هزینه ساخت God of War Ragnarok بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است؛ تقریباً ۵ برابر God of War 3
با توجه به مصاحبۀ The Guardian با شوهی یوشیدا، یکی از سران پلی استیشن، هزینۀ ساخت بازی God of War Ragnarok بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است، در حالی که God of War 3 تنها با بودجۀ ۴۴ میلیون دلاری ساخته شده بود. این یک افزایش ۵۰۰ درصدی در اختصاص بودجه به شمار میرود که البته با رویکرد سینماتیک و پرخرج نسخههای جدید این سری که روی انیمیشن و گرافیک بصری تمرکز دارد، کاملاً منطقی به نظر میرسد.
یوشیدا در ادامه حول چالشهای تامین بودجه برای بازیهای ویدیویی صحبت کرد:
تامین بودجه برای بازیها سخت است، اما حتی زمانی که یک بازی فوقالعاده تولید میکنید، عناوین جذاب زیادی در بازار وجود دارند که هیچکس آنها را نمیشناسد. نکته مثبت آن است که این روزها ناشرهای سطح بالای زیادی وجود دارند که روی عناوین مستقل تمرکز کردهاند.
وقتی سال گذشته در سائو پائولو بودم، گروههای مختلفی از شرکتهای Devolver ،Curve Digital و Team 17 به دنبال افراد مستعد میگشتند تا بازیهای منحصر به فردی با توجه به فرهنگ، اساطیر، هنر و موسیقی خاص خود توسعه دهند، اثری که در میان تمام بازیهای بازار بدرخشد. برخی از بازیهای بزرگ دهها میلیون نسخه میفروشند و تازه میتوانند هزینههای صرف شده را توجیه کنند، اما من فکر میکنم این صنعت باید تنوع را بپذیرد و به نظرم این اتفاق به صورت طبیعی رخ خواهد داد.
بازی God of War Ragnarok هماکنون برای پلی استیشن ۴ و ۵ در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
فروشش که عالی بود
وقتی بازیت رو مارولی و بدون خشونت و کودک پسند بسازی معلومه پرفروش میشه مثل فیلمای مارول
بازی کودک پسند و مارولی بدون خشونت درجه سنی M نمیگیره وقتی از ۱۰ کیلومتری بازی هم رد نشدی لازم نیست نظر بدی
مشخص هست بازیش نکردی وگرنه عمرا کسی که این بازیو تجربه کرده حاضر به دفاع ازش باشه، یا بازیش نکردی یا بچه سال هستی
خشونت داریم تا خشونت
کریتوس رو تو نسخه های قبل مقایسه کن که ماشین کشتار بود و صفحه نمایش ۹۰ درصد مواقع پر از خون بود
حالا کریتوس رگناروک چی؟ ماشین کشتار نبود که هیچ داشت نوکری چهار تا زن میکرد فقط هم کتک میخورد
خشونت که نداره هیچ خون انمی ها آبی رنگ شده حتی دیگه قرمز هم نیست
من بازیو پلات کردم و بالای ۱۰۰ ساعت پلی تایم دارم اینکه یه ماشین کشتار بی احساس باشی هیچ پوینت مثبت شخصیت پردازی نداره بر خلاف کریتوس ریبوت که محبوبیتش وصف نشدنیه و خیلی عمیق تر و چالشی تر شده شخصیتش و یه درس زندگیه برا خودش
یک دکتر برو واقعا نیاز داری بهش
فکر کردم ماکرو فن هستی گفتم شاید ماکرو سافت یک ماکروویو سخنگو باز داده بیرون.
دیدم سونی فنی فقط اعصابت خورده.
یک خورده طول میکشه به این عمو کریتوس عادت کنی چون قدیم روحیه انتقام جویانه داشت یعنی می خواست انتقام بگیره ولی الان که پدر شده قطعا اون خشونتش کمتر شده.
