۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند

آرش بوالحسنی
۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

همان‌طور که در سال‌های اخیر به دفعات مشاهده کرده‌ایم، تعیین زمان یک بازی ویدیویی برای توسعه‌دهندگان کار آسانی نیست. یک بازی که بیش از حد کوتاه است قطعا برای بازیکنان ایده‌آل نخواهد بود. با توجه به قیمتی که برای یک بازی ویدیویی می‌پردازید، انتظار می‌رود حداقل برای مدت معقولی سرگرم شوید. وقتی یک بازی خیلی زود به پایان می‌رسد این احساس به وجود می‌آید که اثر مذکور به تمام پتانسیل خود نرسیده و نتوانسته تمام ایده‌های خود را اجرایی کند. در طرف مقابل یک بازی بیش از حد طولانی هم مطلوب نیست. حتی اگر یک بازی مکانیک‌های هسته‌ای خوب یا داستانی درگیرکننده داشته باشد، باز هم می‌توان آن را بیش از حد کش داد.

ما در طول سال‌ها مثال‌های متعددی از عناوینی را داشتیم که یکی از این دو اشتباه را مرتکب شده‌اند. در این مقاله هم قصد داریم تا در همین مورد صحبت کنیم. ۵ بازی ویدیویی که باید دیرتر تمام می‌شدند و پنج بازی ویدیویی که بیش از حد طولانی بوده‌اند. بگذارید با اولی شروع کنیم.

۵ بازی ویدیویی که باید طولانی‌تر می‌بودند

Resident Evil 3

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

معمولا نمی‌خواهیم که یک بازی وحشت بقاء خیلی طولانی باشد. معمولا ۱۰ الی ۱۲ ساعت بهترین مدت زمان برای یک بازی در این ژانر است. این یعنی بازی‌های وحشت بقا معمولا نسبت به بقیه ژانرها کوتاه‌تر هستند. با این حال، حتی در ژانری که بازیکنان انتظار مدت زمان کوتاه‌تری را دارند هم برخی بازی‌ها بیش از حد زود به پایان می‌رسند. ریمیک Resident Evil 3 بدون شک یکی از این بازی‌ها است. احتمالا حذف برخی از بخش‌های محبوب بازی اصلی یکی از دلایل کوتاهی بیش از حد این بازسازی باشد. در هر صورت پس از ۵-۶ ساعت، شما این بازی را به پایان می‌رسانید و این احتمال وجود دارد که احساس رضایت نداشته باشید. خصوصا با توجه به این که Resident Evil 2 Remake به نقطه عطفی برای سری تبدیل شده بود.

The Callisto Protocol

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

بازی The Callisto Protocol به چندین روش طرفداران را ناامید کرد؛ از کمبود وحشت‌های واقعی گرفته تا تمرکز بیش از حد روی مبارزات تن به تن و کنترل‌های معمولا بد قواره و دشوار. یک زمینه دیگر که این بازی در آن شکست خورده مدت زمان لازم برای تکمیل کردن آن است. اثر وحشت بقای Striking Distance Studios به آسانی در ۸ الی ۱۰ ساعت به پایان می‌رسد. این رقم بدی خصوصا برای یک بازی وحشت بقا نیست. مشکل اصلی ما با The Callisto Protocol در این زمینه این است که با یک بازی به شدت خطی طرف هستیم. این یعنی خیلی نمی‌توان روی محتوای جانبی یا گشت و گذار بیشتر حساب باز کرد. وقتی بازی را به پایان می‌رسانید، این احساس وجود دارد که The Callisto Protocol حتی به پتانسیل خود نزدیک هم نشده است.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

حتی اگر روی داستان اصلی تمرکز کنید، به پایان رساندن Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain نیازمند ۴۵ الی ۵۰ ساعت است. پس اگر صرفا روی اعداد مانور دهیم، Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain نیاز به زمان بیشتر ندارد. مشکل اصلی میزان محتوای موجود در این بازی نیست، بلکه طبیعت این محتویات است. بخش عمده‌ای از محتوای نیمه دوم بازی در واقع ریمیکس و بازیافت محتوای نیمه اول است. در حال حاضر می‌دانیم که کوجیما در طول توسعه بازی مجبور به حذف بسیاری از محتوا و ایده‌های خود برای این بازی شده. نتیجه نهایی یک اثر شگفت‌‎انگیز در نیمه اول با مکانیک‌های مخفی‌کاری بی‌نظیر است که در نیمه دوم از نفس می‌افتد و کمی ناامیدکننده به پایان می‌رسد.

Gears of War 4

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

روی کاغذ به نظر نمی‌رسد که مدت زمان بازی Gears of War 4 مشکلی داشته باشد. این بازی بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت گیم‌پی دارد که تقریبا مشابه با نسخه‌های قبلی این سری است. با این حال، مثل بسیاری از بازی‌های این فهرست، Gears of War 4 هم از زمان خود استفاده درستی نمی‌کند. بخش داستانی Gears of War 4 ابدا بد نیست، اما تا جذاب شدن داستان بازی کمی زمان می‌برد و از سوی دیگر، خیلی ناگهانی به پایان می‌رسد. وقتی با تیتراژ پایانی مواجه می‌شوید، این حس وجود ندارد که به پایان طبیعی داستان رسیده‌ایم. حتی کلیف‌هنگر خواندن این پایان هم درست نیست، چرا که این احساس وجود دارد که یک نفر به صورت ناگهانی تصمیم گرفته تا روایت داستان را متوقف کند.

Deus Ex: Mankind Divided

بازی Deus Ex: Mankind Divided یک مثال عالی برای عنوانی مدرن است که درست به هنگام اوج گرفتن به پایان می‌رسد. ۱۵ الی ۲۰ ساعت زمان کوتاهی برای یک نقش‌آفرینی است و به پایان رسیدن بدون مقدمه Deus Ex: Mankind Divided هم به این مسئله کمکی نمی‌کند. در واقع پایان این بازی بیشتر مثل پایان یک پرده دوم است تا پایانی کامل. البته در حال حاضر می‌دانیم که مشکلات متعددی در پشت صحنه و به هنگام توسعه این بازی وجود داشتند. با این حال، در نهایت حقیقت این است که بسیاری از پایان بازی رضایت‌مند نبودند. امیدواریم که روزی بتوانیم پایان این داستان را ببینیم.

پنج بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر می‌بودند

Middle-Earth: Shadow of War

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

اپیدمی بازی‌های جهان بازِ بیش از حد شلوغ و متورم، در سال‌های اخیر گریبان بازی‌های ویدیویی را گرفته و Shadow of War هم یکی از پیشگامان این مشکل است. ریشه‌های این مشکل متاسفانه در پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی و تلاش‌های دائم آن برای هل دادن بازیکنان به سمت خرج کردن پول بیشتر است. در صورتی که به خرج کردن پول علاقه نداشتید، باید ساعت‌ها را صرف انجام کارهای خسته‌کننده و تکراری در جهان باز بازی می‌کردید. Shadow of War می‌توانست با کاهش ۲۰ ساعت از مدت زمان کلی خود تبدیل به دنباله‌ای شایسته برای بازی اول شود. در حال حاضر با بازی سرگرم‌کننده‌ای طرف هستیم که نمی‌داند در چه زمانی باید به پایان برساند.

Ghost Recon Breakpoint

بازی‌های Ubisoft در حال حاضر نماد عناوین جهان باز بیش از حد شلوغ هستند. ما می‌توانیم بازی‌های متعددی از این شرکت را این فهرست استفاده کنیم، اما تصمیم نهایی ما Ghost Recon Breakpoint است. چرا؟ خب دلایل متعددی برای این تصمیم وجود دارند؛ جهان بازی بیش از حد بزرگ و خالی از تنوع است، فعالیت‌های جانبی تکراری و فرمول‌زده هستند و طراحی ماموریت‌ها حتی در داستان اصلی هم چندان تحسین‌برانگیز نیست. مسئله‌ای که این مشکلات را تشدید می‌کنند هم بد بودن ساختاری Ghost Recon Breakpoint است. Ghost Recon Breakpoint تلاش می‌کند تا به صورت هم‌زمان Ghost Recon و The Division باشد و در انجام هیچ یک موفق نیست. این حقیقت که باید مشکلات را به مدت ده‌ها ساعت تحمل کنید هم همه چیز را بدتر می‌کند.

Death Stranding

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

بازی Death Stranding اثری است که یا عاشق آن می‌شوید یا اصلا با آن ارتباط برقرار نخواهید کرد. هیچ میانه‌ای در رابطه با این بازی وجود ندارد. این اثر عجیب و غریب است و به این مسئله افتخار می‌کند. اگر از این بازی خوشتان بیاید و ایده‌های آن را جذاب ببینید، پس احتمالا از تک‌تک لحظات آن لذت خواهید برد؛ در غیر این صورت، با یک عنوان جهان باز طولانی و خسته‌کننده روبه‌رو خواهید شد. المانی آرامش‌بخش در مکانیک‌های گیم‌پلی Death Stranding و جنبه چندنفره آن وجود دارد، اما برای بسیاری این المان به تنهایی کافی نیست. از آن جایی که این بازی حداقل ۳۰ ساعت زمان می‌طلبد، شکی وجود ندارد که بسیاری در میانه‌ راه، از آن خسته خواهند شد.

Days Gone

احتمالا بسیاری به شما گفته‌اند که Days Gone حدودا پس از ده ساعت جذاب می‌شود و شروع به اوج گرفتن می‌کند. راستش را بخواهید این ادعا نادرست نیست و بازی پس از مدتی واقعا خودش را پیدا می‌کند و مکانیک‌ها و جهان آن به هم‌خوانی می‌رسند. با این حال، همه حوصله ۱۰ ساعت صبر کردن برای رسیدن به یک بازی خوب را ندارند. Days Gone اثری بزرگ و گسترده با محتوای زیاد است. بسیاری از چیزهایی که برای ارائه دارد هم با کیفیت هستند، اما این محتوای خوب توسط طراحی و ساختار بعضا ضعیف ضربه دیده است. استودیوی Bend سونی می‌توانست با ساخت اثری متمرکزتر و با ریتم بهتر Days Gone را به پتانسیل کاملش برساند و آن را به اثر محبوب‌تری تبدیل کند.

