جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا

جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid

قاسم نجاری
۲۳:۰۸ ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا

Hellraid بازی جدید کمپانی Techland، عنوانی است که بر اساس یک ماد ساخته شده برای عنوان Dead Island در دست ساخت میباشد. یک ماد بسیار ساده که بخش اسلحه های عنوان ذکر شده رادر بر میگرفت و حالا میبینیم که از ایده های ساده ی آن ماد استفاده شده و عنوانی در دست ساخت است که در دنیای فانتزی تاریکی به سر میبرد که ممکن است مانند بازیهای قبلی Techland هواداران خاص خودش را پیدا کند. اما در جهنم Hellraid چه میگذرد؟

 

tumblr mnz1shy5qv1sniwipo1 500

میخواهم نگاهی سرسری بیندازیم به پایه ای ترین اطلاعاتی که از این بازی باید بدانید :

  • ساخته شده توسط Techland، خالق عناوینی چون Dead Island و دنباله ی آن Dead Island Riptide 
  • عنوانی اول شخص و اکشن که در دنیای فانتزی تاریکی میگذرد
  • در E3 2013 اولین تریلر بازی پخش شد و شمایلی از شیاطین بازی را به نمایش گذاشت
  • آنطور که در اسکرین شاتهای بازی معلوم است، Techland محدودیتی برای خشونت خود قائل نشده و بازی خشنی در راه است
  • هنوز معلوم نیست که کی و برای چه پلتفرمی منتشر میشود اما کمپانی بازی را به صورت فیزیکی و دیجیتالی عرضه خواهد کرد

خیلی راحت میتوان ردپاهای Dead Island را در Hellraid دید و گفت ” اهه! اینکه همون بازیه ولی تو دنیای فانتزی!” و حق هم دارید، شباهتها زیاد است و شاید خود تکلند ( فارسی نوشتن اسم این شرکت را ببخشید اما راحتتر است!). راستش همه چیز از یک ماد برای بخش اسلحه های Dead Island شروع شد. مادی که هنوز گفته نشده کار چه کسی بوده اما سلاح های فانتزی و مقداری از فوت و فنهای جادوگری را به جزیره ی پر از زامبی اضافه میکرده. همین دلیلی میشود که کمپانی لهستانی ما، جرقه ای در ذهنش شکل بگیرد و به فکر ساخت یک بازی این چنینی شود و این شد که Hellraid به یک عنوان Standalone تبدیل میشود و (احتمال زیاد) برای دو نسل هفت و هشت عرضه شود.

tumblr mny5u4guv21qzwtdlo4 500

Hellraid ـی که در ماه آپریل رونمایی شد، قرار است در دنیای فانتزی خودش، مبارزات وحشیانه ی مدل Dead Island  را بر اساس ارتقای تراز به رخ مخاطبش بکشد. این بازی پر است از سیاهچال ها و مقبره هایی که با موجوداتی اهریمنی مواظبت شده و انتظار شما را میکشند.

در حالیک ه عنوان قبلی این استدیو، یک بی-موویِ و پارودی به حساب می آمد که اساسش را از فیلمهای جورج رومرو و البته سینمای زامبی های ایتالیا قرض گرفته بود، Hellraid در دنیای فانتزی به سر میبرد که مرکز آن تاریکی است، تاریکی و سیاهی در قلب دنیا (های) بازی جای گرفته است و اساس این بازی بر قوانین زیر-ژانر dungeon crawler استوار است.

Diablo، Hexen  وHeretic نامهایی هستند که میتوان در مصاحبه های آقای  Marcin Kruczkiewicz، تهیه کننده ی Hellraid بیرون کشید. خیلی خوب است که این تیم از قبل با این فضاهای تاریک آشنا بوده اند چون اینطور که تهیه کننده ی بازی میگوید، چنین عناوین آشنایی برای دینای فانتزی، همه به این خاطر وارد پروژه شده است تا ادای احترامی باشد به آموخته های قبلی اعضای تیم و این میتواند خیلی خوب باشد چون وقتی همه با قوانین ژانر اینقدرخوب آشنا باشند، میتوان منتظر محصول اتمسفریکی بود که با قوائد و قوانین ژانر بازی کند و از آنها فراتر هم برود.

Kruczkiewicz  میگوید :

آنها [بازیهای فانتزی] چیزهایی بودند که بسیاری از اعضای تیم سازنده ی ما  را به گیمر تبدیل کردند و ما تلاش داریم تا آن تجارب منحصر بفرد را دوباره سازی کنیم و آن لذتی که آن زمان به ما دادند را، اما در فرمی مدرن که از چیزهایی مثل بخش آنلاین استفاده میکند، چیزی که بازیهای آن روزگار نداشتند.

tumblr mny5u4guv21qzwtdlo3 1280

بر اساس آنچه گفته شده، در بخش آنلاین Hellraid تا سقف ۴ پلیر میتوانند در یک نقشه/زمین حضور داشته باشند و به خالی کردن صندوق ها و پاک کردن جسدها و … بپردازد و البته مسابقات دیگری هم در این بخش در نظر گرفته شده است. مثلا ماموریتهای که با زمان در ارتباطند و برخی از آناه هم کشتن هیولاهای سیاهچال ها در تعداد بسیار بالاست.

