آمار فروش دیجیتالی پلی استیشن در سال مالی گذشته به ۶۷ درصد رسید
شرکت سونی در سال مالی گذشته بیش از ۲۶۴.۲ میلیون واحد از بازیهای خود را روی پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ فروخت که ۶۷ درصد آن به صورت دیجیتالی بوده است.
گزارشهای اخیر شرکت سونی از عملکرد بخش پلی استیشن در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به تاریج جالبی منتهی شده است که بسیار امیدوارکننده به نظر میرسند. طبق این آمار، فروش کنسول پلی استیشن ۵ در سراسر جهان از ۳۸.۴ میلیون نسخه فراتر رفته و در ادامه سونی به آمار فروش بخش نرمافزاری خود اشاره کرد.
طبق گزارش سه ماهه آخر سال مالی گذشته که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ را شامل میشود، سونی در مجموع ۶۸ میلیون فروش نرمافزاری در پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ داشته که نسبت به فروش ۷۰.۵ میلیون واحدی در مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است. این در حالی است که مجموع فروش نرمافزاری در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ روی هر دو کنسول پلی استیشن به ۲۶۴.۲ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به فروش ۳۰۳.۲ میلیون واحدی سال مالی قبلتر، کاهش چشمگیری را نشان میدهد.
با این حال یکی از زمینههایی که سونی افزایش آن را تأیید کرد، نسبت فروش دیجیتال است که ۶۷ درصد از کل فروش نرمافزاری در طول سال مالی گذشته را شامل میشود. این آمار در مدت مشابه قبلی حدود ۶۶ درصد بود.
اخیرا شرکت سونی اعلام کرد که در برنامه دارد ۲۵ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را در سال مالی جاری روانه بازار کند. در صورت تحقق این برنامه، پلی استیشن ۵ رکورد بیشترین میزان فروش در بین تمامی پلتفرمهای پلی استیشن در یک سال مالی را خواهد شکست.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
من که با بازی دیجیتالی کلا مشکل دارم به نظرم هیچ لذتی مثل باز کردن کاور بازی و قرار دادن دیسک در کنسول نیست
وقتی که بازی هاتو نگاه می کنی و مرتبشون می کنی کلی خاطره هست که برات زنده می شه
ولی شک ندارمکه شرکت های کنسول سازی مس خوان ما به سمت خرید دیجیتالی بریم
من دقیقا همین حس رو موقع باز کردن کاور بازی gta iv و metal gear 4 داشتم . نقشه ی gta iv که شده بود نقشه ی زندگیه من . حس محشریه . یادش بخیر نسل ۷ و ۸ هر دو کنسول رو داشتم .
خاطره (خوندنش ضرورتی نداره):
در شهر ما ساری رودخانه ای وجود داره به نام تجن . در زیره یک پل بزرگ به نام پل تجن که ازروش قطار رد میشه . پاتوق ما و دوستانمون در اون زمان بود . خواستم یک کار خاص انجام بدم پیش دوستام . ایکس باکس ۳۶۰ م(که بسیار سنگین بود) رو از اون ارتفاع انداختم توی رودخونه . بعد از یک هفته باز دلم خواست و با ۴۰۰ تومان دوباره خریدم(این فقط یکی از کارای احمقانه ی اون دورانم بود)
ولی الان در حال حاضر حتی اگه ایکس وانم رو هم بندازم توی تجن ، خودم هم باهاش میپرم . حتی با وجود اینکه الان تجن تقریبا خشکه .
چه خاطره جالبی
واقعا عجیب بود سوسمار جان
و وقتی دیسک بازی را قرار دادید، سیستم درخواست یک آپدیت چند گیگایایتی می کند.
بطور قطع اگر ایران دربهایش را به روی دنیا نبسته بود، با دریافت آفرهای وسوسه کننده استور، و اینترنت پایدار و بدون محدودیت، گیمر ایرانی هم لذت نصب بازیهای دیجیتالی و باندلهای ۹۰ درصد تخفیفی را تجربه می کرد.
در مقایسه بازی دیسکی دو مزیت خوب دارد اول اینست که به راحتی و با کمترین افت قیمت قابل معامله است و دوم اینکه آفرهای خوب بازیهای AAA اول برای دیسک می آیند و یکی دوهفته بعد در استور منظور می شوند.
