Star Wars Battlefront 3 در دو قدمی تکمیل توسعه، لغو شد
به نظر میرسد که سران الکترونیک آرتز (Electronic Arts) تصمیم گرفتند تا ساخت Star Wars Battlefront 3 را در نزدیکی مراحل پایانی، برای همیشه لغو کنند.
تاریخچه فرنچایز Star Wars Battlefront در عین غمانگیز بودن، همواره منحصر بفرد است؛ در تمام این سالها، بازیهای بسیار زیادی از سری فیلمهای جنگ ستارگان منتشر شدهاند اما این مجموعه بهخصوص، همیشه خاص بوده است. اگر از منظر فرم اصلیِ Battlefront به سرگذشت آن نگاه کنیم، شاهد مواردی هستیم که هیچگاه مانندشان را ندیدهایم؛ شما میتوانستید یکی از دو جبهه امپراطوری و ائتلاف شورشیان را انتخاب کنید و به تسخیر مکانهایی بپردازید که همگی در سهگانه اصلی فیلمها حضور داشتند. همچنین قادر بودید تا شخصیتهای ویژه دیگری را برای کمک فرابخوانید و نسخه دوم نیز شامل نبردهای نسخه اول میشد تا همه چیز در جذابترین شکل ممکن باشد. البته قرار بود Star Wars Battlefront 3 هم در کار باشد، ولی درنهایت ساختِ آن لغو شد.
اگر سالهای گذشته را بهخاطر داشته باشید، حتما بهیاد میآورید که زمانی الکترونیک آرتز و استودیو دایس (DICE) تصمیم گرفتند تا این فرنچایز را دوباره به عرصه بازگردانند و با رنگ و لعابِ مدرنتر، در دسترس هواداران سرسخت قدیمی و آنهایی که جدید بودند، قرار دهند. بازیِ اول علیرغم اینکه نمیتوانست به جذابیت نسخه اصلی باشد اما عنوان موفقی بود و سازندگان را مجاب کرد تا سراغ بازی دوم بروند.
متاسفانه اما Star Wars Battlefront 2 یکی از ناموفقترین عناوین دوران خود شد؛ استفاده نادرست دایس از لوتباکسهای به اصطلاح “Pay to Win” در این بازی بهقدری جنجالبرانگیز شد که تقریباً هر هفته، قُضات مختلف از کشورهای گوناگون، سازمانها و نهادها از قارههای مختلف، بهطور کلی استفاده از این ویژگی را در بازیهای ویدیویی، محکوم کردند. این حواشی موجب شدند تا الکترونیک آرتز، تمام لوتباکسهای Battlefront 2 را از بازی حذف کند اما با این وجود، نتیجه نهایی بازهم نمیتوانست حس و حال نسل ششم و دوران پلی استیشن ۲ را القا کند.
با تمام این اوصاف اما نسخه سوم نیز به سرنوشت بهتری دچار نشد و مدت کوتاهی قبل از اتمام ساخت، لغو شد. بهتازگی مایکل بارکلی (Michael Barclay)،طراح مرحله فعلی استودیو ناتی داگ، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد:
فکر میکنم حالا آنقدری زمان گذشته باشد که بتوانم بگویم Star Wars Battlefront 3 عنوانی فوقالعاده بود که زمانی که در دو قدمی تکمیل شدن قرار داشت، بهشکل جنایتکارانهای کنسل شد. بازیبازها نمیدانند چه چیزی از آنها ربوده شده است.
مایکل بارکلی
اگرچه تعریف و تمجید بارکلی از این بازی، میتواند تحت تاثیر فعالیتِ خودش روی آن باشد اما باز هم خبر لغو شدن یک بازی، آن هم زمانی که در مراحل پایانی توسعه قرار دارد، همواره ناراحتکننده است. اگر قرار بر سرزنش کردن باشد، به راحتی میتوان الکترونیک آترز را هدف قرار داد؛ شرکتی که بارها عناوینی عرضه کرده است که در روز انتشار، اصلاً آماده نبودند و با این وجود تصمیم گرفت تا یکی از بازیهای تقریباً تمام شدهاش را، به زبالهدان تاریخ بفرستد.
منبع: Gameranx
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
جالبه خود ea با بلایی که سر نسخه دوم اورد بازم سازنده رو یه جورایی انگار مقصر میدونه و میاد وقتی درحال تکمیل شدنه و اخراشه کنسلش میکنه
عجب دلقکی هستی ea🤡
😐😐😐 خب حداقل بازی رو عرضه میکردی دیگه بعد ولش میکردی
خاک تو سرشون کنند دو نسخه قبل عالی بودن !
تو که میخواستی لغوش کنی توسعهٔ سختشو شروع نمیکردی خب.
فکر کن نویسنده و کلی تیم با کلی امید رو بازی کار کردن
بعد روزای اخر کارشون که میخوان نتیجه تلاششون رو بگیرن ….❌😂
اَی EA………
منصور تو که دیروز مرده بودی !
در پشتصحنه زندهام…..
بهتر
شاید لغو اون شدن اون بازی باعث ساخته شدن استار ارز جدای شده
یکی دو سال از وقت استودیو رو گرفته این یکی دوماه تا عرضه هم روش اصن بگو مضخرف ترین بازی تاریخ باشه وقتی کلی وقت گذاشتی حداقل یه نفر میاد بازیش بکنه
۱۳-۱۲ سال با هم فاصله دارن، چطور اون باعث این شده؟ بعد اصلاً اونو Free Radical Design داشت میساخت، اینو Respawn ساخته؛ بعدشم از اون موقع تا حالا یه عالم بازی دریوری از Star Wars اومده، فقط مشکل اون بود که ساخته نشه، بجاش یه Uncharted-Souls سر هم کنن؟ اصلاً میدونی خبر راجعبه چه بازیایه؟
بهتر نسخه دوم فاجعه بود.ولی نسخه ۱ واقعا خوب بود و لذت بخش
مشخصه حتی یبار هم بازی نکردی. نسخه دوم محشر بود
نسخۀ دوم با متای ۸۴ بالاتر از نسخۀ اوله که متاش ۸۲ـه.
چرا ملّت نُمرات مزخرف متاکریتیک را فاکتور میگیرند؟
چون برعکس یه سری پلیر نفهم (یا کلاً یه سری نفهم که اصلاً بازی رو بازی نکردن) هم اونا رو بازی میکنن، هم سواد و تجربۀ اینکار رو دارن، هم تو اکثر موارد بیطرفانه نقد میکنند. به کل اینا این رو هم اضافه کن که نمرۀ متاکریتیک میانگین مجموعۀ زیادی از نمرات هست که عددی که نشون میده تقریباً نزدیک به ارزش اصلی بازیه، تازه باتوجه به اینکه بازی یه چیز خیلی سلیقهایه. بازم بگم؟ هر چند هنوز نفهمیدی که پست درباره چه بازی مهم و باارزشیه.
اونها نمرات وبسایتهای مختلف را جمع میکنن و یک نمرهٔ نهایی میدن. بررسیهای سایتهای دیگه هم توی وبسایت قرار میدن. توی صنعت گیمی که فنبوی همهجاشرو پر کرده حساب روی این نمرات کار سختی هست…
وقتی من بخوام پای یه بازی پول بدم، باید بدونم که آیا ارزشش رو داره یا نه. سلیقۀ یه منتقد بازی رو خوب میدونه و یکی دیگه بد. اینجاست که باید به یه میانگینی از کل اعتماد کرد و اگه این میانگین از بررسی ۱۰۰ تا باسواد و کارکشته باشه که میدونی زیر و بم بازی رو کشیدن بیرون، خیلی بهتره تا اون میانگینی که نمیدونی بازی رو بازی کردن یا اصلاً بازی رو میشناسن یا نه.
بتلفرانت واقعا پتانسیل بسیار بالایی داشت که ea استفاده نکرد هم از لحاظ کرکتر ها که خیلی زیادن و نبرد و استایل کرکتر ها حتی شش با اینکه بتلفرانت ۲ مدت هاست آپدیت نگرفته ولی هنوز پلیر زیاد داره نمیدونم چرا ea از پتانسیلش استفاده نکرد
“استفاده نادرست دایس از لوتباکسها”
فک نمیکنم پی تو وین بودن بازی تصمیم دایس بوده باشه ! سران ea خودشون پروردگاره بازیای پی تو وین ان !
هیچ کاری به بقیۀ گندکاریهای EA ندارم، فقط به خاطر این کارشون هیچ وقت نمیبخشمشون. تا جایی هم که ممکن باشه برای بازیهای خوبشون هم حتی یک سنت خرج نمیکنم و با روش ”دزد دریایی“ پیش میرم. اینا آدم بشو نیستن (منظورم با توسعهدهندههای بیچارهشون نیست، منظورم تصمیمگیرندگان و مدیرای کتشلواری کمپانیه).
Ea هم که زد فرنچایز بتلفرانت رو خراب کرد
بتلفرانت ۳ رو که به علت نداشتن بودجه کافی لغو کرد 🤡
بتلفرانت ۲ روهم زمان عرضه لوت باکس آورد جو طرفدارا درمورد همچین بازی خفنی منفی شد کلا
امکان داره احیا بشه ؟! بعد از مثلا هشت نه سال که اون اتفاق لوت باکس ها فراموش شده !
همین الانش هم کلی بازی از فرنچایز Star Wars در حال ساخته که بجز Jedi: Survivor هیچ خبری از بقیهشون نیست و حالاحالاها تا عرضه فاصله دارن. اگه بخوان یه Battlefront 3 باکیفیت بسازن (که بعیده)، زودتر از آخرای نسل نمیرسه دستمون، شایدم نسل بعد. ولی با این سیاستای کثیف و رنگینکمونی دیزنی، ترجیح میدم دلم به همون نسخههای قدیمی و KotoR خوش باشه تا منتظر یه AAA جدید باشم. گیری افتادیم از دست اینا.
یکی بگه قضیه اون لوت باکس ها چیه پول زور میگرفتن ؟ 🗿
نمیخوام توهین کنما، اما قبول کنید EA منفور ترین بازیساز دنیاس
یکی از بهترین ای پی هارو داره نابود میکنه ea
متاسفانه قدرت ریسپاون که موسسای اینفینیتی وارد بودن در کنار فیفا ea رو نجات داد
Ea حقش بود از بیپولی به سرنوشت یوبیسافت دچار شه
عجب دراز گوشی شده ea 😐
تو این چند وقته اخیر که کلی سریال و فیلم از استار وارز اومده بیرون
عرضه Battlefront 3 حکم چک سفید امضا رو داشت برای ea…
2تا اسکین برای دارث وِیدِر و چوباکا میداد کل بودجه بازی جبران میشد…
اینجور سیاست هارو باید از سلطان پورت های نامنظم یعنی سونی یاد گرفت…
وسط پخش سریال لست اومد بازیشو با هزار و یک مشکل کرد تو پاچه ملت😁
متاسفم
اون از Battle Field
اینم از Battle Front
..
اینطوریکه تو میتازی نه تنها به اوج نمیری بلکه بسمت قهقرا سقوط میکنی
آدم نمیشی نه ea