سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا

سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny

امیرحسین والی
۱۵:۵۷ ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا

همگی شما کم و بیش با بازی معروف و شهیر Halo آشنا هستید و میدانید که اولین نسخه از این بازی توسط استدیوی قدرتمند Bungie ساخته و پردازش شد.همگان از قدرت ساخت این شرکت انگشت به دهان مانده بودند و تنها واژه ای که به بازی جدید این شرکت میتوانستند نسبت بدهند “شاهکار” بود.تا این که ساخت این بازی به دست استدیوی تازه نفس و موفق Industries 343  واگذار شد که این شرکت نیز توانست به خوبی نسخه ی چهارم را بسازد و یک بازی ارزشمند را روانه ی بازار کنید.

Bungie - Destiny (logo).jpg

نام:    Destiny

ناشر: Activision

سازنده: Bungie

سبک: MMO /FPS

تاریخ عرضه : Q1 2014

پلتفرم ها: XBOX 360,XBOX ONE,PS3,PS4

سرنوشت اکتیویژن/مقدمه

اما صحبت من درباره ی Halo نیست بلکه میخواهم از استدیوی خالق این بازی یعنی Bungie  و عنوان جدید این شرکت صحبت کنم.استدیوی Bungie  در سال ۲۰۱۰ بنا به دلایلی از شرکت بزرگ Microsoft  جدا شد.همگی از این خبر ناراحت شدند;مخصوصا طرفداران دو آتیشه ی Halo  که شبکه های اجتمائی را سر مایکروسافت خراب کردند.تا این که بالاخره شرکت Bungie  با عقد قرار دادی ۱۰ ساله به شرکت اکتیویژن پیوست.

اکتیویژن بسیار از کرده ی خود راضی بود.در تمام شبکه های اجتمائی و یا سایت اکتیویژن از عنوان جدید که این شرکت میخواهد بسازد تعریف میکرد.همچنین اکتیویژن در شبکه ی اجتمائی خود اعلام کرد:

“ما همچنان به پایه گذاری جهان جدید از شرکت بانجی یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی ادامه خواهیم داد.این بازی زیر نظر بانجی مراحل ساخت و پیشرفتش بخوبی طی میشود و ما انتظار داریم که یک سبک جدید را تعریف بکند.این پروژه و موفقیتش یکی از پایه های پیشرفت ما در اینده خواهد بود و ما به ان امید زیادی داریم.”

اکتیویژن قول دنیای وسیع و جهانی تازه و سبکی جدید را داده بودند و مشخصا این صحبت ها و قول ها توجه خیلی ها را به سمت خود جلب کرد تا اینکه خیلی ها منتظر معرفی این عنوان شدند تا ببینند آیا واقعا جهانی جدید را در تاریخ بازیهای ویدئویی خواهند دید یا خیر؟

تا این که بالاخره این شرکت در تاریخ ۱۳ فوریه سال جاری عنوان خود را رسما معرفی کرد.این عنوان “Destiny”  نام داشت.این شرکت اعلام کرد در چند روز آینده به طور رسمی از این بازی رونمایی خواهد کرد.

اما از این بازی خبری نشد تا اینکه در تاریخ ۲۰ فوریه در جریان کنفرانس سونی و معرفی کنسول نسل بعد سونی شرکت اکتیویژن به صورت رسمی از این بازی رونمایی کرد و همگان را حیرت زده کرد.یک بازی اکشن اول شخص و مولتی پلیر آنلاین که دنیای جدیدی را به نمایش گذاشته بود.

این بازی در E3 2013  و در جریان کنفرانس سونی بار دیگر به نمایش در آمد و گیمپلی زیبایی را به رخ همگان کشید و اکتیویژن از حالا رقیبی برای تمام بازی های نسل بعد معرفی کرد.همانطور که میدانید اخیرا شرکت اکتیویژن بازی دهن پر کنی را منتشر نکرده و نتوانسته خودی نشان بدهد.ولی شاید بازی جدید این شرکت بتواند مشتی بر دهان یابه گویان بزند.پس این بازی سرنوشت اکتیویژن را تعیین میکند.

http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-18.jpg

مهمانی به روش آخرالزمان/داستان

داستان بازی ئر آینده ی دور یعنی ۷۰۰ سال آینده رخ میدهد و در جایی که “آخرین شهر”نام دارد.همانطور که از اسم مکان بازی پیداست شما در آخرین مکان از کره ی زمین بازی را دنبال میکنید و به عنوان یک “شوالیه” باید از انسان های اندکی که باقی مانده اند محافظت کنید و مکان اختفای هیولاهای مختلف را پیدا کرده و آن ها را نابود سازید تا بتوانید درآسایش زندگی کنید.همچنین سفینه ای بزرگ در مدار کره ی زمین قرار گرفته و زمین را کمی تاریک کرده اما به عنوان سپر عمل میکند.

