۱۰ موردی که بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring باید از آنها اجتناب کند
در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم که انتظار داریم بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring از آنها اجتناب کند.
پس از مدتها گمانهزنی و انتظار، استودیوی فرام سافتور سرانجام به صورت رسمی از اولین بسته الحاقی بازی Elden Ring پردهبرداری کرد. در حال حاضر چیز زیادی در مورد Shadow of the Erdtree نمیدانیم، اما این دلیل نمیشود که نظریهها و امیدهای خود در رابطه با این بسته الحاقی را به اشتراک نگذاریم. بازی Elden Ring اثر فوقالعادهای است، اما هنوز چیزهایی هستند که میخواهیم این بسته الحاقی بهبود پیدا کنند. این شما و این ۱۰ موردی که Elden Ring: Shadow of the Erdtree باید از آنها اجتناب کند.
کمبوهای بیپایان باسها
مبارزه با Margit, the Fell Omen برای یک بار تجربه خوبی بود. این مبارزه به شما اجازه میدهد تا در مورد دفع ضربات، زمانبندی جاخالی و توجه به حملات با تاخیر باسها چیزهای زیادی یاد بگیرید. با این حال، کمبوهای تقریبا بینهایت این باس همچنان آزاردهنده بودند. هر چه باسها سریعتر میشدند، از Spirit Summon استفاده میکردند یا از نظر اندازه به شما برتری داشتند، این کمبوها و جاخالی دادن پشت سر هم نیز آزاردهندهتر میشد.
این حقیقت که زمان ریکاوری باسها از کمبوهای طولانیشان کوتاهتر میشود هم به این مسئله کمکی نمیکند. اگر این بسته الحاقی شامل باسهای اینچنینی باشد، امیدواریم که مدت زمان کمبوهای آنها کاهش پیدا کند تا شاهد چیزی شبیه به Slave Knight Gael یا حتی Isshin به جای Maliketh باشیم.
باسفایتهای دو تایی
از زمان Ornstein and Smaugh در Dark Souls 1، فرام سافتور به دنبال طراحی یک باسفایت دو تایی ماندگار و نمادین بوده است. این استودیو بدون شک در بازیهای دیگر خود بعضا موفق به انجام چنین کاری شده و Elden Ring هم چند باس دو تایی باکیفیت در خود داشت. امیدواریم که بسته الحاقی Shadow of the Erdtree تمرکز فرام سافتور بیشتر به سمت باسهای تکنفره برود. باسهای دو تایی ایرادی ندارند، اما بعضا استراحت دادن به آنها میتواند ایده خوبی باشد.
Mimic Chest
خود Elden Ring به طرز عجیبی فاقد حتی یک Mimic Chest است که برای یک بازی فرامسافتور مسئله عجیبی به شمار میرود. با این حال، بسیاری از کارکشتههای سری Souls باز هم محض اطمینان به یکی دو صندوقچه حمله کردند. امیدواریم که بسته الحاقی Shadow of the Erdtree هم این روند را ادامه دهد.
ماموریتهای NPC مرموز
به ازای هر ماموریتی که در Elden Ring سرراست است، مثل انتقال نامه Irina به پدرش در Castle Morone، یک ماموریت بسیار مرموز نیز وجود دارد. از کجا باید بفهمید که چگونه ماموریت White Mask Varre را آغاز کنید؟ آیا بدون یک راهنما میتوانستید حدس بزنید که باید پس از ماموریت Irina به دنبال Hyetta بگردید؟ فرام سافتور برخی از این مشکلات را با یک آپدیت و اضافه کردن مکان چند NPC روی نقشه تا حدی رفع کرد. با این حال، یافتن برخی ماموریتها همچنان کار دشواری میتواند باشد.
البته منظور ما این نیست که همه چیز باید یک نشان مشخص یا واضح داشته باشد، اما بهتر است راهی برای فهمیدن زمان آغاز یک ماموریت و نحوه ادامه دادن آن وجود داشته باشد. یک سری هشدار، مثل رسیدن به نقطهای خاص از داستان که پس از آن انجام برخی ماموریتها غیر ممکن میشود، میتواند به این مسئله کمک کند.
نواحی Scarlet Rot بیشتر
زمانی که همه فکر میکردند مردابهای پر از سم بدترین چیز در سولزبورن هستند را به یاد دارید؟ فرام سافتور ظاهرا این مسئله را به عنوان یک چالش دیده و به همین سبب Scarlet Rot را خلق کرده است. تماشای پایین رفتن نوار سلامتیتان با نرخی ناعادلانه به اندازه کافی بد هست، اما چیزی که آن را بدتر میکند نواحی عظیمی است که Scarlet Rot در آنها وجود دارد. Shadow of the Erdtree شاید آن را کامل حذف نکند، اما حداقل امیدواریم که شاهد نواحی بزرگی که کاملا توسط Scarlet Rot پوشیده شدهاند نباشیم.
