شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد

شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد

امیرعلی قربان‌پور
۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد

رئیس سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، در مصاحبه‌ای به تاثیر هوش مصنوعی بر بازی‌سازی پرداخته است.

در این مصاحبه که با رسانه‌ی The Guardian انجام شده است، از او خواستند که نظرش را درباره‌ی نگرانی‌های بازی‌سازان مبنی بر جایگزینی نیروی انسانی در حیطه‌هایی چون هنرهای بصری، موسیقی و برنامه‌نویسی با هوش مصنوعی بیان کند. او در پاسخ گفت که بازی‌سازان نیازمند یادگیری مهارت‌های جدیدی هستند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند از هوش مصنوعی بهره ببرند؛ پدیده‌ای که به عقیده‌ی او در نهایت اثر مثبتی بر بازی‌سازی خواهد گذاشت.

بخشی از صحبت‌های او به شرح زیر است:

هوش مصنوعی ابزار است. فردی باید از این ابزار استفاده کند. همانطور که احتمالاً تا کنون دیده‌اید، هوش مصنوعی توانایی خلق چیزهایی عجیب را دارد. شما فقط باید بتوانید از این ابزار به خوبی استفاده کنید. هوش مصنوعی اساس یادگیری را برای بازی‌سازان تغییر خواهد داد، اما فرآیند توسعه سرانجام کارآمدتر می‌شود و افراد دست به آفرینش چیزهای زیباتری می‌زنند. اگر افراد شیوه‌ی استفاده از این ابزار پیشرفته را یاد بگیرند، شاید دیگر هیچگونه نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی وجود نداشته باشد. خلاقیت در به کار گیری آن، تعیین مسیر پیش‌روی و تجسم هدف مهم‌تر است.

شوهی یوشیدا

او همچنین در ادامه‌ی مصاحبه مثالی عینی را بیان می‌کند تا نشان دهد گروه‌های بازی‌سازی کوچک‌تر چگونه هوش مصنوعی را درپروژه‌هایی به کار می‌برند که پرداختن به آن‌ها پیش از این ممکن نبوده است.

امروز صبح مشغول بررسی ۱۵ طرح جدید بودم که برای شرکت در رقابت عناوین مستقل ژاپنی به دستمان رسیده بود. گرافیک فوق‌العاده زیبای یکی از آن‌ها را گروه کوچکی از دانشجویان خلق کرده بود. می‌گفتند که برای بخش بصری بازی از Midjourney استفاده کرده‌اند؛ یک هوش مصنوعی که تصاویر هنری تولید می‌کند. اینکه گروهی متشکل از تعدادی جوان موفق به خلق چنین بازی چشم‌نوازی شده است، واقعاً قابل توجه است. هوش مصنوعی در آینده می‌تواند انیمیشن‌ها و حرکات جذابی بسازد و حتی از برنامه‌ها اشکال‌زدایی کند.

شوهی یوشیدا

او در سال ۱۹۹۳، یعنی یک سال پیش از عرضه‌ی نخستین کنسول سونی، به پروژه‌ی ساخت پلی استیشن پیوست و در ادامه تا مقام ریاست استودیوهای جهانی سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی (Sony Computer Entertainment Worldwide Studios) پیش رفت. یوشیدا در حال حاضر هدایت بخش بازی‌سازی مستقل سونی (SIE’s Independent Developer Initiative) را بر عهده دارد و وظیفه‌اش پرورش استودیوهای کوچک و مستقل خارجی است.

red-eyed Banished Knightبهزاد سالمیDARKSIRENPeymanABDVDSepehrFernandoHunTeR007IrNمحمدامین حیدریBlack SwordsmanHamedBatman Arkham knightAQUARIUSKratosA.mهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.AmirAbbas Kabyrymeysambmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    قطعا استفاده صحیح از هوش مصنوعی سودمند خواهد بود چیزی که من دوس دارم اتفاق بیوفته توانایی هوش مصنوعی برای ارتقاء گیمپلی و حتی خلق مکانیک های جدید در راستای گیمپلی هست از لحاظ بصری و انیمیشن همین الان موتور های گرافیکی ترکوندن مثل دسیما و انریل انجین ۵ هر چند اگر هوش مصنوعی سرعت ببخشه به توسعه عناوین از لحاظ گرافیکی خب این یه چیز عالیه …

    red-eyed Banished Knightبهزاد سالمیlul-bookTomFernandoBrainiac( خداحافظ )محمدامین حیدریBlack SwordsmanKratosChris redfieldmore
  • میدونی چی جالبه الان مایکروسافت کیلومترها تو هوش مصنوعی جلوتره حالا سونی می‌تونه التماس کنه مایکروسافت بهش خوش مصنوعی بده اینجاست تفاوت ابر کمپانی بزرگ جهان غول تکنولوژی با شرکت زپرتی که تنها هنرش فیلم و بازی مشخص میشه فقط صبر کنید مایکروسافت بازی هاش رو با هوش مصنوعی قدرتمندش ترکیب کنه اون موقع مردم میفهمن بازی های سونی اون زمان هیچی نیستن. اون زمان که سونی درش تخته میشه

    lul-bookarminTomSepehr
  • farshadx گفت:

    یادی کنیم از این پست
    https://gamefa.com/931360/xbox-is-working-on-a-mystery-sequel-that-it-says-could-take-10-years-to-make/?crid=1149374#comment-2208881
    همین چند روز پیش بود داشتم میگفتم بازی سازی به سمت سخت شدن نمیره و به سمت اسون شدن میره
    تعداد زیادی مخالفت کردم و مهندس مهندس میکردن و هیت میدادن
    حالا میخوام ببینم با یوشیدا هم مخالف هستن یا نه

    ffبهزاد سالمیlul-bookSepehrامیر حسینTomFernandoBrainiac( خداحافظ )محمدامین حیدریBlack Swordsmanmore
    • بازیسازی به سمت آسون شدن نمیره
      چیزی به اسم بازیسازی برای انسان دیگه معنا نخواهد داشت وقتی همه کار و AI بتونه انجام بده
      با این سرعتم جلوبره فقط مصرف کننده خواهیم بود متاسفانه

    • ff گفت:

      فکر کن یه هیتر سونی از دکل حرفای رؤسای سونی بالا بره . در مورد حرفای اون پستت بقیه جوابتو به درستی دادن پیشرفت ابزار بازیسازی از اول صنعت گیم بوده تا همین الان و در ادامه هم خواهد بود ولی به همون نسبت بازیها بزرگتر و پیچیده تر میشن طوری که پیشرفت ابزار بازیسازی نسبت به بزرگی و پیچیدگی بازیها جا میمونه همون ssd سونی که اینقدر هیترش بودی و ضدش حرف میزدی هم یکی از همین ابزارها هست برای راحتی توسعه دهنده ها . شواهد داره نشون میده زمان ساخت بازیها نسل به نسل داره افزایش پیدا میکنه مگه اینکه کور یا فن بوی باشی که نخوای این فکتو قبول کنی

      .farshadxTom
    • Peyman گفت:

      ناراحت نباش با گالیله هم مخالفت میکردن هر کی حالا در سطح خودش اما اینجاس که عوام خواص نشون میده خودشو خواص واقعی واقع بینانه بدون تعصب هیجان هر چیزی قبول نمیکنن و آخر هر چیز میبینن مثال زیاده ولی من بشخصه دوست دارم بازی سازی رو هوش مصنوعی انقدر راحت کنه که حتی ایده خلاقانه بهت بده برسی کنه که چرا خوب یا این چرا بده مشکلات برنامه نویسی آسان کنه بدون نیاز به کد نویسی های مشکل خشک بتونی ایده هات رو پیاده کنی تست هم بگیری و نیاز به بودجع بالا نداشتع باشی دیگه رویا نباشه بازی ساختن با گرافیک واقع گرایانه همزمان داستان گیم پلی عالی البته مشکل تنبلی هم میتونه داشته باشه برای انسان کار نکشیدن از ذهن ولی شاید اونم یه تمرینی بیاد که با انجام روزانه از آلزایمر تنبلی ذهن جلوگیری بشه

  • اینکه گروهی متشکل از تعدادی جوان موفق به خلق چنین بازی چشم‌نوازی شده است، واقعاً قابل توجه است. هوش مصنوعی در آینده می‌تواند انیمیشن‌ها و حرکات جذابی بسازد و حتی از برنامه‌ها اشکال‌زدایی کند.

    بهتر بود بگی اینکه AI تونسته بسازه قابل توجه هست.
    سوال اینجاست که چرا credit کار به اسم فردی که فقط دو جمله تایپ کرده میخوره؟

  • یوشیدا در حال حاضر هدایت بخش بازی‌سازی مستقل سونی (SIE’s Independent Developer Initiative) را بر عهده دارد و وظیفه‌اش پرورش استودیوهای کوچک و مستقل خارجی است
    ولی یه فامیتو اوئدایی رو نتونست مدیریت کنه !! 😔

    arminDeleted account
  • john117 گفت:

    کاش یوشیدا رو میذاشتن جای جیم رایان

    Tom
  • god of war گفت:

    چه قدر ایشون خلاقه
    چه قدر مدیره
    چه قدر خلاقه و به جوان ها فرصت می ده
    یکی از افراد تاثیر گذار دنیای گیم که کمتر بهش توجه می شه همین شخصیت هست

    بهزاد سالمیlul-bookarminDeleted accountk_04.TomBrainiac( خداحافظ )محمدامین حیدریKRATOS THE GREATmore
  • Peyman گفت:

    با بینگ چت میکردم در باره گیمرها ایرانی که چقدر طرفدار داره تو ایران و به نظرت آیا ما هم میتونیم روزی در دنیا خودمون نشون بدیم چقدر جوابهای جالب عالی داد بهم انگار یه انسان با درک شعور جلوت هست نوع سوال ها هم دقیقا متوجه میشه کدومش نیاز به استفاده از درک شعور سواد کدوم نیاز به درگیر شدن احساسات اگر احساسات باشه میگه من یک هوش مصنوعی هستم نمیتونم مثلا ویدیو گیم دوست داشته باشم یا نه یا مثلا مردم فلان جای جهان ولی اینده صنعت گیم اینجور اونجور میشه چند تا مقاله هم معرفی میکنه میگه تا سال ۲۰۲۴درامد ویدیو گیم به دویست پنجاه تا سیصد میلیارد دلار در یک سال میرسه

    بهزاد سالمی
شوهی یوشیدا: هوش مصنوعی شیوه یادگیری بازی‌سازی را تغییر می‌دهد