بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا

بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس imdb

بهترین فیلم‌های جنایی همیشه توانستند توجه مخاطبان را به خودشان را جلب کنند و امتیاز بالای آن‌ها در IMDb نیز همین موضوع را ثابت می‌کند.

ژانر جنایی یکی از ژانرهای برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز آثار برجسته و قابل‌توجهی در آن به روی پرده سینماها آمدند، آثاری که داستان آن‌ها به خوبی نوشته شده، پر از تنش هستند و همچنین در تاریخ سینما ماندگار شدند.

کسانی که به دنبال تماشای بهترین آثار ژانر جنایی هستند، می‌توانند با استفاده از امتیازی که کاربران سایت IMDb به این آثار داده‌اند، راحت‎‌تر بهترین آثار را پیدا کنند و از تماشای آن‌ها لذت ببرند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌های ژانر جنایی بر اساس امتیاز آن‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بپردازیم.

۱۵. فیلم تاریخ مجهول آمریکا (American History X)

فیلم american history x
فیلم American History X

بیننده‌هایی که به دنبال تماشای فیلم‌های جنایی خوب هستند، باید به تماشای فیلم «تاریخ مجهول آمریکا» ساخته تونی کی بنشینند. این اثر قدرتمند پیرامون یک فرد نئونازی و زندانی سابقی به نام درک وینیارد با بازی ادوارد نورتون است که سعی دارد تا برادر کوچکترش به نام دنی با بازی ادوارد فرلانگ را از اعتقادات و همکاران گذشته خودش دور نگه دارد.

این فیلم برای اینکه پیام خودش را به بیننده‌ها منتقل کند، پر از خشونت‌های بصری و تصاویر آزاردهنده نفرت نژادی است و ممکن است تماشای آن برای همه افراد مناسب نباشد. با این حال باید گفت که اجرای درخشان ادوارد نورتون این فیلم را ارتقاء داده و روی کل آن تأثیر گذاشته است. این فیلم موفق شده تا به مسائل بسیار مهمی از نژادپرستی و تعصب بپردازد و در عین حال، بینش و دیدگاه منحصربه‌فرد از افرادی را ارائه کند که قربانی چنین ایدئولوژی‌ها می‌شوند.

۱۴. فیلم مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

فیلم the usual suspects
فیلم The Usual Suspects

فیلم «مظنونین همیشگی» به کارگردانی برایان سینگر به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنایی ساخته شده شناخته می‌شود و یکی از چرخش‌های داستانی برجسته و نمادین در دنیای سینما را درون خودش دارد.

این فیلم بر محوریت گروهی از مجرمان حرفه‌ای است که توسط مقامات به توطئه بسیار بزرگی مرتبط می‌شوند. کل فیلم بیشتر مربوط به بازجویی‌ها از تنها بازمانده سرقت یعنی وربال کینت با بازی کوین اسپیسی است، کسی که داستانی وحشیانه را بازگو می‌کند و در این داستان، مغز متفکر جنایتکار مرموز کسی نیست جز کیسر سوز.

جدا از چرخش داستانی غیرمنتظره موجود در این اثر، فیلم «مظنونین همیشگی» با صحنه‌های به یاد ماندنی و همچنین دیالوگ‌های جالب‌توجه خودش در تاریخ سینما ماندگار شده است. پیچیدگی طرح داستان و لحظات واقعا تپنده و هیجان‌انگیز آن که در انتها به یک افشاگری مهیج ختم می‌شوند، این فیلم را از ابتدا تا انتها به اثری مهیج و جذاب تبدیل کرده است.  

۱۳. فیلم لئون: حرفه‌ای (Léon: The Professional)

فیلم léon the professional
فیلم Léon: The Professional

ناتالی پورتمن، ژان رنو و گری اولدمن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم مهیج، جنایی و اکشن فرانسوی نقش‌آفرینی می‌کنند، فیلمی که داستان یک آدمکش حرفه‌ای به نام لئون با بازی ژان رنو را دنبال می‌کند.

پس از اینکه گروهی از ماموران فاسد سازمان مبارزه با مواد مخدر به رهبری نورمن استنسفیلد با بازی گری اولدمن، کل خانواده یک دختر را به قتل می‌رساند، لئون به ناچار از این دختر جوان به نام ماتیلدا با بازی ناتالی پورتمن مراقبت می‌کند. لئون و ماتیلدا پیوند بسیار خوبی با یکدیگر برقرار می‌کنند و عطش ماتیلدا برای انتقام نیز باعث می‌شود تا لئون به او همه چیز برای انجام این کار را یاد بدهد.

فیلم «لئون: حرفه‌ای» با نقش‌آفرینی‌های درخشانی از سوی بازیگرانش و به خصوص ناتالی پورتمن همراه شده و سکانس‌های اکشن و پویایی اوریجینال و غیرمتعارف بین شخصیت‌های اصلی سبب شدند تا این فیلم جنایی به شهرت بسیار زیادی برسد که حتی امروزه نیز این شهرت پابرجا است. این فیلم کلاسیک در ژانر جنایی بسیار برجسته است و توانسته حد و مرز پیچیدگی روابط شخصیت‌ها را بیشتر به سمت جلو سوق بدهد.

۱۲. فیلم رفتگان (The Departed)

فیلم the departed
فیلم The Departed
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو – مت دیمون – مارک والبرگ – جک نیکلسون
  • محصول سال: ۲۰۰۶
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵ از ۱۰
  • تماشای تریلر فیلم «رفتگان»

فیلم «رفتگان» روی رابطه آشفته بین دو مرد به نام بیلی کاستیگان با بازی لئوناردو دی کاپریو و کالین سولیوان با بازی مت دیمون تمرکز دارد که خودشان را در دو طرف مختلف دنیای جرم و جنایت پیدا می‌کنند.

اتفاقات این فیلم در خیابان‌های شلوغ شهر بوستون جریان دارد و تجربیات بیلی به عنوان یک پلیس مخفی در حال نفوذ به یک باند را به تصویر می‌کشد و این در حالی است که کالین تلاش دارد تا به درون سازمان پلیس نفوذ کند. اوضاع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که تحقیقاتی برای افشای جاسوس در اداره پلیس، فشار روی این دو نفر را بیشتر می‌کند.

همانطور که این دو نفر در حال تلاش برای رسیدن به اهداف مربوطه خودشان هستند، مشخص می‌شود که کار آن‌ها چندان آسان نیست. این فیلم مهیج و سرگرم‌کننده چشم بیننده‌ها را به خودش می‌دوزند و در انتهای این ماجرا نیز پایانی غیرمنتظره و جالب‌توجه را رقم می‌زند.

۱۱. فیلم شهر خدا (City Of God)

فیلم city of god
فیلم City Of God
  • کارگردان: فرناندو میرلس – کتیا لوند
  • بازیگران: الکساندر رودریگز – آلیس براگا
  • محصول سال: ۲۰۰۲
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰
  • تماشای تریلر فیلم «شهر خدا»

فیلم «شهر خدا» یک اثر جنایی و حماسی بسیار تحسین شده به شمار می‌رود که داستان آن در اطراف محله فقیرنشین ریودوژانیرو جریان دارد. سکان کارگردانی این فیلم را فرناندو میرلس و کتیا لوند در دست داشتند و این اثر فعالیت‌های مجرمانه، شرایط بد زندگی و خشونت مداوم در این محله را به تصویر می‌کشد. یک عکاس جوان و مشتاق که در آنجا بزرگ شده، هدف خودش را تثبیت رویدادهای مهم و همچنین نشان دادن مواردی قرار داده که جهانیان نباید آن‌ها را نادیده بگیرند.

فیلم «شهر خدا» خوفناک و اغلب دلهره‌آور است که با به تصویر کشیدن این محله، نشان می‌دهد که اینجا تا چه اندازه وحشتناک است و همین نیز بیننده‌ها را شوکه خواهد کرد. سرعت دیوانه‌وار این اثر به شما اجازه پلک زدن نخواهد داد و این در حالی است که در هر لحظه خودش شکل متفاوتی از جنایت یا وحشیگری را به تصویر می‌کشد.

۱۰. فیلم مسیر سبز (The Green Mile)

فیلم the green mile
فیلم The Green Mile

فیلم «مسیر سبز» اثری کلاسیک و مشهور از کارگردان فرانک دارابونت به شمار می‌رود و داستان زندانبان بخش اعدامی‌ها به نام پل ادجکامب و یک زندانی جدید محکوم به اعدام به نام جان کافی را روایت می‌کند. جان متهم به جنایت فجیعی است که به مرگ دو دختر جوان منجر شده اما قدرت‌های ماوراء طبیعی وی باعث می‎‌شوند تا پل گناهکار بودن وی را زیر سوال ببرد.

کسانی که این اثر را دیده‌اند، می‌دانند که فیلم «مسیر سبز» اثری دلخراش است که دیدن دوباره آن می‌تواند سخت باشد. همراه شدن با شخصیت مهربان و بی‌گناه جان و دوستی واقعی بین او و پل بیننده‌ها را به خودش جلب می‌کند. جان همه چیز و همه کس اطراف خودش را تغییر می‎‌دهد و بیننده‌ها نیز تحت تأثیر او قرار می‌گیرند. عناصر جنایی در این فیلم درون درام و فانتزی جای گرفته‌اند و همین نیز آن را به اثری واقعا جذاب تبدیل می‌کند.

۹. فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)

فیلم the silence of the lambs
فیلم The Silence of the Lambs

فیلم «سکوت بره‌ها» بر اساس رمانی به همین نام نوشته توماس هریس است و کارگردانی آن را جاناتان دمی در دست داشته است. این فیلم شاهکاری غیر قابل انکار در ژانر جنایی و مهیج به شمار می‌رود و داستان مامور اف‌بی‌آی بی‎‌تجربه‌ای به نام کلاریس استارلینگ با بازی جودی فاستر را دنبال می‌کند که تلاش دارد تا قاتلی سریالی به نام بوفالو بیل با بازی تد لوین را دستگیر کند. او برای انجام این کار نیز از یک قاتل سریالی و آدمخوار در زندان به نام دکتر هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز کمک می‌گیرد، کسی که به سرعت از مهارت‌های خودش در راستای اهدافش استفاده می‌کند.

این فیلم برنده جایزه، نقطه عطف بی چون و چرایی در دنیای سینما است و به دلیل استفاده از روانشناسی برای خلق شخصیت‌های پیچیده و شکل دادن به داستانی جذاب شهرت دارد. این اثر توانسته به طرز ماهرانه‌ای در سراسر مدت زمان خودش حس تعلیق را ایجاد کند و با افزایش تنش نیز باعث شده تا بیننده درگیر داستان و ماجراجویی شخصیت اصلی شود.

۸. فیلم هفت (Se7en)

فیلم se7en
فیلم Se7en
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت – مورگان فریمن – کوین اسپیسی
  • محصول سال: ۱۹۹۵
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶ از ۱۰
  • تماشای تریلر فیلم «هفت»

فیلم «هفت» ساخته دیوید فینچر توانست در گیشه به موفقیت خوبی برسد و داستان مجموعه‌ای از قتل‌های غیر معمول را روایت می‌کند که دو کارآگاه باید مسئول آن‌ها را پیدا کنند. کارآگاه سرخورده ویلیام سامرست و دیوید میلز مغرور باید با یکدیگر همکاری کنند تا بفهمند چه کسی از هفت گناه کبیره الهام گرفته تا صحنه‌های وحشتناک و قتل‌های فجیعی را رقم بزند.

داستان‎‌سرایی فوق‌العاده فیلم «هفت» و همچنین صحنه‌های به خوبی تدوین شده سبب شدند تا این فیلم از دیگر فیلم‌های جنایی متمایز باشد. از سوی دیگر، پیچش داستانی غیرمتظره و معروف این اثر نیز مطمئنا بیننده‌ها را شوکه خواهد کرد و این در حالی است که بارها به این پیچش در میم‌های اینترنتی و دیگر فیلم‌ها و سریال‌ها اشاره شده است.

۷. فیلم رفقای خوب (Goodfellas)

فیلم goodfellas
فیلم Goodfellas

فیلم «رفقای خوب» ساخته مارتین اسکورسیزی بر اساس داستان واقعی هنری هیل ساخته شده است. این اثر داستان به قدرت رسیدن وی در کنار همکارانش در دنیای مافیا از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۰ میلادی و همچنین تغییرات سبک زندگی، روابط، تحمل قتل و سایر جنایات آن‌ها را نشان می‌دهد.

این فیلم گانگستری توانست چشم‌انداز تازه و جذابی از این ژانر را ارائه کند که بی‌نظمی روابط بین مردان خودساخته و نسل جوان را نشان می‌دهد. این اثر همچنین به بیننده‌ها نشان می‌دهد که چه فعالیت مجرمانه و چه فداکاری‌ای از افرادی انتظار می‌رود که سعی دارند زندگی در دنیای مافیا را دنبال کنند.

۶. فیلم زنده باد بهیم (Jai Bhim)

فیلم jai bhim
فیلم Jai Bhim

فیلم «زنده باد بهیم» بر اساس یک پرونده واقعی است که قاضی کی چاندرو آن را پیگیری می‌کند و اثری درام و حقوقی به شمار می‌رود که به خشونت پلیس و سرکوب یک جامعه به حاشیه رانده شده می‌پردازد. زمانی که راجاکانو توسط مقامات دستگیر می‌شود و به طور مرموزی ناپدید می‌گردد، همسرش سنگنی وکیلی را پیدا می‌کند تا این پرونده را پیگیری کند.

این فیلم که به عنوان اثری غیرداستانی در نظر گرفته می‌شود، کار بسیار خوبی در بازگو کردن داستانی قانع‌کننده و گیرا انجام داده که توانسته پیامی بسیار قوی درباره نابرابری را انتقال بدهد. با این حال، این فیلم به خاطر رویکرد تقلیل‌گرایانه‌اش نسبت به مسائل پیچیده مورد انتقاد قرار گرفته است.

۵. فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction)

فیلم pulp fiction
فیلم Pulp Fiction

فیلم «پالپ فیکشن» اثری جنایی و وحشیانه به شمار می‌رود که توانست کارگردان کوئنتین تارانتینو را به شهرت برساند. اتفاقات این اثر در لس آنجلس جریان دارد و اتفاقات آن نیز از دیدگاه‌های متفاوت بازگو می‌شوند و داستان‎‌های جنایی مختلفی را به هم پیوند می‌دهد.

اغلب اوقات از این فیلم به عنوان شاهکار کوئنتین تارانتینو یاد می‌شود که درون مایه، فضا و شخصیت‌های بدیهی دارد و یک اثر هنری مهم از نظر فرهنگی تلقی می‌شود که امروزه در شکل‌های مختلف رسانه از آن تقلید یا اینکه به ارجاع داده می‌شود.

۴. فیلم دوازده مرد خشمگین (۱۲ Angry Men)

فیلم 12 angry men
فیلم ۱۲ Angry Men

فیلم «دوازده مرد خشمگین» به کارگردانی سیدنی لومت است که یک درام حقوقی و دادگاهی است و داستان آن حول اعضای هیئت منصفه می‌چرخد که در یک اتاق داغ و خفه‌کننده در شهر نیویوک تلاش دارند تا به توافق برسند و رأی پرونده‌ای را صادر کنند. این پرونده نیز مربوط به نوجوانی است که به قتل پدر خودش متهم شده است.

این اثر سینمایی به دلیل دیالوگ‌های باورنکردنی، شخصیت‌های پیچیده و همچنین استفاده از یک مکان برای بیشتر زمان فیلم شهرت دارد و اغلب اوقات نیز در میان بهترین فیلم‌های دهه پنجاه میلادی قرار دارد چراکه پرسش‌هایی دشوار و مرتبط درباره سیستم حقوقی و نژادپرستی را به شیوه‌ای قابل تأمل مطرح می‌کند و باعث می‌شود تا بیننده بار دیگر اعتقادات و باورهای خودش را از نو ارزیابی کند.

۳. فیلم پدرخوانده: قسمت دوم (The Godfather Part II)

فیلم the godfather part ii
فیلم The Godfather Part II

فیلم «پدرخوانده ۲» دنباله و پیش‌درآمدی برای فیلم اصلی محصول سال ۱۹۷۲ میلادی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را فرانسیس فورد کاپولا در دست دارد. این فیلم دو خط داستانی را دنبال می‌کند که اولی مربوط به ریشه‌های دون ویتو و تجربیات او در تأسیس مافیایی تأثیرگذار و دومی مربوط به برخوردهای خشونت‌آمیز و پرخطر مایکل به عنوان پدرسالار جدید این خانواده مافیایی است.

این دنباله جذاب، جزئیات و تفاوت‌های ظریف بیشتری را به پیچیدگی‌های روابط، خیانت‌ها و خطرات درون خانواده سیسیلی اضافه می‌کند. کاپولا ثابت می‌کند که چیزهای بیشتری برای نشان دادن از زندگی یک گانگستر به مخاطبان وجود دارد چراکه آن‌ها شرورهایی بی‌هوش و خنده‌داری نیستند که اغلب اوقات در دنیای سینما از آن‌ها یاد می‌شود.

۲. فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

فیلم the dark knight
فیلم The Dark Knight

همچنان بسیاری از طرفداران و منتقدان فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان را بهترین فیلم لایو اکشن بتمن می‌دانند و این اثر نیز اثر ابرقهرمانی تاریک و تیره‌ای است که مقایسه آن با آثار این ژانر اشباع شده دشوار است. کریستوفر نولان در این اثر داستانی گیرا از نحوه همکاری بتمن با دادستان منطقه به نام هاروی دنت و ستوان پلیس جیمز گوردون را برای کاهش جرم و جنایت در شهر گاتهام نشان می‌دهد اما در همین حین نیز شرور مرموزی به نام جوکر وارد عمل می‌شود.

از سکانس‌های اکشن جسورانه و جلوه‌های بصری تأثیرگذار گرفته تا شخصیت‎‌های جذاب و صحنه‌های غافلگیرکننده، به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا این فیلم تا این اندازه در بین مخاطبان محبوب است. این در حالی است ک این اثر توانسته لحظات شوکه‌کننده‌ای را رقم بزند و سوالات تأمل‌برانگیزی درباره اخلاقیات را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

۱. فیلم پدرخوانده (The Godfather)

فیلم the godfather
فیلم The Godfather

فیلم «پدرخوانده» اثری است که نیاز به معرفی آن نیست. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته ماریو پوزو محصول سال ۱۹۶۹ میلادی است و داستان آن روی خانواده‌ای اهل سیسیل به رهبری ویتو کورلئونه تمرکز دارد. جدای از به تصویر کشیدن بی‌رحمی و فعالیت‌های خطرناکی که در مافیا رایج است، مایکل کورلئونه جوان و همچنین به قدرت رسیدن وی را نشان می‌دهد.

فیلم «پدرخوانده» شاهکار فرانسیس فورد کاپولا به شمار می‌رود که ژانر گانگستری را تقویت کرد و تصویری بی‌سابقه از شخصیت‌های پیچیده از لحاظ روانشناختی را به نمایش گذاشت و نیم نگاهی از عملکرد درونی یک مافیا را به تصویر کشید. این فیلم اولین اثر در سه‌گانه‌ای برجسته به شمار می‌رود که حتی امروزه نیز بسیار جذاب و تماشایی است.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های جنایی ساخته شده در تاریخ سینما بر اساس امتیاز آن‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی پرداختیم. نظر شماره درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

پین هدCameraManDARKSIRENParsaDota2RezzAlirezameysambخستهred-eyed Banished Knight🤘Mohsenj74????KratosAMIR WAZOWSKIجول دوست داشتنیBlack Swordsmanشبگرد طلوع تاریکیشرکSoosmar (بازنشسته)Professor genkimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا
بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما بر اساس IMDb - گیمفا