سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا

محمدرضا نوروزی
۱۶:۳۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

امروز قرار است خود را برای سال نو آماده کنیم و یک سفره‌‌ی هفت سین گیمینگ جذاب، متشکل از بازی‌های دوست دوست داشتنی و محبوب بچینیم. با گیمفا همراه باشید.

سلام به شما کاربرهای گیمفا، امیدوارم که حالتان خوب و لبتان خندان باشد. کم‌کم به سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم و از حق نگذریم، یک سال غنی از بازی‌های ویدیویی را پشت سر گذاشتیم و شاهد عناوین بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ بودیم. ما هم در تیم گیمفا خودمان را برای سال جدید آماده کرده‌‎‌ایم و قرار است تا در سال جدید، قوی‌تر و به‌روزتر از همیشه در خدمت شما باشیم.

همانطور که احتمالا از تیتر این مقاله حدس زده‌اید، امروز قرار است تا یک سفره‌ی هفت‌ سین خودمانی بچینیم و سعی کنیم در این سفره، از ۷ بازی‌ جذاب استفاده کنیم. هر یک از این بازی‌ها نمادی از عوامل موفقیت در زندگی هستند و می‌توان با استفاده از این بازی‌ها درس‌هایی یاد گرفت که در زندگی به دردمان خواهد خورد.

اما قبل از شروع، یک توضیح کوچک باید بدهم. جالب است بدانید که ما در زبان فارسی نمی‌توانیم اول کلمه‌ها را با ساکن شروع کنیم. برای مثال، اگر قرار باشد بازی Splinter Cell را به گویش فارسی بنویسیم، از یک «اِ» کمکی استفاده می‌کنیم و آن رو به شکل «اسپلینتر سل» می‌نویسیم؛ در صورتی که گویش اصلی این کلمه به شکل «سپلینترسل» است. از آن جایی که این اشکال می‌تواند تعداد زیادی از بازی‌های خوب که درسفره‌ی هفت‌ سینمان جا دارند را حذف کند، ما هم از این ایراد کوچک فاکتور می‌گیریم و بنای وجود هر بازی در سفره‌ی هفت سینمان را روی گویش آن اثر می‌گذاریم.

Sekiro: Shadows Die Twice : نمادی برای مقاومت

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

در ابتدای نگارش این مقاله، با خود فکر کردم که چه اشتباهی کردم و مگر چند بازی پیدا می‌شود که هم اثر جذابی به شمار رفته و هم بتوان آن را در سفره‌ی هفت سین جا داد که ناگهان به یاد سال ۲۰۱۹ و یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ام یعنی سکیرو افتادم!

یکی از چالش‌برانگیزترین (شاید هم چالش‌برانگیزترین) بازی‌های استودیوی فرام‌ سافتور که شما را به ژاپن برده و در نقش یک شینوبی شکست خورده به نام Wolf قرار می‌دهد. مخاطب وظیفه دارد تا با انواع و اقسام نینجا‌ها و سامورایی‌ها و هیولا‌های افسانه‌ای مبارزه کرده و در نهایت اربابش را نجات دهد. سکیرو تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ای به شمار می‌رود و تخفیفات بهاره‌ی خوبی روی آن اعمال شده که اثر مذکور را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر سال تبدیل می‌کند.

از آن‌جایی که بازی تجربه‌ای چالش‌برانگیز است و بازیکن به مانند دیگر بازی‌های ساخته شده توسط فرام سافتور و میازاکی، بارها و بارها شکست می‌خورد و در نهایت با کشف راه درست، باس‌فایت‌ها را شکست داده و موانع موجود بر سر راهش را از بین می‌برد، سکیرو می‌تواند نماد خوبی برای ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و سختی‌ها و برخاستن پس از افتادن‌های مکرر باشد.

