۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما

مینو فرجی
۱۵:۰۹ ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

آن روزها گذشت که یک اسم به تنهایی می‌توانست رکورد گیشه را بزند. امروزه استودیوها ترجیحشان ساخت فرنچایزها یا کمیک‌هاست.

همین موضوع باعث شده تا شانس بازیگران برای فروش بهتر در نقش‌هایی غیر از شخصیت‌های کمیک یا بلاک‌باسترها بسیار پایین است. شاید دوئین جانسون تنها بازیگر نسل خودش باشد که همچنان طرفدار دارد اما برخلاف شخصیتش، رکورد زدن‌هایش کم رونق شده‌اند. فیلم‌هایی همچون سریع و خشن یا جومانجی جالب هستند اما جانسون هنوز نیاز دارد در اکشن‌های کلاسیک بازی کند. هرچند تاریخ باشکوه ژانر اکشن متکی بر ستارگانی است که گیشه را نگه می‌دارند و نظر منتقدین را جلب می‌کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۸ بازیگر برتر ژانر اکشن تاریخ سینما بپردازیم.

۱۸. لیام نیسون

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

لیام نیسون مورد مطالعاتی جالبی برای نشان دادن تغییر از یک بازیگر به یک ستاره اکشن می‌باشد. نیسون اوایل نقش‌های سنگین و حساس را ایفا می‌کرد و در فیلم‌های تحسین شده‌ای همچون Schindler’s List, Rob Roy, Kinsey, Michael Collins و Gangs of New York و فیلم ترسناک و اکشن سم ریمی Darkman ایفای نقش کرده اما سال ۲۰۰۸ این شانس را پیدا کرد تا در اکشن هیجان‌انگیز Taken به هنرنمایی بپردازد که موفقیتش را مرهون تُن صدای نیسون و به نمایش گذاشتن قهرمان پا به سن گذاشته‌اش است.

وی بعد از Taken، ستاره کامل فیلم‌های اکشن شد. او در فیلم‌های اکشن Unknown, the Die Hard on a plane و Non-Stop ایفای نقش کرد و در فیلم جنایی و مهیج Run All Night و فیلم اکشن The Commuter خوش درخشید. او در اکشن کلاسیک The A-Team حضور داشت و در فیلم The Grey با یک گرگ مبارزه کرد و در فیلم‌های اکشن دیگری همچون “Widows” نقش مکمل بود.

۱۷. دولف لاندگرن

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

کسانی که دولف لاندگرن را شخصیتی احمق و ساده‌لوح می‌دانند قطعا از داستان زندگی واقعی اش و چالش‌هایی که داشته بی‌خبرند. لاندگرن در سوئد متولد شد و در سن نوجوانی مورد تعرض قرار گرفت اما سخت تلاش کرد تا ورزشکار شود و سپس مدرک مهندسی شیمی گرفت. بعد از اینکه به ایالت متحده رفت با سیلوستر استالونه آشنا شد و در فیلم Rocky IV بازی کرد و فهمید که توانایی فیزیکی‌اش به درد سینما می‌خورد.

لاندگرن قدرت خاصی به فیلم‌هایش در دو قالب قهرمان و تبهکار بخشید. او ایفاگر قهرمانان فانتزی و علمی‌تخیلی همچون فرانک کسل در سریال The Punisher و He-Man در فیلم Masters of the Universe بوده و ضدقهرمان فیلم Universal Soldier را بازی کرده است.

۱۶. لیندا همیلتون

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

لیندا همیلتون کار درماتیکی با شخصیت سارا کانر فرنچایز ترمیناتور کرد که تا همیشه در یادها باقی است. ترمیناتور ۱۹۸۴ سارا را قربانی نشان می‌دهد که روباتی با بازی آرنولد شوارتزنگر در تعقیب اوست و به کمک او برای مبارزه با کایل ریس نیاز دارد. گرچه ترمیناتور ۲ در سال ۱۹۹۱ سارا را آموزش دیده نشان داد که هیچ ترمیناتوری قادر به تهدید او یا پسرش جان نبود.

همیلتون سرانجام سال ۲۰۱۹ با دنباله Terminator: Dark Fate بازگشت درحالیکه فیلم در گیشه موفق عمل نکرد و شکست خورد. سارا نمایانگر نسل جدیدی از زنان قهرمان است. همیلتون بجز فرنچایز ترمیناتور در فیلم Dante’s Peak نیز نقش اکشن داشته است.

۱۵. استیو مک‌کوئین

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

استیو مک‌کوئین شخصت ضدقهرمانی را در دهه ۶۰ خلق کرد که هیچ شباهتی با روحیه ستاره‌های زمانش نداشت. او که بعنوان پادشاه باحال شناخته می‌شود، تردستی‌اش را در نقش‌هایش نشان داده که به احیای بسیاری از زیرژانرهای اکشن کمک کرده است. او در عصر هالیوود جدید قهرمان فوق‌العاده‌ای بود.

تعداد محدودی از فیلم‌های تعقیب و گریز با ماشین مانند Bullitt جذاب هستند، فیلمی که مک‌کوئین در آن مهارت رانندگی‌اش را به نمایش گذاشت. جدا از صحنه‌های تعقیب و گریز، فیلم او را پلیس اصیلی در برابر نیروهای فاسد نشان داد. او در فیلم‌های The Thomas Crown Affair, Papillion و The Great Escape ایفای نقش کرده و شخصیتی وسترن با نقش‌های خاطره‌انگیزی در The Magnificent Seven و Nevada Smith است.

۱۴. شان کانری

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

هر بازیگری توانایی خلق قهرمان اکشنی که بتواند برای ۶ دهه مخاطب را سر ذوق بیاورد را ندارد اما شان کانری این کار را با جیمز باند کرد. مجموعه فیلم‌های جیمز باند بخشی از تاریخ سینما هستند که هر بازیگر با ورودش به فیلم ردپای خود را در آن بر جای می‌گذارد. هیچ کدام از اینها اتفاق نمی‌افتاد اگر کانری در سال ۱۹۶۲ در فیلم Dr. No ساخته ایان فلمینگ، نقش جاسوسی که خاطرات یک نسل شد را بازی نمی‌کرد.

فیلم Dr. No فیلم مهیج ماجراجویی تا به امروز است که کانری در چند سری متوالی آن را بهبود بخشید. From Russia with Love یکی از بهترین سری‌های باند است که مبارزه کانری با رابرت شاو روی قطار را بیادماندنی کرد و Goldfinger یکی از سری‌های مهم باند با گجت‌ها و تبهکاران و طنزش است و Thunderball کانری را در حالی نشان داد که اکشن زیرآب را هیجانی کرد و در You Only Live Twice او را در مواجهه با یکی از بهترین تبهکاران تاریخ، ارنست استاورو بلوفلد دیدیم.

کانری جدای از سری باند، به نسل‌های آینده قهرمانان اکشن کمک کرد. او به فیلم Indiana Jones and the Last Crusade کمدی بخشید و کریستوفر لمبرت Highlander بود و کینگ آرتور را در First Knight احیا کرد و در فیلم The Rock به نیکولاس کیج کمک کرد به آلکاتراز برسد.

۱۳. جت لی

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

قابل باور بودن در صحنه‌های اکشن مهارتی است که بازیگر فیلم‌های اکشن بدان نیاز دارد و مخاطبین بیشتر دوست دارند شخصیتی را ببینند که واقعی مبارزه می‌کند. مخاطبین هیچوقت برای باور کردن جت لی روی پرده سینما مشکلی نداشتند چون این رزمی کار چینی در دوران نوجوانی قهرمان کونگ فو بود. لی توانایی ورزشی‌اش را به سینما آورد و کارش را با فیلم معبد شائولین آغاز کرد. او صحنه‌های اکشن خارق‌العاده‌ای در فیلم‌هایی همچون Hero, Once Upon a Time in China, Fist of Legend, Fearless و Tai Chi Master خلق کرد.

مهارت‌های لی شهرت جهانی داشته و او اولین بار در آمریکا با مل گیبسون و دنی گلاور در فیلم Lethal Weapon 4 همبازی شد و ثابت کرد که لیاقت بازی در کنار افسانه‌های اکشن را دارد. او در فرنچایزهای The Mummy و The Expendables نیز بازی کرده است.

۱۲. جان وین

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

از میان تمام ستاره‌های دوست داشتنی هالیوود، تعداد اندکی حس ماجراجویی و نیرومندی جان وین را دارند. وین در تقریبا ۲۰۰ فیلم بازی کرده و باعث توسعه بسیاری از زیر ژانرهای کلیدی فیلم‌های اکشن شد. فیلم‌های وسترن اغلب صحنه‌های اکشن دارند اما وسترن‌های کلاسیک با بازی وین فیلم‌های اکشن بودند. صحنه آغازین و بیادماندنی Stagecoach با بازی وین نه تنها نقطه آغاز عصر طلایی وسترن بود بلکه در روح نسل‌های آتی قهرمانان اکشن مانند ایندیانا جونز با بازی هریسون فورد دمید.

وین و جان فورد در فیلم‌های کلاسیکی همچون like “The Searchers, The Man Who Shot Liberty Valance و Fort Apache بازی کرده و در فیلم‌های اکشن جنگی The Long Voyage Home و They Were Expendable حضور داشته است. وین برای قهرمانان نظامی آمریکایی احترام زیادی قائل است و نقش آنها را در حماسه‌های جنگی مانند The Alamo, The Longest Day و The High and the Mighty ایفا کرد. او در وسترن‌های کلاسیک همانند Rio Bravo, The Shootist, Rio Lobo, Hondo, True Girt و Red River نیز حضور داشته است.

۱۱. جکی چان

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

یکی از موثرترین شخصیت‌های سینمای اکشن هنگ کنگ، جکی چان است که از معدود ستارگان بین‌المللی موفق در تولیدات انگلیسی زبان به شمار می‌آید. چان با ۱۵۰ فیلم در فیلم‌های مشهور انگلیسی و چینی زیادی حضور داشته است. مهارت او در هنرهای رزمی یکتاست و همیشه وفادارانه با تیم بدلکاری کار می‌کند. او مهارت‌هایش را با کار کردن در کنار بروس لی در فیلم Fist of Fury محصول سال ۱۹۷۲ و اژدها وارد می‌شود محصول ۱۹۷۳ بدست آورده است.

فیلم Snake in Eagle’s Shadow محصول ۱۹۷۸ ثابت کرد که چان نه تنها کونگ فوکار ماهری است بلکه بازیگر اصلی بزرگی است. او کاریزماتیک، بامزه، و سخت‌کوش است که صحنه‌های مبارزه دشواری را بازی کرده است. فیلم Dragon Lord محصول ۱۹۸۲ نشان می‌دهد او می‌تواند در بیشتر مسیرها پیش‌روی کند. هرچند فیلم Police Story محصول ۱۹۸۵ از او یک افسانه ساخت. صحنه تعقیب و گریز ابتدایی فیلم مهیج است و چان در ۵ دنباله بعدی فیلم نقش چان کا-کوی را ایفا کرد. او در فرنچایزهای Armour of God و Drunken Master نیز بازی کرده است.

شجاعت چان بین‌المللی است و فیلم Rush Hour محصول ۱۹۹۸ نشان داد که فیلم‌های آمریکایی‌اش به اندازه فیلم‌های چینی موفق خواهند بود. سه گانه Rush Hour ثابت کرد او قادر به بازی در نقش‌های کمیک با طنز خاص خود است.

۱۰. سیلوستر استالونه

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

سیلوستر استالونه حضور پابرجایی در سینمای اکشن از دهه ۷۰ تاکنون داشته و از معدود بازیگرانی است که طی ۶ دهه در گیشه موفق عمل کرده است. نقش کلیدی او قهرمان فرنچایز راکی است اما بعد از بردن جایزه اسکار بهترین فیلم ۱۹۷۶، شخصیت برجسته جان رامبو را خلق کرد که سرباز ویتنامی با اختلال پساترومایی بود.

استالونه بازی چند لایه‌ای دارد که پیچیدگی‌های افسرهای پلیس و دیگر قهرمانانی که بازی کرده را نشان می‌دهد. فیلم Nighthawks فیلم پلیسی مهیجی بود که خطرات تروریستی شهری را نشان می داد و فیلم Cop Land او را وارد ژانر نوار قدیمی کرد. او در فیلم‌های Cobra, Daylight, Lock Up, Demolition Man, Tango & Cash و Over the Top توانایی خود را به نمایش گذاشته است.

۹. بروس ویلیس

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

بروس ویلیس بازیگر بزرگی است که بازی دراماتیک فوق‌العاده‌ای در فیلم‌های Pulp Fiction, Unbreakable, The Sixth Sense داشته است. هرچند هیچکس نقش جان مک‌کلین او را فراموش نخواهد کرد. مک‌کلین قهرمان فیلم Die Hard بود که ویلیس به خوبی از پس ایفای آن برآمد. این فیلم چندین بار مورد اقتباس در لوکیشن جدید قرار گرفت ولی هیچکدام نتوانستند مک‌کلین افسانه‌ای را همچون ویلیس خلق کنند.

او در فیلم‌های اکشن علمی‌تخیلی نیز بازی کرده و در فیلم Twelve Monkey سفر در زمان را تجربه کرده و در فیلم ماجراجویی مایکل بی، Armageddon و فیلم مهیج رایان جانسون، Looper و ادیسه فضایی لوک بسان، The Fifth Element، حضور داشته است. فیلم‌هایی همچون Sin City و Lucky Number Slevin ثابت کردند که ویلیس می‌تواند به تنهایی بدرخشد.

۸. آرنولد شوارتزنگر

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

اگر فیلم‌های اکشن به شخصیت‌های مجزا نیاز داشته باشند، آرنولد شوارتزنگر از این دست بازیگران است. او نه تنها بازیگر اکشن فوق‌العاده‌ای است بلکه زندگی وقعی الهم‌بخشی دارد که مخاطبینش را جذب می‌کند. وی در اتریش متولد شده و حتی جزو نیروهای نظامی کشورش بوده اما رویای رفتن به آمریکا را داشته است. داستان مهاجرت او جالب است و به خلق فیلم‌های اکشن‌ش کمک کرده است.

شوارتزنگر برای بازی در فرنچایز ترمیناتور شناخته شده و قدرت فیزیکی او برای بازی در نقش قهرمان نظامی کفایت می‌کند. در فیلم‌های Conan the Barbarian و Commando او را ظالم و قوی دیدیم و در فیلم Predator باور می‌کنیم از دست شکارچی هیولایی نجات یافته است. گرچه وی بسیار کاریزماتیک است و نقش اَبَر جاسوس جذابی را در فیلم True Lies ایفا کرده و در فیلم‌هایی همچون Last Action Hero, The Running Man و Kindergarten Cop بازی کرده است.

۷. کلینت ایستوود

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

کلینت ایستوود شخصیت سینمایی برجسته و از کارگردانان به نام سینماست. او بهترین بازیگر وسترن تاریخ است و بسیاری از فیلم‌های اکشن او درماتیک و اکشن هستند. نقش وی در سه گانه سرجیو لیون، Man with No Name، ماندگار شد. فیلم‌های یک مشت دلار، بخاطر چند دلار بیشتر و خوب، بد، زشت شخصیت قوی او را در برابر تبهکاران به خوبی نشان می‌دهند. فیلم‌های وسترن The Outlaw Josey Wales ،High Plains Drifter و Pale Rider همگی صحنه‌های اکشن جذابی دارند. فیلم Unforgiven محصول ۱۹۹۱ اکشن جذابی است که اسکار گرفت.

