرید پولی قرار بده!!
کل نقشه بلک واتر نسخه اول رو توی رد دد ۲ گذاشته و خدا میدونه دادن ریمیک با دست کم ریمستر برای نسخه اول چقدر کار داره ولی زورش میاد این کار رو بکنه.
تمامی گیمهاش روی کنسولهای نسل هشتمی و نهمی پلی استیشن قابل بازی هستن به جز رد دد و جی تی ای وی و مکس پین ۳.
پس ینی بازی قبلی رو مخ بود الان دیگه نمیشه اصلا بازیش کرد پس
کلا راکستار عشق این چیزاس جزئیات بیش از حد بدون تاثیر گذاشتن رو گیم پلی بازی کی میخوان بفهمن ما نمیخوایم ویدیو گیم واقعی بشه ما دنبال دایرکشن جدید و گیم پلی درگیر کننده هستیم جزئیات زیاد تر از حد وقتی تاثیری رو گیم پلی نداره حس اضافه بودن میده کلا