اسپینآفهای سینمایی ناامید کنندهای که هیچکس درخواست نکرده بود
هالیوود در سالهای اخیر دست به ساخت اسپینآفهای سینمایی گوناگونی زده که برخی از آنها با شکستهای سنگینی در گیشه روبرو شدهاند.
صنعت سینما علیرغم این که نسبت به چندین دهه گذشته حسابی گسترش یافته و ژانرهای گوناگونی در آن حضور دارند اما خود را محدود به فرنچایزهای پولساز و کلیشهای کرده که ۹۰ درصد گیشه هر سال سینما را به خود اختصاص داده و کمتر فیلم و ایده جدیدی فرصت ابراز وجود پیدا میکند. با این حال حتی همین فرنچایزها نیز در صورت برنامهریزی درست و حساب شده میتوانند مخاطب خود را به وجد آورده و با واکنشهای مثبتی از سوی آنها مواجه گردند.
با این حال این مسئله زمانی به یک فاجعه ختم میشود که کمپانیهای فیلمسازی یا همان فرنچایزهای اصلی را دست و پا شکسته به مرحله اکران رسانده و فیلمنامه و روایتی ضعیف و مبتذل را برای آن تدارک میبینند و یا تصور میکنند که چون فرنچایزشان محبوب بوده و حسابی پول پارو میکند، میتوانند آثاری فرعی یا به اصطلاح اسپینآف نیز حول محورشان تولید کرده تا با همان واکنشهای مثبت مواجه شوند.
مسئلهای که در طی یک دهه اخیر موجب خلق فیلمهای به شدت ضعیف و بیمحتوایی شده که نه تنها با واکنشهای به شدت منفی مخاطبین روبرو میشوند، بلکه حتی میتوانند به فرنچایز اصلی نیز ضربه زده و موجب نابودی آنها بشوند که نمونه بارز آن را میتوان در قبال دنیای سینمایی دیسی یا دنیای سینمایی مرد عنکبوتی سونی مشاهده کرد.
به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ فیلم و انیمیشن اسپینآفی بپردازیم که از روایتی بیمحتوا و ضعیف بهره برده و عملاً در گیشه سینما تحت بمباران نقدهای منفی قرار گرفتهاند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
فیلم Black Adam (بلک ادام) محصول سال ۲۰۲۲
دوئین جانسون برای بیش از یک دهه در تلاش بود تا اقتباس سینمایی از شخصیت بلک آدام را برای اکران بر پرده سینما آماده نماید؛ مسئلهای که در نهایت به بزرگترین شکست کارنامه هنری این بازیگر بدل گشت.
دنیای سینمایی دیسی که در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز نمود، به سبب دخالتهای کمپانی برادران وارنر و نبود هیچ برنامهریزی مناسب و یکپارچه، به چنان فرنچایز شلخته و بی در و پیکری بدل گشت که هر بازیگری درصدد ساخت فیلم و سریالهای مختلف در آن بود که دوئین جانسون گل سرسبد این موضوع محسوب میشود. شخصیت بلک آدام به خودی خود یک شرور درجه دوم از کمیکهای دیسی به حساب میآید که زیر سایه ابرقهرمانی به نام شزم قرار داشته است. اصرار دوئین جانسون بر ساخت فیلمی اختصاصی از این شخصیت که تبلیغاتش وی را یک ضدقهرمان معرفی میکند، آن هم در شرایطی که شخصیتهای بزرگ و اصلی دیسی وضعیت نامناسبی در DCEU دارند، احمقانهترین برنامهریزی ممکن بود که خود شخص دوئین جانسون با دخالتهای بیجای خود پا را فراتر گذاشت و اجازه نداد که هیچ اشارهای به شخصیت شزم شده و بازیگر آن در فیلم حضور پیدا کند. نتیجه، دریافت نمراتی بسیار پایین و بازخوردهای به شدت منفی از سوی سینماگران بود که کار Black Adam را برای همیشه تمام کند.
انیمیشن Lightyear (لایتیر) محصول سال ۲۰۲۲
با قاطعیت میتوان گفت که فرنچایز داستان اسباب بازی یکی از بزرگترین و محبوبترین آثار سینمای مدرن لقب میگیرد که کمتر انیمیشنی حتی توان رقابت با هر یک از عناوین آن را داشته است. فرنچایزی که از سهگانهای تماشایی برخوردار بوده و عنوان چهارم آن شاید زنگ خطری برای استودیو انیمیشنسازی پیکسار بوده است تا این مجموعه را با دستگاه چاپ پول اشتباه نگیرد.
با این حال این استودیو در اقدامی عجیب و غریب دست به ساخت اسپینآفی از شخصیت باز زده و داستان زندگی منبع الهام ساخت این عروسک را روایت میکند که در نهایت به فهرست بزرگترین شکستهای گیشه سال ۲۰۲۲ میلادی ملحق میشود. شکست این پروژه انیمیشنی دلایل گوناگونی دارد: نخست آن که باز هیچگاه جزو شخصیتهای اصلی داستان اسباب بازی نبوده و به عنوان یک شخصیت درجه دوم محسوب میشود که مردم به او علاقه دارند. دوم آن که همین محبوبیت فعلی باز نیز به سبب صداپیشگی تیم آلن به وجود آمده که پیکسار در اقدامی نابخشودنی، کریس ایوانز را جایگزین وی کرده است؛ بازیگری که اظهاراتش حول محور این انیمیشن به خودی خود یکی از دلایلی شکست آن به حساب میآید. در نهایت نیز به مانند باقی آثار اخیر پیکسار ، این انیمیشن درگیر روایات و وقایعی شده که هیچ جایی در صنعت انیمیشن نداشته و مخاطب هیچ علاقه به تماشای آنها ندارد. با توجه به این که ساخت داستان اسباب بازی ۵ در دستور کار پیکسار قرار گرفته است، شکست Lightyear میتواند یک هشدار برای آنها بوده باشد.
فیلم Evan Almighty (ایوان قادر مطلق) محصول سال ۲۰۰۷
فیلم Bruce Almighty (بروس قادر مطلق) یکی از آثار کمدی بزرگ اوایل دهه ۲۰۰۰ بود که جیم کری به طرزی دیوانهوار و جذاب شخصیتی را به تصویر کشید که هر یک از ما میتوانستیم خودمان را در آن مشاهده نماییم. فیلمی که استیو کارل در قامت ایوان بکستر نیز به عنوان نقش فرعی در آن حضور داشت.
با این حال در یکی از عجیبترین اقدامات تاریخ سینمای هالیوود، شاهد ساخت اسپینآفی از آن فیلم تحت عنوان Evan Almighty بودیم که این بار تمام و کمال حول محور ایوان بکستر جریان داشت و این دفعه او بود که توسط خدا برگزیده شد. با این حال سازندگان این اسپینآف فراموش کردند که چه عناصری باعث محبوبیت و جذابیت Bruce Almighty شده بود. مردم عاشق شخصیت دیوانه و غیرقابل کنترل جیم کری شده بودند که دست به کارهایی شگفتانگیز میزد؛ نه شخصیتی بیچاره و تو سری خور که دقیقاً در نقطه مقابل فیلم اصلی قرار گرفته بود. Evan Almighty فیلمی بود که نه تنها هیچکس حتی تصور ساختش را نداشت، بلکه به معنای واقعی کلمه، وقت همه از جمله ستارگانش را تلف کرد و به یک فاجعه سینمایی فراموش شدنی بدل گشت.
فیلم The Scorpion King (پادشاه عقرب) محصول سال ۲۰۰۲
دوئین جاسنون را میتوان سلطان ساخت اسپینآفهای مختلفی خطاب کرد که اکثر آنها با موفقیت چندانی در گیشه مواجه نشده و در این بین شاید که تنها Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (سریع و خشمگین تقدیم میکند: هابز و شاو) قسر در رفته باشد.
پس از آن که فیلم The Mummy Returns (بازگشت مومیایی) در سال ۲۰۰۱ با موفقیت در گیشه ظاهر شد، دوئین جانسون که ایفای نقش شخصیت ماتایوس اکدی/پادشاه عقرب را بر عهده داشت فیلمی فرعی از این مجموعه به نام The Scorpion King را تهیه کرد و ۵ هزار سال پیش از وقایع فیلم مومیایی را به تصویر کشید. علت اصلی حضور این اسپینآف در چنین مقالهای را باید در The Mummy Returns دنبال کرد؛ اثری که دوئین جانسون در قامت یک شخصیت بسیار ساده و زودگذر در آن ظاهر شد و با آن جلوههای ویژه مبتذلش هیچ واکنش مثبتی را در مخاطب ایجاد نمیکرد. پس هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی شخصیت شما با واکنش مثبتی مواجه نشده است، فیلمی حول محور آن بسازید که وقت همان مخاطبین را تلف نماید. The Scorpion King با وجود آن که نشان داد دوئین جانسون میتواند قدرت تبدیل به یک ستاره سینما را داشته باشد اما ثابت کرد که فرنچایز مومیایی و آثار مرتبط به آن بدون حضور برندن فریزر هیچ ارزشی در نزد مخاطب نخواهد داشت. البته نباید از یاد ببریم که به طرز خندهداری فیلم The Scorpion King زمینهساز ساخت دنبالههای بسیاری شد که یکی از یکی فاجعهآمیزتر بودند.
فیلم Elektra (الکترا) محصول سال ۲۰۰۵
جنیفر گارنر یکی از دوستداشتنیترین بازیگران سینمای هالیوود میباشد که با حضور در سریال Alias (آلیاس) نشان داد که تبحر خاصی برای حضور در آثار اکشن و پر زد و خورد دارد. با این حال او نیز به مانند همسر سابق خود در ژانر ابرقهرمانی چندان خوش شانس نبوده است.
فیلم Daredevil (دردویل) محصول سال ۲۰۰۳ واقعاً اثر بد و عجیبی بود که حتی هنرنمایی بن افلک نیز نتوانست از بروز فاجعه جلوگیری کند و این مسئله باید پرونده دنیای آن را در همان سال میبست. با این حال در اقدامی عجیب کمپانی فاکس قرن بیستم برای آن که درصدد ساخت دنباله آن بود، تصمیم گرفت که اثری حول محور الکترا را خلق نموده و میزان محبوبیت دنیای دردویل را در نزد مخاطب آزمایش نماید. نتیجه، ساخته شدن اثری بسیار فاجعهآمیزتر از فیلم سال ۲۰۰۳ بود که حتی جنیفر گارنر نیز از به زبان آوردن نام فیلم Elektra احساس شرم میکند. در دوره و زمانی که شخصیتهای مارول از محبوبیت فعلی خود برخوردار نبودند، ساخت اثری که حول محور شخصیتی درجه دوم از کمیکهای مارول باشد که حضورش در فیلم اصلی نیز با واکنشهای تندی روبرو شده بود، مهمترین دلیلی است که سبب شکست فیلم Elektra شد. الکترا حتی در سریال دردویل ساخته نتفلیکس نیز در حد یک شخصیت فرعی باقی ماند و پتانسیلی برای فراتر از آن نداشته و عجیب است که در سال ۲۰۰۵ کمپانی بزرگی همچون فاکس اچازه ساخت چنین پروژه از پیش شکست خوردهای را صادر کرده بود.
فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them (جانوران شگفتانگیز و زیستگاه آنها) محصول سال ۲۰۱۶
مجموعه فیلمهای هری پاتر یکی از موفقترین آثار ژانر فانتزی تاریخ سینما محسوب میشوند که هر یک از فیلمهای آن در زمان خود فروشی سرسامآور را رقم زدند. سودآوری که کمپانی برادران وارنر را مجاب کرد تا بر روی فرنچایزی فرعی سرمایهگذاری کند که از همان ابتدا قدم اشتباهی را برداشته بود.
برخلاف باقی آثار این مقاله که حول محور ۱ فیلم جریان دارند، در این رتبه ما شاهد فرنچایزی به نام Fantastic Beasts and Where to Find Them هستیم که در ابتدا برای ساخت ۵ الی ۶ فیلم از آن برنامهریزی شده بود که در نهایت به سبب شکستهای متعدد، با تنها ۳ فیلم به کار خود پایان داد. مشکل این فرنچایز از همان ابتدا مشخص بود؛ شخصیت اصلی آن که در کتاب Harry Potter and the Philosopher’s Stone (هری پاتر و سنگ جادو) مورد اشاره قرار گرفته بود، به هیچ عنوان در حد و اندازهای نبود که چندین فیلم حول محور آن ساخته شود که همان فیلمها نیز از روایتی خستهکننده، تکراری، کلیشهای و فاقد جذابیت بهره برده بود و حواشی جانی دپ نیز بیش از پیش از ارزش آن را در نزد مخاطب کاسته بود. کمپانی برادران وارنر با فدا کردن جانی دپ، شخصیت گلرت گریندلوالد که تنها نکته مثبت این فرنچایز به شمار میرفت را نیز به نابودی کشاند و پرونده این مجموعه در سال ۲۰۲۲ با فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore (جانوران شگفتانگیز: اسرار دامبلدور) برای همیشه بسته شد.
