کوجیما: Ground Zeroes قرار بود محصولی آزمایشی برای بازیهای اپیزودی بعدی باشد
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق سری Metal Gear Solid، درنظر داشت تا با عنوان Ground Zeroes، مجموعه بازیهای اپیزودی بزرگتری را خلق کند.
بهتازگی و در نهمین سالروز انتشار Metal Gear Solid: Ground Zeroes، هیدئو کوجیما به عنوان طراح و کارگردان این بازی، طی رشته توییتهایی در صحفهی شخصی خود اقدام به پردهبرداری از نکات جالبی دربارهی این بازی نموده است. به گفتهی او، اگرچه Ground Zeroes بهعنوان پیش درآمدی برای The Phantom Pain شناخته میشود اما در کنار این موضوع، قرار بود که این بازی یک محصول “آزمایشی” برای سری عناوینِ قسمتیِ بزرگتری باشد. وی در صحبتهایش گفته است:
Ground Zeroes بهعنوان مقدمهای برای Metal Gear Solid V برنامهریزی شده و قرار بود معرفینامهای مهم برای بهتصویر کشیدن ریشهی انتقامجویی اسنیک (Snake) در داستان MGSV و نیز مضمون اصلی این بازی یعنی کیفرخواهی باشد.
زمانی که پلی استیشن ۴ در اواخر سال ۲۰۱۳ عرضه شد، بازی [Ground Zeroes] هم توسط موتور فاکسانجین (FoxEngine) و در بستر جهانی آزاد و برای این کنسول منتشر شد تا هم معرفیگر عنوان جدیدی از Metal Gear Solid باشد و هم فرصتی باشد برای گرفتن بازخوردهای بیشتر برای عناصری که برای بازی اصلی، فکر آنها را در سر میپروراندیم.
سپس کوجیما اظهار داشت که انتشار Ground Zeroes قرار بود آغازی برای یک پروژهی جدید باشد:
توسعهی یک بازی، ۴ سال طول میکشد و این زمان ممکن است در حین توسعه، بارها تغییر کند. پس من فکر کردم عنوانی قسمتی بسازم؛ مانند یک درام اپیزودی که هر قسمت جداگانه ساخته و توزیع میشود. Ground Zeroes قرار بود یک محصول آزمایشی [برای امتحان این رویه] باشد.
اما توییتهای کوجیما در حساب شخصی ژاپنی زبانش، حتی اطلاعات بیشتری در دسترس میدهند چراکه وی در آنها توضیح میدهد:
[قصد داشتیم] یک قسمت را تولید و پخش کنیم و بعد از آن، برویم سراغ قسمتهای دوم و سوم و در همین حال، بازخورد هم دریافت کنیم. با این حال اما بسیاری از افراد انتظار داشتند که Ground Zeroes پس از انتشارش، یک بازی کامل باشد و متوجهی این قضیه نمیشدند. احساس میکنم که این اتفاق برای آن زمان، خیلی زود بود.
بهنظر میرسد ایدهها و چشماندازهای کوجیما برای دنیای بازیهای ویدیویی هیچگاه بهانتها نمیرسند و بازیساز خوشآوازه، همیشه حرفهای جدیدی برای گفتن داشته باشد. به هر صورت اما اگر با مطالعهی موارد بالا تمایل به تجربهی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و The Phantom Pain پیدا کردهاید، هردوی این عناوین بهصورت کامل، هماکنون برای پلتفرمهای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارند.
منبع: Video Games Chronicle
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
وقتی واسه اولین بار Ground Zeroes رو پلی دادم، یه ذوق خیلی نابی رو تجربه کردم
به هزار روش سامورایی همون ۱ مرحلهاش رو تموم کردم :دی
واقعا لذت بخش بود
من یادمه بازیش کردم و فکر کردم ادامه داره و یه جای ماموریت رو درست انجام ندادم . هفته ها از اول بازی میکردم تا اخر و همه کاری بگید کردم . فکر میکردم فانتوم پینه . خب بچه بودم
این ایده استاد دقیقا به درد گیم پس میخورده که یه بازی داستانی رو مثلا تو ۶ ماه کِش بدن برای ماندگاری اعضا
کونامی شرکتیه که کلی آیپی داره ولی نمیتونه ازشون درست استفاده کنه
Castlevania, Silent Hill, Metal Gear….
واقعا حیف، کونامی یه زمانی پیشرو صنعت گیمینگ بوده
اگر دیدگاه تفکر سنتی مدیریت ژاپنی رو بدونید، این خشکی و جهالت کونامی براتون توجیه پذیر میشه
اگه ریمیک سایلنت هیل هم معرفی نمیشد حتما مورد چهارمی که قبل از …. نوشته بودی ، همین “تپه خاموش” می بود ؟! 😂
هوشی که این بشر داره ۲۰ سال از مدیوم گیم جلو تره
متال گیر لایک
اسپلینتر سل دیسلایک
قطعا متالگیر
نبرد سم ماهیگیر در مقابل مارخور
موضوع نامرتبط:دوستان به نظرتون الان اسکایریم ارزش بازی کردن داره؟
عیدتون هم پیشاپیش مبارک
شما میگی اسکایریم ؟
من میگم مورووایند هم هنوز ارزش بازی کردن داره .
من میگم دگرفال🗿
فانتوم پین شصت دلار بود
این بازی هم شصت دلار
اولی ۵۰ ساعت گمیپلی ارائه میداد
دومی یک ساعت به زور دو ساعت با مراحل فرعی
اگر قیمت گراند زیرو را سه دلار میگذاشتی بازخورد های خوبی میگرفتی
خوشحالم بازخورد خوبی بهت ندادن🤣🤣
دوستان عید همتون مبارک
سالی سرشار از خوشی براتون ارزومندم
استاد بعد از guns of patriots گند زد
ربطی به بازخورد نداره گیمای بعدش هم مثل فانتوم پین و کولبری بازم اپیزودی بودن
اولین کامنت ۱۴۰۲ گیمفا🗿🗿
اگه زود برسه دومیش😂
نوروز همه مبارک
فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم
بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد ❤️🫂🧿
با وجود کوتاه بودن شاهکار بودش
یکی از بهترین اپنینگ ها مال این گیم هست با آهنگ here’s to you از Joan baez
تنها کارگردان و بازیسازی که حداقل بیست سال از زمان خودش جلوتر بود
دلم برای یک متال گیر سالید جدید یا یک نسخه ریمستر تنگ شده از این فرانچز.
شاهکارهایی که توسط نوابغ ژاپنییییییییی خلق شدند:
متال گیر سالید
سایلنت هیل
رزیدنت اویل
تا ابد در یادها خواهند ماندددددددددددددد