کاتاناهای بیشتر
به طرز غافلگیرکنندهای کاتاناها به عنوان یک دسته سلاح بیشترین گزینه را در بازی اصلی ندارند. این افتخار متعلق به Straight Swordها، Greatswordها و Daggerها است. با این وجود، تعداد سلاحهای قوی در دسته کاتانا مثل Moonveil و River of Blood کمی زیاد است. پس خوب میشود اگر در بسته الحاقی سایر سلاحها فرصتی برای درخشیدن پیدا کنند. بد نیست اگر بازیکنانی که با جادو بازی میکنند هم گزینههای بیشتری داشته باشند.
چالشهای پلتفرمینگ
در زمینه مکانیکهای پلتفرمینگ، Elden Ring جایی بین Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice قرار میگیرد. دکمه پرش جنبه جدیدی را به گشت و گذار در جهان بازی اضافه میکند، خصوصا با توجه به این که سطوح عمودی زیادی برای بالا رفتن در بازی وجود دارند. با این وجود، برخی نواحی مثل Old Haligtree در زمینه پلتفرمینگ کمی پر مخاطره هستند. بخشی از این به دلیل طراحی خود این Legacy Dungeon است، اما در هر صورت بهتر است که این بسته الحاقی از پلتفرمینگ بیش از حد فاصله بگیرد.
نواحی Endgame کوچکتر
آغاز کردن بازی اصلی شما را با جهانی عظیم و پر از احتمالات و خطرات مختلف روبهرو میکند. چه چیزی در گوشه بعدی منتظر شما است؟ این در مرموز به کجا میتواند ختم شود؟ چه وحشتهایی در این سیاهچاله تاریک انتظار شما را میکشند؟ Elden Ring ترکیبی فوقالعاده از آزادی عمل و اسرار است. با این حال، با نزدیک شدن به پایان بازی این احساس کمکم محو میشود، چرا که نواحی پایان بازی کوچکتر و گشت و گذار و آزادی عمل در آنها بسیار کمتر است. اینکه Shadow of the Erdtree چگونه این مشکل را حل میکند مشخص نیست، اما حفظ احساس شگفتی و کنجکاوی تا پایان قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
باسهای بازیافتی بیشتر
بسیاری از بازیها چندین بار از یک باس استفاده میکنند و عنوان عظیمی مثل Elden Ring که سالها در دست توسعه بوده هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود بیش از ۱۰۰ باس در بازی، طبیعی است که برخی از آنها بازیافت شده باشند. اما این یک بسته الحاقی جدید بوده و نیازی به قرار دادن این همه باس در آن وجود ندارد. Shadow of the Erdtree میتواند به جای کمیت روی کیفیت تمرکز کند. اگر ۱۰ باس جدید اضافه شده باشد و حتی یکی از آنها بازیافت شده باشد، تجربه نهایی کمی عجیب خواهد بود.
سیاهچالههای جانبی خستهکننده
کیفیت Legacy Dungeonها متغیر است، اما حداقل تمام آنها منحصر به فرد هستند و ارزش گشت و گذار را دارند. قضیه برای سیاهچالههای جانبی متفاوت است. بسیاری ساختار سادهای دارند و حوصله شما را سر میبرند. بعضا با یک سری مبارزات جذاب و پدیدههای منحصر به فرد روبهرو میشوید، اما اکثر این سیاهچالهها فراموششدنی هستند. امیدواریم که این بسته الحاقی قضیه را تغییر دهد و این سیاهچالهها را به بخشی ارزشمند از بازی تبدیل کند.
هماکنون تاریخ انتشار بسته الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring مشخص نیست.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
با سلام
اسم Maliketh رو اوردین دیروز داشتم باهاش میجنگیدم البته برای بار چهارم توی اپدیت اخری چقدر سختش کرده بودن نفسمو برید
یا الدن لرد در انتهای بازی یادمه قبلا میمیک رو مینداختی باهاش ور میرفت تو این فاصله از پشت با comet azur خدمتش میرسیدیم خیلی راحت ولی الان همش پاشو میکوبه زمین اصلا نمیذاره از comet azur استفاده کنیم الان اون داره به خدمتم میرسه :دی
Trap chestهای الدن رینگ از mimic chest بدتر بود که!
دستکم میمیک چست رونهایت یه بار میمردی دوباره برمیگشتی میگرفتی سولت رو و میمیک رو هم میکشتی معمولا یه آیتم خوب گیرت میومد ولی ترپ چستها تلپورتت میکردن به ناکجا آباد حالا بیا از اون منطقه بیا بیرون
آره دقیقا
فقط با (کمبوهای بیپایان باسها) موافق نیستم
هرچی باشه مطمعنن مثل بازیها و دی ال سی های قبلی شاهکاره …
باس های دوتایی و کاتاناهای بیشتر رو امیدوارم داشته باشه
با مورد اول کاملا مخالفم از نظر من فرام سافتور تا می تونه باید در dlc باس فایت های با کمبوهای زیاد طراحی کنه،وقتی جهان باز بودن بازی اون چالش همیشگی بازی های سولز لایک کم رنگ کرده چه اصراریه باس فایت های با کمبوهای محدود و تکراری طراحی بشن؟اینطوری که کل چالش بازی از بین میره،حتی داخل بازی اصلی هم فقط باس فایت های انگشت شماری بودن که می تونستن برای گیمر دردسر ساز بشن
بخ نظر من در dlc باید اون op بودن سلاح ها و buff کاهش پیدا کنه اگه دست من بود کلا محو شون می کردم اصلا چه معنی داره دوتا royal knights resolve بزنی رو سلاح و با یک ضربه ۵ هزار (حداقل) صدمه وارد کنی؟
بقیه موارد تقریبا بجا هستند، اما در مورد باس فایت های دوتایی اگر هم وجود داشته باشن باید بهتر از بازی اصلی طراحی بشن.اصلا Godskin ها قابل مقایسه با Ornstein and Smaugh نبودن
گاد اسکین ها یه ۱۰ سال دیگه جز باس های ماندگار دوتایی میشن
از نظر بنده گاد اسکین ها خیلی چالش برانگیز و سخت بودن طراحییشون هم خیلی خلاقانه بودن نسبت به خیلی از باس های اصلی
سلاح ها و ایتم های قدرتمند هم درسته بایستی قدرتشون کم کنن ولی چنین سلاحها و ایتم هایی قدرتمندی برای کسانی که دنبال چالش سختی نیستن ساختن مثل اسپریت ها هر چند برای خیلی که توی محیط بازی دنبال پاداش بدربخور هستن چنین سلاحهایی ارزشمند هستن
خدایی گرافیک هنری از این بازی موج می زنه
هر جا رو نگاه می کنی به شکل کثیفی زیباست
اصلا باور نکردنیه
تا میمیک چست رو پس نگیریم ارو نمیگیگیریم
با کاتانا های بیشتر به شدت موافقم چون کاتانا سلاحی بود که خیلیا استفاده میکردند و چه در اوایل چه در اواخر بازی نوع های مختلفش به پلیر کمک میکرد اگه یه چند تا دیگه اضافه کنند به شدت خوشحال میشیم
پس یه جورایی با نویسنده مخالفی ، تو متن نوشته از کاتانا های بیشتر اجتناب کنه و به بقیه فرصت بده
امیدورام بجای ساخت سیاه چال های ماندگار یه باس فایت دوتای سرسخت مثل گاد اسکین های ماندگار بسازن
کاتانا رو بشدت موافقم بنظرم بهترین سلاح های بازی همین کاتانا ها بودن من همش با کلاس سامورایی بازی میکردم
یدونه هم اضافه شدن مراحلی که نیاز به تورنت داشته باشن چون به طور کلی تورنت با اینکه کلی قابلیت داشت ولی از هیچکدوم استفاده نشد
خیلی منتظرم که گیم رو همراه با dlc تجربه کنم
به نظرتون کی میاد؟
تجربه ثابت کرده فرام سافتور بلده DLCچی بسازه
《باسهای دو تایی ایرادی ندارند، اما بعضا استراحت دادن به آنها میتواند ایده خوبی باشد》
واقعیت : پاره میشیم لطفا نذارید🗿🗿
سلام دوستان
ببخشید بابت مقداری اسپم(حرفام ربطی به مقاله نداره)
بنده با کلی شوق وهیجان بازی الدن رینگ را تهیه کردم و بعد ساعت ها بازی کردن هنوز موفق به زدن هیچ باس فایتی نداشتم
در حقیقت باس ها آنقدر قدرتمند هستند که تا به خودتون بیاید کشته میشید
خواستم از دوستانی که بازی رو تجربه کردن بپرسم آیا روشی خواصی برای بازی کردن داره یا من نوبم؟؟؟
سوال دوم :اینکه خواستم بازی گوست اف تسوشیما رو بگیرم خواستم بدونم اونم در حد الدن رینگ سخته و واسه هرکسی نیست
یا در حد گاد اف وار هست
لطفا دوستانی که بازی رو بازی کردن بگن تا فرق این دو رو بدونم
ممنون میشم