بابا خشن خشن کی بودی تو 😂😂
I’m the postal dude
رگناروک یکی از خشن ترین نسخه های بازیه برعکس ۲۰۱۸ که خشونت کمتری داشت
از شکوندن گردن گارم تا پوکوندن صورت هایمدال و انواع فینیشر هایی که کمترین حالتش نصف کردن دشمن و قطع کردن سرشونه
این بازی هیچ صحنه بزرگ سالانه ای نداره با این وجود درجه بزرگسالانه گرفته که نشونه خشونت بسیار زیاد بازیه
تو نسل هفتم و هشتم تنها بازی که خشونتش از گاد بیشتره فقط مورتال کمبت عه تا جایی که یادمه.. هیچ بازی خشن تر به ذهنم نمیرسه
حتی لست ۲ هم با اون همه خشونت چیزی به اسم قطع سر و نصف کردن ادما نداره xd
احتمالا ولورین از گاد و مورتال هم بدتر باشه xd
لست ۲ اگه با شاتگان از نزدیک به دست و پای ادم شلیک کنی قطع میشن کامل با جزئیات بی نظیر
درسته حواسم نبود
ولی بازم خشونت کمتری نسبت به گاد داره
۲۰ تا فینیشر برای نصف کردن دشمن نداره xd
اووووه
اتفاقا خشن ترین بازی نسل بود لست ۲
هنوزم بازی اندازه اون خشن نیومده
از نظر خشونت با من هانت مقایسه میشد
تیکه تیکه شدن دشمنا بعد رفتن رو مین
قطع دستو پا با شاتگان
جیغ هایی که بعد قطع شدن دستو پا میزدن
مبارزات نزدیکش
فضاش
همه چیش از رگناروک خشن تر بود
رگناروک خیلی تلاش میکرد خشونتو کم کنه
وقتی اون الف هارو بلند میکرد میگفتی نصف بعد از اون ور پرتش میکرد پایین😂😂
یا سیستم قطع عضوش تا قطع میشد پودر میشدن
ولی همچنان خیلی خشن تر بود
لست ۲ اتفاقا خشونتش بیشتره
گاد که اصلا خشونت نداره
همینکه تو بازی میتونی سگ بکشی چیزی هست که ۹۹ درصد بازیساز ها جرات گذاشتن رو تو بازیشون ندارن
ولی فضای لست دو خیلی دلهره آور تر بود ….. خشم و نفرت و ترس کل وجود آدمو موقع بازی کردن میگرفت مخصوصا اون مرحله ای که توی مترو های متروکه هم زمان با شبه نظامی ها و زامبی ها درگیر میشدی… قشنگ فقط دلت میخواست همه رو بکشی و فقط زنده بمونی …. واقعا بازی شاهکاری بود
مخالفم؛ The Last of Us Part ll بازی به شدت خونی تر و خشن تری هست اگه شما فقط نگاهتو به گیم پلی محدود نکنی و صحنه های سینماتیک هم در نظر بگیری میبینی که چقدر خشن تر هست رگناروک تو صحنه های سینماتیک بسیار از خشونت به دوره نسبت به گیم پلی که به مخاطب ارائه میده.
اویل نسخه۴ اوریجینال عشق بود برای خودش تو خشونتی که نشون می داد.
نسخه آمریکایی یا ژاپنی رو اگر بازی می کنید وقتی کله لئون کنده یا بریده میشه اصلا یک چیز دیگس.
dead space remake
کجاش خشونت داشت؟
همون انمی هایی رو میگی که حتی خونشون قرمز رنگ نیست و آبی و سبزه؟
کجای شکستن گردن گارم خشن هست؟ یک قطره خون تو اون سکانس دیدی؟
وقتی میگن خشونت یعنی گاد های قدیم که قطع عضو، لِه شدن صورت، باز کردن جمجمه، ترکوندن چشم و کندن کله طرف رو داشت
بعد خشونت فقط سکانس خشن نیست
باید داستان بازیت هم خشن باشه
کجا رفت اون کریتوس قدیم که ماشین کشتار بود و هر کی جلوش وایمیستاد رو به خشن ترین شکل ممکن میکشت؟
تو رگناروک تبدیل شده بود به یک سفیر صلح و دوستی که دشمناش رو نصیحت میکرد و ازشون کتک میخورد
حتی حاضر نبود فریا و ثور و بقیه دشمناش که هزار بار تهدید به مرگ کردنش رو بکشه
اینکه دیگه بازی خشن هم ساخته نمیشه تثیر مدیا و رگلاتوری های غرب و سیاست مدار های غربی هست که مخالف خشونت هستن و میگن بازی ها نباید ترویج خشونت داشته باشن و باید پر از صلح و دوستی و مارولی باشن
همین مورتال کمبت هم که میگی خشونتش خیلی تو ۱۱ کم شده بود و فانتزی شده بود تا واقعگرایانه
دادا برو مرتال کمبت آرماگدون بازی بکن اگر پیسی داری یک ماد اچ دی بزنی روش حله چون هم محیط پر تله ای داره هم محیط رینگی برای مبارزه داره.
نکشیمون خشن خان 😂
من که جدیدشوبازی نکردم، قدیمی رو بازی کردم روی لپ تاپم بعد از دو هفته خستم کرد!
