سازنده Cyberpunk 2077 درباره محتوای حذف شده بازی توضیح میدهد
در پی نقدهای وارد به Cyberpunk 2077 برای حذف برخی از محتواهای بازی، یکی از سازندگان آن در استریم اخیر خود در توییچ دلیل اتخاذ چنین تصمیماتی را شرح داده است.
حذف یا اضافه کردن محتوا بخشی جداییناپذیر از فرآیند ساخت بازیهای ویدیویی است؛ موردی که اغلب مواقع موجب میشود بازیکنان آیتمهای استفادهنشده را در فایلهای بازی پیدا کنند. باور نادرست بسیاری از افراد این است که حذف محتوا لزوماً به کیفیت بازی لطمه میزند. اکنون، Cyberpunk 2077 از این نظر مورد بحث قرار گرفته است. یکی از اعضای استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) نیز تصمیم گرفته است که توضیحاتی در این باره ارائه دهد.
به نقل از رسانهی PCGamesN، پاول ساسکو (Paweł Sasko)، طراح روایت و مأموریتهای عناوین این استودیو در استریم اخیر خود در توییچ گفت:
استفاده نکردن از برخی محتواها در بازی، دلایلی دارد. اگر چنین محتوایی کیفیت لازم را نداشته باشد، حذف میشود. [اگر جای سازندگان باشید،] میفهمید که هیچگونه نمیتوانید آن محتوا را [از نظر کیفیت] با مثلاً ۹ تا از ۱۰ مأموریت، منطقه یا قابلیتهای دیگر گیمپلی همسطح کنید.
پاول ساسکو
او در ادامه افزود که طراح بازی مسئولیت چنین تصمیماتی را به دوش دارد. بازیکنان نیز باید بدانند که اگر محتوایی از بازیها حذف میشود، چیز مهمی در پس آن وجود ندارد.
بدیهی است که میخواهیم بازیهایمان تا جای ممکن غنی و عمیق باشند. خواهان آن هستیم که بهترین بازی ممکن را در اختیارتان بگذاریم. همیشه هدفمان همین بوده است.
پاول ساسکو
بستهی گسترشدهندهی Phantom Liberty برای بازی در دست ساخت قرار دارد و در تاریخی نامشخص از سال جاری منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
اگر چنین محتوایی کیفیت لازم را نداشته باشد، حذف میشود
.
عجیبه چرا کل بازی حذف نشد
کیفیت لازم که هیچ
حتی عملکرد معمولی ام نداشت
عالی
عشقم سایبر
سلام دوستان.
میشه لطفا یک جواب صریح بهم بدید؟
با توجه به لانچ ناموفق این بازی،سراغش نرفتم.
میدونم تا به امروز اپدتهایی برای این بازی اومده.
الان میتونم برم سراغش؟؟ یا نه هم چنان باگهاش مشکل سازه؟
لذت بازیش از ۱۰۰ (از همه جهات) چند میتونه باشه؟
۸۵
۱۰۰ از ۱۰۰
اگه زبانت خوب باشه ( فارسی ساز بریزی ) و کلا بفهمی داستان بازی رو واقعا یکی از بهترین تجربه های ویدئو گیمیت حساب میشه
بقیه موارد هم مثل گیم پلی و طراحی مراحل، اتمسفر ، موسیقی و… به سلیقه خودت بستگی داره
من آخرین بار نسخه ی ۱.۵ رو پلی دادم جز یه سری باگ جزیی مشکل خاصی نداشتم. روی PC یا کنسول های نسل ۹ پلی بدین ترجیحا. اگه دنبال یه RPG عمیق هستی (جوری که بازی تبلیغ شد) ناامید میشی ولی اگه با یه اکشن ادونچر با المان های RPG جذاب با داستان و کرکترای خوب هستی احتمالا لذت میبری. موسیقی و Visual های بازی هم خیلی خوبن.
من به دوبار بازی رو ۱۰۰% کردم. اگه بدون دید قبلی (درنظر گرفتن تبلیغات) بهش نگاه کنم بهش ۸.۵ میدم و بنظرم حتما ارزششو داره ولی به عنوان کسی که خیلی هایپ بوده براش ۷.۵ هست برای من.
آیتم حذف شده شاید تو فایل پیدا شه ولی ما داریم درباره یسری ساختمون که کاملا واضحه نیمه کاره رها شده صحبت میکنیم و اینکه ماد ساز ها اومدن اونارو تکمیل کردن و برای بار هزارم میگم فقط باید اضافش کنید
یکیش اینه :
http://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/3560
خب درسته. همه ی گیم ها cut content دارن که بخاطر آماده نبودن و polish نبودن حذف میشن. موضوعی که ایشون بهش اشاره نمیکنه اینه که سایبرپانک چرا باید انقدر حذفیات و تغییرات زیادی داشته باشه.
برنامه ریزی غلط، جاه طلبی زیاد و فشار share holder ها دلیل این مشکلات بوده. متاسفانه ایشون و تیم مارکتینگ با اینکه میدونستن قرار نیست خیلی از اون ایده ها به واقعیت برسن باز به هایپ کردن ادامه دادن. امیدوارم از این درس گرفته باشن و برای عنوان های بعدی شون همچین اتفاقی نیوفته. با تمام مشکلات دنیای جذابی خلق کردن و تیم خلاقی دارن
والا نسبت به چیزایی که قبل انتشار ازش میگفتن ۵۰ درصد محتوای بازی حذف شدس
پس چی از بازی مونده
خب راست میگه دیگه ، ایده گنجاندن ماشین پرنده شاید یا نمیشده یا باعث خراب شدن کیفیت بازی به خصوص در کنسول های نسل ۸ میشده
اما آیا حرف ایشون در مورد ریمیک رزیدنت ۳ هم درست و بهجاست ؟
بازی ها چرا حذفیات داره همشون
بازی هنوزم که هنوزه کاملا مشخصه که ناقصه، بعضی قسمتاش خیلی خوب بعضی قسمتا هم افتضاح، اخیرا هم که می بینم ماشینا غیب میشن
شاهکار سایبرپانک
کاش ماشین های پرنده هم بود یا حداقل سکانسهایی که یکی از انتخابها اول بازی با ماشین پرنده جابه جا میشه بیشتر بود. اون بخش واقعا عالی بود