آپدیت جدید Elden Ring ری تریسینگ و متعادلسازیهای مختلفی را به همراه میآورد + سیستم مورد نیاز
شرکت باندای نامکو و استودیوی فرام سافتور آپدیت جدید بازی Elden Ring را منتشر کردند که شامل پشتیبانی از نوعی محدود از ری تریسینگ و متعادلسازیهای متعدد میشود.
بهروزرسانی ۱.۰۹ بازی Elden Ring سرانجام ری تریسینگ را به کنسولهای نسل نهمی و PC میآورد، اما دقت داشته باشید که ری تریسینگ تنها به سایهها و Ambient Occlusion محدود است و شاملِ حالِ بازتابها نمیشود. همچنین، متاسفانه پشتیبانی از DLSS برای بهبود نرخ فریم به بازی اضافه نشده است.
طبق صحبتهای لنس مکدونالد (Lance Mcdonald) که در زمینۀ دیتاماینینگ و مادسازی اعتبار دارد، در محیطهای سربسته شاهد بهبود کیفیت سایهها نیستیم. وی همچنین متذکر شد که روی کارت گرافیک GeForce 2070 Super، عملکرد بازی به شدت تحت تاثیر منفی قرار میگیرد و هنوز عملکرد نسخۀ PS5 مورد ارزیابی قرار نگرفته است. برای دریافت جزئیات بیشتر حول این آپدیت و متعادلسازیها یا تغییرات اعمال شده، روی این نشانی کلیک کنید.
سیستم مورد نیاز برای تجربۀ بازی به همراه قابلیتهای ری تریسینگ:
فرام سافتور هماکنون روی بستۀ الحاقی Shadow of the Erdtree عنوان Elden Ring و بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon کار میکند. مدتی پیش، وبسایت Exputer در گزارشی اعلام کرده بود که منابع آن به انتشار بازی در ماه سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور تا ۹ آبان ۱۴۰۲) اشاره داشته و اعلام کردهاند که عرضۀ این اثر در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور/مهر ۱۴۰۲) شانس بیشتری دارد. همچنین، منابع یاد شده اعلام کردهاند که فرام سافتور قصد دارد قبل از بستۀ الحاقی Elden Ring که مدتی پیش رونمایی شد، عنوان Armored Core 6 را منتشر کنند.
از سوی دیگر، طبق پروفایل لینکدین یکی از کارمندان استودیو، بیش از یک سال میشود که آنها کار روی یک پروژۀ جدید رونمایی نشده را آغاز کردهاند. مدتی پیش، میازاکی در مصاحبهای با ۴A Gamers اعلام کرد که قصد دارد همچنان کارگردانی بازیها را برعهده بگیرد و از همین حالا، کار روی پروژۀ بزرگ بعدی خود را آغاز کرده است، اگرچه پروژههایی با کارگردانی اشخاص دیگر نیز وجود دارند. شاید این پروژۀ رونمایی نشده همان بازی بزرگ بعدی میازاکی باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خب دیگه وقتش شده نصب کنم
وای چی بشه محیط بازی با ray traycing 😍
عالیه فقط حس میکنم سیستمش یکم زیادیه درسته یا اشتباه میکنم ؟
ray tracing به پردازش GPU مربوطه. چرا CPU تو این مورد با سیستم قبلی متفاوت ؟؟
چرا برای pc یه سیستم یکپارچه نمیسازن که این بدبختی ها رو نداشته باشیم.
این بازی آلزایمر داره
موندم چی بگم😐
3060ti رو i5 نسل ده اونم سری K فقطم واسه گرافیک low
جالبه از لحاظ گرافیک بصری چنان آش دهان سوزیم نیس
سیستم مورد نیازش بالاس درست
ولی الدن رینگ از لحاظ بصری ضعیفه؟😐
ببخشید منظورم فنی بود
فرام سافتور از لحاظ بهینه سازی فاجعه هست
تنها گله ای که میشه به بازیاش گرفت
البته این روزا همه کاسه ی داغ تر از آش شدن باز خوبه فرامسافتور مرام حالیشه با پشتیبانی یکم بهتر میکنه بازیشو
مشکل از انجین فرامسافتور هستش. Digital Foundry یه ویدیو برای هک ۶۰فریم Bloodborne داده بود که توش میگفت: اگه این بازی ۳۰ فریم ثابت باشه خیلی بهتره تا ۶۰ فریم بشه چون یه افت فریمتایم بهوجود میاد که تجربهاش رو از مود ۳۰ فریم ثابت هم خیلی بدتر میکنه و همۀ بازیهای استودیو هم این مشکل اذیتکردن فریمتایم رو دارن.
عملکرد اغلب بازی های فرام سافتور از لحاظ فنی نامطلوب بوده،به درستی هم محل انتقاد.هر چند نسخه پلی استیشن ۵ الدن رینگ واقعا کم نقصه،یادمه وقتی بلادبورن عرضه شد داخل بازی حتی با ۱۵ فریم هم مواجه می شدیم
امیدوارم در نسل نهم راهکارهایی را جهت برطرف کردن این ایراد در نظر گرفته باشن،عملکرد فنی مطلوب همیشه می تونه منجر به افزایش فروش یک عنوان بشه
۴-۵ ماه اولی که این بازی اومد پیویپی یه فاجعه به تمام معنا بود و اینکه برنده میشدی یا نه فقط به این بستگی داشت که حاضری چقدر کثیف بازی کنی! بازی از سلاحهای خراب که هیچچیزیشون متعادل نبود بگیر تا چندین باگ مختلف مثل نامیرا شدن یا یک ضرب کشتن حریف رو داشت. اما از پچ ۱.۰۶ به بعد انگار فرام سافتور جدی تصمیم گرفت بخش پیویپی رو درست کنه و از اون موقع تقریبا همه مشکلات و باگهای بزرگ بازی رفع شدن و بازی با هر آپدیت بهتر و بهتر شده! الان هم ظاهرا اینطور که داخل لیست تغییرات نوشته باگ fire’s deadly sin + bloodflame که آخرین باگ بزرگ و رفع نشده بازی بود رو درست کردن!
چند ماه پیش حتی فکرش هم نمیکردم که بشه همچین چیزی گفت ولی الان الدن رینگ به راحتی بهترین و متعادلترین بخش پیویپی از بین تمام بازیهای فرام سافتور رو داره! دمشون گرم واقعا.
بهینه سازیهای این نسل جالب نیست اصلا،من گرافیکم ۱۰ ترافلاپه همرده ps5 ولی نمیتونم ری ترسینگ بزارم درستو حسابی
بهینه سازی؟
همچین واژه ایی در لغت نامه فرام سافر وجود نداره
هم چنین واژه ای در هیچ کدام از بازی های سیستمی چند سال اخیر نیست.
هر روز خدا رو شکر میکنم که این بازی انحصاری سونی نشد و تونستم بازیش کنم. لعنتی خیلی خوبه
دلیل عرضه ps5 pro هم همین رسوندن ری تریسینگ به نهایت خودشه که دیگه این مشکلات مذکور به وجود نیاد .
خب اینم از بهینه سازیش 😂 با زبون بی زبونی کارت گرافیک میگه بخر ، نه این بازی ، کل سازنده های بازی و دست اندر کاران گیم
بنازم به این بهینه سازی
با گرافیک فنی ای که الدن داره همچین سیستمی اصلا منطقی نیست. اخه 3060ti مومن؟ اونم تو مینیمم
خسته نباشید. ۱ سال هست که بازی نکردم و منتظر این اپدیت هستم. الان همچین چیزی گیرم میاد
تا جایی که من میدونم این بهینه سازی نیست که اینا انجام دادن😐۳۰۶۰ti
کاش فرام سافتور از کپکام یاد میگرفت مثل آدم بهینه سازی کنه من تو ps5 هنو افت فریم دارم😑😂
مغزم با دیدن سیستم مورد نیازش ریستارت شد چه برسه به کامپیوترم