اتفاقا من بر عکس
عاشق بازیای داخل کتابخونه اکانتمم
حس میکنم روزی بیاد که کلا بازی های فیزیکی منسوخ شن یا خیلی کم استفاده شه
یچیزی مثل pc که اکثر کاربر هاش بازی هارو از استور هایی مثل اپیک و استیم می خرن و البته لجند ها که کرکی دانلود می کنن
و لجندز پرومکس هایی که هنوز سی دی میخرن .
XD
کسایی که سی دی از دوستاشون قرض میگیرن >>>>
۳۳ درصد امسال اگه تا ۲۰۲۷ بشه ۲۰ درصد ، بازم یک پنجم ، فروش فیزیکی برای باقی ماندن کنسول های دیسک خور در بازار در نسل یا حتی نسل های بعدی ، دلیل بسیار موجه و چه بسا محترمی است .
ی شایعهای درمورد سخت افزار ps6 پخش شده بود ک میگفت احتمالا درایور جداگانه از کنسول داره. اونموقع نفهمیدم برای چی ولی الان با این آمارا منطقی بنظر میاد
این شایعه واسه نسخه جدید PS5 بود
نسخه اسلیم ب احتمال زیاد حاوی دیسک درایو جداگانه باشه
اخرین باری که دیسک خریدم ۴ سال پیش بود
اون موقع دیسک ها ارزون تر بود
یادمه دیسک اسپایدرمن رو ۳۰۰ خریدم و بعد چند ماه دوباره همون قیمت فروختم
الان یه دیسک سه ملیون و نیم،تازه بعد چندوقت قیمتش شدید افت میکنه و حتی مشتری هم سخت پیدا میشه براش نسبت به قبل
الان اگه ی دیسک بخریم ۳ میلیون بعدش مغازه دارا ازمون چند میخرنش ؟ مثلا دیسک راگناروکو
رفتم دیوار رو یه چک کردم قیمت رگناروک رو دور و بر ۲.۴۰۰ اکثرا گذاشته بودند
در صورتی که وقتی اومد ۳.۵۰۰ اینا بودش قیمتش
حالا جالب بدونی که اکانت ظرفیت دومش وقتی اومد ۸۰۰ بود و الانم هنوز ۸۰۰ هست.
اتفاق خوبیه دیجیتالی شدن بازیا و باعث میشه دسترسی ب بازی تو نقاط مختلف جهان راحتتر بشه
جالبه
پس نتیجه میگیریم ۹۵ درصد فروش بازیا دیجیتالی ان مضخرفه حداقل روی ps
اگه یه بازی ۱۰ میلیون نسخه بفروشه به طور میانگین حداقل ۳.۳ میلیون نسخه فیزیکی فروش رفته
و اگه امار سونی رو گرد کنیم یعنی از ۲۵۰ میلیون نسخه ، حداقل ۸۲ میلیونش فیزیکیه!!!!!
خیلی جالبه چون جدول فروش بازی ها در کشورهایی مثل بریتانیا نادیده گرفته می شد به عنوان این که فروش فیزیکی ناچیزه
باید نگاه به جدول فروش عوض شه و بیشتر جدی گرفته شه
امار جالبی بود 🙂
برا همین میگم برا امار فروش فیزیکی بریتانیا خر ذوغ نشین چون ایکس کلا با گیم پس بازی می کنن روی pc کسی فیزیکی نمی خره امار اصلی دیجیتالیه
اخ اخ هیچی مزه باز کردن پلمپ دیسک بازی رو نمیده
الخصوص که استیل بوک باشه وای وای 😍
سونی شرکتیه که با کشور هایی مثل انگلستان تبانی میکنه تا جلوی ایکس باکس رو بگیره اما کور خونده انگلستان که هیچ کل اروپا هم مخالفت کنه بازم مایکروسافت اکتیویژن رو می خره
تا سلامتی آمریکا پشت سرشه کشور نامبر وان جهان 💚
شما ایستگاه فن ها هم خوش باشید به این اخبار ولی یادتون باشه این خط این نشون مایکروسافت آخر اکتیویژن بلیزارد رو می خره
باشه حالا گریه نکن دوست من🩵
تو مگه نگفتی دیگه ترول نمیکنی
این یکی دیگه هستش کلا چند نوع اکانت دارند که آدم هایه مختلفی اونو کنترل میکنن
😂😂😂
دیگه cd نمیرصرفه ۳ تومن پول میدی اگه یه اتفاق برای بیوفته دیگه هیچی ولی اگه دیجیتالی بخری همیشه هستش