ایستوود یکی از بزرگترین قهرمانان اکشن را در فیلم Dirty Harry محصول ۱۹۷۱ به تصویر کشده است. وی نقش‌های مانایی در فیلم‌های Escape From Alcatraz،In the Line of Fire ،True Crime ، Absolute Power و The Gauntlet داشته است.

۶. میشل یو

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

میشل یو رزمی‌کار فوق‌العاده‌ای است که هنوز بدلکاری می‌کند و بازیش در فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon یکی از زیباترین صحنه‌های مبارزه را به ارمغان آورد. حساسیت انگ لی و ماهیت کار او بی‌تاثیر نبود ولی این یو بود که فیلم را به شاهکار تبدیل کرد.

او به فرنچایزهای اکشن جان تازه‌ای بخشیده و درحالیکه بیشتر شخصیت‌های زن در فیلم‌های جیمز باند بی‌دست و پا و ضعیف هستند، شخصیت یو قهرمان خوبی به نوبه خود بود. وی اخیرا در فیلم اکشن Star Trek: Discovery در نقش کاپیتان فیلیپا جورجیو ایفای نقش کرده است.

۵. کرت راسل

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

استالونه، شوارتزنگر و ویلیس شخصیت‌های بزرگی هستند اما راسل قهرمان متفاوتی است. او بسیار بامزه و در عین حال آسیب پذیر است. درحالیکه بیشتر ستاره‌های فیلم‌های اکشن قدرت خود را به نمایش می‌گذارند، راسل خود را مسخره کرده و معنا و مفهوم قدرت بدنی را زیر سوال می‌برد.

بدون شک بزرگترین کار او همکاری با جان کارپنتر بوده است. مهارت‌های مختلف راسل به او این امکان را داده تا در زیر ژانرهای اکشن متعددی ایفای نقش کند. فیلم مهیج آخرالزمانی Escape From New York محصول ۱۹۸۱ عناصر نئو وسترن را با علمی‌تخیلی ادغام کرده و فیلم The Thing کارپنتر نیز راسل را درون کلبه سردی به دام انداخته و وحشت به جانش انداخته است درحالیکه بامزه‌ترین کارش Big Trouble in Little China و شخصیت جک برتون است. راسل در فیلم‌های کلاسیک‌ زیادی حضور داشته و با استالونه سر فیلم Tango and Cash هم‌بازی بوده و در فیلم Tombstone شخصیت وسترن و در Breakdown قهرمان هیچکاکی را ایفا کرده است.

۴. کیانو ریوز

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

کیانو ریوز یکی از دوست داشتنی‌ترین ستاره‌های سیاره زمین است اما نقش‌های اکشن وی خصیصه خاص خود را دارند و او هیچوقت نمی‌تواند بیرحمی که نیاز است را از خود نشان دهد. مهارت ریوز در بدلکاری به او این اجازه را داده تا آسیب‌پذیر نباشد و بیش از ۳ دهه ستاره بی چون و چرای اکشن باشد.

ریوز کارش را بازی در نقش‌های کمدی آغاز کرد تا اینکه با فیلم Point Break محصول ۱۹۹۱ وارد ژانر اکشن شد. مامور اف‌بی‌آی، جانی اوتا، فرد جدی بود. او دهه ۹۰ در کلاسیک Speed بازی کرد اما در سری دوم این فیلم حضور نداشت.

ریوز به لطف بازی در فیلم ماتریکس محصول ۱۹۹۹ کارش را در زیرژانرهای اکشن ادامه داد هرچند دنباله‌های این فیلم موفق عمل نکردند. گرچه کار ریوز در دهه ۲۰۰۰ افت کرد، وی با فرنچایز جان ویک بازگشت که ترکیبی از عناصر نئو نوار است.

۳. سیگورنی ویور

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

سیگورنی ویور یکی از بهترین قهرمانان اکشن را با شخصیت الن ریپلی خلق کرده است. فیلم بیگانه محصول ۱۹۷۹ قطعا فیلم ترسناکی است اما ویور مهارت‌های اکشن خود را در این فیلم به رخ همگان کشید. در فیلم ۱۹۸۶، ریپلی با پیوستن به نیروی دریایی برای یافتن موجودات سیاره قمر فراخورشیدی LV-426 قهرمان اکشن شد. او ماموریت داشت دختر جوانی به اسم نیوت را نجات دهد.

در حالیکه فیلم‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ دنباله‌های ناامیدکننده‌ای بودند، بازی ویور قابل احترام است. ویور در کمدی اکشن Galaxy Quest نیز ایفای نقش کرده و سال ۲۰۰۹ در فیلم آواتار نیز حضور داشت.

۲. تام کروز

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

بسیاری از بازیگران اکشن بخاطر به خطر انداختن جانشان سر صحنه معروف هستند. تام کروز یکی از آنهاست. پیشرفت کروز در فیلم‌های اکشن عالی است. او طی دهه‌های ۸۰ تا ۲۰۰۰ با فیلم‌سازان بزرگی کار کرده و توانایی خود را به رخ کشیده و بعنوان قهرمان اکشن کاریزماتیکی شناخته شده است.

کروز انتخاب غیرممکنی برای نقش اتان هانت در فیلم ماموریت غیرممکن در سال ۱۹۹۶ بود اما توانست خود را به خوبی نشان دهد. هر سری از این مجموعه، ژانر متفاوتی دارد اما چیزی که حائز اهمیت است توانایی کروز در انجام بدلکاری‌های فیلم است. در آخرین سری، وی از HALO پرید و صحنه‌های موتورسواری جذابی را در پاریس بازی کرد.

جدا از ماموریت غیرممکن، کروز در فیلم‌های علمی‌تخیلی همچون ،Minority Report ،War of the Worlds Oblivion و Edge of Tomorrow بازی کرده است. او در فیلم‌های مهیج و اکشن Collateral, Jack Reacher و  Valkyrie نیز حضور داشته است.

۱. هریسون فورد

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

بازیگران کمی همچون هریسون فورد شخصیت یونیکی دارند. فورد بیشتر از یک ستاره اکشن است. او در فیلم‌هایی همچون Witness, The Fugitive, Presumed Innocent و Frantic بازی چند لایه‌ای از خود به نمایش گذاشت. اولین تصویری که از فورد به ذهن می‌رسد نقش‌های اکشن اوست که شبیه هیچکس نیست.

چیزی که درباره فورد جلب توجه می‌کند، متفاوت بود شخصیت‌های اوست. اگر لوک اسکای‌واکر قهرمان بیادماندنی جنگ ستارگان است، هان سولو قهرمانی بود که سریال را به اوج رساند. وقتی فورد در فیلم ایندیانا جونز بازی کرد، نقش‌های قبلی را ایفا نکرد بلکه شخصیت جدیدی خلق نمود. نه اینکه فیلم‌ها ورژنی از تاریخ حقیقی باشند بلکه شخصیت واقعی با احساسات، ترس‌ها و عواطف واقعی را نشان دادند.

ریک دکارد دوگانه بلید رانر شخصیت خاصی است که به تدریج قابل درک شد. فورد نشان داد که می‌تواند شخصیت‌ها را مجدد خلق کند. و بازی او در نقش جان رایان در فیلم Patriot Games و Clear and Present قوی‌تر از بازی هر بازیگری است. فورد فقط به فرنچایزها اتکا نکرده. Air Force One بازسازی فیلم Die Hard است که فورد در آن نقش رئیس جمهور آمریکا را ایفا کرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما چی فکر می‌کنید؟ بهترین بازیگر اکشن تاریخ سینما کیست؟ و جای چه کسانی در این لیست خالی است؟

منبع: slashfilm

RichmanSina7294OverlordCameraManժ๏ςτ០я នτяคղցҽLonesome guy...DARKSIRENvitto corleonevafadarCorvoشرکThe greatsamanSSami 227تی‌تاپ طلاییABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)red-eyed Banished Knightmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا
۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۸ بازیگر برتر اکشن تاریخ سینما - گیمفا