گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد

گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد

محمد حسین کریمی
۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی وبسایت Insider Gaming، بازی بعدی استودیوی فرام سافتور، Armored Core 6، در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۲ (۲۵ آگوست ۲۰۲۳) برای نسل هشتم و نهم کنسول‌ها و PC عرضه خواهد شد.

اکثریت طرفداران انتظار دارند مراسم Summer Game Fest که در تاریخ ۸ ژوئن برگزار خواهد شد، میزبان تریلر گیم‌پلی بازی باشد، اما منبع این خبر متذکر شد که احتمال دارد تریلر گیم‌پلی را زودتر دریافت کنیم. مدتی پیش، یک افشاگر چینی در فروم‌های a9vg تصویر جالبی را به اشتراک گذاشت که به عرضۀ تریلر یا مشخص شدن تاریخ رویدادی مرتبط با Armored Core 6: Fires of Rubicon در ۲۸ آوریل (جمعۀ این هفته) اشاره دارد.

همچنین، طبق گزارش Insider Gaming بازی Armored Core 6 از سال ۲۰۱۶ در دست ساخت قرار دارد.

هفتۀ گذشته، تصویر هنری اصلی (Key Art) بازی از طریق فروشگاه مایکروسافت لو رفت که از طریق این نشانی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

_Rبهزاد سالمیتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Amir abdolialiushakaramazofnobody77KratosmatinesfDark.Elden-LordHunTeR007IrNققنوس آسمانmarioGrandWardenjohn117Masoud PC gamerBatman Arkham knightAmirAbbas KabyryKratosred-eyed Banished Knightmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    From Software هم اکنون از پرکارترین استودیو های جهان و خلاق ترین هست که هر روز خودشو ارتقا میده و با Elden Ring سبک سولز یک پله ارتقاء داد! حالا هم با ساخت نسخه جدید ip قدیمی خودش می‌تونه محبوبیت فرنچایز Armored Core رو بیشتر کنه چون عملاً حالا هر فردی FSW رو می‌شناسه و این خودش یک مارکتینگ خوب هست. به نظر خودم پروژه های فعلی و احتمالی این استودیو Sekiro 2 & ادامه معنوی بلاد یا نسخه دوم خود بازی هست.

    NOO.Bدایی جانAmir abdolinobody77KratosNashvillefarshadxmatinesfBrainiac( خداحافظ )more
  • Azirosin گفت:

    نزدیک استارفیلده،بهتره اون تاریخ نیاد چون دیده نمیشه

    _Raliushakaramazofk_04nobodyRezaBrainiac( خداحافظ )RubyAAS(بازگشته است)شادمن 3Amir rezayatmore
    • Godrick گفت:

      بهتره استارفیلد نزدیک این بازی نیاد چون الان فن بیس فرام سافتور بزرگتر از بتسدات و هایپ این بازی بیشتره و نمایششم جذاب تر بود

      Lu BuLove Gameبهزاد سالمیaliushakaramazofsorenak_04NashvilleDream in Red (Playstation T)farshadxRezamore
    • sorena گفت:

      این دوتا در یک روز و یک ساعت هم منتشر بشن هیچ کدوم تاثیر بخصوصی روی اون یکی نمیزاره و هردو طرفداران خاص خودشون رو دارن.

      محمد حسین کریمیMehdi_Morgan77ֆǟʍʊʀǟɨDream in Red (Playstation T)farshadxReza. .Love GameBrainiac( خداحافظ )more
      • Lu Bu گفت:

        حرفتون درسته ولی تو اون چندروزه هم Baldur’s gate3 رو داریم هم استارفیلد و هم فکر کنم اسپایدر . مطمعنا تاثیرات خودشو میزاره نمونش خودمن خیلی دوست دارم این اثر از میازاکی رو واسه اولین بار تجربه کنم ولی خب اولیت اولم استارفیلد خواهد بود و بعد Baldur’s gate 3 پس مطمعنم تاثیر داره و واسه هیچکدوم از بازی ها خوب نیس ک همشون تو یه ماه عرضه بشن . بخصوص الان ک متا مهم ترین ملاک گیمرها شده هرکدوم ک تو این زمینه بیشتر بدرخشه مابقی رو میبره زیر سایش

        NullDream in Red (Playstation T)RezaLove Game
        • sorena گفت:

          عرض کردم تاثیر بخصوصی نمی‌ذاره وگرنه که بهرحال بازی های بزرگ بازی های کوچک تر رو به حاشیه می‌برن نمونه اش الدن رینگ که رسماً باعث شد هورایزن فوربیدن وست دیده نشه. اما راجع به متا هم تا حدی حق با شماست درواقع گیمر های جدید تر عموماً تصور میکنن هر بازی که متای بالا گرفته حتما شاهکاره و باید بازیش کرد اما بعد ، از ده میلیون نفر ۲ میلیون هم تمومش نکردن. خودم شخصا ده ها بازی بالای نود بازی کردم که به زحمت بهشون نمره ۷/۸ میدم. از این جهت اهمیتی به متا نمی‌دم الان استارفیلد بشه ۸۰ این بازی بشه ۹۸ من الویتم استارفیلد هست. حالا حسنی که AC6 داره اینه که سه تا پلتفرم میاد و بیشتر فروشش هم احتمالا رو پی اس میشه از این جهت اگه رو پی اس رقیب سرسختی نباشه آنچنان مشکلی نیست.

          k_04Lu BuDKzero
    • دو هفته فاصله خوبه دیگه ، البته یه چیز دیگه هم هست : اتلس فالن هم دو هفته قبلش می خواد بیاد که صریحا از همین فرام سافتور الهام گرفته 😂😂

      Brainiac( خداحافظ )AAS(بازگشته است)
    • Wounds گفت:

      استارفیلد؟نمی شناسم چی هست حالا
      جدا از شوخی اگه فرام سافتور قرار بود اینطوری دو دوتا چهارتا کنه اصلا armored core نمی ساخت

      _Rبهزاد سالمیk_04farshadxReza
  • . . گفت:

    نسل هشت 😐 فک کنم کنسول های نسل نهم در واقع پارت دوم کنسول های میان نسلی بود الان هرچقدر هم دیس بدید بگین وای کسایی که نسل هشت دارن پس چی؟ خب میتونن بعد سه سال بیان رو نسل نه
    ( با احترام به کسایی که رو نسل هشتن هنوز )

    Snake and kratos❤️Brainiac( خداحافظ )marioNobodyBlack SwordsmanAmir rezayatSpider-Manکاکاسنگی.
    • . گفت:

      موضوع و مشکل ماجرا عرضه زود هنگام کنسول های نسل نهمی بود از نظر خودم سال ۲۰۲۲ زمان خیلی مناسبی برای عرضه XSX & PS 5 بود ولی نشد. از اون طرف در زمان کرونا کنسول ها عرضه شدن که مشکلات تأمین سخت افزار هم بسیار زیاد بود و عرضه مناسبی برای هر دو کنسول پرچمدار نبود تا اینکه امسال بالاخره رشد خوبی داشته همین کمبود عرضه باعث نبود پلیر کافی برای نسل نهم میشه و در نتیجه شرکت سازنده بازی ترجیح میده برای درآمد بیشتر بازی رو روی نسل هشتم هم بده فکر کنم در گیمفا خبرش کار شد که فروش خیلی خوبی RE 4 Remake روی کنسول های نسل هشتمی داشته! به نظرم امسال آخرین سال تولید و عرضه بازی برای نسل هشتم هست.

      farshadxBrainiac( خداحافظ ). .Amir rezayatSpider-Manشرک
  • نمیدونم تصویر هنری اصلی چرا منو یاد آرتوریاس می‌اندازه؟
    یه سرباز شکست خورده که دست چپش رو از دست داده.
    ولی هنوز سعی داره که با توان اندکش بایسته.

    بهزاد سالمیRoadieDarkstalker Kaathe77Spider-ManBrainiac( خداحافظ )marioJohnny joestarAmirAbbas KabyryMasoud PC gamermore
  • Wounds گفت:

    اگه این شایعه درست باشه احتمال اینکه dlc الدن رینگ هم اکتبر یا نوامبر عرضه بشه هست

    بهزاد سالمی
  • MIRAS گفت:

    بدترین زمان عرضه برای من(۱۲ روز بعدش استارفیلد میاد و تصمیم داشتم قبل عرضه این بازی یکی از rpg های بتسدا برم🙂)

    Mehdi_Morgan77Spider-ManfarshadxRezaBrainiac( خداحافظ )marioAmirAbbas KabyryAlan Wake
  • thorfinn گفت:

    اخ گند بزنه من چقدر بخندم به این فنبوی های فرامسافتور 😂😂😂
    از ۱۴ سال پیش دارن یه گیم پلی تکراری رو بهشون میدن و واکنش صادقانه این افراد هر سری:
    uupload.ir/view/trim.b4296_fj7a.mp4
    پ.ن: میدونم این بازی سولز لایک نیست.

    Atomic Soldier.SAbolfazlk_04Abby AndersonSpider-Man.matinesf. .more
  • اول این، دقیقا یک هفته بعد Baldur’s gate 3 و هفته ی بعدش استارفیلد…

    آروم تر یکم 🙂

    Tom.بهزاد سالمیNullSpider-ManfarshadxReza. .Brainiac( خداحافظ )mariomore
  • امیدوارم بازی با کیفیتی بشه ، مثل سایر بازی های فرام سافتور
    خب بنده بالاخره بعد از ۱ سال تونستم الدن رو بازی کنم و دیروز بعد از ۱۰۵ ساعت به پایان رسوندمش
    بازی خیلی خوب بود ، اما این عنوان قطعا یکی از اورریتد ترین بازی های چند سال اخیره
    اینو به عنوان کسی که با بازی های فرام سافتور تجربه داره و فنشون به حساب میاد میگم ، نکات مثبت بازی که واضحه ( مثل گیم پلی ، گرافیک هنری فوق‌العاده و… )
    اما انتقادات بسیاری به بازی وارد هست که سعی میکنم خیلی به صورت خلاصه بگم :
    جهان باز بودن : اولین و بزرگترین مشکل الدن از نظرم جهان بازی هست ، از نظرم فرمول سولزبورن به هیچ عنوان با جهان باز بودن همخوانی ندارن ، بازی های جهان باز مهم ترین فاکتوری که برای جذب پلیر در گشت و گذار باید بزارن ، محتوا و تنوع فعالیت هاست ، درسته در جای و جای مپ محتوا ریخته ، اما این محتوا ها چقدر تنوع دارن ؟ هیچی !
    بریم این قلعه یا این مکان و enemy هارو بزنیم و بعد بریم جلوتر و باس رو بزنیم ! تمام !
    جهان بازی بیش از اندازه بزرگه ! اون جهان زیرین که به نظرم کاملا اضافی بود و پتانسیل هاشون هدر رفته بود ! مخصوصاً siofra river
    مشکل بعدی راهنمایی نکردن در این جهان عظیمه ! برای همین فرمول سولزبورن نمیشینه یا تغییرات اساسی باید بکنه !
    الان شما این همه آزادی عمل دادی ، اما یه راهنمایی نکردی به پلیر !
    مثلا من از کجا باید بدونم بعد از limgrave میشه liurana lakes بعدش میشه caelid بعدش میشه leyndell و… همینطور می‌ره جلو
    و مسئله بعدی که البته این مشکلات رو همیشه بازی های فرام سافتور داشت ، یعنی npc ها !
    من از کجا باید یه npc رو پیدا کنم در نقشه به این بزرگی ؟ چطور باید متوجه بشم مقصد بعدیش کجاست و… ، حتی خیلی اوقات شد که من مثلا یه جایی یه باسی یا حرکتی زدم که مربوط می‌شده به فلان questline ! و خودم هم متوجه نشدم ! این ضعف آشکار بازیه !
    بازم میگم ، تقریبا تمام بازی های فرام این مشکل رو دارن ، اما در الدن بخاطر بیشتر شدن و پراکنده تر شدنشون بسیار نمایان تر و اذیت کننده تر شدن
    ادامه انتقاداتم در کامنت بعدی

    Ali_pxHamedred-eyed Banished KnightfarhadqpNullk_04SAbby AndersonthorfinnSnake and kratos❤️more
    • ادامه کامنتم :
      بازی تعداد محتوا های تکرار شدش فوق العاده بالاست !!!!
      Enemy هایی که فوق‌العاده شباهت به بازی های قبلی و سولز دارن و اونایی که عملا کپی پیست هستن !
      تعداد باس های unique بازی فقط ۹ تا هستن !!!!
      بقیه دوباره استفاده شدن ! تعداد میانگین تکرار هر باس به عدد ۳ میرسه !!! یعنی کم کم سه بار استفاده شدن !!!
      در بعضی اوقات که باس ها در ادامه تبدیل میشن به enemy های معمولی و یه جاهایی enemy های معمولی میشن باس !!! یه دونه health bar پایینش میزاره و بعدش اسمش رو میزاره باس !!! یه همچین حرکتی برای یه استودیو فاجعه است !! چه برسه فرام سافتور !!!
      باس های تکراری ! Enemy های تکراری ! دانجن های تکراری ! Reward های تکراری که ارزش exploration رو پایین میاره !
      نکته بعدی : بازی فوق العاده فوق العاده unbalanced عه !!!!
      یک difficulty فوق العاده fake !!
      انگار که خود فرام سافتور و میازاکی نمی‌دونسته چی بازی هاشو چالش برانگیز و جذاب می‌کنه !
      بازی صرفا میخواد سخت باشه و تمامیه منطق بازی های دنیاش رو زیر سوال میزاره !
      به عنوان مثال چطور ممکنه یه گارد سلطنتی از یک دمی گاد دمیج بیشتری بزنه ؟!!!! چطور ممکنه یه فرمانده در قلعه ای در دل کوهستان ، دمیج بیشتری از یک نیمه خدا بزنه ؟!!
      بازی منطق خودش رو زیر سوال میزاره !
      از دوربین افتضاح بازی نگم که هنوز هم نمی‌خواد فرام درستش کنه ، دوربین در باس های گنده افتضاح به تمام معناست !!! در باس افتضاح fire giant رو به یاد بیارید
      خیلی از enemy ها و باس ها انگار برای این بازی دیزاین نشدن !!
      سرعت گیم پلی ما سولزه ! اما دشمنان و باس ها سرعت های بلادبورن و سکیرو دارن !
      باس ها به غیر از دو سه تا ، همه یا مشکل بالانس دارن ، یا مشکل دوربین یا مشکل mechanic !
      گل سر سبد این افتضاحات هم malenia که یکی از بدترین دیزاین هارو در تاریخ فرام سافتور داره !
      اصلا از نحوه مبارزه کردن باس داره فریاد میزنه که برای این بازی طراحی نشده بوده 😂
      مشکلات دیگه هم هست … ، مثل ترکیب دوتا باس که باز هم مسخرست ، چون هیچکدوم از اونا دیزاین نشده بودن که با یک نفر دیگه در مقابل ما مبارزه کنن ،
      در مورد داستان هم چندتا موارد گنگ و حفره های داستانی زیادی وجود داشت که احتمالا خیلی از اونا با دی ال سی برطرف میشن
      گرافیک فنی هم که هنوز مشکل داره و حتی با استانداردهای نسل هشت هم همخوانی نداره 🤷🏻‍♂️
      ولی لطفاً به این بازی نگین شاهکار دوستان ، اصلا زشته ، بازی مشکلات ریز و درشت زیادی داره ، اصلا اینجوری نیست که کم نقص باشه که بخواد نمره ده از ده بگیره !!! با هیچ منطقی بازی نمیتونه نمره کامل بگیره !
      بعد از بازی کردن الدن فهمیدم بلادبورن عجب جواهری بوده و هست !
      متا چقدر ارزشش پایین تر اومد امسال 😭🤦🏻
      اون از گاد که ۹۴ گرفت ( در صورتی که ۸۳ یا ۸۴ حقشه )
      اینم از الدن رینگ که ۹۶ گرفت ( در صورتی که ۸۶ یا ۸۷ حقشه )
      موج‌سواری خیلی رو مخه ! الدن عملا بخاطر مواردی ستایش شده که برای بازی های قبلی فرام سافتور مورد انتقاد بوده 😭 پس الان چه فرقی کرده با قبلی مگه ؟! 🥴😭
      رتبه بندی بازی های فرام سافتور و نمره بهشون ( نظر شخصی ) :
      ۱-سکیرو = ۱۰/۱۰
      ۲-بلادبورن = ۹.۸
      ۳-دارک سولز ۱ = ۸.۷
      ۴- الدن رینگ = ۸.۳

      red-eyed Banished KnightDKzeroS
      • Abolfazl گفت:

        صد رحمت به اونایی که گاد رگناروک رو ترول میکردن
        تو دیگه کی هستی :))

        Black SwordsmanSDKzero
        • من کسی هستم که نظر شخصی خودشو گفته ، حالا اگر نمیتونی نظر یک نفر دیگه رو هضمش کنی ، اون دیگه مشکل من نیست :))

          Ali_pxDKzero
          • Abolfazl گفت:

            به اندازه کافی با هیترای گاداف وار و لست ۲ و فوربیدن وست و گرن توریسمو و …. تو این سایت سروکله زدم
            دیگه الدن رینگ چیزی نیست که حوصله ی دفاع کردن ازش رو داشته باشم
            اگه نمره ۵ هم بهش بدی برام مهم نیست
            صرفا برام جالب بود که تخته گاز بدون توقف ازش بد گفتی
            از آقای کریمی درخواست دارم جواب اینو کامل بده تا بخونیم و سرگرم بشیم :)))

            DKzero
            • هیتر ؟
              کی ؟ کو ؟ کجا ؟
              گاد آف وار رو که دوست دارم ، لست ۲ هم که جزو بهترین های لیستمه ، فوربیدن وست رو که حال نمیکنم ، گرن توریسمو رو هم که هنوز تجربه نکردم
              من هیترم ؟ اوکی 😂
              خوبه گفتم بازی نگات مثبتش معلومه و اینجا می‌خوام انتقاداتم نسبت به بازی رو بگم ، خب واضحه می‌خوام نکات منفی بازی رو بگم 🤦🏻
              خوبه حالا بهش ۸.۳ دادم در نهایت 🤷🏻‍♂️
              یعنی بازی خیلی خوبه
              الان چیکار کنم که برات مهم نیست که من چه نمره ای میدم ؟
              الان مثلا فکر میکنی برام اهمیت داره که برات مهم نیست ؟😂
              و البته ، لطفاً از دیگران مایه نزار ، اگر واقعا جواب منطقی به انتقادات داری ، بفرما و بگو ، اگر جوابی نداری که بدی ، الکی وقت مارو اینجا تلف نکن
              در آخر هم بگم اینایی که گفتم نظر شخصیه ، اما نگران نباش ، خود آقای کریمی هم میدونن اینا ایرادات آشکار بازیه و الدن به هیچ عنوان مستحق نمره کامل نیست :)))

              DKzero
              • Abolfazl گفت:

                آقا اشتباه شد
                منظورم این نبود که شما هیتر بازی های گفته شده هستی بلکه منظورم این بود که من با هیتر های این بازی ها بحث کردم اما الآن دیگه به بحث با شما ( که هیتر الدن هستی ) علاقه ای ندارم
                در واقع این بازی ها تو این سایت از همه بیشتر هیت میشن و فقط به عنوان مثال ذکر کردم شون و این که گفتم برام مهم نیست منظورم این بود که علاقه و حوصله ی بحث با یه هیتر جدید رو ندارم
                و مورد آخر اینکه من جوابی برای حرفات ندارم چون الدن پلی ندادم
                اما مثل روز روشنه که الدن رینگ اونقدر که تو گفتی مشکل نداره درواقع تقریبا مطمئنم که زیاده روی کردی اگه این همه مشکل داشت اینقدر ازش تعریف نمیشد

                red-eyed Banished KnightDKzero
                • دوست عزیز ، یه بار خودت نوشته هات رو بخون ،
                  اول که من رو هیتر خطاب کردی ، بعدش داری میگی من به شما نمیگم هیتر ، بعد داری میگی هیتر الدن هستی 😭
                  خب نقض داره این صحبت ها
                  بعدش هم من هیتر نیستم ، هیتر یه بازی به اون بازی نمیگه خیلی خوبه و بهش نمره ۸.۳ نمیده !
                  من با بازی های فرام سافتور تجربه دارم و به عنوان کسی که قبل از الدن ، سه تا بازی هاشون رو به اتمام رسوندم ، میگم بازی مشکلات ریز و درشتی بسیاری داره !
                  میگی اگه این همه مشکل اینقدر ازش تعریف نمیشد ،
                  آقا رسانه و موج سواری رو که قبول داری ؟
                  الدن عملا درگیر موج سواری شد ، برو و بعضی از بررسی هارو بخون ، منتقد ها عملا از کنار مشکلات بازی رد میشن و بعضی چیز هایی رو تعریف می‌کنن که آدم شک می‌کنه طرف اصلا بازی رو تموم کرده باشه ! ( چون اگر بازی رو جلوتر می‌رفت ، اونا عملا نقطه ضعف بودن )
                  آقا من میگم الدن عملا بخاطر مواردی ستایش شده که منتقد ها در بازی های قبلی بهش ایراد میگرفتن !!! 😂🤦🏻
                  و نکته آخر اینکه من این همه دارم می‌نویسم و وقت میزارم برای کسی که حتی بازی رو هنوز تجربه نکرده !!!!!
                  خب دوست عزیز ، شما که بازی رو نرفتی ، برای چی بنده رو ریپلای می‌کنی و قصد دفاع کردن داری ؟!
                  خودت ببین ، کلا کسانی که من رو ریپلای کردن ، نتونستن جواب منطقی به اینا بدن ، یکیشون خیلی نوشته بود و جوابش رو کامل دادم که سایت تایید نکرد و کامنت اون دوستمون رو هم پاک کرد ( فرام سافتور فن بوی بود )
                  و اینکه شما میگی همه جا ازش تعریف میشه غلطه !
                  شما برو یوتیوب ، برو ردیت یا forum های مختلف ، کلی مطالب انتقادی به بازی میبینی که نزدیک به میلیون ها بازدید خوردن ! ( جالبه که همشون هم قبلاً با بازی های فرام تجربه داشتن )
                  موفق باشید

                  Abolfazl
              • به نظر من بازی کاملاً مستحق نمره کامله و ایراداتی که گرفتید برخی وارد نیستن برخی هم در قالب جهان آزاد قابل چشم‌پوشی هستن چون باعث به وجود آمدن نقاط قوت دیگری شدن که اصلا بهشون اشاره نکردید و فقط به یه سری نتایج اشاره کردین که حاصل رویکردی متفاوت توی structure دنیای بازی هست. طبیعتا بازی ای که از ساختار نیمه خطی بلادبورن به سمت یه ساختار جهان آزاد میره تغییر ساختاری پیدا میکنه و قراره نقاط قوت و ضعف تغییر کنن. الدن رینگ شاید دقت طراحی مرحله و تمرکز ناشی از نیمه خطی بودن بلادبورن رو نداشته باشه اما حس اکتشاف چندین برابر قوی‌تر و مستحکم‌تر وجود داره، اکثر اوقات نمیشه هم خدا رو داشت هم خرما، برخی دستاوردها در تضاد با دستاورد دیگه قرار دارن نمیشه هم بازی جهان آزاد خلق کرد هم مثل بازی خطی متمرکزش کرد. همچنین، بزرگ‌ترین بازی‌های صنعت گیم هم با این مشکلات دست و پنجه نرم کردن، اگر استاندارد نمره دهی رو بیارید پایین و به بازی‌هایی مثل زلدا و اسکایریم و ویچر و به طور خلاصه جذاب ترین جهان آزادها که پر از تکرار و مشکلات مشابه هستن ۸ یا ۹ بدین منم با نمره ۹ یا ۹.۵ الدن رینگ موافقم اما اگر قرار با سیستم نمره دهی امروزی پیش بریم و بازی ای مثل اسکایریم یا زلدا رو ۹.۵ یا ۱۰ بدونیم، قطعاً الدن رینگ هم مستحق نمره کامل هست.

                به چند تا مشکل اشاره میکنم:
                1- باس های یونیک بازی بیشتر از ۹ تاست اگر بشمرید. و باس های دیگه هم مثل red wolf برای بار اول یونیک هستن بالاخره، بعدها تکرار میشن. تکرار و re use اصلا غریبه نیست با سولز و همون بلادبورن و سکیرو کلی re use داشتن. سکیرویی که شما نمره کامل دادی هم کلی مشکل داره نمیدونم چرا صرف نظر کردی از مخفی کاری ضعیف گرفته تا همون مشکلاتی دوربینی که مطرح کردی + ری یوزها و تغییرات جزئی. چند بار با گنیچیرو و owl مبارزه باید بکنی؟ یا بلادبورن چقدر در بخش چالیس ها بد عمل میکنه؟
                2- اتفاقا جهان زیرین بازی جایی بود که بازی میدرخشه، هم انمی های متفاوتی داره هم طراحی هنری فوق‌العاده‌ای داره هم موجب اعجاب گیمر میشه.
                3- این که کدوم مسیر ور پیش بگیری با light of grace مشخص شده و واجب هم نیست از مسیر خاصی بری میتونی هر منطقه‌ای رو برای پیش روی انتخاب کنی. چرا باید حتما ریجن های مختلفی سطح بندی بشن مثل اوپن ورلد های دو هزاری؟ این اکتشاف و رویارویی با دشمن قدرتمند‌تر خودش بخشی از جذابیت اکتشاف بود که نمیدونی چی در انتظارته نه مثل سری ac که با یه جمجمه مناطق رو تگ گذاری کنه.

                ۴- بازی ایراد تعادل داره اما در قالب سینگل پلیر محدودتر بودن و برطرف شدن. مشکلات تعادلش در مولتی پلیر و سلاح ها و … شدید بود که خیلیاش برطرف شده با آپدیت‌ها.

                در نهایت، الدن رینگ بازی بدون نقصی نیست، مثل بقیه بازی های فرام سافتور و استودیوهای دیگه، من ایرادات کوچکی به بازی وارد میدونم، نرخ فریم میتونست بهتر باشه و مولتی پلیر و مشکلات متعادل سازی دیر برطرف شدن همچنین میتونست یکم برای کوئست‌ها accessibleتر باشه. اما این دسته از مشکلات در فرم ها و نوع های مختلف برای برترین بازی های تاریخ گیمینگ هم وارده حتی سکیرویی که بیخودی ۱۰/۱۰ دادی بهش نه جاه‌طلبی داره نه بی نقص عمل میکنه، الدن رینگ اگر بی نقص عمل نمیکنه جاه‌طلبی داره و به بخش بزرگی از جاه‌طلبیها میرسه.

                تا زمانی که طبیعت الدن رینگ رو به عنوان یک بازی جهان آزاد نپذیری و مدام با بازی‌ای مثل بلادبورن و سکیرو که تک بعدی و نیمه خطی هستند مقایسه کنی، بازی رو درک نمیکنی، به محض این که بازی در قالب جهان آزاد پذیرفته بشه، متوجۀ خروجی میشی. دلیلش چیه؟ اینه که بازی متمرکز نیست و قرار نبود باشه، قرار نبود مثل بلادبورن مسیرهای معدود سلاح های محدود و مبارزه به قول معروف tight و در لحظه داشته باشه، بازی همیشه قرار بوده بر مبنای اکتشاف پیش بره.

                آثار مختلف اهداف یکسانی ندارن که با هم مقایسه بشن. داخل بلادبورن و دارک سولز ۳، اگر به دیواری برخورد میکردی، راهی جز این نداشتی که سرتو مدام به دیوار بکوبی، اما الدن رینگ و مقیاسش، این دسترسی رو بهت میده که در یک لحظه بیش از ۴ آپشن برای پیش روی داشته باشی، آپشن های کاملاً مختلف! گستردگی و پیچیدگی بازی اگر به تضعیف تمرکز بازی منتهی شده و شما بهش اشاره کردی، در جهت مقابل آزادی عمل و اکتشاف رو تقویت کرده که بهش اشاره نکردی و تک بعدی در مورد این موضوع صحبت کردی. دو موضوع کاملاً متضاد که نمیشه با هم هر دو رو داشت. مثل اینه بگی یه بازی هم جهان آزاده هم خطی. چنین چیزی امکان نداره. بالاخره فرام سافتور باید یکی رو انتخاب میکرد و به نظرم بعد از این همه بازی تک بعدی که سکیرو نهایت تک بعدی بودن بود، بهترین زمان بود برای تست ایده ها داخل یک جهان وسیع. ایراداتی که مطرح کردین اگر به نقاط قوت خاص خودشون منتهی نمیشدن و متضاد نبودن با ماهیت بازی، مورد قبول بود، اما اهداف متفاوتن با بازی های نیمه خطی ای مثل بلادبورن و بازی خطی ای مثل سکیرو.

                red-eyed Banished Knight
                • اولا سپاس بابت پاسخگویی شما
                  خب بله ، بنده هم اتفاقا بحثم همینه !
                  اگر فرام سافتور این ریسک رو پذیرفته که منعطف تر بشه و از اون تک بعدی بودن فاصله بگیره خیلی خوبه !
                  اما مشکل اینه که هنوز هم تک بعدی عمل می‌کنه ، برای همینه که در خیلی از مسیر ها شکست میخوره ، شما اگر اومدی این فرمول رو در جهان باز پیاده کنی ، پس حتما و بدون شک باید در نحوه رویکردت هم تغیراتی اعمال کنی !
                  مشکل دقیقا همینجاست ، فرام سافتور انگار ایده تغییرات رو داره ، اما نحوه پیاده سازیشون رو بلد نیست .
                  درباره محتواهای دوباره استفاده شده اینو فراموش کردم بگم ، ۹۹ درصد محتوا های تکرار شده دلیلی بر تکرار ندارن !
                  مثال زدید از سکیرو ، اون بازی دلیل داستانی و lore برای تکرار مبارزات با گنیچیرو یا owl دارن ،
                  دلیل داستانی برای مبارزه بار ها و بارها با گنیچیرو هست ،
                  یا در الدن رینگ برای Margit و morgot دلیل داستانی وجود داره ، برای همین موردی نداره
                  اما بقیه تکرار ها دلیل منطقی ندارن ، مثلا برای من منطقی نیست که در دانجنی در ناکجا آباد مثلا یه crucible knight به عنوان باس هست ، یا یدونه Godskin اینجا تکرار شده ، یدونه اونجا و… ، اینا صرفا بخاطر جاه‌طلبی بالای فرام سافتور بوده که اینجوری مجبور به تکرار افتادن ( چون همون‌طور که گفتم ، به نظرم بازی بیش از بزرگه )
                  و الدن رینگ هنوز هم همون فرمول تک بعدی فرام سافتور رو دنبال می‌کنه ، اینجا بریم و انمی بزنیم ، میریم جلوتر و باس رو می‌زنیم و تمام!
                  اگر فرام سافتور میخواست کمی انعطاف پذیر تر باشه ، به عنوان مثال ما میتونستم یه آپشن نجنگیدن با malenia داشته باشیم ، مثلا به کسانی که miquella رو قبل از باس پیدا کردن ، یه آپشن اضافه تر داشته باشیم تا با malenia صحبت کنیم و بگیم که برادرش رو پیدا کردیم ، اما بازی میخواد فقط همون فرمول رو جلو ببره
                  فرمودید چرا به سکیرو نمره کامل دادم ،
                  دلایل که خیلی زیاده ، اما یکی دو تا مهمش رو میگم
                  اولا راجب مخفی کاری که گفتید ، بله موافقم که اونقدر عمق نداره ، اما قرار نیست که داشته باشه ، مخفی کاری صرفا یکی از المان های بازیه و اونقدری که نیازه ازش استفاده میشه ، ( و بعضی پیشروی ها در بازی ، به اندازه کافی ازش استفاده میکنن ، برخلاف الدن که انگار فقط تزیینیه )
                  گیم پلی سکیرو بی نقصه و یکی از فوق العاده ترین های صنعت گیمه ، گیم پلی فوق العاده بالانس و بر مبنای skill ( برخلاف الدن که خیلی اوقات انگار بر مبنای شانسه)
                  سکیرو متفاوت ترین عنوان میازاکی از هر لحاظه ،
                  اولین تلاش و دفعه ای که میازاکی شخصیت پردازی انجام میده ، کارکتری که ما کنترل اون رو در دست داریم هویت داره ، برخلاف الدن ، بلادبورن ، دارک سولز و… ،
                  نه تنها پروتاگونیست داره ، آنتاگونیست هم داره و هردو دارای شخصیت پردازی هستن و به اندازه ای که از lore کمک میگیره ، اما در زمان حال براشون شخصیت پردازی می‌کنه ،
                  بازی برای ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اطلاعات من رو مجبور به سرچ در اینترنت نمیکنه ( برخلاف الدن و بقیه سولزبورن ها )
                  و بله ، بلادبورن دانجن هاش افتضاح بودن ،
                  و در آخر که اشاره کردید ،
                  بازی هدف متفاوتی داره رو قبول دارم ، اما از اونجایی که برای این هدف از همون فرمول بازی های نیمه خطی و خطیش برای این هدف جدید استفاده می‌کنه ، برای همین نمیتونم جلوی خود رو بگیرم و مقایسه نکنم
                  الدن هم تمام نقاط قوتش و اوجش تقریبا در زمان هایی هست که بازی در حالت نیمه خطی وجود داره
                  راستش نمیدونم از چه جاه‌طلبی صحبت میکنید راستش ، به شخصه که کوچکترین چیزی که جهان الدن رینگ رو خاص کنه ندیدم
                  و نکته آخر که راجب exploration گفتید موافقم تا حدودی ، اما موضوع اینه ، این دیگه خیلی موضوع پیش و پا افتاده هست که بازی باید حداقل کمی راهنمایی کنه ،
                  این مشکل بزرگه بازیه که راهنمایی نمیکنه ، چون پلیر درسته که دوست داره چیز های جدید پیدا کنه و بچرخه ، اما باید بالانسی دیگه باشه این وسط ، وگرنه پلیر سردرگم و خیلی اوقات زده میشه ، برای مثال برای من هنوز بعد از ۳۰ ساعت گیم پلی تایم ، خیلی جاها سردرگم بودم
                  در آخر البته هرکس نظر خودش رو داره ، اما به شخصه الدن مشکلات زیادی برام داشت ،
                  شرمنده اگر سرتون رو درد آوردم 🙌🏻

    • S گفت:

      چه عجب یکی پیدا شد که مشکلات بازیو بگه و مثل بت نپرستتش
      بیشترش هم باهات موافقم
      بازی فوق العاده بود ولی مثل همین هورایزن اینقدر تعریفات الکی بهش میدن که از اورریتد بودن هم گذشته

      red-eyed Banished KnightKENOBITomDKzeroBlack Swordsman
  • Abby Anderson گفت:

    فرام سافتور فعلا ترنده و نمره بیاره. نشونه روشن فکر بودن منتقداس که به به چه چه کنن واسه بازیاش!
    فرام سافتور توو گیم مثل اصغر فرهادی توو سینمای ایران می مونه. فاز پیشگامی و آوانگارد بودن دارن ولی از درون به اندازه ای که تحسین میشن خوب نیستن!

    Hamed.AbolfazlBlack SwordsmanSthorfinnRedfarshadxSnake and kratos❤️DKzero
  • Roadie گفت:

    من حدوداً پارسال بود اومدم اینجا و چنتا کامنت گذاشتم و طی صحبت با دوستان از علاقم به این سری گرفتم. اونموقع نه تنها کسی با نفرت و حرفای بی اساس جواب نداد بلکه حتی بعضیا رفتن سراغ این سری نوستالژی ما و خوششونم اومد (با اینکه تصورم این بود که زیادی کهنست واسه پیدا شدن خاطرخواه جدید! ) خلاصه از وقتی خبر نسخه بعدی اومده و خیلی خوشحالم طبیعتا، دارم می بینم زیر تک تک خبراش بیشتر از دوستان چشم انتظار، همراهان خیلی پی گیر فقط نفرت پراکنی می کنن. واقعاً چقدر عجیبه. اصلا نمی دونم علتش چیه و واقعا بعید می دونم تمام این افراد بازی های پیشین زمان انتشار تجربه کرده باشن و این تنفر از اون زمان اینجوری توشون نهادینه شده باشه، از درک بنده خارجه یک گروه جامعه شناس باید بیاد ببینه واسه این پدیده اسم بذاره انقدر پوچه.
    فقط میگم حداقل بذارید یک چیز بیاد بعد انقدر هرس بخورید. یا اصلا برا جاهای مهم زندگی هرس بخورید، تنفر جایی خرج کنین که لیاقتشه بلکه کشورمون درست شه. 🌹

    red-eyed Banished KnightBlack Swordsmanبهزاد سالمیDKzero
  • باس فایت فایر جاینت زمانی که زیر پاهاش قرار داری با پاهاش ضربه میزنه به بازیکن زمانی هم که ازش دوری بشی با سپر و مشت و ضربه میزنه در دو حالت دوربین کاملا مسلطه به باس در فاز دوم باس پاهاش شکسته میشه دید بیشتری داری جدای از این باس فایت کندی هست و چند ثانیه طول میکشه ضربه زدنش که راحت میکنه جا خالی دادن
    هرچند من مشکلی با دوربین بازی مشکل نداشتم هنگام مبارزه با فایر جاینت ولی اگه چند گزینه تغییر دوربین بهش اضافه میکردن هنگام با باس فایت های بزرگ بهتر بود هر چند خودم میدونم کدوم از باس فایت مشکل دوربین داشت مثال هم نزنم بهتره چون فردا همون یه مشکل جزیی پنجاه بار تکرار میکنی

    داخل هر بازی اوپن ورلدی یا بازی خطی باس فایت تکراری دشمن تکراری یا دانجن های شبیه به هم وجود دارن ویچر ۳ نمونه بارزشون بوده ولی کسی نگفت بازی محتواش کمه باس هاش تکراریه چون نسبت به وسعتش طبیعه بود هرچند تعداشون انقدر نیستن حس تکرار دست به ادم بده ولی همون چند باس های تکراری ایتم های با ارزشی دارن که بدرد کلاس های مختلف بازی میخوره

    دمیگادها هم از لحاظ داستانی همه میدونن قدرتمند هستن ولی داخل بازی بعضی هاشون نسبت به مینی باس های اون منطقعه کمی ضعیف تر هستن که نشانه قدرتمند بودن دمیی‌گاد اون منطقعه هستش چون دمیگادی که بتونه مینی باسی قدرتمند بتونه تحت سلطه خودش قرار بده نشان از ابهت و قدرت اون دمیگاد دلیل دیگهش بعضی از دمیگاد ها مقداری از قدرتی که دارن به بعضی از مینی باس های که زیر سلطه دارن میدن همین امر باعث میشه یه مینی باس یا دشمن معمولی اون منطقعه قدرتمند باشن عالیه از این نظر

    باس های یونیک زیادی توی بازی وجود داره یه دوتا اسم میبرم چهل تا دیگهش توی یوتیوب پیدا کن گرچه فکر نکنم بازی کرده باشی الدن رینگ
    loretta kinght haligetree
    night cavalry

    باس های دوتایی وقتی با میمیک میرفتی سراغشون بالانس بودن تنهایی هم بهاشون مبارزه میکردی بالانس بودن جوری نبودن همزمان پشت سرهم حمله کنند یجورایی نوبتی بعضی از مواقع پشت سرهم حمله میکردن در کل عالی بالانس کردن باس فایت های موندگار دوتایی
    باس فایت مالکیث هم نوار سلامتش در فاز دوم حدودا ۵۰۰۰ هزاره بود که برای یه باس فایتی که تقریبا اواخر بازی هستش کمه ولی بجاش جابجای زیادی داره و شمشیر قدرتمند داره همین دو امر باعث میشه تر تمیز بالانس باشه
    فایر جاینت هم بخاطر کند بودنش بایستی نوار سلامتش و جابجایش زیاد باشه
    الدن بیست هم باس پایان بازیه ایرادی نداره جابجای زیادش و نوار سلامت مناسبش
    خانم مالنیا هم جز باس های انتخابیه هرچند علاقه ایی بهش ندارم نه بخاطر ظاهرش یا طراحی لباسش بلکه بخاطر حرکت پروانه ایی که میزنه هر چند جز یونیک های تاریخه از لحاظ بالانس بودن هم یه زنگ به میازاکی بزن بهش بگو چرا اینقدر سخته هرچند بنده بازیکن سرسختی توی هیچ بازی نیستم ولی مشکلی ندارم با سختی باس ها یا بازی ها

    DKzero
گزارش: Armored Core 6 در تاریخ ۳ شهریور امسال عرضه خواهد شد