هنوز کریتوس با یه طبرتوجنگله!؟🤣🤣👿
نه با لباس سبز و تفنگ ابرنگ پاش داره جوجو فضایی میکشه 😂😂
کله کچل تبر به دست کجا لباس سبز تفنگ آب پاش(شیائومی)بدست کجا که هیولا هارو با تفنگ آب پاش۵میلیونی می کشه!
پس چرا هیلو و گیرز هیچ وقت پر فروش نمیشن😂
قشنگ بود
❤️❤️❤️
اصلا خشونت چیه 🗿
نکشیمون جومونگ
ماکروویو سخنگو.
عمو جون داخل یوتوب نمیتونن خشونت رو نشون بدن سانسور میکنن
از ی نفر واقعا بازی رو بازی کرده بپرس تا برات توضبح بده …
۵ بار این بازی رو رفتم هنوزم نمی تونم ازش دل بکنم
دست خودم نیس
واقعا از سانتا بخاطر این شاهکار فوقالعادش ممنونم
کاملا مشخصه که چرا ریسک پذیری سونی پایین اومده چرا که بازی ها باید تا حد ممکن عامه پسند باشن تا بتونن بودجه رو برگردونه و سود مورد انتظار رو برآورده کنه.
این قضیه برای همه ناشر ها صدق میکنه از نینتندو بگیر تا مایکروسافت
من چکار به بقیه ناشرها دارم؟ اینجا پست سونیه و من دارم در مورد سونی صحبت میکنم. نینتندو که بحثش جداس و خب عدم ریسک پذیریش رو با خلاقیت بالای بازی ها و family-friendly بودن جبران میکنه.
مایکروسافت هم که فعلا تا بازیهاش عرضه نشدن حتی مقایسه شدنش هم با سونی درست نیست.
کاملا درست گفتید کاربر GrandWarden بنده هم یک سونی فن هستم ولی دیگه نمی تونم یک ثانیه هم فیلم سینمایی های سونی رو تحمل کنم
همه بازی های سونی شده فیلم سینمایی بدون خلاقیت بدون هیچ ایده ایی
مثلا با همین پول کلانی که برای این فیلم مارولی کودک پسند هزینه کردن می تونستن کلی بازی خلاقانه بسازند
سونی شده کارخونه فیلم سازی جای بازی سازی
ما سونی فن ها هم که نمی تونیم ماله رو از زمین بزاریم و هر چی سونی بسازه به به گویان می ریم می خریم و سونی هم که با خودش می گه عجب فن هایی دارم!!!!
اصلا نمی بینم من چی ساختم فقط می خرن پس چرا بازی خلاقانه بسازم می رم لست اف اس رو برای بار سوم ریمیک می کنم و بهشون می فروشم
واقعا سونی باعث عقب موندن صنعت گیم هست و ما سونی فن ها هم در این موضوع نقش پر رنگی داریم
در حالی که ماکروسافت با سرویس عالی و خرید ناشر های و نجات اکتیویژن و بتزدا از فساد و بدهی های بزرگ داره هر روز به صنعت گیم بیشتر کمک می کنه
ماکروسافت روح بخش صنعت گیم
ماکروسافت ناجی حقیقی صنعت گیم
مخالفم
سونی تو این نسل Demon’s Souls رو ریمیک کرد که تازه جزء بازی های کمتر شناخته شده PS3 بود یا Returnal رو داد که یه شوتر روگ لایک بود یا Death Stranding 2 رو داره میسازه که سبکش خاصه
هم دیمنز سولز و هم ریترنال پروسه توسعه اشون به اواخر نسل هشت و ریاست شان لیدن بر میگرده و مایکروسافت اون زمان هنوز خریدهای طوفانی رو شروع نکرده بود.
DS2 هم هرکاری کنه اسم کوجیما روشه و گفته های کوجیما مبنی بر از نو کوبیدن و ساختن غیرمستقیم به عامه پسندتر شدن اشاره داره.
همین الانش هم داره Death Stranding 2 رو میسازه اونکه دیگه ربطی به لیدن نداره
بعدشم همین لیدن و یوشیدا خودشون کلی بازی کنسل کردن و خیلی سختگیر بودن نسبت به چراغ سبز نشون دادن به پروژه ها
بردار عزیز ezio چه خبر میگم بالاخره مخالفتت با قرار داد به گوش انگلیس رسید ها گفت به عشق خودت رای منفی میده تو بیانیش اومده بود فقط بخاطر تو(جهت مزاح بود خیلی هم دوست داشتنی هستن ایشون😍)
ورژن سونی فن ایزو وارد می شود.