شخصیت های بازی همانند عنوان قبلی این شرکت مجهز به آخرین تکنولوژی البسه و پوشاک میباشند و چهره های آن ها قابل شناسایی نمیباشد و از لحاظ ظاهری به شدت شبیه بازی Halo  میباشند.

بازی به احتمال زیاد در نواحی فیلیپین رخ میدهد اما باید دید که خود شرکت چه چیزی خواهد گفت و آیا باید بازی را در فیلیپین انجام دهیم یا خیر؟

همانطور که از اول هم انتظار میرفت بازی دارای نژاد ها و کلاس های متفاوت میباشد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

“انسان ها”:این نژاد دارای اخلاقی خشن و توان زیادی هستند و شکل ظاهری ساده ای دارند.شرکت اکتیویژن برای بهتر درک کردن موضوع اسم ستاره ی فوتبال جهان یعنی “دیوید بکهام ” را به کار برده.

Awokens: این شخصیت ها دارای اخلاقی عجیب و مرموز هستند و شکل ظاهری بسیار زیبایی را دارند.شرکت اکتیویژن برای بهتر درک کردن موضوع به گرگینه ها،خون آشام ها،اِلف ها و فرشته ها اشاره کرده است.

Exo:این نژاد،نژادی خستگی ناپذیر و بسیار قدرتمند هستند که در بازی به نژاد شوم معروف هستند که نمونه ای از آن ها شخصیت قبلی شرکت بانجی یعنی مسترچیف یا ترمیناتور میباشد.

بانجی برای این که بتواند حس آخرالزمانی را به شکل شیوایی نمایان کند از سریال ها معروف الهام گرفته تا بتواند علاوه بر موفقیت در کار،طرفداران بیشتری را نیز برای خود جلب کند.

 

 همچنین گفتند:


به نظر بنده، با بازی کردن Halo به فیلم های سینمایی فکر می کنیم و با بازی کردن Destiny به سریال های تلویزیونی از نوع درام همانند سریال Lost ، The wire و Battlestar Galactica می اندیشیم.

هنگامی که شما دنیای جدیدی خلق می کنید و در صدد گسترش آن می پردازید، حتما به این فکر می افتید که چگونه روایت داستانی را نیز گسترش و تقویت کنید. پس با این حساب این کار جدید و جذابی هست که در دست اقدام قرار دارد. به نظر بنده این روزها بیشتر سریال های تلویزیونی را نسبت به فیلم های سینمایی تماشا می کنیم و این قضیه در داستان سرایی بازی جدیدمان تاثیرگذار خواهد بود.

در کل باید گفت که این شرکت تمامی المان های یک بازی آخرالزمانی در زمینه ی داستان را رعایت کرده و توانسته به خوبی تصویر آخرالزمانی وحشی و تخیلی را به رخ همگان بکشد.

http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-2.jpg

کاری که از دستم برمیاد!!!/گیمپلی تک نفره

بدون شک همه ی هواداران بازی هیلو میدانند که بانجی به چه حد در ساخت گیمپلی روان و زیبا تبحر و مهارت دارد.پس بی شک این تعریف برای عنوان جدید این استدیو صدق میکند.

در ابتدای تعریف گیمپلی میتوان به شلوغ بودن گیمپلی بازی اشاره داشت.در تریلر های بازی زمانی که شما با انبوهی از دشمنان مواجه میشوید افکت های گلوله و شلیک زیادی در بازی نمایان میشود.اما نکته ی قابل توجهی که در این قسمت وجود دارد این است که همراه با شلم شوربا بودن گیمپلی! به هیچگاه شاهد افت فریم و تضعیف در تکسچرها نخواهید بود.

بازی شکل اول شخص خود را حفظ کرده اما در بعضی از صحنه ها دوربین به حالت سوم شخص در می آید.مثلا هنگامی که میخواهید از قدرت فرازمینی خود استفاده کنید دوربین عقب رفته و شما قدرت خود را وارد میکنید و سپس دوربین بار دیگر به جای خود باز میگردد.

