مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا

مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
سریال last of us

سریال The Last of Us پر از موارد برجسته و درخشان است اما برخی از موارد آن چندان مورد پسند طرفداران قرار نگرفتند.

مدتی است که از پایان فصل اول سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) می‌گذرد، سریالی که توانست تحسین منتقدان را بدست بیاورد و توجه بیننده‌های بسیار زیادی را به سمت خودش جلب کند و به یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه اچ‌بی‌او تبدیل شود.

هشدار اسپویل!

این در حالی است که قسمت نهم و پایانی فصل اول سریال «لست آو آس» نه تنها توانست داستان را به نقطه پایان خوب و قابل قبولی برساند بلکه سرنخ‌هایی را نیز از خود به جای گذاشت که در فصل دوم سریال مورد بررسی قرار خواهند گرفت، فصل دومی که ساخت آن توسط شبکه اچ‌بی‌او تأیید شده و احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ پخش خواهد شد.

علاوه بر اینکه منتقدان فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» را تحسین کردند، طرفداران نیز واکنش‌های بسیار مثبتی نسبت به آن داشتند اما این به معنای آن نیست که همه آن را دوست داشتند و از تک تک لحظات آن لذت بردند.

در حقیقت، سریال «آخرین بازمانده از ما» مخالفانی نیز دارد که برخی از آن‌ها انتقادهای تندی نسبت به آن دارند. با این حال، برخی از طرفداران هستند که تنها نسبت به برخی از موارد موجود در فصل اول سریال ناراضی هستند و این موضوع را می‌توان در نظرات کاربران ردیت مشاهده کرد. از تغییرات صورت گرفته در داستان نسبت به منابع اصلی تا نبود اکشن کافی، طرفداران در ردیت نظرات و انتقادهایی را نسبت به سریال داشتند و مواردی را برجسته کردند که در فصل اول آن‌ها را دوست نداشتند.

۱. صحنه مرگ تس

قسمت ۲ سریال the last of us
قسمت ۲ سریال Last of Us

آنا تورو یکی از بازیگرانی است که از استعداد و توانایی بسیار زیادی برخوردار است اما اغلب اوقات دست کم گرفته می‌شود و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. این بازیگر در سریال «آخرین بازمانده از ما» نقش تس را ایفا کرد و این کار را نیز به خوبی انجام داده است.

شخصیت تس در قسمت دوم سریال می‌میرد و با متوقف کردن گروهی از افراد آلوده و قربانی کردن خودش، این فرصت را به جوئل و الی می‌دهد تا بگریزند. با این حال، سریال «آخرین بازمانده از ما» رویکردی ظاهرا شاعرانه و دراماتیک را در پیش می‌گیرد و با به تصویر کشیدن بوسه‌ای بین یک فرد آلوده و تس که می‌توان آن را بوسه مرگ دانست، لحظه‌ای ناخوشایند و متفاوت را رقم می‌زند.

برخی از طرفداران نسبت به انتخاب سازندگان سریال «آخرین بازمانده از ما» برای به تصویر کشیدن چنین صحنه‌ای برای لحظات پایانی زندگی شخصیت تس واکنش خوبی نداشتند و تنفر خودشان را نسبت به آن بروز دادند و اظهار داشتند که با اینکه احتمالا سریال با این صحنه قصد داشته تا پیامی را به بیننده‌ها منتقل کند اما باید گفت که این صحنه آن تأثیرگذاری لازم را نداشته است.

در حقیقت، این صحنه عجیب و غریب در قسمت دوم فصل اول سریال را می‌توان به هزاران شیوه مختلف تفسیر کرد و مطمئنا هدف سازندگان نیز همین بوده است. اما در هر صورت، طرفداران از چنین صحنه‌ای غافلگیر شدند و برخی از آن‌ها نیز آن را نپسندیدند.

۲. نبود شوخی‌های کنایه‌دار بیل و الی

سریال the last of us
قسمت ۳ سریال Last of Us

سومین قسمت از فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» روی رابطه بیل و فرانک تمرکز داشت و داستان بین آن‌ها را بیشتر از بازی‌ها گسترش داد. در حقیقت، با وجود اینکه شخصیت بیل در بازی اول حضور قابل توجهی دارد اما شخصیت فرانک این گونه نیست و قبل از ورود الی و جوئل از دنیا رفته است. بنابراین، در بازی، بیل و الی زمان قابل توجهی را با یکدیگر سپری می‌کنند و همین نیز باعث خلق تعاملات و گفتگوهای جالب‌توجه و سرگرم‌کننده‌ای بین آن‌ها می‌شود.

با این حال، سازندگان سریال «آخرین بازمانده از ما» تصمیم گرفتند تا داستان بیل و فرانک را نسبت به بازی تغییر بدهند و پایان خوب و در عین حال غم‌انگیزی را برای داستان آن‌ها رقم بزنند، پایانی که در آن، بیل و فرانک سرانجام در تخت خواب و به همراه یکدیگر از دنیا رفتند.

این کار سبب شد تا قسمت سوم سریال «لست آو آس» همانند یک قسمت جداگانه و متفاوت نسبت به دیگر قسمت‌ها به نظر برسد و در آن، جوئل و الی پس از مرگ فرانک و بیل به آنجا رسیدند. همین نیز سبب شده تا در سریال، بیننده‌ها هیچ گاه شاهد جملات طنز و شوخی‌های بیل و الی نباشند.

اینکه کاراکترهای الی و بیل هیچ گاه با یکدیگر آشنا نشدند و هرگز با یکدیگر تعامل نداشتند، برخی از طرفداران بازی‌ها را واقعا ناامید کرده است. در واقع، برخی از طرفداران واقعا می‌خواستند تا صحنه‌های مربوط به دبیرستان و همچنین تله‌های بیل را در دنیای لایو اکشن مشاهده کنند. با اینکه قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» یک تصویر جالب و ماهرانه از عشق را به نمایش می‌گذارد اما رویارویی بیل و فرانک با الی می‌توانست بسیار جالب‌توجه و جذاب باشد.

۳. سرعت داستانی نامتناسب

مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
سریال Last of Us

فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» در ۹ قسمت خودش زمینه‌های داستانی بسیار زیادی را پوشش داد و داستان سفر جوئل و الی و همچنین برخورد آن‌ها با شخصیت‌های متعدد را به تصویر کشید. با این حال، برخی از طرفداران احساس کردند که سریال در برخی از خطوط داستانی و دیالوگ‌ها سرعتی عجولانه و بیش از حد دارد و همین نیز سبب شده تا تأثیرگذاری آن‌ها از بین برود.

برخی از بیننده‌ها اشاره کردند که در برخی از صحنه‌ها مشکل تدوین وجود دارد و همین سرعت نامتناسب سریال سبب شده تا فضای کافی برای تنفس وجود نداشته باشد و صحنه‌های پشت سر هم زمان لازم برای اثر گذاشتن روی بیننده‌ها را نداشته باشند.

برخی دیگر از بیننده‌ها و طرفداران نیز اظهار داشتند که مشکلاتی در بیان دیالوگ‌ها از سوی بازیگران وجود داشته است، به خصوص دیالوگ‌هایی که مستقیما از بازی‌ها گرفته شده‌اند. مطمئنا طرفداران بازی‌ها متوجه چیزهایی می‌شوند که مخاطبان عام چندان به آن‌ها توجه نمی‌کنند اما سریال «آخرین بازمانده از ما» به طور قابل‌توجهی متعادل احساس می‌شود، به خصوص اینکه باید خطوط داستانی بسیار زیادی را روایت می‌کرد و جهان‌سازی بزرگی را انجام می‌داد.

۴. شخصیت کاتلین

سریال last of us
سریال Last of Us

بازیگر نامزد جایزه امی ملانی لینسکی در قسمت‌های ۴ و ۵ سریال «آخرین بازمانده از ما» نقش شخصیت کاتلین را ایفا کرده بود. این شخصیت مخصوص سریال خلق شده و در بازی‌ها وجود ندارد. کاتلین یک شخصیت شرور و آنتاگونیست برجسته و اصلی به شمار می‌رود که سعی دارد تا هنری و سم را پیدا کند و آن‌ها را بکشد چراکه هنری به برادرش خیانت کرده و او را به فدرا تحویل داده است.

برخی از طرفداران نسبت به شخصیت پردازی کاتلین واکنش نشان دادند و اظهار داشتند که بیننده نمی‌تواند هیچ ارتباط احساسی را با این شخصیت برقرار کند و این در حالی است که این شخصیت اصلا آن گیرایی لازم را ندارد و شخصیتی خشک و بی‌روح به نظر می‌رسد.

با این حال، برخی دیگر از طرفداران تأکید کردند که شخصیت کاتلین باید دقیقا همین گونه می‌بوده و نمونه‌ای برجسته و زنده از جوئل به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که اگر انتقام زندگی جوئل را فرا می‌گرفت، به چنین شخصیتی تبدیل می‌شد.

۵. کمبود خشونت

مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
سریال Last of Us

سریال «آخرین بازمانده از ما» به طرز غیرمنتظره‌ای در ۹ قسمت خودش خشونت اندکی دارد. برخلاف بسیاری از سریال‌های بزرگ و برجسته شبکه اچ‌بی‌او که در آن‌ها خشونت و بی‌رحمی امری عادی است، سریال «لست آو آس» رویکرد خشونت محدود را در پیش گرفته و به جای آن نیز روی جنبه‌های انسانی در این آخرالزمانی قارچی متمرکز شده است.

این انتخاب از سوی عوامل سازنده سریال «آخرین بازمانده از ما» برخی از طرفداران را گیج کرده است و آن‌ها از این رویکرد ناراضی بودند. این افراد بر این باور هستند که بازی «لست آو آس» کاملا خشن و خونین است و همین نیز بخش بسیار بزرگی از داستان آن را در بر می‌گیرد و جهان بازی را ملموس‌تر نشان می‌دهد.

در حقیقت، بیشتر اکشن‌های به تصویر کشیده شده در سریال «آخرین بازمانده از ما» بی‌رحمانه بودند اما خشونت چندانی نداشتند و بیشتر قسمت‌ها نیز آثار عاطفی را روی زندگی جوئل و الی به نمایش می‌گذاشتند.

این تصمیم و رویکرد سازندگان نیز منجر به خلق یک خط داستانی غنی از مضامین شده که توانسته به شکلی موفق خشونت و ستم این جهان را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد. با این حال، کاملا قابل درک است که طرفداران قدیمی بازی چندان از این تغییر شیوه و خشونت اندک سریال راضی نباشند.

۶. شخصیت ایش

سریال last of us
سریال Last of Us

داستان شخصیت ایش یکی از غم‌انگیزترین داستان‌ها در جهان «لست آو آس» به شمار می‌رود. هر چند، این کاراکترها هرگز در بازی‌ها دیده نشده اما جوئل داستان این شخصیت را از روی یادداشت‌های به جامانده در زیرزمینی در کانزاس متوجه می‌شود.

ایش مردی است که گروه کوچکی از بازماندگان را در فاضلاب رهبری می‌کرد و سعی در حفاظت از آن‌ها داشت. زمانی که افراد آلوده به جامعه آن‌ها حمله می‌کنند، او یک زن و چند کودک را به محل امنی در حومه شهر منتقل می‌کند ولی با این وجود، سرنوشت خودش نامعلوم است و نه بازی و نه سریال پاسخ درستی در این رابطه نداده است.

برخی از طرفداران اظهار داشتند که سریال «آخرین بازمانده از ما» باید بهتر به داستان شخصیت ایش می‌پرداخت و نپرداختن به وی غم‌انگیز بود. با این حال، برخی تأکید کردند که از آنجایی که داستان ایش در بازی به طور کامل از طریق قطعات مختلف بازگو شده بود، برخی از طرفداران ممکن است اصلا از حضور این شخصیت در بازی اطلاعی نداشته باشند و همین نیز سبب شده تا عدم حضور وی در فصل اول سریال چندان مهم نباشد. با این حال، برخی این احتمال را می‌دهند که شخصیت ایش در قسمت‌های آینده سریال حضور داشته باشد چراکه او نمرده است.

۷. فقدان اکشن

سریال the last of us
سریال Last of Us

از جمله انتقادهای بزرگی که نسبت به سریال «آخرین بازمانده از ما» وارد شده، فقدان اکشن بوده است. بازی «لست آو آس» یک بازی مخفی‌کاری پر از سکانس‌های مهیج به شمار می‌رود که در آن، گیمرها باید از موقعیت‌های خطرناک فرار کنند.

این در حالی است که در دنیای بازی، شخصیت‌ها تا زمانی که به یک چک‌پوینت برسند یا آیتم درمان کافی را مصرف کنند، می‌توانند همچنان به گریز از این موقعیت‌های خطرناک ادامه بدهند. مطمئنا بیشتر طرفداران درک می‌کنند که سریال نمی‌توانست در این زمینه دقیقا شبیه به بازی‌ها باشد چراکه غیر واقع‌گرایانه به نظر می‌رسید اما آن‌ها همچنان از نبود اکشن کافی در بسیاری از سکانس‌های برجسته ابراز تأسف کرده‌اند.

