بازگشت تهیهکننده سابق Dragon Age به BioWare برای کار روی بازی جدید
نه تنها شاهد بازگشت تهیهکنندۀ قدیمی سری Dragon Age به استودیوی بایوور هستیم، بلکه تیم Mass Effect نیز برای تکمیل پروسۀ ساخت، به تیم توسعۀ Dragon Age: Dreadwolf ملحق شده است.
مارک دارا (Mark Darrah)، عضو ارشد سابق بایوور (BioWare)، به این استودیوی باز میگردد تا به ساخت Dragon Age: Dreadwolf کمک کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وبسایت VentureBeat، دارا به عنوان یک مشاور با این استودیو همکاری میکند. از سوی دیگر، EA برای تکمیل پروسۀ ساخت و سریعتر شدن روند آن، تیم دوم بایوور که روی Mass Effect کار میکند را با تیم Dragon Age ادغام کرده است.
دارا در دسامبر ۲۰۲۰ جدایی خود از بایوور را اعلام و پیش از آن نیز به عنوان برنامهنویس ارشد روی بازیهای Baldur’s Gate کار کرده بود. دارا کارگردانی Sonic Chronicles و تهیهکنندگی سری Dragon Age را نیز در کارنامۀ خود دارد.
طبق گزارش منتشر شده، Mass Effect بعدی در مرحلۀ پیشتولید قرار دارد و هنوز وارد پروسۀ تولید و توسعه نشده است؛ و به همین دلیل، تیم توسعۀ مس افکت میتواند روی Dragon Age: Dreadwolf کار کند. گری مککی (Gary McKay)، مدیر استودیوی بایوور، در بیانیهای به VentureBeat گفت:
در حالی که هستۀ تیم Mass Effect روی پیشتولید نسخۀ بعدی این عنوانِ علمی تخیلی کار میکند، استودیوی ما متمرکز است تا Dragon Age: Dreadwolf را در بهترین حالت ارائه دهد. ما به پولیش و بهبود Dreadwolf ادامه میدهیم تا بتوانیم مهمترین المانها را برای طرفداران خود به ارمغان بیاوریم. با اتصال این تجربۀ جدید به میراث سری Dragon Age، مارک دارا نیز به عنوان مشاور به تیم ما اضافه شد تا تجربیات خود را به پروژه تزریق کند. ما به این تیم افتخار میکنیم و با وجود رهبری قدرتمند در راس، با یکدیگر همکاری خواهیم کرد تا چشمانداز خود را برای بازی تحقق ببخشیم.
شرکت EA در سپتامبر سال گذشته تایید کرد که Dragon Age: Dreadwolf در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. مدیر کل بایوور از طریق تارنوشتی در وبسایت الکترونیک آرتس، اعلام کرد که بازی Dreadwolf وارد فاز آلفا شده است:
کل بازی قابل تجربه است، از اولین صحنۀ مرحله ابتدایی گرفته تا آخرین لحظات بازی. همهچیز را میتوان در قالب یک تجربۀ منسجم دید، شنید، احساس و بازی کرد.
مککی
طبق اعلانات پیشین بایوور، بازی Dragon Age: Dreadwolf با در نظر گرفتن طرفداران قدیمی و جدید سری Dragon Age توسعه یافته است. به عبارت دیگر، این استودیو معتقد است که Dreadwolf باید برای هر دو دسته مناسب باشد. بایوور مطمئن شده است که بازیکنان ناآشنا با جهان Thedas، در آن احساس سردرگمی نکنند. Sylvia Feketekuty، نویسندهی ارشد این بازی، گفته که با توجه به فاصلۀ زمانی میان Dragon Age 4 و Dragon Age 3، باید مطمئن شد که تعادلی بین ارائۀ داستان برای طرفداران قدیمی و جدید وجود دارد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
خب جالب شد اینکه یکی از اعضای سابق به بایووار برگشته خبر خوبیه و اینکه تمرکز کردن رو دارگون ایج خیلی خوشحال کننده هست فقط امیدوارم نتیجه نهایی هم مثل origins و اینکوزشن باشه از طرفی اینکه حالا حالاها تا مس افکت بعدی باید منتظر بنونیم طاقت خیلی سخته …
والا من که امیدوارم اصلا شبیه Inquisition نباشه ولی احتمالا کاملا شبیه ش درمیاد. open world اینکوزیشن شدیدا خسته کننده بود. پر از مراحل فچ کوئست فیلر. اصلا نیازی نبود Open world باشه.
بهترین کرکترای بازی هم همون کرکترایی بودن که از نسخه های قبلی اومده بودن.
گیمپلی و RPG mechanics هم شدیدا محدود شده بودن نسبت به origins (براساس لیک این نسخه جدید RPG ش کمتر هم هست و Hack and slash دستنی مانند شده)
اندینگ بازی هم که اصلا جالب نبود و ناقص بود. اصل بازی توی DLC دوم تموم میشد. که حداقل اینو میتونم بگم، خیلی خوب بود. خیلی بهتر از داستان اصلی. امیدوارم همون مسیر رو ادامه بدن ولی امیدی ندارم. سری از شاهکاری مثل Origins افت داشته و هر نسخه ضعیف تر شده
حالا امیدم برای Mass Effect خیلی بیشتره چون lead Writer سری Deus Ex مدرن به عنوان نویسنده ی اصلی روش کار میکنه و این خیلی خبر خوبیه
یعنی EA داره سر عقل میاد؟!