همانند بازی قبلی این شرکت،بانجی سعی کرده گیمپلی متفاوت و روانی را پردازش کند.به همین دلیل در بازی از اسلحه های متفاوت و پرکاربرد استفاده شده تا در هر نقطه از بازی که مشکلی برایتان پیش آمد بتوانید از اسلحه های خود استفاده کنید و مشکلتان را برطرف کنید.اما بانجی برای این که طراحی زیباتری را انجام دهد از ظاهر اسلحه های کلاسیک و قدیمی برای طراحی اسلحه های جدید استفاده کرده است.مثلا در بازی اسلحه ی Magnoum ظاهری جدید به خود گرفته و لباس دیگری به تن کرده اما هنوز اصالت قدیمی خود را حفظ کرده است.اسلحه های زیادی همچون راکت لانچر ها،پیستول ها،شات گان ها،رایفل ها،آسولت رایفل ها،اسنایپ رایفل ها تا کنون از تماشای تریلر های تایید شده اند.حال باید دید بانجی از اسلحه های جدید استفاده کرده است یا خیر.

در بازی علاوه بر اسلحه ها شما یک قدرت فرازمینی نیز دارید که گویا در نقش نارنجک عمل میکند و شما با شلیک این قدرت باعث ایجاد میدان انفجاری و صوتی میشوید که منجر به کشته شدن دشمنانتان میشود.

شما با کشتن هر باس در بازی میتوانید اسلحه ی جدیدی را در Inventory  خود آزاد کنید.که قدرت اسلحه ی شما بستگی به درجه ی سختی باس فایت کشته شده دارد.گاهی اوقات به شما رگبار سنگین میدهد و گاهی اوقات به شما اسلحه ی کنار دستی (Pistols) میدهد.

یکی از آیتم های کار آمد در بازی Ghost  نام دارد.با استفاده از این آیتم شما در اماکن تاریک میتوانید این آیتم را در فضا رها کنید تا این که این آیتم اطراف را گشت بزند و برای شما به حکم نور و یا دوربین برای مشاهده ی راه میباشد. حتی در صحنه ای مشاهده میشود که این آیتم به بالای ساختمانی رفته و برای شما سیستم روشنایی آن ساختمان را فعال میکند.جالبه!

منوی آپگرید بازی به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده است اما با این حال پیچیدگی خاصی ندارد.در سمت چپ قدرت ها و آیتم های بازی قرار گرفته است.در سمت پایین ویژگی های قدرت یا اسلحه و راهنمایی کلیدها قرار گرفته است و در سمت راست عکس کامل از قدرت یا آیتم مورد نظر قرار گرفته است.هر اسلحه نیز دارای چندین و چند آیتم میباشد که با آپگرید کردن آن میتوانید قدرت اسلحه ی خود را بالا ببرید.آیتم هایی مانند،خشاب بزرگ تر،بالا رفتن دقت شلیک،کمبوی دو برابر،ثبات بیشتر در لحظه ی تیر اندازی،نفوذ بیشتر گلوله،تیر چرخشی که تمامی این آیتم ها در بازی و با به دست آوردن امتیازات بیشتر به دست می آیند که ضربه ی در سر (هدشات) و انواع کشتار امتیاز های مختلفی را به شما میدهد.

اما نکته ی بعدی که در تریلرهای بازی دیده شده،وسایل نقلیه میباشد.در بازی وسیله ای شبیه موتور سیکلت حضور دارد با این تفاوت که بسیار زیباتر از موتور سیکلت معمولی میباشد و چرخ ندارد و با استفاده از سوخت ضد جاذبه کار میکند.

یکی از اصلی ترین المان های بازی که شاید در کمتر بازی آن را مشاهده کرده باشید تنوع دشمنان میباشد.هر دشمنی که شما با آن برخورد میکنید دارای اسمی مجزا میباشد و نژاد های زیادی در بازی به عنوان دشمن شما در بازی حضور دارد.اما نکته ی جالبی که در بازی دیده میشود طراحی هر کدام از باس فایت ها شبیه یک حیوان میباشد. مثلا در بازی باس فایتی به نام The Evil Walker Fallen  به شکل یک سوسک در آمده و طراحی مدرن یک سوسک را به معنای واقعی کلمه میتوانید در این باس فایت مشاهده کنید.

تا به حال به بخش تک نفره ی بازی پرداختیم و گفتیم که چه کارهایی از دستمون بر میاد.حال به بخش چند نفره بازی میپردازیم.

 http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-7.jpg

آخرالزمانی چندنفره/گیمپلی چند نفره

تا به حال در تریلر بازی نکته های زیادی در بخش چند نفره دیده نشده اما در ادامه ما به تمامی المان هایی که در بخش چندنفره ی بازی به کاربرده شده است اشاره میکنیم.