Silent hill: نمادی برای شجاعت

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

سایلنت هیل بازی عجیبی بود. کم پیش‌ می‌آید که یک اثر ترسناک، آن هم در ژانر روانشناختی، آنقدر محبوب شود که حسابی گیمرها را به سمت خود جذب کند. با وجود این که نسخه‌های جدیدتر این سری نتوانستند آنطور که باید و شاید ظاهر شوند و نسبت به نسخه‌های ابتدایی این سری ضعیف عمل کردند، اما دو نسخه‌ی ابتدایی تبدیل به کابوس روز و شب گیمر‌های نسل پنجم و ششم شدند.

با وجود این که در دو نسل اخیر کمتر از این بازی یاد می‌شد و در بهترین حالت شاهد عرضه‌ی یک دمو از بازی کنسل شده‌ی P.T بودیم، اما این روز‌ها خبرهای تازه‌ای از این سری به گوش می‌رسد و بازسازی نسخه‌ی دوم نیز یکی از پروژه‌های در حال توسعه‌ است.

سایلنت هیل یکی از تاثیر گذارترین آثار سبک وحشت به شمار می‌رود و امکان ندارد که بتوانید به راحتی این اثر را تجربه کنید و نترسید؛ با این وجود، بسیاری از گیمرها شجاعت به خرج داده و با ورود به دنیای ترسناک این اثر، معما‌های موجود در آن را حل کرده و از موانع وحشت‌انگیز عبور می‌کنند. سایلنت هیل یک نماد خوب برای شجاعت در برابر ترس‌ها به شمار می‌رود.

Splinter Cell: نمادی برای تفکر

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

Splinter Cell محصول یوبیسافت که توسط تام کلنسی نوشته شده، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ساخته شده در سبک مخفی کاری به شمار می‌رود و سالیان سال است که دیگر اثر جدیدی از آن منتشر نشده و تنها شاهد حضور شخصیت‌ اصلی بازی یعنی سم فیشر در آثاری چون رینبو و Ghost Recon بودیم.

Splinter Cell یک بازی مخفی‌کاری بود و تفکر و تعقل در چینش استراتژی درست برای گذر از دشمنان مختلف یکی از مهم‌ترین المان‌های این اثر به شمار می‌رفت. امکان نداشت بازیکنی بدون برنامه‌ریزی درست بتواند از مراحل عبور کند؛ همواره بازی شما را به چینش استراتژی دعوت می‌کرد و از این رو می‌توان از این اثر به عنوان نمادی برای تفکر در سفره‌ هفت‌سین یاد کرد.

Stardew Valley: نمادی برای خلاقیت

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

Stardew Valley برای من خیلی ارزشمند است. این عنوان توسط یک نفر ساخته شده و در طول بازی نه خبری از خرید‌های درون‌برنامه‌ای بودیم و نه شاهد بتل‌پس و موارد اینچنینی هستیم. Stardew Valley تنها به یک دلیل موفق عمل کرد و آن چیزی جز خلاقیت نیست. یک اثر ساده که هر کس می‌توان از ابتدا تا انتهای مزرعه‌ی پدربزرگش را بازسازی کند، هر چه دوست دارد بکارد و هر محصولی که دوست دارد تولید کند و در نهایت به ماهی‌گیری پرداخته و یا معادن خطرناک بازی را به دنبال عناصر مختلف جست‌وجو کند.

بازی، دست شما را باز می‌گذارد و در نهایت خلاقیت سازنده منجر به خلاقیت بازیکن در خلق تجربه‌ای یکتا و متفاوت با دیگر بازیکنان می‌شود و از این رو می‌توان این اثر را به عنوان نماد خلاقیت در سفره‌ی هفت‌‌سینمان قرار دهیم.

Super Mario Odyssey: نمادی برای ماجراجویی

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

مگر می‌شود که نینتندو دست به انتشار اثر جدیدی از سری ماریو و یا دیگر فرانچایزهای تحت اختیار این کمپانی بزند و خروجی چیز بدی از آب در بیاید؟ سوپر ماریو اودیسه یکی از بازی‌های محبوب و جذاب این کمپانی به شمار می‌رود که در اوایل عرضه‌ی نینتندو سوییچ منتشر شد و تبدیل به یکی از برترین بازی‌های موجود در این پلتفرم گشت.

بازی شما را در نقش ماریویی قرار می‌دهد که دوست جدیدی به نام Cappy پیدا کرده و قرار است تا به محیط‌های گوناگون سفر کرده و به ماجراجویی بپردازد و مثل همیشه، پرنسس پیچ را از دست بروزر، اژدهای خبیث سری، نجات دهد.

بازی شما را به ماجراجویی تشویق می‌کند و ماریو نیز برای نجات پرنسس پیچ از جست‌وجو در مناطق مختلف هیچ دریغی نمی‌کند. از سوپر ماریو اودیسه می‌توان به عنوان یک نماد شایسته برای ماجراجویی یاد کرد.

Star Wars Jedi: Fallen Order: نمادی برای فداکاری

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

Star Wars Jedi: Fallen Order نه تنها یکی از بهترین آثار اقبتاس شده از دنیای جنگ ستارگان به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی به شمار می‌رود که قصد دارند تا وارد دنیای آثار چالش‌برانگیزی چون سکیرو شوند. بازی از المان‌های سولزلایک استفاده کرده و آن را با دیگر ژانرهای ماجراجویی ترکیب می‌کند. این اثر می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های موجود در تعطیلات بهاره‌ی شما تبدیل شود و تخفیفات بهاره‌ی بسیار خوبی نیز برای آن اعمال شده است.

بازی داستان جدای جوانی را روایت می‌کند که سالیان سال است به شکلی مخفیانه زندگی می‌کند و سعی دارد از مزدوران و افراد دارث ویدر که قصد دارند تا تمامی جدای‌ها را قتل‌عام کنند، در امان باشد. با این وجود، اتفاقی می‌افتد و جدای داستان ما یعنی Cal Kestis مجبور می‌شود برای نجات یکی از دوستانش، تمام برنامه‌های خود را نابود کرده و خود را به شکاری برای شکارچیان امپراطوری تبدیل کند. فداکاری Cal می‌تواند علت خوبی برای استفاده از این بازی به عنوان نماد فداکاری باشد.

Subnautica: نمادی برای زندگی

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

Subnautica بازی کمتر شناخته شده‌ی این لیست است؛ اثری که اگرچه در میان کاربران ایرانی چندان محبوب نیست، اما یکی از بازی‌های خلاقانه و جذاب در این لیست به شمار می‌رود. بازی مذکور شما را به یک سیاره‌ی ناشناخته می‌برد که سرتاسر آن پوشیده از آب است و بازیکن باید علاوه بر حفظ جان خود در این دنیا، به دنبال ساخت سازه‌ها و تکنولوژ‌ی‌های جدید باشد.

Subnautica اثری متشکل از تمامی نماد‌های قبلی است. بازی شما را در شرایط سخت قرار می‌دهد و بعضا حمله‌ی موجودات مختلف در زیر آب مخاطب را می‌ترساند. بازیکن مجبور است که در دنیای زیر آب به ماجراجویی پرداخته و یا آیتم‌های قدیمی خود را فدای آیتم‌های ارزشمندتر کند و در نهایت با تفکر خلاقانه‌ی خود، دست به ساخت سازه‌های مختلف بزند. از این بازی می‌توان به عنوان نمادی برای زندگی یاد کرد که در آن برای رسیدن به موفقیت، مجبور هستیم تا تمامی نماد‌های گذشته را مرور کنیم.

سال نو مبارک

خب این هم از هفت‌سین گیمفا. امیدوارم که سال خوبی را در کنار خانواده و البته بازی‌های ویدیویی خود سر کنید و سالی به دور از اتفاقات ناراحت‌کننده داشته باشید. نظر شما راجع به سفره‌ی هفت‌سین ما چیست و شما چه بازی‌های دیگری را در هفت‌سین خود قرار می‌دهید؟

Sami 227Aj7The greatiSiavashHitmanAHCSoulDanialRanjbarzadehDARKSIRENo0ashil0omh.pjokerRondaGGnobodyموز سخنگوGrandWardensouls loverfoolbutseekerMajimamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا
سفره‌ی هفت سین گیمینگ گیمفا - گیمفا