ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

امیرعلی قربان‌پور
۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

شرکت یوبیسافت (Ubisoft) از ابزاری جدید با نام Ubisoft Ghostwriter رونمایی کرده است که بر پایه‌ی هوش مصنوعی ساخته می‌شود و کارکردش کمک به بازی‌نامه نویسان است.

Ubisoft Ghostwriter به گفته‌ سازندگان، طرح اولیه‌ی صحبت‌های شخصیت‌های غیر قابل کنترل (NPC) را تولید می‌کند. گرچه این عبارات و صداها نقش بسزایی در گیرایی بالای دنیای بازی دارند، یوبیسافت می‌گوید که استفاده از هوش مصنوعی در اصل به نویسندگان داستان بازی کمک می‌کند که کارهای تکراری را کم‌تر انجام دهند. مسئول توسعه‌ی این فناوری Ubisoft La Forge یا همان بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت است.

توضیح یوبیسافت درباره‌ی تریلر منتشرشده به شرح زیر است:

به این ترتیب، Ubisoft Ghostwriter که ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است و خودمان توسعه‌اش داده‌ایم را معرفی می‌کنیم. این ابزار برای کمک به بازی‌نامه نویسان در تولید طرح اولیه‌ی صحبت‌های شخصیت‌های غیر قابل کنترل (عبارات و صداهایی که این شخصیت‌ها هنگام تعامل بازیکن با دنیای بازی بیان یا تولید می‌کنند) ساخته شده است. این ابزار با همکاری بازی‌نامه نویسان ساخته شده است تا تعامل با این شخصیت‌ها واقع‌گرایانه‌تر باشد و نسخه‌های مختلفی از یک دیالوگ به خصوص وجود داشته باشد. به این ترتیب، گروه‌های زیرمجموعه‌مان برای انجام کارهای پرتکرار از هوش مصنوعی بهره می‌برند و برای کار روی سایر عناصر حیاتی بازی، وقت بیش‌تری می‌یابند.

یوبیسافت

پس از انتشار این خبر، بسیاری از بازی‌سازان در شبکه‌های اجتماعی واکنش منفی نشان دادند و از این شرکت خواستند که سرمایه‌ی خود را خرج نیروی کار انسانی کند. آلانا پیرس (Alanah Pearce) نویسنده‌ی فعال در استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) اعلام کرد:

من نویسنده هستم و به عقیده‌ی من، ویرایش بازی‌نامه یا دیالوگ‌هایی که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند بسیار وقت‌گیرتر از آن است که خودم آن‌ها را بنویسم. ترجیحم آن است که استودیوهای AAA هر میزان سرمایه‌ای که برای تولید چنین ابزاری نیاز است را خرج استخدام نویسندگان بیش‌تری کنند.

آلانا پیرس

SDARKSIRENred-eyed Banished KnightAli G_HmatinesfAlirezaهادی صفائیHunTeR007IrNmeysambوایکینگ کپنهاگPorfosorParhamداچ پلن دِر لیند

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد
ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یوبیسافت فعلا باید بره ابزاری بر خریده نشدنش بسازه تا هوش مصنوعی 😂😂
    والا….

    Ali G_H
  • واسه یوبی سافت و بازیایی که می سازه خوبه خب

    Brainiac(خداحافظ).
  • هوش مصنوعی Npc های یوبیسافت<هوش مصنوعی گوسفند ها در red dead r 2

    Mr Grimm ripperDARKSIRENوایکینگ کپنهاگ
  • ینی میم ترین خبر چند وقت اخیره!
    ملت هنوز اعصابشون سر گیمایی که کاتسین هاشون به صورت اتومات درست شده خورده اونوقت اینا اومدن دیالوگ اتوماتیک درست کردن!!! واقعا به یوبی و EA امیدی نمونده.

  • واسه خود یوبیسافت خوبه این ابزار. این شرکت یه ۱۰ سالی هست که داره آشغال‌های بی‌روح که احساس میکنی با استفاده از یه فرمول و با عبور از خط‌تولید ساخته میشن رو میسازه. بعید میدونم کسایی که اون بازی‌هارو خریدن انقدر سلیقه داشتن باشن که همچین چیزی رو هم نخرن.