بخش چند نفره ی بازی همانند دیگر بازی های مولتی پلیر آنلاین بر پایه ی همکاری بنا شده است.مثلا هنگامی که یار شما در بازی توسط دشمنان کشته میشود شما میتوانید یار خود را احیا کنید و جانی دوباره بر آن ها ببخشید.یا این که دوست خود را که دارید با آن بازی میکنید عصبی کنید و آن را در جای اصلی رها کرده و خود به تنهایی کار را تمام کنید و به ریش دوستتان بخندید.

اوج بخش چندنفره هنگامی میباشد که تعداد شما زیاد باشد که در این صورت اگر به باس فایتی برخوردید میتوانید به کمک یکدیگر آن را نابود کنید.شما میتوانید به هر کدام از دوستانتان وظیفه ای بسپارید تا بتوانید به راحتی باس را شکست دهید.برای مثال یکی از شما میتواند او را سرگرم کند.یکی از آن ها میتواند به آن ضربه بزند،یکی از آن ها میتواند به آن شلیک کند و بقیه ی شما با دشمنان  دور اطراف مبارزه میکنید.

اگر شما یار خود را گم کردید  چندین راه وجود دارد که او را پیدا کنید.برای مثال میتوانید برای آن دست تکان دهید،با استفاده از هدست خود نشانی خود را به دوستتان بدهید،نارنجک نور افشان به هوا پرت کنید تا یارانتان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

قسمت اصلی بخش چندنفره هنگامی میباشد که شما با دوستانتان صحبت کنید.شما میتوانید با صحبت کردن در بازی کمک شایانی به دوستانتان بکنید.برای مثال اگر دشمنی پشت سر یار شما قرار دارد  میتوانید به او هشدار دهید یا مثلا با پرتاب شدن نارنجک بار دیگر به یارتان هشدار دهید که خود این مسئله کمک بسیار زیادی به روان شدن گیمپلی بخش چندنفره ی بازی میکند.

اما این صحبت کردن شما نیز با افکت هایی همراه است که بازی را بسیار زیبا تر میکند.برای مثال وقتی که شما به زبان انگلیسی میگویید سمت راستت رو مواظب باش “Watch Your Right Side”   نا خودآگاه هوش مصنوعی شما به کار می  افتد و دستان شما سمت راست یارتان را اشاره میکند.این مسئله در دیگر موارد مثل سمت چپ ،بالا و پایین نیز صدق میکند و شاید یکی از نوآورانه ترین ویژگی های یک گیمپلی چند نفره باشد.

میتوان گفت که بانجی در طراحی بخش چندنفره کاملا موفق بوده و توانسته یک دنیای جدید چندنفره را به خوبی ساخته و پردازش کند.هنوز اطلاعات دیگری از این بخش منتشر نشده،اما مسلما بانجی برنامه های زیادی برای این بخش خواهد داشت.

http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-10.jpg

آخرالزمان اینبار زیباتر/گرافیک

خیلی از بازی ها را دیده اید که آخرالزمان را بسیار ویرانه و درب و داغون به نمایش کشیده اند اما بانجی اینبار کمی خلاقیت به خرج داده و کمی آخرالزمان را زیباتر نمایش داده.اما این به آن معنا نیست که بازی بسیار آباد و زیبا میباشد .بلکه در جای جای بازی شاهد ماشین های منفجر شده و اسکلت های آدم ها هستید.

طراحی محیط یکی از خیره کننده ترین محیط های سبک شوتر اول شخص میباشد که با دیدن آن برق از چشمانتان بیرون میزند.طراحی چمن ها و گندم ها در بازی به قدری زیبا کار شده است که در هیچ بازی گندم زار به این زیبایی مشاهده نکرده بودیم.با وزش باد چمن ها و گندم ها به صورت خیلی ملایم در جایشان تکان میخورند که خود این ویژگی یکی از ویژگی های مثبت گرافیک بازی میباشد.همینطور شنل شما هم با همان شدت گندم ها و چمن ها تکان میخورند و صحنه ای بسیار زیبا خلق میکنند.

بافت های بازی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و صحنه های گرافیکی فوق العاده ای را طراحی میکنند.برعکس دیگر بازی های آنلاین شما در این بازی شاهد بافت های ضعیف نخواهید بود و مانند طراحی محیط ،بافت ها نیز در بازی به زیبایی کار شده اند.پس منتظر گرافیک خیره کننده باشید.