Red Dead Redemption 2

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

Red Dead Redemption 2 بدون شک جاه‌طلبانه‌ترین ساخته Rockstar تا به امروز است. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ ساعت را در جهان زیبا و به شدت پر جزئیات این بازی صرف کنید. میزان، کیفیت و تنوع محتوای موجود در گوشه و کنار این بازی آن قدر زیاد است که شما دائما سرگرم خواهید ماند. اما اگر صرفا به دنبال داستان اصلی باشید، Red Dead Redemption 2 می‌تواند کمی بیش از حد کش پیدا کند. از بخش آغازین طولانی گرفته تا فصل Guarma و بخش پایانی غافلگیرکننده‌ی بازی، قسمت‌های متعددی در این داستان حماسی هستند که می‌توانند کمی کوتاه‌تر باشند. اشتباه نکنید، این بازی هم‌چنان یک اثر فوق‌العاده است. با این حال، هر بازی ایراداتی دارد و کمی طولانی بودن جزو معدود ایرادات Red Dead Redemption 2 است.

The great dictatorAMIR 007VICدکتر گیمnobodyRepatriateMincraftمحمد حسین کریمیPlay for everEldenringerهالک ایرانیWalleR MaNBAXY bachsHamedaref44A SlashAli_pxBabayagajokerKratosmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -
۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای بوالحسنی.
    این که چرا یک اثر بیش از حد کوتاه یا طولانی است چیزی است که تماماً به مغزهای متفکر پشت یک اثر بستگی دارد اما برخی از آثار ناقص هستند (در مقام مقایسه حتی با خودشان) که در لیست بالا از برخی از ایشان نام برده شده است.
    نور یا روشنایی یا به صورت دقیق‌تر Light در بازی‌های ویدیویی.
    معمولاً این وظیفه (نورپردازی) در بازی‌های ویدیویی بر عهده Graphic Designer می‌باشد. کسی که با Light کار می‌کند باید آشنایی کافی با انواع نورها و منابع آن‌ها و طیف رنگ‌ها و در نهایت رفتار هر یک از آن‌ها داشته باشد.
    در ابتدا بایستی عنوان کرد این مرحله (نورپردازی یا Lighting) آخرین گام‌ها در توسعه یک اثر می‌باشد.
    شما قبل از نورپردازی:
    ۱ – سیستم مبارزات را طراحی کرده‌اید
    ۲ – Layout را آماده کرده‌اید (قبلاً آموخته‌اید که Layout چیست)
    ۳ – Blockout را آماده و تست کرده‌اید (قبلاً آموخته‌اید که Blockout چیست)
    ۴ – اگر کار شما نیاز به Scripting داشته، آن را به اتمام رسانده‌اید (به معنای استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی)
    پس دقت داشته باشید که نورپردازی به نوعی یکی از آخرین گام‌ها برای خلق یک اثر می‌باشد.
    مقوله نورپردازی مبحثی پیچیده و البته گسترده می‌باشد اما کافی است تا شما بدانید Lighting به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود و تمامی نورها در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند:
    ۱ – نور ایستا یا Static Light
    ۲ – نور پویا یا Dynamic Light

    nobodyNimaMalenia Blade of Miquellaکاربر شماره 85هالک ایرانیمعین سلیمانیTin TinFernandoAdaUnknownmore
    • Peyman گفت:

      جناب آقای چمنی بزرگوار خسته نباشید سوالی داشتم بنده دارم اموزش مقدماتی موتور یونیتی و کد نویسی سی شارپ هم داره تو اموزش دارم میبینم دورشو ۳dmax شاخه ای داره برای بازی سازی چون معماری انیمیشن داره کدوم قسمتش مربوط به گرافیک نور دوربین منخصر به گیم یا کلی هست ؟ممنون ببخشید مزاحم شدم

  • tintin گفت:

    Shadow of war منو سرویس کرد
    انگار در یک مسیر بی انتها قرار گرفته بودم
    آخر هم بازی رها کردم رفتم از یوتیوب پایان بندیشو دیدم
    به معنای واقعی کلمه خسته کننده شده بود

    RondaBabayagaKratosAli 0zadeDaniyal Bleszinski77Amir abdoliHaj_HosseinmeysambMincraftmore
    • Reza ss گفت:

      نقطه مقابلش بازی the order 1886 بود ب قدری کوتاه بود
      ک گیمر یه لحظه فک می‌کنه دیسک دوم بازی ت قاب بازی نیست
      با تمام احترام ب آقای ابوالحسنی این بازی مهم ترین کاندید بود
      ک ت لیست نیست
      واقعا حیفم میاد ایپی به این خوبیو سونی به حال خودش رها کرده کاش گروه دوم سانتی مونیکا ساخت ادامه این بازی به عهده میگرفت …..
      واقعا سونی به استودیو سازنده این بازی ready at down بی مهری کرد ک جالبه سازنده دوتا از بهترین گاد آف او بود..‌.
      Gow:chains of Olympus و Gow: ghost of Sparta…..
      سونی خیلی از فرانچایز مهم خودشو ول کرده مثل
      Kill zone
      Resistance
      Sly Cooper
      Twisted metal
      Little big planet
      Infamous
      ……….
      کاش…….

