نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود

نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود

امیرعلی قربان‌پور
۱۲:۴۳ ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود

نهاد نظارت بر بازار و رقابت بریتانیا (CMA) هدف مایکروسافت از خرید استودیوهای دیگر را تصاحب افراد توانمند این صنعت و نه اندوختن بازی برای خود، عنوان کرده است.

یازدهمین صفحه‌ی این سند که «پی‌افزود اسناد موقت» نام دارد، به این موضوع می‌پردازد. (متن زیر نسخه‌ای از متن اصلی است که به جهت فهم آسان‌تر، ویرایش‌شده است.)

نظر به تغییرات مهم راهبرد ارزش طول عمر مشتری (LTV Model)، شواهد تصاحب دیگر استودیوها توسط مایکروسافت را باری دیگر ارزیابی کردیم.
اکنون، تأیید می‌کنیم که بیش‌تر این قراردادها منجر به تصاحب افراد توانمند شده است. غالب استودیوهایی که مایکروسافت خریداری کرده است (فارغ از استثناهایی چون بتسدا (Bethesda)) مجموعه بازی‌های پرطرفداری برای عرضه در پلتفرم‌های مختلف در اختیار نداشتند.
بر این مبنا، مایکروسافت در موقعیت اتخاذ تصمیمی برای انحصاری کردن یا نکردن بازی‌های چندپلتفرمه‌ای که مشتریان بسیاری دارند، قرار نگرفته است؛ این شرکت استودیوهای مذکور را با هدف توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای پلتفرم خود خریداری کرده است.

نهاد نظارت بر بازار و رقابت بریتانیا

خریدهای مایکروسافت از نظر بزرگی، نوع و سایر معیارها طیفی گسترده را در بر می‌گیرند. این شرکت همچنین به این استودیوها اکتفا نکرده و با سایر استودیوها نیز همکاری داشته است. به برخی از خریدهای مایکروسافت و بازی‌هایشان نگاهی می‌اندازیم:

  • ریر (Rare): سازنده‌ی مجموعه‌ی Banjo-Kazooie در گذشته و سازنده‌ی اصلی Sea of Thives در حال حاضر
  • موجانگ (Mojang): توسعه‌دهنده‌ی اصلی Minecraft
  • نینجا تئوری (Ninja Theory): سازنده‌ی بازی مورد انتظار Senua’s Saga: Hellblade 2
  • آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment): سازنده‌ی بازی The Outer Worlds 2 در حال حاضر

درست است که تمامی آن‌ها بازی‌هایی خوب و محبوب را تولید کرده‌اند، اما هیچکدامشان به بزرگی عنوانی چون Call of Duty نیستند. نهاد نظارتی بریتانیا بر این باور است که خریدهای مایکروسافت نه با هدف موفقیت در جنگ کنسولی با پرداخت سرمایه‌ی کلان، بلکه با هدف تنوع بخشیدن به بازی‌سازان زیر دستش، و در نتیجه، متنوع کردن بازی‌های فرست پارتی پلتفرم خود صورت گرفته است.

رویکرد مایکروسافت را می‌توان با این نگاه، اینگونه شرح داد: شماری از بازی‌بازان برای تجربه‌ی عناوین بزرگ به سمت ایکس باکس می‌آیند، اما آنچه ماندگارشان می‌کند، بازی‌های کوچک‌تری است که مورد علاقه‌شان هستند.

امینلئوناردو داوینچیDARKSIRENSirAmirOld_axeassassinmeysambBehzaadCameraManPorfosorDota2🌍G🎮P🔐B(کجایی Ezio ؟ )77وایکینگ کپنهاگMincraftTES fanNullامیر حسینOmid_Fshمحمدامین حیدریmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود
نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نهاد نظارتی بریتانیا: مایکروسافت دنبال تصاحب استعدادها است، نه اندوختن بازی برای خود