پشتیبانی مدیا مولکول از Dreams در سپتامبر به پایان خواهد رسید
مدیا مولکول (Media Molecule) پس از ۱ سپتامبر دیگر آپدیتی را برای بازی Dreams منتشر نخواهد کرد. البته بازیکنان همچنان قادر به خلق، بازی و اشتراک محتوا خواهند بود.
ابزار خلق عظیم مدیا مولکول یعنی Dreams شاید به اندازه سایر انحصاریهای پلی استیشن مثل God of War و Ghost of Tsushima موفقیت جریان اصلی و بزرگی را تجربه نکرده باشد، اما علی رغم یک بازی خاصپسند بودن، Dreams توسط جامعه طرفداران خود مورد عشق و علاقهی زیادی از زمان عرضه قرار گرفته است. با این حال به نظر میرسد که این بازی به پایان عمر خود نزدیک شده است.
مدیا مولکول به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از بازی Dreams را در جریان سال جاری، ۱ سپتامبر به صورت دقیقتر، به پایان خواهد رساند. این یعنی Dreams پس از حدود سه و نیم سال از زمان عرضه به کار خود به پایان خواهد داد. استودیوی مدیا مولکول قصد دارد تا روی پروژه جدیدی تمرکز کند و به همین سبب تمام منابع خود را وقف این پروژه خواهد کرد.
این دقیقا به چه معنا برای بازی Dreams خواهد بود؟ از الان تا ۱ سپتامبر شاهد انتشار چند آپدیت برای این بازی خواهیم بود، اما پس از آن مدیا مولکول دیگر محتوای جدیدی را برای آن عرضه نخواهد کرد. خود بازی اما همچنان آنلاین باقی خواهد ماند و بازیکنان قادر به خلق محتوا و اشتراک آنها و همچنین تجربه محتوای خلق شده توسط سایر بازیکنان خواهند بود. مدیا مولکول در این باره گفت:
ما به Dreams افتخار میکنیم و قدردان شما و جامعهای که از آن استقبال کرده هستیم. ما همیشه خواستار گسترش تجربه Dreams و ساخت محتوای بیشتر روی پایه و اساس آن بودهایم. به هنگام بررسی برنامههای خود متوجه شدیم که قادر به حفظ یک مسیر مشخص نیستیم. ما این تصمیم را گرفتهایم که استراتژی محصولات استودیو را تغییر دهیم. این قطعا برای بسیاری درون و خارج از مدیا مولکول ناامیدکننده است. با این حال ما به شدت در مورد آینده هیجانزده هستیم.
بازی Dreams در حال حاضر برای پلی استیشن ۴ در دسترس است. مدیا مولکول اطلاعاتی را در مورد پروژه بعدی خود به اشتراک نگذاشته، اما تایید کرده که این بازی ارتباطی به آیپی Dreams نخواهد داشت.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
فقط میتونم افسوس بخورم
این بازی اگه تبلیغات مناسبی براش میشد،میتونست یم جامعه کاربری بسیار بسیار بزرگ داشته باشه
خود بازی هم واقعا شاهکار هست ولی این نتیجه مناسب ۷ سال تلاش مدیا مولکول واقعا نبود
امیدوارم این عدم پشتیبانی باعث بشه روی بازی های جدید علی الخصوص لیتل بیگ پلنت ۴ متمرکز بشن
اگه لیتل بیگ پلنتو نده به سومو دیجیتال😒
ما گفتیم حالا نسخه نسل نهمی هم براش میخوان بدن ولی هیچی ،
رو سرویس هم که نزاشتن !!
تاثیرات مدیریت فاجعه بار جیم رایان داره کم کم مشخص میشه
مدیریت فاجعه بار یعنی رفتن سراغ ip جدید😂
یاد مدیریت فاجعه بار فیل اسپنسر سر استارفیلد افتادم 😂
😲😲
سر استارفیلد؟!
توهم زدی؟!
از کامنت broadsmoke فهمیدیم هر کی بره سراغ ip جدید پس نشانه مدیریت بده 😂
واقعا یکی از شاهکارترین های پلی استیشن، فقط حیف که خوب دیده نشد.
😂😂😂
سونی سلطان پشتیبانی از خلاقیت 🤣
عجیبه
این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یه بازی خفن مثل Roblox یا Minecraft رو داشت حیف که قربانی سیاست های غلط سونی شد
بزرگ ترین اشتباه ریلیز نکردن این عنوان روی PC بود. دریمز حتی زودتر از GoW و Spiderman باید پورت میشد. فکر کنین چه چیزایی میتونستن خلق کنن…
اصلا موتور بازی سازیه خودش
یادش بخیر سونی میگفت ۱۰ سال میخواد از بازی پشتیبانی کنه
لینک بده سونی گفته ۱۰ سال از این بازی پشتیبانی میکنه
https://www.psu.com/news/playstation-boss-says-dreams-has-a-10-year-vision/
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/euogt0/sonys_shuhei_yoshida_describes_dreams_as_a_ten/
https://metro.co.uk/2019/09/19/sony-talks-10-year-long-term-plans-for-ps4-exclusive-dreams-10773618/
https://www.pushsquare.com/news/2019/09/sony_has_a_10_year_vision_for_dreams_one_of_shuhei_yoshidas_favourite_projects_ever
اوکی
عنوانی با پتانسیل بسیار بالا که به گاج رفت. این عنوان باید مولتی پلتفرم می بود و برای کنسول های نسل ۹ هم عرضه می شد
ماینکرفت کیلر با ۰ بازیکن 😂😂😂
پلیراشم شمردی؟
نه با ۱۲۰ میلیون پلیر دیگه پشتیبانی نمیکنن😂
یکی از اشتباهات بزرگ سونی در نسل هشتم در مورد این بازی مارکتینگ ضعیف، پشتیبانی کم و از همه مهمتر عرضه نکردن اون برای PC بود واقعا نمیدونم چرا رو PC ندادش با موس و کیبورد بازی ساختن در این عنوان میتونست خیلی لذت بخش باشه واقعا حقش نبود اینطوری بشه خبر ناراحت کننده ای بود، استودیو مدیا مولکول (Media Molecule) نمونه بارز یک استودیو به شدت خلاقه که همیشه در حق بازی هایی که میسازه کم لطفی میشه یکی دیگه از اشتباهات سونی این بود که نسخه سوم فرانچایز لیتل بیگ پلنت (LittleBigPlanet) که این استودیو خلقش کرده بود رو داد به استودیو سومو دیجیتال (Sumo Digital) که باعث شد این بازی متوسط عمل کنه دلیل اینکارش رو هیچوقت نفهمیدم، نمیدونم چرا سونی قدر همچین استودیویی رو نمیدونه لیاقت این استودیو بیشتر از این حرفاس
این بازی اگه روی حداقل پی سی می اومد کامیونیتیش منفجر میشد اینقدر بازی میساختن