ویدیو: دموی تکنیکی Unreal Engine 5.2 را تماشا کنید
شرکت اپیک گیمز (Epic Games) در جریان رویداد GDC 2023 و بخش State of Unreal، از دموی تکنیکی Unreal Engine 5.2 و ویژگیهای جدید این نسخه از انجین مذکور رونمایی کرد.
صرف نظر از گیمپلی که بخش مهمی از طراحی یک بازی است، نمیتوان انکار کرد که اکثر توسعهدهندگان و ناشران بازی تلاش میکنند تا بهترین گرافیک ممکن را برای عناوین خود داشته باشند. در ابتدا، همه چیز در مورد استفاده از پیکسلها به بهترین شکل ممکن بود. سپس طراحی فضای سه بعدی ارائه شد تا سازندگان بتوانند دنیای خود را بزرگتر و زیباتر کنند. اما اکنون، همه چیز در مورد فوتورئالیسم است که باعث میشود دنیای مجازی تا حد امکان شبیه دنیای ما باشد. برای این منظور، موتور آنریل انجین (Unreal Engine) بیتردید در پیشبرد گرافیک بازیهای ویدیویی و سایر تولیدات بهترین گزینه است.
یکی از دلایلی که این موتورهای گرافیکی به طور مداوم در بین بهترینها در صنعت بازی هستند این است که همیشه انجین را به سمت چیزهای جدید سوق میدهند. سازندگان هر ساله در حال توسعه و آزمایش فناوری های جدید برای موتور هستند و بهروزرسانیهای جدیدی را ارائه میدهند. به عنوان مثال در مراسم GDC، یک دموی فنی از Unreal Engine 5.2 ارائه شد. این ویدئو نشان میدهد که یک تیم سازنده در حال کاوش در دنیایی است که در Unreal Editor ایجاد شده و جزئیات مختلف و نوع زمینی را که طراحی کردهاند، برجسته میکند.
این تیم در حین کار با دموی فنی Unreal Engine 5.2، متوجه میشود که چه ابزارهایی ساخته که به ساختن جهان کمک میکند و اطمینان حاصل مینماید که کارها به شیوهای واقع بینانه انجام شوند. به عنوان مثال، هنگامی که آنها بر روی سنگهای برخی از زمینهای صخرهای رانندگی میکنند، سنگها بسته به نحوه برخورد صخرهها به روشهای مختلفی نسبت به رانده شدن واکنش نشان میدهند.
مورد دیگر وسیله نقلیهای است که در این دموی تکنیکی نمایش داده شد. نام این وسیله نقلیه Rivian است که یک خودروی الکتریکی محسوب میشود و تیم سازنده با این شرکت برای طراحی یک مدل واقعی کار کردند. آنها سپس یک برنامه مواد جدید را نشان دادند که در موتور کار می کند و به مدل هایی مانند وسایل نقلیه کمک می کند که حتی واقعی تر شوند. آنها سپس یک برنامه متریال را نشان دادند که در انجین کار میکند و به مدلهایی مانند وسایل نقلیه کمک میکند که واقعیتر به نظر برسند.
میزان سطحی که میتوانید از این متریال استفاده کنید به شما بستگی دارد. این تیم نشان داد که چگونه میتوان از این متریال در حالتهای سینمایی و دیگر صحنه های رندر شده برای کمک به آشکار کردن جزئیات یک مدل یا کمک به نمایش دنیای اطراف استفاده کرد.
در پایان شما را به تماشای دموی تکنیکی Unreal Engine 5.2 دعوت میکنیم.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
تو ی کلام
پرفکت
ب شدت واقع گرایانه شده
نورپردازی بسیار مقبول و رئال
موفق باشید
عجب چیزیه خدایی تازه با موبایل نگاه کردن کجا خودت با نمایشگر فورکی بازی کنی کجا
این بازی بود یا واقعیت؟
یک نسل تا فیلمی شدن بازی ها…
فوقالعاده بود منتها توی آنریل انجین توی بیشتر موارد از فوتیجهای واقعی یا از قبل آماده شده استفاده میشه که به خودی خود یه مزیته اگه بیان درست با فیزیک گیم و محیط سازگارش کنن
خیلی خفن شده
یا اسطوخودوس.
کم مونده موقع بازی غرق بازی بشیم البته اگر بازی سازانی مثل الکترونیک آرتز میومدن بازی هاشون رو بر اساس گرافیک خوف و خفن و اتمسفر واقعی و تاریک درست میکردن.نمونش:(مس وانتد۲۰۰۵).
این نسخه جدیده خیلی چیز سمی بود ماشین می خورد به مانع مثل فیلم هندی دو متر پرت میشد هیچیش هم نمیشد آهنگ هاشم فاجعه تمام عیار.نمونش(Hey we want some money.)
یا خدااااااا این چی بود دیدم
این گرافیک و منظره و جنگل خوراک آنچارتد ۵ عه
یجورایی انگار آنچارتد ۴ با گرافیک بیشتر بود
تفاوتی که با نسخه قبل کرده سهولت استفاده و هوش مصنوعی بسیار بالاشه که باعث میشه سازندگان سریع به نتیجه دلخواه برسن.
و این واقعا فوق العاده هستش.
هر روز نزدیک تر به واقعیت 👌🔥
چه انچارتدی بشه ساخت با این
درود گرامی
فقط نظیر این دمو در horizon: call of the mountain میبینیم این برای استودیو های کوچک فوق العاده هست از انجیل استفاده کنن رایگان و در سطح استودیو های سطح یک جهان هست
از انجین ۵ در psvr2 استفاده میشه اینو ناشرها گفتن بنابراین احتمالا ۵.۲ اوکی باشه
اسپم:
و یک چیز دیگه فکرمو مشغول کرده و به این ماجرا مربوط نیست حجم بازی horizon forbidden west با فناوری کراکن ۱۸۸ گیگ هست یعنی تو ایکس باکس یا pc میشه ۳۱۰ گیگ
حالا خدایی یکم سونی تلاش کرده این داستان حل کنه ولی ۱۸۸ خیلی هست در بخش رسانه فیلم ها به صورت استریم نگا میکینی با 4k@60h چیزی در حدود ۶۰ گیگ حجم داره و چون استریم قابل تحمل میشه الان کلاود تاجای که من میدونم ۱۰۸۰ خروجی داره
حداقل فکر کنم یه rtx 3060 برای اجرای این انجین لازم باشه
نسل نه اینه خداییش🎈
gears 6 چه شود ,
چند وقت دیگه باید شک کنیم که چی واقعیه و چی واقعی نیست اگه همین طور پیش بره کم کم دنیای واقعی رو با گیم تشخیص نمیدیم
راستی فکر نکنید قراره رو موبایلتون همچین گرافیکی رو تجربه کنید طبق گفته خود تیم سازنده حداقل کارت گرافیکی که باید برا اجرا داشته باشید RTX2070 (با پایینترین گرافیک) تازه مال یک سال پیشه تا زمان رونمایی امکانش هست بهینه سازیشون بهتر باشه یا اینکه بزنه به سری ۳۰.
امیدوارم مثل نسخه قبل بهینهسازیش عالی باشه و بتونیم روی گیم های جدید موبایلی هم تجربه اش بکنیم.
فکر نکنم کنسول ها بتونن از حداکثر توان این انجین استفاده کنن خوشبحال پی سی گیمرهای سنگین
تصور کنین با این انجین وی ار پلی بدی یا خود پروردگار
تماس چرخ ها با سطح زمین که پر از سنگ چاله چوله بینظیره مثل واقعیت کار شده اگه در زمینه بهینه سازی هم خوب عمل کنن انجین کاملی میشه قطعا با این ویدیو نشون دادن این انجین برای هر سبک از بازی میتونه خوب باشه بخصوص بازیهای شبیه ساز رانندگی BeamNG Drive، SnowRunner
تو بازیا چرا نمیتونن به این لول از جزئیات برسند!!
هاگوارد لگسی مثلا با آنریل انجین ۵ ساخته شده!
با چه رویی میگن ما اینو با آنریل انجین ۵ ساختیم.. حتی نصف اون چیزی نیست که از آنریل انجین ۵ دیدیم
Hogwarts Legacy با آنریل انجین ۴ ساخته شده
دموهای تکنیکی همیشه خیره کننده بوده ولی در عمل متاسفانه از این قدرت گرافیکی و زیبایی در بازیها خبری نیست. به عنوان مثال وقتی اعلام شد تکن ۸ از آنریل انجین ۵ استفاده میکنه خیال کردیم با وجود ابزاری مثل متا هیومن شاهد واقعگرایانه ترین گرافیک ممکن خواهیم بود ولی الان که تریلرا منتشر شده میبینیم که نسبت به نسل هفت و هشت پیشرفت چندانی صورت نگرفته و تصوراتمون از گرافیک خیره کننده نسل نهم با آنریل ۵ خیال خامی بیش نبود.
همیشه اول هر نسل از این دمو های گرافیکی میسازن، اما شاید نهایتا یکی دو تا بازی بتونن به چنین گرافیکی برسن، اینطور که من می بینم نقطه قوت این انجین راحتی کار باهاشه
وحشتناک خوبه 🤣