فیلم The Bourne Legacy (میراث بورن) محصول سال ۲۰۱۲
سهگانه بورن یکی از مشهورترین آثار اکشن و جاسوسی تاریخ سینما میباشد که محبوبیت خود را مدیون هنرنمایی تماشایی مت دیمون، صحنههای اکشن مثالزدنی و کارگردانی جذاب پل گرینگرس میباشد. فرنچایزی که با همان فیلم The Bourne Ultimatum (اولتیماتوم بورن) به نحو احسنت داستان خود را به پایان رساند.
با این حال به مانند عادت همیشگی کمپانیهای فیلمسازی، یونیورسال پیکچرز بیخیال میزان سودآوری این فرنچایز نشد و تصمیم گرفت تا به ساخت یک اسپینآف بدون حضور عوامل اصلی این مجموعه روی بیاورد که نتیجه، اثری خستهکننده و فراموش شدنی به نام The Bourne Legacy شد که حتی قدرت بازیگری جرمی رنر نیز زیر سایه مت دیمون قرار گرفت و به چشم مخاطبین نیامد. همچنین تغییر کارگردان و حضور تونی گلروی باعث شد تا المانهای همیشگی مجموعه بورن نادیده گرفته شده و شاهد اثری کلیشهای باشیم که هر ساله دهها فیلم و سریال همانند آن در دسترس مخاطبین قرار میگیرد. سهگانه بورن به حدی همه چی تمام و جذاب بود که حتی بازگشت مت دیمون و پل گرینگرس برای ساخت فیلم چهارم باز هم نتیجه نداد و در جلب نظر مثبت مردم ناموفق عمل کرد.
فیلم Catwoman (زن گربهای) محصول سال ۲۰۰۴
زن گربهای یکی از شخصیتهای دوستداشتنی دنیای کمیک میباشد که بازیگرانی همچون میشل فایفر، ان هتوی و زوئی کراویتز به اشکال مختلف موفق شدهاند تا جنبههای گوناگونی از آن را بر پرده سینما به معرض نمایش بگذارند. شخصیتی که به مانند وابستگی الکترا به دردویل، وابسته به حضور شوالیه تاریکی بوده و به خودی خود نمیتواند مخاطب را مجاب به دیدن اثری اختصاصی حول محور وی نماید.
مسئلهای که به عجیبترین شکل ممکن توسط کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۰۴ رقم زده شد. ساخت فیلم اختصاصی Catwoman با هنرنمایی هلی بری پروسه که تولید آن سالها در جریان قرار داشت و با حواشی بسیاری روبرو شده بود. در کنار این مسئله که زن گربهای تنها در کنار شوالیه تاریکی میتواند شخصیت پردازی مناسبی داشته باشد اما مشکلات Catwoman بسیار فراتر از این مسئله بود. فیلمنامه کلیشهای، دنیای بیش از حد غیرواقعی، شخصیتهای پوچ و هنرنماییهای مبتذل همگی دست در دست یکدیگر دادند تا شاهد یکی از بدترین ساختههای تاریخ ژانر اکشن و ابرقهرمانی باشیم که هلی بری بارها در مصاحبههای خود فاش کرده از حضور در چنین فاجعهای احساس شرم میکند.
فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) محصول سال ۲۰۱۸
شاید حتی جرج لوکاس هم تصورش را نمیکرد که پس از فروش لوکاسفیلم به دیزنی، فرنچایز جنگ ستارگان ساخته شده توسط وی تا این حد به ابتذال کشیده شود که طرفداران این فرنچایز شاهد ساخته شدن اثری توهینآمیز و زشت به نام Solo: A Star Wars Story باشند.
در زمانهای که سهگانه اخیر جنگ ستارگان در حال پخش بود و حواشی بسیاری را تحمل میکرد، بحث ساخت فیلمی اختصاصی حول محور شخصیت هان سولو به میان آمد که پروسه تولیدی طاقتفرسا را طی نمود و بازیچه حماقتهای کمپانی دیزنی شد. این کمپانی ثروتمند هیچگاه به این مسئله فکر نکرد که دلیل اصلی محبوبیت فرنچایز جنگ ستارگان، دنیای خاص آن میباشد و لزوماً شخصیتهای آن نمیتوانند دلیل ساخته شدن یک فیلم مجزا باشند. رویه اشتباه دیزنی در قبال سهگانه پایانی و حواشی تولید Solo: A Star Wars Story در نهایت سبب اکران بدترین فیلم تاریخ این فرنچایز شد تا جایی که کمپانی دیزنی نیز احساس خطر کرد و ساخت تمامی فیلمهای سینمایی از این مجموعه را تا چندین سال به حالت تعلیق درآورد. شخصیت هان سولو به سبب هنرنمایی تماشایی هریسون فورد و حضورش در کنار باقی قهرمانان دنیای جنگ ستارگان به محبوبیت رسیده بود و هیچکس علاقه نداشت تا ۱۳۵ دقیقه از وقت خود را صرف ماجراجوییهای هان سولو جوان با بازیگر متفاوتی نماید که پایان مسیرش را همه تماشا کردهاند.
فیلم Morbius (موربیوس) محصول سال ۲۰۲۲
در نهایت میرسیم به بدترین اسپینآف ساخته شده حول محور فرنچایزی مشهور که در کمال افتخار، کمپانی سونی پیچکرز موفق به کسب چنین جایگاهی شده است. پس از موفقیت دنیاهای سینمایی مارول و دیسی، برای این که سونی از غافله عقب نماید دست به ساخت دنیایی حول محور شخصیتهای مرد عنکبوتی کرد با این تفاوت که پس از گذشت چندین سال هنوز شخصیت اصلی این دنیا یعنی مرد عنکبوتی را مشاهده نکردهایم.
در حالی که مجموعه فیلمهای ونوم به طرز عجیب و غریبی فروشی سرسامآور را تجربه میکنند اما سونی پیکچرز کمیت را بر کیفیت ترجیح داد و دست به ساخت فیلمی اختصاصی حول محور شخصیتی گمنام و نه چندان محبوب به نام موربیوس زد که حتی در دنیای کمیک نیز طرفدار چندانی ندارد. همچنین باید اضافه کنیم که پروسه تولید Morbius به سبب دخالتهای سونی و بیبرنامگی با مشکلات بسیاری روبرو بود و بارها سکانسهای آن دوباره فیلمبرداری شد و یا بسیاری از صحنههای مهم از نسخه نهایی کات خورد و در این بین نیز جرد لتو باز هم با ناکامی دیگری در ژانر ابرقهرمانی روبرو شد. اصرار سونی پیکچرز بر تولید اسپینآف های مختلف حول محور شخصیتی که هنوز در دنیای سینمایی خود حضور نیافته، موضوعی خندهدار و بسیار عجیب است که در کمال شگفتی باز هم شاهد ساخته شدن فیلم و سریالهای بیشتری هستیم که مشخص نیز شخصیت مرد عنکبوتی با کدام بازیگر و در کدام یک از این پروژهها در نهایت حضور پیدا خواهد کرد!
دلیل پافشاری کمپانیهای فیلمسازی بر ساخت چنین اسپینآفهای ضعیف و کلیشهای چه میباشد؟ به نظر شما بدترین اسپینآف ساخته شده حول محور یک فرنچایز بزرگ و مشهور چه نام دارد؟ آیا پس از گذشت سالهای بسیار میتوانیم شخصیت مرد عنکبوتی را در دنیای سینمایی آن شاهد باشیم؟ به نظر شما چه بازیگری ایفای نقش پیتر پارکر دنیای سونی را بر عهده خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: کولایدر
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
این است سینمای نسل ما
سی جی ای های بدردنخور
چرا باید ۳ نفر بهت دیسلایک بدن وقتی حرفت منطقی بود ؟😂🤦
نظر خودشون رو دارن و کاملا قابل احترامه ولی بهتر میشد اگه با ریپلای به ما هم توضیح میدادن
اینم در نظر بگیر که یکی از اون سه نفر اقای اسی دیسلایکه پس میشه دو نفر🙃
Interesting ☺️
لایتیر بد نبود
خوبم نبود
هیچ چیز خوبی درموردش وجود نداشت واقعا. حتی نکردن تیم آلنو بیارن برا صداش
از نظر من فرنچایز داستان اسباب بازی های به معضل اسباب بازی ها پرداخت و باید در اوج تمام میشد در نسخه ۳ هر نسخه به یه مشکل درباره اسباب بازی ها میپرداخت
معضل ۱ : جایگزین شدن اسباب بازی های جدید .
که وودی میترسید باز جاشو بگیره
معضل ۲ : خراب شدن اسباب بازی ها . وودی دست راستشو پاره شد ..
خودمم وقتی اسباب بازیام خراب میشد میخواستم که برم باهاش باطی کنم دوباره یاد ایرادش میفتم شوق بازی کردنو ازم میگرفت
معضل ۳ : نداشتن وقت و اشتیاق برای بازی کردن اسباب بازی ها و بزرگ شدن : اینکه وقتی ما بزرگ میشیم و نمی تونیم مثل بچگیمون باشیم
از یه طرف دلمون نمیاد اسباب بازی هایی که خاطراتی رو واسمون ساختن تحویل زباله دان تاریخ بدیم از یه طرفم نمی تونیم باهاشون کاری کنیم پس بهتره اهداشون کنیم
ولی شماره ۴ این انیمیشن معضلی درش وجود نداشت به اعتقادم و فقط واسه پول ساخته شد و داستان خاصی هم نداشت
من وقتی توی استوری میدیدم ،میگفتم چرا ادم باید با اسباب بازی هاش خداخافظی کنه ،بعد خودم امسال اصلا وقت نگاه کردنم بهشون نمیکنم ،و بغض میکنم و یاد اندی میفتم ،حالا درکش میکنم ،
واقعا گلبم گرفت
چند وقت دیگه آماده باشید برای ریبوت هری پاتر که احتمالا به این لیست اضافه بشه(البته سریال هری پاتر)….فعلا تایید شده که هرمیان سیاه پوسته!!!!!…..دارن تلاش می کنند هری پاتر هم سیاه پوست کنند که فعلا خود رولینگ مخالفت کرده…..یعنی قشنگ میخوان گند بزنن به خاطرات ما
XD
خدایی تایید کردن؟!😐
نگران نباش خیلی زیبا و مجلسی گند میزنند میزارن اونجا .
کلا با دوره ای طرف ایم که خلاقیت ته کشیده همه اش چرت و پرت میسازنند
منتظر رابطه بین رون و هری از نوع دیگر باشید😈
واقعاً تأیید شده؟
متاسفانه ،توی اخبار ها که زده ،اگه رولینگ میدونست قرار اینجوری بشه حذفش میکرد
دلیل پافشاری کمپانیهای فیلمسازی بر ساخت چنین اسپینآف های ضعیف و کلیشهای چه میباشد ؟
پول…
پول، پول، پول و بازم پول، پول بیشتر…
عامل وضعیت خراب صنعت فیلم و سریال چه در داخل چه خارج از کشور در کل جهان…(داخل با کمدی های سخیف و مزخرف) و (خارج با ساخت انواع و اقسام اسپین آفها، ساخت فصل های جدید غیرلازم برای سریال ها، ساخت لایواکشن های مزخرف و نژادپرستانه از انیمیشن های موفق قدیمی و گند زدن به اون ها، و وارد کردن مباحثی نظیر … به فیلم ها و انیمیشن ها و…)
جالبه پولم خیلی گیرشون نمیاد و ادامه میدن مثل موربیوس ۱ . اصلا نقد و فروش خوبی نداشت ولی رسما رفتن برای۲!!! حالا ونوم اگه ادامش میسازم چون دیدن فروشش خوب بود.
البته به نظر من نبود خلاقیت و فیلم نامه هم هست . آلفرد هیچکاک میگه تو فیلم سه تا چیز مهمه ؛ فیلمنامه ، فیلم نامه ، فیلم نامه
زمانیکه آلفرد هیچکاک فیلم میساخت مثل الآن صنعت رسانه و سرگرمی اینقدر پیشرفت نکرده بود و سالانه اینهمه فیلم و سریال ساخته نمیشد. قطعاً تو این دوره ساخت یک فیلم با داستان تازه و بکر خیلی خیلی سخت تر از زمان هیچکاک هست.
اتفاقاً الان چون تولید زیاد شده باید درصد ساخت فیلم خوب هم بیشتر میشد چون عرضه زیاد شده ولی نیست برعکس شده شاید به تعداد انگشت شماری تو یک سال فیلم خوب ساخته بشه استفاده از ایدههای متفاوت هم کم شده همه دارن از هم اسکی میرن نمونه اش فیلم جن گیر ببین بعد این فیلم چقدر این سبک آثار زیاد شد دهه اول قرن ۲۱ شرکت ها ریسک پذیر تولید فیلم شون زیاد بوده حرف شما صادق بود ولی الان خلاقیت رسماً ته کشیده خیلی از فیلمها با اکشن یا چیزای دیگه دارن ضعف فیلم نامه رو ماست مالی میکنند که مخاطب ذهن اش نره سمت داستان.
یک مثال جالب نبود خلاقیت فصل آخر بازی تاج و تخت بود واسه من کلا هر چی ساخته بودن طی هشت فصل شست برد
جمع سلاطین 😂
ولی بلک آدام فقط برا سرگرمی
نه از نظر هنری چیزی داره نه…
هیچ
فیلم هُنری میخوای دنباله تماشای آثاره بلاک-باستری و پاپکورنی هالیوود نباش عزیزکم. این فیلمها فقط برای سرگرمی ساخته میشن که بلک آدام بهش رسید.
همشون فاجعه
فقط به خاطر یه مشت پول
دیگه سینما اصلا به درد نمی خوره ..
کلا تنها چند تا فیلم هست که دوسشون دارم .
بقیه دیگه بیخود شده
حقیقتا الان صنعت گیم چند صد کیلومتر از سینما جلو تره
مثل ژونستین یکم به رسمیت نمی شناسمش
منتقد شلوارک و رکابی پوش ما معتقده صنعت سینما دیگه بدرد نمیخوره🦖
ولی بلک ادام خیلی براش هشتک زدن
بلک آدم فیلم واقع جالبی خیلی سرتر از شی هالک انت من منتقدا خیلی باحالن نه جیغ خوبه ۳تا قاتل یه دختر نتوستن بکشن 😂
جانوران شگفت انگیز نسخه ی اولش فیلم بدی نبود
نسخه ی دوم هم تنها نکته مثبتش جانی دپ بود
سه رو هم نگاه نکردم
نه بخاطر نقد ها و امتیاز های داغونش
بخاطر جانی دپ
بلک ادام صد برابر انت من ثور و دکتر استرنج بهتر بود
دکتر فراری که اصلا ولش. ثور که من دیدم مثل فیتیله بود XD. فقط یکمی با تم ترسناک. ولی مرد مورچه ای خوب بودا!!! .
اصلا کانگ فاتح خوب نبود کانگ خیلی گویه چطور از مورچه و مرد مورچه ای شکست خورد؟این هیچی مخ زنی یه کلم بروکلیو کجای دلم بزارم یا مبارزه ژله سخنگو و خونه سخنگو چی
برای که فاتح نبود . فاتح همونی که پس از تیتراژ نشون داد همونی که لوکی نگرانش شد
کلم بروکلی موافقم با ژله ولی خب میشه گفت اون خونه مثلا یک موجود درون اتمی چیزی بود
کانگ اگه اشتب نکنم خودش یعنی فاتح خونه خونه دیگه اتمی متمی نداره
واقعا چطور یه عده بلک آدامو قبول دارن؟
ثور ۴ و آنتمن ۳ رو قبول دارن. بلک آدام مقابل این دوتا شاهکاره :)))
بیشتر به خاطر مبارزه قشنگ و شخصیت دکتر فیت بود.واقعا هم بخش های مربوط به دکتر فیت قشنگ ساخته بودن. حتی این منتقدا هم گفتن
وقتی انت من و شرم و ثور رو ببینی بلک ادام میشه فیلم خوب چرا ؟چون توش ژله خونه و کلم سخنگو نیست چون شرور فیلم بچه دزد نیست چون قهرمان فیلم مثل دکتر استرنج فرار نمیکنه ولی واقعیت اینه که شما هیتر فیلم نیست شما ها هیتر راک هستید 😂
اونارو مگه کسی میبینه اصن
خب میخوایم یک پول راحت بی دردسر بزنیم به جیب رفقا ،بنظرتون چه حرکتی بزنیم ؟
_یک اسپین آف ضعیف در حد مرگ میسازیم به اسم اون فرنچایز مشهور قالبش میکنیم به ملت تهش بهمون میگن چقدر شت بود که مهم نیست
به نظرم بریم اسپین اف والچر بسازیم 🙂
ولی من هنوز به قول یکی منتظر اسپین آف ساختمان پزشکان ام😂
اسپین آف خانم شیرزاد🤣🤣
🤭🤭🤭🤭
یعنی XD
بلک آدام از همه آشغال تر بود 🤣
گویا شما ثور و انت من رو ندیدی
موربیوس: صدا میشنوم؟!
الان میاد خونت بخوره
بعد تبدیل میشه به موربز
“شاهد حتی جرج لوکاس هم تصورش را نمیکرد که پس از فروش لوکاسفیلم به دیزنی…”
*شاید
همون هابز و شاو هم گفتید قسر در رفت به نظرم واقعا چرت بود :/
خیلی هم خوب بود
اتفاقا از خود این قسمت اخرش چند لول جلو تر بود
بنظر من که Morbius و Catwoman اصلاً اسپین-آف محسوب نمیشن.
…
اتفاقاً Black Adam – Lightyear – (قسمت اول) Fantastic Beasts و Solo فیلمهای خیلی خوبی بودن.
…
جا داره اینجا از یک اسپین-آف مزخرف که اسمش تو مقاله اومده ولی جزء لیست نیست نام ببرم. فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw که جداً آشغال بود و باید در این لیست شماره یک باشه.
با نیمه اول و دوم حرفت موافقم با سومی اصلا ولی بلک آدام فقط در حد سرگرم کردن بود
فیلم جنگ ستارگان زن گربه ای و جانوران غیر شگفت انگیز اساسن زباله …
چی بگم
چقدر از بد بودن این لایت یر ناراحت شدم. داستان اسباب بازی رو بد نام کرد
هر چیزی خدایی قدیمیاش قشنگه
اصن درک نمیکنم Lightyear رو برا چی ساختن
برای پول
و نابود کردن اسطوره های بچیگیمون ،
به سوی بینهایت و فراتر از ان
خوبه که هیچکدوم ندیدم
بلک ادامو کسی دیده ارزش دیدن داره ؟
بلک آدم فیلم خوبی هست. اکشن و جلوه های ویژه خیلی خوبی داره. قشنگ آدمو سرگرم میکنه.
اگه انت منو دیدی شزم یا ثور و دکتر استرنج رو دیدی مطمعن باش در مقابل اونا ابر شاهکاره ولی در کل سرگرم کننده هست ولی فیلم قطعا ضعف هایی داره ولی توی چند سال احیر بهترین فیلم ابر قهرمانی بوده
پس رواله
بابا آخه چرا اینجوری میگی شزم ۱ و ۲ و دکتر استرنج این مولتیورس آو مدنس خوب بودن، ثور ۴ هم من بدم نیومد فقط پایانش مث بقیه ی فیلم های مارول غم انگیز بود
😂😂🤡
بشخصه از سولو نسبت به بقیه سری استاروارز لذت ببشتری بردم. جس ماموریت غیرممکنی خاصی میداد.
به احتمال خیلییییی کم ،تا سال اینده گلادیاتور و اکولایزر یا به این لیست بپوینوند،یا برن توی بهترین دنباله ها
من واقعا از لایتیر خوشم اومد البته نظر شخصیمه ولی واقعا بنظرم خوب بود
اتفاقاً منم خوشم اومد. اینایی هم که بهش هیت میدن فقط بخاطره همون ۲ ثانیه جریان لگبت هست. وگرنه انیمیشن از نظره گرافیک عالی بود داستان خوبی هم داشت و ارجاعاتش به فیلمهایی مثل” میان ستاره ایی، استاروارز، ادیسه فضایی جذاب بود.
…
من امیدوارم یک انیمیشن وسترن هم برای وودی بسازن.