طراحی HUD  بازی در عین سادگی دارای طرحی بسیار زیبا و حرفه ای میباشد.گوشه ی پایین و سمت چپ میتوانید مقدار تیر و گلوله ی خود و اسلحه ی خود را مشاهد کنید.و در گوشه ی سمت راست و سمت بالا میتوانید رادار را مشاهده کنید که دوستان شما با رنگ آبی و دشمنانتان با رنگ قرمز مشخص میشوند.

طراحی اجسام در بازی نیز بسیار زیبا میباشند.سازندگان برای طراحی اسلحه های سعی کرده اند از رنگ های ترکیبی و محرک همچون آبی پررنگ استفاده کنند تا استفاده از آن ها به دل نشین باشد.طراحی شخصیت ها در بازی به زیبایی دیگر بخش های گرافیک میباشد.شما در بازی شاهد دوستانتان و طراحی آن ها میباشید و میتوانید طراحی زیبای بازی را با تک تک نگاه هایتان احساس کنید.اما نکته ی قابل توجه دیگر در بازی دشمنان شما میباشند که همانطور که گفتم همانند حیوان های واقعی در زندگی عادی طراحی شده اند و نماد حیوان های مختلف را به یدک میکشند.

نکته ی مثبت دیگر در گرافیک تخریب پذیری فوق العاده ی بازی میباشد.برخورد گلوله با دیوار،انفجار،پرتاب شدن قدرت و …. به زیبایی در بازی کار شده اند و سعی شده که فیزیک بازی هر چه واقعی تر به نمایش در آید.در تریلری از بازی مشاهده میشود که باس فایت بازی منفجر میشود و تکه های آن به اطراف پرت میشود و خاکی که در زمین وجود دارد بر اثر انفجار به اطراف پخش میشود و قسمتی از آن نیز به صورت شما برخورد میکند و به جلوی دید شما را میگیرد.

در کل میتوان گفت که گرافیک بازی نسبت به دیگر بازی های همسبک یک سر و گردن بالاتر میباشد.

http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-17.jpg

صدات قشنگه؟!/صداگذاری و موسیقی

خوب درباره ی صداگذاری بازی که نمیتونم حرفی بزنم به خاطر اینکه باید به صدای خودتون رجوع کنید.بله درسته صدای خودتون.باید از خودتون بپرسید:صدام قشنگه؟!

دربازی شما به جای شخصیت اصلیتان صحبت میکنید و با دوستانتان با استفاده از صدا ی خودتان ارتباط برقرار میکنید پس باید از همین الان انگلیسی خود را قوی کنید و با اصطالاحات نظامی آشنا شوید.

صداگذاری اسلحه ها در بازی از نمونه ی ترکیبی به دست آمده اند.یعنی سازندگان با ترکیب صدای دو اسلحه صدای یک اسلحه ی جدید را به دست آورده اند تا بتوانند نشان دهند که اسلحه ی طراحی شده جدید و مدرن میباشند.

صدای انفجار ها در بازی از نمونه ی واقعی به کار رفته شده اند تا آدرنالین را وارد بدن مخاطب بکنند و یک اکشن نفس گیر را به  نمایش در آورد.

دیگر صداگذاری ها در بازی نیز به زیبایی هر چه تمام  تر کار شده اند.مانند صدای باد،تکان خوردن چمن ها،برخورد گلوله به بدن شما،خوردن پای شما به آب و …  هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و گوش شما را مینوازند.

همچنین در سایت رسمی Destiny موزیک متن این بازی برای دانلود قرار داده شده است که میتوانید از طریق لینک زیر دانلود کنید.

دانلود موسیقی متن بازی

http://images.vg247.com/current//2013/05/Destiny-19.jpg

سرنوشت/سخن پایانی

در کل میتوان گفت که بانجی در طراحی دنیایی جدید موفق بوده و این شرکت میتواند با این شاهکار خود راهی برای ورود به نسل و دنیایی جدید را باز کند و عنوانی نامدار را در بین بازی های این نسل و نسل بعد باشد.امیدوارم که اوضاع اینترنت در ایران به مراتب بهتر شود تا شاید ما هم بتوانیم این عنوان را تجربه کنیم و از آن لذت ببریم.این بازی در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۴ برای کنسول های نسل فعلی و نسل بعد منتشر خواهد شد اما سازنده هنوز انتشار این بازی برای PC  را تایید و تکذیب نکرده است.پس باید امیدوار باشیم که این بازی برای پی سی تایید شود که حداقل کشور پی سی پرور ما هم از این بازی بی نصیب نماند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا
سرنوشت نسلی طلایی/پیش نمایش بازی Destiny | گیمفا