فرام سافتور: نساختن Armored Core جدید برای ما یک گزینه نبود
تهیهکنندۀ عنوان Armored Core 6: Fires of Rubicon در مصاحبه با IGN حول مراحل ابتدایی ساخت این عنوان صحبت کرده است.
یاسونوری اوگورا (Yasunori Ogura)، تهیهکنندۀ Armored Core 6، در پاسخ به این سوال که «دلیل بازگشت به این فرنچایز قدیمی چه بوده و از چه سالی توسعۀ آن آغاز شده است؟» گفت:
بسیاری از اعضای فرام سافتور از جمله من و میازاکی، برای مدتی طولانی خواهان ساخت یک بازی جدید از سری Armored Core بودیم. بنابراین، نساختن یک Armored Core جدید جزو گزینهها نبود. موضوع این نبود که آیا این اثر را توسعه بدهیم یا خیر، بلکه موضوع اصلی تنها زمان رخ دادن آن بود. در مورد بازۀ توسعه، باید بگویم که حوالی ۲۰۱۸، میازاکی و برخی از اعضای کلیدی استودیو مسیر پروژه را ترسیم کردند و پایههای آن را شکل دادند. زمانی که پروژه وارد تولید کامل شد، یامامورا هدایت آن را در دست گرفت.
بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ (۲۵ آگست ۲۰۲۳) برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
از نظر من خیلی هم بازی توپیه
انگار داری بایونیتا یه devil may cry و nier بازی میکنی با تفاوت اینکه همه چی این دنیا اهن و فلزه
نمایش بازی هم دیدم همه چی فوق العاده بود از مبارزه با باس ها بگیر تا گیم پلی و مبارزات و پرواز و … خوم براش متای ۸۶ تا ۸۹ پیش بینی میکنم
منم فکر میکنم خیلی شبیه نیئر اتوماتا بود …
من که از تریلر بازی لذت بردم
و آفرین به شجاعت فرام سافتور که سراغ ساخت این سبک بازی که کسی سمتش نمیره رفته
تنوع برای صنعت گیم مفیده دوستان
این دنیا دیگه ارزش ندارع با این بازی خاش😂
پ.ن شرمنده اگه این کامنت خیلی طولانی شد. این کامنت رو میخواستم واسه تریلری که دیروز اومد و بعد از دیدن یه سری از کامنتها بذارم ولی یکم طول کشید و گفتم ممکنه کسی نبینه. این هم که دیمنز سولز ریمیک رو مثال زدم واسه این بود که اون بازی بهترین مثال برای همچین موضوعیه، نه اینکه بخوام الکی بازی رو بکوبم (شخصا ریمیک رو زیاد دوست ندارم، ولی این کامنت ربطی به اون قضیه نداره).
پس این سری قطعا ادامه داره
به نظرم در مورد armored core با توجه به سلیقه ای بودن بازی اگر دمویی از این عنوان طی ماه های آتی منتشر بشه می تونه خیلی برای گیمرها راه گشا باشه
تهیه بازی با قیمت کامل و ارتباط نگرفتن باهاش اتفاق محتملیه که می تونه حتی برای بسیاری از طرفداران فرام سافتور رخ بده
سلام و احترام خدمت حضرتعالی.
برخی معتقدند که در نقد اثر Elden Ring بایستی تمامی جوانب را در نظر گرفت و باید اذعان کرد که خواسته ایشان کاملاً صحیح است و برخی معتقد هستند که برخی از مسایل آن چنان که باید از اهمیت چندانی برخوردار نیست که به عقیده بنده این تفکر فارغ از مهم بودن یا نبودنش بایستی در نقد یک اثر عنوان شود.
با این حال فرمودهاید که:
1 – ((تو این بازی یک تکسچر وجود نداره که کیفیتش کمتر از عالی باشه))
2 – ((افکتهای گرافیکی مثل آتش، جادو و آذرخش چنان با کیفیت هستن که حتی جلوی غولهای گرافیکی هم کم نمیارن))
3 – ((این بازی چیزایی مثل عمق دید و Level of detail رو به شکل مثال زدنی عالی انجام میده))
4 – ((مناظر بزرگ همیشه خیره کننده هستن))
حضرتعالی بایستی با طرح موارد فوق یک معیار برای سنجش را در نظر میگرفتید که فراموش کردهاید به عنوان نمونه به جمله اولی که از حضرتعالی بالاتر ذکر کردم رجوع کنید فرمودهاید کیفیت کمتر از عالی در حالی که هیچ معیاری برای عالی بودن ذکر نکردهاید. معیار شما مقایسه است و این از اساس غلط است.
با این حال میرسیم به بحث شیرین Technical Issues که از آن با عنوان غلط ((گرافیک فنی)) یاد کردهاید به جمله سوم حضرتعالی که بالاتر ذکر کردم نگاهی بیاندازید. قطعاً اگر کمترین دانش و آگاهی را در این زمینه داشته باشید به راحتی متوجه خواهید شد که اثر Elden Ring با همه زیباییهای هنری خود در بحث LOD ایرادات بسیار داشته است. (علیالخصوص در روز عرضه)
از جمله ایرادات اثر فوق در زمینه LOD به چند مورد زیر به صورت کاملاً تیتروار اشاره میکنم:
1 – ظاهر شدن ناگهانی سوژهها که از آن با عنوان Pop-in یاد میشود
2 – عملکرد بد سوژهها در فواصل دور که از آن با عنوان Draw distance نیز یاد میکنیم.
3 – افت Frameهای گاه و بیگاه در جای جای بازی.
بخواهم میتوانم برای حضرتعالی یک دو جین از نواقص و کمبودها را در این زمینه و سایر زمینههای خارج از مبحث Technical Problems به صورت تیتروار نام ببرم که در مبحث ما نمیگنجد.
در انتها فرمودهاید:
((در مجموع بهنظر من خیلیها نمیدونن که گرافیک فنی همه بازیها لازم نیست در یک حد باشن))
قطعاً حق با حضرتعالی است منتهی گویا فراموش کردهاید فارغ از مقایسه، ما با مسایل فنی دست و پنجه نرم میکنیم و برای این مهم خوشبختانه و برخلاف فلسفه چیزی نسبی وجود ندارد. پس باید بدانید اگر اثری ایراد دارد به خودی خود دارای ایراد میباشد منتهی ذکر این مهم با دلیل و مدرک بسیار آموزندهتر خواهد بود.
همه ما به یک سری از آثار فارغ از سن، علاقه خاصی داشته و داریم، منتهی دیدن نقاط ضعف آنها کمک شایانی به رشد جامعه طرفدار و همچنین پیشرفت توسعهدهنده در آینده خواهد کرد.
در انتها تأکید میکنم همه چیز را صفر و یک نبینید.
همیشه پاینده و پیروز باشید.
@ابوالفضل چمنی
سلام. خب آره معلومه شما یه مثال از همون کسایی هستید که گفتم ممکنه بهتر از بقیه این چیزارو بلد باشن. یه دلیلی که معیاری واسه خوب یا بد دونستن بعضی از این موارد نیاوردم اینه که اکثرا میدونن وقتی این موارد خوب یا بد باشن چطور بهنظر میان (و اینکه کامنتم خیلی طولانی بود)، ولی تو چند مورد هم واقعا مُچم رو گرفتید! اگه اصطلاحی رو اینجا اشتباه میگم یا کاملا درست توصیفش نمیکنم شرمنده.
– کیفیت تکسچر منظورم رزولوشنش هست (دوباره میگم، اگه این دقیقا کلمهای نیست که واسه توصیف کیفیت تکسچر استفاده میشه شرمنده)، وقتی رزولوشن پایین باشه تکسچر حالت تار و Messy داره.
-آره افکتهای گرافیکی واقعا چیزی نیستن که بتونم کاملا اینکه چرا کیفیتشون خوبه رو توصیف کنم. افکت آتش در این بازی چندین تا تکسچر دایره شکل هستن که بافاصله نزدیک بهم قرار دارن و همیشه رو به سمت دوربین هستن. رزولوشن بالای این تکسچرها در اینجا هم معیاری هستن که چرا افکت آتش خوبه. ولی واسه با بقیه افکتها آشنا نیستم که چطوری کار میکنن.
-چیزی که مربوط به لود شدن گیاهان گفتید مربوط به همون Draw distance هست. Level of detail منظور چیزی هست که وقتی از یک جسم دور میشید بازی یک مدل کمکیفیتتر (با تعداد پولیگان کمتر) از اون جسم رو لود میکنه. حرفم راجب به ‘خیره کننده بودن مناظر بزرگ’ هم دوباره مربوط به همون بحث لول آو دیتیل و جوری که بازی اجسام عظیم در دوردست رو به شکلی که از دور هم با جزئیات بهنظر میان و در آن واحد هیچوقت این اجسام Low poly بهنظر نمیان بود.
-حرفتون راجب به افت فریم رو نمیفهمم. میدونم که گفتید از نظر فنی چیزی به اسم “گرافیک فنی” وجود نداره، ولی حتی جاهایی که این مباحث رو با بیشترین جزئیات ممکن بررسی میکنن هم چیزایی مثل فریم ریت رو جزو Performane حساب میکنن و نه بحث بصری. شاید شما واقعا تو یه لول دیگهاید و چیزی که منظورتونه رو من هیچی ازش نشنیدم!
-خب آره منظور من هم دقیقا همین بود، میخواستم کسایی که همچین حرفی میزنن توضیح بدن، دلیل بیارن و یا مثال بزنن که چرا همچین چیزی میگن، نه اینکه بخوام صرفا بگم کسی از این بازیها نباید انتقاد کنه. شما کامنتتون شما چندتا مورد خوب مثلDraw distance پایین و Pop in رو گفتید. خود من هم داخل کامنتم برای مثال به کیفیت پایین موها اشاره کردم (موها در این بازی به شکل نوار شکل هستن و برای متحرک ساختنشون چندتا مفصل روی این نوارها هست، ولی تعداد این مفاصل کمه و همیشه این شکستگیها با چشم دیده میشن). ممنون از جوابتون.
توی هیچ بازی اجسام کوچیک یا کمی بزرگ از فاصله دور هیچ قابل رویت نیستن اگه باشن بسیار بی کیفیت هستن حتی همون ردد ۲ از بالا کوه به خونه های که پایین بودن نگاه مینداختم فقط یه خونه بدون هیچ کیفیتی میدیم قرار نبود بز گوسفند گاوها از ۱۰۰ صد کیلومتری ببینم ولی بجاش اجسام خیلی بزرگتر مثل کوها درختان دشت ها از فواصل دور عالی بودن
الدن رینگ همینطور اکثر قصرها قعله ها کوها دشت ها با جزئیات پیدا بودن حتی درخت های که برگ های زرین داشتن کاملا از دور با کیفیت بودن
اگه بخوایم به غیب شدن چند تا شئ یا رد شدن شمشیر از شنل مشکل بگیم خوب ۱۰۰۰ درصد بازیهای چنین مشکلات ریزی دارن چنین ایراداتی هیچ جای در نقد اثر نداره
بله درسته اون چهار تا مشکل lod pop-in distance و افت فریم صدرصد جز ایردهای منتقد بایستی باشه ولی اگه این چهار ایراد میزانشون بسیار کم باشه لازم نیست اشاره ایی بهش بشه
گرافیک بازی های فرام سافتور نسبت به عناوین غولی که تو زمان عرضه وجود دارن پایین تره و نمیشه منکر این مورد شد مثل بازی های بتسدا تقریبا…
ولی از لحاظ جزییات جهان بازی، بافت ها یا همون تکسچرها، دقت به نورپردازی و سایه ها و… تو تمام بازی هاش واقعا خوب هستن و جهان های تقریبا پویایی رو ارائه میدن…
از عناوینی مثل بلادبورن با اون فضاسازی خوفناک و تاریکش و جزییات خفنش بگیر تا دارک سولز ۳ با طراحی جذاب لندهایی مثل Irithil Of The Boreal Valley و طراحی نقاط مختلف آشینا تو سکیرو و لندهای دیگه اش و گل سرسبد همشون الدن رینگ با دنیای باز و بزرگش که پر از جزییات خفنه و کسی منکر این چیزا نیست و خود منم قبول دارم و اینو میگم که گرافیک بازی هاش نسبت به غول های هم دوره خودش پایین تره ولی افتضاح نیستن…
بخوام دوباره مثال بزنم، سکیرو جزییات چهره کاراکترها و طراحی محیطی بازی واقعا عالی و طبیعی بودن هر چند که نسبت به بازی هایی که ۲۰۱۹ اومدن گرافیکش کمی پایین تر بود مثل Star-Wars Jedi: Fallen Order…
کاملن موافقم عالی توضیح دادین
خب سبک هنری و بصری گرافیکی داریم و سطح واقع گرایی. مثلا الدن رینگ، افسانه زلدا، متال گر سولید ها، شدو او کلوسوس و خیلی از بازی هایی که صنعت گیم به جلو پیش بردن و به طور غیر تصادفی از ژاپن بر اومدن هر کدوم سبکی غیر از فوتوریلیزم رو در دستور کار قرار دادن که علاوه بر ابرازات هنری سازنده و تطابق با جنس و حس بازی، یک اهمیت لایتناهی گونه با خودشون به همراه دارن. در حالی که واقع گرایی ها سالانه کهنه شده و نسل بعد شاید حتی خنده دار به نظر برسه که چطور انقدر فکر می کردیم “طبیعی”ه همه چی، یک هنر ناب چه در نقاشی های رنسانس چه در انیمه های میازاکی همواره ارزشی با خودش داره که تو هر عکس جدید ترین مدل هاسلبلاد و ۱۰ فیلم ۱۶کا مارول درش خبری از اون نیست. و خب اگر ما با ابرازات هنری میونه ی خوبی نداشته باشیم یا سلیقمون و دیدگاهمون فراتر از واقع گرایی نباشه، علارغم عدم همخوانی اون سبک طبیعی با اثر مورد نظر، هیچ میزان از این ظرافت های خرج شده در سبک های دیگه مارو نمی تونه به خودش جلب کنه. برای من این تجلی خود روح مرده ی هنر در غرب هست که مصرف کننده هارو با چنین دیدگاهی خو میده، ولی زیاد فلسفیش نکنیم.
کلا گرافیک بالا و گرافیک کم یه حرف مسخره ایه هر گیمی گرافیکش سبک خودشه مثل اینه بگم گرافیک ماینکرفت یا هالونایت پایینه در صورتی که توی سبک خودشونن. الدن هم یه گرافیک هنری خیلی قشنگی داره و همونطور که اشاره کردی تکسچر ها عالیه نمیشه ازش ایراد گرفت بگی واقع گرایانه نیست یا گرافیکش از گیمای هم نسل خودش پایین تره
فکر نکنم هیچ بازی مثل فورزا هواریزن ۵ از لحاظ گرافیکی مشکل داشته در زمان عرضه حتی چند ماه بعد از عرضه مشکلات زیاد بودن از Level of detail گرفته Draw distance تا Pop-in و افت فریم های وحشتناک و کرش بازی در حالت افلاین و انلاین
چنین مشکلاتی برای بازی های پیچده مثل اسکایرم ویچر۳ یا الدن رینگ در بیشتر مواقع طبیعیه هر چند الدن رینگ روی pc چنین مشکلاتی برای من نداشت ولی افت فریم داشت نه زیاد
ولی برای یه بازی ریسینگ با یه مپ خالی چنین مشکلات گرافیکی غیر قابل قبوله باز خوب بود اقای رنجبر از مشکلات با خبر بودن داخل نقد ذکر کردن