      MincraftDr.GamerRondaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)jokerKratosAli 0zade77Amir abdoliRezamore
      • Tom گفت:

        من عاشق اوردم
        فضا سازی و سینماتیکش حرف نداره
        اصلا داستانش عالی بود
        کاش قسمت ۲ش رو بسازن
        ولی احتمالا ارزش اون خرجی که سونی سرش کردو نداشته که سونی دیگه به ردی ات داون چیزی نداد بسازه
        وگرنه میخریدش
        دیزگان کاش قسمت ۲ داشته باشه
        ولی بیشتر اون بازیا که گفتی الان استودیوشون داره روی یه بازی خفن تر کار میکنه
        مثلا اینفمس تموم شد گوست اف سوشیما جاش اومد
        لیتل بیگ پلنت تموم شد دریمز و ترا وی ( شاهکار) اومد
        کیلزون تموم شد هورایزن اومد( البته دوست دارم کیلزون برگرده. هیچ شوتری نمیتونه سنگینی و کاورگیری و هوش مصنوعی دشمنای کیلزونو اجرا کنه )

        NimaMincraftDr.Gamer
      • tintin گفت:

        آره اون بازی هم خیلی خاص و جالب بود
        کوتاه بود واقعا
        چه گرافیگی داشت
        ولی خیلی ازش استقبال نشد

        MincraftDr.Gamer
      • god of war گفت:

        یک نکته ایی که باید بگم اینه که اون گاد اف وار ها زیر نظر سانتا مونیکا ساخته شده بود
        حتی اوردر هم توسط تیم سانتا پشتیبانی می شد و اگه دقت کنی ارم سانتا مونیکا هم روی تریلر ها هم روی دیسک بازی هستش
        ready at down با اینکه یکی از بهترین گیم های عمرم یعنی گوست اف اسپارتا رو ساخته ولی به نظرم همش به خاطر پشتیبانی سانتا مونیکا بوده وگرنه استودیو خوب اگه مستقل هم باشه باز هم کارشو می کنه
        ولی بعد از قطع همکاری چی کار کردن؟
        ولی در مورد ای پی ها موافق هستم مخصوصا اینفیمس که تجربه بی نظیری‌بود
        جای یک شوتر مثل کیلزون هم احساس می شه هر چند دلم نمی‌خواد هورایزون فرویدن وست هیچ وقت وجود نداشته باشه

        SepehrAli 0zadeReza ss
        • Reza ss گفت:

          اگه توجه کنی گفتم بی مهری سونی……..
          یه پدر پسرشو ول نمی کنه
          نباید با یه اشتباه کل ارتباط شو با استدیو قطع میکرد………
          به خودی خود ۱۸۸۶ اصلا بازی بدی نبود ک هیچ
          راحت می‌تونست با شماره دوم به یه بازی عالی تبدیل شده با پشتیبانی Santa Monica البته
          یه جورایی میشد شعبه دوم سانتا…….
          جالبه برات بگم دقیقا همین کارو با کارگردان days gone کرد چون صرفاً متا مورد نظر کسب نکرد( نقص فنی داشت) ولی از لحاظ تجاری کاملا بازی موفقی بود …….
          جالبه حتی بهbend studio اجازه ساختن شماره دوم days gone هم نداد و استدیو مجبور شد خیلی از ایده های شماره دوم days gone واسه ایپی معرفی نشدش استفاده کنه

          NimaHamedgod of war
          • god of war گفت:

            اره دیزگان واقعا دلم رو شکست لعنتی پایانش خیلی خوب بود و پتانسیل نسخه دوم عجیب بالا بود
            ولی در مورد قطع همکاری ready at down نمی تونم بگم ناراحت شدم
            یعنی قطع پشتیبانی سانتا باعث شد وقت بیشتری برای گاد اف وار داشته باشه و به نظرم تصمیم سونی درست بود
            سانتا خیلی با استعداد تر و بزرگ تر از اینه که وقتشو برای پشتیبانی این استودیو ها بزاره و باز هم می گم خوب بودن اوردر بیشتر به خاطر سانتا مونیکا بود نه ready at down

            NimaReza ss
      • A,,sh گفت:

        The order خیلی پتانسیل داشت باید نسخه دومشو سونی میساخت

      • Reza گفت:

        بین ایپی هایی ک گفتی من اسلای کوپرو خیلی دوست داشتم ، بنظرم تنها پلتفورمینگ سونی بود که پتانسیلشو داشت نماد سونی بشه و جای کرشو بگیره ، واقعا نمیدونم چرا ولش کردن ، اگه اسلای کوپر جدید بسازن ، من یکی تحمل نمیکنم پلی استیشن نخرم😅
        تویستد متالم میتونست یکه تاز سبک خودش باشه

      • Peyman گفت:

        Syphon filter چرا نمیگی رو پلی استیشن وان زمان ما بهتربن بود من صد ها بار تمومش کردم اوردر ۱۸۸۶ کلی پتانسیل از دست رفته داشت واقعا حیف هزار حیف از این بازی گیم پلی جذابش داستان پایان بندی من موندم اصلا تموم شد انقدر کوتاه و یه بازی دیگه هم واقعاً بی مهری کرد سونی در حقش ریسینگ خوش ساخت گرافیک بود که ادامه داشت همه رو درو میکرد drive club اگر اشتباه ننوشته باشم گرافیک بازی سال ۲۰۱۴ بارون روی زمین قطرات باران رو شیشه گرافیک بی نظیر البته نظر شخصی منه این اسامی

  • بعضی وقت‌ها طولانی بودن یه فیلم یا بازی با منطق خودش جور درمیاد و نمیشه از بیرون بهش ایراد گرفت. مثلاً Persona و Danganronpa و Torment به این طولانی بودن نیاز دارن تا بتونن پایان‌هاشون رو جابندازن. مثل تجربه‌کسب‌کردن می‌مونه، شما وقتی خودت کلی زحمت بکشی، کلی زمین بخوری و ازش درس بگیری، اون موقع هست که اون تجربه برات باارزشه ولی اگه همون رو شخص دیگه‌ای تجربه کرده باشه و برات تعریف کنه، اصلاً اون طور که باید متوجهش نمیشی.

    Nimaپیشنرو77Atomic Soldierجول دوست داشتنیAMIR WAZOWSKILove GameSaladin_The_Wisetintin
  • برای من
    با اینکه dishonored 1 بازی فوق العاده ای بود
    ولی بنظرم یکم طولانی تر از چیزی بود ک باید باشه
    و گیم پلی (با اینکه خیلی لذت بخش بود ولی بازی خیلی اسون بود)
    کشش این میزان تایم گیم رو نداشت و اخرای بازی من دیگه خسته شده بودم ( البته شاید من زیاد توی محیط هر میشن میگشتم)

    RondaAmir :))Ali 0zade77Black SwordsmanDark FantasyGAMER 1995Souls fanArminMahyarMsmmore
  • OSM.o.s.m گفت:

    سن که کمه بازی طولانی برات تکراری میشه سن که میره بالا بازی طولانی برات حوصله سر برو خسته کننده امان از گذر عمر

    fbjgSepehrFernando. .jokerAli 0zade77mrdot2010Dark FantasyOrinmore
    • 30nabhl گفت:

      آخ آخ درد منه رسما
      من الان ۲۵ سالمه شاغل هم هستم هر گیمی نصب میکنم به یه بهانه ای خیلی وقتا حذف میکنم
      shadow of war – assassins creed unity syindicate oddyssey
      تا یه جایی بازی کردم بعد حوصلم نکشید
      خیلی بازیا رو هم یه روز بازی کردم حذفیدم
      mass effect andromeda- days gone – witcher 3 ….

      وقتی ۱۴ سال اینا داشتم اکککثر گیما رو بازی میکردم و منتظر تاریخ انتشارشون میموندم
      اون موقع هم بازیا بیشتر خطی بودن و اوپن ورلدشون انقدر طولانی نبود راحت بودن

      ویچر ۳ با اینکه داستان و فضاسازی و کاراکتراشو دوست دارم ولی ۲ بار نصب کردم هر سری با سبکش حال نکردم حذفیدم

      FernandoSepehrRondaS
  • big joke گفت:

    re3 remake و calisto به شدت کوتاه بودن و اصلا انتظاراتو نتونستن براورده بکنن ، مخصوصا کالیستو که روی هم نیم ساعتشم ترسناک نیست
    راستی پس این معرفی mk12 چی شد پس ؟

    NimaRonda. .77Atomic SoldierBlack SwordsmanSpider-ManMaster bladeAMIR WAZOWSKIامیر حسین
  • اونایی که ۳۰ ساعت زمان صرف پیاده روی تو بازی Death Stranding کردن هدفشون از زندگی چیه و ب چه امیدی زندگی میکنند ؟ 🗿

    nobodyRondaHamedFernando. .انسانAli 0zadeAbbasOverlordHitmanmore
  • BaBa Woss گفت:

    ردد و گیرز۴ رو ب شدت موافقم

    RondaFernando. .BabayagajokerHitmando metr ghad daramیکی که سیستم نداره:(Master bladeامیر حسین
  • Mahdi Sam گفت:

    متال گیر فانتوم‌پین جز مثال‌های استثنایی صنعت گیمه، هم محتواش کمه و باید بیشتر می‌بود، هم مدتش بیشتر از چیزیه که باید باشه، هم کلا بازی ناقص بود، احساس می‌کنم کونامی منتقدا رو چیزخور کرده که این نمره رو گرفته وگرنه بازی در بهترین حالت خودش هم از یه اثر خوب فراتر نمیره

    در ضمن بازی از بیس نباید اپن ورلد می‌شد، گاهی اوقات کل لول دیزاین رو به گند می‌کشید این موضوع

    RondaRaziel77HitmanAMIR WAZOWSKISkullSnake and kratos❤️Immortal SpartanReza ss
    • Reza ss گفت:

      فانتوم پین واسه نسل نو از گیمرا ساخته شده ک کاملا جوگیرن
      واسه اونی که متال ۱ متال ۲ متال ۳ /(بهترین) متال ۴ بازی کرده
      متال های واسه psp کنار کلا…..
      فانتوم پین یه شوخی کثیفه………..
      واقعا هنوز نمی‌فهمم منتقدا چطور یه بازی مثل far cry 2 رو میکوبن……ولی فانتوم پین تو اغوششون کشیدن….
      داستانی ک نصفه بود شخصیتی ک لال بود….. وای اون سکانس
      پشت وانتی ک ونوم اسنیک مثل یه آدم لال پیش skull face
      حرف نمی‌زد و به در دیوار نگاه میکرد هنوز حرصم میده…..

      Rondaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)77
      • Behrouz گفت:

        اسپویل داره این کامنت

        آخه شما از شبح بیگ باس انتظار داشتی؟ داستان همینه. همیشه که نباید بازی یه شکل باشه و شخصیت بیاد هی حرف بزنه. یعنی کوجیما ندونسته اومده همچین بازیو ساخته؟ من موندم که چطور این شاهکار رو اینجوری میکوبی شما!؟ نقد باشه منصفانه نه دیگه از ریشه بزنی. هر کسی هم که ۵ دوس داره شده از نظر شما جوگیره و تازه گیمر شده.

        • Reza ss گفت:

          حاوی اسپویل
          خب منم تمام حرفم همینه کسی ک با متال گیر بزرگ شده نباید بفمهمه ونوم اسنیک، بیگ باس قلابیه
          حداقل نه اونجا بازی در صورتیکه ونوم دادمیزنه بابا من نیستم…… اصلا ب درک این نکته
          حداقل قبول کن شخصیت بیگ باس این بازی به گند کشید ….قبول نداری شروع بازی در واقع اینترو
          بازی فانتوم پین میگم بزرگ ترین سرباز تاریخ خفن ترین شخصیت بازی اونطوری باید از خودش دفاع کنه مثل یه فرد پلشت……
          یا از اون بدتر دیالوگ داری با خودت حرف میزنی…. ک بیگ باس به ونوم گفت ….. اونم همون دقیقه اول بازی …..من که فهمیدم داستان چیه….. شمارو نمی‌دونم.

          • Behrouz گفت:

            هر کسی که از اول فهمیده دمش گرمه. اون نوع دفاع هم برای اینه که اون شخصیت فکر نکنه این حرفه ای هس یا بیگ باس. با هیپنوتیزم خاصی بهش قبولوندن که تو بیگ باسی. تهشم که خوده بیگ باس کیفرماید هم من بیگ باسم هم تو. ما نه حوگیریم نه تازگی به گیم علاقه مند شدیم. ذینم کوجیما ساخته میدونه چیکار کنه واسه متال.

      • انسان گفت:

        افت کوجیما . و بعد سقوطش با death stranding .

        nobodyHamedxbox.home
  • خسته نباشید دقیقا باهاتون موافقم بعصی بازی‌ها واقعا طولانی و خسته کننده میشن

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • MahyarMsm گفت:

    دث استرندینگ باید چند ساعت میبود؟ ۲۰ ساعت؟ بازم یه مشکلی هست. داستان اصلی بازی بیشتر توی اوایل و اواخر بازی روایت میشه و توی این مدت عالی هم روایت میشه. اما میانه بازی فوق العاده مضحکه، مگر اون وسط دو ساعت داستان روایت بشه بقیش فقط باربری و نوکری مردم رو میکنی! یعنی بازی ۳۰ ساعته ولی کلا ۵ یا ۷ ساعتش خوبه بقیش کولبری. این بازی مشکلش حتی به این چیزا خلاصه نمیشه خیلی بیشتر از ایناس مشکلات بازی.

    nobodyFernandoAMIR WAZOWSKIRondaSهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Black Swordsmangod of warmrdot2010Master blademore
  • LorD TaroT گفت:

    جای assassin’s creed odyssey با rd2 عوض باید بشه😁

    joker
  • داستان رد دد ردمپشن ۲ فوق العاده شاهکار بود ولی دوتا چپتر بود که به نظر شخصی من واقعا اضافه بودن یکی چپتر گوارما که اتفاقا خیلی کوتاهم هست و یکیشم اپیلوگ ۱ جان مارستون بدون شک بدترین ماموریتای کل بازی بودن اگر این دوتا چپتر حذف میشدن و بازی فقط روی همون محوریت اصلی خودش و توی داستان جان مارستون فقط روی انتقام ارتور تمرکز میکرد داستانش خیلی بهترم میشد

    Dr.Gamer
  • یه بازی هیجانی بود که یه شخصیت خانوم در یک جهان رنگی طور در حال انجام مسابقه هست و کلا خیلی هنری بود ..و بعدا برای اپ استور هم اومد
    اون بازی معنی واقعی کوتاه بودن رو رد کرده بود ..اونقدر هیجان داشت که نگو ولی یه دفعه تموم شد ..فک کنم کل بازی رو خیلی روی درجه سخت می زاشتی باز هم شک دارم بیشتر از ۵۰ دیقه یا ۱ ساعت وقت می برد
    جهانش هم کاملا خطی بود و فقط یه بار ارزش ادامه داشت

    nobody
  • saeedgreat گفت:

    من شکار رو خیلی دوست نداشتم تو بازی رددد ۲ مخصوصا این که بخاطر بعضی پوست ها باید کیلومترها اسب سواری میکردی تا به Tanner برسونی. واسه همین جهان ازادش برا من به شدت خسته کننده بود در مقایسه با بازی های دیگه. ۱۰ الی ۱۵ ساعت اول مجذوب کیفیت بالای بازی شدم ولی بعدش کم کم اعصاب خورد کن شد.

    NimaDr.GamerSnake and kratos❤️
  • Reza گفت:

    با رد دد اصلا موافق نیستم. سرعت روایت و روند پیشرفت داستان دقیقا همونجوری بود که باید میبود. یکی از دلایلی هم که تک تک شخصیت های بازی شخصیت پردازی خارق‌العاده و پخته ای داشتن همین روایت آرام بازی بود. خواهشا اگه میخواین از رد دد ایراد بگیرین، ایراداتی رو بگیرین که واقعا به اثر وارد هستن، مثل لول دیزاین قدیمی مراحل بازی، مثل خطی بودن بیش از حد مراحل بازی و عدم باز گزاشتن دست بازی باز برای انجام مراحل، مثل نبود مکانیسم های مورد نیاز برا خرج کردن پول( تو رد دد اگه بخوای میتونی کلی پول بدست بیاری ولی متاسفانه راه های زیادی برا خرج کردنش وجود نداره و میمونه رو دستتون). اینا ایرادات واقعی بازی هستن و باید بهشون پرداخت نه طولانی بودن بازی. البته رد دد یکی از برترین آثار تاریخه و نسبت نقاط قوتش به نقاط ضعفش نود به ده هست.

    Nimasaeedgreatjokerمحمد حسین کریمی
    • saeedgreat گفت:

      طولانی بودن فقط به روایت و داستان ربط نداره. اگر فیلم بود اره ولی اینجا دارین راجب بازی حرف میزنیم. همین لول دیزاین قدیمی و نبود مکانیکای متنوع گیم پلی باعث بزرگ تر شدن این ایرادای کوچیک میشه تو طولانی مدت.

  • Hitman گفت:

    دث استرندینگ و رددد ۲ من اصلا دوست نداشتم تموم بشن چرا کوتاه؟ باید اسسینز کرید والهالا رو می زاشتین جای رددد

    nobody
  • Snoop dogg گفت:

    جای رد دد توی این لیست نیست شاید طولانی بود ولی اصلا خسته کننده نمیشد و لذت بخش بود تا آخر
    به جاش اسسین ولهالا و اودیسه باید میزاشتین یک چرخه از ماموریت های تکراری که تموم نمیشد
    سایبرپانک هم میتونست طولانی تر باشه

    Fernando
  • یعنی متال گیر ۵ فانتوم پین باید طولاکی تر از این بشه که هست ؟! یا کوتاهتر ؟
    در عوض اون گراوند زیرو ، خیلی کم بود که در اصل یه جورایی پرولوگ محسوب میشد

    • انسان گفت:

      قضیه متال گیر ۵ عجیبه . از طرفی زمانش زیاده ( از آسیب های جهان باز بودن هست به نظرم ) و از طرفی محتوایی که ارائه می ده کمتر از حد انتظار هست . در واقع سیستم جهان بازی ، انتقاد ها از طولانی بودن کاتسینهای متال ۴ و جایگزینی کاتسین با کاست های صوتی و همینطور سنگ اندازی های کونامی دست به دست هم دادن تا متال ۵ افتضاح سری متال گیر باشه . نویسنده از اون جهتی گفته که باید طولانی تر باشه که محتواش ناقصه .

  • Arshia.1 گفت:

    رد دد ۲ مناسب بود غوطه وری توی داستان اصلا متوجه گذر زمانت نمیکرد

    saeedgreat
  • ردد دیگه تکرار نمیشه هیچ وقت شاهکاری نمیاد که مثل ردد حس و به ادم بده

  • CJ_ef_2004 گفت:

    اودیسه دهن سرویس بود تموم نمیشد

  • ThunderDoom گفت:

    یکی از بازی هایی که دوس داشتم بلندتر بود دویل می کرای ریبوت بود
    هر چی نداشت گیم پلی داشت اونم چه گیم پلیی

  • Nathan گفت:

    درود
    اینکه چقدر گیم‌ها طولانی یا کوتاه هستند جای خود ولی معمولا گیمهای شاهکار همیشه کوتاه از آب در میان و تا به جایی میرسیم که وقت لذت بردن میشه گیم تموم میشه درست مثل horizon forbidden آخه این شاهکار باید ۱۷ تا میژن اصلی داشته باشه هرچند فرعی زیاد داره که حتی از بعضی مراحل اصلی هم قشنگ تر هست
    تجربه چندین ساله گیمی که داشتم تنها بازیی که مراحلش نه کم بود نه زیاد سن اندریاس بود شاهکار تکرار نشدنی حتی پایانش هم قشنگ بود طوری با غافلگیر کردن در طی بازی ادمو میخکوب میکرد که دهن گیمر باز میموند یادش بخیر روزگاری داشتیم با بیگ اسموک و رایدر مخصوصا اون دیالوگ ماندگار دوچرخه سواری که می‌گفت پا بزن لعنتی 🤗

    saeedgreatReza
  • king_6270 گفت:

    با اویل یه بسیار موافق هستم

    اما دث استرندینگ رو نه این بازی رو من روی پلی۴ کپی بازی کردم بعد کنسول آنلاین کردم و بازی کردم روی استیم هم تخفیف خورد خریدمش بازی کردم روی اپیک هم رایگان شد اد کردم

    کلا درست میگی که یا خوشت نمیاد یا فوق العادس میانه رویی نداره هرچند من دو سه ساعت اول سختک بود باهاش ارتباط بگیرم ولی بعد فوق العاده شد
    چه حیف که روی ایکس باکس نیست

  • Ķįņosą گفت:

    چه عجب بالاخره واسه بار اول یه بازی ایکس باکسو ما توی یه مقاله دیدیم ! جای تبریک داره واسه گرز۴ که بالاخره یکی اسمشو آورد و حسابش کرد

  • god of war گفت:

    اویل ۳ رو خیلی قبول دارم لعنتی نفهمیدیم کی تموم شد
    بیشار از اون دی اس رو قبول دارم لعنتی تموم نمی شد نه که گیم پلی اش خیلی خوب بود خیلی هم طولانی بود که حسابی لذتشو ببریم
    به نظرم اساسینز اددیسه و والهالا هم الکی طولانی بودن مخصوصا اودیسه که داستان اصلی هم هی کش بی خود می دادن
    اگر خیلی خیلی خیلی سخت گیرانه نگاه کنیم گاد اف وار رگنوراک هم مس تونست کمی طولانی تر باشه هر چند در تجربه اول به چشم نمی اد ولی بی شک طولانی تر بودن بازی لذت بخش تر می شد
    البته مشکل گاد اف وار این بود که دلت نمی خواست تموم بشه یعنی اگه ۱۰۰ ساعت محتوا داستان بود باز هم می گفتم کاش طولانی تر بود

  • Amirtk07 گفت:

    من به عنوان فن قدیمی رد دد نظرم اینه رد دد باید طولانی تر هم می بود :))
    چرا وقتی داری از یه بازی لذت میبری بخوای کوتاه باشه

    saeedgreat
  • منی که ناراحت بودم چرا رددد ۲ اینقدر زود تموم شد 🗿🗿🗿

    wisesaeedgreat
  • A,,sh گفت:

    “احتمالا بسیاری به شما گفته‌اند که Days Gone حدودا پس از ده ساعت جذاب می‌شود و شروع به اوج گرفتن می‌کند. راستش را بخواهید این ادعا نادرست نیست و بازی پس از مدتی واقعا خودش را پیدا می‌کند”
    شاید منظورتون از نظر داستانی باشه وگرنه از منظر گیم پلی که بازی شدیدا ضعیف بود و کمبتش افتضاح بود با اینکه حدود ۱۰ ساعت بازیش کردم و دراپش کردم ولی از نظر گیم پلی که بعید میدونم تو ادامه خیلی تغییر میکرد ولی داستانش جالب میزد

    Dr.GamerHamed
  • Ilya.gamer گفت:

    بنظر من زمان گیم پلی رد دد خیلی منطقی بود
    حالا درسته که بازی یکمی کش پیدا کرد اما اینقدر بازی خوب و پر جزئیات بود که آدم اصلا متوجه گذر زمان نمیشد

    saeedgreat
  • البته بعضی بازیا هر چقدر طولانی باشن بازم کمه مثل دارک سولز
    یعنی هر چقدر فشار میخوردی بازم بازی میکردی

  • Nob گفت:

    جی تی ای
    خیلی کوتاه بود داستانش

  • wise گفت:

    به نظر من نمیشه بازی رو از روی مدت زمانش مورد نقد و قضاوت قرار داد ، اگه مدت زمانش زیاد باشه میگن چرا زیاده ، کم باشه میگن چرا اقد کمه ؟ نمیشه که استودیو بازی ساز به ساز شما برقصه !

    محمد حسین کریمی
  • Armageddon گفت:

    Rage 2 هم خیلی کوتاه بود تمام بازی کلا شاید ۲ ، ۳ ساعت بیشتر طول نمیکشه.با این همه آپگرید و اسلحه و این همه محتوا که تو بازی هست. میتونست خیلی طولانی تر باشه حد اقل ۱۰ ساعت.
    کلا وقتی بازی جهان بازه کلی هم مهارت و سلاح داره باید داستان یه جوری پیش بره که اون همه وسیله که داریم استفاده کنیم. اما Rage 2 اینجور نیست کل مهارت هایی که پیدا میکنیم با اینکه هیجان خیلی خوبی به بازی میدن خیلی هم امکانات خوبی ان ولی نسبت به زمان بازی به نظرم اضافه ان

  • Alucardba گفت:

    من رد دد رو افسوس میخورم که چرا بیشتر ادامش ندادم بازیو تموم کردم اما همیشه میخواستم یه دل سیر جهانشو بگردم . واقعا خسته کننده نبود . کسی منو یادش نمیاد جون نسبت به الان خیلی کم پیدا تر بودم ولی اون زمان که تریلرای رد دد ۲ میومد من حدسایی درباره ش زده بودم

    *اسپویل*

    یادمه زیره یکی از پستاش نوشته بودم ازاونجایی که قسمت اول جان مرد و با پسرش رفتیم ممکنه تو این قسمتم شخصیت اصلی بمیره و بعد از پایان بازی با جان بریم که همینطورم شد کسی جدی نمیگرفت ولی🤣. نسخه اولو صددرصد کردم کاش موقعیتش پیش بیاد نسخه دومم یه بار دیگه لذتشو بچشم .

    Dr.Gamer
  • Alucardba گفت:

    دوستان شرمنده بابت اسپم
    راهی داره بفهمم اکانتم تو سایت کِی فعال شده؟ میخوام ببینم چندوقته اکانت تو سایت دارم .

  • Ali_px گفت:

    رد دد بخش جان اضافی بود… باید بعدا به عنوان. dlc عرضه میشد
    جا داشت اسم رگناروک هم باشه
    تایمش باید بیشتر از این میبود… خیلی جاها عجله ای رد شد

    Dr.Gamersaeedgreat
  • a shinobi گفت:

    خیلی بازیا دیگه هم نگفتید خدایی
    گوست اوف توشیما با توجه به اون همه ایده اگه مراحل فرعی رو نمیرفتید واقعا کوتاه به نظر می‌رسید
    اسپایدر من مایلز مورالز هم که دیگه نگم تو سه ساعت تموم میشد بعد چهل دلارم بود

  • nobody گفت:

    DS به‌هیچ عنوان بازی طولانی و حوصله‌سربری نیست.

۱۰ بازی ویدیویی که باید کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌بودند -