آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز

در این آخر هفته قرار است به معرفی ۴ فیلم حال خوب کن بپردازیم که در ایام نوروز می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.

نوروز باستانی از گذشته تا به امروز به عنوان مهم‌ترین جشن ما شناخته می‌شود و ما هر ساله با شور و شوق بسیار زیادی به استقبال آن می‌رویم. نوروز ۱۴۰۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست و با اینکه ممکن است به دلایل مختلفی، ما آن شور و شوق همیشگی را نداشته باشیم اما تماشای فیلم‌های حال خوب کن در ایام نوروز می‌تواند حس خوبی را به شما منتقل کند و به شما الهام بدهد و این ایام را برای شما شادتر و دلنشین‌تر کند. همراه با ما باشید.

فیلم املی (Amélie)

فیلم amélie
فیلم Amélie

عوامل سازنده: فیلم «املی» که با عنوان سرگذشت شگفت‌انگیز املی پولن (The Fabulous Destiny of Amélie Poulain) نیز شناخته می‌شود، اثری در ژانر عاشقانه و کمدی محصول سال ۲۰۰۱ میلادی به شمار می‌رود که به زبان فرانسوی است و سکان کارگردانی آن را ژان پیر ژونه برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را نیز گویلوم لورنت قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «املی» تصویری عجیب و غریب از زندگی معاصر در شهر پاریس را برای بیننده‌ها به نمایش در می‌آورد و داستان یک پیشخدمت خجالتی با بازی اودره توتو را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد زندگی اطرافیانش را تغییر بدهد و در عین حال، باید با انزوای خودش نیز دست و پنجه نرم کند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به متیو کساوویتس، روفوس و سرژ مرلان اشاره کرد.

چرا باید فیلم «املی» را دید؟ فیلم «املی» به هنگام اکران خودش در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست به عنوان یک اثر فرانسوی به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. این اثر که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست به فروش جهانی نزدیک به ۱۷۵ میلیون دلاری دست پیدا کند و از آن سوی دیگر، علاوه بر بدست آوردن تحسین منتقدان، جوایز مختلفی را نیز کسب کند.

فیلم «املی» از جمله آثاری است که احساس خوبی را برای بیننده‌ها به ارمغان می‌آورد و اثری سرزنده و خیال‌انگیز به شمار می‌رود که توانسته توانایی‌ها و استعداد اودره توتو را به خوبی به تصویر بکشد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۱ میلادی به شمار می‌رود و مطمئنا تماشای آن در ایام نوروز می‌تواند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم بزند.

فیلم درباره زمان (About Time)

فیلم about time
فیلم About Time

عوامل سازنده: فیلم «درباره زمان» اثری بریتانیایی آمریکایی در ژانر عاشقانه، کمدی و درام به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۳ میلادی به روی پرده سینماها آمد. این فیلم به کارگردانی ریچارد کرتیس است و خود او فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «درباره زمان» با بازی دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز و بیل نای در نقش‌های اصلی است و داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که توانایی سفر در زمان را دارد و از این قدرت خودش بهره می‌گیرد تا بتواند گذشته را تغییر بدهد و آینده خودش را بهتر کند.

چرا باید فیلم «درباره زمان» را دید؟ فیلم «درباره زمان» به هنگام اکران خودش روی پرده سینماها در سال ۲۰۱۳ میلادی توانست تحسین منتقدان را بدست بیاورد. این اثر همچنین در گیشه عملکرد خوبی داشت و فروش ۸۷ میلیون دلاری را از آن خودش کرد،‌ آن هم در حالی که بودجه آن تنها ۱۲ میلیون دلار بود.

فیلم «درباره زمان» به زیبایی هر چه تمام‌تر فیلمبرداری شده و سکانس به سکانس آن نیز صادقانه احساس می‌شود. این در حالی است که کارگردان ریچارد کرتیس توانسته یکی از احساسی‌ترین آثار خودش را در این فیلم برای مخاطبان به نمایش بگذارد و در عین حال، اوقات خوش و دلنشینی را برای بیننده‌ها رقم بزند.

با اینکه فیلم «درباره زمان» حس آشنایی دارد و کسانی که فیلم The Time Traveler’s Wife را دیده باشند ممکن است شباهت‌های متعددی را بین آن‌ها بیابند اما در هر صورت، نقش‌آفرینی جذاب ریچل مک‌آدامز و دامنل گلیسون سبب شده تا فیلم «درباره زمان» به اثری موفق تبدیل شود که حس و حال خوبی را در بیننده ایجاد می‌کند.

فیلم خیابان آواز (Sing Street)

فیلم sing street
فیلم Sing Street

 عوامل سازنده: فیلم «خیابان آواز» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است و اثری کمدی و درام درباره به بلوغ رسیدن است. سکان کارگردانی و نویسندگی این اثر را جان کارنی در دست داشته و داستان آن را خود کارنی با سایمون کارمودی خلق کردند.

داستان و بازیگران: فیلم «خیابان آواز» داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که یک گروه موسیقی را به راه می‌اندازد تا از این طریق، یک دختر را تحت تأثیر خودش قرار بدهد و دل او را بدست بیاورد. اتفاقات این فیلم در دهه هشتاد میلادی در ایرلند جریان دارد و از جمله بازیگران آن نیز می‌توان به فردیا والش پیلو، لوسی بوینتون و ماریا دویل کندی اشاره کرد.

چرا باید فیلم «خیابان آواز» را دید؟ فیلم «خیابان آواز» در جشنواره فیلم ساندس به روی پرده سینماها رفت و توانست تحسین منتقدان را از آن خودش کند. این اثر که با بودجه اندک ۴ میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه توانست ۱۳ میلیون دلار بفروشد و برای جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب نیز نامزد دریافت جایزه شود.

فیلم «خیابان آواز» با احساسات بسیار زیاد و همچنین خوش‌بینی غیر قابل مقاوت خودش به اثری جذاب و تماشایی تبدیل شده که حس و حال خوبی را در بیننده‌ها ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، حضور بازیگران بااستعداد و جوان در کنار آهنگ‌های دلنشین و جالب سبب شده تا این داستان آشنا به اثری قابل‌قبول و برجسته تبدیل شود که تماشای آن در ایام نوروز می‌تواند برای شما اوقات خوشی را رقم بزند.

فیلم چه زندگی شگفت‌انگیزی (It’s a Wonderful Life)

فیلم it's a Wonderful Life
فیلم It’s a Wonderful Life

عوامل سازنده: فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» اثری کریسمسی، فانتزی و درام به شمار می‌رود که در سال ۱۹۴۶ میلادی به روی پرده سینماها آمد. فیلم‌نامه این اثر بر اساس داستان کوتاه The Greatest Gift نوشته فیلیپ ون دورن استرن محصول سال ۱۹۴۳ میلادی است و خود این داستان کوتاه نیز الهام گرفته شده از رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol) نوشته چارلز دیکنز محصول سال ۱۸۴۳ میلادی است. سکان کارگردانی این فیلم را فرانک کاپرا در دست داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» داستان مردی به نام جورج بیلی با بازی جیمز استوارت را دنبال می‌کند که رویاهای شخصی خودش را رها کرده تا به دیگر افراد جامعه کند و حالا در شب کریسمس فکر خودکشی به سرش زده است اما همین نیز باعث می‌شود تا فرشته نگهبانش به نام کلارنس اودبادی با بازی هنری تراورز دخالت کند. کلارنس به جورج نشان می‌دهد که او چه تأثیری در زندگی دیگران داشته و اگر او وجود نداشت، دنیا چگونه می‌بود.

چرا باید فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» را دید؟ فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های کریسمسی شناخته می‌شود که جوایز مختلف را بدست آورد و از آن به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین آثار سینما یاد می‌شود.

فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» اثری بسیار زیبا و دلنشین به شمار می‌رود که خلاقیت، شوخ طبعی و محبت کارگردان نسبت به انسان‌ها سبب شده تا این اثر پر از زندگی و هیجان باشد و بتواند اوقات بسیار خوشی را برای بیننده‌ها رقم بزند و حس و حال بسیار خوبی را به شما در ایام نوروز بدهد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی چهار فیلم حال خوب کن از جمله فیلم «املی»، فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی»، فیلم «درباره زمان» و فیلم «خیابان آواز» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

tigerAmirAbbas KabyrymeysambیوهانخستهXerexplayred-eyed Banished Knightgod of warDota2MRIP????mh.pامیر حسینArtin_Gamear

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ ۴ فیلم حال خوب کن برای ایام نوروز - گیمفا