ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد

ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد

امیرحسین نصرتی
۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد

ویدیویی جدیدی از Resident Evil 4 Remake در فضای مجازی منتشر شده است که با دوربینِ ثابت و کلاسیک، آن را از هر زمانی ترسناک‌تر نشان می‌دهد.

Resident Evil 4 Remake، درست مثل بازی اصلی در سال ۲۰۰۵، زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد اما احتمالاً مانند بسیاری از هواداران قدیمی، با خود اندیشیده‌اید که چه می‌شد اگر می‌توانستید آن را با زاویه دوربین سه‌گانه کلاسیک مجموعه تجربه کنید؟ طبق اتفاقی که تقریبا برای هر بازی جدید فرنچایز میوفتد، به‌تازگی یکی از مادسازان دست به‌کار شده و چشم‌انداز چنین تجربه‌ای را به‌تصویر کشیده است.

هنگامی که شینجی میکامی (Shinji Mikami) و تیم سخت‌کوشش، پس از چند بار لغو کردنِ Resident Evil 4، زاویه دوربین آن را تغییر دادند و انقلابی بزرگ در دنیای بازی‌های ویدیویی رقم زدند، بسیاری از هواداران سرسخت مجموعه ناراضی و ناراحت شدند چراکه به عقیده‌ آن‌ها دوربین ثابت کلاسیک، بخشی از هویت فرنچایز بود و حتی جدا از این، به کارگردان این امکان را می‌داد تا قابی سینمایی تنظیم کرده و داستان هر محیط را از زاویه‌ای خلاقانه و منحصر بفرد روایت کند. اگرچه همه این موارد با دوربینی که روی شانه لیان اسکات کندی (Leon Scott Kennedy) قرار می‌گرفت نابود شدند اما در تمام این سال‌ها، همواره مادسازانی وجود داشته‌اند که دوربین کلاسیک را به نسخه‌های مدرن بیاورند.

به تازگی فردی به نام Cycu1 در کانال یوتوب خود، ویدیویی از Resident Evil 4 Remake منتشر کرده است که گیم‌پلی بازی را با دوربین ثابت نشان می‌دهد. البته مادِ مربوط به این ویدیو، ساخته نشده و صرفاً در حد ایده‌ای مفهومی قرار دارد اما تماشای آن خصوصاً به هواداران قدیمی مجموعه توصیه می‌شود.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مفهومی منتشر شده از Resident Evil 4 Remake با دوربین ثابت و کلاسیک را مشاهده و دریافت کنید:


اگرچه ویدیویی بالا در نوع خود جذاب به‌نظر می‌رسد و احساس می‌شود که اتمسفر بازی، نسبت به حالت پیش‌فرض سنگین‌تر و ترسناک‌تر شده است اما مشکل بزرگ اینجاست که گان‌پلی بازی، عملاً از کار میفتد و به‌دنبال آن، هسته گیم‌پلی نیز کاملاً از هم می‌پاشد. دقیقاً به همین دلیل، ممکن است هیچگاه شاهد ساخته شدن چنین مادی برای بازی، نباشیم.

Resident Evil 4 Remake هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. لازم به‌ذکر است که این عنوان موفق شد تا در ماه مارس، پرفروش‌ترین بازی ویدیویی در بازار ایالات متحده آمریکا باشد.

Alborzسعید پرهیزیDaniel Wayneموز سخنگوBlack SwordsmanHitoori04Visible 6-tigh manmh.pjupiterTES fanامیر حسینBehzaadPARASITE EVE 2NemesisXgamer 2323AlmillerDARKSIRENRubyLone wolfaref44more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirhossein80 گفت:

    واقعا بازی های ترسناک با دوربین کلاسیک یه چیز دیگه ان
    چد روز پیش برای بار n ام evil 3 اورجینال رو بردم تا اخر و خیلی خیلی لذت بردم
    واقعا بازی های اون موقع یه چیز دیگه بودن …….
    اگه این سبک بازیارو دوستدارین حتما tormendet souls رو پلی بدین
    بازی echoes of the living هم تو این سبک به زودی منتشر میشه و خیلی خفنه البته فک کنم فقط برای پی سی میاد🥲

    Alborz𝓐𝓫𝓫𝓪𝓼R6.ForeverAlucardbaموز سخنگوAmir(PC & PS4)arselanامیر حسینGigachad756Meme.shezmore
  • Hitman گفت:

    واییی چقدر قشنگ بود خاطراتم زنده شد 🙂😂

    Alucardbaموز سخنگوHitoori04Blue eyes White DragonXgamer 2323Meme.shezبیگ اسموک𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾Masuod EnayatiAQUARIUSmore
  • Dark.knight گفت:

    اریجینال یه چیز دیگه بود خیلی بهتر از ریمیک بود

    MohammedAlucardbaDaniel Wayneانسانامیر حسینPerfectRedeysMariomanAllliMeme.shezmore
  • Anti FANBOY گفت:

    خاطرات بچگی هام زنده شد ⁦👏🏻❤️

    AAS(بازگشته است)Xgamer 2323بیگ اسموکHamedBrainiac(خداحافظ)Masuod EnayatiAbolfazl
  • Abolfazl گفت:

    وای خیلی قشنگ بود کاش کامل ساخته بشه
    برای گان پلی فقط یه فکری باید بکنن
    ولی واقعا عالی بود

    Hitoori04Xgamer 2323Brainiac(خداحافظ)Masuod Enayati
  • Hamed گفت:

    یک اشتباه بزرگی که کونامی و بلوبرتیم کردن سر سایلنت هیل ۲ ریمیک استفاده نکردن از همین دوربین ثابت یا به اصطلاح ایزومتریکه چون سایلنت هیل برعکس رزیدنت اویل ۴ یک ترسناک روانشناختیه که باید ریتم کند و معمایی داشته باشه اینکه برداشتن برای اون برعکس نسخه اورجینال از دوربین روی شانه استفاده کردن مطمئنا ضربه بزرگی به بازی خواهد زد چه اشکال داشت که از دوربین ثابت استفاده کنند همه فکرمیکنند این مدل دوربین مال قدیمه دیگه بدرد نمیخوره اما دیدیم که بازیه مدیوم از همین دوربین ثابت استفاده کرد هیچ مشکلی هم نداشت، در کل دوربین کلاسیک که بدرد بازی مثل اویل چهار ریمیک نمیخوره چون ریتم بازی تند و اکشنه، ولی سه گانه رزیدنت اویل و دوتا نسخه داینو کرایسیس با این دوربین شاهکار بودن من حاضر بودم نسخه های اورجینال ریمیک بشن اما با همون با دوربین ایزومتریک و اصلی خودشون مثل اویل یک ریمیک، تغییر دوربین باعث شد اون اتمسفر و استایل بازی بهم بخوره به عنوان مثال ساختمان پلیس شهر راکون (R.P.D) تو نسخه های اورجینال اویل دو و سه کامل فضای کلی ساختمون رو نشون میداد که چه ابهتی داره اما تو نسخه های ریمیکشون اینطوری نبود، تو ریمیک سه که اگر خاطرم باشه ساختمان (R.P.D) در واقع اصلا جزو مراحل بازی نبود و طبق معمول اینم حذف کرده بود چون تو نسخه اورجینال جزو مراحل اصلی بازی بود که با جیل میرفتیم داخلش و کلی کار انجام میدادیم و نمسیس هم به دنبالمون

    Daniel WayneHitoori04red-eyed Banished Knightمعین سلیمانیXgamer 2323AQUARIUSبیگ اسموک🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Soosmar (بازنشسته)hamed 66more
    • سایلنت هیل برای اینکه بتونه ترسناک تر بشه یا باید از یک فرمول جدید استفاده کنه منظورم دیده که شاید از نظر من دید اول شخص می تونه خوب باشه یا از اون سوم شخص ثابت استفاده بکنه که البته برای اول شخص محیط چون کمی جهان بازه شاید همش بخوای از مپ استفاده بکنی و محیط رو گم بکنی بخصوص وقتی جلوت پر از مه یا تاریک باشه.
      سوم شخص روی شونه یا پشت شخص باید جوری بازی باهاش هماهنگ باشه که به سبک گیم آسیبی نرسونه و بیشتر این دوربین رو برای داشتن یک حالت اکشن خوب ازش استفاده می کنن که توی ریمیک های اویل به مقدار درصد کمی وجود داشت.

      DSQ𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾
    • Hitoori04 گفت:

      البته این نکته رو در نظر بگیریم ک استفاده از دوربین ایزومتریک به همون اندازه ک بازیکنای قدیمیو راضی میکنه کار سازنده برای جذب بازیکنای جدیدو سخت میکنه

      Daniel WayneHamed
      • Hamed گفت:

        MR.NEMESIS@ بله اما این دیگه مشکل خودشون هستش باید هر دو طرفدار رو راضی نگه دارن طرفداران قدیمی مهم ترن چون اگر نبودن هیچوقت کپکام و رزیدنت اویل انقدر محبوب نمیشدن باید اول هوای اونا رو داشته باشه الان فقط دارن مختص گیمرای جدید یعنی براساس سلیقه اونا بازیاشون رو میسازن، گیم پلی ساده و راحت، معماهای ساده، دوربین بازی رو هم طوری میسازن که چالشی نباشه چرا چون میدونن راحت طلب هستن یک حقیقتیه نمیتونیم کتمانش کنیم که گیمرای جدید راحت طلب هستن تازه همین بازی های ساده رو میرن از تو یوتیوب راهنماشو نگا میکنن، چند وقت پیش به یکی دوستام گفتم برو نسخه اورجینال اویل سه رو بازی کن رفت بازی کرد میگفت پنج دقیقه هم نتونستم بازی کنم گفتم چرا گفت دوربین بازی و گیم پلیش یه طوری بود که اصلا نمیتونستم شخصیت رو کنترل کنم خیلی سخت بود بفرما اینه وضع گیمرای الان دوربین ایزومتریک هیچوقت منسوخ نشده بحث اینه که سلیقه ها عوض شده منتها بعضیا متوجه نمیشن فقط مسخره میکنن، الان اویل یک وقتی ریمیک شد دوربین بازی همون کلاسیک بود آیا مشکلی پیش اومد نه بازی مدیوم هم همینطور، الان شما دوربین ریمیک اویل دو رو نگا کن خداشاهده من وقتی تو ساختمان پلیس راکون (R.P.D) شدم اصلا سرگیجه گرفتم از پس که جوری طراحی کرده بودن که گیج میشدی حتی با وجود نقشه هر دری هم که میخواستی وارد بشی ببخشید اینو میگم لیان سرشو مینداخت عین چی درو باز میکرد میرفت داخل انگار نه انگار که ممکنه پشت در چیزی باشه اما نسخه اورجینال اینطوری نبود که چهل ثانیه انیمیشن باز کردن در داشته باشه پنج ثانیه طول میکشید تو همون پنج ثانیه دلهره داشتیم که پشت در قراره چی باشه، زامبی باشه، نمسیس باشه، و… ما با دوربین ایزومتریک شاهکارایی مثل رزیدنت اویل، داینو کرایسیس، پارازیت ایو، تنها در تاریکی و… تجربه کردیم خاطرات خوش کودکیه ما با این بازی ها گذشته قرار نیست که فراموششون کنیم یا مثل بعضیا بهشون توهین کنیم مسخرشون کنیم و بگیم منسوخ شده هستن

        Hitoori04
  • S گفت:

    بعد بعضیا میگن دوربین ثابت منسوخ شده و ریمیک یک دوباره ریمیک بشه…

    انسانامیر حسینبیگ اسموکGG.WP.EZ.WINHamedSoosmar (بازنشسته)AlifzAli_pxAbolfazlBrainiac(خداحافظ)more
    • اگر باز و بسته شدن درها هم ۴۰ ثانیه طول بکشه دیگه فوق‌العاده میشه. به فن بیس باشه اینم منسوخ نیست، بازی داره صبر مخاطب رو میسنجه.

      Atomic SoldierHitoori04Hamedgoat.Shougo MakishimaAllliXgamer 2323XERXES𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾more
      • S گفت:

        اونم میچسبه اتفاقا البته اگه زمانش کمتر شه

        Hamed
      • AQUARIUS گفت:

        آقای کریمی فکر کنم با پست مدرنیسم آشنایی ندارید.

        Hamed
        • مخاطب = پست مدرنیسم. / خروجی هنری تر شده.
          سازنده در دهه نود: لعنت به محدودیت‌‍ها که برای یه راهرو، دوربین بازیم باید ۴ تا کات بخوره یا پشت در قابلیت لود شدن نداره.

          دیگه این قضیه نوستالژی و تعریف بیخودی از ساختارهای منسوخ دمده شده. دوربین ثابت حس ترس و خفقان رو بهتر القاء میکرد ولی کلی هم محدودیت داشت، بهتر که کمرنگ شده همین که دیگه زیاد ساخته نمیشه به جز عده ای سازنده مستقل خودش نشان از این موضوع داره که کاملاً منسوخ. اصلا لازم نیست اثبات بشه.

          Hitoori04NimagoatHamed.ᴘᴏʀɪShougo MakishimaSمعین سلیمانیDeleted accountmore
          • S گفت:

            سازنده مستقل استفاده میکنه یعنی مسنوخه؟

            Hamedامیر حسین
            • برای اون کمرا، در حال حاضر تنها عاملی که مخاطب جذب میکنه، حس نوستالژی هست، نه این که ساختار درستی داره. حتی بازاریابی بازیهایی با این سبک از دوربین، «ببین چقدر شبیه re کلاسیکه» هست نه این که خود این دوربین چه مزیتی داره. بازی‌های این سبک با بودجه محدود برای تعداد کمی از مخاطبین ساخته میشه و چون بازی‌های مستقل بودجه زیادی ندارن میتونن بدون ضرر این کار رو انجام بدن. اما اگر اون ساختار کارا بود و محدودیت نداشت، الان REهای اصلی با کمرای قدیمی ساخته میشدن وقتی یه ساختار بهتر و آزادتر و مدرن تر وجود داره، نیازی به اون کمرای محدود‌کننده وجود نداره، در حالی که حتی حس خفقان اون دوربین هم میشه در آورد با دوربین از روی شانه، منتهی سازنده باید کارش رو بلد باشه.

              منتهی، توضیح این که چرا منسوخه رو دادم، ۱- کنترل رو از گیمر میگیره ۲- ایمرژن دوربین از شانه بالا تره ۳- عواملی مثل نشانه‌گیری معنای سطحی‌تری پیدا میکنه ۴- کمرا باید کلی کات بخوره که شدت کاهش ایمرژن رو افزایش میده
              بالا هم به بعضی از این موارد اشاره کردم، چشم که نخواد بخونه نمیخونه (از محدودیت و کات خوردن دوربین و…. گفتم، فقط کلمه مستقل رو کاربر میگیره که بخواد روش مانور بده). این که بگی دوربین قدیمی منسوخ نیست، در صورتی که داری نقاط ضعفش رو میبینی دو حالت بیشتر نداره:
              ۱- می خوای بگی کلاسیک بازم و بیخودی از ساختار منسوخ دفاع کنی. چون یه حسی بعضیا دارن فکر میکنن هر چی رترو و قدیمی باشه بهتره و این باعث میشه به قول امروزیا خفن دیده بشن.
              ۲- نوستالژی نمیذاره واقعیت رو ببینی.

              برای منسوخ شدن یه ساختار و به حاشیه کشیده شدن لازم نیست اتفاق عجیبی رخ بده؛ همین که ساختار از روی شانه مزیت بیشتری داره و فرمول جدید re و اکثر بازی‌ها شده نشون میده ساختار قدیمی منسوخ شده، منسوخ شدن یک پدیده همیشه همراه با ساختار جدیدی هست که جایگزینش میشه اتفاقی که به وضوح در این رابطه رخ داد.

              Xgamer 2323_RgoatShougo Makishima
              • S گفت:

                من هیچ حس نوستالژی ای به کلاسیک ها ندارم همین یکماه پیش بازیشون کردم و نسخه ۴ و ۵ مورد علاقمن
                پلتفرمر دو بعدی و دوربین تاپ داون هم مخاطبش خیلی کم شده ایا به این معنیه که منسوخ شده؟ استدلال درستی نیست
                نسخه های اولیه مشکل داشتن چون واقعا ساختار نیاز بود قدیمی باشه ولی تو نسخه های بعدی مثل کد ورونیکا با اینکه محیط سه بعدی بود از همین دوربین استفاده کردن و ارتقاش دادن که بهتر تعبیه بشه بازی های دیگه ای مثل سالینت هیلم روالشون همینه
                تنها دلیلی که دوربین روی شانه باشه برای دید بهتر و اکشن بیشتره چرا بازی ای که سبکش بقا ترسه باید نشانه گیری خوبی داشته باشه فرقی نمیکنه واقعا، مهم مدیریت منابع هستش
                نکات مثبت زیادی هم که داری نمیگید همین فضاهای گسترده تری میتوته نشون بده و دید ترسناک تری داشته باشه مثل همین ویدیو بالا
                در کل منسوخ نشده و استفاده هم میشه که توی ایندی ها میبینیم فقط مخاطب بیشتر شولدر رو ترجیح میدن

                _RgoatHamedامیر حسین
              • AQUARIUS گفت:

                زمانی که لوکوربوزیه معمار معروف فرانسوی سبک شیکاگو رو توی شهر شیکاگو شروع کرد همه گفتن دیگه سبک باروک (معماری کلاسیک اروپایی) مرده و دنیا وارد عصر مدرن شده بعدا اسم سبک شیکاگو رو گذاشتن سبک معماری مدرن. لوکوربوزیه گفت: خانه ماشینی است برای زندگی یعنی خونه یه ماشینه که توش زندگی میکنن مثل یه یخچال مثل یه تلویزیون. همه هم گفتن به به چه حرف فوق‌العاده ای. تا اینکه لوکوربوزیه رفت یه مجتمع مسکونی توی هند ساخت بعد از چند سال دید مردم هند یه سری تغییرات توی ساختمان ها ایجاد کردن ! خیلی بهش بر خورد (بهرحال معمار بزرگی بود ) بعد نشست تحقیق کرد دید مردم هند نمیتونن این سبک آشپزخونه رو تحمل کنن. اینجا بود که گفت خانه بهیچ عنوان ماشین نیست بلکه خانه یک سبک زندگیه.
                هنر هم هیچوقت مثل صنعت نیست که رو به جلو حرکت کنه.
                نه هنر فلسفه ی خاص خودش رو داره. واسه همین معماری پست مدرن ابداع شد که معمارها می اومدن معماری کلاسیک رو یه شکست توش ایجاد میکردن تا نه حالت کلاسیک باشه نه مدرن خسته کننده. پست مدرن به جهان آموخت که هنر نمیتونه صنعتی باشه. بنای معروف اداره مخابرات (at &t) تابوتی بود بر سبک مدرن.
                وقتی سبک مدرن ابداع شد همه میگفتن دیگه معماری کلاسیک منسوخ شده و جهان وارد فاز جدیدی شده. در گذشته تیر آهن و مصالح مدرن وجود نداشت بخاطر همین مجبور بودند بناها رو اونجوری بسازن الان با پیشرفت صنعت و پیدایش تیر فلزی و شیشه دیگه هیچ احمقی نمیاد سبک اونشکلی بسازه ولی این سبک مدرن بود که به گورستان سپرده شده نه معماری کلاسیک. حرف در مورد این موضوع زیاده ولی توی این مقال مجالس نیست

                Hamed
                • در حال حاضر مثل روز روشنه در بحثی که صنعت و هنر ادغام شده، چی به گور سپرده و به آرزوی فن بیس کوچک‌تر نسخه های کلاسیک RE تبدیل شده و چی نه. جهت رو در اغلب اوقات مخاطبین تعیین میکنن و کردن و عده‌ای همیشه گریان و عصبانی‌ان. منسوخ رو هم مفیدترین رویکرد تعیین میکنه.

                  Xgamer 2323Hitoori04goatانسان
    • ریمیک اگر ریمیک بشه با این دوربین باید خیلی روی جزئیات گیم که سعی بر ترسناک کردن توی اون حالت سوم شخص رو دارن داشته باشه وگر نه توی نسخه یک که اصلا گیمی بر اساس سبک ترس بود اصلا کلمه اکشن معنا نداره وگرنه گیم همش باید یا دارای جامپ اسکیر باشه یا پر از زامبی.
      ریمیک رو اگر یک ماد ازش منتشر می کردن که حالت اول شخص داشته باشه که نور الا نوری بود البته این گیم اگر بخواد ریمیک بشه دوربین اول شخص شاید بهترین گزینه باشه مگر خیلی روی جزئیات گیم کار کنن که بخوان از دوربین سوم شخص پشت شخص استفاده بشه که این یعنی یک محیط دارک تر و با رنگ های بعضا خاکستری و آبی تیره و مشکی هستش و یا یک سفید یا قهوه ای.اگر بعضا بخوان رنگ قرمزی یا هر رنگ دیگه ای رو بکار ببرن باید اون رو اونقدر تیره کنن که درصد کمی از سرخ بودنش مشخص بشه.
      اگر مثلا بخشی از گیم داخل جنگ باشه و ما بتونیم از اون صحنه ای که جیل درحال قدم زدن توی اون سبزه زار ها به همراه گروه استارز هستش باشه که سربریوس ها دنبالشونن خیلی گیم رو بهتر می کنه و یا مثلا به هنگام طی کردن مسیر تا کارخونه اسپنسر اگر اشتباه نکرده باشم یک مسیر جنگی باشه که با رد شدن از اون جنگل برسی به یک کارخونه‌ی قدیمی متروکه ای خیلی بهتر میشه(مثل اون بیمارستانی که در اویل اوت بریک بود.)

      S
      • S گفت:

        بنظر خودم که این بهترین ریمیک بین تمام نسخه هاست و خیلیا از فن بیس هم قبولش دارن بر خلاف نسخه های دیگه مثل ۲ که خیلیا میگن کات داره. برای همین بنظرم نیازی به ریمیکش نیست اگه ریمیکش بکنن مجبور میشن بخاطر دوربین روی شونه تعداد زامبیا رو زیاد کنن و بازی به سمت اکشن پیش بره و کلا نابودی
        اونا ماد ها هیچوقت نمیتونن بیان بازی بکگراند هاش prerender ان فقط از یه زاویه دیده میشن

      • AQUARIUS گفت:

        نمیدونم چرا نمیتونم به آقای کریمی ریپلای بزنم واسه همین مجبور شدم اینجا ریپلای بزنم ولی در پاسخ آقای کریمی هست:
        (در حال حاضر مثل روز روشنه در بحثی که صنعت و هنر ادغام شده، چی به گور سپرده و به آرزوی فن بیس کوچک‌تر نسخه های کلاسیک RE تبدیل شده و چی نه. جهت رو در اغلب اوقات مخاطبین تعیین میکنن و کردن و عده‌ای همیشه گریان و عصبانی‌ان. منسوخ رو هم مفیدترین رویکرد تعیین میکنه.)
        همیشه هنر از صنعت استفاده کرده. مثلاً توی معماری شما از تیر فلزی صنعتی استفاده می‌کنی ولی درنهایت یک ساختمان یک اثر هنریه. این درمورد موسیقی و سینما هم صادقه پس گیم تنها هنری نیست که از صنعت استفاده می‌کنه.
        و در مورد ادامه کامنت شما:
        قبل از اختراع تیر فلزی برای ایجاد سقف مجبور بودند سقف رو گنبدی شکل بسازن (ضعف تکنولوژی) در واقع گنبد برای این ابداع شد چون جور دیگه ای نمیشد آجر های سقف رو چید. چون تیر فلزی وجود نداشت این امکان وجود نداشت که آجر های سقف افقی کار بشن واسه همین مجبور بودند یا هرمی شکل یا مخروطی شکل یا گنبدی شکل در بیارن که سقف ایجاد بشه. خب با اختراع تیر فلزی دیگه گنبد و هرم و شیروانی باید منسوخ شده باشه پس چرا بناهای جدیدی با گنبد و هرم و شیروانی ساخته میشن (کاخ سفید برای نمونه)؟
        درمورد اینکه مردم تعیین میکنن چی منسوخ شده هم بگم:
        شما توی گوگل درمورد ساختمان تلگراف تهران یه سرچ بکن ببین چه ساختمانی بود (ساختمانی که الان وجود ندارد) ببین وقتی این ساختمان رو تخریب کردن چی بجاش ساختن(ساختمان مخابرات که الان وجود داره) ببینید چه ساختمانی باشکوهی رو تخریب کردن که چه زباله ای رو بسازن(با عرض معذرت) فکر میکنید اون زمان که تصمیم گرفتن این ساختمان مدرن بدترکیب رو بجای اون ساختمان باشکوه بسازن عقل توی سرشون نبوده؟
        بوده ولی اون زمان فکر میکردن دوران معماری باروک به پایان رسیده و معماری مدرن زیبا تره ولی زمان برعکسش رو ثابت کرد.

        Hamed
        • RE با دوربین کلاسیک تقریباً هیچ مزیت جدی‌ای نسبت به RE با دوربین کنونی نداره که بخواد روزی با گذر زمان برگرده. دوربین جدید هم کاراتره هم دقیق‌تر عمل میکنه هم مکانیک های گیمپلی رو بهتر بسط میده. قاب دوربین بازی رو در دسترس‌تر قرار میده از نظر هنری هم اصلا تحت تاثیر منفی قرار نمیگیره، بلکه پتانسیل‌های بیشتری خلق میکنه. دوربین کلاسیک re حتی هنرمندانه‌تر هم نیست، صرفاً برآمده از محدودیت‌ها بوده که قاتل ایمرژنه.

          در ضمن هنر از صنعت استفاده بکنه یا نکنه، در هر صورت عوامل فنی باید ابتدا به بهترین شکل پایه‌ریزی بشن و هنر مطابق بشه با اون پایه. رویه‌ای که re پیش گرفت. این مثال ها معماری معنای خاصی نداره و مفهومی رو هم نمیرسونه، چون RE چنین رویکردی رو پیش نگرفت که هنر رو فدای ساختار کنه یا برعکس بلکه جفتشو با هم بهبود داد. دوربین کلاسیک RE یک بحث ساختاریه.

          Xgamer 2323Hitoori04
  • Alifz گفت:

    اوففففف چقدر خوبه
    خیلی ترسناک تر شده

    Brainiac(خداحافظ)Masuod EnayatiAbolfazl
  • AQUARIUS گفت:

    بخاطر زاویه ی دوربین خیلی هنری‌تر شده

    HamedBrainiac(خداحافظ)Masuod Enayati
  • پسر فکرشم نمیکردم تغییر یه زاویه دوربین اینقدر رو اتمسفر یه گیم تاثیر داشته باشه

    .SSoosmar (بازنشسته)Brainiac(خداحافظ)AbolfazlDSQMasuod Enayati
  • من یاد حیاط بیرونی قصر اسپنسر داخل اویل ۱ افتادم
    که هنوز که هنوزه صدای زامبی و…. تز داخلش میومد و خواهد آمد کلا فازش خیلی سنگینه من چند بار نزدیک بود ویدئو رو pause کنم

    AlmillerXgamer 2323AQUARIUSS🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉HamedSoosmar (بازنشسته)AlifzBrainiac(خداحافظ)DSQ
  • می‌تونه جالب باشه اگه بصورت dlc منتشر شه هرچند هم اگه بشه برای ریمیک ۱ متحمل تره تا این گیم که از اولشم دوربین سوم شخص داشت

    𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾
  • aref44 گفت:

    اینو خود سازنده ها منتشر کردن یا صرفا به دست هوادارا ساخته شده؟؟
    .
    احتمال میدم سازنده ها دو تا زاویه دوربینو در نظر گرفتن و درنهایت همون زاویه ای که تو ریمیک هم هست رو انتخاب کردن
    .
    این زاویه دوربین واسه اون حجم از شوتر بودنه ریمیک کُند و مضحکه و اصلا قابلیت اجرایی نداره. واسه نسخه اصلی چون شوتر نیست میشد این دوربینو بکار برد ولی این ریمیک که شوتر خالصه و جز گرافیک چیز خاصی نداره بکار بردن این دوربین واسش نشدنیه
    .
    ولی بسیار زیبا بود این دوربین اگه ریمیک شلوغ نبود و بجاش انمی ها کمتر ولی کشتنشون سختر می بود

    Hitoori04
  • aref44 گفت:

    دوستانی که نظر اول منو میخونن گارد نگیرید. این فقط چون اوایل بازیه و شلوغ نیست محیط دوربین قابلیت اجرایی و زیبا داره ولی جلوتر چون بازی تبدیل به شوتر و شلوغ میشه، امکان بارگذاری این دوربین نیست
    .
    وای که چقدر قشنگ بود دوربین کلاسیک و یادآور اویل های کلاسیک بود با گرافیک فوق العاده.
    چقدر قشنگ کل محیط بازی دیده میشد و حس ترس و اضطراب و حس شومی که اطراف محیط بود منتقل میشد
    .
    و چه بد کردن سازنده های بازی هم به خودشون و هم به گیمرا که اینجور زیبا میتونستن بازیو از کار دربیارن ولی بازیو تبدیل کردن به یه شوتر شلوغ که با سرباز کوچولوی پلی استیشن فرقی نداره

    Mohammed
  • Star1981 گفت:

    دقیقا شده مثل رزیدنت ایول های قدیمی ولی خوب به نظر من بدی خودش رو هم داره ویدیو رو نگاه کردم به عنوان مثال لیون وارد دهکده میشه این همه زامبی میریزند سر آدم پدر آدم در میاد بخواد این همه زامبی رو بکشه خود شینجی میکامی کارگردان اصلی Resident Evil 4 نسخه اورجینال گفته بود هرگز فکرش رو نمیکردم دوربین Resident Evil 4 انقلابی بشه چون زاویه دوربین از پشت به نظر من خیلی راحت تر ادم میتونه با زامبی ها مبارزه بکنه حالا این نظر شخصی من هست

    Xgamer 2323
  • mahdirh گفت:

    حکایت ما حکایت اونایی که توی پارک میرن ورزش میگن قدیما همه چی بهتر بود والله منی که ریمیک پلی کردم حال کردم به جز ایدا که نمیفهمم چرا صدا پیشه ایدای ریمیک دو رو نیاوردن

    Hitoori04
  • Xgamer 2323 گفت:

    این دوربین هم خیلی جالبه مخصوصا اگر کپکام در یک سناریو دیگه برای ریمیک ۲۳ سعی می‌کرد شبیه کار اکتیویشن برای ریمیک کراشو انجام بده و هیچ تغییری در دوربین و اساس گیمپلی انجام نده و فقط گرافیکو از اساس ارتقاع بده با لودینگ در (برای ارتقاع سطح جزئیات خیابونهای بشدت بهمریخته مخصوصا ۳ اورجینال و همچنین تعدد بیشتر منابع نوری سطح خیابان های بتازگی سقوط کرده، نسبت به سه ریمیک با جزئیات کمتر زباله و اشغال های سطح شهر وهمچنین تعدد منابع نوری کمتر مثل بنرها یا انواع تمام چراغ مغازه‌ها که بخاطر محدودیت قدرت سیپیو کنسول های نسل هشتمی و همچنین عدم لودینگ در، مثل نسخه‌های کلاسیک، اون گرافیک محیطی نسخه اورجینالو نداشت) میتونست جالب بشه. اما کپکام در سناریو دیگه میتونست با سی فریم کردن بازی رو کنسول های نسل هشت یا عرضه بازی تنها برای کنسول های نسل نه مشکلو حل کنه.
    اما تجربه لذت بخش ریمیک ۲ (به استثنای تعقیب و گریز بیهوده و غیر واقع گرایانه با مستر ایکس) اینو اثبات میکنه که اگر به نظر من در سناریو سوم کپکام دوربین ریمیک ۳، برای نگهداشتن کیفیت گانپلی بازی مثل نسخه نهایی حفظ می‌کرد اما شخصیت نمسیسو مثل قبل حفظ می‌کرد و بجایه اینکه قدم زنان با سرعت کم بیخ گوشت ظاهر بشه که بچه بترسونه(مثل تعقبو گریزهای کراش ۴ با دایناسور در آخرین تعقبو گریز، یا کراشای قبل) از فاصله و در، باریک راه و فضای تنگ اما کشیده و اتوبوسی و محیط های نسبتا تاریک خلوت مثل کوچه های کشیده مثل نسخه اورجینال با کاراکتر اصلی رو در رو میشد، بلند داد میزد استارس، با نهایت سرعت به سمتش میدویید. که شاید نمسیس در نسخه ریمک فرضی از نسخه اورجینال هم ترسناک‌تر میشد اگه رفتارش نسبت به قبل عوض نمیشد.
    شخصا مشکل من با ریمیک ۳ نوستالژی و یا بار اول عاشق و علاقه‌مند شدن بازی نیست بلکه گرافیکو و نمسیس مستر اکس شدست،که به نظر من یکی بزرگترین خوبی های ریمیک دو همین گرافیک بهتر محیطی، مثل پاسگاهو فاضلابه که نسبت به نسخه اصلی، اما تنها برتری گرافیک محیطی ریمیک سه نسبت به نسخه اصلی همون فضای پاسگاهه

    goat
  • Xgamer 2323 گفت:

    دو نکته یادم رفت،این که اکتیویشن رویکرد تنها ارتقاع گرافیک برای مدرن ۱ هم انجام داد که بنظر من برای اون بازی بهترین انتخاب بود، و مشکل سوم ریمیک ۳ تضییف شدید سطح کیفیت و سختی پازل های بازی نسبت به نسخه اصلی

    goat
  • Peyman گفت:

    نمیدونم چیه داستان یع بازی فروش بالا پیدا میکنه ریمیک موفق هم هست همه با اثر کلاسیک مقایسه میکنن اون زمان تکنولوژی اون بود والا قطعا هیچکس از فروش بالا گرافیک بالا هیجان تکنولوژی در بازیش بدش نمیاد اگر اون زمان سخت افزار های قوی بودن مثل امروز قطعا بدون شک تکنولوژی جدید انتخاب میشد خوب اون تکنولوژی برای اون زمان جدید بود من یادمه سال هفتاد شیش ده یا زده سالم بود ما نه دمو میدونستیم چیه نه اصلا کات سین فقط دوستم به من گفت پیمان یه دستگاه سونی زده یه بازی داره فیلم یه سری موجودات بهش میگن زامبی بعد تو یه پلیسی که داری این فیلم بازی می‌کنی ببین نحوه بیان رو به بچه ها امروز بگی از خنده پاره میشن ولی ما واقعا کف کرده بودیم گریه میکردم تا بابام اجازه بده برم کلوپ گیم نت ببینم این بازی رو خودش برد منو یادمه وقتی خود بابام هم دید تحت تاثیر قرار گرفت چه برسه من بچه میخام بگم تکنولوژی هر زمان برای خودش انقلاب بود متاسفانه الان چون انقدر توقع ها بالا رفته اون لذت اون زمان نیست بخاطر پیشرفت سالها جلوتر از زمان ولی اون موقع نه لذت داشت کوچکترین پیشرفت شاید بخندید شاید که نه حتما ما جمع میشدیم یه نفر اویل جلو بره به قسمت دمو کات سین برسه نگاه کنیم کیف کنیم اون گرافیک اون دمو برای ما نهایت بود ولی حالا دیگه گیر کردن در نوستالژی خیلی خوب نیست من بشخصه تکنولوژی روز ترجیح میدم و الان نسخه ریمیک از دیروز شروع کردم فقط خدا خدا میکنم تموم نشه انقدر خفن بی نظیر اصلا نمیزارم اخبار گیر دادن نوستالژی موندن اون لذت خراب کنه جالب یه سریا هم اصلا نبودن اون زمان سنشون نمیخوره از ما که بودیم جلوتر میوفتن 😂در هر صورت من به شخصه به نظر همه احترام میزارم لذت خودم اونجور که دوست دارم با دوربین اکشن جدید گان پلی پری کردن جدید با هیچ چیز عوض نمیکنم

ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد
ویدیو: Resident Evil 4 Remake با دوربین کلاسیک، مضطرب‌کننده به‌نظر می‌رسد