گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود

گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود

محسن رضوی فر
۱۱:۳۱ ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود

یک گزارش جدید بیان می‌کند ایکس باکس با وجود برنامه‌ریزی قوی برای عرضه بازی‌های انحصاری در سال جاری، همچنان در عبور از سهم بازار پلی استیشن مشکل خواهد داشت.

شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence در تحلیل جدید خود می‌گوید تعد عناوین فرست پارتی مایکروسافت که در امسال منتشر می‌شوند، برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از این گزارش به این موضوع ارتباط دارد که تعداد زیادی از بازی‌های انحصاری ایکس باکس در سال گذشته با تاخیر مواجه شده‌اند.

با این حال، حتی با انتشار عناوینی مانند Starfield و Redfall، این شرکت تحقیقاتی معتقد است که این بازی‌ها روی سهم بازار سونی چندان تاثیرگذار نخواهند بود. شرکت مذکور همچنین خاطرنشان می‌کند موضوع خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت را در نظر نمی‌گیرد.

از بین ۲۰۰ بازی آینده که قرار است منتشر شوند، ۲۶ بازی انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس/اس خواهند بود و این در حالی است که ۲۲ عنوان انحصاری برای پلی استیشن ۵ وجود دارند. این اعداد و ارقام، نسخه‌های چند پلتفرمی روی رایانه شخصی یا نینتندو سوییچ را در نظر نمی‌گیرند.

DFC Intelligence در این خصوص می‌نویسد:

سوال بزرگ این است که آیا این عناوین بزرگ برای تشویق مصرف‌کنندگان به خرید ایکس باکس سری ایکس/اس نسبت به پلی استیشن ۵ کافی هستند؟ در حال حاضر، معتقدیم که پاسخ منفی است. این عناوین مدتی پیش‌بینی شده‌اند و احتمالاً در تصمیم‌گیری‌های خرید لحاظ شده‌اند. در مقابل، اگر عنوانی مانند Starfield انتظارات را برآورده نکند، می‌تواند به فروش ایکس باکس سری ایکس/اس آسیب برساند.

مسئله بلندمدت بزرگتر این است که نقش انحصاری نرم افزار در یک محیط چند پلتفرمی ادامه خواهد داشت. در حال حاضر گیمرهای اصلی می‌توانند پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ بخرند و برای بازی عناوین بزرگ ایکس باکس بر روی رایانه شخصی، اشتراک سرویس Game Pass را داشته باشند و نیازی به خرید کنسول ایکس باکس وجود ندارد.

همچنین باید توجه داشته باشیم که شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتز و اکتیویژن بلیزارد در مقابل انتشار بازی‌های جدید، بر روی بازی‌های سرویس محور در حال انجام تمرکز دارند. این بازی‌ها معمولا چند پلتفرمی هستند. بنابراین، انحصاری ها محرک اصلی برای انتخاب یک پلتفرم سخت افزاری خاص هستند. نینتندو قطعا این درس را آموخته است.

مشخصا خرید اکتیویژن بلیزارد می‌تواند راه طولانی را در جهت متعادل کردن فضای رقابتی انجام دهد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این معامله انجام خواهد شد. در صورتی که این ادغام تایید نشود، موقعیت مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدیویی به خطر خواهد افتاد. بله، ایکس‌باکس چند انحصاری بزرگ در دست تولید دارد، اما آن‌ها در حال حاضر برای ورود به بازار پلی‌ استیشن کافی نیستند.

نظر شما در خصوص این گزارش چیست؟

MavrickDARKSIRENشرکGidoraPARASITE EVE 2Alireza1111SAhmad_bkmeysambMincraftMajimaشادمن 3Porfosorموز سخنگوRoyalknightKingforsParhammarioمحمدامین حیدریNullmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مترسک گفت:

    الان باز یه عده میان میگن نهه این پول گرفته این طرفدار مایکروسافته این فلانه بسانه .
    فک میکنم تنها چیزی که سونی فن ها هم قبولش دارن همین حرفه که گفته با وجود اینهمه انحصاری بازم به سونی نمیرسه

    Ali 0zadeNobاز پیروان bloodyblade.RedAhmad_bkaliاربابMincraftMr Hill93NobodyRoyalknightmore
  • ᚱ.ᚻ گفت:

    سونی ستونش کلفته با عرضه سه چهار تا بازی بیشتر حتا لرزش هم ایجاد نمیشه

    Batman Arkham knightAli 0zadeAllliBrainiac(خداحافظ)MrnobadyKRATOS THE GREATAli_pxMax22Master blade
  • Abolfazl گفت:

    به نظرم ایکسباکس حتی امسال هم نمیتونه از نظر فروش به سونی برسه
    چون که همه ی انحصاری هاش روز عرضه واسه pc میاد

    Batman Arkham knightAli 0zadeMrnobadyاز پیروان bloodyblade.RedTomaliBrainiac(خداحافظ)MincraftRoyalknight.more
    • مایکروسافت فروش کنسول + گیم براش مهم نیس وگرنه چرا باید برا pc بازیهاشو اونم روز عرضه در گیم پس منتشر کنه درامدش چی میشه؟ چون بیشتر درامد مایکرو از ویندوز افیس هوش مصنوعی در میاره تا از گیم بر خلاف سونی که وابستس به گیمینگش به حاطر همین گیم های مهمشو هیچوقت برا پلاس نمیاره شاید بعد از ۲ یا ۳ سال اگه هم بیاره زمانیه
      pc هم مال مایکرو، اومده گیم پسو هم برا ایکس باکس و هم برا pc داده
      از اونورم مخاطباش هم که نسبت به پلتفرم پلستیشن بیشتره دیگه افراد زیادی مشغول به بازی های مایکرو میشن

      Batman Arkham knightAbx(هایپ رسمی جی تی ای شیش)Ali 0zadeNobNullکارمند خسته
  • جالب اینجاست که خودشم توو متنش گفته که انحصاری ها و خدمات اکس باکس روی چندین پلتفرم عرضه میشن و محدود به یک کنسول اکس باکس نیستن که کاربر مجبور بشه کنسول بخره. مایکروسافت کال آو دیوتی هم انحصاری بکنه بازم فروش کنسولش به ps یا نینتندو نخواهد رسید، چون اصلا سیاست بازاریابیش فروش کنسول نیست، که اگر بود اینم مثل نینتندو و سونی خدمات و بازی هاش رو عینا و روز عرضه برای ویندوز و اکس کلود هم منتشر نمیکرد (فکر کن اونموقع pc gaming به چه روزی میوفتاد) مایکروسافت به دلیل چندپلتفرمی بودنش هرگز و هرگز نمیتونه صرفا تووی کنسول هم فروشِ نینتندو و پی اس رو بگیره. حتی اگر نیمی از دنیای گیم هم انحصاری بکنه. طرف حتی با یدونه تلویزیون سامسونگ هم میتونه بازیشون کنه و نیازی به خرید کنسول xbox نداره، اما برای تجربه بازی ها و خدمات نینتندو و سونی فقط و فقط مجبورید کنسولشون رو بخرید.

    Ali 0zadeNullAllliکارمند خستهMrnobadyfarshadxA,,shAshen undead the beareraliHitasepmore
    • ali گفت:

      شما جعبه فنا توی کدوم دنیای موازی زندگی میکنید خسته نشدید اینقدر خودتون گول زدید ؟ بازار کلود هنوز شکل نگرفته ۹۹/۹۹ درصد گیمرا هنوز از سخت افزارها برای اجرای گیم استفاده میکنند حالا دلیلش هر چی هست اینترنت نامناسب یا گرون ، تاخیر یا هر چی . اگه فروش کنسول برای مایکروسافت مهم نبود چرا سری اس باتل نک نسل نه داد بیرون که کلی دردسر بهینه سازی برای استودیوهای خودش و تردپارتی درست کنه مایکرو بازی برای ایکس کلود و ویندوز میده چرا میده چون پلتفرم های خودش هستند توقع داری بازی برای پلتفرم خودش نده سونی هم برای ps vr 2 و در گذشته ویتا و psp و vr1 بازی میداد چون پلتفرم خودش هستند بعدشم با وجود جمع آوری جامعه گدایان گیمر روی کنسول خودش و عرضه دی وان بازیهاش روی گیم پس ایکس باکس اگه بازیهاشو روز عرضه روی استیم نده اون وقت کی همون یه تعداد اندک بازیهاشو بخره بعدشم یه جوری میگی مجبوره کنسول بخره که انگار پیسی صد دلاره کنسول ۳۰۰۰ دلاره مرد حسابی در حال حاضر ارزون ترین راه بی دردسر ترین راه برای تجربه بازیهای AAA همین خرید کنسول ها هست نه پیسی های چند هزار دلاری یا کلود که هنوز در خیلی از کشورها تجربه بدون تاخیر و باثباتی ارائه نمیده

      Ali 0zadeAli slhاز پیروان bloodyblade.RedTomNullAllliAbolfazlکارمند خسته
      • حقیقتا پاسخ کامنتت رو بدم سطحم رو در حدت پایین آوردم، (حالا میبینی خودش لنگ نون شبشه و بزور بازی هکی میزنه و ملت رو مسخره میکنه، یه دیسپلی من اندازه کل ست اپش میارزه باز اگه یه ۴۰۹۰ داشت و از این حرفها میزد میگفتم اوکی از این بچه مایه پلشت هاست، ولی جیب خالی و پز عالی دیگه نوبره)

        • ali گفت:

          یه روز کامل فکر کردی جواب چی بنویسی 😂😂 در آخر اون چرت و پرتی هایی که تحلیل کردی و جواب قاطع گرفتی جوابی براش نداشتی ؟؟ 😂😂 صرفا اون فکتی که در مورد گداپس دادم رو فقط بهت برخورد جعبه فن ؟؟ 😂😂

      • Ali slh گفت:

        جمع آوری جامعه گدایان …
        جالب اینه که هرچقدر فکر میکنم میبینم زشته ارزش انسانی رو اینقدر بیارم پایین ولی بازم دلم نمیاد اینو نگم که ، سگ فن بوی سونی رو . :>

  • Wounds گفت:

    دلیل اینکه ایکس باکس نمی تونه با وضعیت و انحصاری های فعلی به پلی استیشن نزدیک بشه بخشیش به موضوع کیفیت مربوطه یعنی در این سال ها برند پلی استیشن موفق شده جایگاه خودش به عنوان یک تولید کننده محتوایی با کیفیت در حوزه بازی هایی ویدئویی در ذهن مخاطب تثبیت کنه ولی این موضوع در مورد ایکس باکس صادق نیست، در نتیجه من گیمر ترجیح میدم اولویت انتخابم اکوسیستمی باشه که از خروجیش مطمئنم

    Abx(هایپ رسمی جی تی ای شیش)Kingforsگکو پلنگی (دکتر گیمفا)Mrnobadyاز پیروان bloodyblade.RedfarshadxA,,shTomAhmad_bkBatman Arkham knightmore
  • The Red Devil گفت:

    ردفال به تنهایی ۸۵ درصد از کسایی که قصد خرید کنسول نسل نهمی داشتن رو به ایکس باکس جذب میکنه
    حتی اونایی که PS5 خریدن میبرن میفروشن

    Abx(هایپ رسمی جی تی ای شیش)Ali 0zadeDARKSIRENهمسایه ( فن بوی = پنچری )شرکگکو پلنگی (دکتر گیمفا)از پیروان bloodyblade.RedRazielAhmad_bkBrainiac(خداحافظ)more
  • Phantom گفت:

    هومم انتظار ۲۶ تا بازی انحصاری نداشتم… تا همین الان هم خیلی فشار خوردم که hellblade 2 قراره انحصاری ایکس باکس باشه و نمیتونم تو پی اس فایو بازیش کنم ~_~ ولی با این حال انحصاری های سونی همیشه جلوتر بودن

    KingforsTomBrainiac(خداحافظ)MincraftKRATOS THE GREATAli_pxMax22Master blade
  • بله مدیران پروژه های اکس باکس بی لیاقت هم هستن مقصر سونیه هلبلید ۴ ساله معرفی شده تاریخ عرضه نداره هم مقصر سونیه

    farshadxTomHitasepBrainiac(خداحافظ)MincraftAli_pxMax22Master blade
  • fbjg گفت:

    اول که خبر خرید رو شنیدم کمی خوشحال شدم نه واسه اینکه مایکروسافت انحصاری بدست گرفته. واسه اینکه اکتیویژن کلی آیپی داره که بخاطر کالاف ولشون کرده یا حتی بلیزارد

    فکر کردم زیر نظر مایکروسافت بودن باعث میشه prototype 3 یا StarCraft جدید رو ببینیم

    دو سال تقریباً گذشته از خبر خرید ، حالا همچنان بحث سر همون کالافه یا شده شکسته نفسی کردن
    کی میشه یکم راجب بقیه آیپی ها بشنویم

    NullfarshadxBrainiac(خداحافظ)MincraftRedm0ndy.xboxParhamMaster blade
  • PORI گفت:

    خب معلومه کسی ک پلی استیشن و نینتندو داره نمیره آشغالای تو رو بازی کنه😂

    همسایه ( فن بوی = پنچری )NullAllliAlireza1111از پیروان bloodyblade.Redfarshadxᚱ.ᚻRazielaliBrainiac(خداحافظ)more
  • Wise tree گفت:

    تا همین الانم که کم و بیش یکم نزدیک پلی استیشن فروخته بود و سهم بازار و میگرفت بخاطر کمبود پلی استیشن بود وگرنه الان که کمبود ها برطرف شده ایکسباکس افت فروش پیدا کرده در عوض پلی استیشن چند برابر بیشتر داره میفروشه

    Kingforsاز پیروان bloodyblade.RedA,,shBrainiac(خداحافظ)MincraftRoyalknightRedm0ndy.xboxMaster blade
  • Hasan0930 گفت:

    اینکه مشخصه که اگه مایکرو این بازی ها رو منتشر کنه در امسال بازارش به پلی استیشن نزدیک میشه اما از اون جلو نمیزنه
    ولی اگه همینطوری به انتشار بازی در سال ۲۰۲۴ ادامه بدن اواخر ۲۰۲۴ می تونن تا به پلی استیشن برسن تازه اگه همه موفق بشن
    بعدشم تو این گزارش گفته مردم میرن پی سی گیم پس می خرن لذا اکس باکس نمی گیرن
    نمیدونه که اصلا هدف مایکرو فروش کنسول نیست که تو داری اینجوری صحبت می کنی
    اون فقط می خواد مشترکین گیم پس زیاد بشن و تمام
    دیگه به هیچی فکر نمی کنه

    Batman Arkham knightMrnobadyA,,shMincraftMaster blade
  • 30nabhl گفت:

    دوستان یه سوال
    من سالهای سال سری need for speed رو بازی کردم
    چند سال پیش یه کوچولو forza horizen 3 رو هم یکم امتحان کردم
    واسه اولین تجریم یه کوچولو سخت بود ولی به روندنش عادت کردم هرچند اون زمان وقت نکردم ادامه بدم
    بعد یه مدت نسخه ۴ رو نصب کردم همون اول دیدم بعضا حتی یه درجه هم نمیپیچه
    یعنی حتی کووووچکترین پیچ میخوام فرمونو بچرخونم ولی مثل گاو مستقیم میره جلو
    امروز نسخه ۵ هم نصب کردم اونطوری بود
    اعصاب نزاشته واسم

    اگه ایراد از بازیه چرا هم ۴ و هم ۵ اینطوری بودن؟
    اگه ایراد از منه چرا با نسخه ۳ مشکلی نداشتم؟
    فورتزا پلیرا یه راهنمایی کنن لطفا

    Brainiac(خداحافظ)MincraftParham
    • Solo گفت:

      موردی که میفرمایید بخاطر عدم آشنایی شما با سیستم tuning دستی بازی پیش اومده، اصولا شما هر ماشین جدیدی که میخرید حدودا نیم ساعت تا چهل دقیقه تو جاده باید باهاش آزمون خطا انجام بدید و تیونینگشو عوض کنید تا در نهایت از لحاظ هندلینگ بشه اون چیزی که شما میخواید
      شده تا یک ساعت هم برای تنظیم هندلینگ یه ماشین (m3 e46) وقت گذاشتم ولی تهش شده چیزی که واقعا از روندنش خسته نمیشم

      فرمانپذیری کم ماشین یکی از مشکلات شایع توی فورزاست ولی به راحتی همونجور که بالاتر توضیح دادم با یکم حوصله قابل حله
      سعی کنید کمک فنر های جلو رو نرم تر و کمک های عقب رو سفت تر کنید، ارتفاع ماشینو تا حد امکان بیارید پایین تا هوا کمتر بره زیرش و چسبندگیش بیشتر بشه، البته نوع لاستیک و پهنای اون خیلی توی فرمانپذیری موثره، اگه ماشین دیفرانسیل عقبه، هرزگرد دیفرانسیل رو کمتر کنید تا موقع پیچیدن عقب ماشین در نره، تنظیم ضریب دنده های ماشین هم میتونه در تعادل فرمانپذیری و سرعت و شتاب خیلی موثر باشه که البته یکم سخته
      در کل توی فورزا هرچی از nfs توی ذهنتونه باید دور بریزید و موقع ورود به پیچ سرعت مناسب داشته باشید تا ماشین از کنترل خارج نشه
      موفق باشید

  • Reza PM گفت:

    به نظرم بازی های آینده ی ایکس باکس از لحاظ کیفیت کم و کسری از بازی های سونی نخواهند داشت. و حتی اگه خرید اکتیویژن هم نبود بازم در ادامه ی نسل و نسل دهم رقابت نفس گیری بین کنسولا به وجود میاد.

    Nullکارمند خستهfarshadxA,,shLu BuRedm0ndy.xboxParhamMaster blade
  • xbox.home گفت:

    یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه:
    تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود. کمی فکر کنید متوجه میشید منظور از گوساله و صاحبش کیه؟ یه راهنمایی ریزی میکنم، صاحبش که میشه ماکروسافت. حالا اگه گفتید منظور از گوساله کنایه ب کیاست؟ آفرین خودشه😆

    UNCLE ARTHURNullAlllifarshadxTomᚱ.ᚻAbolfazlParhamMaster blade
    • Hasan0930 گفت:

      درسته ولی بعد اینکه گوساله گاو شد پدرش دیگه پیر شده و همون گوساله پدرشو تامین می کنه
      بعد اتمام خرید سالانه ۹ ملیارد درآمد اکتیویژن بلیزارد هرسال میره تو جیب مایکرو
      شاید بگی بازیهاش گیم پس میان و سود از بین میره اما یکم که بسنجی می بینی نه فقط ۱.۴ ملیارد دلار از ۹ ملیارد دلار درآمد اکتی به خاطر گیم پس از بین میره چون:
      چون ۵۵ درصد از درآمد اکتیویژن بلیزارد از موبایله بازی های موبایل که گیم پس نمیان
      از ۴۵ درصد کنسول هم ۲۰ درصد از درآمد مال پلی استیشنه که اونا هم رو گیم پس نمیان پس کماکان درآمدشون باقی می مونه
      از ۲۵ درصد باقی مونده هم ۱۰ درصدش مال بازی های فری تو پلی مثل وارزون ۲ و ارواچ دو هست که‌ اونا هم درآمدشون به خاطر اسکین ها و غیره کماکان باقی هست
      می مونه ۱۵ درصد از درآمد اکتی که به خاطر گیم پس از بین میره ولی در عوض مایکرو ملیونها کاربر گیم پس به دست خواهد آورد
      خلاصه:
      درآمد اکتی:
      ۵۵ درصد موبایل >> گیم پس نمیان درآمد باقی هست
      ۲۰ درصد پلی استیشن >> گیم پس نمیان درآمد باقی هست
      ۲۵ درصد پی سی و اکس باکس >> به دو قسم میشن:
      ۱. ۱۰ درصد فری تو پلی ها >> نیاز ندارن گیم پس بیان و درآمدشون از طریق اسکین ها و غیره باقی هست
      ۲. ۱۵ درصد باقی مونده >> گیم پس میان و درآمدشون از بین میره اما عوضش ملیونها مشترک گیم پس به دست خواهد آمد
      خود اکتی چند وقت پیش گفته بود که درآمد ما از بخش موبایل از مجموع پی سی و کنسول ها بیشتره و لذا حداقل ۴.۸ ملیارد دلار از ۹ ملیارد دلار درآمد اکتی از بین نخواهد رفت چون بازی های موبایل که گیم پس نمیان
      ۴.۲ ملیارد دلار باقی مونده هم ۲۰ درصدش مال پلی استیشن که تقریبا ۱.۸ ملیارد میشه اونا هم از بین نمیرن چون گیم پس نمیان
      از ۲.۴ ملیارد دلار باقی مونده هم که حداقل ۸۰۰ ملیون دلار مال فری تو پلی ها مثل بازی های پرطرفدار وارزون دو و اورواچ دو هستن که اونا هم نمیان گیم پس چون فری ان
      می مونه ۱.۴ ملیارد دلار که به خاطر گیم پس از بین میره اما در عوضش مایکرو ملیون ها مشترک گیم پس به دست میاره

      UNCLE ARTHURNullAbolfazl
  • Null گفت:

    باعث میشه به سونی هی نزدیک تر بشه نه اینکه ازش پیشی بگیره
    مگه اینکه حالا تا آخر نسل اتفاق خاصی بیفته و کامبک بزنه مثل سونی توی اواخر نسل ۷

    farshadxBrainiac(خداحافظ)MincraftAbolfazlParham
  • ASSADullah گفت:

    زمانی “انحصاری کردن” بد میدونستن. حالا که کالاف میخواد انحصاری بشه میشه “رقابت”…

    بگذریم

    به اندازه کافی در مورد این قضیه صحبت شده.
    حالا نمی خواد این قضیه تمام بشه حداقل بیاید برای خودمون تمامش بکنیم.

    خودم مخالف این خرید بودم ولی دیگه کافیه.
    بیاید قال قضیه رو بکنیم بره (بخدا تقصیر من نیست فارسی مشکل داره 🤗)

    KingforsTomBrainiac(خداحافظ)MincraftRoyalknightMaster blade
  • 👑BTS👑 گفت:

    اکس باکس واقعا ارم قشنگی داره میگن فردا قراره با bts قرار ببنده یه کنسول به اسم xbox bts s بسازه و سهمشو افزایش بده 👍😁

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)𝓐𝓫𝓫𝓪𝓼UNCLE ARTHURAli slhGigachad756همسایه ( فن بوی = پنچری )NullAlireza1111farshadxBrainiac(خداحافظ)more
  • Master blade گفت:

    همین اول بگم
    منظور سناتور کنسول های high end و نینتندو کنسول دستی حساب میشه که بازارش جداست و جزو آمار حساب نمیشه
    :

    🟣 سناتور آمریکایی: سونی بر ۹۸ درصد از بازار سطح‌بالای گیمینگ [در ژاپن] تسلط دارد و کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این مورد را ارزیابی کند.
    🔸 سناتور «ماریا کنتول» در جریان گزارش کمیسیون مالی مجلس سنا در روز گذشته، از مونوپولی بازار High-End گیمینگ توسط سرگرمی‌های تعاملی سونی ابراز ناخرسندی کرده و از مقامات تجارت آمریکا خواسته است تا مقامات ژاپنی مربوطه را در جریان این مونوپولی قرار دهند.
    🔸 او می‌گوید:
    🗨️ «به من گفته شده است که سونی ۹۸ درصد از بازار پیشرفته گیمینگ را در انحصار دارد، با این حال دولت ژاپن به سونی اجازه داده است تا از طریق معاملات و پرداخت‌های انحصاری به ناشران بازی، رفتارهای ضدرقابتی آشکاری انجام دهد.»
    🔸 همچنین وی ضمن اشاره به اینکه کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این رفتارهای انحصارطلبانه را بررسی کند، از مقامات تجارت آمریکا پرسیده است:
    🗨️ «بنابراین، به نظر شما برای رسیدگی به این مسائل و ایجاد زمین بازی برابر با [اقتصاد هند و اقیانوسیه] چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟»

    تایید لطفا

    NullfarshadxTomaliMincraft
  • باور کنید همینم در جهت تایید معامله نوشتن که نمی دونم اگه نشه چنین می شود و چنان می شود و موقعیت ردموندیا به خطر میفته و از این دری وری ها

    کارمند خستهᕼᑌᑎTᗴᖇTomMr Hill93Master blade
  • بازیای انحصاری مایکروسافت، فارغ از این که خوب باشن یا نه، سالهای زیادیه که buzz ایجاد نمی کنن. حتی بعد از خرید تعداد نسبتا زیادی استودیو و ناشر بازم همونن.
    تا زمانی هم که گیم واسشون صرفا محتوی/سرویس باشه همینطور باقی می مونن.

    همسایه ( فن بوی = پنچری )A,,shaliBrainiac(خداحافظ)RoyalknightMax22Master bladeMAX BOOMBKratosxbox.homemore
    • Omid_Fsh گفت:

      بخش اول حرفات درسته
      خیلی وقته مایکروسافت بازی ای عرضه نکرده که انحصاری باشه و توجه زیادی به خودش جلب کنه بازی هاش خوب و یا عالی بودن اما باز هم طوری نبودن که جوایزو درو کنن یا سر و صدای عجیبی بکنن
      اما بخش دوم صحبتات غلطه
      مایکروسافت دنبال محتوا برای گیم پس هست اما به چند دلیل حرف شما نمیتونه درست باشه
      اول گیم پس باید رشد کنه و برای رشد گیم پس اتفاقا نیاز به بازی هایی هست که بتونن توجه گیمر ها و رسانه رو به خودش جلب کنه اگر مایکروسافت به دنبال محتوا به هر قیمتی باشه نمیتونه انتظار بوست رشد کاربر های گیم پس رو داشته باشه
      دوم عملکرد مایکروسافت از شروع نسل تا الانو شما نگاه کنید اگر هدف عرضه گیم برای ایجاد محتوا به هر قیمتی بود هیلو برای ۲۰۲۱ تاخیر نمیخورد(به عنوان محتوا عرضه میشد طبق حرف شما برای مایکرو نباید کیفیت اهمیتی میداشت) و سال ۲۰۲۲ هم به این شکل تموم نمیشد که حتی جزء ناشر های متاکریتیک به شمار نیاد
      سوم هم پروژه های استودیو های مایکروسافته اگه به تفسیر شما محتوا فقط مهم بود(و کیفیت اهمیتی نداشت) پروژه هایی مثل استارفیلد و هل بلید و پرفکت دارک و فیبل و …. در دست ساخت قرار نمیگرفتن چون این بازی ها با بودجه عناوین با کیفیت در حال ساختن و هر کدوم به قول شما امکان ایجاد buzz رو دارن(البته استارفیلد قبل از خرید مایکروسافت در حال ساخت بوده اما میشه گفت یکی از دلایل خریدم میتونسته باشه به هر حال عنوان اصلی شوکیس ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ این بازی بود و اهمیت زیادی برای مایکرو تا الان داشته)
      مایکروسافت برای محتوا مجبور نیست فقط انحصاری عرضه کنه تا محتوا برای گیم پس جور بشه سال ۲۰۲۲ عملکرد گیم پس بد نبوده از نظر محتوا ولی ایکس باکس کمبود انحصاری داشت(اصلا aaa نداشت یا من یادم نمیاد) شما به این قضیه توجه نمیکنید که محتوای گیم پس صرفا انحصاری ها نیستن که مایکرو بر این اساس بخواد بازی هاشو بدون توجه به کیفیت تولید کنه

      کارمند خستهfarshadxAshen undead the beareraliBrainiac(خداحافظ)Abolfazl
  • BaBa Woss گفت:

    کم کارن و بازیاشون تاخیر میخوره خوب معلومه عقب میمونن دیگه

    Master blade
  • lost گفت:

    کاش بازی های خودت بود .بازی های مولتی پلتفرم رو بدون زحمت عین بچه پولدارا میخری انحصاری میکنی

    KingforsBrainiac(خداحافظ)KRATOS THE GREAT
  • MAX BOOMB گفت:

    تا زمانی که داخل گیم پس باشه رشد خیلی کمی داره فروش Xbox

  • متاسفانه ویا خوشبختانه سونی دقیقا میدونه که چکار کنه که مردم به سمت پلتفرمش برند با بازی هایی که یک جورایی بنچمارک محسوب میشندطرف میگه من میخوام یک کنسول بخرم که یک چیز خاص(تو این زمینه عموم چیز خاص رو گرافیک بالا و سینمایی میدونند) و سونی هم این رو میدونه پس سرمایه گذاری زیادی رو اکشن ماجراجویانه کرده برای همین رویه سبک شوتر سرمایه گذاری زیادی نکرده شما الان کالاف رو با یک اسم دیگه عرضه کنید در بهترین حالت ۵۰ درصد فروشی رو دارید که با اسم اصلی داشتید و علتی که سونی انقدر رویه کالاف حساسه اینه چون مارکتینگ بازی رو رو از دست میده یعنی چی ؟ یعنی سونی خودش رو یک پلتفرمی معرفی کرده که سرمایه گذاری میکنه رویه نام های بزرگ تویه هر سبکی (در سبک های ژاپنی شوتر سوم شخص و..) تو تمام این ها بهترین ها رو مارکت میکنه اما با از دست دادن کالاف یک جورایی مارکتینگ سونی خیلی ضعیف میشه
    مثلا می گویند “در نمایش بعدی سونی کالاف جدید نمایش داده میشه”خوب این باعث میشه جمعیت زیادی اون نمایش رو ببینند و باعث میشه بازی های دیگه سونی هم به بهترین شکل ممکن تبلیغ بشند و بله برای همین سونی از نمایشگاه هایی مثل e3 امد بیرون.
    و وقتی که مایکروسافت مارکتینگ بازی رو در دست داشته باشه حالا ایکس باکس که بازی هاش دیده میشه.
    خرید اکتیویژن هوشمندترین حرکتی بود که میتونست مایکروسافت بزنه چون با یک تیر چند نشان رو زده.
    ببخشید طولانی شد.

    farshadxBrainiac(خداحافظ)Omid_Fsh
  • ولی بازم آینده رو کسی نمیتونه پیش بینی کنه .. کسی چه میدونه شاید با یک اتفاق ساده یا یه بازی ایکس باکس از پی اس جلو زد هرچیزی ممکنه

  • Ruby گفت:

    انحصاری فقط معرفی میکنن با عرضه بیگانه ان

  • Nob گفت:

    فرض کنید با کالاف ۱۰۰ تا سیاره کلی کمپانی کلی خرید بازم هیچ تاثیری نیبنی

گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود
گزارش: بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای تأثیرگذاری روی سهم بازار سونی کافی نخواهند بود