انصافا این دفعه حق گفتی.
سونی ریسک پذیریش اومده پایین ، ولی جعبه که کلا از اول تو کار ریسک و اینا نبود😂
بازی داریم تا بازی
شما ریترنال رو ببین دیمین سولز رو ببین کجا این ها عامه پسنده
انتظار نداشته باش هنه بازی ها ریسکی باشه
اصلا اگه سراغ استودیو های بزرگ هم بریم مگه ناتی داگ با داستان لست ۲ ریسک نکرد
اون حجم از هیتی که دریافت کردن درست بود؟
همین ریبوت گاد اف وار کم ریسکی بود؟
خیلی ها هنوز با یونان مقایسه می کنن و نشون از ریسک بالای سونی داره
اعتماد به یک شوتر ساز برای ساخت یک اکشن ادونچر چی؟
اعتماد به اینسامیاک برای ساخت اسپایدر من چی؟
این که شنا انتظار داشته باشی یک سبک جدید از گیم پلی خلق بشه تا بهش بگیم ریسکی اشتباه هست
وقتی به چند سال قبل نگاه می کنم سونی همواره ریسک های سنگینی کرده ولی شما فقط نتیجه رو می بینی و می گی چون موفقیت امیر بوده پس ریسکی در کار نبوده
جوابی که به کاربر بالایی دادم رو بخون.
خوندم
شما گفتی سونی نگفتی جیم رایان که
سونی یعنی جیم رایان شان لیدن و هر مدیری که قبل از ایشون اومده باشه
ضمن اینکه شما از کجا می دونی توسعه ریترنال از زمان اقای شان لیدن شروع شده باشه؟
این که شما انتظار داشته باشی توی گاد رگنوراک یک حریکت ریسکی و بزرگ مثل گاد ۲۰۱۸ ببینی خیلی انتظار بی جا و غیر ممکنیه
دی اس اسم کوجیما روشه؟
خب چرا هیچ ناشر دیگه ایی به کوجیما بودجه نمی ده بره باهاش بازی بسازه؟
شما اول بگید منظورتون از کمتر شدن ریسک پذیری سونی چی بود چون هر دفعه به یک چیزی متوسل می شید و بحث رو به انحراف می کشید
من الان نظرت رو میخونم به این نتیجه میرسم سونی هر بازیی زده ریسک سنگین کرده ولی این ها ریسک نیستن چون اکثرا استودیوهاش ۳۰ سال سابقه ساخت بازی دارن , ریسک اینکه بیایی بودجه زیاد به استودیو تازه تاسیس مثل رسپاوون یا پلی گراندی و… بدی بازی بسازه ,
الدن رینگ یک سیلی تو دهن سونی بود بنظرم که سعی داشت با سینماتیک و عامه پسند کردن بازیاش فروششون رو بالا ببره و الدن رینگ که یک گیم هاردکور بود اومد و چند برابر گیمای همه پسند سونی فروش کرد
این بازی از الدن خیلی پرافتخار تره
جوایزشم بیشتره
اهمیت ندادم 🗿🗿🗿🗿
استاد الدینگ رینگ مولتی پلتفرم بود
دقیقا کاربر Broadsmoke
کامنت های شما همیشه باعث قوت قلب من و زنده بودن روحیه واقعی گیمری هستش
بیشتر کامنت بزار و بدون همه کامنت های شما مورد تایید بنده هست
احسنت به شما که جلوی نا حق و استبداد ایستاده اید
خودش به خودش کامنت میده میگه کامنتای شما باعث قوت قلبه 🤣🤣🤣
این واقعا یک دکتر نیاز داره بعدم این هالک ایرانی
لست دوم عامه پسند بود؟
بازی که میتونه ۱۰ برابر این هزینه رو جبران کنه این رقم هیچی نیست!!
حدودا تا الان ۴ برابر هزینه ساختشو در اورده اونم فقط در عرض چند ماه،
۱۱ میلیون نسخه فروش داشته بدون تخفیف از اونجایی که هم به قیمت ۶۰ دلار فروخته شده هم ۷۰ دلار اگه میانگین ۶۵ دلار در نظر بگیریم میشه ۷۱۵ میلیون دلار تازه بدون احتساب نسخه های دیلاکس ۸۰ دلاری و کالکتور ادیشن های ۵۰۰ دلاری که فروش داشته به راحتی یکی از پر سود ترین عناوین سرگرمی در کل صنعت گیم بوده
اما به گرد پای کالاف و ماینکرفت و فیفا و GTA نمیرسه از لحاظ درآمد و سود
خب کدومش مال ایکس باکسه😂😂
همه اینایی که گفتی بیشتر فروشش روی کنسول سونیه
فقط یه چهارپا میتونه بازی های مولتی پلتفرمو که برای همه کنسول ها اومده با باری که برای برای پلی استیشن اومده مقایسه کنه، ب ش
باید رو یه کنسول مشخص حساب بشن. فروش مولتی هاسر جمع رو خود کنسول سونی از انحصاری هاش بیشتره. فقط یه چهار پا بدون چک کردی ویکی پدیا حکم میده
چون این بازی داستانی و انحصاریه
بازی مولتی پلیر و مولتی پلتفرم نیست
خب فروش اعظم ایناهم که رو ps5ه داش😂😂😂
میگن بیشتر ۷۰ درصد فروش نسخه نسل بعدی بوده
بیشترش به خاطر باندل گاد ps5 بود. تا مدت ها فقط باندلای فیفا و کالاف و همین گاد و هورایزن فقط موجود بودن.
اگر همین باندل ها نبود ۵ میلیون بیشتر فروش نداشتن گیمای سونی
اگه رو کاشتن سبز نشد
فیلم سینمایی خرج داره
برای کسایی که دستشون بهش نمیرسه خیلی گریه داره
چه فایده که با بودجه تقریبا ۵ برابری حتی نتونسته نزدیک نسخه سوم بشه
شرم آوره 😔
قبلا تو نسخه سوم کله تایتان ها رو میکندیم
ولی الان تو رگناروک با یانگربودا خانم سیاه پوست باید بریم سیزده بدر
خوشم میاد تموم ایکس باکس فنا از جزییات بازی های سونی خبر دارن 😂😂😂
نمیدونم نسخه سومی که شما بازی کردی دقیقا کدوم باس فایتش کله تایتان رو از جا در اوردیم یا به قول شما کله تایتان هاااا رو کندیم xd
گاد ۳ از لحاظ کشتن باس ها خشونت بیشتری داشت مثل قطع کردن سر هلیوس یا شکستن گردن پوسایدون یا قطع کردن پاهای هرمس
ولی به لحاظ کلی خشونت رگناروک بیشتر از نسخه سومه
مثلا شما میتونی تک تک دشمنا رو انواع فینیشر های وحشتناک بزنی
و هر سلاحی هم فینیشر های خشن خودشو داره
قطع کردن سر.. نصف کردن کمر.. نصف کردن از گردان تا کمر.. فرو کردن نیزه تو گردن دشمن.. فرو کردن blade of chaos تو سره شیردال ها (اون دشمنایی که شکل شیر بودن..اسم شون رو تو بازی یادم نیست ولی خب به فارسی به چنین موجوداتی شیردال میگفتن حالا تو بازی شاید اسمش یه چی دیگه باشه xd )
چنین حرکاتی تو گاد ۳ قفل بوده اصن (البته بازم میگم جز باس فایت ها که به صورت کشتن کلی باس های نسخه سوم بیشتر خشونت داشتن)
تیک پاره کردن موجودات باب اسفنجی مانند فرق داره با خدایان یونانی که شبه انسانم هستن
۲۰۰ میلیون دلار رو تو جوب میریختن بهتر از این بود
چیکار کردن تو این ۴ سال با این همه بودجه؟
باس ها و انمی ها که همه تکراری
محیط ها شدیداً کوچیک و بسته و غیرپویا
گرافیک که هیچ پیشرفتی نکرده بود
چهار تا سکانس حماسی نداشت بازی
دیالوگ ها و داستان و روایت هم که خنده دار
یک لوکیشن نبود که داخلش بیشتر از ۱۰ تا دشمن همزمان ببینی
درخت مهارت که حتی نسبت به نسخه قبلیش هم پسرفت کرده بود
یک سلاح جدید اضافه کرده بودن که همونم مضخرف بود
چرا داری نقاط قوت بازی رو نقاط ضعف نشون میدی xd
همینکه باعث خنده میشی خوبه xd
تو بهتره هیچ نظری ندی جعبه فیشاری
چون قسم میخورم تا حالا بازی رو تجربه نکردی بعدشم اگه تجربه کرده بودی میفهمیدی که چه گرافیکی داره
یا چه مبارزات عجیب و غریبی داره
اینم بگم تا بیشر فیشار بخوری اونم اینکه که این بازی فوقالعاده ۱۰ برابر بهتر از الدن جایزه برد و از الدن خیلی خیلی پرافتخار تر بوده
تنها ایرادی که به گاد وار جدیده وارده اینکه این گاد اف وار بود یا تیم اونجر!!!
تو هم با زدن اکانت فیک مدام پسرفت میکنی
سکانس حماسی نداشت خخخ همون سکانس روبه رویی تور و کریتوس خودش به اندازه کل گیم های جعبه بود یا اون سکانس که اون گرگ بزرگ زوزه کشید داستانش هم که عالی بود گرافیک هم پیشرفت داشت حتی نسخه PS4 محیط های کوچیک و غیر پویا چرت نگو برو بشین فشار بخور البته من دارم برای ی بچه سال فشاری تعریف میکنم که چیزی از گیم نمیدونه
من نمیدونم چرا گیمفا کامنت های امثال تو رو تایید میکنه
تو کامنتای هر خبری امثال این پر شده ادم حالش بهم میخوره
گیمفا ی حرکتی بزن در این مورد
گیمفا بن ای پی کردنتو به ما بدهکاره
😂😂😂بنش کنه؟بنده خدا فعالترین کاربر گیمفاس چرا بنش کنه نمیبینی یکی درمیون نظر ارزشمند خودشو نوشته و چقدر زجه زده
چه گریه ای میکنه 😂😂
ولی با این حال متای ۹۴ گرفته که ایکس باکس هیچکدوم از بازی هاش حتی متاشون ۹۰ هم نبوده چه برسه به ۹۴ راستی از پشت کامنتت هم اینقدر گریه نکن تو که همون ایکس باکسم نداری فن بوی بازی در نیار
Gears 1 :94
Gears 2:93
Gears 3:91
Halo combat evolved: 97
Halo 2 :95
Halo 3:94
Halo reach:91
FH3:91
FH4:92
FH5:92
Ori will of the wisps:90
اینا فقط چند تا از مطرح هاش بود
چند تا دیگه بالای نود بفرستم ؟
اها راستی هیلو کامبت ایوالود ۹۷ عه
متایی که پلی استیشن اصلا نداره چه برسه به بالاترش و فقط نینتندو داره اینم برا قضیه نود و چهار گادت
حالا برگرد غارت
[۴/۲۷، ۱:۵۴] THE LAST OF US 95
[۴/۲۷، ۱:۵۴] : God of War (PlayStation 4, 2018) – ۹۴
[۴/۲۷، ۱:۵۵] Uncharted ۴: A Thief’s End (PlayStation 4, 2016) – ۹۳
[۴/۲۷، ۱:۵۵] : Bloodborne (PlayStation 4, 2015) – ۹۲
[۴/۲۷، ۱:۵۸]: Gran Turismo 96 95 93
[۴/۲۷، ۱:۵۹] GOD OF WAR 94 93 92 94
[۴/۲۷، ۲:۰۳] LAST 2 93
[۴/۲۷، ۲:۰۳] : Demon’s Souls 93
[۴/۲۷، ۲:۰۵] Uncharted 3: Drake’s Deception (PlayStation 3, 2011) – ۹۲
[۴/۲۷، ۲:۰۵] Final Fantasy XIV: Shadowbringers (, 2019) – ۹۱
دیگه با من راجب متاکریتیک حرف نزن اوکی ! اینا هم لیستی از بازی های سونی هستن باز هم هست اگه میخوای حالا هم لطف کن برگرد به غارت جعبه فن بعد هم یک سر بزن که ببینی نصب بازی های مهم متاکریتیک مال سونی هستن اینا فقط ۱۴ تاشون هم هستن خب حالا نظرت چیه فن بوی ؟ خوب ضایع شدی ؟
برا من سخت نیس برم کل متاکریتیک رو بگردم دنبال بالای نود مثل تو بی کار نیستم
حیف غاری که تو توش باشی
در ضمن من نگفتم پی اس بالای ۹۰ نداره تو گفتی ایکس باکس بالای نود رو تو عمرش ندیده
تو کامنت قبلی هم گفتم بالای ۹۷ بیار بعد شروع کن لیست نویسی
اها راستی
نصف بازیای بالای ۹۰ ماله پی اسه؟ داداش جنست رو عوض کن ضرر داره
فشار نخور
همین که دارم با تو حرف میزنم یه توهین بزرگ به زندگیمه
اخه داداش نصف اینا که گفتی مال نسل ۶ و ۷ هست
داداش من نیومدم اصلا بگم سونی بده مایکرو خوبه
ایشون اومد گفت ایکس باکس تو عمرش بالای ۹۰ ندیده
داش منظور بد فهمیدی منظورم نسل ۹ بود نه کلا تو نسل ۹ اصلا نداشتین نسل هشتم خیلی کم در صورتی که سونی هم تو نسل ۹ زیاد داره هم نسل هشت
قبولت داریم سید😉
هیلو هم ۹۶ هستش که ما گران توریزما هم داریم ۹۶ پس ساکت شو تازه سازنده همون هیلو ۹۶ هم الان جزو استودیو های سونی هستش جهت اطلاعت 😂
خودت بگو
کامبت ایوالود با ۶۸ تا نقد متا ۹۷
انچارتد ۲ با ۱۰۵ تا نقد متای ۹۶
کدوم با ارزش تره؟
از لحاظ انقلابی که هیلو کرد صد در صد هیلو
ولی انچارتد هم کمی نمیاره ازش یکی از بهترین اکشن ادونچرایی بود که تو عمرم پلی دادم
مشخص بود بودجش زیاده کلا ساخت بازی AAA خیلی پر هزینه شده
زیاد هم تعجب نکردم
اول از همه این بازی نماد پلی استیشن هست و یکی از بزرگ ترین پرچم داران کنسول در شرایط حساس این رقابت پس سونی نباید خساست به خرج می داد
ددم همون طور که توی متن گفته شد هزینه ساخت بازی با این کیفیت قطعا بالا هستش و اگه می گفتن بودجه بازی کم بوده باید شک می کرد
شاهکار ساختن هزینه داره
فکرشو بکن این بازی با این کیفیت و گرافیک هزینه ساختش نصف هیلو اینفینیت بوده که فلاپ شد اما بازدهی و محبوبیتش چند برابرم بیشتر بوده و یکی از دلایل اصلی افزایش انفجاری فروش ps5 طی این چند ماه بوده
ایستگاه فن جان؟
تو کمپین اینفینیت رو بازی کردی که با بازی مرد طبر به دست مقایسش میکنی!؟🤣🤣 بازیش کنی تا هفته ها واسه دوستات تعریف میکنی!👿
من بازیش کردم
از چیش بگم؟
داستان ضعیف؟ همون داستان همیشگی ( نجات دنیا)
اوپن ورلد خالیییی؟
گرافیک ضعیف؟
طراحی هنری نابود؟
از نظر فنی ضعیف
از چیش برات بگم؟
از گرپل هوکش بگو🤣🤣🤣
خب با این اوصاف
وقتی در نظر بگیریم GTA V و RDR2 به ترتیب بودجهاشون ۲۶۰ میلیون و بین ۳۷۰ تا ۵۴۰ میلیون بوده و انقدر افزایش داشتن بودجه ها طی این چند سال…
فکر کنم برای GTA 6 حداقل بودجهی ۷۰۰-۸۰۰ میلیون دلاری درنظر گرفته باشن…که هم هیجان انگیزه هم ترسناک(بیشتر ترسناک)
صنعت بازی بهتره یه ترمز بزنه وگرنه از ریل خارج میشه…
بیشتر فروش بازی ها رویpcیه
بخاطر همین بازی های راکستار اونقدر فروش دارن
در نتیجه میتونن بودجه بیشتری رو هم بهش اختصاص بدن…
اصلا کاری به این ندارم که راکستار چقدر میفروشه و چقدر میتونه بودجه اختصاص بده.
مسئله اینجاست که هزینهها و هدف اندازهی بازیها به شدت گسترش پیدا کرده و جوری شده که فقط شرکتهایی مثل راکستار از پس ساخت چنین بازی هایی برمیان(چه بسا به تیمهای اونها هم فشار شدیدی وارد میشه) و این جالب نیست برای کل صنعت گیم چون که شکاف های رقابتی و فاصله کیفیت بین شرکت ها به شدت زیاد میشه، در حدی که یه سری دیگه به رقبا نمیرسن و یا مجبورن خریده بشن یا اینکه ریسک پذیری به شدت پایین میاد و میرن سراغ مدل های درآمدزایی امنتر(به خیال خودشون) و باعث تولید محتوای کلیشهای میشه
یادمون نره همین گاد ۲۰۱۸ بخاطر ریسک بالا در ساخت بازی تونست رد دد ۲ رو کنار بزنه و بهترین بازی سال بشه
گاد رگناروک هم با دو قسمتی کردن بازی ریسک بسیار بزرگی انجام داد که البته نکات مثبت و منفی داشت که برای بحث زمان دیگه ای لازمه
اگر میخواید بدونید بدونید سونی چقدر از رقبا بروز تر و ریسک پذیر باید تمامی عناوین بزرگش از هورایزون تا گاست آف سوشیما تا دث استراندینگ تا اسپایدر و… رو نگاه کنید و با خودتون بپرسید سازنده های این بازی عناوین اثبات شده ای رو در گذشته مثل کیلزون اینفنوس و رسیستانس رو تو کارنامه داشتند و ازشون دست کشیدید و ب موقع هم این کارو کردن تا صنعت گیم ب این سرعت رشد کنه
یه موی کله کچل کریتوس تو gow 3 می ارزه ب کل دوتا نسخه ی جدید
چقد دیس لایک
مث اینکه باید جا رو بدیم ب جوون ترا و دهه هشتاد
یه مقایسه انجام میدم تا بهتر حرفم درک کنید
نکات و دلایل محبوبیت سه گانه ای اول :
QTE
دوربین ثابت
باس های غول اسا
بلید اف چاوس
ظاهر شدن دایره روی سرشون و زدن فینشر
شخصیت سرد بی روح و بی رحم کریتوس
حالا ویژگی های نسخه ۲۰۱۸ :
حذف تمام ویژگی های بالا🗿
سال ۲۰۰۹ که نسخه ی سوم اومد چند سالتون بود ؟ نسخه اول دوم نگفتم چون هنوز بدنیا نیومده بودید 😄
به جاش شخصیت کریتوس عمیق تر شده
داستانش بهتر و عمیق تر شده
شخصیت پردازیا بهتر شده
کل این مصاحبه رو ترجمه کنین، چهل تا ترجمه نیم خطی ازش کردین، خب یه باره کاملش رو بزارین
بنازم به این شاهکار ❤️
تعجب نکردم
ولی این کجا و گاد ۳ کجا….
گاد ۲۰۱۸ یعنی چه قدر بوده ؟!
۱۲۰ تا بوده ؟!
کمتر از این هم انتظار نداشتم ساخت همچین شاهکاری هزینه زیادی داره صددرصد
شاهکار ساختن هزینه داره دیگ
البته یه فروش فوق العاده هم کرد که نوش جونشون دم سانتا مونیکا گرم
از همین الان هایپم برای گاد اف وار بعدی
۲۰۰ میلیون دلار هزینه برای ساخت یه DLC؟؟ علف خرسه مگه؟؟
Woman
گریه نکن دخترم😂
نمیدونم چرا بعضی وقتا احساس میکنم دخترا درک درستی از یه بازی جنگی ندارن!!!(((قصد توهین ندارم )))
همون چند روز اول بیشترشو دراوردن
و همینطور جذابیت گاد ۳ پنج برابر رگناروک بوده
لعنتی استیگ ازموسن چیکار کرد
یه جوری نتیجه گیری کرد
شاهکاااار
باس فایت و سلاح ها یکی از یکی دیگه بهتر و خفن تر
با پوسایدون جنگیدیم
گفتیم خفن تر از این نیست
هیدیس اومد
گفتیم نیست
هرکول اومد
گفتیم نیست
کرونوس اومد
گفتیم نیست
زئوس اومد
گرچه ۳ داستان و روایت خاصی نداشت اما با فایت های دیوونه کننده ش و گیم پلی بازی که به کمال رسیده بود یه تجربه بینظیر و فراموش نشدنی رو برامون رقم زد
به نظرم اون گیم پلی با اسنشن به کمال رسید
اگه بازیش کرده باشی میفهمی گیم پلی شمشیرا خیلی پیشرفت کرده
فقط کمبود اسلحه داشت
نه متاسفانه اونو بازی نکردم
ولی منظورم بیشتر سه نسخه اصلی یونان بود
فرعی ها رو هیچکدومش رو پلی ندادم
حتما گوست اف اسپارتا رو بازی کن
بین فرعیا از همه با حال تر بود
الان رو موبایل هم میشه بازیش کرد
اگه شد که حتما
از خدامه
بازی که تو اوج تموم شد
شاهکار …
نماد صنعت گیم …
خب گاداوار ۳ رو ps3 بود این رو ps5 هرجوری حساب کنی رگناروک باید بیشتر براش هزینه شده باشه
گاد ۲۰۱۸ورگناروگ از نظر کیفیت با نسخهای سه گانش خیلی پایینتربود ،اینو همه کسایی که سری گاد بازی کردن میدونن ولی این دو سری به عنوان بازی جدید عالی بود ولی در مقایسه با سری های قبلی اصلا خوب نبود