درست مثل دیگر بازیهای نقش آفرینی این دوره و زمانه، Hellraid هم از یک سیستم گیم مستر استفاده میکند که هربار، آبجکت ها و دشمنان را در مسیر مختلفی میچیند. هر بار که واردذ یک سیاهچال شوید، با دشمنانی در مناطق مختلف مواجه خواهید شد. آزادید که هر مرحله ای را که قبلا رفته اید دوباره بروید و مطمئنا با این سیستم، هربار تجربه ای متفاوت برایتان رقم میخورد. این همچنین میتواند هتان کمک که سطح تان را در بازی بالاتر ببرید و حتی به دوستان لول پایین خود کمک کنید.

Kruczkiewicz  توضیح داده است که چگونه بوسیله ی سیستم گیم مستر، ارزش امتحان دوباره ی مقبره ها و سیاهچال ها بالا میرود:

گیم مستر این امکان را بوجود می آورد که بازیکنی که قبلا وارد یک مقبره شده با دوباره رفتن به همان مقبره بتواند سطح لول خود را بالا ببرد، ماموریتهای فرعی را به اتمام برساند و یا همان مراحل را به صورت چند نفره بازی کند

ممکن است سیستم گیم مستر بتواند دشمنان را هر بار در جای مختلف بچیند و بتواند جای اشیا را هربا در بازی عوض کند اما آیا تا بی نهایت میتواند این کار را انجام دهد یا محدودیت هم دارد؟ سازندگان بازی که میگویند با این کار، قابلیت دوباره بازی کردن مراحل به ۱۰۰% میرسد و میتوان به اندازه ی بی نهایت هر مرحله را بازی کرد و هربار با سیستم جدیدی از دشمن مواجه شد. انطور که به گوش میرسد، قابلیت گیم مستر با جدیت در حال پیگیری است تا هربار در هر استیج جدید، بتواند سیستم متفاوتی بچیند و حتی تا جایی پیش برود که بتواند چالش های اتفاقی را در مسیر پلیر قرار دهد، اما سازندگان بازی مطمئن نیستند که بتوانند این سیستم را به طور تمام و کمال در دنیای نهایی Hellraid  پیاده کنند.

tumblr mnkxdqdkik1qzwtdlo4 1280

درست مثل هر بازی نقش آفرینی خوب دیگری، بخس ارتقای تذاز و انتخاب کلاس شخصیتها، مهارتهای منحصر بفردی را در اختیار بازیکن قرار میدهد که در طول بازی میتوان آنهارا اررتقا بخشید. اگر با پایه ی این سبک آشنا باشد، باید بدانید که کلاش شخضیتهای چنین بازیهای به چند بخش تقسیم میشود. اولین و پر طرفدار ترینشان کلاس جنگجوست که مهارتش در استفاده از ضربات دست و شمشیر است، کلاس بعدی جادوگر است که میتواند سحر و جادو کند و مسلما میتواند از فاصله هم با دشمن نبرد کند، کلاس دیگر Rogue است که تماما محافظ پولادین حمایتش میکند و ضربات سنگینی را با خود همراه دارد.

با این حال، این کاراکترها پس از هر مرحله قابلیت ارتقای تراز پیدا میکنند و جالب اینجاست که پس از تکمیل مرحله میتوانید در استیجی که گیم مستر ساخته آزاد باشید. این مکانیک، اطمینان میدهد که هیچ مرحله ای شبیه هم نخواهد بود و این قابلیت بازی را به اندازه ی Left4Dead معروف Valve لذت بخش خواهد کرد( البته به شرطی که واقعا همینطور باشد)

935061 554437514617750 1541727821 n

کانسپتهای اولیه ی یکی از دشمنان بازی به نام Bloodhunter

Kruczkiewicz در مصاحبه ای گفته بود :

بخش ارتقای کلاس Hellraid مثل Deadisland ناقص نخواهد بود و ما میخواهیم به پلیرمان امکانات بیشتری بدهیم. هر کدام از چهار کلاس داخل بازی، درخت ارتقای منحصر بفرد خودشان را دارند و مهارتهای طراحی شده هم و چیزهایی است که به درد میخورد و میتوان در طول بازی از آنها استفاه کرد.

طبق گفته های اقای تهیه کنند، تمامی حرکات بازیکن( البته مثبتهایشان) در بازی با امتیاز گرفتن جواب داده خواهد شد. با کشتن هیولاها میتوان XP دریافت کرد و آناه را در راه ارتقای تراز خرج کرد.

برای ما که هنوز خیلی مانده تا Hellraid را تجربه کنیم. استدیو هنوز تصمیم نهایی خودش ر نگرفته که بازی را بصورت فیزیکی( در خرده فروشی ها) یا دیجیتالی( در فضای مجازی) عرضه کند اما تهیه کننده گفته که به هردو صورت منتشر خواهد شد. این تیم هنوز تصمیمی برای ساختن بازی برای نسل بعد ندارد و پلتفرمهای کنونی بازی هم معلوم نیستند.

اما من، وقتی به Hellraid نگاه میکنم، اسکاریمی در لباس دد آیلند نمیبینم؛ عوضش یک فانتزی تاریک سه بعدی را میبینم که با نگاهی به بازیهای فانتزی زمان کودکیمان ساخته میشود( واقعا من با کلاس های بازی یاد Golden Axe سگا و البته Witchhaven فتادم) که احتمال قریب به یقین پر است از مبارزات خونین و خشونت بار و سکه های براقی که به درد ترازمان میخورد. بخش آنلاینش هم هست که اگر مثل بازیهای قبلی تکلند باشد نور علی نور میشود. واقعا وقتی خون و خشونت و هیولا هست، داستان چه اهمیتی دارد؟

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا
جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جهنم درٌه | اولین نگاه به Hellraid - گیمفا