برخی از طرفداران اظهار داشتند که برخی از صحنه‎‌های اصلی و مهم در داخل سریال نبودند و یکی از همین صحنه‌ها نیز فرار جوئل و الی از دانشگاه در قسمت ششم بوده است. مطمئنا محدودیت زمانی دست سازندگان برای به تصویر کشیدن صحنه‌های طولانی را بسته اما آن‌ها می‌توانستند در برخی از موارد بهتر عمل کنند.

این در حالی است که در سریال «آخرین بازمانده از ما» سن جوئل بالا است و او از دوران جوانی خودش عبور کرده و نمی‌تواند همانند یک جوان پرانرژی و قوی باشد و همین نیز سبب شده تا این شخصیت در سریال واقع‌گرایانه‌تر باشد و در نتیجه، صحنه‌های اکشن کمتر باشند.

۸. کمبود خطر

سریال last of us
سریال Last of Us

«لست آو آس» یک بازی وحشیانه پر از تهدیدهای بی‌وقفه است که خطر در هر گوشه از آن در کمین است. از افراد آلوده گرفته تا سربازان و مهاجمان، گیمرها باید دائما مراقب باشند تا از خودشان دفاع کنند. بسیاری از خطرات موجود در بازی در سریال وجود نداشتند تا جایی که برخی از طرفداران احساس کردند که این اقتباس در دنیایی بسیار امن‌تر از بازی روایت می‌شود.

دنیای سریال همانند بازی آن چنان پر از خطر نیست و این در حالی است که حس خطر باعث می‌شود تا همه چیز مهیج و در سطح بالا باشد. کمبود خطر نیز در نهایت سبب شده تا سریال جذابیت کمتری داشته باشد. کاملا درست است که سریال بسیاری از دشمنان موجود در بازی را به نمایش در نیاورده اما در حفظ حس ترس و اضطراب در ۹ قسمت خودش کار بسیار خوبی انجام داده است.

قسمت‌های ابتدایی فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» در نشان دادن میزان خطرات این جهان آخرالزمانی کار بسیار خوبی را انجام دادند و این در حالی است هر قسمت جدید نیز تهدیدات تازه‌ای را به نمایش در می‌آورند. البته، باید گفت که آنچه در بازی‌ها خوب است لزوما در دنیای لایو اکشن نیز این گونه نیست.

۹. افراد آلوده اندک

انواع زامبی‌ها در سریال the last of us
سریال Last of Us

سریال «آخرین بازمانده از ما» در ظاهر یک سریال زامبی محور به شمار می‌‎رود اما به طور شگفت‌انگیز تعداد زامبی بسیار اندکی در آن دیده می‌شوند. افراد آلوده تنها در قسمت‌های ۲، ۵ و ۷ سریال حضور پررنگی داشتند. آن‌ها در بخش بزرگی از داستان غایب بودند و شخصیت‌های انسانی شرور جایگیزین آن‌ها شده بودند.

این کار سبب شده تا بحث‌های بسیار زیادی بین منتقدان و طرفداران صورت بگیرد، کسانی که این کار را هم تحسین کردند و هم آن را به باد انتقاد گرفتند. برخی از طرفداران کاملا با آن مخالف هستند و اظهار داشتند که افراد آلوده تنها در نیمی از قسمت‌های فصل اول حضور داشتند و همین نیز سبب شده تا برخی اصلا فراموش کنند که این جهان پر از زامبی است.

سریال «آخرین بازمانده از ما» از بسیاری از جهات اقتباسی بسیار موفق و درخشان به شمار می‌رود اما حضور اندک افراد آلوده در آن یک نقص بزرگ به شمار می‌رود که نمی‌توان ساده از کنار آن عبور کرد. این در حالی است که طرفداران امیدوار هستند در فصل دوم تعداد بیشتری از افراد آلوده را شاهد باشند.


در این مطلب به بررسی مواردی از سریال «آخرین بازمانده از ما» پرداختیم که طرفداران دوست نداشتند. نظر شما درباره این موارد چیست و شما چه موردی را از این سریال اقتباسی از بازی‌های ویدیویی نپسندیدید؟

منبع: کولایدر

RegeneratorAlireza𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_198877امیر حسینSalvador09Dota2موز سخنگوmh.pعمو کریتوس..EmptyHesamخسته...meysambdarkhawkRondaKingforsArtin_GamearPARASITE EVE 2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا
مواردی از سریال The Last of Us که طرفداران دوست نداشتند - گیمفا