ماد DLSS 3 روی بازی Elden Ring عالی اجرا میشود
با تلاش بیوقفه PureDark، توسعهدهنده و مادساز دنیای بازیها، در آیندهای نزدیک ماد DLSS 3 برای عنوان Elden Ring منتشر خواهد شد.
چند هفته پیش بود که PureDark در مصاحبه با WCCFTECH اعلام کرد که در حال کار روی ساخت ماد DLSS 3 برای The Elder Scrolls V: Skyrim است و این کار را در واقع برای یادگیری نحوه پیادهسازی DLSS 3 روی بازی محبوب و مورد تحسین Elden Ring انجام میدهد. وی بهتازگی اعلام کرده است که آزمایشهایش را انجام داده و در آیندهای نزدیک، ساخته اخیر استودیو فرامسافتور (FromSoftware) نیز از نسل سوم تکنولوژی شگفتانگیز انویدیا، بهره خواهد برد.
وی در سخنان پیشین خود، گفته بود که اجرای DLSS 3 روی Elden Ring، عملکرد بازی را دچار مشکلات متعددی میکند که یکی از آنها، افت کیفی تصاویر است. اکنون PureDark میداند که این اتفاق، بهدلیل مشکلات Synchronization رخ میدهند. API دایرکتایکس ۱۲ (که توسط Elden Ring استفاده میشود) برای اجرای دستورات گرافیکی و زمانبدی کردن آنها، از فهرستهایی از دستورات استفاده میکند و بنابراین اگر قصد داشته باشیم عملیات گرافیکی جدیدی انجام دهیم، ناگزیریم که از الگوی این API پیروی کنیم.
برخلاف Skyrim که به دلیل اجرا روی دایرکتایکس ۱۱ از قابلیت Reflex استفاده نمیکند، Elden Ring از تمام مزایای این ویژگی بهره میبرد و طبق توضحیات PureDark، این اتفاق موجب میشود تا گیمپلی، پاسخگویی بسیار بالا و پویایی داشته باشد. همچنین گزینهای وجود دارد که توسط آن میتوان بین تنظیمات پایه و Boost ویژگی Reflex، یکی را انتخاب کرد؛ در صورت قرار دادن تنظیمات روی گزینه Boost، کلاکهای پردازنده گرافیکی در حالت بالا قرار میگیرند تا چنانچه CPU بیشاز اندازه اشغال شد، تاخیرهای احتمالی به حداقل برسند.
نرخ فریمدهی نیز تا حد قابلتوجهی دچار پیشرفت شده و با کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti و رزولوشن 1440p، از ۷۰ به ۱۱۲ فریم بر ثانیه رسیده است. این عملکرد، حتی از ماد Super Resolution که ساقباً برای Elden Ring و عناوین دیگر منتشر شده بود نیز بهتر است. در ویدیویی که PureDark از این ماد منتشر کرده است، وی از DLSS به DLAA (استفاده از هوش مصنوعی برای Anti-Aliasing بیشتر) تغییر وضعیت میدهد که باز هم شاهد هستیم که فناوریِ پردازشِ فریم، همزمان با فعال بودن DLAA، نرخ فریمدهی بازی را بالای ۱۰۰ نگه میدارد.
در ادامه، میتوانید ویدیوی اجرای ماد DLSS 3 روی عنوان Elden Ring را مشاهده و دریافت کنید:
اینطور که بهنظر میرسد، DLSS 3 میتواند روی عناوینی مانند Elden Ring که از جهانی آزاد بهره میبرند و پردازشهای زیادی از CPU طلب میکنند، تاثیر بهسزایی داشته باشد. در حال حاضر PureDark هنوز این ماد را برای دنبالکنندگان خود منتشر نکرده است اما احتمالاً در آیندهای نزدیک، میتوانیم منتظر اجرا و تجربه آن باشیم.
Elden Ring هماکنون روی پلتفرمهای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: WCCFTECH
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
فرام سافتور بیاد خود این یارو رو با سه تا ماد ساز دیگه مثل این استخدام کنه یه تیم کوچیک تو فرامسافتور تشکیل بدن وضعیت بهینه سازی بازی ها یکم بهتر شه حداقل ، مگه ماهی چقدر حقوق میخوان اینا
دمش گرم
جدی ماد ساز ها به نوبه خودشون نقش بزرگی تو دنیای گیم دارن
برای مثال نمیدونم اگر dsfix برای دارک یک منتشر نشده بود چجوری میتونستم برمش
و ای کاش فرام سافتور یکم رو بهینه سازی عناوینش کار
کنه *
برگام
از اومدن ری تریسینگ کم بازی کردم ولی چیزی که دیدم شاید نور پردازی اولیش چون با جزئیات کافی انجام دادن، با RT زیاد تغییری توش نمی بینم. حتی توی حالت max. ولی یکم فریمش انگار از سقف ۶۰ خودش یکم افت می کنه بابت همون تغییر ریز. عجیبه DLSS کار نکردن که ماد بخواد.
ضمناً باعث افتخار منه که ساندیس جان تمام کامنت های بنده دیسلایک می کنه!
آخه فعلا از ری تریسینگ فقط برا سایه های مستقیم و غیر مستقیم استفاده کردن. GI و reflection هنوز مونده. برا همین تغییر چندانی حس نکردی.
ممنون، آره کاملا درست می گی، تجربه هم همین می گه. Nvidia یک ویدیو از این آپدیت داده بود که بیشتر به اسپل ها و انفجار ها می پرداخت ولی تو بازی این موارد به چشم غیر مسلح من تغییری نمی کنن جز ایجاد افت فریم.
نرخ فریم رو قشنگ دو برابر کرد
من دوباره الدنو گرفتم و دارم بازی میکنم نیو گیم پلاس /سیوهام از قبل بودن .لول ۲۴۶ هستم
کلا الدن برخلاف بازیای دیگه این استدیوهه
باسای این سبک همیشه یه تنفس ۵ ثانیه ای بهت میدادن که بزنیشون ولی تو الدن بیشتر باسها که نزدیکشون بشی پشت هم اتک میزنن بهت/بیشتر باسا رو با جاوی لجندری میزنم با اینکه بار دومممه ولی بعضی باسای کوچیک سخته با شمشیر باهاش مبارزه کرد سخت نیستا ولی برا من که دوست ندارم شمشیرمو عوض کن و شمشیرم ash نمیشه براش گذاشت چون لجندریه یکم سخته وگرنه اش های جالبی داره که تو چن ثانیه چندین حرکت پیاده میکنه
دوستان سلام و عرض ادب
ی سوال راجب نسخه دایرکت کت گاست آو سوشیما داشتم
دیسک بازی در حالت آفلاین جزیره ایکی رو باز میکنه؟
یا حتما باید آنلاین بشید برای آبدیت؟
اگر اکانتی دایرکت کت رو بریزم چطور؟ باز هم باید آنلاین بشم
ممنون میشم توضیح بده اگر کسی میدونه
ماد سازا روح بخش صنعت گیم هستن ، بعضی وقتا یک نفر یا یک تیم ماد ساز بهتر از کل تیم سازنده عمل میکنن