  • هوش مصنوعیه باگ هارو شناسایی می‌کرد بهتر بود دیالوگ ان پی سی ها اهمیتی نداره

  • Empty گفت:

    پیشرفت هوش مصنوعی میترسونه من رو
    در اینده نزدیک ممکن یه عالمه شغل از بین برن

  • فکر کن روزی برسه کل مراحل توسعه بازی توسط هوش مصنوعی انجام بشه اونجوری کالکشنی بزرگ ( تقریبا نامحدود ) از بازی میتونیم داشته باشیم ، امیدوارم بتونم همچین روزی رو ببینم

    • حداقل طبق علم ریاضی این مساله غیر ممکنه.
      شما نمی تونین الگوریتمی داشته باشین که خودش بیاد الگوریتم اختراع کنه.

      • تولید داستان بازی یوبی دارتش ( از chatgpt هم میشه استفاده کرد ) ، طراحی کرکتر محیط و ابجکت های دو بعدی stable diffusion یا سه بعدی که الان روبلوکس دارتش ، کد نویسی بخش مختلف chatgpt ، ویس اکتینگ کرکتر های میشه از replica استفاده کرد الان خیلی کمپانی ها ازش استفاده میکنن ، تولید موسیقی MusicLM گوگل یا avia ai ، همین الانش کلی ابزار برای تولید بازی داریم حالا اگه پکیج اینارو کنار هم داشته باشیم نمیشه ؟ انتخاب هاش میتونه برای اساس دیتای علایق و رفتار کاربر ها باشه ، الان صنعت هوش مصنوعی هنو در مراحل اولیس این ابزار ها خیلی میتونن پیشرفت کنن

        • نصف چیزایی که نام بردین سراسر محدودیتن.
          شما با stable diffusion model ها مگه کار کردین که از همین الان تجاری شده حسابش می کنین؟!
          شما واقعا فکر کردین که chatgpt می تونه کدای particle physics یا collision physics یا gameplay logic بنویسه!؟!؟!

          شما نمی تونین یه AI bot رو جایگزین یه برنامه نویس گیم یا یه بازیگر بکنین. واسه چیزای خیلی ساده در حد ذهن یه یوتیوبر آره، شاید، ولی واسه بازیای AAA و حتی خیلی از بازیای ایندی عملا غیر ممکنه.
          گول دلقک بازیای تبلیغاتی این شرکتا رو نخورین. نود درصد ادعاهاشون تو تبلیغاشون اغراق آمیز و مهندسی شدست. در عمل مسائل خیلی فرق دارن.

          • بله در حال حاضر سراسر از محدودیتن و الان بیشتر و نه همه این ابزار ها فقط درحد ایده و بازی های gamejam و توسعه دهنده های مبتدی و یا بازی مستقل کوچیک میتونن مورد استفاده قرار بگیرن ( https://youtu.be/Me8-dKhQ0UU ، https://youtu.be/blXnuyVgA_Y ، https://youtu.be/gPXuuSQTBx4 ) ولی همونطور که بالاتر گفتم : “ الان صنعت هوش مصنوعی هنو در مراحل اولیس این ابزار ها خیلی میتونن پیشرفت کنن “ این کارایی که امروز میتونی بکنی شما دو سال پیش اصلا قادر به انجامش نبودی و تولید همچین چیزایی برامون مثل خواب بود ، همین stable diffusion یا mid journey نسخه های اولیشون اوت پوت های بدرد بخوری نداشتن ولی الان که تقریبا یکسال گذشته با اینا میتونی همچنین اوت پوتی بگیری ( https://www.reddit.com/r/StableDiffusion/comments/11t2od7/im_developing_an_aseprite_plugin_with_tools_to/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_content=1&utm_term=1 ، https://www.reddit.com/r/StableDiffusion/comments/11w0ztg/early_version_of_pixel_art_movement_animation/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_content=2&utm_term=1 این یک پلاگینه برای aseprite با استفاده از Stable diffusion یا https://talesofsyn.com/posts/creating-isometric-rpg-game-backgrounds و https://talesofsyn.com/posts/creating-3d-character-models) یا برای تولید موزیک ( https://youtu.be/EggmA0g71xA ) یا برای ویس اکتینگ (https://youtu.be/vjk6sbB5mm4) یا برای آبجکت های سه بعدی ( https://youtu.be/shy51E-MU8Y) یا انیمیشن که ea داره در بازی AAA ازش استفاده میکنه ( https://youtu.be/wAbLsRymXe4 ، https://youtu.be/L5KOQkZOusE ) یا موشن کپچر ( https://youtu.be/M9Pdf_4zuM8 ) یا روبلوکس ( https://youtu.be/e2w0mBheCQ4 ) همچنین chatgpt بنده نگفتم الان نسخه هایی که تا الان از چت جی پی تی اومده ، اومده که جای نویسنده هارو بگیره یا جای کامل برنامه نویس هارو بله هنوز در سطح برنامه نویس های سطح بالا نیس ولی نسخه های الانش جوری نیست کاری نتونه از پیش ببره و نتونه به ما کمکی بکنه gpt در صورتی که دیتا کاملی از یه موضوع بگیره (مثل برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس برای توسعه بازی با انریل انجین) و اموزش ببینه میتونه کلی کار بیشتر از پیش ببره ما تازه تو نسخه ۴ هستیم که تو خیلی از آزمون ها از بیشتر انسان ها امتیاز بالاتری میگیره ، در هر صورت ما الان تازه اول راه هستیم ( فقط ۵ سال دیگه رو ببین این ابزار ها که بالاتر گفتم چقدر بیشتر میتونن در روند توسعه بازی های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرن ) و این ابزار ها همین الانش به کمک ما میتونن بیان ، ویژنی که من تو کامنت اول دادم چیزی نیس که بگم الان محقق شده حتی فکر نمیکنم تا ۱۰ سال یا ۲۰ سال دیگه این ویژن محقق بشه ولی به احتمال زیاد یا به طور کامل هوش مصنوعی میتونه انجام بده یا فرآیند توسعه بسیار کوتاه میشه
            ( بیشتر این ابزار ها یا کلا اوپن سورس هستن/بزودی میشن یا پولی هستن و نسخه رایگان دارن و میتونین راحت تستشون کنید)
            – تورو خدا قبول کن تقریبا یک ساعت خورده‌ای دارم ویدیو جمع میکنم برات کامنت مینویسم 😂

        • https://youtu.be/i_A5J2SltkQ

          پیشنهاد می کنم ببینیش.
          تو همین خبر هم یه نویسنده همین مساله رو در مورد نویسندگی بیان کرده.

      • تا جایی سواد من میکشه این حرف شما درست نیست الگوریتم هایی وجود دارند بتونن الگوریتم دیگه‌ای ایجاد کنن ، به طور مثال الگوریتم های یادگیری می تونن یادبگیرند الگوریتم های دیگه رو بر اساس داده های اموزشی که بهشون داده شده تولید کنن یا برنامه نویسی ژنتیکی روشی دیگس که میتونه برای تکامل الگوریتم ها در طول زمان استفاده شه ، ولی درکل یکسری محدودیت هاهم وجود داره بعضیاش ریاضی هستن و نمیشه به طور مستقیم رفعش کرد و یکسریش هنوز نمیشه

  • Zabi گفت:

    مثل محصولات خوراکی ارگانیک که الان باب شدن و نسبت به محصولات غیر ارگانیک یا حتی تراریخته برتری دارند، مثل فیلمهایی که در استدیو فیلمبرداری می شوند و با افکتهای رایانه ای تولید می شوند در برابر فیلمهای نولان و سایر کارگردانهای این مکتب، در آینده هم بازی ای که داستان و دیالوگهای آن توسط انسان تولید شده، نسبت به بازیهایی که در داستان یا دیالوگ نویسی آن ماشین دست داشته، برچسب می گیرند و احتمالا بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرند.

ویدیو: یوبیسافت برای کمک به نویسندگان ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد